Peugeot 308 (SW p. 26)

Tweewout zei:
Heb net bij de dealer mijn nieuwe 308SW even gezien. Helaas nog wel met alle bescherming etc. erom heen maar toch ziet hij er erg goed uit!

Nu nog ff geduld!

Wel al geconstateerd dat de LED instapverlichting onder de spiegels en binnen gewoon aanwezig is en dat het BueHDI logo er niet op zit op de achterklep!

Wel raar dat het lijkt alsof er meer SW's uitgeleverd worden als HB's. Of is dat vanwege de populariteit van de SW's dat die vaker voorbij komen op het forum? Hopen dat het allemaal een beetje mag opschieten.

Mangoöloog zei:
Zojuist nog maar eens gebeld naar de dealer wat de status is van mijn in januari bestelde 308HB benzine. De laatste update die ik had was dat de auto deze of volgende week geleverd zou worden.

Net is er in het systeem van peugeot gekeken en daar zagen ze dat de auto inmiddels wéér is opgeschoven, nu naar week 29. Weer 6 weken er bij dus. En wederom moet ik hier zelf over bellen.

Ik vind dit zo langzamerhand echt te belachelijk voor woorden. Na bestelling was de eerste indicatie in de maand Maart, nog voor dat de productie van de E-HDI's op gang zou komen, en daarna is het met tussenpozen van zo'n 6 weken vooruit geschoven.

Volgens de dealer heeft dit te maken dat de fabriek z'n planning heen en weer blijft schuiven. Wat mij betreft moeten ze zich maar gewoon eens een keer aan de planning gaan houden die ze in eerste instantie maken want dit is gewoon echt niet meer te doen.

Heb exact hetzelfde verhaal, auto op 2 januari besteld, 308 HB benzine, levertermijn schuift inderdaad telkens maar op. Als ik het had geweten had ik misschien een andere auto gekozen. Paar weken vertraging valt te begrijpen, maar 4 maanden extra wachten is belachelijk. En dan nog geen garantie dat hij er is begin Juli. Altijd Duitse wagens gereden in het verleden. Peugeot maakt hier geen goede eerste indruk.

Snap trouwens niet dat mensen al de levering krijgen van hun SW. Zijn deze SWs dan reeds in 2013 besteld? Of is de levering hiervan gewoon sneller?

Amai : de drukte precies voor geweest met mijn bestelling :).
Half december besteld en in maart mooi netjes op tijd in de garage

PieterVLB zei:
Snap trouwens niet dat mensen al de levering krijgen van hun SW. Zijn deze SWs dan reeds in 2013 besteld? Of is de levering hiervan gewoon sneller?

De meeste SW's voor NL zijn BLE uitvoeringen en dus stampwerk voor de fabriek.
BLE uitvoeringen kennen weinig 'af-fabriek' accessoires. Dus gemakkelijk produceerbaar.
Komt bij dat dealers gewoon extra exemplaren bij de eerste serie hebben genoteerd, dus levering uit 'voorraad' is mogelijk!

Uiteindelijk is mijn SW BLE begin april 2014 pas in bestelling genomen door de leasemaatschappij en kon deze nog met de eerste vloot SW's mee. Levering over een paar weken.

ENTE zei:
De meeste SW's voor NL zijn BLE uitvoeringen en dus stampwerk voor de fabriek.
BLE uitvoeringen kennen weinig 'af-fabriek' accessoires. Dus gemakkelijk produceerbaar.
Komt bij dat dealers gewoon extra exemplaren bij de eerste serie hebben genoteerd, dus levering uit 'voorraad' is mogelijk!

Uiteindelijk is mijn SW BLE begin april 2014 pas in bestelling genomen door de leasemaatschappij en kon deze nog met de eerste vloot SW's mee. Levering over een paar weken.

Bedankt voor de info ENTE. Misschien had ik achteraf beter ook een SW genomen, al is het wat lastiger met parkeren in Amsterdam.

Is er iemand op het forum die een 14% HB BLP in 2014 heeft besteld en de auto reeds heeft ontvangen?

zwasie zei:

Hi Zwasie,
Is dit een NL of BE bestelling?
HB BLP?

heeft iemand ervaring met de handmatige airco van de bluelease? Het lijkt mij niet praktisch te bedienen via het touchscreen als je daar steeds naar toe moet om aan de knoppen te "draaien".

Zojuist contact gehad met de dealer mijn bestelde auto staat nu in het systeem om in wk 29 bij de dealer afgeleverd te worden.

308 SW Allure 17 2.0 BlueHDI Automaat, besteld 3e week februari

golfdiesel zei:
heeft iemand ervaring met de handmatige airco van de bluelease? Het lijkt mij niet praktisch te bedienen via het touchscreen als je daar steeds naar toe moet om aan de knoppen te "draaien".

Tijdens mijn proefrit vond ik het inderdaad niet practisch. Maar ook niet echt storend.
In mijn zoektocht naar een opvolger van mijn huidige auto ben ik er al achter gekomen dat de perfecte auto niet bestaat.
Er zullen altijd wat concessies gedaan moeten worden. Het aanpassen van het klimaat is daar een van bij de 308.
Daar tegenover staat iig een mooi stijlvol dashboard.

Ik heb vandaag de dealer gebeld. Mijn auto zou deze week geleverd worden en tot mijn grote vreugde is hij inmiddels ook daadwerkelijk gearriveerd bij de dealer. Besteldatum 3 februari. Het gaat om een 1.6 hdi blue lease premium HB.

New308 zei:
Ik heb vandaag de dealer gebeld. Mijn auto zou deze week geleverd worden en tot mijn grote vreugde is hij inmiddels ook daadwerkelijk gearriveerd bij de dealer. Besteldatum 3 februari. Het gaat om een 1.6 hdi blue lease premium HB.

Vreemd. Mijn 308 euro6 HB BLP is van bestelling eind nov 2013 en geen nieuws of update vanuit Hoofddorp van mossel. Het gaat een beetje kris kras door elkaar.

Zojuist de krabbel gezet onder de bestelling van een Dark Blue Peugeot 308 SW Premiere 1.2e THP.
Als optie de achteruitrij camera / auto parkeren en cd speler nog erbij genomen.

Ook maar eens onze contactpersoon op het werk gemaild. Bij bestelling begin april is gezegd dat het half juni gaat worden, als ik de verhalen zo lees hier dan heb ik er een hard hoofd in dat ze dat gaan halen. Gaat om een 308 HB BL (standaard) met 1.6 BlueHDI motor die begin april besteld is.

PieterVLB zei:
zwasie zei:

Hi Zwasie,
Is dit een NL of BE bestelling?
HB BLP?

BE Bestelling, geen zever met 14% bijtelling hier :).
Ging om allure versie met de 1.6HDI

2x 308HB 14% besteld in december. 1x BLP, 1x Allure. Nadat de levering eerst van april was verzet naar respectievelijk week 19 en 21, werd dat later week 21 en 23. Vandaag is de BLP bij de dealer afgeleverd. Over de Allure nog geen informatie ("het systeem ligt er uit").
Aflevering BLP op zijn vroegst volgende week dinsdag. Hou nog een beetje hoop op gezamenlijke aflevering ergens volgende week.

Update van mijn dealer,

Mijn auto is geproduceerd en gaat op transport naar NL

Betreft een 308HB BlueHDi BLP besteld begin februari. Moet nog leer in maar levering deze maand gaat wel lukken verwacht hij.

Ik wil graag de 308 SW in de diesel 14% uitvoering bestellen met de stoelbekleding uit onderstaande afbeelding. Echter, dat lijkt in de prijslijst van de 308SW van de Blue Lease (premium) uitvoeringen geen optie te zijn. Kan iemand bevestigen dat ik dit juist zie en of er andere mogelijkheden zijn?

Peugeot-308-2014-26-interior.jpg

Mvrgr,

Tommie

SW 14% alcantara/leer zoals op de foto niet mogelijk af fabriek.
Alleen via dealer volledig leder inbouw achteraf.

Klopt, alcantara is alleen te bestellen vanaf niveau Allure, en niveau Allure is niet te krijgen als 14% SW.
Je opties zijn:
1. een hatchback Allure kiezen
2. een SW Allure 20% kiezen
3. wellicht is het achteraf in te bouwen door de dealer.

Goed werk en info jongens! Jullie kunnen wel gaan werken bij PSA. Beter dan die dealers mrt hun informatieverstrekking *-). Over de leveringen...bah

Tja...

Ik las net nog een enthousiast stukje op Twitter
@hylkemapeugeot: Nu de nieuwe Peugeot 308 SW in de showroom staat, komen ook de eerste klanten hun Peugeot 308 SW ophalen
Klik

Nadat vandaag mijn huidige PSA product weer eens hinderlijk storingen had (altijd na een paar dagen stilstand bij warm weer...) kwam de jaloezie toch lichtelijk opzetten:?

Dank voor de snelle en heldere reactie.

Wel jammer, want je zou denken dat dit opties zijn die geheel los van de 14% staan en juist leaserijders interesseren....

Kijk maar een wat ik achteraf heb in laten bouwen
Totale leasebedrag 750,- euro = netto 200,- per maand

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 Blue HDI 120 PK
Kleur Gris Moka met zwart leer.
Optie:
Achteruitrijcamera, premiumstoelen
Accessoires:
Lichtmetaal 17 inch diamantée RUBIS, instaplijst geborsteld RVS, pookknop geborsteld aluminium, EBS active subwoofer en booster amplifier, trekhaak afneembaar, adapter 13 naar 7-13, allesdragers, dakkoffer 420 lt, Thule fietsdrager op trekhaak, leerpakket met stoelverwarming,
mat bagageruimte omkeerbaar en inzetbak bagageruimte omkeerbaar, mattenset voorgevormd naaldvilt voor en achter, tetrax xway telefoonhouder, bergruimte onder hoedenplank, colberthanger, bagagestoppers, beschermlijst dorpel bagageruimte folie en EHBO etui.

ENTE zei:
Tja...

Ik las net nog een enthousiast stukje op Twitter
@hylkemapeugeot: Nu de nieuwe Peugeot 308 SW in de showroom staat, komen ook de eerste klanten hun Peugeot 308 SW ophalen
Klik

Ja hoor!

Zijn nieuwe leaseauto wordt door zijn werkgever Fabory geleased via Athlon Car Lease.

En Athlon kan wel een 308 SW eerder afleveren dan een 308 HB (nov 2013)...ik heb ook Athlon! Zal vast (en ik hoop) een voorraadmodel zijn, maar tekent wel de productielijn....De 'fantastische SW' moeten we even met voorrang produceren lijken ze te zeggen.

Grappig dat de RDW site zegt dat het HB's zijn (:P)

ENTE zei:
Die alu pookknop had je kunnen besparen: zit standaard op een 6bak;)

Is een andere, namelijk niet zo'n bonk koud metaal maar fijn afgewerkt met leer.
Heb hem ook. Standaard in de oude 308, optie in de nieuwe. :T

IMG_0275_zpsd7e0bbf8.jpg

Ik kwam vannochtend een zwarte 308 HB tegen.. man ik vind hem prachtig kan niet wachten tot ik mijn blackbeauty binnen heb :)

Vervelende is wel dat mijn werkgever zegt alleen op de 1ste van de maand een auto op naam te laten zetten ivm administratie oid... mooi balen want dan ben ik net op vakantie :(

HanTheMan zei:
Ik kwam vannochtend een zwarte 308 HB tegen.. man ik vind hem prachtig kan niet wachten tot ik mijn blackbeauty binnen heb :)

Vervelende is wel dat mijn werkgever zegt alleen op de 1ste van de maand een auto op naam te laten zetten ivm administratie oid... mooi balen want dan ben ik net op vakantie :(

Ik een SWarte SW - als LESauto!!

The horror. :O

Gilletti zei:
ENTE zei:
Die alu pookknop had je kunnen besparen: zit standaard op een 6bak;)

Is een andere, namelijk niet zo'n bonk koud metaal maar fijn afgewerkt met leer.
Heb hem ook. Standaard in de oude 308, optie in de nieuwe. :T

]

In de accessoire lijst staan er nogal wat knoppen beschreven.
Met dat leer zit nu standaard op de 5 bak en de automaat.

Alu is idd koud in de winter en gloeiend heet in de zomer, weet ik nog van de Laguna.

SailingDuck zei:
Ook maar eens onze contactpersoon op het werk gemaild. Bij bestelling begin april is gezegd dat het half juni gaat worden, als ik de verhalen zo lees hier dan heb ik er een hard hoofd in dat ze dat gaan halen. Gaat om een 308 HB BL (standaard) met 1.6 BlueHDI motor die begin april besteld is.

Update: Kreeg als reactie dat de auto 3e week volgens fabriek gelost word. Whatever dat mag betekenen. Hoop maar dat met de eerder beloofde half juni '3e week' slaat op 3e week van juni. Word achteraan gegaan of dat ook echt zo is.

MarcelBr zei:
Ik heb mijn HB 308 BlueLease Premium 1.6 120pk BlueHDi Blanc Banquise besteld eind maart met de verwachte levertijd half juni. De levering staat nu gepland volgens de dealer op laatste week juli.

Oja ik heb privé een 508 SW met de 18 inch zoals onder de zwarte 308 SW

Vanmorgen bericht gehad van Peugeot Nederland op mijn emailtje. Mijn 308 wordt week 25 geproduceerd en week 27 afgeleverd bij de dealer. Dus half juli zou ik moeten kunnen rijden.

Voor wat betreft autolease - toppers:

Van de stations staat de 308 SW als nr. 1 van 10 en laat daarmee de rest achter zich....

Overigens als hatchback staat ie als nr. 5 in de top10.

(Bron: Directlease )

Link naar Directlease ( stations )

... SW op 1, laat de rest achter zich...., dan zie je dit:

2164945-l-arriere-plus-ou-moins-inedit.jpg

ffocus08 zei:
Voor wat betreft autolease - toppers:

Van de stations staat de 308 SW als nr. 1 van 10 en laat daarmee de rest achter zich....

Overigens als hatchback staat ie als nr. 5 in de top10.

(Bron: Directlease )

Link naar Directlease ( stations )

Kloppen deze lijsten wel? Ik zie dat de Tesla S op 4 boven de 308HB staat. Of zijn dit geen absolute lease cijfers?

Ah zie het al:
"De top-10 is gebaseerd op de populariteit bij bezoekers van DirectLease.nl op basis van de bezoekersstatistieken in de voorafgaande twee weken."
Ik wil dit niet doortrekken als 1:1 verkoop/lease cijfers.

Die scheve vouwen in het plaatwerk maken zo'n achterkant onnodig lelijk....

Maar even een fraaie foto ter compensatie :T

faollk.jpg

Hier zie je goed hoe lang de SW eigenlijk is.

Na al het positieve ook een kritische noot.

Erg weinig opbergvakjes. (mijn vorige auto was een 5008, dus ik was verwend)
Het vakje onder de armsteun is klein en raar van vorm.
Armsteun is ook niet handig. Hij schuift steeds terug naar achteren als je er samen op leunt.

Krijg net mail van leaseplan. De levering staat gepland op week 31. Mijn auto SW BLE 1.6d is 13 februari besteld bij de dealer. Nog 9 weken wachten :S

Zojuist contact met de dealer, de auto komt vrijdag binnen en ik kan hem volgende week donderdag (12 juni) ophalen.
Het betreft een Blue Lease Executive (inmiddels premium) Hatchback met 14% 120 pk diesel, besteld in december vorig jaar :)

Ik ben juist iemand die de achterkant van de octavia stoer vind.
De vouwen en de led achterlichten maken hem zeer herkenbaar.

Argh,

Ik lees niks anders dan horror en nachtmerrie hier... wat levering betreft.
Ik hoop toch zo zeer dat mijn net maandag bestelde SW 308 Priemere gewoon over 10 tot 13 weken op mijn eigen oprit staat.
Maar goed, begrijp nu dus dat heel wat lease rijders al wat langere levertijden achter de rug hebben en nu nog niks hebben.

Als je iets graag wil duurt elke minuut wachten helaas te lang.
Mijn vriendin wilde al een meetlint kopen en dan vanaf zo'n 70cm voor elke dag 1 cm af knippen...
Leek me wel een grappig idee maar denk als ik het hier zo lees dat ik dan beter op 170cm kan beginnen, kan ik aan het eind zien hoeveel uitloop er helaas bij gekomen is.

Wat kontjes betreft:

Gelukkig zijn smaken verschillend, en om het netjes te houden richt ik me dan nu vooral ook alleen op de achterwerken van de auto's :), persoonlijk vind ik die van de 308 sw mooier dan de octavia.
Daarnaast zijn de achterlichten van de 308 sw toch ook wel eigenaardig tov wat het gros momenteel voert.
Vind de achterlichten van de SW overigens mooier dan die van de HB die meer een knipoogje naar de CC heeft met zijn schuine streepjes.

Schoppin zei:
Zojuist contact met de dealer, de auto komt vrijdag binnen en ik kan hem volgende week donderdag (12 juni) ophalen.
Het betreft een Blue Lease Executive (inmiddels premium) Hatchback met 14% 120 pk diesel, besteld in december vorig jaar :)

Ik heb een update uit de dealer kunnen ontfutselen en mijn 308 HB BLP Euro6 diesel staat volgens het systeem nog steeds op ook a.s. vrijdag 6 juni bij dealer. Over ophalen hebben we het nog niet gehad. Eerst maar eens die bolide zien binnenkomen, want ook dan pas kan de dealer zijn planning in de werkplaats er op aanpassen. Ook de dealer kan er niet van op aan vwb zijn interne werkplaats planning en ook dat zal wel iets vertraging opleveren als ik het zo inschat, want het moet dan tussendoor/ad-hoc om alle accessoires te monteren.

driel24 zei:
Na al het positieve ook een kritische noot.

Erg weinig opbergvakjes. (mijn vorige auto was een 5008, dus ik was verwend)
Het vakje onder de armsteun is klein en raar van vorm.
Armsteun is ook niet handig. Hij schuift steeds terug naar achteren als je er samen op leunt.

Ben dat volkomen met je eens, denk er zelfs over om het armsteuntje op een of andere manier t.p.v. het railtje te blokkeren. Bergvakjes idem, zeer beperkt daar moet ie het ook afleggen tegen mijn vorige. Zo komen er steeds wat meer kleine irritaties naar boven. Op weggedrag, comfort en verbruik verder nog steeds vol lof.

Zojuist bericht van de dealer gehad dat de half februari bestelde SW Première geleverd gaat worden in week 29.

Nog even volhouden dus ;)

Zoals gezegd is mijn 308 inmiddels binnen. Maandag zelf gebeld met de dealer. Toen werd gezegd dat de auto binnen was en ik op de lijst stond om gebeld te worden. Twee dagen later is dat ook gelukt, met wat aandringen van de leasemaatschappij. Ik kan hem 13 juni ophalen. Nog ff geduld dus...

207cc zei:
2x 308HB 14% besteld in december. 1x BLP, 1x Allure. Nadat de levering eerst van april was verzet naar respectievelijk week 19 en 21, werd dat later week 21 en 23. Vandaag is de BLP bij de dealer afgeleverd. Over de Allure nog geen informatie ("het systeem ligt er uit").
Aflevering BLP op zijn vroegst volgende week dinsdag. Hou nog een beetje hoop op gezamenlijke aflevering ergens volgende week.

Vandaag ook de Allure bij de dealer binnengekomen. Zal 2e helft volgende week afgeleverd worden.
Als we beide auto's rijden zal ik (voor het eerst volgens mij) een 308 duo review aanmaken en van de ervaringen met beide auto's verslag doen.

Terug
Bovenaan