driel24 zei:
AE69 zei:
driel24 zei:
Kaartupdate gedaan.... weinig nut.
Ik ben trouwens nog steeds niet tevreden over het uiterlijk van de kaart. De te volgen weg is een heel lichtblauw streepje.
Lijkt wel een riviertje. Bij tomtom is dat een dikke vette rode streep. Is dit op te lossen ?
(Als ex-TomTom medewerker) Met electronische navigatie moet je twee dingen onderscheiden:
1. Navigatie software met de gebruikers interface (grafische elementen, geluiden, gedrag)
2. Kaarten
Als je nr. 2 update betekent niet dat je ook gelijk 1. hebt ge-update.
(als fervent tomtom updater)
Ik begrijp ook wel, dat ik met een kaart update niets wijzig aan het systeem v.w.b. layout.
Maar uw bericht is geen antwoord op mijn vraag....
Zal ik het antwoord er dan maar voor je er uit halen ?
Wat er bedoeld wordt is dat de kleuren bepaald worden door hoe het in de software gedefineerd is en dat staat los van de kaart zelf, dat zijn enkel maar een bult coördinaten bij elkaar die een kaart vormen.
Ik vroeg me laatst ook al af wat een persoon die kleurenblind is, zou zien, waarschijnlijk helemaal niks op deze navigatie. Die blauwe lijn, dezelfde kleur als water, is zeker niet bevordelijk voor de verkeersveiligheid, je kan niet snel zien hoe de route loopt, zeker als het langs het water loopt (links of rechts ?). Overal zijn richtlijnen voor, maar voor de kleuren van een navi niet (waar je toch zo af en toe tijdens het rijden op kijkt) ?

Je kan de navigatie wel standaard op nachtstand zetten, maar dat zal waarschijnlijk wel weinig uitmaken (mijn algemene indruk van de navi).
Of misschien kan je het theme van de navi aanpassen, misschien levert dat iets op?
Ik gebruik ondertussen de navi niet meer. Laatst in duitsland gereden en daar kwamen me toch vreemde routes uit. Blij dat ik nog tomtom op mijn telefoon heb staan.
Hopelijk gaat AE69 bij Peugeot werken op de afdeling navigatie