Peugeot 308 (SW p. 26)

Pinguïn zei:
Mijn bakkie miste nog!
ra41fk.jpg

Schön! Kan je trots op zijn :)

Vandaag (weer) te horen gekregen dat de echo toch echt door de iPhone 6 veroorzaakt wordt. De calibratie van de carkit schijnt goed te zijn en ze kunnen de echo niet reproduceren met andere telefoons. Ik blijf het een vaag verhaal vinden en ga dan ook zelf nog maar eens met wat andere telefoons testen.

Verder helaas nog geen oplossing voor het schurende geluid bij terugschakelen van 6-5 en 5-4.

Ook aangegeven dat er een irritant piepend geluid uit de ventilator komt, maar ook dat was volgens de dealer niet reproduceerbaar.

Inmiddels staat de 308SW BLEP bij de dealer. I.v.m. een vertraging bij de leder inbouw (grote aantallen die ze nu binnen krijgen) gaan ze hem eerst rijklaar maken en 3 december met leer bekleden. Verwachting is dat hij 7/8 december helemaal klaar is.
P.s. de mijne is (gelukkig) wel met chromen omlijsting geleverd.

Leuk om alle verschillende configuraties hier te zien! Ik had bijna blind uit de folder een 308 besteld vanwege de 14% bijtelling, tot ik bij een bezoekje aan de showroom (voor een paar vragen) door de verkoper werd overgehaald een proefrit te maken. Jammer genoeg viel de 308 toen erg tegen; grootste irritatie werd bij mij door het touchscreen opgewekt, op de tast de knoppen bedienen is er niet meer bij. Uiteindelijk heb ik de bestelling dan ook niet geplaatst, maar ik blijf het een mooie auto vinden!

NWO zei:
Vandaag ook mijn 308sw BLEP kunnen ophalen.
Auto is helemaal compleet met chroom en dab+.

Auto is perfect afgeleverd maar helaas wel een kras in het plastic van de digitale teller. Wordt opgelost.

Nou dat was een tegenvaller.. Een foto van de "reparatie"

28e04deb4b

Maw; Nog steeds vol met krassen. Hoe is dit bij de rest van de 308sw gebruikers hier? Glashelder? Want het lijkt wel een probleemdingetje te zijn..

--BUMP-- zei:
Leuk om alle verschillende configuraties hier te zien! Ik had bijna blind uit de folder een 308 besteld vanwege de 14% bijtelling, tot ik bij een bezoekje aan de showroom (voor een paar vragen) door de verkoper werd overgehaald een proefrit te maken. Jammer genoeg viel de 308 toen erg tegen; grootste irritatie werd bij mij door het touchscreen opgewekt, op de tast de knoppen bedienen is er niet meer bij. Uiteindelijk heb ik de bestelling dan ook niet geplaatst, maar ik blijf het een mooie auto vinden!
Want op de tast knoppen bedienen doe je vaak? Met je handen over het dashboard glijden en voelen alsof je een hitsige puber bent die voor het eerst een vrouw mag aanraken.
Al is het touch, na een paar weken bewoog mijn hand gewoon automatisch naar de juiste sneltoets. Enige waar ik echt 'concentratie' bij nodig heb, is een adres invoeren tijdens het rijden.

J_P_P zei:
--BUMP-- zei:
Want op de tast knoppen bedienen doe je vaak? Met je handen over het dashboard glijden en voelen alsof je een hitsige puber bent die voor het eerst een vrouw mag aanraken.

Ahh, heerlijk! Doe jij dat nooit? :rolleyes:

J_P_P zei:
Al is het touch, na een paar weken bewoog mijn hand gewoon automatisch naar de juiste sneltoets. Enige waar ik echt 'concentratie' bij nodig heb, is een adres invoeren tijdens het rijden.

Mooi dat het jou wel bevalt!

Heb er inmiddels 6000 km op zitten.
Helaas door toedoen van een onbekend iemand nu al een veeg/kras schade op de bumper/scherm RV...
Zsm melden dus (zit in een verhuizing dus niet handig nu).

Verder geen klachten, heel sporadisch hoor ik ook een geluidje bij terugschakelen, even kijken wat ik daar mee doe.

Daarnaast ontdekte ik gisteren pas dat ik op het overzichtsscherm van het touchscreen op de temperatuur bovenin kan drukken om een snelle wijziging door te voeren haha. Ik ging altijd naar het icoontje linksboven aan de zijkant :p

Even een vraag aan alle 308sw bezitters. Met de harde regen van afgelopen dagen kreeg ik ineens een aantal druppels op mij.

Ik dacht; Ah, zal wel van de deur openen komen.
Even later WEER een druppel en zo ging het een uur door. Aangekomen besloot ik te kijken hoe dit kan..

Ik zag toen dit;

a262ae228a

De peugeot dealer zegt dat ik gewoon wat druppels voelde die naar binnen zijn gevallen. En dat alle auto's deze druppels hebben op het rubber. Kunnen jullie eens kijken of jullie dit ook zien? Want volgens mij hoort deze 100% droog te zijn??

Zo'n kaartje dat naast het stuur irritant tegen je knie hangt vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Daar heb je toch hoesjes voor die links tegen de zijkant van het dashboard worden geplakt?

@NWO: helaas, wen er maar aan. Vooral als de wind en regen er samen op staan kan het behoorlijk doorslaan...
Het priemiejum niveau is helaas nog niet bereikt, al zijn ze op de goede weg;)

Meeuw zei:
Zo'n kaartje dat naast het stuur irritant tegen je knie hangt vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Daar heb je toch hoesjes voor die links tegen de zijkant van het dashboard worden geplakt?

Sowieso onzinnig die kaartjes, ongeacht waar ze hangen of geplakt zijn.
De 308 geeft zelf aan wanneer onderhoud wenselijk is.

ENTE zei:
@NWO: helaas, wen er maar aan. Vooral als de wind en regen er samen op staan kan het behoorlijk doorslaan...

Vorige week 300km met flinke storm gereden, ging flink te keer, ook tegen de zijruiten aan maar geen druppel gevoeld of gezien.

NWO zei:
NWO zei:
Vandaag ook mijn 308sw BLEP kunnen ophalen.
Auto is helemaal compleet met chroom en dab+.

Auto is perfect afgeleverd maar helaas wel een kras in het plastic van de digitale teller. Wordt opgelost.

Nou dat was een tegenvaller.. Een foto van de "reparatie"

28e04deb4b

Maw; Nog steeds vol met krassen. Hoe is dit bij de rest van de 308sw gebruikers hier? Glashelder? Want het lijkt wel een probleemdingetje te zijn..

Bij mij glashelder en zonder krassen

Chiel78 zei:
ENTE zei:

Vorige week 300km met flinke storm gereden, ging flink te keer, ook tegen de zijruiten aan maar geen druppel gevoeld of gezien.

Kan ik bevestigen, geen druppel water, nergens last van terwijl ik eigenlijk een 'zeikerd' ben ;-)

Dank! Ik voel mijzelf ook een beetje die zeikerd, maar dat komt meer op de manier waarop de dealer dit afhandeld;

"Is wel HEEL toevallig dat jij deze dingen hebt"
"Vind het vreemd dat dit alleen bij jou is"

Mijn inziens mag je voor 30k (heb hem gekocht) wel wat beters krijgen dan krassen in je display en lekkende portieren wat hun afdoen als normaal..

Meer input is welkom, ook vooral of je rubbers droog zijn, want de dealer kwam met het verhaal dat iedere nieuwe 308sw natte rubbers had die ze gecontroleerd hadden.

LSNN zei:
Ook geen lekkage hier. Zou ook echt niet meer mogen anno 2015/2016.

Klopt. Mijn SW is van 2014:)

Zal er eens een plaatje van schieten. Heb het vooral bij achterportieren en ook bij achterklep.

NWO zei:
Dank! Ik voel mijzelf ook een beetje die zeikerd, maar dat komt meer op de manier waarop de dealer dit afhandeld;

"Is wel HEEL toevallig dat jij deze dingen hebt"
"Vind het vreemd dat dit alleen bij jou is"

Mijn inziens mag je voor 30k (heb hem gekocht) wel wat beters krijgen dan krassen in je display en lekkende portieren wat hun afdoen als normaal..

Meer input is welkom, ook vooral of je rubbers droog zijn, want de dealer kwam met het verhaal dat iedere nieuwe 308sw natte rubbers had die ze gecontroleerd hadden.

Mijn SW rubbers zijn gewoon droog. En ook geen krasjes op mijn display, ik weet wel dat het display wel heel gevoelig is voor krasjes. 1x met een microvezeldoekje erover en hij zit er helemaal vol mee.

Voilà. Zojuist foto gemaakt.
Gisteren de hele dag regen. Dan lijkt het alsof het rubber verzadigt. Druppels hangen binnen.

suyovc.jpg
q

Misschien de deuren laten afstellen zodat ze strakker sluiten? Ik herken dit vooralsnog niet bij mijn SW uit 2015.

Is al gebeurd. Dit is gewoon een producteigenschap.

Ik ga me d'r overigens niet aan storen. Iedere waar naar z'n geld.

ENTE zei:

Onzin, al was het een koekblik. Droog is droog. Jullie laten je gewoon afpoeieren.

Maandag te horen gekregen dat mijn 308 sw 1.6 blep donkerblauw 21 december 2015 word geleverd door Broekhuis Almere.

Kan bijna niet meer wachten.

:p

Trouwens, wat ik wel zwaar irritant vind aan de 308 is het volgende:

Ik heb een Motorola Moto G met Android Lollipop en de Spotify app.
Als ik muziek luister en ik wil in mijn afspeellijst OMLAAG, moet ik op het stuur mn scrollwiel OMHOOG draaien. Wtf? De beweging van het scrollwiel doet exact het tegenovergestelde op mn telefoon.

De knoppen op het touchscreen matchen wel goed tov de afspeellijst volgens mij.

LSNN zei:

Als ik muziek luister en ik wil in mijn afspeellijst OMLAAG, moet ik op het stuur mn scrollwiel OMHOOG draaien. Wtf? De beweging van het scrollwiel doet exact het tegenovergestelde op mn telefoon.

1) Even je telefoon omdraaien en het klopt weer :)
2) Scrollen in een scherpe bocht als je stuur gedraaid is

308 ipv 207cc zei:
LSNN zei:

1) Even je telefoon omdraaien en het klopt weer :)
2) Scrollen in een scherpe bocht als je stuur gedraaid is

Hij is goed!

Ook vervelend!
Heb de nieuwste LG nexus 5x met 6.0 Android.... top toestel... (geen echo)
Alleen kan ik met de 308sw geen contacten synchroniseren, drama!

Ook weer ff inlezen op het forum.
Mijn 308sw is vandaag exact 1 jaar oud en 20 k op de teller.
Nog steeds erg blij met de aankoop.

Het word nu wel tijd voor de eerste beurt.
Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?

Voor mij toch wel een belangrijk punt.

feddesman zei:
Nu had ik gelezen dat er met een software update de automatische afstand niet meer bewaard word op 1 seconde klopt dat?

Hi,

die afstand heb ik nog in geen enkele software versie kunnen vast zetten. Hij komt altijd terug op 2 seconden.

ron kraaijkamp zei:
feddesman zei:

Hi,

die afstand heb ik nog in geen enkele software versie kunnen vast zetten. Hij komt altijd terug op 2 seconden.

Dat wil ik dus voorkomen.

Ik volg dit topic al een tijdje en ik heb zojuist afgelopen vrijdag mijn 308 BLE mogen ophalen en ben er tot nu toe erg tevreden over!
En zo te zien ben ik ook een van de weinigen met een Hatchback versie :p

Jeroenkl zei:
Ook vervelend!

Ik had dit probleem ook met mijn Android toestel (Ik heb een oneplus X). Bij mij starte het systeem elke keer opnieuw op als ik contacten wilde syncen. Het lijk erop dat er in de nieuwere Android versies wat veranderd is in de Bluethooth communicatie waar de 308 (nog) niet helemaal mee overweg kan.
Voor mij was de oplossing een app installeren die de bluethooth communicatie voor zijn rekening neemt ipv het android besturingssysteem zelf.

Installeer en start even het volgende appje op:
Bluetooth telefoonboek

De proef versie kun je gratis uitproberen om te kijken of het probleem dan opgelost is (deze zet wel je telefoonnummers incorrect erin dus je hebt de betaalde nodig om het goed te laten werken).

Afgelopen zaterdag mijn Peugeot 308sw BLEP mogen ophalen.
Helemaal blij met de uitvoering!! :p
Al had ik wel graag FULL-LED gewild maar was niet mogelijk op de BLEP. :(
thumb.php

thumb.php

Jeroenkl zei:
Ook vervelend!

Geen idee of dit ook werkt, maar ik had iets soort van vergelijkbaars met mijn OnePlus X. Daar ging het wat verder, de gehele carkit/boardcomputer ging erbij op z'n gat. Via gathering.tweakers.net las ik de suggestie om de app Bluetooth Telefoonboek te installeren. Dit is een betaalde app.
Voor mij was dit een oplossing.

Vandaag storing in het systeem gehad; lijkt een kleine storing maar was zwaar irritant. Volume van radio/carkit was niet aan te passen. Bleef de hele middag op 1 stand staan.:confused:
Zowel de grote volumeknop in dash als de serie knoppen aan de linkerkant van het stuurwiel hielden een staking.

Paar keer auto afgesloten en open gedaan, hielp niets. Pas na een spontane reboot aan het eind van de dag deed alles het weer naar behoren.

Het blijft ook een maffe auto. Maar hé....wel 14%:)

middenbaanklever zei:
ENTE zei:

Onzin, al was het een koekblik. Droog is droog. Jullie laten je gewoon afpoeieren.

Jij gaat nog een zware tijd tegemoet;)

ENTE zei:
Vandaag storing in het systeem gehad; lijkt een kleine storing maar was zwaar irritant. Volume van radio/carkit was niet aan te passen. Bleef de hele middag op 1 stand staan.:confused:
Zowel de grote volumeknop in dash als de serie knoppen aan de linkerkant van het stuurwiel hielden een staking.

Paar keer auto afgesloten en open gedaan, hielp niets. Pas na een spontane reboot aan het eind van de dag deed alles het weer naar behoren.

Het blijft ook een maffe auto. Maar hé....wel 14%:)
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik reboot de SMEG+ dan gewoon.

feddesman zei:
ron kraaijkamp zei:
feddesman zei:

Hi,

Bij mij blijft ie staan op de laatste instelling. Heb wel een 2.0 HDI aut. Van april dit jaar (BE).
Ik druk links ergens op een knopje en je kunt het dan instellen via je boordcomputer, maar ook via het touchpad. Volgens mij doe ik meestal het laatste.

Volgens mij is dat al meermaals ter spraken gekomen in dit topic. Dat heeft te maken met de verschil in hardware versie van de SMEG+ of ACC.

De versies vanaf ~jan 2015 kunnen dit wel allemaal.

SkyBuMp zei:
Volgens mij is dat al meermaals ter spraken gekomen in dit topic. Dat heeft te maken met de verschil in hardware versie van de SMEG+ of ACC.

De versies vanaf ~jan 2015 kunnen dit wel allemaal.

Dus een software update veranderd daar ook niks aan?

Gelukkig blijft die van mij wel gewoon op 1 seconden staan! Maar mijn versie is ook na jan 2015!

Enigste minpunt aan mijn BLP is dat de regensensor steeds opnieuw moet worden geactiveerd! Was bij mijn Mégane wat beter.

feddesman zei:
ron kraaijkamp zei:
feddesman zei:

Hi,

Dit heb ik op 31-10 al geschreven:

Donderdag is de auto een dag in de garage geweest. De software en het scherm reageerde steeds trager. Gevraagd of het systeem gereset kon worden en eventueel een update kon krijgen. Volgens de werkplaats is nu de laatste software geïnstalleerd. De systeeminformatie geeft het volgende aan:

Systeemversie: SMEG5.2.C.R1 CD:26050 Van: 08-01-15
Bluetooth-versie Software: 1.2.0 CD:26050 Van: 08-01-15
Kaartversie Software: DbDw_281/Gr_405 CD:26050
Weergaveversie Software: 31.1 CD:26050 Van: 08-01-15

Tot mijn aangename verrassing onthoud het systeem nu de afstandsinstelling van de ACC op 1 seconde (y)(y)(y). Dat hoef ik nu dus niet meer een paar keer per dag handmatig op 1 seconde te zetten, want ik gebruik de ACC op vrijwel elke rit.

De instelling op het kleine scherm tussen de klokken wordt nog steeds niet onthouden.

Tot nu toe lijkt het er op dat alles inderdaad een stuk sneller reageert. Ook bij het starten staat is alles een stuk sneller beschikbaar.
Ik blijf er overigens wel bij dat Peugeot een veel te zwakke processor heeft gebruikt. Te weinig rekencapaciteit voor multitasking.

308 ipv 207cc zei:
feddesman zei:
ron kraaijkamp zei:
feddesman zei:

Hi,

Dit heb ik op 31-10 al geschreven:

Donderdag is de auto een dag in de garage geweest. De software en het scherm reageerde steeds trager. Gevraagd of het systeem gereset kon worden en eventueel een update kon krijgen. Volgens de werkplaats is nu de laatste software geïnstalleerd. De systeeminformatie geeft het volgende aan:

Systeemversie: SMEG5.2.C.R1 CD:26050 Van: 08-01-15
Bluetooth-versie Software: 1.2.0 CD:26050 Van: 08-01-15
Kaartversie Software: DbDw_281/Gr_405 CD:26050
Weergaveversie Software: 31.1 CD:26050 Van: 08-01-15

Tot mijn aangename verrassing onthoud het systeem nu de afstandsinstelling van de ACC op 1 seconde (y)(y)(y). Dat hoef ik nu dus niet meer een paar keer per dag handmatig op 1 seconde te zetten, want ik gebruik de ACC op vrijwel elke rit.

De instelling op het kleine scherm tussen de klokken wordt nog steeds niet onthouden.

Tot nu toe lijkt het er op dat alles inderdaad een stuk sneller reageert. Ook bij het starten staat is alles een stuk sneller beschikbaar.
Ik blijf er overigens wel bij dat Peugeot een veel te zwakke processor heeft gebruikt. Te weinig rekencapaciteit voor multitasking.
Die van mij onthoudt het dus nog steeds niet na deze Update. Dus het lijkt ook samen met (software) 'versie' ACC zelf samen te hangen

Terug
Bovenaan