Peugeot 308 (SW p. 26)

Hij is binnen!
En wat rijdt dat lekker zeg... lekker veel pit maar ook heel rustig in de toeren als je wilt.
Wat gedoe met stekkers voor de EDS, dus die werkt nog niet.

16j2ec8.jpg

2pq7yas.jpg

xpn4zt.jpg

Netjes hoor. Mooie kleur en mooie velgen.

Zonder terug te zoeken. Wat zijn precies je specs? (BLE waarschijnlijk)

Leuk man op deze mooie zomerdag! Zomaar een 308 Sw Euro6 voor de deur hebben staan. Jaloers. Die Ligne S velgen zijn netjes. Gefeli!

Ik hoop dat EBS goedkomt. Ze zullen vast even moeten wennen (:B

Crabro zei:
Hij is binnen!
En wat rijdt dat lekker zeg... lekker veel pit maar ook heel rustig in de toeren als je wilt.

Zwart is eigenlijk ook héél mooi.

Goof2 zei:
Ente, hoe kom je aan die prijslijst van accesoires? Die kan ik nergens vinden op peugeot.nl. Zie ik iets voer het hoofd? Of kun je deze prijslijst sturen?
Dank!
https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/

Opast zei:
Crabro zei:
Hij is binnen!

Zwart is eigenlijk ook héél mooi.

Goof2 zei:
Ente, hoe kom je aan die prijslijst van accesoires? Die kan ik nergens vinden op peugeot.nl. Zie ik iets voer het hoofd? Of kun je deze prijslijst sturen?
Dank!
https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/

Even voor de zekerheid: dit is Dark Blue :-)

En voor de eerdere vraag over specs:
- inderdaad BLE
- Dark Blue
- 17" Ligne S
- Wat spulletjes, bv hondenrek besteld maar nog niet gekregen. Hopelijk komt er wel 1...
- 200W upgrade speakers (die werken al wel, zo echt al lekker geluid en zeker beter dan de standaard
- EDS amp en subwoofer (dealer zelf ook benieuwd naar het geluid daarvan)

Welke zestrapsautomaat bouwt Peugeot eigenlijk in de 308 (met de 1.2 e-thp)? Is dat die vreselijke gerobotiseerde handbak (de eb6v), een bak met dubbele koppeling of gebruiken ze nu weer een echte automaat met koppelomvormer? Ik kon daar zo snel geen info over vinden.

rlin zei:
Welke zestrapsautomaat bouwt Peugeot eigenlijk in de 308 (met de 1.2 e-thp)? Is dat die vreselijke gerobotiseerde handbak (de eb6v), een bak met dubbele koppeling of gebruiken ze nu weer een echte automaat met koppelomvormer? Ik kon daar zo snel geen info over vinden.

een 'ouderwetse' automaat. Dus met koppelomvormer.
Gelukkig niet de vreselijke gerobotiseerde handbak.

@Crabro.

Mooi man, gefeliciteerd ermee.
Geeft mij ook meteen een goede "real life" indruk van wat mij te wachten staat.
Als ik een verzoek je zou mogen doen...
Ik zou wel een foto willen zien waarop de gehele auto op te zien is, zo schuin van voor naar achter (en eventueel anders om).
Ik heb ook de SW in dark blue besteld maar kon hem maar nergens in SW uitvoering aanschouwen.

Calvin_Hobbes zei:
@Crabro.

Mooi man, gefeliciteerd ermee.
Geeft mij ook meteen een goede "real life" indruk van wat mij te wachten staat.
Als ik een verzoek je zou mogen doen...
Ik zou wel een foto willen zien waarop de gehele auto op te zien is, zo schuin van voor naar achter (en eventueel anders om).
Ik heb ook de SW in dark blue besteld maar kon hem maar nergens in SW uitvoering aanschouwen.

Wil ik wel doen, maar moet ik even goed snappen wat je bedoelt :)
Want er zit er toch 1 tussen met van voor naar achteren schuin? (en als je anders bedoelt, post dan even een plaatje van welke hoek, dan maak ik die na)

Darkside zei:
rlin zei:

een 'ouderwetse' automaat. Dus met koppelomvormer.
Gelukkig niet de vreselijke gerobotiseerde handbak.
De robot bak wordt steeds meer naar de goedkopere modellen verdrongen.
Dubbele koppeling bak zit niet in het PSA magazijn. Is het beleid om deze niet te gebruiken of geen geld voor ontwikkelen of inkopen er van?

Volgens mij heeft PSA geen dubbele koppelingen bak. En hoewel ik zeer tevreden ben over mijn DSG bak.
Toont BWM met hun 8-traps ZF bak aan dat een ouderwetse versnellingsbak helemaal niet slecht hoeft te zijn.

Een goed afgestelde autmatische 6-bak kan ook zeer fijn rijden. Van mij hoeft er dan ook niet perse geinvesteerd te worden in een bak met dubbele koppeling.

Enige voordeel van een DSG bak is dat deze vaak een gram om 2 a 3 zuiniger is dan de handbak en dat kan net betekenen dat je met DSG in de 20% valt en zonder in de 25%.
(En bij VAG kan ik gewoon een DSG kiezen op alle motoriseringen. Wil ik een 1.2 met 105pk in een highline uitvoering dan kan dat. Bij PSA is de keuze voor een automaat zeer beperkt en gekoppeld aan zwaarde motoriseringen)

Nadeel van ouderwetse bak is nog steeds de vertraging bij gas geven (elastieken gevoel) en het toerental dat niet evenredig met de versnelling is.
Verbruikscijfers worden wel steeds beter.

Crabro zei:
Want er zit er toch 1 tussen met van voor naar achteren schuin? (en als je anders bedoelt, post dan even een plaatje van welke hoek, dan maak ik die na)

Klopt, zie ik nu ook.
De pc op mijn werk waar ik eerder vandaag je post op zag toonde alle fotos ïngezoomd"zonder de mogelijkheid de hele foto te zien.
Leek dus net of je alleen details fotos gemaakt had. :)

Kan iemand me vertellen of de radio (bij touchscreen versie) in Nederland standaard DAB(+) ontvangst heeft of dat dit optioneel in Nederland mogelijk is?
Ik kan er bij peugeot niks over vinden buiten op diverse buitenlandse sites dat hij het afhankelijk van het land heeft of optioneel leverbaar is afhankelijk van het land.

Zou het graag willen hebben maar mijn dealer wist er niks van, en is dus nu niet specifiek opgegeven....

DAB Radio is in Nederland jammer genoeg nog niet leverbaar,althans zo was het voor 8 weken geleden misschien bij nieuwe bestellingen??

Calvin_Hobbes zei:
Crabro zei:

Klopt, zie ik nu ook.
De pc op mijn werk waar ik eerder vandaag je post op zag toonde alle fotos ïngezoomd"zonder de mogelijkheid de hele foto te zien.

Leest je baas dit ook?

Vreselijke wagen, Al dat inferieure Franse travestietenspul met stapels chroom en opsmuk.
Hoe slecht moet je in je vel zitten om in zoiets rond te willen rijden?

canbuske zei:
Vreselijke wagen, Al dat inferieure Franse travestietenspul met stapels chroom en opsmuk.

Klasse bijdrage! (tu)

canbuske zei:

Ieder zijn smaak, gelukkig, anders werd het wel erg saai op de weg.
Deze heeft net wat andere chrome accenten.... en is geen Frans spul..., hij is wel sneller dan de 308

audi-rvs-chroom-geen-simpele-wrap_01.jpg

308 SW BLE 1.6 bleuHdi kleur Gris Aluminium is in bestelling, verwachting levering ergens eind september of oktober.

Ben benieuwd naar gris alu bij de SW. Wat je nu veel ziet is Gris Artense wat ik overigens ook een mooie kleur vind, wat dieper getint.

Hopelijk lijkt dat franse Alu niet teveel op dat Duitse chrome... ( grapje Canbuske B))

@ffocus08 ik krijg woensdag 18 juni mijn Gris Aluminium 308 SW BLE. Zal dan ff wat foto's maken en ze posten!

207cc zei:
Calvin_Hobbes zei:
Crabro zei:

Klopt, zie ik nu ook.

Leest je baas dit ook?
Wat dan? Ben je bang dat ie een Peugeot hater is?

J_P_P zei:
207cc zei:
Calvin_Hobbes zei:
Crabro zei:

Klopt, zie ik nu ook.

Leest je baas dit ook?
Wat dan? Ben je bang dat ie een Peugeot hater is?

Nee, misschien dat hij vindt dat je op je werk moet werken.

207cc zei:
Nee, misschien dat hij vindt dat je op je werk moet werken.

Kerel, het gaat hier over de peugeot, niet over werk ethiek.*-)
Moraalridder spelen doe je maar ergens anders.

207cc zei:
Leest je baas dit ook?

Dat is een hele andere discussie dan over de 308 SW...
Maar om kort te zijn nee dit forum niet maar ja ik mag wel dit soort forums in bijv mijn pauze of koffie break bezoeken (incl vragen stellen etc.).

Ok, als het alleen over de 308 mag gaan, die van ons (mijn dochter en ik) worden woensdag samen afgeleverd. Beide Blanc Nacré, van haar BLP van mij Allure met grijs leer.

Crabro zei:
- 200W upgrade speakers (die werken al wel, zo echt al lekker geluid en zeker beter dan de standaard

Op de optielijst staat enkel de EBS Subwoofer en versterker. Welke optie is deze speaker upgrade precies, en wat zijn de kosten?

207cc zei:
Ok, als het alleen over de 308 mag gaan, die van ons (mijn dochter en ik) worden woensdag samen afgeleverd. Beide Blanc Nacré, van haar BLP van mij Allure met grijs leer.

Wit met grijs? Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel even wil zien.
Of is het leer donkergrijs?

canbuske zei:

Weer een buslading pubers gelost op Autoweek?
Ik raad deze jongeman aan zijn mond te gaan spoelen met zeep, enige ontwikkeling en omgangsvormen aan te leren en dan ev. terug te komen in dit topic. Onzindudes lopen er al genoeg rond.

Mcsluis zei:
Crabro zei:

Op de optielijst staat enkel de EBS Subwoofer en versterker. Welke optie is deze speaker upgrade precies, en wat zijn de kosten?

Ik dacht dat ik hem van de standaard 308 lijst had, maar zie hem niet meer staan. Check anders even de lijst van de oude 308. Je hebt namelijk allemaal aftermarket speakers en ik hen even aan de dealer gelaten om een stel te vinden dat past. Ik was 200 euri kwijt.

iDS zei:
canbuske zei:

Weer een buslading pubers gelost op Autoweek?
Ik raad deze jongeman aan zijn mond te gaan spoelen met zeep, enige ontwikkeling en omgangsvormen aan te leren en dan ev. terug te komen in dit topic. Onzindudes lopen er al genoeg rond.

iDS: slecht nieuws.

10 tegen 1 dat deze CanBus een volwassen vent is.
Nou ja, 'volwassen' ...:S

https://www.vroom.be/nl/autotest/test-peugeot-308-sw

Sympathieke test.
Veel complimenten.

Gilletti zei:
207cc zei:

Wit met grijs? Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel even wil zien.
Of is het leer donkergrijs?
Leer is lichtgrijs uit de brochure. Ik heb 'm al zien staan bij de dealer en ik vind 't chique en fris. Ik zal wat foto's plaatsen na de levering.

Zijn hier trouwens al BLE rijders met aftermarket leder interieur? Ben nieuwsgierig hoe de standaard stoelen ogen als er een velletje omheen zit.
Standaard zien ze er wel erg armetierig uit met die Komo bekleding;)

@ente aankomende week wordt mijn lederen interieur ingebouwd. Woensdag de 18e kan ik hem ophalen en zal ik wat foto's posten. Kleur is donkerbruin

Tweewout zei:
@ffocus08 ik krijg woensdag 18 juni mijn Gris Aluminium 308 SW BLE. Zal dan ff wat foto's maken en ze posten!

Ben ook erg benieuwd, wat dat betreft is het altijd leuk om uit te zien naar een nieuwe auto.
In elk geval veel rijplezier gewenst, je zult hem tenslotte meer aan de binnenkant zien dan aan de buitenkant... (tu)

Ben zelf ook voor een 308 SW BLE aan het kijken. Maar een ding blijf ik maar raar vinden aan Peugeot..... Koop je bijna een auto van 28,000 euro krijg je er niet eens full-led verlichting op.... Maar koop je een goedkopere model dan weer wel.

DienBrabander zei:
Ben zelf ook voor een 308 SW BLE aan het kijken. Maar een ding blijf ik maar raar vinden aan Peugeot..... Koop je bijna een auto van 28,000 euro krijg je er niet eens full-led verlichting op.... Maar koop je een goedkopere model dan weer wel.

De prijs is hierbij niet relevant. Het toverwoord is C02.

De SW in allure met 1.2thp heeft voor minder dan 28000 wel full led. Echter jij wil waarschijnlijk 14%? ;-)

Mcsluis zei:
DienBrabander zei:

De prijs is hierbij niet relevant. Het toverwoord is C02.

De SW in allure met 1.2thp heeft voor minder dan 28000 wel full led. Echter jij wil waarschijnlijk 14%? ;-)

Nee, wil gaan voor de diesel 2.0 SLE 20% bijtelling.

ENTE zei:
Zijn hier trouwens al BLE rijders met aftermarket leder interieur? Ben nieuwsgierig hoe de standaard stoelen ogen als er een velletje omheen zit.
Standaard zien ze er wel erg armetierig uit met die Komo bekleding;)

Mijn auto komt deze week bij de dealer binnen en gaat direct daarna direct door voor de inbouw van leder (lederinbouwnederland). Over +/- 2 weken zal foto's posten. Kleur betreft donkerbruin, auto kleur is gris mokka.

[Mijn auto komt deze week bij de dealer binnen en gaat direct daarna direct door voor de inbouw van leder (lederinbouwnederland). Over +/- 2 weken zal foto's posten. Kleur betreft donkerbruin, auto kleur is gris mokka.[/quote]

Benieuwd naar je foto's!

Afgelopen vrijdag gereden in een 308SW 1.2 THP 130. En het viel me niet tegen, komende uit een 308SW 1.6 THP 150 (2009).
Aan het motorgeluid moet ik wel even wennen, maar het vermogen is me zeker niet tegen gevallen.
Kans is groot dat ik voor de 1.2 (privé) premiere ga, in kleur gris mokka, en met een beetje geluk kan de dealer een voorraad auto regelen (dus snel rijdenB).

Nu twijfel ik nog over de wintervelgen, standaard zitten er de Rubis 17"" onder die ik wel mooi vind. Nog wel aan 18" gedacht ziet er geweldig uit, maar gezien kosten en rest minpunten (max 40000 km, hoge kosten banden, minder comfortabel/spoorvorming, hoger verbruik) toch maar laten varen.
Als wintervelg heb ik nu de Ligne-S 16" bedacht, maar twijfel niet of het toch 17" moet zijn (smoelt beter, maar voor winterbanden is 16" mogelijk te prefereren?). Argumenten?
Het geluid vond ik standaard niet voldoende, dus een setje komt er nog in. Iemand ervaring met EBS subwoofer en EBS versterker, werkt dat goed met de standaard speakers?
Op welke banden worden de nieuwe SW's afgeleverd? En welke hebben de beste rijeigenschappen (mag kiezen vd dealer!).

Komende week is het dan eindelijk zover, mijn 308 BLE 1.6 Blue HDI 120 wordt donderdag afgeleverd (:P)

Neen, geen SW, een hatchback welke ik in december '13 heb besteld, levertijd is 2x vertraagd, april......toen mei.....en dan nu midden juni is 't zover !

RudJong zei:
Neen, geen SW, een hatchback welke ik in december '13 heb besteld, levertijd is 2x vertraagd, april......toen mei.....en dan nu midden juni is 't zover !

Hee, dat klinkt bekend, exact hetzelfde, december, april, mei. Wordt woensdag afgeleverd.

207cc zei:
RudJong zei:

Hee, dat klinkt bekend, exact hetzelfde, december, april, mei. Wordt woensdag afgeleverd.

Haha, ook bij een collega van mij, die wordt komende dinsdag afgeleverd ! Hebben we misschien opeenvolgende kentekens :}

Terug
Bovenaan