Peugeot 308 (SW p. 26)

Vrijdag waarschijnlijk bestellen.

Een Blue Lease Executive E6, Dark Blue met Securite Pakket.
Ik twijfel nog over de massage stoelen, iemand toevallig ervaring mee?

Schoppin zei:

Ik heb het wel genomen. geen idee of ik het veel zal gaan gebruiken maar het lijkt me wel relaxed :)

Zoek onderstaande regel eens in youtube.

Citroën C4 Picasso - Autoreview (Consumentenbond)

Daar vinden ze de massage functie een aanrader.

Schoppin zei:

Volgens een test van AUTOWERELD is de massagefunctie minimaal en eigenlijk overbodig !

Als je de massagestoelen neemt heb je ook meteen stoelverwarming toch? Alleen om die optie zou ik het al doen, heerlijk is dat.

Poekoek zei:
Als je de massagestoelen neemt heb je ook meteen stoelverwarming toch? Alleen om die optie zou ik het al doen, heerlijk is dat.

Yep, je krijgt beiden voor een naar mijn mening bescheiden prijs (350 euro).
Daarnaast staat mijn auto tegenwoordig altijd buiten, dus die verwarming leek me wel wat. Massage is een gadget maar als het fijn werkt is dat natuurlijk best prettig. B)

Ik heb de massagefunctie weleens geprobeerd in een gewone C4 en daarin vond ik het toch wel erg prettig. Voor die geringe meerprijs zou ik deze optie zeker mee bestellen.

308 wint hier van de astra: https://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/opel-astra-peugeot-308-2013-vergleich-bilder-technische-daten-messwerte?page=0,0

Schermafbeelding2013-11-30om134354_zpsa47fdfcd.png

en laat weer eens duidelijk zien waar peugeot hun inspiratie voor de neus vandaan hebben

De 308 doet me ook wel wat aan de Astra denken (met name van voren), maar op deze foto zie je wat mij betreft wel dat de Peugeot het mooiere (of modernere?) front heeft. Dat de 308 de motorkap tot aan de grille heeft lopen, vind ik bijvoorbeeld veel mooier.

Besteld, Blue Lease Executive in het donker blauw.
Alleen het Pack Securite erbij besteld, de waarde van de massage stoelen kon ik niet inzien.
Zelf merkte ik er niks van, en mijn vriendin vond het waardeloos.

Het schijnt dat die massagestoelen pas effect hebben als je bij voorbeeld al zo'n 7 a 8 uur onderweg bent met de auto, als je je inmiddels al bent gaan verzitten.

Peugeot die in een duits blad wint van een duitse auto.

Ze schrijven wel dat ondanks dat de 308 17 centimeter korter is dan de astra, dat je toch genoeg ruimte hebt om er met 5 man in te zitten maar dat het panorama dak de hoofdruimte achterin beperkt.

Obwohl mit 4,25 Meter Außenlänge knapp 17 Zentimeter kürzer als der Astra, bietet der 308 auf allen fünf Sitzplätzen zufriedenstellende Platzverhältnisse. Allerdings schränkt das optionale Glas-Panoramadach (450 Euro) des Franzosen vor allem im Fond die Kopffreiheit deutlich ein.

Wat mij verder opvalt.
Leeggewicht.
Astra 1521! om 1310 voor de 308.
Erg knap dat de peugeot 211 KG lichter is als een vergelijkbare Astra, Al moet ik zeggen dat de Astra ook wel erg (te) zwaar is.

Vergelijk tussen de 308 en 2008: https://www.bild.de/auto/tests/peugeot/peugeot-2008-308-vergleich-33538314.bild.html (Duits)

Welke 308 weegt dan 1310 kilo? Die E6 E-HDI weegt volgens mij maar ca. 1100 kilo.

peugeot gek zei:
Wat mij verder opvalt.
Leeggewicht.
Erg knap dat de peugeot 211 KG lichter is als een vergelijkbare Astra, Al moet ik zeggen dat de Astra ook wel erg (te) zwaar is.

Dit klopt inderdaad niet, het gewicht van de 308 zit tussen de 1050 en 1140 Kg, afhankelijk van de motorisering die je kiest.

Alias81 zei:
peugeot gek zei:
Wat mij verder opvalt.
Leeggewicht.

Dit klopt inderdaad niet, het gewicht van de 308 zit tussen de 1050 en 1140 Kg, afhankelijk van de motorisering die je kiest.

Het 'gewicht' verschilt per land, in Duitsland wordt er - volgens mij - altijd zo'n 100kg bijgedaan (tankinhoud/bestuurder/..), daarom wegen die auto's altijd meer. Al kan ik 170kg dan niet verklaren.

Die Astra is bijna net zo zwaar als de 530i van mijn vrouw. :O

Ik roep altijd; als mijn V40 morgen wordt gestolen, bestel ik zo weer exact dezelfde. Maar nu de 308 er goed uit ziet weet ik dat nog zo net niet. De vorige 308 was een verschrikkelijke fijne auto. Maar als SW zo f#cking lelijk. De 308 en V40 zijn de enige auto's in die klasse welke echt fijn zitten voor mij.

der Magistrat zei:
Alias81 zei:
peugeot gek zei:
Wat mij verder opvalt.
Leeggewicht.

Het 'gewicht' verschilt per land, in Duitsland wordt er - volgens mij - altijd zo'n 100kg bijgedaan (tankinhoud/bestuurder/..), daarom wegen die auto's altijd meer. Al kan ik 170kg dan niet verklaren.

Het ligt gewoon aan de Astra. Die is erg (te) zwaar.

Een 308 is even zwaar als een Golf bij vergelijkbare motor (122-125 pk.). Dat is dus normaal voor een moderne auto.

voetveeg zei:
308 wint hier van de astra: https://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/opel-astra-peugeot-308-2013-vergleich-bilder-technische-daten-messwerte?page=0,0

Schermafbeelding2013-11-30om134354_zpsa47fdfcd.png

en laat weer eens duidelijk zien waar peugeot hun inspiratie voor de neus vandaan hebben

:O:O Die neuzen zijn eender! Zelfs detals in de onderbumper zijn gelijk. Maar goed, de Francofiel sluit even kort de oogjes :T

Zojuist de bevestigingsmail van de dealer binnen dat mij Blue Lease executive (+ alle meuk) 1.6 E-Hdi op 23 april wordt afgeleverd. Precies op het moment dat mijn huidige contract afloopt. Je moet er dus wel snel bij zijn als je bij de 1e lichting wil zitten..

Die neuzen zijn eender! Zelfs detals in de onderbumper zijn gelijk. Maar goed, de Francofiel sluit even kort de oogjes

tja en de vorige i30 was zo'n slappie kopie omdat de achterklep op dat van de 1 serie leek ..

Mcsluis zei:
Zojuist de bevestigingsmail van de dealer binnen dat mij Blue Lease executive (+ alle meuk) 1.6 E-Hdi op 23 april wordt afgeleverd. Precies op het moment dat mijn huidige contract afloopt. Je moet er dus wel snel bij zijn als je bij de 1e lichting wil zitten..

Dan hoop ik dat die van mij ook snel mag ontvangen. Afgelopen zaterdag is hij bij Peugeot in het systeem gezet en dan duurt het 10dagen voordat er een productiedatum wordt teruggekoppeld konden ze mij bij de dealer vertellen. Ik hoop dat ik ook bij de eerste lichting zit voor mijn BLE 14% dieseltje. vr 26 april wil ik er mee naar Spanje crossen.

E-One zei:
Mcsluis zei:

Dan hoop ik dat die van mij ook snel mag ontvangen. Afgelopen zaterdag is hij bij Peugeot in het systeem gezet en dan duurt het 10dagen voordat er een productiedatum wordt teruggekoppeld konden ze mij bij de dealer vertellen. Ik hoop dat ik ook bij de eerste lichting zit voor mijn BLE 14% dieseltje. vr 26 april wil ik er mee naar Spanje crossen.

Dat zal wel.
Ik heb 23november besteld en toen zei men dat de mijne er al eind februari zou zijn. Dus april ga je zeker halen.

Dat is bijzonder, die van mij is nog niet officieel bij de dealer besteld (moet eerst nog naar de LM), maar de verwachting vanuit de verkoper kwam uit op eind maart.

Als ik nu al eind april lees....

Ik heb altijd begrepen (vanaf dit forum) dat de BLE 14% E6 diesel pas geproduceerd wordt voor ons vanaf 1 Maart dus uitlevering vanaf 1 April. Dan kan ik mij die 'eind april' wel voorstellen. Feb en Mrt zou niet mogelijk moeten zijn. Vraag maar na of zoek terug op deze discussie.

voetveeg zei:
Die neuzen zijn eender! Zelfs detals in de onderbumper zijn gelijk. Maar goed, de Francofiel sluit even kort de oogjes

tja en de vorige i30 was zo'n slappie kopie omdat de achterklep op dat van de 1 serie leek ..

Goeie!

M.i. is de 308 II een stijl-evolutie van de 308; de 308 van de 307, en de 307 v/d 306.

Simple as it comes.

Die details die van de onderbumper waarnaar verwezen wordt, vind je ook al (ongeveer) bij de Peugeot 207. Zo verschillend zijn auto's nu ook weer niet, sowieso kijken de ontwerpers naar elkaars werk. Kip-en-ei-verhaal, wat mij betreft.

P. Klieder zei:
:O:O Die neuzen zijn eender! Zelfs detals in de onderbumper zijn gelijk. Maar goed, de Francofiel sluit even kort de oogjes :T

Zelfs de achtergrond is gelijk :O:}
Er zijn gelijkende kenmerken maar als deze neuzen gelijk zijn, is die van de Golf ook identiek8-)

Mijn Peugeot 308 heb ik begin november besteld en wordt geleverd in week 3. Ben benieuwd.

Overigens kreeg ik vandaag een keurige reactie van Peugeot op mijn vraag of DAB radio wordt ondersteund...helaas is dit niet het geval. Kun je zoiets achteraf inbouwen? Zou wel wenselijk zijn naar mijn mening.

De prijslijst spreekt over een tri tuner radio. FM en AM zal dat wel zijn, maar dat is nog geen tri. DAB+ zou een mooie aanvulling zijn, maar dat zal wel niet zomaar toegevoegd kunnen worden.
Volgens mij is in Duitsland DAB al langer de norm. Ik zal eens zoeken of het in DE al geleverd wordt in de 308 II.

Heb gewoon een benzine besteld maar heb nog niks gehoord over een produktieweek.
Ga er wel vanuit dat hij ergens januari geleverd zal worden.

Kietje zei:
De prijslijst spreekt over een tri tuner radio. FM en AM zal dat wel zijn, maar dat is nog geen tri. DAB+ zou een mooie aanvulling zijn, maar dat zal wel niet zomaar toegevoegd kunnen worden.
Volgens mij is in Duitsland DAB al langer de norm. Ik zal eens zoeken of het in DE al geleverd wordt in de 308 II.

Een tri tuner heeft gewoon 3 tuners, dat zegt niets over FM, AM o.i.d. Mijn C4 had een bi-tuner en dat houdt gewoon in dat als de ene tuner afgestemd is op een frequentie, de 2e op zoek gaat naar een beter signaal. Wat in dit geval de 3e tuner doet weet ik niet. Maar als een radio FM, AM en bijvoorbeeld LW heeft dan praat men over een tri-band en niet een tri-tuner.

Just my 2 (or tri) cents.

WOF
chaine-stereo.gif

Kietje zei:

Zojuist een berichtje ontvangen van mijn dealer en die gaf aan dat de nav-radio van de nieuwe 308 standaard DAB+ ondersteunt.

Gilletti zei:
Kietje zei:

Zojuist een berichtje ontvangen van mijn dealer en die gaf aan dat de nav-radio van de nieuwe 308 standaard DAB+ ondersteunt.

Hmm. Dat zou leuk zijn, echter ik zie het niet in de nederlandse brochure staan:
https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/78/7865-061910.pdf

Terwijl het wel expliciet in de Britse brochure staat:
https://www.peugeot.co.uk/media/peugeot-308-prices-and-specifications-brochure.pdf

Gilletti zei:
Mcsluis zei:
Hmm. Dat zou leuk zijn, echter ik zie het niet in de nederlandse brochure staan:

Waarom denk je dat ik het gevraagd heb? :S

Dealers hebben het ook wel eens mis, daarom ben ik stiekem wel benieuwd naar zijn bron. Laten we eerlijk zijn, het is best wel een leuke functie die in NL niet standaard is. Zo'n keyfeature had dan ook best in de brochure mogen staan.

iDS zei:
P. Klieder zei:

Zelfs de achtergrond is gelijk :O:}
Er zijn gelijkende kenmerken maar als deze neuzen gelijk zijn, is die van de Golf ook identiek8-)

Sluit jij je ogen maar weer!

DAB staat trouwens wel omschreven in de Nederlandse gebruikershandleiding van de 308.

Vreemd dat Peugeot (via haar website) aangeeft dat het niet beschikbaar is op "alle modellen van Peugeot Nederland". Ik ga er daarom niet van uit. Hoewel ik hoop dat ze misschien de standaard versie bedoelden, en dat het mogelijk met een nav-pakket wel beschikbaar is. Ga er echter niet van uit.

Misschien kan iemand eens in de showroom kijken? Of iemand die al in het bezit is van zijn Peugeot?

Kosj zei:
DAB staat trouwens wel omschreven in de Nederlandse gebruikershandleiding van de 308.

Is die al ergens te downloaden? :) vind het wel leuk om er even doorheen te bladeren

Leuk om door te nemen. Ja, ik lees een key feature als DAB gewoon te tunen. Leuk. Dat heb ik nog geeneens thuis in mijn woonkamer met een Onkyo nr609.

De vraag is ook of enkel DAB wordt ondersteund of ook DAB+ . Een snelle google search leert namelijk dat bv 538 gebruik maakt van de DAB+ variant.

Heeft er iemand zich aangemeld voor de sneakpreview van de Peugeot 308 SW?

Je kan jezelf hier aanmelden:

https://www.peugeot.nl/sneak-preview-308sw-invitatie/

Is dus nog vóór de wereldpremiere (kan daadwerkelijk nog geen afbeelding vinden)
Let wel op, er is een beperkte beschikbaarheid en je zult wellicht een stukje moeten rijden (lelystad).

Btw,

De 308 SW blue lease executive heeft niet dezelfde uitrusting als de 5drs (heeft geen allure neus maar een active neus ivm co2 uitstoot).

Weet niet of de link werkt, maar wellicht handig (prijzen / specs / uitrusting 308 SW blue lease):
https://www.scribd.com/doc/189614779/Prijzenenspecificatiesnieuwe308SWBlueLeasejanuari2014-1

Vreemd dat die sw nog nergens in vuilzakoutfit gespot is... Zou die al op het Salon van Brussel staan?

Tja,
PSA slaagt er zo goed in wagens te verstoppen voor fotografen dat jejezelf kan afvragen of het bij andere constructeurs geen politiek is om ze gewoon als scoop voor de lens te brengen.
Daarnaast: aanvankelijk was ik erg enthousiast over de moeite die VW zich getroost had om de huidige Golf Variant eens een aantrekkelijk uiterlijk te geven.
Ik heb er nu enkele life mogen aanschouwen en voor mij is het aantrekkelijke er al vanaf. Saai gelijnd eigenlijk...een reden te meer dat ik uitkijk naar wat Peugeot er van weet te maken!

Grappig dat je dat zegt. Sinds vorige week zie ik ze ineens ook vaak opduiken en ik vind 'm behoorlijk tegenvallen. Misschien komt het doordat ik ze alleen met kleine wielen zie, maar ik vind 'm erg op een verfrommelde Passat Variant lijken. Sterker nog, ik dacht eerst dat het een Passat was toen ik er eentje van achteren benaderde.

Terug
Bovenaan