Peugeot 308 (SW p. 26)

Floris.kw zei:
Is er hier een mogelijkheid om dit topic te doorzoeken?
Beide zoekfuncties bovenaan geven mij aan resultaat over de gehele website.

Wat ik namelijk wil weten is hoe ik Shell kan toevoegen als POI in de navigatie.
Het wordt nu al een algemeen tankstation samen met veel andere tankstations.

Het antwoord is vast al ergens gegeven in deze 114 pagina's, maar het zoeken werkt dus voor geen meter.

Deze vraag heb ik al eens gesteld maar er kwam geen antwoord. In het aanwezige mac systeem is het mogelijk om te zoeken binnen POIs. Als je zoekt op Shell krijg je wel iets voor elkaar. Echter in Engeland ga je vrijwel niets vinden weet ik uit ervaring.
Verder schijnt er in het verleden vanuit Shell een bestand met pompstations uitgegeven te zijn. Dat doen ze nu niet meer. Nu kun je een app downloaden met die gegevens maar die is niet werkbaar.

Succes!

Opast zei:
Ik gaf bij mijn dealer, Nefkens Apeldoorn, aan dat ik geen invloed had op de keuze voor leverende dealer. Toch heb ik daar een proefrit 'mogen' maken. Met ze afgesproken zodra de bestelling naar de LM ging, ik hun op de hoogte zou brengen, want ze hadden aangegeven dat ze mogelijk de opdracht binnen konden halen, door er achteraan te bellen. Uiteindelijk hebben ze de opdracht van de LM gekregen. Bij aflevering perfecte uitleg over de auto gekregen, werd ruim de tijd voor genomen. En ik kreeg als klap op de vuurpijl nog een waardecheque van 200 euro voor de MediaMarkt (was een actie bij de trekhaak) en een tegoedbon voor vijf wasbeurten. Gedurende de bestelling en de levering werd ik goed op de hoogte gehouden van tussentijdse updates.

Het kan dus ook anders ...

Mogen jullie raden naar welke dealer ik ga voor het onderhoud van de auto ... ( zouden ze daar op uit geweest zijn ;) )

De Peugeot dealer Auto Palace in Meppel heeft mij (altijd) keurig geholpen. Zelf speel ik altijd open kaart en zeg altijd dat het om een lease auto gaat en zij in principe de auto mogen leveren, mits de offerte aantrekkelijk is. Mocht de levering niet doorgaan, dan kom ik alleen voor het onderhoud. Dit wordt altijd gewaardeerd, want op onderhoud wordt relatief meer verdiend dan op levering van de auto. Sommige leaserijders gedragen zich niet altijd even netjes, omdat men eerst suggereert dat zij de auto voor zichzelf kopen en uiteindelijk (na proefrijden) zeggen dat het om een leasebak gaat. Auto Palace heeft deze auto mogen leveren. Dit is ook wel eens anders geweest, dan ging een andere dealer er met de buit vandoor. Dus de vriendelijkheid van AP Meppel is geen toeval, maar standaard.
O ja, ik kreeg een fles (Franse) rode wijn bij de levering van de auto!

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
JCHERRY zei:
Voor de geïnteresseerden is sinds gisteren de nieuwe prijslijst van de bluelease modellen openbaar gesteld.
Nu ook een mooie blue lease gt line uitvoering te bestellen.
Kan hem zo maar is worden :)!

Hierbij de link:

https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/103/10381-9ea733.pdf

Interessant om door heen te bladeren!
Wat me opvalt is de prestatie van de 2.0 BlueHDi 150 AET6 ten opzichte van de 2.0 BlueHDi 180 AET6. De acceleratie van 0-100 is bij deze typen respectievelijk 8,9 en 9,5. Dit terwijl de 180 dus 30pk meer heeft en ook 30Nm meer koppel.

Is er iemand die me dit uit kan leggen? (Dit kan toch niet aan het 5kg hoger leeggewicht liggen??)

Voor de SW is het 8,6 en 8,9s in het voordeel van de 180 pk hdi. Deze stoot ook minder co2 uit dus ik vermoed dat het geringe tijdverschil te maken heeft met de tuning.

De getallen waar ik het over heb zijn ook die van de SW hoor, zie pagina 11 van de prijslijst.

Ik denk dat jij de 1.6 hdi EAT6 (120 pk en 9,5s) vergelijkt met de 2.0 hdi EAT6 (150pk en 8,9s). De hdi met 180 pk wordt hier nergens genoemd.

Nee, ik kom niet uit een kleurplaat. In de prijslijst staat bij de prestaties van de Peugeot 308 SW dat de 2.0 BlueHDi 150 EAT6 0,6 seconden sneller naar 100 km/uur accelereert dan de 2.0 BlueHDi 180 EAT6
Zie volgende link, pagina 11:
https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/103/10371-5d963d.pdf

Dat is toch bijzonder?!

ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
JCHERRY zei:
Voor de geïnteresseerden is sinds gisteren de nieuwe prijslijst van de bluelease modellen openbaar gesteld.

Hierbij de link:

Wat me opvalt is de prestatie van de 2.0 BlueHDi 150 AET6 ten opzichte van de 2.0 BlueHDi 180 AET6. De acceleratie van 0-100 is bij deze typen respectievelijk 8,9 en 9,5. Dit terwijl de 180 dus 30pk meer heeft en ook 30Nm meer koppel.

Is er iemand die me dit uit kan leggen? (Dit kan toch niet aan het 5kg hoger leeggewicht liggen??)

Voor de SW is het 8,6 en 8,9s in het voordeel van de 180 pk hdi. Deze stoot ook minder co2 uit dus ik vermoed dat het geringe tijdverschil te maken heeft met de tuning.

De getallen waar ik het over heb zijn ook die van de SW hoor, zie pagina 11 van de prijslijst.

Ik denk dat jij de 1.6 hdi EAT6 (120 pk en 9,5s) vergelijkt met de 2.0 hdi EAT6 (150pk en 8,9s). De hdi met 180 pk wordt hier nergens genoemd.

Nee, ik kom niet uit een kleurplaat. In de prijslijst staat bij de prestaties van de Peugeot 308 SW dat de 2.0 BlueHDi 150 EAT6 0,6 seconden sneller naar 100 km/uur accelereert dan de 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Dat is toch bijzonder?!

In dit geval ben ik degene uit de kleurplaat ;-). Ik zat naar de blue lease prijslijst te kijken.....sorry.

De fout komt omdat de verkeerde waarde is overgenomen van het originele technische document van Peugeot Fr;
https://www.feline.cc/media/docs/peugeot-308/308-sw-2-gt-fr-1409-ct-light.pdf

Daar staat de 0-100 waarde gemeten met alleen bestuurder (8,6s) en met halve belading (demi charge utile) in 9,5s. Voor de eerlijke vergelijking moet dus de 8,6s worden vermeld en niet de 9,5s.

Als gedoodverfde betweter heb ik al een mailtje gestuurd naar Peugeot NL om ze te attenderen op dit foutje....;-)

Heeft iemand ervaring met deze (verticaal) afneembare Westfalia trekhaak? Als de kogel eraf is schijn je niks aan je auto te kunnen zien wat wijst op een trekhaak.
Dat moet ik hebben...

vr4eg2.jpg

Eo64360 zei:
Als gedoodverfde betweter heb ik al een mailtje gestuurd naar Peugeot NL om ze te attenderen op dit foutje....;-)

Klopt wel heel veel niet.

Men heeft in A'dam ook de CO2 uitstoot van de 5drs aardig door elkaar gekieperd in de prijslijst.
De GT205 zou 119 uitstoot hebben itt de 130 die verderop in de technische specificaties staat.

Ook die van de 5-drs 130pk GT-line kloppen geen van allen , 125gr hoort bij de THP155, 110 bij de 6-bak en 114 de automaat.

BPM-bedrag van de 205pk gelijk aan die van de 130pk-automaat met verschillende grammen is onmogelijk.
BPM zou volgens de berekening die notabene achter in de prijslijst staat € 4839,- moeten zijn.

Binnenkort zal er wel een anders versie komen ;)

Eo64360 zei:
Heeft iemand ervaring met deze (verticaal) afneembare Westfalia trekhaak? Als de kogel eraf is schijn je niks aan je auto te kunnen zien wat wijst op een trekhaak.
Dat moet ik hebben...

vr4eg2.jpg

Die van Thule die ik heb is na demontage van de kogel ook helemaal niet meer te zien. Ook de stekkerdoos kan worden weggeklapt.

Eo64360 zei:
Dat moet ik hebben...

Mijn 308 heeft een afneembare Westfalia.
De stekkerdoos kun je omhoog, uit het zicht draaien.

Zo ziet de 308-bips eruit in trekhaakloze toestand:

IMG_0280_zps0550babc.jpg

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
JCHERRY zei:

Hierbij de link:

Dat is toch bijzonder?!

In dit geval ben ik degene uit de kleurplaat ;-). Ik zat naar de blue lease prijslijst te kijken.....sorry.

De fout komt omdat de verkeerde waarde is overgenomen van het originele technische document van Peugeot Fr;

Daar staat de 0-100 waarde gemeten met alleen bestuurder (8,6s) en met halve belading (demi charge utile) in 9,5s. Voor de eerlijke vergelijking moet dus de 8,6s worden vermeld en niet de 9,5s.

Haha goed bezig!

[b zei:
EO[/b] 64360]

Daar hebben meer EO-ers last van. ;):};)

Amen to that!

super-cab zei:
Klopt wel heel veel niet.

Half Augustus stond de SW Première Automaat op de Peugeot website als 20% auto vermeld.
Die heb ik vervolgens besteld.
Gelukkig viel het de verkoper een paar uur later toevallig op dat dat niet overkwam met de uitstoot die vermeld stond.
Hij heeft toen een mailtje naar Peugeot Nederland gestuurd met de vraag of de uitstoot verkeerd vermeld stond of dat de bijtelling verkeerd vermeld stond.
Het laatste bleek het geval, waarna PN de website heeft aangepast en ik een aangeklede Allure automaat heb besteld in plaats van de Première.

Triviaatje:

De nieuwe 408 in China is een 308 II zoals wij 'm nu in de showroom zien. Maar dan met koffer.
Hier de dash layout als er GEEN hoger geplaatste klokken in zitten.

https://chinaautoweb.com/car-models/peugeot-408-2/?pid=29433

Bij de uitlaten op de gt-line staat in de prijslijst "niet functioneel"..
Hoop wel dat ze dat dan een beetje mooi wegwerken anders rij je wel voor joker.

Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
Eo64360 zei:
ADD zei:
JCHERRY zei:

Hierbij de link:

Dat is toch bijzonder?!

De prijslijst is aangepast, de sprint van de 180pk is nu iets sneller dan de 150pk. Maar, er zitten nog steeds fouten in want de draaicirkel bij de SW is voor de 180pk nu ineens 10,4 ipv 11,2 bij de 150pk versie. Lijkt me ook onlogisch.
Hopelijk zijn ze bij Peugeot beter in auto's maken dan in prijslijsten met specificaties opstellen.

Brief van Peugeot ontvangen Terugroep Actie modificatie aan de selectiehendel (schakelpook)
het zou mogelijk zijn verkeerd te schakelen ???

Hermann zei:
Brief van Peugeot ontvangen Terugroep Actie modificatie aan de selectiehendel (schakelpook)

hier (nog) geen brief, sinds wanneer heb jij je peugeot?

Dag allemaal. 7 januarikrijg ik m'n sw! Nu al zin in. Het is een limited, dus zonder dakrails. Ik heb wel het ebs systeem. Lees hier al een tijd mee,en lees veel iver de echo, maar eigenlijk niet veel over de audio zelf. Is het goed geluid? Verder wordt de versterker bij mij onder de stoel verwerkt. De subwoofer willen ze achet mijn achterbank monteren. Is dat normaal? Waar is ie bij jullie gemonteerd?

Hermann zei:

Gisteren 25K beurt laten doen, geen updates beschikbaar voor iCockpit (specifiek de carkit). Wel 2 modificaties vanuit Peugeot uitgevoerd. Kachelhuis en achterlicht bevestiging. Auto is van aug 2014.

Tevens een leuk aandenken van het garage bezoek in de vorm van een verse kras en pit in achterportier. Veroorzaakt op parkeerterrein van het Paleis te Zwolle. Ik weet er zijn ergere dingen, maar leuk is anders...

Over het EBS systeem:

De amplifier booster van EBS vind ik echt een grote meerwaarde. Vol en goed geluid door de hele auto. De invloed van de subwoofer is als aanvulling op de amplifier booster niet zo heel groot meer. Ik heb 8 weken rondgereden zonder de sub (deze was niet op tijd) maar wel met de amplifier. Het verschil na inbouw van de sub was niet zo groot.

De amplifier ligt bij mij onder de bestuurdersstoel en de sub aan de linkerzijwand van de kofferruimte. Ik heb een SW.

Veel plezier met je auto. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Hoewel mijn echo probleem wel vervelend is, en er nog geen oplossing is.

Bambix zei:
Dag allemaal. 7 januarikrijg ik m'n sw! Nu al zin in. Het is een limited, dus zonder dakrails. Ik heb wel het ebs systeem. Lees hier al een tijd mee,en lees veel iver de echo, maar eigenlijk niet veel over de audio zelf. Is het goed geluid? Verder wordt de versterker bij mij onder de stoel verwerkt. De subwoofer willen ze achet mijn achterbank monteren. Is dat normaal? Waar is ie bij jullie gemonteerd?

ENTE zei:
Hermann zei:

Gisteren 25K beurt laten doen, geen updates beschikbaar voor iCockpit (specifiek de carkit). Wel 2 modificaties vanuit Peugeot uitgevoerd. Kachelhuis en achterlicht bevestiging. Auto is van aug 2014.

Tevens een leuk aandenken van het garage bezoek in de vorm van een verse kras en pit in achterportier. Veroorzaakt op parkeerterrein van het Paleis te Zwolle. Ik weet er zijn ergere dingen, maar leuk is anders...

En je hebt niks gehoord over vervanging van de radio? Zoals iemand hierboven had.

J_P_P zei:
ENTE zei:
Hermann zei:

En je hebt niks gehoord over vervanging van de radio? Zoals iemand hierboven had.

nee alleen over de schakelring ,het enige probleem wat ik met de radio/navigatie heb dat is als ik achteruit geschakeld heb dat het beeld dan niet (altijd)terug komt op
mijn instelling maar naar het beeld gaat waar je de bandenspanning enzo ziet,met mijn iphone 4 heb ik geen probleem wat echo betreft misschien komt dat omdat er Denon in zit

Als ze de radio zouden vervangen dan gelijk maar een met de DAB mogelijkheid

Heeft er iemand ervaring met het SOS systeem icm de My peugeot app. Als ik zo de plaatjes van de app bekijk is het niet meer dan een verkapt volgsysteem... Is dit ook uit te schakelen? Of ben je hierin verplicht? Ik hoef niet overal gevolgd te worden , hoor graag of iemand hier ervaringen mee heeft. Ik kan me zo voorstellen dat de wet van privacy hier ook een aandeel in heeft.

Die My Peugeot app is überhaupt een vage app. Ik heb 'm weer verwijderd, onzinnige functies en ook veel functies die nog niet werken,

SOS systeem is sowieso een volgsysteem...Net als je mobieltje:T
(Of kijk ik teveel NCIS?? )

OK, ja zag er al veelbelovend uit :}
Klopt maar als je het mobieltje uitzet dan heb je dat zelf in de hand. Om die reden gebruik ik ook nooit de bonuskaart van de appie (we wijken nu even af *-) omdat het de plaatselijke super geen bal aangaat wat er in mijn (koel)kast ligt, zogenaamd onder het mom van korting geven.
Op de BLL zat het standaard en kon hier dus niet uit kiezen, vandaar de vraag of het ook uitgezet kan worden?

Welkom in 2014. Waar data overal is. Je kinderen lachen later om je uitspraken over privacy.
Net als dat ik lachte om mijn vader die nooit een mobieltje zou nemen, en mijn vader lacht om de zijne die nooit 's avonds achter die beeldbuis zou kruipen en voor waar aan zou nemen wat daar op kwam. En hij lachte om zijn vader die nooit in zo een lawaaiig stinkend apparaat zou zitten en gewoon zijn paard zou houden.
Wat nieuw is, is soms eng. En voorruitgang heeft soms ook nadelen. Over 10 jaar weet je niet beter dan dat een voertuig een SOS of remote-diagnose functie heeft, en zou je ook niet meer zonder willen. Net zo goed dat je het dan fijn vind dat AH je boodschappen voor komende week voorspeld en al klaar heeft staan incl. Recepten en allergie beperkingen. Nu is het nog aanbiedingen op maat, straks biedt het nog meer gebruiksgemak. Nu is het nog 'eng', straks normaalste zaak van de wereld en wil je niet meer zonder.

308sw bleu executive limited zei:
Op de BLL zat het standaard en kon hier dus niet uit kiezen, vandaar de vraag of het ook uitgezet kan worden?

Ik heb op een overeenkomst m'n handtekening moeten zetten over het SOS systeem. Je kan dat ook weigeren, dan schakelen ze 'm volgens mij niet in.

Het is een contract tussen de bestuurder en Peugeot NL, met alle info over auto, dealer en NAW gegevens bestuurder. Lijkt me niet dat het SOS systeem werkt zonder het contract...

Hieronder de kleine lettertjes....voor de liefhebber!

1dzqle.jpg

dzhpy.jpg

Ik ben fel tegen het SOS systeem, dus ik zou nooit zoiets bestellen en dus ook nooit voor zoiets tekenen.

Na krap een half jaar en 22000km de 308 ingeleverd vanwege een andere baan.
Ik denk niet dat ik de auto echt ga missen. De motor is erg goed maar er zijn teveel dingen voor mij niet echt lekker waardoor ik niet snel weer voor een Peugeot zou gaan. Hiervoor een Megane gehad en die zou ik zo weer nemen ook al was die afwerking niet helemaal top was het totaal plaatje wel beter.

Wat is mij niet bevallen aan de 308?
Op de eerste plaats de stoelen, ik had de BlueLease en die stoelen zijn voor mij gewoon erg slecht. Er is veel te weinig steun. Ook is het nagenoeg onmogelijk voor mij om een goede zitpositie te vinden, als ik voor de lengte van mijn rechter been goed zit dan kan ik de koppeling niet volledig intrappen en kan het stuur niet ver genoeg naar mij toe komen. In de Megane en in onze Auris heb ik hier totaal geen problemen mee.

Een ander groot irritatiepunt is het touchscreen, het lijkt een leuk idee maar als je een kale versie hebt zoals de Bluelease dan zit je met handmatige airco opgescheept en de bediening is dan een ramp. Op een gegeven moment heb ik weer een losse navi op het dashboard gezet zodat ik het klimaatscherm continu in beeld kon houden omdat de temperatuur bijna niet fatsoenlijk te regelen is.

De verlichting is in mijn ogen ook niet best, ik heb het gevoel dat ik met een paar kaarsjes onderweg was in plaats van fatsoenlijke halogeenverlichting.

golfdiesel zei:
Na krap een half jaar en 22000km de 308 ingeleverd vanwege een andere baan.
Ik denk niet dat ik de auto echt ga missen. De motor is erg goed maar er zijn teveel dingen voor mij niet echt lekker waardoor ik niet snel weer voor een Peugeot zou gaan. Hiervoor een Megane gehad en die zou ik zo weer nemen ook al was die afwerking niet helemaal top was het totaal plaatje wel beter.

Wat is mij niet bevallen aan de 308?
Op de eerste plaats de stoelen, ik had de BlueLease en die stoelen zijn voor mij gewoon erg slecht. Er is veel te weinig steun. Ook is het nagenoeg onmogelijk voor mij om een goede zitpositie te vinden, als ik voor de lengte van mijn rechter been goed zit dan kan ik de koppeling niet volledig intrappen en kan het stuur niet ver genoeg naar mij toe komen. In de Megane en in onze Auris heb ik hier totaal geen problemen mee.

Een ander groot irritatiepunt is het touchscreen, het lijkt een leuk idee maar als je een kale versie hebt zoals de Bluelease dan zit je met handmatige airco opgescheept en de bediening is dan een ramp. Op een gegeven moment heb ik weer een losse navi op het dashboard gezet zodat ik het klimaatscherm continu in beeld kon houden omdat de temperatuur bijna niet fatsoenlijk te regelen is.

De verlichting is in mijn ogen ook niet best, ik heb het gevoel dat ik met een paar kaarsjes onderweg was in plaats van fatsoenlijke halogeenverlichting.

Ja dat heb je met elke auto als je zo,n kale uitvoering heb,ik heb de allure 1,6 Thp 156 pk en vind de auto tot zover prima alleen het motorvermogen komt er niet echt uit
het lijkt bij lange na niet op 156pk ondanks het lage gewicht van de auto,en het verbruik is ook niet beter dan 1:13,5/14

Ami zei:
Ik ben fel tegen het SOS systeem, dus ik zou nooit zoiets bestellen en dus ook nooit voor zoiets tekenen.
Waarom zou je tegen een systeem zijn dat automatisch je positie doorgeeft aan de hulpdiensten, mocht je een ongeluk krijgen en buiten bewustzijn zijn?

Je mobiele telefoon op zak houden en betalen met je PIN-pas geeft meer informatie over jou persoonlijk prijs, dan een SOS-systeem in je auto.

robertoberto zei:
Ami zei:
Waarom zou je tegen een systeem zijn dat automatisch je positie doorgeeft aan de hulpdiensten, mocht je een ongeluk krijgen en buiten bewustzijn zijn?

Je mobiele telefoon op zak houden en betalen met je PIN-pas geeft meer informatie over jou persoonlijk prijs, dan een SOS-systeem in je auto.

Helemaal mee eens. Wat een paranoide geneuzel over "privacy".

Eo64360 zei:

Mwoah, het belang van privacy onderstrepen afdoen als "paranoide geneuzel" is wat mij betreft een tikkeltje naief. Net als die hele volksstammen die zeggen "Ik heb niets te verbergen hoor!", dat zijn leugenaars of naievelingen, of beide. Iedereen heeft iets te verbergen, bewust danwel onbewust. Maar goed, de teloorgang van de privacy is iets wat eigenlijk niet meer gestopt kan worden, laat staan teruggedraaid.

(sorry voor deze zijstap)

Eo64360 zei:
robertoberto zei:
Ami zei:

Dat systeem werkt alleen bij bereik van, nu is het satelliet systeem in Europa vrij zwak dus op het moment dat je ergens beneden de Ardèche licht is er geen SOS medewerker die jou meer kan terugvinden. Wat betreft "paranoïde" geneuzel, er is gelukkig een privacy statement aangenomen in NL die ervoor zorgt dat niet zomaar allerlei informatie over mensen en toebehoren worden verstrekt / verstuurd voordat men het überhaupt zelf weet of te weten komt. Maar goed, dat is voor ieder opzich hoe daarmee wordt omgegaan. Denk hieraan aan de bijtelling, voorheen kon je creatief boekhouden maar met de huidige camera status langs de Hollandse wegen kun je de cashverslijtende belasting dienst ook niet meer foppen omdat ze met keiharde feiten en bewijzen op tafel komen waar je nooit om gevraagd hebt :}
Maar goed nogmaals ieder voor zich maar ik wil nog steeds zelf bepalen waar / wanneer en door wie ik gevolgd (zou kunnen) worden.

[D2] zei:
Eo64360 zei:

Mwoah, het belang van privacy onderstrepen afdoen als "paranoide geneuzel" is wat mij betreft een tikkeltje naief. Net als die hele volksstammen die zeggen "Ik heb niets te verbergen hoor!", dat zijn leugenaars of naievelingen, of beide. Iedereen heeft iets te verbergen, bewust danwel onbewust. Maar goed, de teloorgang van de privacy is iets wat eigenlijk niet meer gestopt kan worden, laat staan teruggedraaid.

(sorry voor deze zijstap)

Helemaal eens, maar toch zal ik me blijven verzetten tegen dit soort opgedrongen "veranderingen" dan erbij neerleggen..(tu)

Hoe zit het met de geluidsisolatie van de 308 SW? Wordt mogelijk mijn nieuwe leasebak...
Ik doe vooral autostrade kilometers.

Oswald zei:
Hoe zit het met de geluidsisolatie van de 308 SW? Wordt mogelijk mijn nieuwe leasebak...
Ik doe vooral autostrade kilometers.

Heb je geen uitgebreide proefrit gemaakt? Er staan er zat bij de dealer, voor een proefrit! Ik heb gereden in een SW met 1.2 THP 130 PK motor en die vond ik lekker stil en pittig.

Zijn er mensen met een 1.2 Automaat die hun gemiddelde verbruiken willen delen?

Ik heb nu 4.000km gereden en ik kom niet op een beter verbruik dan 1 op 14,7
Dat valt me echt heel erg tegen.

Ik had hiervoor een 508 met 1.6 THP 156 pk automaat, waarmee ik ook nog eens veel sportiever reed dan ik nu doe, en die zat gemiddeld op 1 op 13,5
Ik had echt een veel zuinigere auto verwacht (want: lichtere en betere motor, start/stop, lager gewicht, minder weerstand etc.).

jtm890 zei:

Ik had hiervoor een 508 met 1.6 THP 156 pk automaat, waarmee ik ook nog eens veel sportiever reed dan ik nu doe, en die zat gemiddeld op 1 op 13,5
Ik had echt een veel zuinigere auto verwacht (want: lichtere en betere motor, start/stop, lager gewicht, minder weerstand etc.).
Hier 1 op 15.1 met 1400 km.
Ik had 1 op 20 wil verwacht aangezien ik 95% snelweg doe.
Maar adaptief cc kost natuurlijk ook wel wat extra brandstof.

feddesman zei:
jtm890 zei:

Hier 1 op 15.1 met 1400 km.
Ik had 1 op 20 wil verwacht aangezien ik 95% snelweg doe.
Maar adaptief cc kost natuurlijk ook wel wat extra brandstof.

Bedankt.

Ik gebruik de adaptieve cc niet, maar ik rij nu veel rustiger dan in mijn vorige auto.
1 op 20 had ik niet van durven dromen, maar op 1 op 17/18 had ik toch wel gerekend.
Hier 75% snelweg overigens.

Over tegenvallend verbruik:
1. Misschien moet je er eerst een 10.000 km. mee gereden hebben.
2. Mijn gevoel zegt dat een 1.2 niet zo'n voordehandliggende keuze is voor op de snelweg. Maar dat is dus gevoel en geen wetenschappelijke benadering.......

VivaSiena zei:
Over tegenvallend verbruik:
1. Misschien moet je er eerst een 10.000 km. mee gereden hebben.
2. Mijn gevoel zegt dat een 1.2 niet zo'n voordehandliggende keuze is voor op de snelweg. Maar dat is dus gevoel en geen wetenschappelijke benadering.......
Eens.
Hoeveel toeren draait die motor bij 140?
Mijn vorige benz auto 4000rpm... daag zuinigheid op snelweg!

Overigens nu ook met 1.6hdi. 90% snelweg. En verbruikt van 5.1l/100km.

Even snel een foto'tje van voor de aflevering. Ik heb vanmiddag mijn 308 SW BLE in de kleur Gris Artense mogen ophalen. Enige optie is een vaste trekhaak.

Vandaag nog maar een kleine 100 km mee gereden maar wat vooral opvalt is de stilte aan boord!

image7.jpg

Terug
Bovenaan