Peugeot 308 (SW p. 26)

Zo maar even Volta, vind ik mooier dan op de linkjes klikken ;-)

dpSsUM.jpg

rIjkIy.jpg

16aHIJ.jpg

Hoe bevalt nu in de dagelijkse praktijk de touchscreen? Gevoelsmatig is dat DE afknapper voor mij voor deze auto. Ik wil gewoon draaiknopjes voor de climatronic etc.
Of is dit in praktijk zo gewend?

(en de middenconsole van de vorige 308 was veel mooier)

Ik heb nu meerdere keren in de nieuwe 308 (SW) gereden en ik moet eerlijk zeggen, het went zéér snel, dat touchscreen. Je moet het natuurlijk in het begin even bestuderen (niet onder het rijden).

danielauto zei:
Hoe bevalt nu in de dagelijkse praktijk de touchscreen? Gevoelsmatig is dat DE afknapper voor mij voor deze auto. Ik wil gewoon draaiknopjes voor de climatronic etc.

Juist het tegenover gestelde, ik wil niet anders meer. Het is heerlijk overzichtelijk en het dashboard wordt er zo lekker opgeruimd van. Als ik nu in een andere auto stap wordt ik gek van al die "ouderwetse" knopjes.

Volta zei:
Vandaag was de dag.
Ik mocht mijn trouwe Insignia inleveren en mijn nieuwe 308SW Allure 1.2 Pure Tech 130 PK S&S EAT6 ophalen.
Wat stond die mooi te zijn bij de dealer. De donkere blauwe kleur past uitstekend met de mooie Chrome details , als de dakrails, de grill, de lichten en de RVS bumper strip en dorpels. Na de formaliteiten was het tijd om nader kennis te maken met mijn nieuwe aanwinst voor de komende 3 jaar.
Eerst even de check of alles erop zit , Cd speler, Pack Securite, Achteruitrijcam met actieve parkeerhulp, Denon HiFi, Keyless entry & Start, Glazendak, Driver sportpack, Ledere bekleding zwart, stoelverwarming, trekhaak afneembaar, het zit er allemaal op. En natuurlijk een automaat, deze keer de knoop doorgehakt, schakelbak eruit, automaat erin.

Nou de eerste 120 km zitten erop, wat een genot, wat een beleving, wat een pit en wat heerlijk is de automaat. En ook nog pebbels aan het stuur als ik behoefte zou hebben om zelf te schakelen, gaaf. Het stuur is heerlijk, lekker klein en alles goed te zien. De stoelen zitten heerlijk. En vanavond nog een stukje gereden op donkere wegen, maar wat een licht, LED, je wilt nooit meer iets anders. Nogmaals, rijden in deze auto is puur genieten. Heerlijk het licht door het dak. De negatieve ervaringen die hier werden gedeeld inzake de " ipad" deel ik absoluut niet, heerlijk rustig dashboard, prima nav, muziek is super met de Denon , ook handsfree bellen gaat prima zonder echo. (iPhone 5s) Vanavond mijn actieve telefoonhouder gemonteerd (Kuda icm Brodit), Ziet er perfect uit, alsof het zo hoort. Voor alle wachters, als het zover is ben je de lange wachttijd zo vergeten. Ik had de bestelling op 1-7 geplaatst, de auto zou geleverd worden eind nov/begin dec. En je ziet, het kan ook sneller, ruim een maand! Succes met wachten, ik ga genieten.

Ziet er erg mooi uit!!
Is de leren bekleding af fabriek of achteraf ingebouwd?

danielauto zei:

Het went inderdaad erg snel. Als je automatische airco hebt heb je de knoppen voor de ventialatie toch al bijna nooit nodig. Daarnaast zitten er sneltoetsen boven in het scherm om de temp snel aan te kunnen passen zonder volledig naar het AC scherm te moeten navigeren.

danielauto zei:
Kwestie van smaak, dus eigen mening. Mijn mening is dat het juist geweldig rustig oogt.

danielauto zei:

Ik heb hem nu een week (uitgebreid verslag volgt nog) en was een klein beetje bang voor het touchscreen, maar ik kan nu niet meer snappen dat mensen problemen met de bediening hebben van temperatuur, navigatie en muziek. Ik heb het sec over het gemak van bediening van deze 3 functies; logisch menu, deel van de functies via het stuur en snelle responstijd van het systeem (Nauwkeurigheid van navigatie, internet browser, usb perikelen etc kan een ander verhaal zijn).

Het touchscreen werkt prima, reeds 12.000km gereden met de auto, super. Zoals Steve Jobs al zei, bij vaste knoppen kun je de functie niet veranderen maar bij een touchscreen zijn de mogelijkheden legio.

By the way, hoe vaak zit je aan de knoppen te draaien. Ga er niet van uit dat er rijders zijn die constant de kachel hoger en lager zetten, misschien bij opvliegers of zo maar ga daar niet van uit.

Betreffende de vaak genoemde echo bij bellen, bel met iPhone 5S en ervaar geen problemen met de carkit. Heb geen upgrade gedaan van de audio, is gewoon standaard en bij inruil sneu geld. Zie dat ook bij leerinbouw aftersales, wat een geld gaat hierin om terwijl het niet eens je eigen auto is.

Kortom, standaard is de 308 SW BLE een prima auto.

Kachel hoger/lager zetten is overigens bij BMW wel een issue omdat die de (in mijn ogen) denkfout maken om de luchtroosters op de middenconsole niet mee te laten lopen met de climatronic. Idioot!!! Zit hier met elk ander weertype bij te regelen. In mijn A3 zat ik 1x per week oid aan die knoppen.
Vind prijs/prestatie (2.0hdi + aut) van de 308 sw erg goed, alleen het dashboard vind ik eigenlijk niet te pruimen.

Ondertussen krijg ik net een positief berichtje van de dealer. Mijn bestelling heeft inmiddels een chassisnummer, dus in theorie is de auto gebouwd. Nu nog afwachten wanneer deze naar Nederland wordt getransporteerd.
Indicatie tot nu toe was bouw op 31 oktober, levering vermoedelijk week 44.

Bestelling 14 juli, 308SW BLE 1.6 eHDI Rouge Rubis met enkel de cd-speler als extra optie. Trekhaak is after market.

Even een vraagje:
Heeft iemand als accessoire toevallig de 'Beschermlijst dorpel bagageruimte RVS' op de 308?
Is hier misschien ook een foto van? Ik ben namelijk benieuwd of dit een fraaie optie is (naast het praktische nut er van).

Staat op pagina 102, onderaan op de 308 die zojuist in ontvangst is genomen door de gelukkige Volta:T

ENTE zei:
Staat op pagina 102, onderaan op de 308 die zojuist in ontvangst is genomen door de gelukkige Volta:T

Ja inderdaad! Ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Ziet er best goed uit trouwens!

Doubleyou308SW zei:
Heb geen upgrade gedaan van de audio, is gewoon standaard en bij inruil sneu geld. Zie dat ook bij leerinbouw aftersales, wat een geld gaat hierin om terwijl het niet eens je eigen auto is.

Money makes the world go round. Standaard is zo saai...:p

Volta zei:
Vanavond mijn actieve telefoonhouder gemonteerd (Kuda icm Brodit), Ziet er perfect uit, alsof het zo hoort. Voor alle wachters, als het zover is ben je de lange wachttijd zo vergeten. Ik had de bestelling op 1-7 geplaatst, de auto zou geleverd worden eind nov/begin dec. En je ziet, het kan ook sneller, ruim een maand! Succes met wachten, ik ga genieten.

rIjkIy.jpg

Heb je ook nog een foto van de gemonteerde houder Volta? Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Op je eerdere foto ontbreekt het nog :-(

ENTE zei:
Doubleyou308SW zei:
Heb geen upgrade gedaan van de audio, is gewoon standaard en bij inruil sneu geld. Zie dat ook bij leerinbouw aftersales, wat een geld gaat hierin om terwijl het niet eens je eigen auto is.

Money makes the world go round. Standaard is zo saai...:p

Iedereen persoonlijk natuurlijk, vraagje: waar is de verzekering op gebaseerd, voor- of na aftersales.
Kan mij indenken dat de werkgever standaard verzekerd en niet de de latere toevoegingen.

'Latere toevoegingen' zijn officieel af dealer. Dat noemen ze inderdaad accessoires!:)
Staan op de factuur en horen bij de auto. Leasemaatschappij verzekerd dus de auto zoals gefactureerd.

ADD zei:
Even een vraagje:
Heeft iemand als accessoire toevallig de 'Beschermlijst dorpel bagageruimte RVS' op de 308?
Is hier misschien ook een foto van? Ik ben namelijk benieuwd of dit een fraaie optie is (naast het praktische nut er van).

Ik heb die optie ..., ik krijg mijn 308 SW BLE dinsdag, ik kan dan wel een foto voor je maken :)

Squall zei:
ADD zei:
Even een vraagje:

Ik heb die optie ..., ik krijg mijn 308 SW BLE dinsdag, ik kan dan wel een foto voor je maken :)

Bij mijn SW heb ik de RVS beschermstrip achterdorpel ook als optie genomen. Op de foto kun je het een beetje zien aan de strip met de profieltjes erin. Op dit moment heb ik geen andere foto, maar ik hoop dat het je een idee geeft.
Ik heb er voor gekozen qua nut, omdat ik bang was dat er vlug krassen op de bumperlak zouden komen.
En het staat nog fraai ook. ( p.s. niet iedereen is gecharmeerd van de autokleur Alu, maar ik vind het een fraaie nuttige optie die niet teveel opvalt)

Foto0022_zps9c431337.jpg

Jarno™ zei:
Volta zei:
Vanavond mijn actieve telefoonhouder gemonteerd (Kuda icm Brodit), Ziet er perfect uit, alsof het zo hoort. Voor alle wachters, als het zover is ben je de lange wachttijd zo vergeten. Ik had de bestelling op 1-7 geplaatst, de auto zou geleverd worden eind nov/begin dec. En je ziet, het kan ook sneller, ruim een maand! Succes met wachten, ik ga genieten.

rIjkIy.jpg

Heb je ook nog een foto van de gemonteerde houder Volta? Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Op je eerdere foto ontbreekt het nog :-(

Ik zal morgen bij daglicht een foto maken van de houder

Weet iemand ook of je een usb hub zou kunnen aansluiten op de usb port? Zodat je bijvoorbeeld je telefoon kan opladen en mp3s via een usbstick kan afspelen?

Volg dit forum al een tijdje. Morgen is voor ons de grote dag.

De Seat Altea XL 1.2 tsi gaat er na 4 jaar uit. Veel plezier en ruimte van gehad.

Nu gaan we verder in een witte 308SW 1.6 diesel BLE.
Opties
Premium stoelen
camera
verlichte dorpellijsten
zongordijnen achterramen
kofferbak inleg
12v op achterbank en in achterbak
afneembare trekhaak
17 inch LM

Auto eind augustus besteld en m.i. snel geleverd.

Ben benieuwd naar de nav en moet eens gaan verdiepen in de poi's. (Vooral voor tanken ivm Shell-pas).

Keuze voor de 308 was niet al te moeilijk. Proefritten waren prima. Kids konden goed op de achterbank (12/14jr). En ik wou weinig bijtelling en minimaal 1200kg kunnen trekken ivm caravan.

Beetle61 zei:
.

@Beetle6
Was dit een optie of accessoires?
Ik kon dit in april niet bestellen op de BLE en vind het een groot gemis... elke keer als mijn kinderen meerijden krijg ik te horen dat ze het stom vinden dat het niet standaard geleverd wordt pffffff

Dus als het een accessoire is, dan is er hoop en kan ik het mogelijk nog laten inbouwen....:D

dj_ko zei:
Weet iemand ook of je een usb hub zou kunnen aansluiten op de usb port? Zodat je bijvoorbeeld je telefoon kan opladen en mp3s via een usbstick kan afspelen?
In het dashboardkastje zit ook een usb aansluiting. Daar kun je dus makkelijk je usbstick in stoppen, dan heb je de usb in het middenconsole vrij.

Squall zei:
ron.kraaijkamp zei:
JPTER zei:
Even een vraagje aansluitend bij het voorgaande:
Ik wil een 32Gb USB stick kopen voor gebruik in mijn 308... Liefst USB 3.0
Gaat USB 3.0 geaccepteerd worden?

Ik heb eerder op dit forum gelezen dat USB 3.0 niet werkt. USB 2.0 wel.

USB 3.0 is backwards compatible met USB 2.0 , en zou vanuit technisch oogpunt gewoon moeten werken.
Komende dinsdag krijg ik mijn 308 SW BLE en zal ik het gelijk testen. Ik heb ook een USB 3.0 stick kllaar liggen namelijk :)
Ik zal mijn testresultaat hier wel posten ;-)

USB 3.0 werkt gewoon! Sinds gisteren een Sandisk Ultra Fit 32GB USB 3.0 in gebruik.
Het had idd ook raar geweest als het niet had gewerkt, maar toch durfde ik er geen grof geld op te zetten...

Cawabonga zei:
dj_ko zei:
In het dashboardkastje zit ook een usb aansluiting. Daar kun je dus makkelijk je usbstick in stoppen, dan heb je de usb in het middenconsole vrij.

O ja dat is ook zo! toch ben ik benieuwd of het zou werken (wellicht kan je dan meerdere usb sticks aansluiten) heb thuis nog wel een hubje liggen als mn 308 binnen is test ik het wel een keer.

Beetle61 zei:
Volg dit forum al een tijdje. Morgen is voor ons de grote dag.

De Seat Altea XL 1.2 tsi gaat er na 4 jaar uit. Veel plezier en ruimte van gehad.

Nu gaan we verder in een witte 308SW 1.6 diesel BLE.
Opties
Premium stoelen
camera
verlichte dorpellijsten
zongordijnen achterramen
kofferbak inleg
afneembare trekhaak
17 inch LM

Auto eind augustus besteld en m.i. snel geleverd.

Ben benieuwd naar de nav en moet eens gaan verdiepen in de poi's. (Vooral voor tanken ivm Shell-pas).

Keuze voor de 308 was niet al te moeilijk. Proefritten waren prima. Kids konden goed op de achterbank (12/14jr). En ik wou weinig bijtelling en minimaal 1200kg kunnen trekken ivm caravan.

Dat is best snel! toen je de auto bestelde wat was toen de verwachte levertijd?

ffocus08 zei:
Squall zei:
ADD zei:
Even een vraagje:

Bij mijn SW heb ik de RVS beschermstrip achterdorpel ook als optie genomen. Op de foto kun je het een beetje zien aan de strip met de profieltjes erin. Op dit moment heb ik geen andere foto, maar ik hoop dat het je een idee geeft.
Ik heb er voor gekozen qua nut, omdat ik bang was dat er vlug krassen op de bumperlak zouden komen.
En het staat nog fraai ook. ( p.s. niet iedereen is gecharmeerd van de autokleur Alu, maar ik vind het een fraaie nuttige optie die niet teveel opvalt)

Mooi hoor! Dankje voor de foto!

dj_ko zei:
Cawabonga zei:
dj_ko zei:

O ja dat is ook zo! toch ben ik benieuwd of het zou werken (wellicht kan je dan meerdere usb sticks aansluiten) heb thuis nog wel een hubje liggen als mn 308 binnen is test ik het wel een keer.
Je kunt maar van 1 usb afspelen, ik heb geprobeerd om 2 sticks aan te sluiten, maar dat werkte dus niet. 1 stick aansluiten en via de andere aanluiting de telefoon opladen werkt wel.
mocht je andere ervaringen hebben, dan hoor ik het graag

Gisteren mijn 1.6 BlueHDI HB BLP opgehaald. Direct even 300 km afgelegd van dealer naar huis :T
Wat een geweldige auto, stil, pittig. Mis mijn Megane totaal niet!!

Opties:
- Keyless start entry
- Extra getinte ruiten achterste zijruiten en achterruit
- Pack Securite

Accessoires:
- Afneembare trekhaak
- 18" Saphir

ipAeKwwcj

pcaoH0asj

Van harte met je aanwinst Alias81, ziet er netjes uit! Wel bijzonder dat je 300km moet afleggen om bij je dealer te komen.

Jarno™ zei:
Van harte met je aanwinst Alias81, ziet er netjes uit! Wel bijzonder dat je 300km moet afleggen om bij je dealer te komen.
Leasemaatschappij heeft dealer bepaald, en aangezien Broekhuis geen vestiging in Zuid Limburg heeft werd het Hengelo....
Maar de terugrit, via Duitsland, was zó géén straf :LOL:

Ik rij de nieuwe 308 sw première van van het eerste uur zeg maar, juni 2014.
Nu heb ik een vraag aan bezitters van latere leveringen.
Het betreft de navigatie, op blz 328 van het boekje staat bij 3 : selecteer Etappe en route.
Dit krijg ik niet , daarom is etappes beheren ook niet mogelijk, b.v. verwijderen of verplaatsen.
Gaarne een reactie.

De dealer (verkoper) doet dit afhandelen met de opmerking , aan de navigatie kunnen wij niets wijzigen.
Hij doet verder geen uitspraak of dit ook bij latere uitvoeringen zo is.
Verder is het vreemd dat als je de risicogebieden zou willen installeren er Duitsland niet bij zit.
Ook is het aangeven van de maximale snelheid op de wegen maar zeer beperkt.
zelfs op diverse N wegen geeft hij niets aan.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de 308sw

sloper zei:
Ik rij de nieuwe 308 sw première van van het eerste uur zeg maar, juni 2014.
Nu heb ik een vraag aan bezitters van latere leveringen.
Het betreft de navigatie, op blz 328 van het boekje staat bij 3 : selecteer Etappe en route.
Dit krijg ik niet , daarom is etappes beheren ook niet mogelijk, b.v. verwijderen of verplaatsen.
Gaarne een reactie.

De dealer (verkoper) doet dit afhandelen met de opmerking , aan de navigatie kunnen wij niets wijzigen.
Hij doet verder geen uitspraak of dit ook bij latere uitvoeringen zo is.
Verder is het vreemd dat als je de risicogebieden zou willen installeren er Duitsland niet bij zit.
Ook is het aangeven van de maximale snelheid op de wegen maar zeer beperkt.
zelfs op diverse N wegen geeft hij niets aan.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de 308sw

Op GPSunderground staat een communitie versie met meer landen, maar weer zonder Frankrijk.
SCDB ondersteuning is er helaas nog niet :(

Beste (toekomstige) mede 308'ers. Handig dit forum! Ik ben al een tijdje aan het mee-lezen.

Ik heb gisteren als particuliere koper even diep in de buidel getast en mijn nieuwe 308SW Premiere in de kleur Blanc Nacre (Parelmoer wit) opgehaald. Deze is voorzien van:

- 17" LM "Rubis"
- Full LED
- Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
- Electronische rem
- Panoramadak
- Alcantara bekleding (half leder)
- Drivers Sport Pack
- Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
- CD-speler (incl Peugeot Connect Navigatie)
- Keyless entry & Start
- Pack Securite
- Pack Visibilite
- Pack Ergonomique
- Pack Aluminium

Ik ben er ook erg tevreden mee. Wat een mooie en comfortabele auto! Ik hoop er wat minder onderhoud aan te hebben dan de 407SW die ik hiervoor had. Ik verleng mijn garantie dan ook naar 4jaar.

Hierbij enkele foto's:
NPEsvG.jpg

gPElRJ.jpg

TsZwRo.jpg

Ik heb nog wat vragen die jullie wellicht zo kunnen beantwoorden:
- hoe kopieer ik muziek van mijn usb stick naar de opslag in de auto?
- Ik kan slechts een deel van de muziek afspelen (lang niet alle nummers worden gezien). Worden niet alle audio formaten ondersteund?
- Hoe pas ik de afstand aan tot mijn voorganger van de actieve snelheidsregelaar? (vind 2 sec. vaak te grote afstand).

* Overigens werd bij mij gisteren een USB 3.0 stick van 32gb niet herkend en een USB 2.0 van 4GB wel...

hardinxcore zei:
Ik heb nog wat vragen die jullie wellicht zo kunnen beantwoorden:
- hoe kopieer ik muziek van mijn usb stick naar de opslag in de auto?
- Ik kan slechts een deel van de muziek afspelen (lang niet alle nummers worden gezien). Worden niet alle audio formaten ondersteund?
- Hoe pas ik de afstand aan tot mijn voorganger van de actieve snelheidsregelaar? (vind 2 sec. vaak te grote afstand).

* Overigens werd bij mij gisteren een USB 3.0 stick van 32gb niet herkend en een USB 2.0 van 4GB wel...

kopieren naar jukebox:
Pagina 297 vh boekje (https://public.servicebox.peugeot.com/ddb/modeles/308n/308n_308/ed01-13/nl_nl/contenu/AP-308_Nouvelle_01_2013_NL.pdf)

Dus USB als bron, dan via het blauwe pijltje aan de linkerkant naar de secundaire pagina, daar vind je een knop "lijst met media". Daaronder zit de "kopie jukebox" functie!

Volgens mij wordt .wmv niet ondersteund

De adaptive cruise control heb ik na een proefrit achtewege gelaten maar is al een paar keer besproken volgens mij...

Steeds meer 308(ts) op de weg!!! Gaaf om te zien!

Hier inmiddels een kleine 10.000 km verder met mijn SW 1.6 BLE. Ik vroeg me af of iemand hier op het Forum al heeft kunnen achterhalen hoe ik de sfeerverlichting van het interieur aan kan zetten want deze mis ik in mijn instellingen.

TH308SW zei:
Steeds meer 308(ts) op de weg!!! Gaaf om te zien!

Hier inmiddels een kleine 10.000 km verder met mijn SW 1.6 BLE. Ik vroeg me af of iemand hier op het Forum al heeft kunnen achterhalen hoe ik de sfeerverlichting van het interieur aan kan zetten want deze mis ik in mijn instellingen.

Zit er niet in.
Net zo min als 12v achterin:T

Een 14% pauper kan niet alles hebben:)

ENTE zei:
Zit er niet in.
Net zo min als 12v achterin:T

Een 14% pauper kan niet alles hebben:)

Kwam er vorige week opeens achter dat mijn voetenbak verlicht is tijdens het rijden. Nooit eerder op gelet.
Had nieuwe schoenen aan, dus het licht weerkaatste. :T

Terug
Bovenaan