Peugeot 308 (SW p. 26)

J_P_P zei:
Deurknop zei:
Ik heb op mijn auto de FULL Led koplampen, bevalt me erg goed!

Zo'n 2 weken geleden zag ik een broertje met ook FULL Led koplampen en hier waren de mistlampen wit ipv geel (halogeen) zoals bij mijn auto.
Weet iemand welke lampjes dit zijn?

Zie mijn review een stuk terug in dit topic. Staan onderdelen links naar ebay bij. (ik meen ergens rond pagina 107)

Bedankt voor je reactie! Ik heb gezocht naar je post, maar kan hem nergens vinden... :-(
De zoekfunctie is een drama! (Sorry autoweek...!)

Gilletti zei:
Carb zei:
De berline kan ook, want ik heb de ruimte niet nodig. Maar vind dat model minder mooi dan de SW. Daarbij is de berline duurder in de lease

Apart, bij onze leasemij (Alphabet) is de berline 1.2 96kW Allure bij de normconfiguratie juist 38 euro per maand goedkoper dan de SW.

Dat is ook onze leasemaatschappij en de berline is in dezelfde configuratie 5 euro per maand duurder dan de SW. Apart die verschillen

Deurknop zei:
J_P_P zei:
Deurknop zei:
Ik heb op mijn auto de FULL Led koplampen, bevalt me erg goed!

Zo'n 2 weken geleden zag ik een broertje met ook FULL Led koplampen en hier waren de mistlampen wit ipv geel (halogeen) zoals bij mijn auto.
Weet iemand welke lampjes dit zijn?

Zie mijn review een stuk terug in dit topic. Staan onderdelen links naar ebay bij. (ik meen ergens rond pagina 107)

Bedankt voor je reactie! Ik heb gezocht naar je post, maar kan hem nergens vinden... :-(
De zoekfunctie is een drama! (Sorry autoweek...!)
Pagina 109

Ami zei:
J_P_P zei:
Carb zei:
SkyBuMp zei:
Ik zou nog kijken of de 1.2 turbo met 130PK een optie voor je is. Uit diverse reviews komt dit blok beter uit de verf, met name door de toevoeging van een versnellingsbak met 6 verzetten ipv 5.

De adaptive cruise control optie nog aan gedacht? Je krijgt met deze optie ook automatisch het mooie kleuren scherm tussen je tellers. Dit scherm geeft je navigatie aanduidingen grafisch weer etc.

De 130 pk heb ik in gereden en is een optie, maar dan kan ik alleen een basis allure uitvoering kiezen en geen van de 4 opties. Meer vermogen is lekker, maar zo'n verschil zit er ook weer niet in. Daarbij vind ik de 5 bak prettiger dan de 6 bak, want die piept veel sneller dat ik weer moet schakelen. Nog even een afweging dus, maar neigt naar de 110 pk met meer luxe

Adaptive cruise controle werd door mijn dealer afgeraden en ben er zelf ook geen fan van tijden eerdere ritten. Op lange vakantie ritten is het prima, maar tijden woon werk verkeer hier in de randstad vind ik het maar bloed irritant. Dan is 1,5-2 sec afstandhouden waar ze op ingesteld staan veel te lang! Zodra iemand zich er tussen prompt remt de auto direct weer af. Veilig, maar bloed irritant.

De berline kan ook, want ik heb de ruimte niet nodig. Maar vind dat model minder mooi dan de SW. Daarbij is de berline duurder in de lease

Mijn vorige peu had nog een 5bak ( icm met benzine). Nou dat wil ik echt niet meer. Veel te hoog in de toeren op de snelweg.

Dat heeft NIETS met de 5 bak an sich te maken, maar met de korte Bakken die PSA gebruiken in het pre-Co2- en turboloze tijdperk. PSA legden veel te korte bakken in de 1.4 vti en 1.6 vti. Dat is nu voorbij. Over het Algemee kin je zeggen, dat het verschil nu vooral nog zit in het aantal versnellingen. De 1 is de 1 en de 6 is de 5. Bij de diesels was dit al zo: bv 1.6 e blue hdi100 met 5 bak of blue hdi 120 met 6 bak. Om het exact te weten moet je de bakverhoudingen naast elkaar leggen.
Ik was in de veronderstelling dat ze nog steeds die zelfde bak gebruikten. Bedankt voor de info.

Onze 308sw 110pk 5-bak draait 2500 toeren bij 120km/u in z'n 5. Heerlijk rustig!

BrandNew zei:
Onze 308sw 110pk 5-bak draait 2500 toeren bij 120km/u in z'n 5. Heerlijk rustig!
Dan is die verhouding niet veel anders dan bij de 1.6 vti bak toch? (ik vond die bij 130/140 redelijk op toeren (richting 4000)) als je dat vergelijkt met hoe rustig een diesel met 6 bak nu rijdt

JosJ84 zei:
Is het onderhand al mogelijk om de achterlichten te laten branden overdag in "auto" modus?

Gr. Jos

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar.
Rij dus NOOIT met de lichten op "auto-stand"
Zonder achterlichten, kan gewoon niet....

Is bij de meeste auto's met auto-lichtstand. Onbegrijpelijk! Trouwens, dan rij je een tunnel in en gaan plotseling je achterlichten branden. Denken anderen dat je remt.

CozKoS4.jpg

noZwKF3.jpg

Uqweicc.jpg

ZR0FLyl.jpg

Mijn nieuwe auto! Inmiddels 3 weken oud en ontzettend blij mee.
Erg laat besteld (begin oktober) maar de dealer heeft gelukkig toch de chromen raam omlijsting kunnen regelen.
Daarnaast ben ik erg blij met de kleur van het leder + de 17Inch velg!

Topauto.

Wel ben ik benieuwd of er al creatieve ideeën zijn omtrent het wegzetten van je beker koffie. Het vakje voor de armsteun is niet echt ideaal. Misschien dat er oplossingen zijn? Ook voor de eventuele bijrijder (die momenteel zijn bekertje de hele tijd mag gaan vasthouden).

Meeuw zei:
Is bij de meeste auto's met auto-lichtstand. Onbegrijpelijk! Trouwens, dan rij je een tunnel in en gaan plotseling je achterlichten branden. Denken anderen dat je remt.
Heh? Nee or, dan denk: die doet zn licht aan in de tunnel. Tenzij jou derde remlicht ook mee gaat branden.

J_P_P zei:
Meeuw zei:
Heh? Nee or, dan denk: die doet zn licht aan in de tunnel. Tenzij jou derde remlicht ook mee gaat branden.

Met een tunnel heb ik het ook niet zo... Maar mist en schemer geven gewoonweg gevaarlijke situaties.

driel24 zei:
J_P_P zei:
Meeuw zei:

Met een tunnel heb ik het ook niet zo... Maar mist en schemer geven gewoonweg gevaarlijke situaties.
Bij daglicht is de dagrijverlichting toch voldoende, dan heb je geen achterlichten nodig?

Mijn ervaring met (verschillende auto's met) lichtsensor is dat het dimlicht (incl. achterlicht) automatisch inschakelt bij mist en schemer. Dat is nou juist de bedoeling van die sensor.
Bij mist kan de lichthoeveelheid soms nog wel eens te hoog zijn en dan gebeurt er niets. Ten alle tijde de verantwoordelijkheid voor jou als bestuurder om het dan handmatig aan te zetten. Je mistlampen gaan sowieso niet automatisch aan, dus als je mist tegenkomt moet dat voldoende 'trigger' zijn om je lichtvoering te checken.

Eyeball Bill zei:
driel24 zei:
J_P_P zei:
Meeuw zei:

Bij daglicht is de dagrijverlichting toch voldoende, dan heb je geen achterlichten nodig?

Waarom rij je met dagrijverlichting ? Om beter zichtbaar te zijn, denk ik.
Waarom zouden dan de achterlichten niet nodig zijn ?

Maar, je hebt gelijk.... het is je eigen verantwoording om je lichten te controleren.
Wel moeilijk als je achter het stuur zit en de schemer/mist in gaat ;-)

Ik rij altijd met dimlicht aan. Wel zo veilig.

J_P_P zei:
BrandNew zei:
Dan is die verhouding niet veel anders dan bij de 1.6 vti bak toch? (ik vond die bij 130/140 redelijk op toeren (richting 4000)) als je dat vergelijkt met hoe rustig een diesel met 6 bak nu rijdt

Ik had in beginsel ook nogal problemen met de versnellingsbak. Ik was met mijn vorige auto gewend om in versnelling 3 over een rotonde te draaien maar als ik dat met de 308sw doe valt de motor uit. Ben nu wel erg te spreken over de versnellingsbak, ik zou ook zeker geen 5 bak willen hebben. De 1.6 diesel loopt 2000 toeren bij 140km/h in de zesde versnelling.

driel24 zei:
Waarom rij je met dagrijverlichting ? Om beter zichtbaar te zijn, denk ik.
Waarom zouden dan de achterlichten niet nodig zijn ?

Volgens mij is het idee hier achter dat remlichten meer opvallen als de achterverlichting niet aan is; vind ik ook wel weer logisch eigenlijk. Zeker in landen waar de zon wat meer schijnt als in Nederland.
Verder met je eens; lijkt mij niet teveel gevraagd om zelf even na te denken en evt. je verlichting aan te zetten als de situatie daar om vraagt...

@ Wierie: prachtige configuratie. Die velgen maken het helemaal af. En de kleurcombi van lak & leder blijft mooi, is mijn ervaring na 4 jaar.

Ik vind eerlijk gezegd die hele dagrijverlichting nogal overdreven. Vrijwel elke autoneus is veranderd in een lelijke kerstboom. En ik heb nog nooit een auto gemist omdat 'ie geen DRV had (althans, voor zover ik weet dan :T).

J_P_P zei:
BrandNew zei:

De vorige 308 met 1.6 120pk vti motor draaide 3600 toeren bij 120km/u. Wel heel wat anders dus.

BrandNew zei:
J_P_P zei:
BrandNew zei:

De vorige 308 met 1.6 120pk vti motor draaide 3600 toeren bij 120km/u. Wel heel wat anders dus.
Reed jij altijd met je koppeling half ingetrapt haha. Overigens was het toch vrij eenvoudig mogelijk om bij die bakken een 5 uit een diesel te monteren? Dan moest je alleen in diagbox ook aanpassing doen, anders werkte de cruisecontrol niet meer goed.

Hier nog 2 fotootjes van mijn donkerblauwe 308 SW BLEP (standaard uitvoering). Eind november besteld en vorige week geleverd.

2r3e2qp.jpg

295xyr4.jpg

Veel plezier met je nieuwe 308! Toch komt hij erg kaal over zo zonder chroom, zag er laatst eentje zelfs zonder geblindeerde ramen. Vindt de SW dan totaal geen uitstraling hebben!

Mijn 2.0 BLP SW staat nu bij J.Janssen in Nuenen in de garage vanwege de terugroepactie, netjes een vervangende wagen meegekregen! Nu kijken hoelang het gaat duren.

DienBrabander zei:
Mijn 2.0 BLP SW staat nu bij J.Janssen in Nuenen in de garage vanwege de terugroepactie, netjes een vervangende wagen meegekregen! Nu kijken hoelang het gaat duren.
Ik heb kennelijk even niet zitten opletten. Is er een nieuwe terugroepactie?

Jarno™ zei:
DienBrabander zei:
Ik heb kennelijk even niet zitten opletten. Is er een nieuwe terugroepactie?
Iets met de brandstofverwarming? Zie: https://terugroepregister.rdw.nl/ (directe link plaatsen lukt niet)

DienBrabander zei:
Veel plezier met je nieuwe 308! Toch komt hij erg kaal over zo zonder chroom, zag er laatst eentje zelfs zonder geblindeerde ramen. Vindt de SW dan totaal geen uitstraling hebben!
Ik vind het chroom ook zeker een gemis maar ik stoor me er niet aan gelukkig. Ik moest een compromis sluiten aangezien het al eind november was en er snel besteld moest worden, en toen won de 14% bijtelling het van het chroom ;-) Ben wel blij dat ik toch nog een alu dakrails heb gekregen.
Achteraf was de haast niet nodig, want ik begrijp dat er nu nog uit voorraad geleverd kan worden met kenteken op 2015 (dus 14% bijtelling), weliswaar ook zonder chroom.

AE69 zei:
Liedefijn zei:
Afgelopen vrijdag mijn 308 SW BLEP opgehaald bij Nefkens in Best.
Noir Perla Nera, met de Topaze velgen, chromen daklijsten en de rails in de kofferbak.
Met Soundupgrade geïnstalleerd door CarSound center in Geldrop, met de Match PP-52DSP versterker en de PP-7S-D Sub woofer op de plek van de thuiskomer ingebouwd.

Wat kost die combo van versterker en sub? Bepaalde reden waarom je voor die combo bent gegaan?

Die koste me €999,-
Ik had er geen speciale reden voor, had nog ruimte over in mijn budget. En wilde graag een subwoofer.
Had alleen geen zin om daar bagageruimte voor op te offeren, en die thuiskomer heb ik als leaserijder toch niet echt nodig.

Helaas mocht het genieten van mijn nieuwe auto niet zo lang duren, na 2,5 week in het bezit te zijn van de auto heb ik net voor Kerst een kop-staart botsing gehad. o_O Ik stond stil voor een rood stoplicht, maar degene die achter me kwam reed door met 50 km/u.
Heb er geen zichtbare verwondingen aan overgehouden, maar zit wel al 3 weken met flinke nek- en rugklachten thuis.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in mijn vorige auto reed, aangezien de 308 aanzienlijk meer auto is dan mijn opel corsa...
Overigens heeft mijn vaste trekhaak het hardst geleden van de aanrijding, die zat daarna namelijk tegen de bumper aan, maar die heeft dan ook de meeste impact opgevangen van de klap. Er was ook wat lakschade en de bumper stond bol waardoor de achterklep niet meer open kon.

De schade is afgelopen week alweer helemaal gerepareerd, al moet ik wel nog een keer terug aangezien de parkeersensoren aan de voorkant het sinds het ongeluk niet meer doen. Hoewel ik aan de voorkant dus niets geraakt heb, maar daar hebben ze vermoedelijk niet meer naar gekeken bij de garage want die doen het nog steeds niet.

Het gemekker met mijn touchscreen is ook nog niet opgelost.
Inmiddels werd het zo bont dat de radio en het touch screen nadat het bleef hangen gewoon aan bleef staan terwijl de auto uitstond, sleutel uit het contact en ikzelf buiten de auto met de deuren op slot stond.. (erg handig om dan weer in je auto te moeten om hem te starten en dan weer een paar minuten bezig te zijn met het handmatig herstarten van je touch screen)
J_P_P zei:
Herstart het systeem terwijl je rijd, dit bespaard je de parkeerplaats moeite. Ongeveer 30s het 'auto' icoon touch knopje 'ingedrukt' houden.
Nog bedankt J_P_P, dat heeft me iig al een heel aantal keren geholpen!

Ze hebben hier wel nog naar gekeken bij de Peugeot garage, maar ze hadden de allernieuwste versie van de software nodig om dat op te lossen. Die kregen ze blijkbaar per mail, maar dat bestand konden ze niet openen (of was onbruikbaar?) Dus nu stuurt de fabriek het per USB stick op naar de garage... Overigens is dit info die ik weer via de Leaseplan monteur te horen heb gekregen, dus hoe het exact zit weet ik niet.

Ik vroeg me nog af of het normaal is dat het relais van de achteruit-wissers zoveel herrie maakt als ze aan staan?
Heb dit ook aangegeven bij de monteur, maar ik vraag me af of het in de veelheid van informatie niet verloren is geraakt.
Het "klik" geluid linksvoor bij het dashboard vind ik echt heel irritant tijdens het rijden.

Verder heb ik nog een Easy Mount Classic telefoonhouder aangeschaft en geinstalleerd in de auto.
Ik ben enorm fan van Waze voor mijn navigatie, voornamelijk ook vanwege de actuele file-info. En aangezien de navigatie van Peugeot me 2 van de 3 keren dat ik de navigatie gebruikt heb, over wegen wilde laten rijden die inmiddels permanent afgesloten waren, was ik snel klaar met de navigatie van Peugeot. Zonde, maar navigatie moet wel doen waar het voor gemaakt is..
Aangezien ik een iPhone 6S plus heb, gebruik ik deze nu voor de navigatie. Ik zal een dezer dagen eens een foto maken van de Easy Mount indien er interesse voor is.

Overigens heb ik meer dan een week in een Ford Focus als vervangende auto gereden, ik was zo blij dat ik gisteren mijn 308 weer terugkreeg.. o_O

Download ander zelf even de laatste Update Liedefijn. In dit topic staat nu de meest recente https://www.gpspower.net/peugeot-citroen/336981-firmwares-smeg-24.html
Balen van je aanrijding!

Gisteren de order geplaatst bij de leasemaatschappij en krijg medio april mijn 308.

110 PK 1.2 SW Allure in Dark blue met als opties:
Alcantara interieur
Achteruitrijcamera met Blindspot systeem
Verwarmde en massage stoelen
Denon Hi-fi

Geen getinte ramen, maar dat paste niet meer in budget. Dus dat laat ik achteraf nog doen.

Je was dus feitelijk al klaar met je samenstelling toen je hier de vraag had gesteld :)

Alcantara kleur heb ik een tijdje terug ook gezien, zag er stijlvol uit!

SkyBuMp zei:
Je was dus feitelijk al klaar met je samenstelling toen je hier de vraag had gesteld :)

Grotendeels wel, en er kwamen ook geen tips meer binnen voor andere keuzes. Behalve de motorisering dan. Nog wel even gepuzzeld met wat andere configuraties, maar dat resulteerde toch in minder leuke versies.

Lastigste keuze was met geluidsinstallatie en dan geen geblindeerde ramen of panoramadak met geblindeerde ramen.

Gisteren mogen ontdekken dat de 308SW bij hard remmen in een noodsituatie ook als een jekko met zn alarmlichten gaat lopen knipperen.
Dat werkt dus...

Bij mijn auto werkt dat zelfs al als je gewoon een keer heel stevig remt. Inferieur Italiaans product :T.

Maar heeft elke moderne auto dat systeem niet gewoon standaard?

voiture zei:
Bij mijn auto werkt dat zelfs al als je gewoon een keer heel stevig remt. Inferieur Italiaans product :T.

Maar heeft elke moderne auto dat systeem niet gewoon standaard?

Nee. Veel merken hebben bijvoorbeeld dat alleen de remlichten gaan knipperen! Bij mijn vorige wagen, een Renault heb ik ze al enkele keren mijn gevaarlichten geactiveerd gehad na hard te remmen. Bij de 308 (ff afkloppen) gelukkig nog niet!

Vandaag even de firmware van mijn 308 1.6 HDI Premiere (2013) naar een nieuwere versie gezet (was 4.1.nogwat, is nu 5.4.B.R8), ik zie niet zo veel anders, kan ook niet alles vergelijken omdat de auto pas sinds gister in m'n bezit is. Systeem is wat mij betreft trouwens redelijk vlot (zeker vergeleken met de Leon ST die ik hiervoor had) en ondanks dat het geen capacitief scherm is vindt ik dat er niet erg hard gedrukt hoeft te worden.
Wat ik hoop is dat het systeem nu de adaptive cruise instelling vasthoud, ik vrees echter van niet (uitschakelen kan niet en gaat hem ook niet worden las ik ergens).
Updaten duurde ca. 20 minuten (totale download is ongeveer 1,5 Gb), systeem leek goed te werken alleen bij het ingeven van een adres in de navigatie liep de zaak vast, herstarten niet mogelijk dus de accuklem maar even los voor een minuut of vijf, na weer aansluiten was het probleem opgelost.
Later maar es beginnen met het updaten van de kaarten (officiële versie vanaf stick), weet iemand hoelang ongeveer een update van bv. alleen Benelux duurt?
Ik zal later nog wel wat ervaringen met de auto posten, voor nu kan ik al wel zeggen dat ik het dieselblok(je) heerlijk soepel vind.

XJR1200 zei:
Vandaag even de firmware van mijn 308 1.6 HDI Premiere (2013) naar een nieuwere versie gezet (was 4.1.nogwat, is nu 5.4.B.R8), ik zie niet zo veel anders, kan ook niet alles vergelijken omdat de auto pas sinds gister in m'n bezit is. Systeem is wat mij betreft trouwens redelijk vlot (zeker vergeleken met de Leon ST die ik hiervoor had) en ondanks dat het geen capacitief scherm is vindt ik dat er niet erg hard gedrukt hoeft te worden.
Wat ik hoop is dat het systeem nu de adaptive cruise instelling vasthoud, ik vrees echter van niet (uitschakelen kan niet en gaat hem ook niet worden las ik ergens).
Updaten duurde ca. 20 minuten (totale download is ongeveer 1,5 Gb), systeem leek goed te werken alleen bij het ingeven van een adres in de navigatie liep de zaak vast, herstarten niet mogelijk dus de accuklem maar even los voor een minuut of vijf, na weer aansluiten was het probleem opgelost.
Later maar es beginnen met het updaten van de kaarten (officiële versie vanaf stick), weet iemand hoelang ongeveer een update van bv. alleen Benelux duurt?
Ik zal later nog wel wat ervaringen met de auto posten, voor nu kan ik al wel zeggen dat ik het dieselblok(je) heerlijk soepel vind.
Vandaag toevallig ook de 5.4.B.R8 Update gedaan.
Kaarten updaten duurt voor heel Europa toch wel zeker 2 uur. (ik heb het over meerdere ritten verdeeld)

Oke bedankt J_P_P, ik was ook van plan ze te verdelen over wat ritten, en eerst maar es de meest gebruikte.
Vwb. de adaptive cruise control, het systeem houdt een gewijzigde setting niet vast, dus standaard weer 2 sec.
Aanpassen lukt trouwens al wel zonder lang naar het scherm te kijken, omdat je ook in de HUD ziet wat je doet en de "knoppen" op het scherm vrij groot zijn.
Wat ik elders al gelezen had en wat ook echt zo is is dat de acc het adaptive deel rustiger doet, gister even geprobeerd met de oude software, toen leek het meer een aan uit systeem, oftwel wel gas helemaal los of planken. Dit is nu niet meer zo. Aan zich vindt ik het een fijn systeem, rij redelijk wat over 100 km wegen en dan is het ideaal, vaak mensen die net iets langzamer rijden, bij m'n vorige auto zette ik dan de cc uit en nu kan ie gewoon aanblijven.
Wat me opvalt is dat er wel wat meer info tussen de tellers zou kunnen staan, Peugeot geeft nogal op over de veiligheid van deze layout, maar bv. zulke simpele dingen als buitentemperatuur en tijd staan er dan niet, daarvoor moet je dan weer op het touchscreen kijken (sorry, maar dit was in de Leon dus beter).
Pluspunt vindt ik dan weer de stuurbekrachtiging, is de beste waar ik tot nu toe mee heb gereden, is niet te veel en ook niet te weinig.
Geen problemen weer gehad met vastlopen systeem trouwens, navigatie vindt ik redelijk vlot en ook nog geen rare positieafwijkingen gehad, maar goed, nog maar kort getest dus.

J_P_P zei:
XJR1200 zei:
Kaarten updaten duurt voor heel Europa toch wel zeker 2 uur. (ik heb het over meerdere ritten verdeeld)
Wat is het versie nummer van deze kaarten ? Is alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb.

driel24 zei:
J_P_P zei:
XJR1200 zei:
Wat is het versie nummer van deze kaarten ? Is alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb.

Doosje zegt editie 2015-2, een versie zoals in het systeem staat kan ik niet vinden.
Kaartdata is van 4e kwartaal 2014.

Dit weekeinde weer een paar keer de eindstop van de achtervering gevoeld....pffff en we zaten maar met z'n vijven zonder bagage in de auto!

Ben er een beetje klaar mee en ga er hulpveren onderzetten.

Nu zie ik dat er ST (30% extra veersterkte) en HD (50% extra veersterkte) versies zijn te krijgen.

Zijn hier berijders op het forum die ervaring hebben (en willen delen :)) met 1 van deze 2 veersterkte uitvoeringen?
Alvast bedankt.

Zijn er meer mensen die tijdens de vorstperiode last hebben van bevroren ramen aan de binnenzijde?

Daarnaast is zijn navi scherm op hol alsof er iemand steeds op een knopje drukt. Zal dit ook met de kou te maken hebben? Lijkt me niet echt zo horen.

Wierie zei:
Zijn er meer mensen die tijdens de vorstperiode last hebben van bevroren ramen aan de binnenzijde?

Daarnaast is zijn navi scherm op hol alsof er iemand steeds op een knopje drukt. Zal dit ook met de kou te maken hebben? Lijkt me niet echt zo horen.

Vandaag en gisteren meerdere autos mogen krabben en meerdere daarvan waren aan de binnenkant bevroren. Mijn 308 gisteren niet en vanochtend slechts minimaal. De blower had het al ontdooid nadat ik de buitenkant had gedaan.

Wel fijn dat je gewoon de touchscreen met handschoenen kan bedienen!

Bevroren achteruitrij camera is wel waardeloos

Wierie zei:

Dat laatste heb ik en een collega ook. Het knopje met vlaggetje om de bestemming in te voeren wordt telkens "ingedrukt". Alleen als het koud is, na 10 minuten is het over.

Heb recent gelezen dat als je ramen aan de binnenzijde goed schoon zijn ze veel minder last hebben van vorstaanslag (binnen). Toevallig had ik enkele dagen geleden mijn ramen schoongemaakt met Glassex, afgelopen dagen dus geen enkele aanslag binnen.

Dat klopt wel ja, ik heb na het stoppen met roken een tijd met een esigaret zitten dampen, ook in de auto met de raampjes dicht (want stinkt toch niet). Dat resulteerde erin dat ik de binnenkant net zo hard mocht krabben als de buitenkant. :)

Meeuw zei:
Heb recent gelezen dat als je ramen aan de binnenzijde goed schoon zijn ze veel minder last hebben van vorstaanslag (binnen). Toevallig had ik enkele dagen geleden mijn ramen schoongemaakt met Glassex, afgelopen dagen dus geen enkele aanslag binnen.

M_J zei:
Dit weekeinde weer een paar keer de eindstop van de achtervering gevoeld....pffff en we zaten maar met z'n vijven zonder bagage in de auto!

Nu zie ik dat er ST (30% extra veersterkte) en HD (50% extra veersterkte) versies zijn te krijgen.

Zijn hier berijders op het forum die ervaring hebben (en willen delen :)) met 1 van deze 2 veersterkte uitvoeringen?
Alvast bedankt.

Anders modifast?

middenbaanklever zei:
M_J zei:

Alvast bedankt.

Anders modifast?

Haha. Als ik dat ga gebruiken, wordt ik helemaal vel over been! Dus nee dat is geen optie. De vering van deze auto is gewoon veel te slap en mogelijk ook te kort. Wie heeft er wel ervaring met hulpveren en welk type is er dan geplaatst?

Terug
Bovenaan