Peugeot 308 (SW p. 26)

ENTE zei:
TH308SW zei:
Steeds meer 308(ts) op de weg!!! Gaaf om te zien!

Hier inmiddels een kleine 10.000 km verder met mijn SW 1.6 BLE. Ik vroeg me af of iemand hier op het Forum al heeft kunnen achterhalen hoe ik de sfeerverlichting van het interieur aan kan zetten want deze mis ik in mijn instellingen.

Zit er niet in.
Net zo min als 12v achterin:T

Een 14% pauper kan niet alles hebben:)

In mijn 14% Alure zit wel sfeerverlichting en achterin 220V (Dat is zelfs ruim 18x 12V ;) )
Dus deze 14% pauper heeft echt alles.

Gilletti zei:
ENTE zei:
Zit er niet in.

Kwam er vorige week opeens achter dat mijn voetenbak verlicht is tijdens hett rijden. Nooit eerder op gelet.
Had nieuwe schoenen aan, dus het licht weerkaatste. :T

Hippe Henkie!

308 ipv 207cc zei:
ENTE zei:
TH308SW zei:

Hier inmiddels een kleine 10.000 km verder met mijn SW 1.6 BLE. Ik vroeg me af of iemand hier op het Forum al heeft kunnen achterhalen hoe ik de sfeerverlichting van het interieur aan kan zetten want deze mis ik in mijn instellingen.

Zit er niet in.

In mijn 14% Alure zit wel sfeerverlichting en achterin 220V (Dat is zelfs ruim 18x 12V ;) )

Je hebt altijd Pauper boven Pauper:D
Als SW BLE rijder voelen we ons gedemoniseerd op dit forum...

ENTE zei:
308 ipv 207cc zei:
ENTE zei:
TH308SW zei:

Zit er niet in.

Je hebt altijd Pauper boven Pauper:D
Als SW BLE rijder voelen we ons gedemoniseerd op dit forum...

Het wachten is nu op de 308 eigenaar die er achterkomt dat hij nog een 7-de en 8ste versnelling heeft.
De rustig voortzoevende 1.2 130 pk muteert na een magische schakelbeweging in een Nordschleife monster met 300 pk op de krukas.

ENTE zei:
TH308SW zei:

Zit er niet in.

Niet standaard, maar kan door de dealer achteraf ingebouwd worden.
Deze 14% pauper (BLE SW) heeft het dus wel.

Mijn BLP HB heeft ook extra stroom aansluiting achterin. Wellicht met maar 14% vermogen van het origineel ;)

op verzoek foto's van de telefoonhouder oplossing en de lederen bekleding (aftersales)
Betreft een Kuda uitvoering wat je tegen het dashboard aanschuift en daarop de brodithouder voor de iPhone 5s
eyF7ov2Nj

idACjASUj

RHCNUO.jpg

Hartelijk dank voor de foto Volta. Benieuwd wat je beweegreden is geweest om voor de hooggeplaatste Kuda 5095 Naviconsole te gaan en niet voor de lager geplaatste Kuda 1090 console.
5095.jpg
1090.jpg

Mijn auto is er nog niet, dus ik heb nog geen goed 'beeld' over het verschil in afstand tussen de twee vanaf de bestuurder. Kan me heel goed voorstellen dat je de hoge beter tussen het rijden door kunt aflezen. Zelf neig ik eerder naar de lage omdat die dan minder voor de rest van het rustige dashboard zit.

Vandaag de eerste km gemaakt. Rijd super. O nee diesel natuurlijk ;).

12v op de achterbank en kofferbak is aftersales inbouw. Totaal voor €150 in de btw.
Met kids onmisbaar en op vakantie heb ik altijd een koelbox in de kofferbak.

Camera achteruit is overdag prima maar in het donker voegt het niet veel waarde toe.

Morgen maar eens lekker spelen met het touch screen.

Volta zei:
op verzoek foto's van de telefoonhouder oplossing en de lederen bekleding (aftersales)
Betreft een Kuda uitvoering wat je tegen het dashboard aanschuift en daarop de brodithouder voor de iPhone 5s
-IMG-
-IMG-
-IMG-

Ik zit zelf ook nog te twijffelen of ik deze bestel of de andere, zit je houder niet in de weg bij het bedienen van het touchscreen en ventilatierooster?

Volta zei:
en nog even de buitenkant ;-) De full led blijft genieten

Leuk om eindelijk eens een donkerblauwe te zien!
Ik heb ook een Allure Automaat in Dark Blue besteld, ik heb alleen iets minder opties gekozen.
Ik heb alcantara gekozen in plaats van leer, en ik heb het panoramadak achterwege gelaten.
Ik rij nu in een 508SW Allure Automaat, waar het panoramadak standaard in zat, en ik heb de afgelopen 3 jaar vrijwel altijd met het panoramadak dicht gereden. Ik zie er persoonlijk de lol niet van in, ik vind het eerder irritant.
Ik heb nu ook leer, maar ik vind alcantara persoonlijk prettiger.

Over 2 weken kan ik ze gaan omwisselen.

Wheel Critic zei:
Volta zei:
Ik gebruik flitsmeister veel en dan is de hoger geplaatste variant handiger
Ik snap niet dat mensen de mooie auto interieurs van tegenwoordig blijven ontsieren met allerlei lelijke apparaat houders.

Helemaal mee eens.

Ook niet nodig. Je streamt de info (geluiden) van Flitsmeister gewoon via het systeem.
Signaal klinkt dan ruim op tijd om van het gas af te gaan.

Wheel Critic zei:
Volta zei:
Ik gebruik flitsmeister veel en dan is de hoger geplaatste variant handiger
Ik snap niet dat mensen de mooie auto interieurs van tegenwoordig blijven ontsieren met allerlei lelijke apparaat houders.

Tsja.. Functie boven vorm in mijn mobiel kantoor :)

Hier nogmaals de Brodit houder met Iphone5 houder:

15669vn.jpg

iPhone zit aangesloten op de USB poort waardoor deze oplaadt en gelijk als iPod functioneert :)

Ik heb al eerder in dit topic een linkje gezien naar de digitale versie van de handleiding van de nieuwe 308.
Helaas kon ik op die site niet de digitale handleiding van de nieuwe 308 SW vinden, heeft iemand die link toevallig voor mij ?

revolution-nl zei:
sloper zei:
ful ledo_O dan behalve de richtingaanwijzer achter en de mistlampen:p

De kenteken verlichting is ook nog "analoog". Kan ik deze zomaar wisselen voor LED?
Ja dit kan. Enkel even op de plus en min letten.
Zo ook bij de H11 van de mist lampen :( die moet ik nog om solderen (dit is geen kwestie van omdraaien en de polen van stekker kan je niet wisselen).
Achteruitrijlicht is even eenvoudig. Bij richting aanwijzer even opletten dat je bau15s pakt en niet ba15s. (pinnetjes zitten 150 graden ipv 180 graden)

Overigens helpen fellere achteruitrijlampen zo goed als niets tegen het beroerde zicht in het donker met de camera.

Squall zei:
Ik heb al eerder in dit topic een linkje gezien naar de digitale versie van de handleiding van de nieuwe 308.
Helaas kon ik op die site niet de digitale handleiding van de nieuwe 308 SW vinden, heeft iemand die link toevallig voor mij ?

Alsjeblieft: hierbij

AdBlue tankers?
Zijn er al AdBlue refillers? En bij welke km stand is dit het geval geweest? Ik heb in het forum nog maar één reactie gelezen en deze moest al "snel" het ureum laten bijvullen.

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken rijd ik ook een Peugeot 308 BLE. Heerlijke auto!

Vanochtend had ik de verwarming voor het eerst nodig, maar deze deed helemaal niets... Het bleef koud in de auto... De stoel verwarming deed het dan gelukkig weer wel... ;-) Het leek mij een probleem van de auto.

Zijn er hier andere mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn? Of doe ik gewoon iets heel stoms verkeerd?

gmulders zei:
Hoi allemaal,

Vanochtend had ik de verwarming voor het eerst nodig, maar deze deed helemaal niets... Het bleef koud in de auto... De stoel verwarming deed het dan gelukkig weer wel... ;-) Het leek mij een probleem van de auto.

Zijn er hier andere mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn? Of doe ik gewoon iets heel stoms verkeerd?

Al in het instructieboekje gekeken?

speedtouch zei:
gmulders zei:
Hoi allemaal,

Al in het instructieboekje gekeken?

Jup, maar daar werd het ook niet warmer van... ;-)

In het boekje heb ik niets gezien waar ik nog niet aan gedacht had.. Ik bel morgen wel even met de garage.

gmulders zei:
Hoi allemaal,

Had ik ook toen mijn 308 nieuw was...
Thermostaat unit was kapot en is onder garantie vervangen.

Netto zei:
AdBlue tankers?
Zijn er al AdBlue refillers? En bij welke km stand is dit het geval geweest? Ik heb in het forum nog maar één reactie gelezen en deze moest al "snel" het ureum laten bijvullen.

Zou theoretisch iedere 20k moeten en 2.5k van te voren waarschuwing meen ik. Zit zelf al op 18k zonder bijvullen en/of waarschuwing.

Op autobahn heerlijk cruisen op 150 met maar 2200 tpm (sw 120 pk 1.6 bluehdi ).
Heerlijk rustig stil, en het valt op dat de auto erg stabiel in wegligging blijft.
Ook bij versnellen of afremmen is er voldoende trekkracht/remkracht om met snellere verkeer mee te gaan, het is niet zozeer mijn rijstijl, maar zelfs met 190 is alsof de auto vraagt om nog meer.... maar ik ben maar netjes teruggezakt, alleen zo af en toe een keer als het veilig kan, dan moet het even kunnen toch ?

Afgelopen zondag een nieuwe USB-stick klaargemaakt met muziek nadat de vorige gecrasht was.
Om toch een beetje structuur te hebben een beperkt aantal mappen aangemaakt.
En het werkt....super! Is trouwens een (Philips) USB 3.0 met 32GB.

Jarno™ zei:
Goed nieuws van de dealer. De auto is binnen :) Volgende week woensdag rijden.

Inderdaad goed nieuws! :D Wanneer heb je hem besteld?

Ik heb vorige week nog even gebeld met mijn dealer, ze verwachten mijn auto deze vrijdag binnen. (half augustus besteld)

DunDaveNL zei:
Jarno™ zei:

Ik heb vorige week nog even gebeld met mijn dealer, ze verwachten mijn auto deze vrijdag binnen. (half augustus besteld)

Dan heb je niets te klagen. Ik heb half juli besteld. Maar vermoed dat er heel wat onderweg zijn naar Nederland. Kreeg maand of wat geleden een voorproefje in de bestellingen van mijn dealer en kon zien dat er heel veel voor eind oktober op de planning stond. Kan me voorstellen dat er een batch van Nederlandse auto's is verzameld voor productie rond deze tijd.

En maar blijven wachten, maar licht aan het einde van de tunnel.
Wagen (308 SW Allure) besteld eerste week van Juli, en laatste bericht is dat hij in productie zou gaan volgende week ...

Allure 1.6 BlueHdi
met extra opties
connect apps
camera
glazen dak
handenvrij openen
peugeot connect nav

DunDaveNL zei:
Jarno™ zei:

Die van mij is 13 aug besteld en is afgelopen maandag binnen gekomen en a.s. vrijdag 31 okt kan ik heb ophalen (79 dagen levertijd dus).
Geschatte leverdatum was 15 nov, maar is dus twee weken vervroegd.

Gaat om een 308SW 1.6 BlueHDi BLE, 17" Rubis, afneembare trekhaak, premium stoelen, Blanc Banquise.

Afgelopen vrijdag mijn Auto (308 HB BLP) binnen gekrgen de auto is de eerste week van september besteld. Tot nu toe zeer tevreden! Heb alleen een vraag. De contacten in de telefoonlijst staan gesorteerd op achternaam. Iemand enig idee of dit ook de sorteren is op voornaam? ik heb gezocht maar kon hier niks over vinden.

Cas1984 zei:
Afgelopen vrijdag mijn Auto (308 HB BLP) binnen gekrgen de auto is de eerste week van september besteld. Tot nu toe zeer tevreden! Heb alleen een vraag. De contacten in de telefoonlijst staan gesorteerd op achternaam. Iemand enig idee of dit ook de sorteren is op voornaam? ik heb gezocht maar kon hier niks over vinden.

De FAQ op p 360 zegt (ik heb de auto nog niet):

Vraag:
De contacten worden niet in alfabetische volgorde weergegeven.

Antwoord:
Sommige telefoons hebben speciale weergave-opties. Afhankelijk van de instellingen kunnen contacten in een bepaalde volgorde worden overgenomen.

Oplossing:
Verander de instellingen voor de weergave van contacten in de telefoon.

Jarno™ zei:
Cas1984 zei:

Vraag:

Antwoord:
Sommige telefoons hebben speciale weergave-opties. Afhankelijk van de instellingen kunnen contacten in een bepaalde volgorde worden overgenomen.

Oplossing:

Thanks voor de info. Zie het nu inderdaad ook staan.

De contacten staan in mijn iphone op voornaam gesorteerd en dat wil ik op de telefoon graag zo houden. Zal vanavond kijken of ik nog iets aan de instellingen kan veranderen. Als het niet lukt is het ook geen ramp.

Over mogelijke productie hick-up's / vertragingen: Ook in Frankrijk blijft de verkoop zeer goed gaan.

https://bestsellingcarsblog.com/2014/10/france-1-15-october-2014-peugeot-308-remains-above-208/#more-47017

Cas1984 zei:
Jarno™ zei:
Cas1984 zei:

Vraag:

Antwoord:

Oplossing:

Thanks voor de info. Zie het nu inderdaad ook staan.

De contacten staan in mijn iphone op voornaam gesorteerd en dat wil ik op de telefoon graag zo houden. Zal vanavond kijken of ik nog iets aan de instellingen kan veranderen. Als het niet lukt is het ook geen ramp.

Ik heb het zelf vorige week veranderd... namen staan bij default op achternaam terwijl ze op mn telefoon op voornaam staan. Heb op mn telefoon niks hoeven doen, was gewoon een setting ergens in het touchscreen-telefoon-contacten-menu

Vandaag via een inside contact te horen gekregen dat de auto bij de dealer (Nefkens Nieuwegein) binnen is.
Stuurde meteen een foto mee :D.

IMG_1412.JPG

Meteen verkoop van de dealer gebeld en afspraak voor aflevering gemaakt voor volgende week donderdag (6/11).
Ook leasemaatschappij deed niet moeilijk. Huidige contract loopt af op 16/11 en leverdatum zou initieel 14/11 zijn.

Auto eerste week van juli besteld.

308 SW Aluure 2.0 diesel automaat.

Wat is dat Rouge Rubi toch een schitterende kleur! (misschien toch een beetje spijt van het Gris Artense..:confused: )

JosJ84 zei:
Wat is dat Rouge Rubi toch een schitterende kleur! (misschien toch een beetje spijt van het Gris Artense..:confused: )

Spijt is nooit goed. Ik vind het zeker een mooie kleur. Denk wel dat deze, in tegenstelling tot mijn groene Megane, juist beter tot z'n recht komt als het geen volle zon is. Dus zo bij de garage binnen vind ik het een hele mooie kleur. Maar toen ik er een maand geleden eentje zag rijden in de volle zon ging ik juist twijfelen over de kleur.

Ik heb al een hoop gelezen over mensen die met de weergave van covers bezig zijn geweest bij het afspelen van muziek vanaf een USB.
Maar is het een vreemde vraag als ik mij afvraag of het afspelen vanaf folders überhaupt wel kan ?

Ik heb het net vanaf een USB stick geprobeerd, en zodra ik een mp3 in een subfolder plaats werkt het niet. Hij ziet enkel de mp3 in de root van de USB.
Ook met M3U geprobeerd in folder of in de root van de USB, maar ook dit werkt niet.

Terug
Bovenaan