Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Newto Peugeot zei:Mijn bakkie miste ook nog, vanmiddag opgehaald!
![]()
NWO zei:Vandaag ook mijn 308sw BLEP kunnen ophalen.
Auto is helemaal compleet met chroom en dab+.
Auto is perfect afgeleverd maar helaas wel een kras in het plastic van de digitale teller. Wordt opgelost.
Want op de tast knoppen bedienen doe je vaak? Met je handen over het dashboard glijden en voelen alsof je een hitsige puber bent die voor het eerst een vrouw mag aanraken.--BUMP-- zei:Leuk om alle verschillende configuraties hier te zien! Ik had bijna blind uit de folder een 308 besteld vanwege de 14% bijtelling, tot ik bij een bezoekje aan de showroom (voor een paar vragen) door de verkoper werd overgehaald een proefrit te maken. Jammer genoeg viel de 308 toen erg tegen; grootste irritatie werd bij mij door het touchscreen opgewekt, op de tast de knoppen bedienen is er niet meer bij. Uiteindelijk heb ik de bestelling dan ook niet geplaatst, maar ik blijf het een mooie auto vinden!
J_P_P zei:Want op de tast knoppen bedienen doe je vaak? Met je handen over het dashboard glijden en voelen alsof je een hitsige puber bent die voor het eerst een vrouw mag aanraken.--BUMP-- zei:Leuk om alle verschillende configuraties hier te zien! Ik had bijna blind uit de folder een 308 besteld vanwege de 14% bijtelling, tot ik bij een bezoekje aan de showroom (voor een paar vragen) door de verkoper werd overgehaald een proefrit te maken. Jammer genoeg viel de 308 toen erg tegen; grootste irritatie werd bij mij door het touchscreen opgewekt, op de tast de knoppen bedienen is er niet meer bij. Uiteindelijk heb ik de bestelling dan ook niet geplaatst, maar ik blijf het een mooie auto vinden!
J_P_P zei:Al is het touch, na een paar weken bewoog mijn hand gewoon automatisch naar de juiste sneltoets. Enige waar ik echt 'concentratie' bij nodig heb, is een adres invoeren tijdens het rijden.
Meeuw zei:Zo'n kaartje dat naast het stuur irritant tegen je knie hangt vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Daar heb je toch hoesjes voor die links tegen de zijkant van het dashboard worden geplakt?
ENTE zei:@NWO: helaas, wen er maar aan. Vooral als de wind en regen er samen op staan kan het behoorlijk doorslaan...
Het priemiejum niveau is helaas nog niet bereikt, al zijn ze op de goede weg![]()
NWO zei:NWO zei:Vandaag ook mijn 308sw BLEP kunnen ophalen.
Auto is helemaal compleet met chroom en dab+.
Auto is perfect afgeleverd maar helaas wel een kras in het plastic van de digitale teller. Wordt opgelost.
Nou dat was een tegenvaller.. Een foto van de "reparatie"
![]()
Maw; Nog steeds vol met krassen. Hoe is dit bij de rest van de 308sw gebruikers hier? Glashelder? Want het lijkt wel een probleemdingetje te zijn..
Chiel78 zei:ENTE zei:@NWO: helaas, wen er maar aan. Vooral als de wind en regen er samen op staan kan het behoorlijk doorslaan...
Het priemiejum niveau is helaas nog niet bereikt, al zijn ze op de goede weg![]()
Vorige week 300km met flinke storm gereden, ging flink te keer, ook tegen de zijruiten aan maar geen druppel gevoeld of gezien.
LSNN zei:Ook geen lekkage hier. Zou ook echt niet meer mogen anno 2015/2016.
NWO zei:Dank! Ik voel mijzelf ook een beetje die zeikerd, maar dat komt meer op de manier waarop de dealer dit afhandeld;
"Is wel HEEL toevallig dat jij deze dingen hebt"
"Vind het vreemd dat dit alleen bij jou is"
Mijn inziens mag je voor 30k (heb hem gekocht) wel wat beters krijgen dan krassen in je display en lekkende portieren wat hun afdoen als normaal..
Meer input is welkom, ook vooral of je rubbers droog zijn, want de dealer kwam met het verhaal dat iedere nieuwe 308sw natte rubbers had die ze gecontroleerd hadden.
ENTE zei:Is al gebeurd. Dit is gewoon een producteigenschap.
Ik ga me d'r overigens niet aan storen. Iedere waar naar z'n geld.
LSNN zei:Trouwens, wat ik wel zwaar irritant vind aan de 308 is het volgende:
Ik heb een Motorola Moto G met Android Lollipop en de Spotify app.
Als ik muziek luister en ik wil in mijn afspeellijst OMLAAG, moet ik op het stuur mn scrollwiel OMHOOG draaien. Wtf? De beweging van het scrollwiel doet exact het tegenovergestelde op mn telefoon.
De knoppen op het touchscreen matchen wel goed tov de afspeellijst volgens mij.
308 ipv 207cc zei:LSNN zei:Trouwens, wat ik wel zwaar irritant vind aan de 308 is het volgende:
Ik heb een Motorola Moto G met Android Lollipop en de Spotify app.
Als ik muziek luister en ik wil in mijn afspeellijst OMLAAG, moet ik op het stuur mn scrollwiel OMHOOG draaien. Wtf? De beweging van het scrollwiel doet exact het tegenovergestelde op mn telefoon.
De knoppen op het touchscreen matchen wel goed tov de afspeellijst volgens mij.
1) Even je telefoon omdraaien en het klopt weer
2) Scrollen in een scherpe bocht als je stuur gedraaid is
feddesman zei:Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?
Voor mij toch wel een belangrijk punt.
ron kraaijkamp zei:feddesman zei:Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?
Hi,
die afstand heb ik nog in geen enkele software versie kunnen vast zetten. Hij komt altijd terug op 2 seconden.
Jeroenkl zei:Ook vervelend!
Heb de nieuwste LG nexus 5x met 6.0 Android.... top toestel... (geen echo)
Alleen kan ik met de 308sw geen contacten synchroniseren, drama!
Jeroenkl zei:Ook vervelend!
Heb de nieuwste LG nexus 5x met 6.0 Android.... top toestel... (geen echo)
Alleen kan ik met de 308sw geen contacten synchroniseren, drama!
middenbaanklever zei:ENTE zei:Is al gebeurd. Dit is gewoon een producteigenschap.
Ik ga me d'r overigens niet aan storen. Iedere waar naar z'n geld.
Onzin, al was het een koekblik. Droog is droog. Jullie laten je gewoon afpoeieren.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik reboot de SMEG+ dan gewoon.ENTE zei:Vandaag storing in het systeem gehad; lijkt een kleine storing maar was zwaar irritant. Volume van radio/carkit was niet aan te passen. Bleef de hele middag op 1 stand staan.
Zowel de grote volumeknop in dash als de serie knoppen aan de linkerkant van het stuurwiel hielden een staking.
Paar keer auto afgesloten en open gedaan, hielp niets. Pas na een spontane reboot aan het eind van de dag deed alles het weer naar behoren.
Het blijft ook een maffe auto. Maar hé....wel 14%![]()
feddesman zei:ron kraaijkamp zei:feddesman zei:Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?
Hi,
die afstand heb ik nog in geen enkele software versie kunnen vast zetten. Hij komt altijd terug op 2 seconden.
Dat wil ik dus voorkomen.
SkyBuMp zei:Volgens mij is dat al meermaals ter spraken gekomen in dit topic. Dat heeft te maken met de verschil in hardware versie van de SMEG+ of ACC.
De versies vanaf ~jan 2015 kunnen dit wel allemaal.
feddesman zei:ron kraaijkamp zei:feddesman zei:Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?
Hi,
Die van mij onthoudt het dus nog steeds niet na deze Update. Dus het lijkt ook samen met (software) 'versie' ACC zelf samen te hangen308 ipv 207cc zei:feddesman zei:ron kraaijkamp zei:feddesman zei:Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?
Hi,
Dit heb ik op 31-10 al geschreven:
Donderdag is de auto een dag in de garage geweest. De software en het scherm reageerde steeds trager. Gevraagd of het systeem gereset kon worden en eventueel een update kon krijgen. Volgens de werkplaats is nu de laatste software geïnstalleerd. De systeeminformatie geeft het volgende aan:
Systeemversie: SMEG5.2.C.R1 CD:26050 Van: 08-01-15
Bluetooth-versie Software: 1.2.0 CD:26050 Van: 08-01-15
Kaartversie Software: DbDw_281/Gr_405 CD:26050
Weergaveversie Software: 31.1 CD:26050 Van: 08-01-15
Tot mijn aangename verrassing onthoud het systeem nu de afstandsinstelling van de ACC op 1 seconde. Dat hoef ik nu dus niet meer een paar keer per dag handmatig op 1 seconde te zetten, want ik gebruik de ACC op vrijwel elke rit.
De instelling op het kleine scherm tussen de klokken wordt nog steeds niet onthouden.
Tot nu toe lijkt het er op dat alles inderdaad een stuk sneller reageert. Ook bij het starten staat is alles een stuk sneller beschikbaar.
Ik blijf er overigens wel bij dat Peugeot een veel te zwakke processor heeft gebruikt. Te weinig rekencapaciteit voor multitasking.