Peugeot 308 (SW p. 26)

sloper zei:
IK herken dit probleem, bij mijn vorige 3 Peugeot auto's werd het blazen minden als een tijdje gereden had. Deze 308 blijft koude lucht blazen, je moet hem echt handmatig temperen, zeker bij een lange afstand.
Ik heb dit gemeld bij de dealer deze vond dat er niets aan de hand was en alles normaal werkte.
Ze willen het gewoon niet erkennen dat het niet goed werkt. De afgelopen winter werkte de regeling wel goed, niets hoeven te regelen.

Geen probleem met automatische airco. Ik vind het normaal dat er constant koude lucht komt. Bij warm weer moet er gekoeld worden om op temperatuur te blijven en ja, dat voelt natuurlijk koud aan als je de blowers op jezelf richt. Even naar buiten richten, geen kou in mijn gezicht en een aangename temperatuur. Staat bij warm weer altijd op 19 of 20 graden.

toch nog even een correctie, ik had dit gecontroleerd op een volledig donkere weg achter mij, zicht was niets, nu twee meter van mijn garage gestaan en een perfect zicht in het donker.

Mooi(y)
Camera staat in backorder. Is momenteel niet leverbaar.

Ontzettend veel verschil in dealer benadering, de dealer waar mijn 308 in onderhoud is geeft aan van niets te weten...
Toch maar eens voor een second opinion naar een ander gegaan, et voilà de camera is in bestelling!

AE69 zei:
Bij mijn 308SW is vorige week vrijdag de B1 camera vervangen door de B2. De problemen (geen/slecht zicht bij <4 Lux) zijn opgelost.

Ook bij mij was het alleen de camera vervangen. Kwestie van 10 minuutjes, oude loskoppelen en losklikken, nieuwe erin. Niks geen interface.

Kwam pas bij de P+R aan en toen stond er precies dezelfde 308SW Dark Blue naast de mijne. Goed moment om even de velgen te vergelijken! Toch blij met mijn "sportieve" ligneS velgjes :D

29oldnp.jpg

Heeft iemand toevallig ervaring met een kinderstoel (maxi cosi en/of romer trifix) hoeveel been ruimte er voor de bijrijder over blijft?

Nation zei:
Heeft iemand toevallig ervaring met een kinderstoel (maxi cosi en/of romer trifix) hoeveel been ruimte er voor de bijrijder over blijft?
Bij ons gaat het precies ik ben 1.80 cm.Maar heel veel ruimte is er niet in de sw over.Ik zal zo wel een foto plaatsen.

Moet toch zeggen dat ik inmiddels in de laatste 3 weken al 4x een GT ben tegen gekomen (en niet steeds dezelfde) 3x een estate en een keer een hatchback. Deze waren alle 4x magnetic blue.

Tevens vorige week de eerste keer een GT line gezien op de A2, een witte estate.

Denk dat de 308 GT best wel een populaire auto gaat worden/reeds is in de lease, nu het einde van de 14% bijtelling nadert en de 308 GT best wel gunstig is in qua leasetarief als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. Zelfde geldt ook voor de GT line, die met blue lease uitvoering ook erg voordelig is.

Mijn vriendin heeft vandaag gebeld naar de dealer om een afspraak te maken n.a.v. een terugroepactie. Tevens gelijk geïnformeerd naar een update van het systeem/de kaarten en een nieuwe versie van de achteruitrijcamera. De update kost volgens de dealer 150,- euro aangezien deze niet binnen het leasecontract valt en van de camera had hij nog nooit gehoord.
Hebben jullie betaald voor de update en voor de camera?

JBXS zei:
Moet toch zeggen dat ik inmiddels in de laatste 3 weken al 4x een GT ben tegen gekomen (en niet steeds dezelfde) 3x een estate en een keer een hatchback. Deze waren alle 4x magnetic blue.

Tevens vorige week de eerste keer een GT line gezien op de A2, een witte estate.

Denk dat de 308 GT best wel een populaire auto gaat worden/reeds is in de lease, nu het einde van de 14% bijtelling nadert en de 308 GT best wel gunstig is in qua leasetarief als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. Zelfde geldt ook voor de GT line, die met blue lease uitvoering ook erg voordelig is.

Denk van af volgend jaar. veel meer gt en gt line gaan zien .
Daar om heb ik ook een gt line is maar 80 euro meer per maand dan een basis 308 maar je krijgt veel meer auto en ziet er van buiten ook veel beter uit vind ik zelf

senzje zei:
Mijn vriendin heeft vandaag gebeld naar de dealer om een afspraak te maken n.a.v. een terugroepactie. Tevens gelijk geïnformeerd naar een update van het systeem/de kaarten en een nieuwe versie van de achteruitrijcamera. De update kost volgens de dealer 150,- euro aangezien deze niet binnen het leasecontract valt en van de camera had hij nog nooit gehoord.
Camera afgelopen donderdag onder garantie vervangen, werkt nu goed. De kaarten met je effe googlen.

senzje zei:

Kaartupdate gedaan.... weinig nut.

Ik ben trouwens nog steeds niet tevreden over het uiterlijk van de kaart. De te volgen weg is een heel lichtblauw streepje.
Lijkt wel een riviertje. Bij tomtom is dat een dikke vette rode streep. Is dit op te lossen ?

driel24 zei:

Ik ben trouwens nog steeds niet tevreden over het uiterlijk van de kaart. De te volgen weg is een heel lichtblauw streepje.
Lijkt wel een riviertje. Bij tomtom is dat een dikke vette rode streep. Is dit op te lossen ?

(Als ex-TomTom medewerker) Met electronische navigatie moet je twee dingen onderscheiden:
1. Navigatie software met de gebruikers interface (grafische elementen, geluiden, gedrag)
2. Kaarten

Als je nr. 2 update betekent niet dat je ook gelijk 1. hebt ge-update.

Gerard Kronenburg zei:
senzje zei:
Camera afgelopen donderdag onder garantie vervangen, werkt nu goed. De kaarten met je effe googlen.

Oke tof. Wellicht dat de dealer hier op terug komt en deze bij ons ook wordt vervangen.
Inmiddels heb ik de flitspalen van mei (dus bestand van juni) gebruikt en ge-update op het navigatiesysteem. Was erg makkelijk en duurde hooguit een minuut. Naar mijn weten ging het alleen om een bestand met de flitspalen en niet de gehele kaart, die kan ik eventueel ook eens opzoeken in de toekomst :)

Gerard Kronenburg zei:
ik wil de flitspalen verwijderen zonder de fabrieksinstellingen te doen.
Ik hoop alleen in NL? En dan nog lijkt het me een hele klus, zonder dat je opgepakt wordt.
En waarom wil je dit zonder de fabrieksinstellingen te doen? Bang voor SOA's?

J_P_P zei:
Gerard Kronenburg zei:
Ik hoop alleen in NL? En dan nog lijkt het me een hele klus, zonder dat je opgepakt wordt.
niet leuk doen, uiteraard voor de speedcams in het navigatiesysteem. Ik weet trouwens niet of de fabrieksinstelling dit onderdeel verwijderd.

Gerard Kronenburg zei:
J_P_P zei:
Gerard Kronenburg zei:
niet leuk doen, uiteraard voor de speedcams in het navigatiesysteem. Ik weet trouwens niet of de fabrieksinstelling dit onderdeel verwijderd.
Niet leuk doen?
Al is mn grap niet heel erg bijzonder....
Niet halve zinnen typen
Niet sikkeneurig doen
Niet een halve vraag droppen en normaal antwoord verwachten
etc, enz.

Graag normaal reageren, dan zul je zien dat je ook beter geholpen wordt bij vragen.

Wanneer je een reset naar fabrieksinstellingen dan ben je wel je flitspalen kwijt, dat heb ik zelf ervaren :). De flitspalen melder werkt trouwens echt top, je ziet een mooi icoontje op je navigatie scherm verschijnen met een waarschuwing inclusief de maximale snelheid.

Als je het kleurenscherm tussen de teller klokken hebt, dan zie je deze meldingen hier ook op!

AE69 zei:
driel24 zei:

(Als ex-TomTom medewerker) Met electronische navigatie moet je twee dingen onderscheiden:
1. Navigatie software met de gebruikers interface (grafische elementen, geluiden, gedrag)
2. Kaarten

(als fervent tomtom updater)
Ik begrijp ook wel, dat ik met een kaart update niets wijzig aan het systeem v.w.b. layout.
Maar uw bericht is geen antwoord op mijn vraag....

driel24 zei:
AE69 zei:
driel24 zei:

2. Kaarten

Ik begrijp ook wel, dat ik met een kaart update niets wijzig aan het systeem v.w.b. layout.
Zal ik het antwoord er dan maar voor je er uit halen ?
Wat er bedoeld wordt is dat de kleuren bepaald worden door hoe het in de software gedefineerd is en dat staat los van de kaart zelf, dat zijn enkel maar een bult coördinaten bij elkaar die een kaart vormen.
Ik vroeg me laatst ook al af wat een persoon die kleurenblind is, zou zien, waarschijnlijk helemaal niks op deze navigatie. Die blauwe lijn, dezelfde kleur als water, is zeker niet bevordelijk voor de verkeersveiligheid, je kan niet snel zien hoe de route loopt, zeker als het langs het water loopt (links of rechts ?). Overal zijn richtlijnen voor, maar voor de kleuren van een navi niet (waar je toch zo af en toe tijdens het rijden op kijkt) ? :)
Je kan de navigatie wel standaard op nachtstand zetten, maar dat zal waarschijnlijk wel weinig uitmaken (mijn algemene indruk van de navi).
Of misschien kan je het theme van de navi aanpassen, misschien levert dat iets op?

Ik gebruik ondertussen de navi niet meer. Laatst in duitsland gereden en daar kwamen me toch vreemde routes uit. Blij dat ik nog tomtom op mijn telefoon heb staan.
Hopelijk gaat AE69 bij Peugeot werken op de afdeling navigatie ;)

Opast zei:
driel24 zei:
AE69 zei:
driel24 zei:

2. Kaarten

Zal ik het antwoord er dan maar voor je er uit halen ?
Wat er bedoeld wordt is dat de kleuren bepaald worden door hoe het in de software gedefineerd is en dat staat los van de kaart zelf, dat zijn enkel maar een bult coördinaten bij elkaar die een kaart vormen.
Ik vroeg me laatst ook al af wat een persoon die kleurenblind is, zou zien, waarschijnlijk helemaal niks op deze navigatie. Die blauwe lijn, dezelfde kleur als water, is zeker niet bevordelijk voor de verkeersveiligheid, je kan niet snel zien hoe de route loopt, zeker als het langs het water loopt (links of rechts ?). Overal zijn richtlijnen voor, maar voor de kleuren van een navi niet (waar je toch zo af en toe tijdens het rijden op kijkt) ? :)
Je kan de navigatie wel standaard op nachtstand zetten, maar dat zal waarschijnlijk wel weinig uitmaken (mijn algemene indruk van de navi).
Of misschien kan je het theme van de navi aanpassen, misschien levert dat iets op?

Ik gebruik ondertussen de navi niet meer. Laatst in duitsland gereden en daar kwamen me toch vreemde routes uit. Blij dat ik nog tomtom op mijn telefoon heb staan.

Ik gebruik hem ook totaal niet meer...
Heb zelf een brodit houder met tomtom.
Ieder kwartaal een 100% nieuwe kaart en duidelijk afleesbaar.

...na update ziet de navi iedere afrit nog steeds als een afslag. Irritant!:(

Vreemd dat ze bij PSA hebben geprobeerd om het wiel opnieuw uit te vinden. Met de oude PSA navi systemen was namelijk niets mis.

Heel bijzondere verhalen hier allemaal. Zoals eerder beschreven heb ik afgelopen mei twee weken lekker door Frankrijk geraced en staat er inmiddels 7000KM op de klok van mijn 308SW.

De navigatie in het buitenland vrij intensief gebruikt. Vooraf was ik huiverig om van TomTom (Live) uit mijn Clio over te stappen naar een SMEG+ navigatie met Here maps. Tot nu toe nog niets anders dan lof over de navigatie, geeft netjes aan welke afslagen ik moet pakken incl baan begeleiding, de snelheden worden netjes weergegeven, flitser alert ook top, de route berekening is snel en geeft voldoende opties/alternatieven waaruit je kunt kiezen.

De enige grote nadeel vind ik dat er geen "live" traffic informatie is, je moet het doen met TMC informatie. Hierdoor is een blik op google maps/traffic bij lange ritten toch wel verstandig voordat je de route selecteert.

Inmiddels heb ik samen met een goede vriend de Blue Magnetic lak eens netjes gepolijst en de orange peel fors verminderd. De kleur is nu nog intenser en reflecties in de lak waar je u tegen zegt! Binnenkort foto's..

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen of een verwijzing naar een bron waar iemand ervaringen deelt over de Peugeot Connect apps.

Ik twijfel om deze te bestellen maar naast verhalen... werkt nog niet goed zijn er geen concrete ervaringen te lezen wat er exact niet of juist wel leuk is en werkt van de "gadget" van dik 300euro.

Wie kan mij daar wat meer over vertellen?

https://services.peugeot.nl/peugeot-connect-apps/

MSphinx zei:
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen of een verwijzing naar een bron waar iemand ervaringen deelt over de Peugeot Connect apps.

Ik twijfel om deze te bestellen maar naast verhalen... werkt nog niet goed zijn er geen concrete ervaringen te lezen wat er exact niet of juist wel leuk is en werkt van de "gadget" van dik 300euro.

Wie kan mij daar wat meer over vertellen?

https://services.peugeot.nl/peugeot-connect-apps/
Ik heb het 2 maanden mogen uit testen.Het is leuk maar niet het geld waard.
Weinig apps, brandstof app stuurd je niet naar de juiste benzinestation etc.

Ik ga denk toch eens serieus naar de tomtom optie kijken zoals deze in Duitsland wordt aangeboden.

Ik zit voornamelijk op de snelwe en ben daarom voornamelijk op zoek naar live traffic info, files etc
Heb je daar ervaring mee?

Opast zei:
Bedankt voor het vertrouwen en uitvoerige uitleg :D
Nog een wijsheid: Autofabrikanten (bijvoorbeeld Renault/Nissan) geven aan navigatie systeem/ICE bouwers (bijvoorbeeld aan TomTom) de opdracht om de navigatie geïntegreerd met auto-radio te ontwikkelen, ze doen het dus niet zelf maar kopen het in.

SkyBuMp zei:
Heel bijzondere verhalen hier allemaal. Zoals eerder beschreven heb ik afgelopen mei twee weken lekker door Frankrijk - en staat er inmiddels 7000KM op de klok van mijn 308SW.

De navigatie in het buitenland vrij intensief gebruikt. Vooraf was ik huiverig om van TomTom (Live) uit mijn Clio over te stappen naar een SMEG+ navigatie met Here maps. Tot nu toe nog niets anders dan lof over de navigatie, geeft netjes aan welke afslagen ik moet pakken incl baan begeleiding, de snelheden worden netjes weergegeven, flitser alert ook top, de route berekening is snel en geeft voldoende opties/alternatieven waaruit je kunt kiezen.

De enige grote nadeel vind ik dat er geen "live" traffic informatie is, je moet het doen met TMC informatie. Hierdoor is een blik op google maps/traffic bij lange ritten toch wel verstandig voordat je de route selecteert.

Inmiddels heb ik samen met een goede vriend de Blue Magnetic lak eens netjes gepolijst en de orange peel fors verminderd. De kleur is nu nog intenser en reflecties in de lak waar je u tegen zegt! Binnenkort foto's..

Hier ook alles prima. Nu 5000 km in mijn GT gereden en zeer tevreden. Daarvoor 4 mnd (12k km) in een 1.6 Bluehdi gereden zonder probleem. Misschien heb ik ook gewoon geluk gehad tot dusver...; -)

SkyBuMp zei:
Moet je voor de gein de gratis versie van Here Maps op je telefoon zetten. Die doet het allemaal een stuk beterder. En dan zal je meteen zien dat de SMEG+ echt niet de ideale routes voor je weergeeft.
De kaarten zijn dus hetzelfde (die zijn goed!), maar de software is dus behoorlijk verschillend, echt in het nadeel van SMEG+.
En dat jij niet anders dan lof over de navigatie hebt, is in mijn ogen ongeloofwaardig!. Pluspunten zijn tegenwoordig niet meer rijbaanbegeleiding, snelheid in beeld, flitsalert, snelle routeberekening, dat zijn bijzaken, maar belangrijk is een goede en duidelijke route met overzichtelijke verkeersinformatie. En daar schort het bij de SMEG+ nu echt mee.

AE69 zei:
Opast zei:
Nog een wijsheid: Autofabrikanten (bijvoorbeeld Renault/Nissan) geven aan navigatie systeem/ICE bouwers (bijvoorbeeld aan TomTom) de opdracht om de navigatie geïntegreerd met auto-radio te ontwikkelen, ze doen het dus niet zelf maar kopen het in.
Dat snap ik. Schoenmaker hou je bij de leest. Maar jij had waarschijnlijk deze navigatie niet toegelaten in de 308 ;)
Snap niet waarom Peugeot dit dan toegestaan heeft dat zo'n versie er in gekomen is. Renault heeft dat perfect gedaan met zijn Megane (betaalde graag voor Live traffic).

Opast zei:
SkyBuMp zei:
Moet je voor de gein de gratis versie van Here Maps op je telefoon zetten. Die doet het allemaal een stuk beterder. En dan zal je meteen zien dat de SMEG+ echt niet de ideale routes voor je weergeeft.
De kaarten zijn dus hetzelfde (die zijn goed!), maar de software is dus behoorlijk verschillend, echt in het nadeel van SMEG+.
En dat jij niet anders dan lof over de navigatie hebt, is in mijn ogen ongeloofwaardig!. Pluspunten zijn tegenwoordig niet meer rijbaanbegeleiding, snelheid in beeld, flitsalert, snelle routeberekening, dat zijn bijzaken, maar belangrijk is een goede en duidelijke route met overzichtelijke verkeersinformatie. En daar schort het bij de SMEG+ nu echt mee.

AE69 zei:
Opast zei:
Dat snap ik. Schoenmaker hou je bij de leest. Maar jij had waarschijnlijk deze navigatie niet toegelaten in de 308 ;)
Snap niet waarom Peugeot dit dan toegestaan heeft dat zo'n versie er in gekomen is. Renault heeft dat perfect gedaan met zijn Megane (betaalde graag voor Live traffic).

Ach ja, de navigatie. Ik vind hem eigenlijk best prima werken. De route klopt vrijwel altijd, snelheden worden goed weergegeven alsmede de informatie m.b.t. de aankomsttijd etc. Een minpunt is, zoals je zelf al aangaf, dat het niet altijd even gemakkelijk is om snel en overzichtelijk te zien waar je rijdt (de dunne rode lijn). Maar over het algemeen zijn wij best tevreden.
Zoals ik in mijn review van de 308 Allure ook al schreef: een TomTom met Live! service is natuurlijk ideaal en erg duidelijk, maar de navigatiesystemen in auto's kunnen hier vrijwel nooit aan tippen. Voordeel is dat deze systemen wel ingebouwd zijn en dus het gebruikersgemak vergroten. In vergelijking tot allerlei andere systemen van andere auto's (Polo 2011, 508, Mondeo, Insignia, etc.) vind ik de navi toch aardig :)

p.s. 'beterder' en 'schort het mee'.. nieuw voor mij :p

Opast zei:
Je weet toch dat wanneer je een nieuwe bestemming in de navigatie automatisch 4 alternatieve routes voorstelt? Voornamelijk is de snelste route voor mij de meest geschikte, afhankelijk van de drukte kies ik af en toe een andere :).

Als ik onder het rijden een whatsapp of een sms krijg hoor ik hem niet, zelfs als de radio zacht staat
Is dit voor de veiligheid, of staat er een instelling niet goed

[size=x-large]PEUGEOT 308 GTI: 270 PK'S EN TWO-TONE CARROSSERIE[/size]

[size=small]Peugeot mengt zich vol vuur in de strijd met hot-hatchbacks. Een strijd die het op papier heel sterk aangaat. Uit het 1.6 liter THP-blok wordt maximaal 270 pk geperst (er is ook een versie met 250 pk overigens). En dat is meer dan een Golf GTI (230 pk), maar minder dan een Golf R (300 pk). Net iets minder dan een Leon Cupra (280 pk), maar wel weer meer dan een Focus ST (250 pk). Inderdaad, precies in het hart van het segment.

Beste gewichts-vermogensverhouding
Dat 270 pk sterke blok weet de 308 GTi in 6 seconden naar 100 km/h te doen versnellen. Ook al zeer gewaagd aan zijn concurrentie. En het levert Peugeot ook een record op. De 308 GTi heeft een gewichts-vermogensverhouding van slechts 4,46 kg/pk: het beste jongetje van de klas!

Ook onderhuids een sterk nummer
Het zijn allemaal kille en droge cijfers, maar het geeft wel aan dat het Peugeot ernst was om zijn concurrentie scherp in het vizier te houden. In de praktijk zal dat evenzo moeten blijken. Of het nu komt door de aangepaste voor- en achterwielophanging, de sterkere stabilisatorstang, verstevigde demping of de sportievere regeling van het ESP, alles werd op alles gezet. Om het vermogen de baas te kunnen werd op de 270 pk-versie bovendien een Torsen-differentieel gemonteerd. Doordat deze het koppel naar het wiel met de meeste grip laat gaan, kan bij het uitkomen van de bocht eerder gas worden gegeven en dat komt de sportieve rij-ervaring zeker ten goede.

Komt er ook een 308 R? » Sportieve looks met unieke lak
Qua looks zijn alle ingrediënten er eveneens. Of je het nu hebt over zwarte hemelbekleding, rood stiksel, aluminium details of de speciale 19 inch wielen in combinatie met de zijskirts en het aangepaste bumperwerk; het geeft de 308 GTi die gewenste sportieve uitstraling. Wie durft kan bovendien kiezen voor de 'Coupe Franche' waarbij de kleuren Rouge Ultimate én Noir Perla Nera de carrosserie in tweeën verdeelt. We zagen het al op de 308 R Concept en Peugeot heeft het blijkbaar aangedurfd het in de prijslijsten op te nemen. Gewaagd. Wees overigens niet bevreesd als dit je afschrikt, er zijn ook nog gewone lakken te bestellen.

Een traditie wordt voortgezet
Met de 308 GTi wil Peugeot een traditie van sportieve auto's doen voortleven. Een sterke traditie, want sinds de introductie van de 205 GTi rolden er al 800.000 sportief getinte Peugeot's van de band. Vanaf dit najaar mag de 308 GTi dat aantal verder op gaan schroeven. Of het daarbij zal blijven? Wij verwachten eerlijk gezegd van niet. Want nu de 308 R Concept als GTi in productiegedaante verschijnt blijft er ruimte over voor een nog sterkere en snellere R-variant. En daarvan heeft de 308 R HYbrid ons al een heel smakelijk voorproefje gegeven.[/size]

https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/22930/peugeot-308-gti-270-pks-en-two-tone-carrosserie?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Iets te vroeg geweest, Gilletti:D

Volgens mij bij de echte GTI geen nep geluid uit nep uitlaatjes;)
Vette bak(y)

ENTE zei:
Iets te vroeg geweest, Gilletti:D

Volgens mij bij de echte GTI geen nep geluid uit nep uitlaatjes;)
Vette bak(y)

Neuh, wist dat ie zou komen maar gaat weer een klap meer kosten vergeleken met een GT en je levert vast flink comfort in.
Maar je weet nooit, wellicht over een tijdje. :T

Net bij de dealer geweest nav de airco/climate control.
Nu met 15 graden buiten werkt die natuurlijk goed, de monteur heeft de uitstroom temperatuur gemeten en deze schijnt prima te zijn.

Kan best kloppen, want met 15 graden heb ik het ook niet te warm in de auto.
Vanaf 20+ graden klopt er echter geen bal meer van. Toen ik zei dat ik dan de temperatuur in de auto op 14 graden moest zetten kwam hij met een vreemde verklaring.

Volgens hem is de temperatuur die je instelt niet echt de temperatuur aangezien de auto niet over een thermometer in het interieur beschikt?
Hij berekend het een beetje aan de buitentemperatuur ofzo.

Ook zei de monteur dat het normaal is dat je de temperatuur veel lager moet instellen als het echt warm is buiten

Vreemd verhaal. Als je het mij vraagt is de climate control dus geen climate control op deze manier. Meer een veredelde handbediende airco aangezien je op die manier wel aan de temperatuur kan blijven sleutelen tijdens het rijden. (iets wat ik dus ook ervaar).
Ik verwacht bij climate control dat ik m instel op bijv 20 graden, en dat dit dan ook geregeld wordt.

Heb maar afgesproken op een warme dag eens langs te waaien met de 308, zodat ze t nog eens kunnen meten.

Al met al baal ik hier wel van. Wat is t nut van airco als ie t alleen goed doet zolang het niet te warm is buiten?

Ben ik nou zo'n zeurpiet dat ik verwacht dat ik met 25 graden en de airco aan niet met een natte rug uit de auto wil stappen?
Vraag mij echt af of ik de enige ben.

@ztaab, nee je bent niet de enige.
Als je de automatische airco instelt op 20 graden dan moet hij automatisch zijn best doen om het zo snel moeglijk 20 graden te krijgen in de auto.
Kan daar ook erg slecht tegen als een dealer met zo'n flutverhaal aankomt.

Ja waardeloos verhaal vond ik t inderdaad. Hij had het nog wel over een ander koudemiddel in de airco, maar dat kostte 200 euro en omdat de temperatuur nu wel gehaald werd was er geen noodzaak die te vervangen.

Is er hier iemand die t wel gefixt heeft gekregen bij een dealer?
Rij ik daar wel heen :rolleyes:

Nieuwe achteruitrijcamera is besteld bij de dealer.
De update voor de SMEG+ staat in bestelling maar wordt niet geleverd? Werkt dit niet via een online systeem? Ik was in de veronderstelling dat updates gewoon via Diagbox konden worden gedownload en geïnstalleerd?!
Een monteur die dit kan vertellen?

Mbt 308 GTi: hele vette bak!! Specs zijn super, vooral ook het lage gewicht. Hij is zo'n 150kg lichter dan zijn directe concurrenten! De versie die je moet hebben, is natuurlijk de 270 met Sper. Kan me niets anders voorstellen dan dat deze zijn concurrenten zoekrijdt.

@ ztaab: ik zou inderdaad op een warme dag de uitstroomtemperatuur laten meten, maar het zou me niet verbazen als er niets aan de hand is. Ik merk in mijn auto (Saab) soms ook bij warme dagen dat de AC prima koelt, maar toch kan ik wat gaan zweten of plakken op mijn rug. Wellicht iets te doen met zonnestralen door de voorruit/zijraam?

Terug
Bovenaan