Peugeot 308 (SW p. 26)

Ik heb mijn keuze gemaakt voor een 308HB BLP met de volgende opties:

Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Alarm met supervergrendeling en twee afstandsbedieningen
CD-speler
Lederen bekleding Mistral zwart (incl. verwarmbare voorstoelen)
Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
Pack Sécurité
Speciale vernismetaallak Blanc Nacré
Keyless entry & start
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met elektrische lendensteunverstelling en massagefunctie
Entertainmentsyst. 2 breedbeeldmonitoren, DVD-speler en 2 infrarood h.telefoons
Dorpelinstaplijst set voor, blauw Peugeot logo met achtergrondverlichting

Mis ik dan nog iets? (Chiptunen laat ik varen)

J_P_P zei:

Gefeli!

Wij wachten nog steeds.

Ik zou zeggen doe nog: EBS subwoofer en EBS versterker

Over de aparte dash layout:

In Frankrijk staat
de 208 op #2,
de 308 op #3 en
de 2008 op #5.

Voor de 308 en 2008 zijn lange levertijden / wordt in extra shifts gewerkt.

Dan mag je toch concluderen dat Peugeot een gok nam die goed uitpakt.
Kopers lopen er niet voor weg, in tegendeel.

Benieuwd welke (Chinese) ;) fabrikant het ook aandurft.

:,( Net telefoon van de dealer. De afleverafspraak van de BLP vrijdag kan helaas niet doorgaan omdat het kenteken nog niet binnen is.

Misschien is de verwijzing naar het artikel in 'Autozeitung' (17-5-2014) al eens genoemd in dit topic, maar ik vond er wel sprekende foto's tussen zitten.

Link naar het Autozeitung artikel

Dit is toch een royale beenruimte te noemen:
Peugeot-308-SW-BlueHDi-120-Test-7.jpg

35 meter remweg met 100 km/h... schijnt niet slecht te zijn...
Peugeot-308-SW-BlueHDi-120-Test-12.jpg

ffocus08 zei:
Dit is toch een royale beenruimte te noemen:
Dat is dan toch echt met de voorstoel helemaal naar voren. Ik ben vanmiddag even snel langs de Peugeot dealer gereden om de auto te bekijken, en de eerste indruk is positief. Alleen de beenruimte achter vond ik matig. Ik heb de voorstoel ingesteld zoals deze ook bij mijn Octavia staat (+/- 80% naar achteren), en ging vervolgens achterin zitten. Daarbij kwam mijn knie direct tegen de voorstoel. Ik ben 'slechts' 1.83m, dus daar ligt het niet aan.
Ik stapte daarna weer eens op de achterbank van de Octavia, en dat voelde ineens als een 'zee aan ruimte', +/- 10 cm tot voorstoel. Aangezien ik nu al steeds meer de voeten van mijn kids voel in mijn rug wordt de 308 SW een uitdaging. Oordeel zelf bij de dealer.

De auto zelf vind ik mooi. Goed afgewerkt, mooie materialen. Er stond een BLE en een Premiere (Alure versie). Ik vind die laatste toch wel mooier. Zowel de neus (LED verlichting) als de sportstoelen met half leer/alcantara. Maar dat is persoonlijk. Volgende week maar eens een proefrit maken.

Geen beste foto's, maar voor de liefhebbers een impressie hieronder. De Premiere stond helaas in een garage waardoor de foto's donker zijn.
IMG_2805.jpg

IMG_2806.jpg

IMG_2807.jpg

E-One zei:
J_P_P zei:

Gefeli!

Wij wachten nog steeds.

Tnx!
Dit gaat toch ten koste van de ruimte voor een reservewiel of thuiskomertje?

J_P_P zei:
E-One zei:
J_P_P zei:

Gefeli!

Wij wachten nog steeds.

Tnx!
Dit gaat toch ten koste van de ruimte voor een reservewiel of thuiskomertje?

De DENON set (OPTIE) gaat wel ten koste van het reservewiel en niet op Blue Lease. Deze EBS systemen zijn accessoires en dus niet in je bijtelling B)

Ik heb ooit de volgende vragen gesteld aan de fabrikant:

V: Waar gaat deze ingebouwd worden? Ten koste van bijv. reservewiel?
A: De EBS booster amplifier wordt achter het dashboard weggebouwd. De EBS active subwoofer wordt in de kofferruimte of onder de bijrijderstoel geplaatst. Het reservewiel blijft hierbij behouden.

V: Doet de Peugeot dealer dit zelf?
A: De inbouw wordt inderdaad door de Peugeot dealer zelf gedaan.

V: Kunnen beide worden geinstalleerd zonder dat er nieuwe boxen moeten worden geplaatst/gekocht? En kunnen dus de huidige boxen de EBS subwoofer aan? In de Accessoires lijst staan namelijk geen extra zwaardere boxen en ik weet niet wat er in de nieuwe 308 zit.
A: Nieuwe/zwaardere speakers zijn inderdaad niet nodig voor de EBS booster amplifier. De EBS active subwoofer belast de overige speakers niet, dus ook daar zijn geen zwaardere speakers voor nodig.

V: Is de subwoofer af te raden als je de standaard boxen niet upgrade? En is dus de EBS amplifier als enige al een grote verbetering? Dan laat ik namelijk de subwoofer achterwege
A: De subwoofer is vooral een upgrade van de hoeveelheid bass in de auto, vervangen van de overige speakers is dus niet nodig. De EBS booster amplifier is een forse verbering van de geluidskwaliteit, maar verschaft niet direct meer bass. Wanneer u dit wel wil, zouden wij de EBS subwoofer zeker adviseren.

P.S. de subwoofer onder de bijrijderstoel heeft mijn voorkeur.

https://www.flickr.com/photos/ebsforcitroen/9026315694/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/ebsforcitroen/9026309772/in/photostream/

Beste 308 sw liefhebbers,

Ik ben bezig mijn toekomstige 308 SW te bestellen en wil heel graag donkere (zwart of antraciet) 17" velgen. Echter kan ik nergens een catalogus o.i.d. vinden uit welke velgen gekozen kan worden (behalve de RUBIS, Jante Aliage Leger -en Emeraude 17" velgen).
Heeft iemand een tip of naam of afbeelding (en evt. prijs) van 17" velgen voor de 308 SW? Mijn dank is groot!!
Mijn SW zal wit worden en met donkere velgen vind ik dat mooi!!

groeten,
Krish

Je hebt de standaard velgen dus al gevonden. Hier een website waar andere 17"velgen te verkrijgen zijn voor de 308 (2013-):
https://www.online-velgen.nl/zoeken/peugeot-velgen/308-2013-/17-inch/

Even een update. Mijn SW BLE 1.6 HDI kan al over 3 weken worden geleverd! Besteld half april.
Maar nu het slechte nieuws...van mijn werkgever mag ik 'm pas begin augustus gaan rijden omdat mijn huidige leasecontract afloopt per half augustus :,(
Dat wordt dus nog met de 'oude' wagen naar Spanje tuffen :?

Niet verkeerd 2 1/2 maand levertijd. De bestelling voor mijn SW BLE 2.0 HDI is ook half april geplaatst maar ik mag vooralsnog wachten tot (en met?) augstus... Weet je de reden voor deze 'snelle' levering?

Die reden staat op de vorige pagina....:T

ENTE zei:
PieterVLB zei:
Snap trouwens niet dat mensen al de levering krijgen van hun SW. Zijn deze SWs dan reeds in 2013 besteld? Of is de levering hiervan gewoon sneller?

De meeste SW's voor NL zijn BLE uitvoeringen en dus stampwerk voor de fabriek.
BLE uitvoeringen kennen weinig 'af-fabriek' accessoires. Dus gemakkelijk produceerbaar.
Komt bij dat dealers gewoon extra exemplaren bij de eerste serie hebben genoteerd, dus levering uit 'voorraad' is mogelijk!

Uiteindelijk is mijn SW BLE begin april 2014 pas in bestelling genomen door de leasemaatschappij en kon deze nog met de eerste vloot SW's mee. Levering over een paar weken.

kmdwsng zei:
Heeft iemand een tip of naam of afbeelding (en evt. prijs) van 17" velgen voor de 308 SW? Mijn dank is groot!!

Krish

Die van Ligne S lijn een optie? 17 inch en subtiel klein rood kleurtje erin. Leuk bij een witte 308.

jante-alliage-leger-ligne-s-17-peugeot.jpg

17_Inch_Ligne_S_Alloy_large.jpg

Eergisteren ook nog even "proef gezeten" op de achterbank van de Premiere met panorama dak.
De been ruimte viel me toen mee. Maar moet er bij zeggen dat ik zelf daarvoor niet voorin gezeten heb dus de stoel stond niet zoals hij normaal zal komen te staan als ik achter het stuur zit.

De hoofd ruimte viel me echter tegen, maar dat doet hij mij bij haast elke auto uit deze klasse.
Met het zonnendoek aan de kant kan ik netjes recht op zitten, met het doek dicht is dat niet het geval, dan zit ik daar tegen aan.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik 1,90m ben met vrij korte beentjes voor mijn lengte maar wel een lang boven lijf.
Ik heb de nodige andere autos waar ik achterin, ook met normaal dak, tegen het dak kom als ik normaal rechtop zit.

Eindelijk ook een ophaaldatum gekregen: 27juni 16:00 mag ik hem ophalen. :D

Ok, hopelijk levert het BLE stampwerk ook nog een kortere levertijd voor mijn SW op :-)

ENTE zei:
Die reden staat op de vorige pagina....:T

ENTE zei:
PieterVLB zei:
Snap trouwens niet dat mensen al de levering krijgen van hun SW. Zijn deze SWs dan reeds in 2013 besteld? Of is de levering hiervan gewoon sneller?

De meeste SW's voor NL zijn BLE uitvoeringen en dus stampwerk voor de fabriek.
BLE uitvoeringen kennen weinig 'af-fabriek' accessoires. Dus gemakkelijk produceerbaar.
Komt bij dat dealers gewoon extra exemplaren bij de eerste serie hebben genoteerd, dus levering uit 'voorraad' is mogelijk!

Uiteindelijk is mijn SW BLE begin april 2014 pas in bestelling genomen door de leasemaatschappij en kon deze nog met de eerste vloot SW's mee. Levering over een paar weken.

HanTheMan zei:

Ha die Han,
Klopt het dat het ging om een 308 HB Euro6 BLP besteld Okt 2013? En eerdere data waren 6 en 10 juni ofzo? Iets van morgen in Nederland aanwezig (van de trailer) en dan nog 20 dagen prepareren?

Wel top dat je nu een echte datum hebt gekregen. Op basis van de datum dat hij echt bij de dealer komt te staan?

33jr3fs.jpg

Mooi Zwart is niet lelijk ,
Met de sierstrips deze staan goed onder zwart

Hermann zei:

GAAAAFFFF! Heb je deze zwarte bolide al voor de deur staan? Eindelijk zie ik de de chromen strips die ik zo mooi vind en ook heb genomen, maar waar ik nog nooit een goed plaatje van heb gezien, op een gevoelige plaat. Bedankt voor de pic! Ik moet er alleen RUBIS velgen bij denken. (tu)

Nu wil ik mijn wagen helemaal snel hebben. Mijn hart gaat weer een stukje sneller kloppen.

E-One zei:
HanTheMan zei:

Ha die Han,
Klopt het dat het ging om een 308 HB Euro6 BLP besteld Okt 2013? En eerdere data waren 6 en 10 juni ofzo? Iets van morgen in Nederland aanwezig (van de trailer) en dan nog 20 dagen prepareren?

Wel top dat je nu een echte datum hebt gekregen. Op basis van de datum dat hij echt bij de dealer komt te staan?

Hey E-One ja klopt precies, waarom dat dan nog 20dagen moet duren is mij ook een raadsel maar ik ben blij dat ik een datum heb om naartoe te leven :)

@Hermann: Gaaf man!! ik moet helaas de Topaze velgen en niet de sierstrips erbij denken maar dan nog toffe bak!

niels77 zei:
Even een update. Mijn SW BLE 1.6 HDI kan al over 3 weken worden geleverd! Besteld half april.
Maar nu het slechte nieuws...van mijn werkgever mag ik 'm pas begin augustus gaan rijden omdat mijn huidige leasecontract afloopt per half augustus :,(
Dat wordt dus nog met de 'oude' wagen naar Spanje tuffen :?

Toch raar dat mijn op 13-2 bestelde SW BLE pas week 29 in het land is

Dit gaat de mijne worden, even gephotoshopt:

10354829_452920344842222_3647192060554669105_n.jpg

Fabricage week 25, bij de dealer week 27

E-One zei:
Hermann zei:

GAAAAFFFF! Heb je deze zwarte bolide al voor de deur staan? Eindelijk zie ik de de chromen strips die ik zo mooi vind en ook heb genomen, maar waar ik nog nooit een goed plaatje van heb gezien, op een gevoelige plaat. Bedankt voor de pic! Ik moet er alleen RUBIS velgen bij denken. (tu)

Nu wil ik mijn wagen helemaal snel hebben. Mijn hart gaat weer een stukje sneller kloppen.

Ja deze heb ik 8 weken zie/lees bij de review van peter-jg mijn schrijven

Dit staat ook bij de review van Peter-J.G had ik daar gepost.

zo,de auto is in de garage geweest ,motorkap is afgesteld ,sierstrips vervangen ,en 4 nieuwe banden eronder
ook michelin pilot sport 3 gelijk aan die er onder zaten ,maar het kabaal is een stuk minder ik denk dat het nu een normaal afrolgeluid is van dit type band,
nu heb ik weer wat nieuws,als ik hem doortrek in toeren en ik kom in het rode vlak maakt de motor een hoog piepend geluid garage zegt dat er een klep ofzo open gaat we wachten maar weer af,
op de motorkap heb ik een stuk of vier steenlag beschadigen een was met een deukje dit deukje heb ik er al uit laten halen en de rest wat bijgetipt,wat volgt!!!

E-One zei:
Hermann zei:

Op pag37 van deze topic staat mijn zwarte 308hb met rubis velgen. Moest je als eens willen denken aan je auto

Hermann zei:

zo,de auto is in de garage geweest ,motorkap is afgesteld ,sierstrips vervangen ,en 4 nieuwe banden eronder
ook michelin pilot sport 3 gelijk aan die er onder zaten ,maar het kabaal is een stuk minder ik denk dat het nu een normaal afrolgeluid is van dit type band,
nu heb ik weer wat nieuws,als ik hem doortrek in toeren en ik kom in het rode vlak maakt de motor een hoog piepend geluid garage zegt dat er een klep ofzo open gaat we wachten maar weer af,
op de motorkap heb ik een stuk of vier steenlag beschadigen een was met een deukje dit deukje heb ik er al uit laten halen en de rest wat bijgetipt,wat volgt!!!

Help me even:

Hoe oud ben je?
Waar heb je het over?

Is je VW zo beroerd?
Is je 308 3x nix?

Vragen, vragen ....

Zo, hij is er beste mensen!

308 Allure 1.6 BlueHDi 88 kW Dark Blue met de opties metallic lak, CD-speler en Pack Securité.

Ff een snel plaatje:
Peugeot_308_001.jpg

Nu maar eens die dikke pil van een instructieboek doornemen en de fles wijn van de dealer ontkurken... :-D Santé!

kmdwsng zei:

Ik ben bezig mijn toekomstige 308 SW te bestellen en wil heel graag donkere (zwart of antraciet) 17" velgen. Echter kan ik nergens een catalogus o.i.d. vinden uit welke velgen gekozen kan worden (behalve de RUBIS, Jante Aliage Leger -en Emeraude 17" velgen).

groeten,
Krish

Vanaf 0:53:
https://www.youtube.com/watch?v=US-rBICyO5g

Selecteer de "nieuwe 308" (niet SW) en daar staan oa prijzen:
https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/

En volgens mij staan ze ook gewoon in de folder?

Morgen zal ik foto's posten van een SW met de 17"Ligne S, want nog 1 nachtje slapen en ik krijg hem geleverd!! :-D

Hermann zei:

De Michelin pilot sport 3 is niet de stilste band, ik heb daar ook jarenlang op gereden en deze hadden best vrij veel afrolgeluiden.
Is het rode gebied bij de benzine uitvoering niet ongeveer 6000 rpm :O
V.w.b. de steenslag schade e.d. daar kan je de auto natuurlijk niet voor aansprakelijk stellen dat lijkt mij meestal overmacht.

https://itunes.apple.com/nl/app/new-308-in-3d/id722814010?mt=8

voor diegene die een ipad hebben

Alle gelukkigen die hun 308HB of SW al hebben mogen ophalen: Van harte gefeliciteerd en heel veel rijplezier in deze mooie auto ;)

Voor de minder gelukkigen onder ons: Nog even geduld, binnenkort mogen wij ook van onze nieuwe auto gaan genieten!

zwasie zei:
E-One zei:
Hermann zei:

Op pag37 van deze topic staat mijn zwarte 308hb met rubis velgen. Moest je als eens willen denken aan je auto

Klopt. Dat was ik al weer vergeten. Maar die strips waren nu even het wauw momentje. Rubis vind ik hem hem sowieso goed en juist staan.

dmp61 zei:
Hermann zei:

De Michelin pilot sport 3 is niet de stilste band, ik heb daar ook jarenlang op gereden en deze hadden best vrij veel afrolgeluiden.
Is het rode gebied bij de benzine uitvoering niet ongeveer 6000 rpm :O
V.w.b. de steenslag schade e.d. daar kan je de auto natuurlijk niet voor aansprakelijk stellen dat lijkt mij meestal overmacht.

Nee wat de steenslag betreft is gewoon pech ,je wilt hem zo lang mogelijk mooi houden,
verder ben ik best tevreden met deze auto,en het is inderdaad een benzine uitvoering 1.6 THP 155 pk Allure 18 inch

P308SWII zei:
Alle gelukkigen die hun 308HB of SW al hebben mogen ophalen: Van harte gefeliciteerd en heel veel rijplezier in deze mooie auto ;)

Voor de minder gelukkigen onder ons: Nog even geduld, binnenkort mogen wij ook van onze nieuwe auto gaan genieten!

De minder gelukkigen onder ons zijn diegenen die wel zitten te wachten, maar niet op een 308 :-)

ENTE zei:
In de accessoire lijst staan er nogal wat knoppen beschreven.
Met dat leer zit nu standaard op de 5 bak en de automaat.

Alu is idd koud in de winter en gloeiend heet in de zomer, weet ik nog van de Laguna.

Plaats ik een keer een foto, kijk je niet goed. :T
Die standaard automaat/ 5-bak knop is anders (zie plaatjes hieronder) dan de accessoire 6-bak.

Peugeot_308_SW_2014_504_Boite_Vitesse.jpg

0240461031003.jpg

Zie het verschil niet echt, kan ook aan de beroerde foto liggen ...:p

Edit: oh wacht...op die beroerde foto van jou zie ik een ronde knop!:}

2ikz9y9.jpg

Ze zijn erg van de knoppen (of naar de knoppen?) bij Peugeot....
Ook nieuwsgierig naar dat zware leer, of moest dat toch zwart leer zijn*-)

Goedemorgen!

Gisteren eventjes met de dealer gebeld.
Schijnt dat alle SW bakken een afleverdatum hebben in het systeem.
Die van mij wordt week 27 in NL verwacht en week 28/29 afgeleverd.
Bestel datum 19 Feb.

Kennie wachtuhhh

Ente, hoe kom je aan die prijslijst van accesoires? Die kan ik nergens vinden op peugeot.nl. Zie ik iets voer het hoofd? Of kun je deze prijslijst sturen?
Dank!

ENTE zei:
2ikz9y9.jpg

Ze zijn erg van de knoppen (of naar de knoppen?) bij Peugeot....
Ook nieuwsgierig naar dat zware leer, of moest dat toch zwart leer zijn*-)

past mooi bij licht grijs denk ik.

SVlieG zei:

Alle in de zin van alle SWs die in Nederland besteld zijn of alle in de zin van alle die bij die dealer besteld zijn?

Crabro zei:
kmdwsng zei:

groeten,
Krish

Vanaf 0:53:
https://www.youtube.com/watch?v=US-rBICyO5g

Selecteer de "nieuwe 308" (niet SW) en daar staan oa prijzen:
https://services.peugeot.nl/accessoires-prijslijsten/

En volgens mij staan ze ook gewoon in de folder?

Morgen zal ik foto's posten van een SW met de 17"Ligne S, want nog 1 nachtje slapen en ik krijg hem geleverd!! :-D

Dank voor jouw reactie! De Linge S zou ook mijn keus zijn uit de velgen die door Peugeot aangeboden worden voor de 308 (SW). Ik ben nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om buiten dat aanbod te shoppen... aangezien dat aardig in prijs kan schelen ;-)

Calvin_Hobbes zei:
SVlieG zei:

Alle in de zin van alle SWs die in Nederland besteld zijn of alle in de zin van alle die bij die dealer besteld zijn?

Helaas kan ik niet voor de rest van Nederland spreken, dus hier gaat het om deze dealer.

Terug
Bovenaan