Peugeot 308 (SW p. 26)

Vorige week bij de leasemaatschappij order ingediend:

Peugeot 308 SW 2.0 Blue HDi EAT6 Blue Lease Premium
150pk/automaat

Dark Blue metallic
Leder Mistral zwart
Electrisch verstelbare stoelen + geheugen + verwarming + massage
Achteraf 17" velgen Ligne S
Standaard 16" Topaze voor winterbanden
Afneembare trekhaak

Standaard al compleet met panoramadak, navi, full led en getinte ruiten.

Levering uiterlijk half november.

Het geknal in de vering is weer terug. Even eronder gaan liggen; jawel een steentje in het bakje onder de veerpoot:|

Bijzondere constructie. Niet over nagedacht. Peugeot prutsers:T

Vandaag mijn nieuwe wagen besteld! Na 3 jaar was mijn Renault Megáne (2012) aan vervanging toe!

Mijn keuze is gevallen op de Peugeot - Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi 150, met als kleur gris artense.
Als extra opties heb ik gekozen voor,

-Afneembare trekhaak
-Pack Securité

Weet iemand of hier ook een panorama dak bij zit? Volgens leaseplan wel maar kan via Peugeot niks vinden?

DienBrabander zei:
Vandaag mijn nieuwe wagen besteld! Na 3 jaar was mijn Renault Megáne (2012) aan vervanging toe!

Mijn keuze is gevallen op de Peugeot - Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi 150, met als kleur gris artense.
Als extra opties heb ik gekozen voor,

-Afneembare trekhaak
-Pack Securité

Weet iemand of hier ook een panorama dak bij zit? Volgens leaseplan wel maar kan via Peugeot niks vinden?

Ja daar zit een Panorama dak bij

Weet je dealer dit niet te vertellen? Vaag dat dit zo onduidelijk is...

AlfaFrankY zei:
Weet je dealer dit niet te vertellen? Vaag dat dit zo onduidelijk is...

Ga morgen langs Janssen in Nuenen voor verdere informatie, auto via leaseplan besteld. Dus buiten de dealer om, vandaar dat dit nog een beetje onduidelijk was voor mij.

xkslxf.jpg

Even uitlaten in Duitsland. Uiteindelijk toch nog 204 km/h maar veel meer zit er niet in.

Niet slecht voor een eco dieseltje dacht ik.

Via leaseplan had ik keuze uit de volgende bekleding : Marson Mistral en Leder Mistral, gekozen voor het eerste.

Mijn vraag is zijn er mensen die als bekleding Marson Mistral hebben? Krijg gek genoeg geen foto's hiervan gevonden....

Met dank aan AE69.

Gisteren is mijn auto voor een 30.000km beurt naar de garage geweest.
Daar heb ik meteen even twee puntjes aangestipt, namelijk

- de camera. Had een print out bij me van de afbeeldingen die AE69 had gemaakt. Toen ik de auto kwam ophalen hoorde ik dat de B2 versie besteld is en deze vervangen wordt zodra die binnen is. Geen discussie.
- de navigatie. Over het algemeen doet die het redelijk. Snel genoeg, duidelijk genoeg wat mij betreft. Soms wat rare routes waar nogal hardnekkig aan vast gehouden wordt. De file informatie is beneden pijl. Tenminste wat de sortering aangaat. De files staan bij gesorteerd op hectometer stand. Ik heb gevraagd of dat op wegnummer gesorteerd kan worden, wat voor mij logischer is. Ze zouden het instellen. Of het kan niet, of ze zijn het vergeten of kunnen het ook niet vinden (net als ik). Weet iemand of dit te veranderen is?

Ligt zo aan omstandigheden. Vorige week ging ik weer redelijk makkelijk over de 200 richting oostenrijk. Terwijl ik 3 maal eerder deze winter in Duitsland steeds niet lukt

mlommers zei:
JosJ84 zei:
[foto]

Even uitlaten in Duitsland. Uiteindelijk toch nog 204 km/h maar veel meer zit er niet in.

Ook niet als je doorschakelt naar de 6e versnelling?

Dan zou 'ie in principe nog een paar kilometertjes erbij moeten sprokkelen, de overbrenging is dan nog ietsje langer (0,55 :1). In de V40 heeft het iig weinig zin om boven de 120 niet in de hoogste versnelling te rijden, denk dat dat bij de 308 hdi ook wel op gaat.

[D2] zei:
mlommers zei:
JosJ84 zei:
[foto]

Dan zou 'ie in principe nog een paar kilometertjes erbij moeten sprokkelen, de overbrenging is dan nog ietsje langer (0,55 :1). In de V40 heeft het iig weinig zin om boven de 120 niet in de hoogste versnelling te rijden, denk dat dat bij de 308 hdi ook wel op gaat.
Klopt. In zn 5 ga je niet sneller

Sinds gisteren is mijn 308 verandert in een poffertjes pan . Heeft ongeveer 3 minuten gehageld , de stenen waren net pingpong ballen

Vande week maar naar de schade hersteller

Arjan406coupe3.0V6 zei:
Sinds gisteren is mijn 308 verandert in een poffertjes pan . Heeft ongeveer 3 minuten gehageld , de stenen waren net pingpong ballen

Foto's!?

J_P_P zei:
Arjan406coupe3.0V6 zei:

Foto's!?

Denk dat je niet veel van ziet op de foto.
zitten ongeveer 25 deuken in
Heb nog geluk dat ik een Panorama dak heb anders had ik nog meer deuken gehad
De buren haden voor 1500 euro schade aan hun
Auto's

Ik zou ook niet weten hoe ik hier een foto post

Arjan406coupe3.0V6 zei:
J_P_P zei:
Arjan406coupe3.0V6 zei:

Foto's!?

Auto's

Vreselijk balen!
Waar woon je?
Hier kan je gratis foto hosten en hier embeden https://postimage.org/?lang=dutch

J_P_P zei:
Arjan406coupe3.0V6 zei:
J_P_P zei:
Arjan406coupe3.0V6 zei:

Foto's!?

Auto's

Vreselijk balen!
Waar woon je?
Hier kan je gratis foto hosten en hier embeden https://postimage.org/?lang=dutch

Is inderdaad ballen maar wordt gelukkig weer gemaakt
Is allen zo jammer auto is net 7 weken oud en dan al schade .
Woon in Apeldoorn, de hagel bui is van af Arnhem naar Apeldoorn gegaan,
De bui was maar 100 meter breed 3 straten verder hadden ze nergens last van

J_P_P zei:
[D2] zei:
mlommers zei:
JosJ84 zei:
[foto]

Klopt. In zn 5 ga je niet sneller

Wanneer ik hem in zijn 6 deed daalde de snelheid naar 199 km/h en kwam niet meer daarboven. De weg was hier wel helemaal vlak.

@Speedtouch, verbruik heb ik maar niet bekeken 8-)

@Arjan406coupe3.0V6 , wat een ellende, sterkte met het herstellen.

Had een deur die niet helemaal lekker sloot, dus even langs de dealer geweest. Netjes verholpen terwijl ik wachtte.
Toen ik een opmerking maakte over de achteruitrijcamera in het donker keken ze alsof ze water zagen branden. Ze hadden nog van niemand wat gehoord. Ten ik refereerde aan hetgeen ik hier eerder al gelezen had werd er in het systeem gezocht en ja! Ook voor mij is er een nieuwe camera besteld! Vind het toch apart dat Peugeot dit niet actief oppakt! Auto`s van voor een bepaalde datum zijn gewoon uitgerust met een verkeerde camera......

Arjan406coupe3.0V6 zei:
Veel plezier er mee is een een mooie kleur dat blauw, had de mijne ook graag in het blauw gehad.
Moest een witte neme,Van mijn werkgever.
Maar blanc nacre is ook erg mooi op de gt line

Dat is een voordeel als je hem particulier koopt, nadeel is dan weer wel dat je alles moet betalen...

Ik heb tijdelijk een SW met nu 1500 kilometer op de teller.

Hapert bij jullie het navigatiesysteem ook steeds? En zo ja wat doen jullie daar aan?
Ik moet soms lang wachten totdat ie opstart. Hij raakt ook vaak de satellieten kwijt.

Kan je zelf er iets aan doen?

Ik ga er niet voor naar de dealer want ik rij er nog max 1,5 week in.
Hiervoor had ik een gewone 308 en die had dat ook wel maar wel minder als deze.

fietsbel zei:
De mijne is geleverd bij de dealer... hopelijk vrijdag ophalen!
Dat is snel zeg, veel rijplezier ermee! Die van mij is tegelijkertijd besteld maar ik heb zelfs nog geen productiedatum. Toch vreemd dat er zoveel verschil in levertijd tussen de verschillende uitvoeringen zit.

Geheel volgens planning hoor. Dealer had het over productie juni toen... Week 29 was t eerst en is later bijgesteld tot week 28...

ron kraaijkamp zei:
Met dank aan AE69.

- de camera. Had een print out bij me van de afbeeldingen die AE69 had gemaakt. Toen ik de auto kwam ophalen hoorde ik dat de B2 versie besteld is en deze vervangen wordt zodra die binnen is. Geen discussie.
- de navigatie. Over het algemeen doet die het redelijk. Snel genoeg, duidelijk genoeg wat mij betreft. Soms wat rare routes waar nogal hardnekkig aan vast gehouden wordt. De file informatie is beneden pijl. Tenminste wat de sortering aangaat. De files staan bij gesorteerd op hectometer stand. Ik heb gevraagd of dat op wegnummer gesorteerd kan worden, wat voor mij logischer is. Ze zouden het instellen. Of het kan niet, of ze zijn het vergeten of kunnen het ook niet vinden (net als ik). Weet iemand of dit te veranderen is?

Net gebeld door de garage (Nefkens Nieuwegein) met de mededeling dat de achteruitrij camera binnen is. Vrijdag wordt die geplaatst.
Ik ben benieuwd naar het verschil.

Zijn er meer 308 SW rijders waarbij de achterlicht units (te dicht) tegen de lak aan zitten waardoor de lak op hoopt of zelfs los laat? Ik kwam het een tijd terug tegen op het Franse Peugeot forum..

Helaas ontdekte ik afgelopen weekend dat mijn 308 ook last heeft van dit issue. Gaat om een GT-line blue magnetic uit april 2015. Op dit moment is het minimaal zichtbaar, omdat ik er op tijd bij ben kan de dealer hopelijk nog wat betekenen... zonder dat er gespoten moet worden.

Voorbeeld foto's van het issue:
image.jpg150..jpg

2015-04-27_09.04.24.jpg

Bovenstaand probleem is met niet bekend maar zal er eens op letten!

Hoe komen jullie tanktechnisch uit? Na 700/800 km begint die van mij al zenuwachtig te worden en met lampjes en geluidjes kenbaar te maken dat het tijd wordt om te tanken. Klaar met tanken kom je er achter dat er maar 42-44 liter ingegaan is..

Volgens boekje zou er toch echt 50 liter in moeten kunnen, dat ik dus nog minimaal 150 km verder zou moet kunnen rijden.

Mijn gemiddelde verbruik zit zo op 1:18 ish.

Al met al nog steeds een heerlijk wagen met nu 23000 km op de klok.

JosJ84 zei:
Bovenstaand probleem is met niet bekend maar zal er eens op letten!

Hoe komen jullie tanktechnisch uit? Na 700/800 km begint die van mij al zenuwachtig te worden en met lampjes en geluidjes kenbaar te maken dat het tijd wordt om te tanken. Klaar met tanken kom je er achter dat er maar 42-44 liter ingegaan is..

Volgens boekje zou er toch echt 50 liter in moeten kunnen, dat ik dus nog minimaal 150 km verder zou moet kunnen rijden.

Mijn gemiddelde verbruik zit zo op 1:18 ish

Al met al nog steeds een heerlijk wagen met nu 23000 km op de klok.

Die van mij een gt line begint meestal moeilijk toedoen bij 900 kilometer, dan tank ik zo rond de 48 liter.
In het boekje staat dat er 53 liter in gaat.
Mijn gemiddelde is 1:20

Eergisteren helaas wat 'typisch Frans gedrag' van m'n 308. De parkeersensoren achter gaven een storing. Wil ik gisteren achteruit inparkeren bij de garage, is de storing weg...

Hallo Allemaal,
Na al heel wat topics hier te hebben gelezen mag is mijn nieuwe lease auto ook besteld.
Ik heb op het moment nog een Skoda Octavia 1.6 TDI uit 2011.

Vanaf oktober mag ik een Peugeot gaan rijden.
In bestelling staat
- 308 SW Executive Pack
- Blanc Nacre
- Intergrated Sound systeem
- Leerpakket met Stoelverwarming
- Allesdragers
- Trekhaak met vaste kogel

Kan niet wachten tot dat hij voor de deur staat (:B

Dat had ik ook en is de reden dat mijn 308 nu bij het schade herstelbedrijf staat. Zonder reden werkte de sensoren niet (zonder storingsmelding), waardoor ik achteruit tegen een paar aanreed. Erg irritant. Je raakt er zo aan gewend.

Nb. Ook voor mij is de nieuwe camera in bestelling. .

Bij 48l (als het tank lampje gaat knipperen) geeft de bc 0km actieradius aan maar bij 1:20 kan je dan nog 100km :T.
Laatst 1150km op een tank, heel mooi want ik heb een hekel aan tanken.

revolution-nl zei:
Bij 48l (als het tank lampje gaat knipperen) geeft de bc 0km actieradius aan maar bij 1:20 kan je dan nog 100km :T.

1150???????? Ik kom niet verder dan 750/800 gemiddeld!

MarcvdB zei:
Dat had ik ook en is de reden dat mijn 308 nu bij het schade herstelbedrijf staat. Zonder reden werkte de sensoren niet (zonder storingsmelding), waardoor ik achteruit tegen een paar aanreed. Erg irritant. Je raakt er zo aan gewend.
Nb. Ook voor mij is de nieuwe camera in bestelling. .

77ee72e23bbbdd60cb9ee8ee3c4cda08_view.jpg

Zeker, raakt er heel erg aan gewend. Voor mij de derde auto op rij die sensoren heeft, dus dan wordt je helemaal lui.
Helaas is het issue weer terug, dus vanmiddag even langs de dealer om uit te lezen. Daarna zullen we wel zien.

speedtouch zei:
Jeetje80 zei:
revolution-nl zei:

Ander rijstijl misschien?

Waarschijnlijk. Denk dat mijn 18'' ook niet meehelpen. Maar als ik teruglees zie ik meer mensen met dezelfde actieradius die ik heb, dus ben benieuwd naar nog meer antwoorden van berijders hier!

Ik rij ook met gemak 1000 kilometer op 1 tank
Met de 17" gt line velgen gemiddeld rij ik 1 op 20
Rij de tank meestal tot 48 liter leeg

Na het rechtzetten van de trekhaakdop werkt de parkeersensor weer naar behoren...

Jarno™ zei:
Na het rechtzetten van de trekhaakdop werkt de parkeersensor weer naar behoren...

Indien tijdens je vakantie de achteruitrijcamera alleen maar een wit beeld produceert... dan moet je de caravan even afkoppelen om te zien of er zich obstakels bevinden op de rijweg achter je ... :T

NitroNL zei:
Jarno™ zei:

Indien tijdens je vakantie de achteruitrijcamera alleen maar een wit beeld produceert... dan moet je de caravan even afkoppelen om te zien of er zich obstakels bevinden op de rijweg achter je ... :T
LOLLOL

Gisteren bericht gekregen dat mijn Peugeot 308SW Blue Lease Premium in week 42 geleverd word, nou dacht ik leuk om er misschien Peugeot apps bij te nemen! Maar die laat ik toch maar achterwegen..... €385 is naar mijn mening een vrij fors bedrag voor zo'n service!

DienBrabander zei:
Gisteren bericht gekregen dat mijn Peugeot 308SW Blue Lease Premium in week 42 geleverd word, nou dacht ik leuk om er misschien Peugeot apps bij te nemen! Maar die laat ik toch maar achterwegen..... €385 is naar mijn mening een vrij fors bedrag voor zo'n service!

€385 is alleen voor het eerste jaar, daarna ongeveer een tientje per maand. Een sterke verbetering in de nieuwe software van de 308 is dat met het starten van de auto nu ook Apps opstart. Scheelt een hoop wachten als je tijdens het rijden even iets (bijv files) wilt nakijken. Verkeersinfo werkt niet samen met de navigatie. Dat is slecht. Als je vaak op zoek bent naar parkeerplaats in een grote stad werkt het weer super. Ook zoeken naar de voordeligste tankstations in de buurt werkt heel goed. Flitspaalmeldingen en weergave van maximaal toegestane snelheid zijn veel beter dan in de standaard navigatie.
Bij mij in de grensstreek (Zuid-Limburg/Belgie) is de netwerkontvangst matig tot slecht. Midden in het land redelijk tot goed.
Als een medewerker van je dealer er een heeft zou je kunnen vragen of je die een dag of twee mag proberen. Een dongel met contract werkt in elke auto die daar geschikt voor is.

Mijn 308 heb ik ondertussen 3 dagen maar nog maar 1 fatsoenlijke rit mee gemaakt maar hij rijdt heerlijk! Wat een verschil met de 208. Ik heb nog geen mooie foto maar als ik die heb post ik hem gelijk! Ik heb wel wat vragen en daar is een forum toch voor.

Wat doet het ledje in de binnenspiegel?

In mijn koopovereenkomst stond dat de SOS knop ook aanwezig zou zijn, zoals verwacht zat die er niet op... Wat te doen?
De tankdop is alles behalve geïntegreerd...

Verder is het nog een beetje wennen maar rijden doet hij top (tu)

Jeetje80 zei:
speedtouch zei:
Jeetje80 zei:
revolution-nl zei:

Ander rijstijl misschien?

Waarschijnlijk. Denk dat mijn 18'' ook niet meehelpen. Maar als ik teruglees zie ik meer mensen met dezelfde actieradius die ik heb, dus ben benieuwd naar nog meer antwoorden van berijders hier!

Ik heb de standaard 16" wielen onder auto. Met een 2.0 liter diesel met automaat.
Ik rijdt veel korte stukken van ongeveer 20-25km. Dan rijdt de auto ongeveer 1:18,2 .
Wanneer ik lange stukken rijdt en niet te hard (zo'n 100km/u cruise), dan gaat het verbruik naar 1:20.5 .
Gemiddeld kom ik bijna op de 1:19.

ron kraaijkamp zei:
ron kraaijkamp zei:
Met dank aan AE69.

Net gebeld door de garage (Nefkens Nieuwegein) met de mededeling dat de achteruitrij camera binnen is. Vrijdag wordt die geplaatst.
Ik ben benieuwd naar het verschil.

Camera is vervangen. En ik kan zeggen dat het een verschil is van dag en nacht, vooral dus in de nacht. Een hele verbetering.
Onder garantie vervangen door Nefkens Nieuwegein, zonder discussie.

Terug
Bovenaan