SkyBuMp zei:
Ik zou nog kijken of de 1.2 turbo met 130PK een optie voor je is. Uit diverse reviews komt dit blok beter uit de verf, met name door de toevoeging van een versnellingsbak met 6 verzetten ipv 5.
De adaptive cruise control optie nog aan gedacht? Je krijgt met deze optie ook automatisch het mooie kleuren scherm tussen je tellers. Dit scherm geeft je navigatie aanduidingen grafisch weer etc.
De 130 pk heb ik in gereden en is een optie, maar dan kan ik alleen een basis allure uitvoering kiezen en geen van de 4 opties. Meer vermogen is lekker, maar zo'n verschil zit er ook weer niet in. Daarbij vind ik de 5 bak prettiger dan de 6 bak, want die piept veel sneller dat ik weer moet schakelen. Nog even een afweging dus, maar neigt naar de 110 pk met meer luxe
Adaptive cruise controle werd door mijn dealer afgeraden en ben er zelf ook geen fan van tijden eerdere ritten. Op lange vakantie ritten is het prima, maar tijden woon werk verkeer hier in de randstad vind ik het maar bloed irritant. Dan is 1,5-2 sec afstandhouden waar ze op ingesteld staan veel te lang! Zodra iemand zich er tussen prompt remt de auto direct weer af. Veilig, maar bloed irritant.
De berline kan ook, want ik heb de ruimte niet nodig. Maar vind dat model minder mooi dan de SW. Daarbij is de berline duurder in de lease