Peugeot 308 (SW p. 26)

Ik ben dan welliswaar geen 2 meter, maar vind het toch bijzonder dat ik mij moet aanpassen aan een auto ipv andersom...
Ik heb de zithouding redelijk actief staan (zit dus niet echt achterover) en heb het stuur staan op een stand dat ik het sturen prettig vind. En dan loop ik ertegenaan dat het een en ander niet zichtbaar is.

Daarnaast schrijf ik Peugeot niet als geheel merk af, maar ben wel realistisch... Andere modellen zullen niet bij mijn gezinssituatie passen of te duur zijn...

Naast de zitpositie in de auto vind ik de auto van binnen als geheel niet goed doordacht en het feit dat vanalles via dat scherm geregeld moet worden zelfs af en toe gevaarlijk! Het leidt teveel af...

Wybertje zei:
Ik ben dan welliswaar geen 2 meter, maar vind het toch bijzonder dat ik mij moet aanpassen aan een auto ipv andersom...
Ik heb de zithouding redelijk actief staan (zit dus niet echt achterover) en heb het stuur staan op een stand dat ik het sturen prettig vind. En dan loop ik ertegenaan dat het een en ander niet zichtbaar is.

Daarnaast schrijf ik Peugeot niet als geheel merk af, maar ben wel realistisch... Andere modellen zullen niet bij mijn gezinssituatie passen of te duur zijn...

Naast de zitpositie in de auto vind ik de auto van binnen als geheel niet goed doordacht en het feit dat vanalles via dat scherm geregeld moet worden zelfs af en toe gevaarlijk! Het leidt teveel af...

Grotendeels eens, zeker de opmerking tav het aanraakscherm. Maar wat betreft het afschrijven van een merk op basis van ervaringen: Ik had echt nog nooit in een lekker rijdende Opel gereden, wel een hele serie Corsa's, de Astra's G en H. Wat dat betreft was het dus voor mij een allerminst logische keuze om te gaan proefrijden in de Astra K. Toch maar goed dat ik dat wel gedaan heb, want ik vind het nog steeds een zeer plezierige auto.

Joh@n zei:
Of mensen zijn gewoon langer dan gemiddeld waarvoor de indeling van de 308 en elke andere moderne Peugeot niet lekker werkt. Voor mij valt de 308 af, want het stuur zit tussen mijn benen omdat het volgens de franse mannen/vrouwen allemaal anders moet dan normaal. Niet handig.

Ben zelf ook bijna 2 meter en zit prima in de stoel met prima zicht op het dashboard. Ik heb 't stuur zeker niet in de hoogste stand staan, maar vrij laag. Ik zit niet in een vrachtwagen.. . Daarbij is het voordeel dat je, bij lange ritten, je handen onderaan het stuur kunt vasthouden en tegelijk je handen kunt laten steunen op je benen. Heel relaxed.

Ben ik weer!

Ik moest nog terug voor de ruitensproeier vloeistof motor.

Maar eerst heb ik mijnvriendin even geholpen met haar lege accu. Startkabels aangesloten, maar vergeten de stekker aan te koppelen van de accu. Later wel gedaan en de accu van mijn vriendin deed het weer. De lege accu was dus niet van de Peus.

Ik ga werken en op het werk doe ik de auto op slot. Alarm gaat meteen af. Ook het alarm uitschakelen voordat je uitstapt werkte niet meer dus kon de auto niet meer op slot doen. Enkele dagen erna naar de dealer. Konden ze meteen dat motortje van de ruitensproeier vervangen.

Na 4 uur wachten in de showroom een leenauto mee gekregen want de hele auto was ontregeld doordat de accu los was geweest. Ze hebben alles gereset tot het opnieuw inlezen van de sleutel toe. Mijn reservesleutel werkt nu niet meer, laat ik de volgende keer wel weer maken want dat zal waarschijnlijk toch zeer binnenkort zijn.

In december heb ik nog op facebook gereageerd onder een bericht van Peugeot waaruit mijn ongenoegen wel bleek. Daaronder een reactie van Peugeot met de vraag of ik mijn gegevens kon doorsturen. Dit gedaan en een bericht op FB gehad dat de gegevens ontvangen waren.

Tijdens mijn wachtsessie van 4 uur heb ik daaronder nog een berichtje geplaatst (was een maand oud en niets gehoord natuurlijk) en kreeg weer een reactie van Peugeot. "Normaal gezien had er iemand contact met u opgenomen op 20 december". Niet gebeurd natuurlijk, maar afgelopen vrijdag toch een berichtje in mijn mailbox. Ze vragen het chassisnummer en waar de auto is gekocht en in onderhoud is geweest. it heb ik zojuist doorgestuurd en ben wel benieuwd wat de klantenservice nu gaat doen. Ik houd jullie hiervan op de hoogte.

TLDR: Wat een meisjesplasserauto.

Over de stoelen en zithouding heb ik overigens niets te klagen. Ook het kleine stuurtje vind in erg fijn.

Iemand overigens nog een terugroepactie gehad van Peugeot mbt kans op brandstoflekkage?
Deze vandaag in de mailbox gehad en doorgestuurd naar de dealer. Deze gaf aan dat dit al was uitgevoerd. Kon me ook bijna niet anders voorstellen want de problemen begonnen eigenlijk met een losgeschoten brandstofslang en heb ook al lekkage gehad bij de brandstofsensor.

Ben ik ook weer!

Tis al weer bijna 2 weken dat de auto nagenoeg probleemloos was dus vandaag was het weer hoog tijd voor een forse storing! (Sorry voor alle misplaatste humor en alle mensen die zich er aan storen dat er telkens maar weer klachten worden geplaatst terwijl het zulke goede en fijne auto's zijn...maar ook die van mij is een meisjes..........mooie term, sNielz.)

Vandaag begon met deze melding:

34y6546.jpg

Uurtje daarna volgde deze storing:

10xdh5u.jpg

En uiteindelijk als dessert enkele uren daarna deze:

27xea0p.jpg

Ondertussen was er al contact geweest met de dealer en gelukkig kon ik daar vanmiddag terecht.
Diagnose was een kapotte Adblue tank....Maar dat wist ik stiekem natuurlijk al, deze storing is in dit topic natuurlijk al beschreven door Voiture.

Ik vond het al jammer dat mijn 308 dit defect niet had gehad. Het is toch een beetje net als de boekjes en glazen bij Total....'spaar ze allemaal!'

Gelukkig had de dealer een nieuwe tank op voorraad, want het was hun ook al opgevallen dat ze vaak kapot gaan.
Na anderhalf uur wachten kon ik m'n auto weer meenemen. Maar eerst check ik altijd of e.e.a. correct is opgelost. Bleek niet zo te zijn want beide afsluitdoppen van de AdBleu tank lagen vrolijk te zwerven in de ruimte onder de afdekplaat...Daar baalden ze zelf uiteraard ook van.

Dus was het gister Blue Monday dan was het vandaag Adblue Dinsdag!

Heerlijk smullen deze verhalen. :T
Vorige week nog even lekker heen en weer geknald naar Frankfurt. Prima kar! :cool:
Oké, oké, ik geef toe, mijn automat slijt wel een beetje snel...

Het is dat je het zo ter sprake brengt Gilletti, want nu net meer dan 2 jaar probleemloos gereden te hebben, ben ook ik (of liever de Peug) toe aan m'n 3e setje matten. Wat zijn die slecht zeg.. We treffen het niet. Of roep ik nu de problemen op me af...

Tamram zei:
Het is dat je het zo ter sprake brengt Gilletti, want nu net meer dan 2 jaar probleemloos gereden te hebben, ben ook ik (of liever de Peug) toe aan m'n 3e setje matten. Wat zijn die slecht zeg.. We treffen het niet. Of roep ik nu de problemen op me af...

De V40 leverde ik bij 125000 km op de teller in met ook reeds de derde mattenset aan boord, en ook in de Astra zit er met 50k inmiddels een mooi gat in ter hoogte van mijn linkerhak. Maar itt de Volvo zit er een rubber/kunststof versteviging onder de mat ter hoogte van die plek, zodat ik niet bang ben ook nog door het onderliggende tapijt heen te gaan zoals bij de Volvo.

Maar, op dat vlak is de 308 dus helaas geen bijzonderheid. Sorry.

Positieve reactie van mijn kant: in amper 2 jaar en bijna 150.000km nog steeds de eerste mattenset. Die ziet er nog top uit!
Kan zijn dat het helpt dat ik op lange ritten altijd zonder schoenen rij....:T

Hier net de 80.000 gepasseerd en de mat (2e set) is alweer aan vervanging toe. Helaas kun je alleen een nieuwe set krijgen, want alleen de bestuurdersmat is aan vervanging toe.

Mijn 308 SW (bluelease executive) is helaas gestolen deze week :(
Even snel gekeken op het forum en het is gelukkig nog geen 'trend'.

Alhoewel het een leasebak was, is en blijft het @$#% (helaas zaten er ook nog wat spullen van waarde in).
2 Jaar met plezier erin gereden en met de tijd kon ik hem steeds meer waarderen.

Joh@n zei:
Ik heb de 208 ook 2 dagen gereden als leenauto en op diverse beurzen al allerlei keren geprobeerd om de 308 te passen maar het werkt gewoon niet. Ik ben 2 meter en het stuur moet gewoon hoger dan kan. En aangezien ze dit ook bij de 3008/208/etc aan het doorvoeren zijn vind ik de opmerking dat Peugeot afvalt hier boven niet eens zo'n gekke ;)

Wat een geluk heb ik toch ;) De V40 is inmiddels weg naar een collega, tijdelijk rij ik nu in een....*tromgeroffel* 308 SW Blue Lease 1.2 Puretech :D. De eerste 2000km zitten er op en ik kan alvast een klein lijstje plussen en minnen maken:

+ De motor is bovenverwachting fijn. Trekt lekker door, klinkt goed, pakt goed op en heeft voor een 1.2 met 110pk in dit formaat auto (leeg) in ieder geval niets te kort. Daarnaast ook best nog zuinig (denk dat ik rond de 5,5-6l/100km uit kom)
+ De ruimte van de kofferbak is meer dan prima. Onder het zeil vergelijkbaar met de Octavia Combi en dat is best een prestatie voor een niet zo vierkant ontwerp.
+ De vering is lekker soepel en de auto is behoorlijk comfortabel. Dat komt door de 16" banden met hoge wang, maar ook door de relatief zachte vering. Vooral achter is hij te zacht, bij wat diepere drempels merk je al snel dat hij erg ver inveert en dat had iets anders gemoeten. Ik heb al vaker gelezen in AW reviews dat de achterkant bij volle belading het zwaar heeft en dat is in lijn met mijn ervaring. Wel is het een heerlijke auto voor drempels, hij strijkt ze heerlijk glad en je merkt er veel minder van dan in andere auto's.

+/- De bak heeft echt een heeeeele lange 3/4/5. 80km wegen kunnen eigenlijk niet in 5, 50km wegen kunnen sowieso niet in 4. Toch nog + ook omdat hij daardoor wel lekker zuinig en stil is op hogere snelheid.
+/- De wegligging is goed, enkel door de gemonteerde banden (energy savers) verlies je met wat koudere temperaturen nogal snel grip en stuitert de voortrein lekker. En dat met 110pk :p

- De pook/bak is niet echt prettig in gebruik. Ik heb in die 2000km al vaker niet goed in de versnelling gezeten dan de afgelopen 2,5 jaar en 87000km in de V40. Lange slagen, weinig gevoel en hakerig.
- Het multimediasysteem is echt bedacht door iemand met 0 kijk op user experience en er is daarnaast ook geen eindcontrole geweest. De snelheid valt me in de praktijk nog wel mee, maar wat zitten er veel onhandigheden in.
Onbegrijpelijk: Wat is een huidie locatie? Wat is een veerbot? Waarom kan ik de limiter wel gebruiken onder de 40 en de cruise control niet? Waarom kan ik niet gewoon navigeren naar een thuisadres? Waarom heet de knop linksonder soms afsluiten, dan bevestig en dan weer uitgang? Waarom moet je 4-5 stappen doen om van shuffle naar niet-shuffle te gaan? Zo zijn er nog veel meer ondoordachte dingen, onbegrijpelijk dat dit het productiestadium haalt.

ENTE zei:
Ben ik ook weer!

Tis al weer bijna 2 weken dat de auto nagenoeg probleemloos was dus vandaag was het weer hoog tijd voor een forse storing! (Sorry voor alle misplaatste humor en alle mensen die zich er aan storen dat er telkens maar weer klachten worden geplaatst terwijl het zulke goede en fijne auto's zijn...maar ook die van mij is een meisjes..........mooie term, sNielz.)

Vandaag begon met deze melding:

34y6546.jpg

Uurtje daarna volgde deze storing:

10xdh5u.jpg

En uiteindelijk als dessert enkele uren daarna deze:

27xea0p.jpg

Ondertussen was er al contact geweest met de dealer en gelukkig kon ik daar vanmiddag terecht.
Diagnose was een kapotte Adblue tank....Maar dat wist ik stiekem natuurlijk al, deze storing is in dit topic natuurlijk al beschreven door Voiture.

Ik vond het al jammer dat mijn 308 dit defect niet had gehad. Het is toch een beetje net als de boekjes en glazen bij Total....'spaar ze allemaal!'

Gelukkig had de dealer een nieuwe tank op voorraad, want het was hun ook al opgevallen dat ze vaak kapot gaan.
Na anderhalf uur wachten kon ik m'n auto weer meenemen. Maar eerst check ik altijd of e.e.a. correct is opgelost. Bleek niet zo te zijn want beide afsluitdoppen van de AdBleu tank lagen vrolijk te zwerven in de ruimte onder de afdekplaat...Daar baalden ze zelf uiteraard ook van.

Dus was het gister Blue Monday dan was het vandaag Adblue Dinsdag!

Zo afgelopen week exact dezelfde meldingen na 40.000km
En idd na d check bij de Peugeot van de conclusie het vacuum trekken van het AdBlue reservoir.

Auto toch nog 3 dagen kwijt geweest, hopen dat dit de eerste en laatste foutmelding is geweest auto bevalt tot nu toe echt helemaal TOP

Als leenauto deze keer een 5008 mee gekregen erg handig met het kinderfeestje van mijn dochter (7-zitter)

Rc208 zei:
Op feline.cc staat een officiële teaser van de gefacelifte 308.

Cool! Eindelijk heeft die bobbel tussen dim- en grootlicht stylingtechnisch nut. Loopt mooi door in de bumper/spoiler(y)

2k0e8o.jpg

Pagina's geleden stond en een Chinese variant die dit ook al had.

Zo vandaag wederom een storing idem als de laatste keer o_O
Na ja was in de buurt van de dealer dus gelijk maar uitgelezen en..... Niets gevonden

Maar toen begon de dealer over een terugroep actie over de achterklep en ach ben er nu toch dus controleer dit ook maar.
Nou en de conclusie ..... er moet een compleet nieuwe achterklep in ivm bevestiging van de spoiler :confused:

Na ja volgende week de auto maar weer weg brengen voor minimaal 3 dagen om de achterklep te vervangen.
Voorkeur bij de dealer neergelegd voor een nieuwe 3008 ben benieuwd.

Bobbeltje zei:
Maar toen begon de dealer over een terugroep actie over de achterklep en ach ben er nu toch dus controleer dit ook maar.
Nou en de conclusie ..... er moet een compleet nieuwe achterklep in ivm bevestiging van de spoiler :confused:

Komt er een terugroepactie voor de achterklep? Die is nieuw voor me. Enig idee of dit voor alle auto's is, of voor een bepaalde levering?

Ter herneming dan (@ENTE) hierbij enkele Chinese 308-foto's die dus indicatief lijken voor de aanstaande facelift:
AFMoz5d.jpg

t7bJdhF.jpg

Met wellicht dan dit dashboard?
22.jpg

23.jpg

Jarno™ zei:
Bobbeltje zei:

Komt er een terugroepactie voor de achterklep? Die is nieuw voor me. Enig idee of dit voor alle auto's is, of voor een bepaalde levering?

Dat weet ik zo niet ze kwamen er volgens mij met toeval achter.
Het bleek om een specifiek fabricage nummer te zijn van de achterklep
Mijn 308 komt uit December 2015 kenteken HS

Mijn 308SW moet ook verschijnen bij de garage voor nieuwe achterklep:

Referentiecode producent HKA
Meldende producent/distributeur PSA Peugeot Citroen Nederland
Referentiecode RDW MGP160319
Publicatiedatum RDW 24-08-2016
Merk/Type PEUGEOT 308
Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - carrosserie (deuren, motorkap, laadkleppen)
Omschrijving defect De onderdelen van de achterklep zijn mogelijk niet goed vastgelijmd.
Materiële gevolgen De achterspoiler kan tijdens het rijden losraken.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De
voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De achterklep wordt dan
gecontroleerd en indien nodig vervangen.
Wijze waarop u wordt geïnformeerd - Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief
Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer Niet bekend
Opmerkingen RDW Geen

Mr Relax zei:

Alhoewel het een leasebak was, is en blijft het @$#% (helaas zaten er ook nog wat spullen van waarde in).
2 Jaar met plezier erin gereden en met de tijd kon ik hem steeds meer waarderen.

Dit bericht helemaal over het hoofd gezien. Wat vervelend zeg. Niet meer teruggevonden zeker?

voiture zei:
Mr Relax zei:

Dit bericht helemaal over het hoofd gezien. Wat vervelend zeg. Niet meer teruggevonden zeker?

+1 Balen zeg.

Iemand ook al deze productfout meegemaakt?
Koppelingspedaal blijft hangen en schiet de laatste centimeters met een kort maar heftig tikje terug...

Vandaag gelukkig vakkundig gemaakt. Nieuwe unit achter pedaal geplaatst.
Het schijnt wel eens vaker voor te komen (en uiteraard kan mijn exemplaar dan niet achterblijven:(:p )

De 160.000km is in zicht!

Hoe krijg je het voor elkaar, ENTE.

Mijn auto staat nu bij de garage voor een beurt en schadeherstel. Er worden meteen twee controles n.a.v. terugroepactie uitgevoerd: iets met de kabelboom en iets met de nokkenassensor ofzo.

T/m aanstaande woensdag verplaats ik me in een 2008 1.2.

ENTE zei:
Koppelingspedaal blijft hangen en schiet de laatste centimeters met een kort maar heftig tikje terug...

Het schijnt wel eens vaker voor te komen (en uiteraard kan mijn exemplaar dan niet achterblijven:(:p )

Ik heb er al een tijdje last van. Bij mijn blijft die tegenwoordig gewoon hangen op die bewuste plek. Dan moet ik hem met mijn voet verder omhoog trekken!
Bij de uitvoering van de laatste beurt het ook gemeld maar natuurlijk konden ze weer niks vinden!
Gaat een beetje standaard worden bij mijn garage, dat ze pas bij een 2e keer melden van een probleem er echt naar gaan kijken.

Helaas heb ik niet veel tijd om weer eens langs te gaan maar moet binnenkort echt gaan want nu beginnen mijn dochter en vrouw ook al te klagen.......
Goed te weten dat er een oplossing is.

Een andere irritatie, bij het weg rijden in zijn 1ste versnelling voel je dat de koppelingsplaten niet lekker gelijkmatig grip hebben en trek je haperend op. Helaas niet altijd. Komt dat je misschien ook bekend voor?

voiture zei:
Hoe krijg je het voor elkaar, ENTE.

Tja...
Het zijn wegwerpartikelen geworden, helaas.

Nieuwsgierig wanneer fase2 van de 308 op de markt komt. Altijd fijn als de productfouten foetsie zijn!

M_J zei:
Een andere irritatie, bij het weg rijden in zijn 1ste versnelling voel je dat de koppelingsplaten niet lekker gelijkmatig grip hebben en trek je haperend op. Helaas niet altijd. Komt dat je misschien ook bekend voor?

Zeker! Krijg de indruk dat dit opgelost is door de nieuwe koppelingspedaal-unit. Optrekken gaat veel vloeiender nu(y)
Ook de harde tik bij koude start ergens in het vooronder lijkt verdwenen. Heb in dit draadje gelezen dat meer mensen die tik (die ook voelbaar is in de pedaalbak) was opgevallen. Wellicht zat die in diezelfde unit.

Wel hoor ik nog steeds een irritant joelend/jankend geluid bij het optrekken in de eerste versnelling. Dat doet ie al vanaf het begin, maar lijkt erger te worden.
Afijn, nog even doorbijten. Auto gaat er binnenkort uit.

Dat is een hele goeie vraag...
Ik heb werkelijk nog geen idee. Allerlei mogelijkheden komen voorbij. Van een goedkope bijtellingsknaller met airbumps tot en met een dikke diesel uit Wolfsburg met DSG. Ook diverse Japanse opties.

M_J zei:
ENTE zei:

Ik heb er al een tijdje last van. Bij mijn blijft die tegenwoordig gewoon hangen op die bewuste plek. Dan moet ik hem met mijn voet verder omhoog trekken!
Bij de uitvoering van de laatste beurt het ook gemeld maar natuurlijk konden ze weer niks vinden!
Gaat een beetje standaard worden bij mijn garage, dat ze pas bij een 2e keer melden van een probleem er echt naar gaan kijken.

Helaas heb ik niet veel tijd om weer eens langs te gaan maar moet binnenkort echt gaan want nu beginnen mijn dochter en vrouw ook al te klagen.......
Goed te weten dat er een oplossing is.

Apart ik heb een paar maanden geleden exact het zelfde gehad, destijds werd gemeld dat het om een bekend probleem gaat. Bij mij is het inmiddels ook verholpen

ENTE zei:
Dat is een hele goeie vraag...
Ik heb werkelijk nog geen idee. Allerlei mogelijkheden komen voorbij. Van een goedkope bijtellingsknaller met airbumps tot en met een dikke diesel uit Wolfsburg met DSG. Ook diverse Japanse opties.

Misschien komt de 308 phase II op tijd :p

En iets elektrisch? Of vind je dat teveel gedoe qua opladen?
Er zijn eigenlijk niet zoveel nieuwe auto's momenteel. VAG heeft weinig frisse modellen, Mazda ook niet, laat staan de andere Japanners. Renault wel, maar daar moet je van houden. Ik knap er op af.

Phase 2....tja. Wie weet.
Die nieuwe snuit is prachtig. En een 308 zonder gezeur lijkt me wel wat(y)

Nieuwe modellen begin ik überhaupt niet meer aan. Te vaak gedoe als veredelde test-rijder. Het is leuk om in een pas uitgebracht model te rijden, maar da's ook het enige voordeel.

Elektrisch is voor mijn kilometrage niet geschikt.
Renault heeft inderdaad de beste kaarten. Megane, Scenic en Talisman; stuk voor stuk interessante modellen, maar ook deze serie is mij te nieuw. Ik durf het na 2 enorme zeperds alleen niet meer aan (nieuwe Megane2 en Laguna3 destijds).

Geen voorkeur eigenlijk voor type auto.
De 3008 komt slecht uit in mijn lease calculator. Veel geld en dan ook nog de instap versie!

BMW, Audi, VW, Mercedes en Volvo bieden in mijn geval de meeste keuze. Vroeger ging het om een maximum catalogus prijs, nu het leasebedrag.
Wat in de praktijk neerkomt op een dikke Duitser of een kale Fransoos...:T

mlommers zei:
Apart ik heb een paar maanden geleden exact het zelfde gehad, destijds werd gemeld dat het om een bekend probleem gaat. Bij mij is het inmiddels ook verholpen

Zeker apart. Morgen maar eens een afspraak maken.

ENTE zei:

Mijn koppelingspedaal is vanwege hetzelfde euvel een tijd terug (rond 40k) vervangen. Zit nu op 89k en heb het idee dat het pedaal soms toch weer niet in een vloeiende beweging terugkomt.

Mijn reeds vervangen koppelpedaal begint ook weer op te spelen. Toch slordig dat zelfs na vervanging het probleem van het onderdeel niet is opgelost.

Hier (Peugeot 308SW 1.2 110pk van sept 2015) kraakt het koppelingspedaal behoorlijk bij het intrappen en op laten komen. Sowieso is die hele auto na 1,5 jaar al compleet gammel en gaar. De stoelen/bekleding is al aardig uitgezakt en de vering kraakt alsof je een houten kar rijdt. Gelukkig ben ik er over een maandje vanaf :)

Gilletti zei:
Zit de vloermat niet in de weg? Die is ook niet van hele beste kwaliteit. :T
Ik heb er inmiddels m'n 3e mattenset in liggen, dus dat lijkt mij niet. Verder overigens (ondanks wat kinderziektes) nog steeds blij met m'n 308 HB BLP. Ik kan in ieder geval nog zo'n 1,5 jaar profiteren van 14% bijtelling.

ENTE zei:

Jazeker, toevallig ook nu last van sinds afgelopen week. Er staat nu 110k op de teller. Het pedaal blijft hangen op een paar centimeter eerder dan hoort. Ik kan 't ondertussen vrij goed reproduceren en heb er een filmpje van gemaakt om er binnenkort maar mee naar dealer te gaan. Overigens heb ik het kraken, wat hier ook ergens wordt beschreven, vorig jaar ook ondervonden. Dat kraken is er nu even niet meer, maar vervangen door het hangen van het pedaal :confused:

Terug
Bovenaan