Peugeot 308 (SW p. 26)

Siena TSI zei:
Ik heb gisteren mijn Peugeot in ontvangst genomen. BLEP, Gris Artense. Auto stond al in bestelling, overgenomen van collega, dus kon helaas geen andere opties meer kiezen.

Geen chromen dakrails en raamomlijstingen. Gezien de kleur, Gris Artense, lijkt dit niet eens zo gek. Auto was meer af geweest wanneer er donkere en grotere (17 of 18 inch) velgen onder zaten.

Weet iemand hoe je kunt instellen dat die achterportieren ook gelijk open gaan als je de auto opent? Nu sta ik steeds voor gek ;)

Handleiding pagina 53, is gewoon in te stellen:

2ajnbwj.jpg

F. Houtsma zei:
LSNN zei:
Mbt dat FM/DAB+ wisselen: zet in de instellingen de optie 'FM/DAB+ wisselen' uit. Dan is het alleen óf FM óf DAB+ :)

Bedankt! De optie heet bij mij vreemd genoeg "volgen FM/DAB+", vandaar dat ik deze functie er niet achter gezocht had, maar het werkt perfect. Nu alleen DAB+ en niet meer die irritante wisselingen met een hapering tot gevolg.

Nu alleen nog het probleem met de navigatie "aankomsttijd" en de belangrijkste irritatie puntjes zijn weggewerkt.

Ja, zo heet het idd. Typo van mij :)

Wierie zei:
Nogmaals deze vraag: Iemand die me kan vertellen hoe ik hier foto's plaats?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5487820,5523627#msg-5523627

Verder kauw ik het je niet voor ...

Wierie zei:

Geleend van Peugeot- Forum:

1. Je gaat naar https://tinypic.com/index.php Of een andere gratis upload site naar keuze

2. Je druk dan file: Bestand kiezen..

3. Selecteer de afbeelding die je wilt uploaden

4. Als je afbeelding te groot is, klik dan op Rezise en kies dan voor 15'' Screen (800x600) , zoals de foto hieronder

5. Dan druk je op UPLOAD NOW!

6. Los je even de simpele vraag op..

7. Druk je weer op UPLOAD NOW!

8. Als hij klaar is met laden kopieer de IMG-code voor forums & Message Boards

9. En dan plak je die link ergens in je topic en klaar, je hebt een foto.

Toevallig al iemand hier MICHELIN CrossClimate banden onder zijn of haar 308 zitten en daar dan al een flink aantal km’s (+ 30k) mee heeft gereden? Zo ja zijn deze vrij stil en gevoelig voor cuppen onder de 308.
Mijn huidige Vredestein Quatrac’s all-seasons zijn wel erg gevoelig onder de 308 voor cuppen. Bij vorige auto zo’n 8 jaar zomer/winter banden gereden maar was het zat om steeds te wisselen, wisselde dan ook tegelijk voor naar achter ect. Dus had geen zin meer omdat wel bij de all-seasons te doen.

Ik kwam er vanochtend achter dat de FM en DAB zenders in 1 overzicht komen te staan. Ik had het logischer gevonden als beide een eigen lijstje hadden gehad. Maar kan aan mij liggen ;)

Maar goed, ik was dus een beetje aan het pielen met die zenders en toen liep het scherm vast. Auto herstarten bood geen soelaas. Weet iemand hoe ik het systeem kan resetten? Of moet ik me melden bij de dealer?

Alvast bedankt!

Siena TSI zei:
Maar goed, ik was dus een beetje aan het pielen met die zenders en toen liep het scherm vast. Auto herstarten bood geen soelaas. Weet iemand hoe ik het systeem kan resetten? Of moet ik me melden bij de dealer?

Meestal helpt het om de auto een poosje uit te laten. Ik heb ook gehoord dat wanneer je de "auto-knop" lang (30 seconden) vast houdt, het systeem restart. Dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Ik ben net gebeld door Nefkens. Volgende week wordt mijn 308sw (BLEP) op kenteken gezet, 6 januari mag ik 'm ophalen (in verband met DVD inbouw).

Historie:
1 september 2015 opdracht gegeven aan leasemaatschappij
3 september 2015 besteld door Nefkens Noord
6 januari 2016 geleverd

Siena TSI zei:
Ik kwam er vanochtend achter dat de FM en DAB zenders in 1 overzicht komen te staan. Ik had het logischer gevonden als beide een eigen lijstje hadden gehad. Maar kan aan mij liggen ;)

Alvast bedankt!

Even stukje terug lezen

DJGizbo zei:
Ik ben net gebeld door Nefkens. Volgende week wordt mijn 308sw (BLEP) op kenteken gezet, 6 januari mag ik 'm ophalen (in verband met DVD inbouw).

Historie:
1 september 2015 opdracht gegeven aan leasemaatschappij
3 september 2015 besteld door Nefkens Noord
6 januari 2016 geleverd

Vraag direct om schermpje voor jezelf in te bouwen en of ze audio doorlussen naar je AUX en of ze eventueel je dashcam er op aansluiten (laatste is eigenlijk onzin, maar je kan maar alla blik-op-de-weg je beelden direct terug willen kijken)

Opast zei:
Wierie zei:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5487820,5523627#msg-5523627

Verder kauw ik het je niet voor ...

En dat kon ik als 50+-er (halve digibeet) zelf wel uitzoeken. Maak mij ernstig zorgen over het niveau van sommige jongeren :(

Vreemd dat dit model wat alweer ruim 2 jaar op de markt is en dus al enigszins belegen nog steeds bovenaan blijft staan bij het topic "nieuwe auto's" ??
Zou eigenlijk verplaatst moeten worden naar Koop- en Leaseadvies ?
De hype is over enkele weken toch over met de nieuwe bijtellingsregels , modernere Astra en Megane zullen de leidende rol over nemen op de NL markt .

714 zei:
Vreemd dat dit model wat alweer ruim 2 jaar op de markt is en dus al enigszins belegen nog steeds bovenaan blijft staan bij het topic "nieuwe auto's" ??
Zou eigenlijk verplaatst moeten worden naar Koop- en Leaseadvies ?
De hype is over enkele weken toch over met de nieuwe bijtellingsregels , modernere Astra en Megane zullen de leidende rol over nemen op de NL markt .
Waar heb je het allemaal over?!

Voor de mensen die zelf hun firmware willen updaten: https://www.gpspower.net/peugeot-citroen/336981-firmwares-smeg-12.html
Hier staat een link naar versie 5.4.B.R6. Deze is voor Peugeot en Citroen (Je kan thema kiezen na installatie) en kan je via USB stick updaten. Ik heb hem nog niet zelf geprobeerd en ik weet ook niets over wijzigingen in deze versie

Heb na de update het idee dat de interface iets soepeler werkt, maar mogelijk dat dit ook ligt aan het feit dat ik van de REFLEX skin naar de SQUARE skin ben gegaan.

De skin die lijkt alsof hij nieuw is, zit er niet in.
Dit was een bug en is voor de Citroen bedoeld.

J_P_P zei:
Vraag direct om schermpje voor jezelf in te bouwen en of ze audio doorlussen naar je AUX en of ze eventueel je dashcam er op aansluiten (laatste is eigenlijk onzin, maar je kan maar alla blik-op-de-weg je beelden direct terug willen kijken)

Bedankt voor de tip, helaas was de plaatsing al afgerond, dus ik ga het zelf maar doen...

Heb mijn 308 SW nu 10 weken.
Bevalt me erg goed, echter.... ik hoor sinds een dag of 2 een geklapper/gebonk rechtsvoor als ik binnen bebouwde kom rijd. Lijkt wel ophanging of zo. Het rare is dat het niet elke rit hoorbaar is.
Iemand dit al meegemaakt?

Umpire zei:
Heb mijn 308 SW nu 10 weken.
Bevalt me erg goed, echter.... ik hoor sinds een dag of 2 een geklapper/gebonk rechtsvoor als ik binnen bebouwde kom rijd. Lijkt wel ophanging of zo. Het rare is dat het niet elke rit hoorbaar is.
Iemand dit al meegemaakt?

Inderdaad een bekend probleem, mijn auto gaat daar komende week voor terug naar de dealer.
Dit betreft overigens ook een terugroep actie van Peugeot, dus ik zou even terug naar je dealer gaan. :)

Vandaag contact gehad met de dealer in Helmond, ten eerste voor de terugroepactie van Peugeot vanwege sloten! En een vervelend mankement...... Mijn brandstofmeter geeft aan dat hij in het rood staat, maar eenmaal aan de pomp gaat er maar 31 liter in van de 52!

Dus woensdag langs de dealer brengen en krijg van hun vervangend vervoer voor die dag(en).

DienBrabander zei:
Vandaag contact gehad met de dealer in Helmond, ten eerste voor de terugroepactie van Peugeot vanwege sloten! En een vervelend mankement...... Mijn brandstofmeter geeft aan dat hij in het rood staat, maar eenmaal aan de pomp gaat er maar 31 liter in van de 52!

Dus woensdag langs de dealer brengen en krijg van hun vervangend vervoer voor die dag(en).
52 liter, dan zit ik met 'm HB op het randje :)
Maar serieus, hij piept en daarna kan je nog 200km rijden volgens de boordcomputer. Dus niet direct bij een oranje lampje naar de pomp toe haasten. (was ook zo bij m'n vorige peu)

der Magistrat zei:
Wauw, dit topic heeft ruim meer dan een miljoen views. Duidelijk veel (leaserijdende) meelezers hier. :)
Ik voel me aangesproken, dus na een tijdje meelezen nu ook maar eens meeposten :)

Gisteren mijn nieuwe 308 SW BLEP opgehaald. Helemaal standaard, in het donkerblauw (wat echt donker-donkerblauw is). Ik heb vrij laat de keuze gemaakt waardoor de auto pas rond 28/11 door de leasemaatschappij is besteld. Mede daarom ook gekozen voor een standaard uitvoering (lees: uit voorraad leverbaar) om de auto nog in december op kenteken te laten zetten. Dat is gelukt!
Slechts 100 km gereden maar de eerste indruk is goed. Ik kom van een Ford Fiesta (Titanium Lease, ook een 1.6 TD), dus dit is voor mij wel echt een upgrade te noemen. Het enige wat ik waarschijnlijk ga missen aan de Fiesta is de keyless entry incl. startknop, voorruitverwarming en spraakbesturing ("Thuis bellen" ) . Maar daar krijg ik een hoop comfort en ruimte voor terug!

Tot mijn verrassing is de auto geleverd MET aluminium dakrails en kofferbakrails. Wel zonder verchroomde raamlijsten.

Ik heb vandaag mijn 308sw Blue Lease Executive opgehaald. In tegenstelling tot bovenstaand bericht helaas geleverd ZONDER aluminium dakrails en kofferbakrails en ook ZONDER verchroomde raamlijsten. Terwijl definitief besteld op 3 september 2015... Echt wel een grote tereurstelling. Hopelijk maakt het rijgenot dit verlies deels goed, maar ga ook stevig woordje spreken met dealer en leasemaatschappij, want ik ben hiervan NOOIT op de hoogte gebracht totdat ik het vandaag tot mijn schrik en spijt zag... Is toch een hele andere auto dan besteld.

DJGizbo zei:
Ik heb vandaag mijn 308sw Blue Lease Executive opgehaald. In tegenstelling tot bovenstaand bericht helaas geleverd ZONDER aluminium dakrails en kofferbakrails en ook ZONDER verchroomde raamlijsten. Terwijl definitief besteld op 3 september 2015... Echt wel een grote tereurstelling. Hopelijk maakt het rijgenot dit verlies deels goed, maar ga ook stevig woordje spreken met dealer en leasemaatschappij, want ik ben hiervan NOOIT op de hoogte gebracht totdat ik het vandaag tot mijn schrik en spijt zag... Is toch een hele andere auto dan besteld.

Kan mij zeer goed voorstellen, die teleurstelling.
Zeker bij de 308 SW is het een wereld van verschil.
Door de strakke - en op zich vrij saaie - geometrie van de Golf VII Variant kan die nog zonder chrome accenten.
Nadeel wordt dan een voordeel.

De 308SW is lang, gestrekt, wat bol. Die heeft chrome nodig om het geheel optisch jofel te maken.
Voordeel wordt dan een nadeel.

Consumentenrecht geeft houvast als je dit gaat aankaarten bij de leasemij.

Intrinsiek is het overigens een hele goede auto.
Maar het oog wil ook wat. ;)

Waarvoor dient het 'eco' knopje precies? Zit naast de knop om de koplampen in hoogte te verstellen.

DJGizbo zei:
De verchroomde raamlijsten zitten er niet meer op vanaf prijslijst 1 sept.
Vanaf prijslijst 1 nov zijn ook de alu dakrails en kofferbakrails eruit gehaald. Die zitten er echter vanaf prijslijst 1 jan weer in.
Er zijn ook mensen die na 1 sept besteld hebben en wel chromen lijsten hebben gekregen.

Zal iets met kleur- en optiekeuze te maken hebben, en wellicht een beetje geluk (in jouw geval pech). Maar zeker aankaarten bij de dealer!

Jarno™ zei:
Eyeball Bill zei:
Waarvoor dient het 'eco' knopje precies? Zit naast de knop om de koplampen in hoogte te verstellen.
Om de eco stand tijdelijk uit te schakelen (start-stop systeem)
Thanks.
Dat is inderdaad logischer dan de uitleg van onze leaseboer, die legde uit dat je daarmee meer vermogen krijgt (een soort sportstand). o_O

DJGizbo zei:

Zeker een teleurstelling en een beetje boos zou ik ook zijn als je nooit hebt vernomen dat dit niet zou doorgaan. Zeker als je al in Sep 2015 de bestelling hebt gedaan :-(

Je kunt misschien nog wat dealer accessoires eruit persen. Bijv. de chromen plakstrips aan de zijkant van de deuren. Check de accessoirelijst maar eens of praat met je dealer.

2vrwgol.png

Is het onderhand al mogelijk om de achterlichten te laten branden overdag in "auto" modus?

Verder een eerste Mod gedaan.. Luxe kentekenplaten.. :D

Nu na een jaar en 38000 km geen problemen gehad! (behalve de tank waar maar 42 liter in kan. Tevens was er een echo in de carkit. Skiluik is ook nog stuk geweest, personal error..)

Gr. Jos

Thiago zei:
Intrinsiek is het overigens een hele goede auto.

RickM is back!:D

Vandaag weer eens een rare storing meegemaakt. De parkeersensoren aan de voorzijde maakten overuren.
Blijkbaar kunnen ze niet tegen een beetje ijzel en detecteren ze het als obstakel.

Dat van die ijzel op de parkeer sensoren kan ik beamen.

Op de werkbus heb ik parkeersensoren achter en toen daar vorig wat sneeuw tegenaan was gewaait begonnen ze ook te piepen terwijl het parkeervak achter mij leeg was. even de sneeuw eraf en het was opgelost.
Met ijzel word dat een ander verhaal, die wrijf er niet zomaar vanaf.

Aangezien ik de laatste twee dagen ook ijzel op deze poezelige sensors heb zitten kreeg ik vandaag nota bene de melding SERVICE op het scherm :rolleyes:

Ging na een half uurtje ook weer weg..

Ik had vandaag voor het eerst dat ik geen MP3tjes meer naar de Jukebox kon kopieren. Er kwam de melding dat er niet genoeg ruimte zou zijn, maar ik had juist al heel veel oude meuk verwijderd. Is blijkbaar niet genoeg. Het gaat al fout na 9 nummers. Lijkt wel of de Prullenbak zoals bij Windows nog volzit en wel meetelt voor de beschikbare space op je schijf. Heel raar. Iemand ook dit aan de hand gehad?

Ik heb op mijn auto de FULL Led koplampen, bevalt me erg goed!

Zo'n 2 weken geleden zag ik een broertje met ook FULL Led koplampen en hier waren de mistlampen wit ipv geel (halogeen) zoals bij mijn auto.
Weet iemand welke lampjes dit zijn?

Sta bijna op het punt om de volgende versie van de Peugeot 308 SW te bestellen als lease auto;

110 PK 1.2 SW Allure in Dark blue met als opties:
Alcantara interieur
Achteruitrijcamera met Blindspot systeem
Verwarmde en massage stoelen
Denon Hi-fi

Wilde nog getinte achterruiten, maar dat is niet leverbaar zonder panorama dak en juist dat wilde ik niet (ken het al uit de 3008 en 508 RXH van mijn ouders en vind het geen toevoeging als dat dak niet open kan). Dus wordt achteraf mogelijk nog het laten tinten van de ruiten.

Goede keuze, of moet ik echt iets veranderen?

Deurknop zei:
Zo'n 2 weken geleden zag ik een broertje met ook FULL Led koplampen en hier waren de mistlampen wit ipv geel (halogeen) zoals bij mijn auto.
Was het niet toevallig een GT-line uitvoering? Die worden standaard geleverd met LED mistlampen

Carb zei:
Sta bijna op het punt om de volgende versie van de Peugeot 308 SW te bestellen als lease auto;

110 PK 1.2 SW Allure in Dark blue met als opties:
Alcantara interieur
Achteruitrijcamera met Blindspot systeem
Verwarmde en massage stoelen
Denon Hi-fi

Wilde nog getinte achterruiten, maar dat is niet leverbaar zonder panorama dak en juist dat wilde ik niet (ken het al uit de 3008 en 508 RXH van mijn ouders en vind het geen toevoeging als dat dak niet open kan). Dus wordt achteraf mogelijk nog het laten tinten van de ruiten.

Ik zou nog kijken of de 1.2 turbo met 130PK een optie voor je is. Uit diverse reviews komt dit blok beter uit de verf, met name door de toevoeging van een versnellingsbak met 6 verzetten ipv 5.

De adaptive cruise control optie nog aan gedacht? Je krijgt met deze optie ook automatisch het mooie kleuren scherm tussen je tellers. Dit scherm geeft je navigatie aanduidingen grafisch weer etc.

Carb zei:
**knip**

Zeker goede keuze. Zelf ben ik niet zo van de camera's maar velen hier vinden het een handige optie.
Waarom geen berline? Dan past de 130pk wellicht in het budget en persoonlijk vind ik die net even mooier getekend.

LSNN zei:
Heb na de update het idee dat de interface iets soepeler werkt, maar mogelijk dat dit ook ligt aan het feit dat ik van de REFLEX skin naar de SQUARE skin ben gegaan.

De skin die lijkt alsof hij nieuw is, zit er niet in.
Dit was een bug en is voor de Citroen bedoeld.

Ik heb de software ook geupdatet (komt van versie April-2014). Ik merk ook dat het systeem net iets sneller reageert. Switchen tussen menu's en navigatie instellen gaat allemaal net wat vlotter.

Maakt het gedateerde systeem (zowel software als hardware) beter te verteren.

SkyBuMp zei:
Ik zou nog kijken of de 1.2 turbo met 130PK een optie voor je is. Uit diverse reviews komt dit blok beter uit de verf, met name door de toevoeging van een versnellingsbak met 6 verzetten ipv 5.

De adaptive cruise control optie nog aan gedacht? Je krijgt met deze optie ook automatisch het mooie kleuren scherm tussen je tellers. Dit scherm geeft je navigatie aanduidingen grafisch weer etc.

De 130 pk heb ik in gereden en is een optie, maar dan kan ik alleen een basis allure uitvoering kiezen en geen van de 4 opties. Meer vermogen is lekker, maar zo'n verschil zit er ook weer niet in. Daarbij vind ik de 5 bak prettiger dan de 6 bak, want die piept veel sneller dat ik weer moet schakelen. Nog even een afweging dus, maar neigt naar de 110 pk met meer luxe

Adaptive cruise controle werd door mijn dealer afgeraden en ben er zelf ook geen fan van tijden eerdere ritten. Op lange vakantie ritten is het prima, maar tijden woon werk verkeer hier in de randstad vind ik het maar bloed irritant. Dan is 1,5-2 sec afstandhouden waar ze op ingesteld staan veel te lang! Zodra iemand zich er tussen prompt remt de auto direct weer af. Veilig, maar bloed irritant.

De berline kan ook, want ik heb de ruimte niet nodig. Maar vind dat model minder mooi dan de SW. Daarbij is de berline duurder in de lease

Deurknop zei:
Ik heb op mijn auto de FULL Led koplampen, bevalt me erg goed!

Zie mijn review een stuk terug in dit topic. Staan onderdelen links naar ebay bij. (ik meen ergens rond pagina 107)

Carb zei:
SkyBuMp zei:

De 130 pk heb ik in gereden en is een optie, maar dan kan ik alleen een basis allure uitvoering kiezen en geen van de 4 opties. Meer vermogen is lekker, maar zo'n verschil zit er ook weer niet in. Daarbij vind ik de 5 bak prettiger dan de 6 bak, want die piept veel sneller dat ik weer moet schakelen. Nog even een afweging dus, maar neigt naar de 110 pk met meer luxe

Adaptive cruise controle werd door mijn dealer afgeraden en ben er zelf ook geen fan van tijden eerdere ritten. Op lange vakantie ritten is het prima, maar tijden woon werk verkeer hier in de randstad vind ik het maar bloed irritant. Dan is 1,5-2 sec afstandhouden waar ze op ingesteld staan veel te lang! Zodra iemand zich er tussen prompt remt de auto direct weer af. Veilig, maar bloed irritant.

De berline kan ook, want ik heb de ruimte niet nodig. Maar vind dat model minder mooi dan de SW. Daarbij is de berline duurder in de lease

Mijn vorige peu had nog een 5bak ( icm met benzine). Nou dat wil ik echt niet meer. Veel te hoog in de toeren op de snelweg.

Op oudejaarsdag heb ik mijn 308 sw opgehaald. Ondanks dat hij begin november pas definitief besteld is door de leasemaatschappij, is hij wel voorzien van de alu dakrails en kofferbak rails. Helaas niet de Chrome strips rond de ramen. Om mij tegemoet te komen, heb ik een setje dakdragers gekregen.

De auto bevalt me verder prima. Pluspunten zijn: de ruimte, heerlijke motor en de hele goede stoelen. Minpunten zijn : plaats van de bekerhouder, weinig opbergvakjes en de pookknop die elke ochtend ijskoud aanvoelt.

Carb zei:

Apart, bij onze leasemij (Alphabet) is de berline 1.2 96kW Allure bij de normconfiguratie juist 38 euro per maand goedkoper dan de SW.

J_P_P zei:
Carb zei:
SkyBuMp zei:

Mijn vorige peu had nog een 5bak ( icm met benzine). Nou dat wil ik echt niet meer. Veel te hoog in de toeren op de snelweg.

Dat heeft NIETS met de 5 bak an sich te maken, maar met de korte Bakken die PSA gebruiken in het pre-Co2- en turboloze tijdperk. PSA legden veel te korte bakken in de 1.4 vti en 1.6 vti. Dat is nu voorbij. Over het Algemee kin je zeggen, dat het verschil nu vooral nog zit in het aantal versnellingen. De 1 is de 1 en de 6 is de 5. Bij de diesels was dit al zo: bv 1.6 e blue hdi100 met 5 bak of blue hdi 120 met 6 bak. Om het exact te weten moet je de bakverhoudingen naast elkaar leggen.

Terug
Bovenaan