Helaas mocht het genieten van mijn nieuwe auto niet zo lang duren, na 2,5 week in het bezit te zijn van de auto heb ik net voor Kerst een kop-staart botsing gehad.

Ik stond stil voor een rood stoplicht, maar degene die achter me kwam reed door met 50 km/u.
Heb er geen zichtbare verwondingen aan overgehouden, maar zit wel al 3 weken met flinke nek- en rugklachten thuis.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in mijn vorige auto reed, aangezien de 308 aanzienlijk meer auto is dan mijn opel corsa...
Overigens heeft mijn vaste trekhaak het hardst geleden van de aanrijding, die zat daarna namelijk tegen de bumper aan, maar die heeft dan ook de meeste impact opgevangen van de klap. Er was ook wat lakschade en de bumper stond bol waardoor de achterklep niet meer open kon.
De schade is afgelopen week alweer helemaal gerepareerd, al moet ik wel nog een keer terug aangezien de parkeersensoren aan de voorkant het sinds het ongeluk niet meer doen. Hoewel ik aan de voorkant dus niets geraakt heb, maar daar hebben ze vermoedelijk niet meer naar gekeken bij de garage want die doen het nog steeds niet.
Het
gemekker met mijn touchscreen is ook nog niet opgelost.
Inmiddels werd het zo bont dat de radio en het touch screen nadat het bleef hangen gewoon aan bleef staan terwijl de auto uitstond, sleutel uit het contact en ikzelf buiten de auto met de deuren op slot stond.. (erg handig om dan weer in je auto te moeten om hem te starten en dan weer een paar minuten bezig te zijn met het handmatig herstarten van je touch screen)
J_P_P zei:
Herstart het systeem terwijl je rijd, dit bespaard je de parkeerplaats moeite. Ongeveer 30s het 'auto' icoon touch knopje 'ingedrukt' houden.
Nog bedankt J_P_P, dat heeft me iig al een heel aantal keren geholpen!
Ze hebben hier wel nog naar gekeken bij de Peugeot garage, maar ze hadden de allernieuwste versie van de software nodig om dat op te lossen. Die kregen ze blijkbaar per mail, maar dat bestand konden ze niet openen (of was onbruikbaar?) Dus nu stuurt de fabriek het per USB stick op naar de garage... Overigens is dit info die ik weer via de Leaseplan monteur te horen heb gekregen, dus hoe het exact zit weet ik niet.
Ik vroeg me nog af of het normaal is dat het relais van de achteruit-wissers zoveel herrie maakt als ze aan staan?
Heb dit ook aangegeven bij de monteur, maar ik vraag me af of het in de veelheid van informatie niet verloren is geraakt.
Het "klik" geluid linksvoor bij het dashboard vind ik echt heel irritant tijdens het rijden.
Verder heb ik nog een
Easy Mount Classic telefoonhouder aangeschaft en geinstalleerd in de auto.
Ik ben enorm fan van Waze voor mijn navigatie, voornamelijk ook vanwege de actuele file-info. En aangezien de navigatie van Peugeot me 2 van de 3 keren dat ik de navigatie gebruikt heb, over wegen wilde laten rijden die inmiddels permanent afgesloten waren, was ik snel klaar met de navigatie van Peugeot. Zonde, maar navigatie moet wel doen waar het voor gemaakt is..
Aangezien ik een iPhone 6S plus heb, gebruik ik deze nu voor de navigatie. Ik zal een dezer dagen eens een foto maken van de Easy Mount indien er interesse voor is.
Overigens heb ik meer dan een week in een Ford Focus als vervangende auto gereden, ik was zo blij dat ik gisteren mijn 308 weer terugkreeg..