Peugeot 308 (SW p. 26)

Als het er op moment van bestellen in zat zou ik het fair vinden als je iets van tegemoetkoming krijgt.
Dit soort accesoires zijn trouwens makkelijk te plaatsen, dus ik denk dat de dealer daar wel een oplossing voor kan verzinnen.

Het zinnetje 'wijzigingen voorbehouden' is echter wel een dingetje... Gaat niet alleen op voor prijzen!

Andersom heb ik ook destijds met de 406 meegemaakt dat opeens airco en cc standaard werden (die had ik net een week voor aflevering als extra op m'n factuur staan) keurig opgelost door Peugeot NL.

:OVroemVroemVroem zei:
ENTE zei:
VroemVroemVroem zei:
Eerdere deze week weer een raar momentje met mijn 1.6HDI uit 2014:

* Rijd 90km/u. Wil versnellen in de 6e versnelling naar 100 km/u. Motor begint te stotteren, alsof hij het niet trekt.
* Hmm, wat was dit? Nog een keer van 90 naar 100. Weer stotteren, maar nu lichter.
* Hmm, wat de fuck? Nog een keer van 90 naar 100. Stotteren is bijna weg.

Daarna helemaal geen last meer van. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Meer mensen (ENTE? o_O ) die dit herkennen?

Om bij dat soort snelheden te versnellen gebruik ik altijd de 4 of 5. De 6 gebruik ik alleen op constante of hogere snelheid.
Voor versnellen is de 6 niet geschikt. De kans op stotteren is groot en het gaat gewoon te langzaam.

Ja, oke. Maar het is toch niet normaal dat de motor dan gaat stotteren?
Ik vind dit verdacht vanwege het sporadisch probleem van de turbo die wegvalt.

Dat turbo probleem geeft in mijn geval geen stotterende motor. Op het moment dat het gebeurde had ik überhaupt geen power meer in het blok, gewoon het effect van een Opel Record Diesel zonder turbo... :)

Het is helaas normaal bij geknepen blokjes zoals de bHDi 120 dat 'onder toerenbereik' power vragen een stotterende motor tot gevolg heeft. Op dat moment moet je 'm eigenlijk rijden als een ouwe BMW, hoog in toeren voor power.

ENTE zei:
:OVroemVroemVroem zei:
ENTE zei:
VroemVroemVroem zei:
Eerdere deze week weer een raar momentje met mijn 1.6HDI uit 2014:

* Rijd 90km/u. Wil versnellen in de 6e versnelling naar 100 km/u. Motor begint te stotteren, alsof hij het niet trekt.
* Hmm, wat was dit? Nog een keer van 90 naar 100. Weer stotteren, maar nu lichter.
* Hmm, wat de fuck? Nog een keer van 90 naar 100. Stotteren is bijna weg.

Daarna helemaal geen last meer van. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Meer mensen (ENTE? o_O ) die dit herkennen?

Om bij dat soort snelheden te versnellen gebruik ik altijd de 4 of 5. De 6 gebruik ik alleen op constante of hogere snelheid.
Voor versnellen is de 6 niet geschikt. De kans op stotteren is groot en het gaat gewoon te langzaam.

Ja, oke. Maar het is toch niet normaal dat de motor dan gaat stotteren?
Ik vind dit verdacht vanwege het sporadisch probleem van de turbo die wegvalt.

Dat turbo probleem geeft in mijn geval geen stotterende motor. Op het moment dat het gebeurde had ik überhaupt geen power meer in het blok, gewoon het effect van een Opel Record Diesel zonder turbo... :)

Het is helaas normaal bij geknepen blokjes zoals de bHDi 120 dat 'onder toerenbereik' power vragen een stotterende motor tot gevolg heeft. Op dat moment moet je 'm eigenlijk rijden als een ouwe BMW, hoog in toeren voor power.

Nou, ik trek dagelijks op van 90 naar 110 km/h in z'n 6, maar stotteren doet ie nooit. Ook nooit turbo probleem gehad overigens. Inmiddels 1 jaar oud en 32000 km gereden zonder problemen! :)

Vraagje, ik heb mijn dealer gevraagd of hij de firmware wil upgraden. EN dat willen ze wel, echter hij geeft aan als je geen problemen hebt geeft het geen meer waarde.

Ik twijfel nu.

Het gaat om een 308w van 9-2014.

Wat zouden jullie doen?

GeBas zei:
Vraagje, ik heb mijn dealer gevraagd of hij de firmware wil upgraden. EN dat willen ze wel, echter hij geeft aan als je geen problemen hebt geeft het geen meer waarde.

Ik twijfel nu.

Het gaat om een 308w van 9-2014.

Wat zouden jullie doen?

Mee eens.
If it ain't broken, don't fix it.

Ik heb sinds kort ook een 308 SW, zeer trevreden over doch 1 kleine irritatie... De metalen versnellingspook wordt gloeiend heet op warme dagen, en is 's ochtends ijskoud.
Heb is bij de dealer geïnformeerd of er een leren exemplaar beschikbaar is, maar blijkbaar is dit niet het geval?? Ze kunnen er één bestellen voor een bak met 5 versnellingen maar niet voor 6. Lijkt me rare uitleg??

Iemand een idee, of oplossing?

zo'n rare uitleg is dat niet.
De 5 bak heeft de achteruit op de plek waar de 6 bak de 6e versnelling heeft.

De 6 bak heeft een schuifje onder de pookknop dat je omhoog moet trekken om hem in de achteruit te krijgen terwijl je de 5 bak gewoon in de achteruit kan zetten zodra de wagen stilstaat.

Voor een 6 bak heeft peugeot volgens mij idd geen leren pookknop.

Zelf heb ik een wit washandje in de auto liggen voor als de auto in de volle zon staat, de pook is dan nog steeds warm maar wel vast te houden.

Echt wel dat er een 6-versnellingsknop in leer voor de 308-II is.
Is dezelfde als in de oude 308 met 6-bak. Ik had hem ook, diverse keren foto al van geplaatst.

Edit: bestelnummer 2403AH, kost 47 euro.

Wie o wie kwam ik net tegen bij Rotterdam? Zwarte HB zonder logo op zn kont?

nordcore82 zei:
Vraagje:

Ik heb gisteren mijn Peugeot 308 SW Blue Lease Premium afgeleverd gekregen.
Op het moment van bestellen (half februari) stond er in de prijslijst brochure dat de volgende opties er op zouden zitten:
Pedalen en voetsteun bestuurder in aluminium uitgevoerd
Aluminium instaplijsten

Nou zie ik dat de smiechten sinds 1 mei een nieuwe versie van de prijslijst brochure online gezet hebben een dat deze opties daar uit de lijst zijn gehaald...
Kan ik hier werk van maken of zijn dit soort drukfouten normaal?

Ik heb ondertussen contact gehad met de dealer.
Die gaf aan dat de bovengenoemde 2 opties inderdaad niet meer geleverd worden op nieuwe BLP's, echter hebben ze dit kort wel gedaan.
De instaplijsten zijn makkelijk achteraf aan te brengen echter de pedalen en voetsteun zijn af fabriek vertelde hij.
Om mij tegemoet te komen hebben ze een set instaplijsten besteld en worden deze er van de week op gezet.

Ik moet trouwens zeggen dat de EAT6 automaat toch niet zo soepel schakelt als verwacht.
Hij blijft soms toch te lang in een te lage versnelling hangen, schakelt niet altijd soepel door.
Hij schakelt wel een stuk beter als de 2tronic bak van de 508 RXH.

Ik kreeg afgelopen vrijdag, die goed warme dag, een voor mij nieuwe melding op het scherm. Iemand anders deze ook al gehad?

0c9b56e77bd707d2b7d3cb4a336ae406_view.jpg

Ik merkte bij het stoplicht dat de motor, tot mijn verbazing, niet afsloeg. Toen viel me op dat de knop om de eco uit te schakelen was ingeschakeld. Dit op zichzelf vond ik al verbazend, aangezien die volgens mij altijd uit is nadat het contact wordt ingeschakeld. Nu niet dus. Maar nadat ik de knop indrukte kreeg ik dus bovenstaande op mijn scherm te zien.

Tijdens dezelfde rit maakte de motor ook een extra geluid, zo rond de 1200 tot 1400 toeren. Weet even niet wie het over een vreemd bijgeluid had hier, enkele pagina's terug, maar vermoed dat dit hetzelfde is. Ben heel blij dat het geluid niet is gebleven, als je het eenmaal hebt gehoord, blijf je het horen.

De Eco (start-stop) stand is een systeem wat het enkel doet als de temperaturen normaal zijn. Dus bij lage en of hoge zal de Eco stand zichzelf uitschakelen. Reden hiervoor is simpel; de extra systemen (airco, verwarming, lampen, radio, etc) staan vaak aan en dan is het energie verbruik dusdanig dat de accu teveel belast zou worden en het systeem de motor dus laat draaien.

Duub zei:
De Eco (start-stop) stand is een systeem wat het enkel doet als de temperaturen normaal zijn. Dus bij lage en of hoge zal de Eco stand zichzelf uitschakelen. Reden hiervoor is simpel; de extra systemen (airco, verwarming, lampen, radio, etc) staan vaak aan en dan is het energie verbruik dusdanig dat de accu teveel belast zou worden en het systeem de motor dus laat draaien.

eens met je uitleg echter niet met de conclusie. In geval van extra energie verbuik van bijv airco zal de ECO stand niet actief worden. Naar mijn weten, ik heb dit in ieder geval nog nooit eerder gehoord en ook usermanual heeft dit niet beschreven, blijft de ECO stand wel aan staan. Er wordt dan middels knipperend groen eco lampje aangegeven dat de motor niet kan afslaan vanwege huidige energie verbruik.

Ik kreeg vanmorgen de melding dat ik Urea (ad-blue) moest bijvullen bij 23500km. Dus dit valt mooi gelijk met mn 25k beurtje, gezien ik nog 2400km kan rijden voor het op is.

mlommers zei:
Duub zei:

eens met je uitleg echter niet met de conclusie. In geval van extra energie verbuik van bijv airco zal de ECO stand niet actief worden. Naar mijn weten, ik heb dit in ieder geval nog nooit eerder gehoord en ook usermanual heeft dit niet beschreven, blijft de ECO stand wel aan staan. Er wordt dan middels knipperend groen eco lampje aangegeven dat de motor niet kan afslaan vanwege huidige energie verbruik.

Inderdaad, zo werkt het bij mij ook altijd. Vandaar deze vraag ;-)

Mijn auto heeft wat problemen om vlot te schaken van 1 naar 2. Is dat normaal bij een nieuwe auto (er staat nog maar 500km op momenteel)?
Echt haperen doet hij nooit, maar snel optrekken zit er niet in door de trage overgang.
De andere versnellingen gaan veel vlotter.

jos de flosh zei:
Mijn auto heeft wat problemen om vlot te schaken van 1 naar 2. Is dat normaal bij een nieuwe auto (er staat nog maar 500km op momenteel)?
Echt haperen doet hij nooit, maar snel optrekken zit er niet in door de trage overgang.
De andere versnellingen gaan veel vlotter.

Het zal beter worden, maar het spreekwoordelijke 'mes door boter' gevoel zal het nooit worden helaas.
(>50.000km)
Blijft hakerig bakje, zeker bij koude motor.

jos de flosh zei:
Ik heb sinds kort ook een 308 SW, zeer trevreden over doch 1 kleine irritatie... De metalen versnellingspook wordt gloeiend heet op warme dagen, en is 's ochtends ijskoud.
Heb is bij de dealer geïnformeerd of er een leren exemplaar beschikbaar is, maar blijkbaar is dit niet het geval?? Ze kunnen er één bestellen voor een bak met 5 versnellingen maar niet voor 6. Lijkt me rare uitleg??

Iemand een idee, of oplossing?

Gewoon op de Peugeot site te vinden en dus bij je dealer te bestellen,

https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/

Pookknop 6-versnellingsbak zwart leer en aluminium 2403AH € 47

Pookknop 6-versnellingsbak, geborsteld aluminium 96738472VV € 68

Pookknop 6-versnellingsbak, licht grijs leer en aluminium 2403FH € 47

En toen stond hij stil...........

Afgelopen zondag, stukje gereden stil gestaan op een parkeerplaats met draaiende motor en toen..... Weg rijden in zn 1, doorschakelen naar 2... Huh verkeerd geschakeld, zit ik dan echt in z'n 4... nee het is echt zn 2.

Auto schokt en hapert in het versnellen, dan toch maar niet de snelweg op. Bij het opnieuw opdraaien van de parkeerplaats gaan zowel het motorlampje als service aan en verschijnt de melding: Storing in motor: laat dit verhelpen...

Peugeot assistance gebeld, deze stuurde de berger (komt ook hoopvol over :) ) storing uitgelezen.. brandstof druk probleem. De dealer heeft maandag niets kunnen vinden waardoor ik de auto ongerepareerd weer terug heb, ongevallen bitje zullen we het maar noemen.

Het ging ook al 6800 km goed, ik hoop dat het een incident is..

Afgelopen twee weken in zuid Frankrijk rond gereden met 40graden plus. De pook wordt warm maar verre van heet dat je de pook niet meer kunt vasthouden..

Daarnaast koelt de pook enorm snel af zodra je aan het rijden bent met de airco aan.

Ik vond de 308 HB toch wat dweilerig aanvoelen, en weinig feedback geven in de wat sportievere bochten. Vorige week de bandenspanning verhoogd van 2.2bar naar 2.9bar. De auto voelt veel strakker aan en geeft meer feedback.

Ik ben positief verrast!

ENTE zei:
Zou dat passen, knop voor een Peugeot Expert?

Wel even klikken Ente :cool:
Deze zijn echt voor de 308. Ook de partnummers zijn identiek. Daarnaast is er ook meer keuze dan de Peugeot link hierboven.

Tamram zei:
Of hier
Lijkt wel goedkoper toch?

fwowg6.png

Dank voor de link! Handig voor onderdelen. Hoewel de pook flink warm wordt in de zon, vind ik het persoonlijk toch niet zo'n probleem. Ja, het houdt op een warme dag als afgelopen vrijdag even lastiger vast, maar ik brandde mijn handen er niet aan. En de pook is binnen een paar minuten rijden weer afgekoeld.

Tamram zei:
ENTE zei:

Deze zijn echt voor de 308. Ook de partnummers zijn identiek. Daarnaast is er ook meer keuze dan de Peugeot link hierboven.

Verhip ja!
Dat is toch een stuk goedkoper als je 'm voor een Expert neemt en dan gebruik voor een 308. Goed bezig(y)

vandaag heeft mijn 308 SW BLE de langverwachte update gekregen waarmee alle BT echo problemen zouden zijn verholpen...

Het systeem lijkt zowaar wat sneller, navigatie lijkt ook sneller te berekenen.

maar die echo, die is er gewoon nog...

We gaan maar weer bellen..

JosJ84 zei:
vandaag heeft mijn 308 SW BLE de langverwachte update gekregen waarmee alle BT echo problemen zouden zijn verholpen...

maar die echo, die is er gewoon nog...

We gaan maar weer bellen..

Hebben ze na de update wel de echo callibratie remote uitgevoerd? Alleen de update is niet voldoende.
Ik heb hierna geen enkele echo meer. Het werkt eigenlijk erg goed nu.
Indien gewenst mag je mij bellen voor een 'test call', nummer via PM

Vandaag weer een melding dat ik mijn adblue moet bijvullen.
Kan je dit ook zelf doen? (verdwijnt de melding vanzelf op je boordcomputer als die weer is bijgevuld? of moet je deze resetten?)

ENTE zei:
Tamram zei:
ENTE zei:

Verhip ja!
Dat is toch een stuk goedkoper als je 'm voor een Expert neemt en dan gebruik voor een 308. Goed bezig(y)

De knop voor de Expert kost in de accessoireslijst op de Peugeot.nl website evenveel als voor de 308, dus 47 euro.
Voorjepeugeot/ Seddes is een webwinkel die nauw samenwerkt met Nefkens. Blijkbaar bieden die hem idd goedkoper, weliswaar nog ex. verzendkosten.

dj_ko zei:
Vandaag weer een melding dat ik mijn adblue moet bijvullen.
Kan je dit ook zelf doen? (verdwijnt de melding vanzelf op je boordcomputer als die weer is bijgevuld? of moet je deze resetten?)
Melding verdwijnt vanzelf als de auto > 8 uur uit heeft gestaan. Dat is wat mijn dealer vertelde nadat ze het bij mij gevuld hadden. Volgende ochtend kreeg ik na het starten eerst nog wel de melding, maar deze verdween later in de ochtend.

Jarno™ zei:
Ik kreeg afgelopen vrijdag, die goed warme dag, een voor mij nieuwe melding op het scherm. Iemand anders deze ook al gehad?

Ik kreeg dat ook te zien op die warme vrijdag. Dat was voor ook nieuw en voor het eerst. Ging er wel van uit dat dit zo hoorde vanwege de temperatuur die dag. Een vreemd of ander geluid van de motor heb ik niet gehoord.

JosJ84 zei:

Hoe weten jij/jullie dat er een update is? En neem je dan gewoon contact op met de dealer met de vraag of hij even kan updaten? Of ben je/jullie op de hoogte gebracht van het feit dat er een update zou zijn?
Anders misschien binnenkort voor ons ook eens handig om langs de dealer te gaan :)

ENTE zei:
We weten het door dit forum. Je kan gewoon aangeven dat je een update wil.

Oke bedankt. Ik dacht dat jullie misschien een e-mail hadden gekregen of het op een andere manier hadden vernomen van de dealer.
We zullen binnenkort eens bellen/langs gaan dan :)

vandaag auto in onderhoud geweest. Achteruitrijcamera vervangen onder garantie, resultaat nada, nog net zo donker. Gevraagd of er iets aan de adaptieve cruise control gedaan kon worden, zoals het onthouden van de ingestelde afstand. Resultaat is nu dat ik een gewone cruise control heb, het adaptieve is verdwenen.

Er is me verteld dat bij vervangen van de camera door de nieuwere ook de interface vervangen moet worden.:rolleyes:

Of het klopt weet ik niet, lijkt me wel waarschijnlijk. (zelf heb ik geen camera)
Bij mijn uitvoering de 308SW 1,2 première moest je indertijd het automatisch inparkeren e.d. erbij nemen
Ik heb gevraagd voor achteraf inbouw (kosten 600 euro) Camera, interface, trekken kabel en aanpassen software (is het me niet waard).

sloper zei:
Er is me verteld dat bij vervangen van de camera door de nieuwere ook de interface vervangen moet worden.:rolleyes:

Of het klopt weet ik niet, lijkt me wel waarschijnlijk. (zelf heb ik geen camera)
Bij mijn uitvoering de 308SW 1,2 première moest je indertijd het automatisch inparkeren e.d. erbij nemen
Ik heb gevraagd voor achteraf inbouw (kosten 600 euro) Camera, interface, trekken kabel en aanpassen software (is het me niet waard).
Staat dit niet in het technisch bulletin over dit issue? (eerder gepost door iemand)

Bij mijn 308SW is vorige week vrijdag de B1 camera vervangen door de B2. De problemen (geen/slecht zicht bij <4 Lux) zijn opgelost.

Goedemiddag,

Ook ik ben voornemens de 308SW BLE te bestellen als lease-auto.
Nu ben ik benieuwd of iemand de Premium Leer (fabriek af dus) in cognac al eens gezien of gefotografeerd heeft?
Zijn dan bijvoorbeeld ook delen van het dashboard in een cognac-kleur?
Ik heb een groot aantal pagina's door gespit, maar enkel een lichtere lederen bekleding gevonden fabriek af. Dit is in de Premium uitvoering niet meer beschikbaar, enkel zwart en cognac.
Hopelijk kan iemand mij meer informatie verschaffen. Bij de dealer kon men ook geen zekerheid geven helaas.

Goedemiddag,

Sinds een week ben ik nu in het bezit van een 308HB.
De BLE versie met wat extra's :)
Leuke auto en heb er lol mee nadat ik uit een 'kale' golf 6 ben gestapt.

Maar.....
De airco met dit warme weer (en iets kouder ook).
Is het normaal dat ik bij bijvoorbeeld gisteren waarbij het rond de 25 graden was, de airco op 14 graden moet zetten om nog een beetje comfortabel in de auto te zitten?
Ik heb het idee dat de airco nogal moeite heeft om de boel koel te houden binnen. Om hem een beetje te helpen rij ik nu al met het gordijn dicht van het glazen dak. Maar heb niet het idee dat dit veel uithaalt.

Bij mijn vorige auto stelde ik ongeacht de buitentemperatuur de climate control in op iets en dan werd dat gewoon geregeld.

Maar omdat ik nu de airco op 15 graden moet zetten om het in de zon nog een beetje comfortabel te houden loop ik tegen het probleem aan dat wanneer ik in de schaduw rij het juist weer te koud wordt in de auto.
Zo blijf ik bijstellen en is het voordeel van climate control een beetje verdwenen :p

A.s. donderdag heb ik een afspraak bij de dealer om eea na te kijken, maar ik vraag mij toch af:
Ligt het aan mijn 308, of is dit 'normaal'?

ztaab zei:
Goedemiddag,

Sinds een week ben ik nu in het bezit van een 308HB.
De BLE versie met wat extra's :)
Leuke auto en heb er lol mee nadat ik uit een 'kale' golf 6 ben gestapt.

Maar.....
Is het normaal dat ik bij bijvoorbeeld gisteren waarbij het rond de 25 graden was, de airco op 14 graden moet zetten om nog een beetje comfortabel in de auto te zitten?
Ik heb het idee dat de airco nogal moeite heeft om de boel koel te houden binnen. Om hem een beetje te helpen rij ik nu al met het gordijn dicht van het glazen dak. Maar heb niet het idee dat dit veel uithaalt.

Bij mijn vorige auto stelde ik ongeacht de buitentemperatuur de climate control in op iets en dan werd dat gewoon geregeld.

Maar omdat ik nu de airco op 15 graden moet zetten om het in de zon nog een beetje comfortabel te houden loop ik tegen het probleem aan dat wanneer ik in de schaduw rij het juist weer te koud wordt in de auto.
Zo blijf ik bijstellen en is het voordeel van climate control een beetje verdwenen :p

A.s. donderdag heb ik een afspraak bij de dealer om eea na te kijken, maar ik vraag mij toch af:
Ligt het aan mijn 306, of is dit 'normaal'?

Zo erg als jij beschrijft heb ik niet, ik kan wel beamen dat de climate control rare fratsen heeft. Ik ben ook continue temperatuur graadje hoger of lager aan het zetten, uit het niets in een keer gaan koelen. Of als binnen temperatuur vrijwel gelijk is aan buiten temperatuur koude lucht laten stromen, waardoor het minder behagelijk wordt en je de temperatuur weer omhoog moet zetten. Ook ben ik continue de automatische control van normaal naar langzaam aan het zetten. Langzaam is perfect om juist de enorme koude lucht stroom te verkomen als het temperatuur verschil minimaal is, maar als het temperatuur verschill te groot is werkt het weer niet goed.
Kortom in mijn vorige auto's werkte dit vele male beter, en kon ik vrijwel het gehele jaar alles in dezelfde stan laten staan, dat is met deze auto zeker niet het geval.

Hhmja dat van de automatische control van normaal naar langzaam herken ik wel op iets minder zonnige dagen.
Maar nu staat ie constant volgas te loeien om de temperatuur een beetje laag te houden.
Ik rij straks naar Amsterdam, maar knijp m al een beetje om het (misschien iets te fanatiek gekoelde) kantoor (zit nu met een trui aan :D) te verlaten.

Bij de Golf zat ik ook nog weleens te knoeien met de control en temperatuur, maar eenmaal ingesteld hield die het wel bij. En die was nog zwart ook.
(rij nu in een parelmoer witte 308 (y) )

Maargoed, zal n's kiek'n wat de dealert ervan kan maken as donderdag.

ztaab zei:

Zelf ook meegemaakt, het komt wel eens voor dat er te weinig koudemiddel (nieuw soort door de EU voorgeschreven spul) afgevuld is.
Het beste is dus om even terug te gaan naar de dealer om het te laten controleren.

Blijkbaar ben ik niet de enige die de climate control maar vaag vind. Ik zet m nu vaak op langzaam omdat ik anders continu een flinke stroom koude lucht tegen mij krijg aangeblazen. Als het echt heel warm is zet ik m eerst op normaal en na enkele minuten op langzaam. Maar in de winter zet ik m juist op snel om het zsm warm te krijgen. Al een paar keer aangegeven bij de dealer, maar die zegt dat ie gewoon functioneert als het hoort. Ik verwacht dat je zo'n ding op een stand zet (20) en hij dan zelf gewoon zorgt dat de temperatuur altijd gelijk is. In het begin wat harder blazen en daarna continu langzamer zou wat mij betreft dan logisch zijn, maar dat werkt in m'n 308 net wat anders blijkbaar.

IK herken dit probleem, bij mijn vorige 3 Peugeot auto's werd het blazen minden als een tijdje gereden had. Deze 308 blijft koude lucht blazen, je moet hem echt handmatig temperen, zeker bij een lange afstand.
Ik heb dit gemeld bij de dealer deze vond dat er niets aan de hand was en alles normaal werkte.
Ze willen het gewoon niet erkennen dat het niet goed werkt. De afgelopen winter werkte de regeling wel goed, niets hoeven te regelen.

Terug
Bovenaan