Peugeot 308 (SW p. 26)

Ja, denk de meeste 14% zijn (BLE) en (Blue Lease Pack) omdat het nu nog snel kan. Mijn BLP SW 2.0 150pk heeft hierdoor 3 weken vertraging opgelopen en moet nu begin november bij de dealer in Nuenen klaar staan!

Even wachten dus nog :LOL:

Beetle61 zei:
J_P_P zei:
Beetle61 zei:
LSNN zei:
voiture zei:
Beetle61 zei:
(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).

Waarom zou je rijdend de bak in z'n 1 willen zetten? Ik heb dat heel mijn autorijdende leven (ok, ben nog niet heel oud) nog nooit gedaan.

Mee eens, ik ken geen enkele auto waarmee te dit kan of uberhaupt nodig is.
Pas je rijstijl aan zou ik zeggen.

Dat kan ik proberen; maar als je file rijdt en dan bijna weer stapvoets is in zijn 2 optrekken niet echt lekker, en in zijn 1 krijgen moet ik dus eerst stoppen volgens de kenners; vandaar al die files....
stapvoets / rollend moet ik hem toch gewoon in zijn 1 kunnen zetten
Dan moet ie echt heel langzaam rollen wil hij soepel in zn 1. Ik kan vanaf 10kmh moeiteloos in zn 2e verder rollen. 1.6hdi.

Ik ga er nog eens opletten; misschien ligt het aan mij maar rij al heel lang auto en heb nu dit probleempje; dan had ik dat ook wel in mijn andere auto's gehad. Zeker met caravan in zijn 2 wegrijden stapvoets is dan wel een dingetje.....schakelen gaat echt met een flinke klonk van 1 naar 2 en visa versa;
3 november gaat ie weer naar de dealer;

Ik heb in de SW van mijn collega gereden en die schakelt (1-->2 en vice versa) aanmerkelijk soepeler dan mijn HB.

Sowieso heeft mijn HB last van het 'euvel' dat er geluid uit de koppelbak komt bij het schakelen van 5-->4 (m.n. bij koude motor). Hier hebben meer auto's last van zo te lezen op het forum.

(Wellicht dat deze twee punten samenhangen.)

Mijn dealer wacht nu al een jaar op een definitieve oplossing vanuit Peugeot. Waarschijnlijk moet de koppelbak worden vervangen. Er is 1 andere klant bij mijn dealer met hetzelfde probleem.

Ik heb vanochtend eea voor jullie getest in mijn SW 1.6hdi met 2000 km op de teller.
Ik kan terwijl ik rijd vanaf 60 km/h schakelen naar z'n 1.

Verder geen issues.

LSNN zei:

Ik kan me de situatie niet voorstellen waarbij ik, bij 60 km/u, de versnelling terug naar 1 zou doen. Wat kan daar de noodzaak voor zijn? Hij gaat dan toch veel toeren maken en veel verbruiken?

speedtouch zei:
LSNN zei:

Ik kan me de situatie niet voorstellen waarbij ik, bij 60 km/u, de versnelling terug naar 1 zou doen. Wat kan daar de noodzaak voor zijn? Hij gaat dan toch veel toeren maken en veel verbruiken?
Ik heb het ook geprobeerd. Vanaf 60 krijg ik hem ook in zn 1. Maar dan richting 20 gaat het met meer moeite. (kan ook aan toeren liggen waarbij ik het probeer besef ik nu)

J_P_P zei:
speedtouch zei:
LSNN zei:

Ik heb het ook geprobeerd. Vanaf 60 krijg ik hem ook in zn 1. Maar dan richting 20 gaat het met meer moeite. (kan ook aan toeren liggen waarbij ik het probeer besef ik nu)

Ik bedoelde eigenlijk te stellen, in welke situatie zou je toch bij 60 km/h de auto terug in 1 zetten? Het ging mij er niet om of het wel of niet kan.

speedtouch zei:
[Ik bedoelde eigenlijk te stellen, in welke situatie zou je toch bij 60 km/h de auto terug in 1 zetten? Het ging mij er niet om of het wel of niet kan.

Slecht idee: bij 60 km/u naar de eerste versnelling schakelen en de koppeling laten opkomen...

Ik kan ook wel vlot terug naar de 1e versnelling, heb ook met koude motor dat ik iets hoor als ik van 5 naar 4 schakel

Hallo !

Over twee weken kan ik mijn nieuwe auto ophalen. Het is mijn eerst Peugeot.. Ben toch benieuwd.
Het wordt een 308SW Blue Lease Premium 1.2 130
Als extra ; zwart geperforeerd leer, rood eronder met rode stiksels, elektrische handrem, keyless entry, en 17" Sligne velgen.

plata o plomo zei:
Hallo !

Over twee weken kan ik mijn nieuwe auto ophalen. Het is mijn eerst Peugeot.. Ben toch benieuwd.
Het wordt een 308SW Blue Lease Premium 1.2 130
Als extra ; zwart geperforeerd leer, rood eronder met rode stiksels, elektrische handrem, keyless entry, en 17" Sligne velgen.

Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen! Welke kleur? Automaat?

VroemVroemVroem zei:
Beetle61 zei:
J_P_P zei:
Beetle61 zei:
LSNN zei:
voiture zei:
Beetle61 zei:
(...) In zijn 1 kan die pas als je stil staat...of is dat Franse logica.(...).

Waarom zou je rijdend de bak in z'n 1 willen zetten? Ik heb dat heel mijn autorijdende leven (ok, ben nog niet heel oud) nog nooit gedaan.

Mee eens, ik ken geen enkele auto waarmee te dit kan of uberhaupt nodig is.
Pas je rijstijl aan zou ik zeggen.

Dat kan ik proberen; maar als je file rijdt en dan bijna weer stapvoets is in zijn 2 optrekken niet echt lekker, en in zijn 1 krijgen moet ik dus eerst stoppen volgens de kenners; vandaar al die files....
stapvoets / rollend moet ik hem toch gewoon in zijn 1 kunnen zetten
Dan moet ie echt heel langzaam rollen wil hij soepel in zn 1. Ik kan vanaf 10kmh moeiteloos in zn 2e verder rollen. 1.6hdi.

Ik ga er nog eens opletten; misschien ligt het aan mij maar rij al heel lang auto en heb nu dit probleempje; dan had ik dat ook wel in mijn andere auto's gehad. Zeker met caravan in zijn 2 wegrijden stapvoets is dan wel een dingetje.....schakelen gaat echt met een flinke klonk van 1 naar 2 en visa versa;
3 november gaat ie weer naar de dealer;

Ik heb in de SW van mijn collega gereden en die schakelt (1-->2 en vice versa) aanmerkelijk soepeler dan mijn HB.

Sowieso heeft mijn HB last van het 'euvel' dat er geluid uit de koppelbak komt bij het schakelen van 5-->4 (m.n. bij koude motor). Hier hebben meer auto's last van zo te lezen op het forum.

Dat deed mijn bak ook; is erkend probleem via de importeur. Mijn dealer heeft vliegwiel vervangen. Geluid niet meer gehoord.

Betreft het schakelen; afgelopen dagen nog eens opgelet. Maar ik heb toch echt diverse situatie dat je rollend op kruispunt aankomt en doorkan; voor stoplicht welke op groen springt etc; als je dan in zijn 2 blijft rijden dan maak je echt te weinig toeren om lekker weg te komen; naar zijn 1 schakelen gaat dan niet soepel maar met een klonk.

Martin86 zei:
Na een aantal maanden rijden was het afgelopen zaterdag zo ver, Ik mocht mijn 308 SW ophalen.
Het is een BLEP 1.6 HDI in Blanc Nacre, Topaze velgen, Chestnus lederen bekleding (geperforeerd), stoelverwarming, Intergrated sound Update.
En tot mijn verrassing zit er ook DAB+ op. Het is nog wel de versie met Chromenlijsten en alles.

Heb de eerste 900 Km er nu op staan door een ritje naar Belgie, maar wat een verschil met de Octavia die ik hier voor had. Het lijkt wel een vliegend tapijt op de belgische snel wegen.

Hier onder wat plaatjes.

Foto540-UBNSPEJG.jpg

Foto540-M7UJWKGB.jpg

Foto540-FNKL8DEQ.jpg
Mooie bak! Donderdag mag ik mn sw blp 2.0hdi automaat halen, met zwart fabrieks leer, ook blanc nacre :p

Afgelopen week m'n 308SW weggebracht voor z'n derde onderhoudsbeurt.

In overleg met de pro-actieve dealer en op kosten van Peugeot zijn extra veren aangebracht (merk MAD). Specifieke hulpvering voor de 308/Picasso.
Peugeot geeft toe dat bij de eerste SW's de achtervering te slap is wat resulteerd in een onvoorspelbaar weggedrag, vooral in snelwegbochten met dwarsrichels.
Verder zakt de achterkant bij belading te ver door waardoor het weggedrag en de besturing ook te wensen over laat.

Wat doet het?

Veel strakker te besturen bij belading en een beduidend minder onvoorspelbare achtertrein. Waar de 308 SW voor het plaatsen van de vering z'n kont soms subiet enkele centimeters opzij zette spoort de achterkant nu veel beter. Dat 'opzij zetten' gebeurde vooral zoals aangeven op de snelweg in bochten met richels. De snelheid lag niet eens hoog in dat geval.
Met de vering gaat ie nu in grensbereik wegglijden, wat opzich veel beter te corrigeren valt dan het onberekenbare 'wegstuiteren'. Let wel; in grensbereik! Je moet nogal fors een bocht invliegen wil je het opwekken.

Hoe staat het?

Wagen staat in onbeladen toestand een behoorlijk stuk hoger op z'n veren van achter (2,5cm)
Bij normale belading staat alles mooi in balans, waterpas!
Bij zware belading blijft de wagen prachtig bijna waterpas staan.

Conclusie

Ben erg tevreden over het resultaat. Eindelijk een Peugeot waardig rijgedrag, rij met veel meer plezier rond. Zo had ie uit de fabriek moeten rollen(y)

Opvallend: de huur 308 SW bHDi die ik meekreeg tijdens onderhoud had het stuur net als de mijne ook scheef staan...tikje naar rechts. Hebben bijna alle 308jes dat??

Ook opvallend: de huur SW had een enorm lawaaiige motor en schokkend rijgedrag, heb ik hier wel eens gelezen. Niet fijn:confused:. Was nagenoeg uit zelfde productietijd maar had minder kilometers op z'n klok (amper 50K tegen 75K van m'n dagelijkse).

ENTE zei:
Afgelopen week m'n 308SW weggebracht voor z'n derde onderhoudsbeurt.

In overleg met de pro-actieve dealer en op kosten van Peugeot zijn extra veren aangebracht (merk MAD). Specifieke hulpvering voor de 308/Picasso.
Peugeot geeft toe dat bij de eerste SW's de achtervering te slap is wat resulteerd in een onvoorspelbaar weggedrag, vooral in snelwegbochten met dwarsrichels.
Verder zakt de achterkant bij belading te ver door waardoor het weggedrag en de besturing ook te wensen over laat.

Wat doet het?

Veel strakker te besturen bij belading en een beduidend minder onvoorspelbare achtertrein. Waar de 308 SW voor het plaatsen van de vering z'n kont soms subiet enkele centimeters opzij zette spoort de achterkant nu veel beter. Dat 'opzij zetten' gebeurde vooral zoals aangeven op de snelweg in bochten met richels. De snelheid lag niet eens hoog in dat geval.
Met de vering gaat ie nu in grensbereik wegglijden, wat opzich veel beter te corrigeren valt dan het onberekenbare 'wegstuiteren'. Let wel; in grensbereik! Je moet nogal fors een bocht invliegen wil je het opwekken.

Hoe staat het?

Wagen staat in onbeladen toestand een behoorlijk stuk hoger op z'n veren van achter (2,5cm)
Bij normale belading staat alles mooi in balans, waterpas!
Bij zware belading blijft de wagen prachtig bijna waterpas staan.

Conclusie

Ben erg tevreden over het resultaat. Eindelijk een Peugeot waardig rijgedrag, rij met veel meer plezier rond. Zo had ie uit de fabriek moeten rollen(y)

Ook als je op een gewone weg rijd en over bv een putdeksel in een bocht gaat, heb je het idee dat de achterkant alle kanten opgaat cq uitbreekt.
Bij de laatste beurt heb ik ook gemeld dat de achterophanging niet goed is. Toen konden ze niks vinden! Had wel de mogelijkheid om hulpveren aan te schaffen (leasemaatschappij vergoede dit niet) omdat ik ook klaagde dat hij zo doorzakt bij een beetje belading.
Ga toch maar weer eens bellen met mijn dealer!

Mijn 308SW die ik dus net een maand heb ong heeft die weggedragproblematiek niet.
Ik sjees er net zo hard mee door bochten als in mijn 2013 Focus :)

Ik heb dan pas nieuwe 308 sw. Maar vond wel dat hij een beetje licht was aan de achterkant. Dus zelf maar even een setje onder gezet. Kosten vielen mee 130 euro. En in een half uurtje zaten ze er onder.

Dit weekend met een autotrailer gereden. Hij gaf geen krimp. Dus zeker een aanrader.

Nu de eerste 2200 km erop staan en wat een heerlijke auto. Verbruik gem voornamelijk autobaan 1 op 22.4
Dat is al een stuk beter als de octavia.

Verder nog even een vraagje aan de mensen met een caravan. Wat zijn goed passende spiegels? Heb nu repusel spiegels maar lijken niet echt lekker te passen.

ENTE zei:
Conclusie

Mooi nieuws, maar mis nog een analyse m.b.t. Het comfort van de auto. Heeft dat er niet onder geleden? Oftewel lijdt het comfortabele weggedrag er niet onder? Weet nog goed dat ik een Xsara Picasso heb gehad met hulpveren... Die zaten er bij mij niet lang onder....

ENTE zei:
Opvallend: de huur 308 SW bHDi die ik meekreeg tijdens onderhoud had het stuur net als de mijne ook scheef staan...tikje naar rechts. Hebben bijna alle 308jes dat??

Ook opvallend: de huur SW had een enorm lawaaiige motor en schokkend rijgedrag, heb ik hier wel eens gelezen. Niet fijn:confused:. Was nagenoeg uit zelfde productietijd maar had minder kilometers op z'n klok (amper 50K tegen 75K van m'n dagelijkse).

Bij mijn 308 staat het stuur perfect recht en, in tegenstelling tot mijn 207cc die ik hiervoor had, trekt hij ook geen cm naar links of rechts.

Ami zei:
ENTE zei:
Conclusie

Mooi nieuws, maar mis nog een analyse m.b.t. Het comfort van de auto. Heeft dat er niet onder geleden? Oftewel lijdt het comfortabele weggedrag er niet onder? Weet nog goed dat ik een Xsara Picasso heb gehad met hulpveren... Die zaten er bij mij niet lang onder....

Tja, Peugeot waardig, wat is dat hè?!
Laat ik het anders omschrijven; keurig comfortabel maar je krijgt wel mee wat er daar onder gebeurd. Evenwel geen knalharde toestanden.
Maar een 406 zal het nooit worden helaas...

Hmm Gisteren was ik oh zo blij met mijn nieuwe Peugeot 308 sw, maar vandaag direct al de eerste "smet". Vol lof de auto aan collega's aan het tonen en opeens zegt een collega: Hee deze deur gaat niet dicht!

Van alles geprobeerd met het keyless, motor aan/uit maar niks helpt. Kon ik direct het knopje rechtsboven gaan uittesten (Peugeot Assistance). Zo nieuw dat ze nog moeten terugbellen omdat ze nog geen kenteken hadden geregistreerd.... 175KM gereden zonder problemen.... helaas een negatief record.

Overigens ben ik wel blij met de auto, heerlijke stoelen (BLP met fabrieks leer). Beloofde half uur is Peugeot niet gelukt dus ben benieuwd of ik nog naar huis kan met de auto :-(

-------------------------------------

Weer helemaal blij :) in de fabriek hebben ze teveel van dat dikke vet gebruikt waardoor het slotje niet goed liep. Met wat spuitbusjes van wat de berger bij zich had wat overtollig vet eruit gespoten en loopt weer. Niks mechanisch of elektronisch gelukkig. En nog binnen een uur zijn ze gekomen overigens, dus heel acceptabel.

Donderdag is de auto een dag in de garage geweest. De software en het scherm reageerde steeds trager. Gevraagd of het systeem gereset kon worden en eventueel een update kon krijgen. Volgens de werkplaats is nu de laatste software geïnstalleerd. De systeeminformatie geeft het volgende aan:

Systeemversie: SMEG5.2.C.R1 CD:26050 Van: 08-01-15
Bluetooth-versie Software: 1.2.0 CD:26050 Van: 08-01-15
Kaartversie Software: DbDw_281/Gr_405 CD:26050
Weergaveversie Software: 31.1 CD:26050 Van: 08-01-15

Tot mijn aangename verrassing onthoud het systeem nu de afstandsinstelling van de ACC op 1 seconde (y)(y)(y). Dat hoef ik nu dus niet meer een paar keer per dag handmatig op 1 seconde te zetten, want ik gebruik de ACC op vrijwel elke rit.

De instelling op het kleine scherm tussen de klokken wordt nog steeds niet onthouden.

Tot nu toe lijkt het er op dat alles inderdaad een stuk sneller reageert. Ook bij het starten staat is alles een stuk sneller beschikbaar.
Ik blijf er overigens wel bij dat Peugeot een veel te zwakke processor heeft gebruikt. Te weinig rekencapaciteit voor multitasking.

Afgelopen week te horen gekregen dat mijn 308SW Executive toch eerder uitgeleverd zal gaan worden. De foto's van hierboven komen aardig overeen.
De dealer wist me te vertellen dat alle auto's die ze tot nu toe hebben ontvangen allemaal nog MET chromen omlijsting geleverd worden. Hopen dus:)

Wat over Pinguïn
Ben actief in de automatisering en qua km's is het vaak van de klus afhankelijk hoe ver je moet reizen :) Dit is ondertussen mijn 6e lease auto. Ben zeer merk ontrouw, alhoewel ik ooit wel een paar maand een voorloop 306 en een voorloop 307 heb gehad is dit mijn eerste lease Peugeot/Frans. Prive heb ik ook wel een citroen en een renault gehad, dus Frans rijden ken ik wel.

Auto:
308 SW 2.0 HDI EAT6 150pk Blue Lease Premium
Extra:
- Trekhaak met constante stroom voor caravan
- Blanc Nacre
- Mistral leder zwart met elektrische verstelling, massage en verwarming
- Dode hoek detectie
- Parkeerhulp met camera en automagisch parkeren
- Keyless entry

Nu na zo'n 800km en een kleinnopstart probleempje sinds donderdag:
Wat een fijne auto! Lekker veel power, erg goede stoelen en geen rare rammeltjes, èn een goede wegligging. Was al 5 maand geleden sinds mijn uitgebreide test met de 1.6 diesel, en een kleine 4 maand sinds mijn korte proefrit in onbekend gebied met de 2.0 hdi eat6 150pk, dus alles was weer nieuw.

Eigenlijk werkt alles redelijk intuitief maar ik heb een aantal (beginners?) vragen.
- hoe zit het nu met de lichtsensor. Ook als het behoorlijk licht is zie ik de groene verklikkerlampjes voor stads en dimlicht branden en geeft de kaart nacht weergave in de auto stand. Zowel auto op verlichting draaiknop als bij de map config. Lijkt alsof het niet werkt.

- dashboard verlichting: Is er een manier om de verlichting vd klokken en scherm apart te regelen? Moet in het donker de helderheid wegdraaien en overdag weer instellen omdat je anders het grote scherm niet helder krijgt.

- Mijn vorige Vag auto's, Honda en Mazda gaven de rijtijd weer, Civic zelf met een koffiekopje :) zit dit ook op Peugeot?

Hallo,

ik ben nieuw hier. lees al we mee sinds ik een sw gt line heb besteld, en sinds die al wat nuttige info gevonden.

het belangrijkste was wel een aantal paginas terug dat de gt line wordt gedowngraded. aan de hand van dat bericht ben ik naar de dealer gegaan, en het klopte inderdaad.

nu het volgende:

ik heb de auto besteld op 17-9-15, op 23-9-15 heeft de dealer een email ontvangen over de toekomstige downgrade. Ik dus een contract getekend (private lease) waarin het oude type wordt geleverd (modeljaar 2015), echter kreeg ik vandaag een telefoontje dat de laatste run van het oude type gemaakt is, en wordt er vanaf nu alleen nog maar het nieuwe type geproduceerd (modeljaar 2016).
mijn auto moet nog geproduceerd worden dus modeljaar 2016.

dat betekend dus voor zo ver ik weet:

geen leer met alcantara, maar leer met stof
geen ledverlichting in de auto (interieur)
geen chromestrips op de deurgrepen (keyles entry)
geen jukebox functie in de radio
nog maar 1 ipv 2 usb aansluitingen (in dashboard kastje vervalt)
geen montage goot in de kofferbak vloer.

de dealer heeft al wel aangegeven dat wanneer de auto binnen is we samen zullen gaan kijken wat er exact niet meer op zit, en dat we moeten zien dat we er samen uitkomen. Ook Peugeot Nederland zou hier in open staan is mij verteld.
Het belangrijkste vind ik dat er WEL alcantara in komt ipv stof met leer, de jukebox functie en de tweede usb aansluiting.

heeft iemand ervaringen met z'n situatie, en wat kan ik van de dealer verwachten als coulance? dit is eerste keer dat ik nieuw ga rijden, en ik weet niet goed wat ik nu zou mogen verwachten van de dealer?

Ik hoor graag sugesties

met vr gr
Alan

Bijzonder om te lezen dat Peugeot downgraden tot kunst gaat verheffen. Normaliter ondergaan modellen juist een upgrade in de loop van de tijd.
Als in 2016 de lease wereld op z'n kop gaat vanwege het verdwijnen van de 14% modellen ben ik nieuwsgierig hoe ze hun cliënteel gaan vasthouden... Maar dat terzijde.

Het lijkt in jouw specifieke geval dat 2 van de 3 dingen die je belangrijk acht (alcantara en de USB aansluiting) prima achteraf kunnen worden gemonteerd. Het zou mooi zijn als de dealer daarin kan bemiddelen. Als het achteraf gemonteerd zal worden scheelt dat ook weer in catalogus waarde, mocht dat voor jou van nut zijn.

Ooit had ik een 406 waar diverse zaken die ik als accessoire had aangevinkt juist na aflevering standaard werden. Daarin was vanuit Peugeot ook coulance en werd e.e.a. in mindering gebracht op de factuur. Omgekeerd kan dus ook!

Na lang wachten is het dan bijna zo ver! Midden juli mijn Peugeot 308 BLP 2.0l besteld en deze kwam vorige week binnen bij de dealer in Nuenen. Meteen een kijkje genomen en een afspraak voor aflevering van de wagen gemaakt, deze vindt volgende week dinsdag plaats :LOL:

Als extra omdat ik vaak met mijn werkkleding in contact kom met vuil de inzetbak bagageruimte omkeerbaar meteen die zelfde dag besteld.

213bll.jpg

8x63op.jpg

DienBrabander zei:
Na lang wachten is het dan bijna zo ver! Midden juli mijn Peugeot 308 BLP 2.0l besteld en deze kwam vorige week binnen bij de dealer in Nuenen. Meteen een kijkje genomen en een afspraak voor aflevering van de wagen gemaakt, deze vindt volgende week dinsdag plaats :LOL:

Als extra omdat ik vaak met mijn werkkleding in contact kom met vuil de inzetbak bagageruimte omkeerbaar meteen die zelfde dag besteld.

Volgens mij heb je de 308 SW en daar is (ben ik zelf ook achter gekomen) geen omkeerbare inzetbak voor beschikbaar. Heb na de aflevering met de werkplaats alles uitgeplozen en voor de SW was die er tot onze verbazing echt niet, de omkeerbare inzetbak is er alleen voor de hatchback. Voor de SW is er alleen een rubberen (anti slip) inzetbak of een omkeerbare (niet waterdichte) mat.

even een update van mijn 308SW na 1e service bezoek 19.000km:

Camera is onder garantie vervangen bij de dealer; wat een vooruitgang!!
Verder gewone beurt en ADblue is bijgevuld en winterbanden/velgen er onder.
Schakel probleem van 1 naar 2 en visa versa is een ticket voor aangemaakt richting fabrikant/importeur.
Dealer erkent het probleem; dus we wachten af.
Viel me op dat de dealer wel echt een rondje met de auto heeft gemaakt; had hem op nul gezet; en na ophalen stond hij 25km verder :).

Beetle61 zei:
even een update van mijn 308SW na 1e service bezoek 19.000km:

Viel me op dat de dealer wel echt een rondje met de auto heeft gemaakt; had hem op nul gezet; en na ophalen stond hij 25km verder :).

Een dealer moet natuurlijk ook wel eens een boodschap doen :)

Vandaag ook mijn 308sw BLEP kunnen ophalen.
Auto is helemaal compleet met chroom en dab+.

De dealer gaf idd aan zoals eerder al een paar keer gezegd hier dat peugeot een aantal zaken heeft verwijderd van de latere versies zoals de 2e usb, chroom lijsten, dakdragers en leds achterin. Reden is leveringen van die onderdelen die te langzaam zijn om kenteken nog in 2015 te regelen.

Auto is perfect afgeleverd maar helaas wel een kras in het plastic van de digitale teller. Wordt opgelost. Het kenteken is vast genageld. Vind alleen zelf zonde dat ze zilveren nagels hebben gebruikt. Heef iemand ervaring hiermee? Waarom doen ze dit niet in kleur?

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een 308 hatchback en had een vraag over de kofferruimte.
Volgens de brochure zou deze 420l kofferruimte hebben. Ik heb gekozen voor een volwaardig reservewiel. Hierdoor bedraagt het laadvolume nog maar 335l. In de praktijk betekent dit dat de koffervloer nu flush is met de laaddrempel en dat je een volledig vlakke laadvloer hebt bij het neerklappen van de achterbank. Onder de koffervloer zit een piepschumen blok rond het reservewiel die de hogere laadvloer ondersteunt.
Ik was echter wel verrast dat de hoogte van de kofferruimte (tussen vloer en hoedenplank) zo nauw is, veel kleiner dan de 335 liter doet vermoeden. Een beetje teleurstellend dat er in moderne auto's geen plaats meer voorzien wordt voor een volwaardig reservewiel.

Ik vraag me af hoeveel het kost om achteraf een plat reservewiel aan te kopen? Moet ook de koffervloer/mat vervangen worden, of volstaat het om de piepschuimen blok weg te nemen en gewoon de aanwezige koffermat gebruiken? Vlak achter de achterbank zitten nog 2 bulten links en rechts (onderdeel van het chassis denk ik), zal dat wel passen?

Voor de rest ben ik zeer tevreden van de auto.

Alvast bedankt moest iemand hierop kunnen antwoorden.

NWO zei:
Het kenteken is vast genageld. Vind alleen zelf zonde dat ze zilveren nagels hebben gebruikt. Heef iemand ervaring hiermee? Waarom doen ze dit niet in kleur?

Dat is wel een hele goedkope maar ook veilige manier, 'poppen' met een popnagel. Een beetje dealer met hart voor de zaak en auto gebruikt schroeven met afdekdopjes (in geel en blauw leverbaar).

Ik geef altijd aan dat ze luxe platen moeten monteren in een kliksysteem. Na aflevering haal ik een paar mooie universele houders zonder reclame en kit de hele boel muurvast..
Voordeel is dat het dan ook goed vast zit maar er ook nog een beetje fraai uitziet;)

Hondhaai zei:
Ik vraag me af hoeveel het kost om achteraf een plat reservewiel aan te kopen? Moet ook de koffervloer/mat vervangen worden, of volstaat het om de piepschuimen blok weg te nemen en gewoon de aanwezige koffermat gebruiken? Vlak achter de achterbank zitten nog 2 bulten links en rechts (onderdeel van het chassis denk ik), zal dat wel passen?

Alvast bedankt moest iemand hierop kunnen antwoorden.

Een 'thuiskomertje' moet wel passen denk ik zo.
D'r staat er eentje op marktplaats van een 508, €125,-

ENTE zei:
NWO zei:
Het kenteken is vast genageld. Vind alleen zelf zonde dat ze zilveren nagels hebben gebruikt. Heef iemand ervaring hiermee? Waarom doen ze dit niet in kleur?

Dat is wel een hele goedkope maar ook veilige manier, 'poppen' met een popnagel. Een beetje dealer met hart voor de zaak en auto gebruikt schroeven met afdekdopjes (in geel en blauw leverbaar).

Ik geef altijd aan dat ze luxe platen moeten monteren in een kliksysteem. Na aflevering haal ik een paar mooie universele houders zonder reclame en kit de hele boel muurvast..
Voordeel is dat het dan ook goed vast zit maar er ook nog een beetje fraai uitziet;)

Bij mij zijn ze ook vastgezet met popnagels, maar ze hebben er wel gele afdekdopjes op gedaan. Je ziet de nagels dus niet zitten. Zou eens langs de werkplaats rijden, kan nooit veel moeite voor hun zijn.

J_P_P zei:
Zag dat de nieuwe kaarten weer bij de buren van gpsunderground staan

Klopt, ik hoorde het van een collega en kon zijn usb stickje lenen. Laat wel je motor lopen (ga rondje rijden), want het update proces mag niet worden onderbroken.

ENTE zei:

Een 508 heeft een iets grotere diameter, of maakt dat niet zoveel uit voor een thuiskomertje? Een Golf 6 of 7 heeft wel dezelfde bandenmaat als een 308, die zijn ook wat makkelijker te vinden.
Marktplaats
Ik zal sowieso nog eens horen bij de garage. Vreemd dat het als optie slechts €70 en als je het los wil kopen meer dan het dubbele bedraagt.

Hondhaai zei:
ENTE zei:

Een 508 heeft een iets grotere diameter, of maakt dat niet zoveel uit voor een thuiskomertje? Een Golf 6 of 7 heeft wel dezelfde bandenmaat als een 308, die zijn ook wat makkelijker te vinden.
Marktplaats
Ik zal sowieso nog eens horen bij de garage. Vreemd dat het als optie slechts €70 en als je het los wil kopen meer dan het dubbele bedraagt.

Wieltje van een Golf zou ik niet kopen, is namelijk een heel andere steek (5x112) en zal dus niet passen op de as van een 308 (die 5x108 heeft).
Velg van een 508 past wel maar heeft officieel een andere ET waarde. Nu zal dat bij een smallere thuiskomer wellicht geen probleem geven.
Een grotere diameter lijkt me niet fijn rijden, dus dat zou ook een reden zijn om het 508 wiel te laten staan.

Terug
Bovenaan