Peugeot 308 (SW p. 26)

Ik ben ook subjectief. Bij mij geen Golf in de garage al kreeg ik hem voor niks. Heeft te maken met het gevoel voor de auto. En dat heeft weer te maken met de mensen die ik er in zie rijden (en hoe ze rijden). En met de spiegeltjes en kraaltjes begeerte van veel Golfjes rijders die hier op het forum ook weer blijkt in het Golf topic. Met een rode i kun je ze al laten kwijlen. Zielige types.

rickm zei:
Wij, AW Forum gasten, staat het vrij om van auto's te vinden wat we willen.

AV en AW (etc) redacteuren test(t)en echter auto's in de hoedanigheid van journalist.
Een professionele journalist heeft zich te houden aan criteria als onafhankelijkheid, neutraliteit, redelijkheid, feitelijkheid.
Dient zich te onthouden van suggestiviteit.

Lees dan nog eens die kleutertekst van de kneuter AV 'journalist':
"Zoals ALTIJD doet de Volkswagen ook dat prima...."
"Is de Volkswagen ABSOLUUT de fraaiste wagen..."

En dan deze:
"Als het op KEIHARDE cijfers aankomt is de Golf ZONDER TWIJFEL de beste auto...."

Hoezo 'zonder twijfel'?
Wiens twijfel?
Hoezo 'absoluut de fraaiste'?
Wie vindt/vond dit?

(tu)

Het verhaal van PSA-rules klopt trouwens ook:
een gemiddelde binnen ruimte met een iéts grotere kofferruimte vind ik véél interessanter dan de binnenruimte van een limousine maar daarachter enkel nog ruimte voor een toiletzak.

vandaag de eerste 308 (les auto) op de weg gezien in leeuwarden ,wat een gave auto
de peugeot 308 word de opvolger (over een paar jaar) van mijn peugeot 207 le mans

iDS zei:
rickm zei:
Wij, AW Forum gasten, staat het vrij om van auto's te vinden wat we willen.

AV en AW (etc) redacteuren test(t)en echter auto's in de hoedanigheid van journalist.
Een professionele journalist heeft zich te houden aan criteria als onafhankelijkheid, neutraliteit, redelijkheid, feitelijkheid.
Dient zich te onthouden van suggestiviteit.

Lees dan nog eens die kleutertekst van de kneuter AV 'journalist':
"Zoals ALTIJD doet de Volkswagen ook dat prima...."
"Is de Volkswagen ABSOLUUT de fraaiste wagen..."

En dan deze:
"Als het op KEIHARDE cijfers aankomt is de Golf ZONDER TWIJFEL de beste auto...."

Hoezo 'zonder twijfel'?
Wiens twijfel?
Hoezo 'absoluut de fraaiste'?
Wie vindt/vond dit?

(tu)

Het verhaal van PSA-rules klopt trouwens ook:
een gemiddelde binnen ruimte met een iéts grotere kofferruimte vind ik véél interessanter dan de binnenruimte van een limousine maar daarachter enkel nog ruimte voor een toiletzak.

Wat rickm zegt (tu) (tu)

Wat betreft het kofferruimte/binnenruimteverhaal: Ik moet zeggen dat beiden bij de Golf 7 goed voor elkaar vind. Als je op vakantie gaat is die ruimte op en om de achterbank ook gewoon potentiële bagageruimte, het maakt mij niet zoveel uit of die laatste rugzakjes achterin kunnen of dat die tussen de passagiers op de achterbank liggen.

Maar ach, in de over het algemeen als behoorlijk krap omschreven V40 kreeg ik de spulletjes ook heel acceptabel weggestouwd. Kortom, voor de binnenruimte hoef je die 308 zeker niet te laten staan.

bat zei:
714 zei:
Voor mij ligt het iets anders , ik ben zoals het wel lijkt één van de weinigen met 100% bijtelling
Wát? Jij moet elk jaar de volledige nieuwwaarde van de auto bij je inkomen optellen, daar belasting over betalen, zonder dat de auto ooit van jezelf wordt? ;)

En...die belasting die je betaalt is aftrekbaar ! Bovendien...de brandstof is betaald en je hebt geen onderhoudkosten die je zelf moet afrekenen !

En..over vier jaar weer een nieuwe !

Gilletti zei:
Ik begrijp je poging tot stoken niet Klieder. Wie ben je eigenlijk? Je profiel is leeg...

In de AV test geeft men op veel fronten aan dat de 308 beter is maar in de conclusie is het opeens heel belangrijk dat er geen start-stop systeem op de benzinemotor zit.
En als je als "objectief" blad gaat roepen dat de VW van buiten absoluut de fraaiste is, tsja...

Maar zoals al eerder aangegeven, als ik me er zelf maar lekker in voel.
Ik hoef niet per se in de auto te rijden die een ander ook zou kiezen. Een afweging maken kan ik heel goed zelf.

Het opmerkelijke is dat ze (het AV testteam) de stoelen na een tijdje te zacht vinden....en dan last van hun rug kregen. !

Wheel Critic zei:
Ik ben ook subjectief. Bij mij geen Golf in de garage al kreeg ik hem voor niks. Heeft te maken met het gevoel voor de auto. En dat heeft weer te maken met de mensen die ik er in zie rijden (en hoe ze rijden). En met de spiegeltjes en kraaltjes begeerte van veel Golfjes rijders die hier op het forum ook weer blijkt in het Golf topic. Met een rode i kun je ze al laten kwijlen. Zielige types.

Tis de restwaarde van de Golf............Alhoewel....12000 euro voor een 1.2 tour. uit okt.2010...met 60 op de klok ?
Rij nog maar even door ..

Even ontopic voor wat betreft de 308: voor iPhone en iPad gebruikers is er nu een app beschikbaar waarbij je de nieuwe Peugeot 308 in 3D kunt configureren! De app is in het Engels, maar ziet er naar mijn mening heel stoer uit. Je ziet zelfs de (LED)verlichting.

Zoek in de Appstore op "Peugeot 308" en je vind de Engelse versie. Door onderstaand bericht werd ik er attent op gemaakt. Screens en meer info zou ik later kunnen plaatsen indien gewenst.

https://www.motorward.com/2013/11/peugeot-308-gets-virtual-reality-app/

Wheel Critic zei:

Hier ook zeker geen VAG (yups ik trek het nog verder) op de oprit. Of het moet een mooie Kever of Golf 1 zijn... uit het tijdperk toen VW nog niet arrogant was (ja, zo komt het merk VW op mij over, niet de bestuurders).

Door veel personen wordt, zonder dat ze een meter in een VW gereden hebben, geroepen dat VW de maatstaf is. Nou, als ik de verhalen lees over de problemen met de huidige Golf... Lage maatstaf dan.

Als er nu een test is waarbij gelijke auto's vergeleken worden en er komt idd uit naar voren (zonder persoonlijke meningen) dat de Golf beter is. Oke, dan is dat zo. Maar de meeste test blazen zo hoog van de toren dat de Golf het summum van rijden is (tenminste zo komt het op mij over) dat ik het niet meer geloof. Plus dat, de tekst lezend, dit ook niet het geval is.

Iedere auto heeft z'n plusjes en minnetjes, de Golf, de 308, de C'eed, de Auris... maar maak wel een eerlijk vergelijk.

Wheel Critic zei:

Jij laat je smaak dus bepalen door anderen? Kom je persoonlijkheid tekort?

B-Hay zei:
Even ontopic voor wat betreft de 308: voor iPhone en iPad gebruikers is er nu een app beschikbaar waarbij je de nieuwe Peugeot 308 in 3D kunt configureren! De app is in het Engels, maar ziet er naar mijn mening heel stoer uit. Je ziet zelfs de (LED)verlichting.

Leuke app, dankjewel!
3D bewegingen voor het interieur werkt prima maar de buitenkant lukt nog niet helemaal. Even pielen dus nog.

Harrie van Geleuken zei:
bat zei:
714 zei:
Voor mij ligt het iets anders , ik ben zoals het wel lijkt één van de weinigen met 100% bijtelling
Wát? Jij moet elk jaar de volledige nieuwwaarde van de auto bij je inkomen optellen, daar belasting over betalen, zonder dat de auto ooit van jezelf wordt? ;)

En...die belasting die je betaalt is aftrekbaar !
Oh? Leg eens uit?

Joep83 zei:
Wheel Critic zei:
Door veel personen wordt, zonder dat ze een meter in een VW gereden hebben, geroepen dat VW de maatstaf is. Nou, als ik de verhalen lees over de problemen met de huidige Golf... Lage maatstaf dan.

Puur uit interesse. Noem eens een paar problemen van de huidige Golf dan?
Ik kom niet verder dan een natte-mat-acher-de-voorstoel-probleem welke een kleine eerste serie heeft gehad.

Harrie van Geleuken zei:
En...die belasting die je betaalt is aftrekbaar ! Bovendien...de brandstof is betaald en je hebt geen onderhoudkosten die je zelf moet afrekenen !

En..over vier jaar weer een nieuwe !

Aftrekbaar? bijtelling? Volgens mij is alleen een gedeelte eigen bijdrage aftrekbaar.

Gilletti zei:
B-Hay zei:

Leuke app, dankjewel!
3D bewegingen voor het interieur werkt prima maar de buitenkant lukt nog niet helemaal. Even pielen dus nog.

App werkt voor geen meter op mijn iPhone5s :( crashed de hele tijd en ik zie vage strepen boven in beeld.
Jammer leek me wel leuk!

Harrie van Geleuken zei:

Belasting die aftrekbaar is van de belasting, ik vind het een geniale vondst. Maar als dat al zou bestaan zou je in Nederland dan belasting moeten betalen over die op de belasting ingehouden belasting.

identiteitonbekend zei:
E-One zei:
Stoot de Blue Lease Executive (BLE) 14% nog steeds 84 gr Co2 volgend jaar als hij echt uitkomt? Dit ivm bijtellinggrenzen van 2014. De brochure is van 15 juli, maar wie zegt dat die nieuwe E6 motor straks niet alsnog in maart/april getest wordt met meer dan 85 gram??!! Of is er uiteraard een uitgebreide test met het E6 blok gedaan aangezien hij volgens mij tijdens de introductie in de UK op 1 januari reeds daar al leverbaar wordt?

Middag,

Dit is de definitieve uitstoot. De motor wordt voor heel Europa (voor zo ver ik weet) pas vanaf maart geproduceerd. De eerste batch gaat uiteraard naar Nederland ivm de bijtelling. Het wordt wel heel spannend voor de SW. Ik denk dat de Blue Lease SW straks precies op 85 gram komt. Ze kunnen uiteraard nog het trucje met het aanhanggewicht uithalen (net als bij de golf, het aanhanggewicht terugschroeven naar 1000 kg en daar door op papier nog weer een paar gram mee besparen). Overigens wel handig om te weten, de 14% diesel heeft 1400 KG trekgewicht.

Vandaag mijn offerte van de lease binnengekregen voor een BLE 1.6 E6 diesel. Tot mijn verbazing zag ik dat de CO2 uitstoot op 85 stond terwijl in de officiele BLE peugeot brochure toch echt 84 gr/km staat. Wie heeft nu gelijk? 85gr/km is in 2014 toch net 14% bijtelling. Er moet niet nog een gram bij komen!

Vandaag mijn offerte van de lease binnengekregen voor een BLE 1.6 E6 diesel. Tot mijn verbazing zag ik dat de CO2 uitstoot op 85 stond terwijl in de officiele BLE peugeot brochure toch echt 84 gr/km staat. Wie heeft nu gelijk? 85gr/km is in 2014 toch net 14% bijtelling. Er moet niet nog een gram bij komen!

De blue lease executive is rijker uitgerust en stoot daardoor waarschijnlijk net iets meer uit. Maar wat maakt het uit, als de uitstoot maar binnen de grenzen blijft.

HVP zei:
Harrie van Geleuken zei:

Belasting die aftrekbaar is van de belasting, ik vind het een geniale vondst. Maar als dat al zou bestaan zou je in Nederland dan belasting moeten betalen over die op de belasting ingehouden belasting.

Ik denk een gevalletje klok en de klepel. Het is wel zo dat een eventuele eigen bijdrage afgetrokken kon worden van de inkomstenbelasting. Dit omdat je geen belasting hoeft te betalen over iets wat je zelf betaald. Maar als het goed is verrekend de werkgever dat sinds een paar jaar direct met de bijtelling.

Niet alleen de eigen bijdrage kun je aftrekken, maar ook andere zelfbetaalde autokosten. Bijvoorbeeld tolgelden, brandstof tijdens de vakantie, autowasstraat, aangeschafte poetsmiddelen. Maar daarvoor zal je in je privéaangifte een correctie moeten maken.

edit: Dit gaat dus wel om een correctie op je bijtelling voor privégebruik.

Weet iemand wellicht of er DAB+ (digitale) radio in de nieuwe modellen zit? In de brochure kan ik dit niet terugvinden, daarentegen staat het wel op de website van Peugeot vermeld (afhankelijk van het land).

Ben erg benieuwd!

Meeuw zei:
Niet alleen de eigen bijdrage kun je aftrekken, maar ook andere zelfbetaalde autokosten. Bijvoorbeeld tolgelden, brandstof tijdens de vakantie, autowasstraat, aangeschafte poetsmiddelen. Maar daarvoor zal je in je privéaangifte een correctie moeten maken.

edit: Dit gaat dus wel om een correctie op je bijtelling voor privégebruik.

Brandstof in het buitenland moet je gewoon bij de leasemaatschappij declareren als het full-operational lease is.
De andere kosten zou ik heel knap vinden als je die mag aftrekken aangezien je daar geen bijtelling over betaald.

Mcsluis zei:

De blue lease executive is rijker uitgerust en stoot daardoor waarschijnlijk net iets meer uit. Maar wat maakt het uit, als de uitstoot maar binnen de grenzen blijft.

Het blijkt dat Peugeot Nederland aan de dealers/leasemaatschappijen nog een UPDATE heeft gestuurd met nieuwe prijzen, maar dat de 308 BLE E6 daarin juist als 85g/km te boek staat. Dit terwijl de voor de consument te benaderen brochure (https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/78/7865-061910.pdf) nog altijd 84g/km aangeeft. Slordig en er moet niet per ... weer 1 gram bij komen, want dan zou hij 20% worden...

Klopt, erg slordig maar ik heb het ook in mijn bestelbevestiging:

Wij hebben voor u een Peugeot 308 1.6 e-HDi 120pk Blue Lease Execut. 5D besteld in de kleur Noir Perla Nera.
De volgende opties en/of accessoires worden meegeleverd:
Vernis metaallak ; Verwarmbare voorstoelen met massagefunct ; Lederen bekleding icm sportstoelen ; Extra getinte achterste zijruiten en ach ; Radio/ CD speler ; Pack Securité.
Op het moment van bestelling is de fiscale waarde van de auto €27.898,41, de CO2-uitstoot 85g/km en het bijtellingspercentage 14,00%. Gegevens kunnen wijzigen bij inzet van het contract.

Zolang ze het halen is het prima :)

HanTheMan zei:
Klopt, erg slordig maar ik heb het ook in mijn bestelbevestiging:

Wij hebben voor u een Peugeot 308 1.6 e-HDi 120pk Blue Lease Execut. 5D besteld in de kleur Noir Perla Nera.
De volgende opties en/of accessoires worden meegeleverd:
Vernis metaallak ; Verwarmbare voorstoelen met massagefunct ; Lederen bekleding icm sportstoelen ; Extra getinte achterste zijruiten en ach ; Radio/ CD speler ; Pack Securité.
Op het moment van bestelling is de fiscale waarde van de auto €27.898,41, de CO2-uitstoot 85g/km en het bijtellingspercentage 14,00%. Gegevens kunnen wijzigen bij inzet van het contract.

Zolang ze het halen is het prima :)

Bedankt voor het delen. Begrijpelijk dat ze het moeten melden, maar het voelt wel als 'het randje'. Maar ergens moet de grens zijn gesteld en niet worden overschreden. En het wachten is zoooo laaannnngg..en wat als het 86gr/km wordt...NEEEEE

Bedankt voor het delen. Begrijpelijk dat ze het moeten melden, maar het voelt wel als 'het randje'. Maar ergens moet de grens zijn gesteld en niet worden overschreden. En het wachten is zoooo laaannnngg..en wat als het 86gr/km wordt...NEEEEE

Mijn leaseportal geeft netjes aan dat de BLE 14% met 85 gram.

@ E-one

Heb al even een tijdje niet van me laten horen, maar ik ga even uitzoeken waar die 85 gram vandaan komt.
Wat raar is, dat de (interne) prijslijst de blue lease executive 85 gram heeft en de consumentenprijslijst de blue lease executive 84 gram heeft.
Ik denk zelf dat het gewoon een fout is, mocht ik het weten dan hoor je het meteen.
Wel ter geruststelling, ons werd bij de introductie verteld dat de 308 blue lease en blue lease executive gegarandeerd 14% bijtelling hebben komend jaar.

Dat waardeer ik ten zeerste. Het klopt dat ik dacht waar is jouw inside information als ik het juist nodig heb. En daar is de hulp! Ik heb zelf al een mail gestuurd naar peugeot nl, maar ik weet niet of daar wat uitkomt. Ik heb hem via athlon in bestelling gezet vandaag. (:P)

Ook hier een 308 BLE met onderstaande configuratie in bestelling sinds 4 november. Volgens Alphabet zal de uitstoot 85 gram bedragen. Wellicht interessant om te melden dat de (voorlopige) afleverdatum op dit moment 25/04/2014 is. Nu maar hopen dat dit enigzins in de buurt komt.

Peugeot 308 new 1.6 e-HDi 88kW Blue Lease Executive
Dark Blue
Leder Mistral Zwart
Vernis metaallak
Lederen bekleding i.c.m. sportstoelen vóór CD-speler
Achteruitrijcamera
Extra getinte achterste zijruiten en achterruit
Keyless entry and Start
Pack Sécurité
Verwarmbare voorstoelen met massagefunctie
Afneembare trekhaak

Ik zou me er niet te druk over maken.
Peugeot zet qua promotie al duidelijk in op 14% bijtelling dus ze zullen er heus wel voor zorgen dat dat ook nagekomen wordt.
Anders kunnen ze wel inpakken op de zakelijke markt.

Heb net in de Access mogen zitten, het instapmodel van de 308. Afgezien van de zwarte deurgrepen (de auto is wit) - maar dat is smaak, viel me de auto niet tegen, voor zo'n 20.500 € (1.2 VTI 82 PK)heb je toch best een mooie auto, met alles erop en eraan, m.u.v. navigatie.

Ik heb trouwens geen trekhaak besteld omdat ik toch al aan mijn max. budget zat.
Is het mogelijk om deze achteraf nog te monteren?

HanTheMan zei:
Ik heb trouwens geen trekhaak besteld omdat ik toch al aan mijn max. budget zat.

Achteraf monteren is geen probleem, echter zul je de trekhaak in geval van lease zelf af moeten tikken.

Montage van een Peugeot trekhaak gebeurt niet in de fabriek maar bij de dealer.
Dus inderdaad gemakkelijk achteraf alsnog erbij te nemen.

Vandaag proefrit gemaakt in 125pk premiere, en dat viel zeker niet tegen. In vergelijking met huidige Golf 6 zeer te spreken over onderstel + sturen (strak maar toch comfortabel). Ook zijn interieur / dashboard veel mooier (ook vgl met golf 7).

Alleen valt de premiere een beetje buiten het budget.

Nu is het prijsverschil met de 1.2 82 pk maar liefst E3000. Dat komt icm een active meer in de buurt. Maar het hangt er hoeveel "slechter" de 1.2 82pk is vergeleken met die 125pk. Er zijn natuurlijk wel cijfers maar soms voelt het beter dan het objectief is, of omgekeerd. Iemand ervaringen hiermee?

M_breeb zei:
Nu is het prijsverschil met de 1.2 82 pk maar liefst E3000. Dat komt icm een active meer in de buurt. Maar het hangt er hoeveel "slechter" de 1.2 82pk is vergeleken met die 125pk. Er zijn natuurlijk wel cijfers maar soms voelt het beter dan het objectief is, of omgekeerd. Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb in een Peugeot 2008 1.2VTI gereden en dat vond ik echt tegenvallen qua vermogen. Nu geef ik helemaal niet om cijfers (van .. seconde naar de 100), maar deze motor heb ik links laten liggen en voor de 1.6 THP 125 pk gekozen (benzine), dus 25% bij telling en niet echt voordelig. Maar ik denk wel dat dit het waard is, aangezien ik er 4,8 jaar in moet rijden.

Kosj zei:
HanTheMan zei:

Achteraf monteren is geen probleem, echter zul je de trekhaak in geval van lease zelf af moeten tikken.
Ik snap het, echter zit ik al aan mijn max budget dus of mijn maandbedrag wordt weer een paar euro hoger of ik tik hem in een keer af.
En dan kan ik hem na looptijd er ook weer af laten halen en verkopen :)

In mijn offerte stond de afneembare trekhaak voor €990 inlusief montage. Verder weet ik niet of je het leasecontract open kunt breken om nog accessoires toe te voegen. Zelf aanschaffen en later weer verkopen is dan de enige optie.

B-Hay zei:
Ik heb in een Peugeot 2008 1.2VTI gereden en dat vond ik echt tegenvallen qua vermogen. Nu geef ik helemaal niet om cijfers (van .. seconde naar de 100), maar deze motor heb ik links laten liggen en voor de 1.6 THP 125 pk gekozen (benzine), dus 25% bij telling en niet echt voordelig. Maar ik denk wel dat dit het waard is, aangezien ik er 4,8 jaar in moet rijden.

Hier was ik een beetje bang voor. Garage had geen 1.2vti voor proefrit beschikbaar, dus voor algemene indruk 1.6 125pk genomen.

Raar motorenbeleid trouwens bij Peugeot. Ze kunnen maar beter opschieten met een turbo versie van die 1.2. Ik denk in ieder geval dat ik er op ga wachten.

denk dat je idd beter kunt wachten op de 1.2 thp motoren.

Gisteren een proefritje gemaakt van 20 min in de de nieuwe 308.
Met de 1.6 THP 125 allure met 17 inch wielen.

Vindt het een comfortabele auto, die goed en direct stuurt.
Daarvoor heb ik hem in ons mooie limburgse heuvelland over wat slingerende weggetjes gereden
Verder ook nog even met het scherm bezig geweest.
Het kon misschien nog iets sneller maar het werkt een stuk sneller als in de 208 vindt ik.
Denk dat het een kwestie van wennen is en als je er 1 keer aan gewend bent je niets anders meer wilt.

De 1.6 THP 125 presteert een stuk beter als de oude VTi en de zesbak schakelt vrij goed.
Er zijn auto's die het nog beter doen.
Maar in vergelijking met de 308 I van mijn ouders met de 1.6 VTi en 5 bak, rijdt hij beter en schakelt hij een stuk beter.

Ook even de beenruimte uitgebrobeerd op de achterbank.
Ben zelf 1.83 en kon achter mijzelf zitten, maar in de 308 van mijn ouders heb ik meer ruimte als ik achter mijn vader moet zitten die 1.85 lang is.
De kofferbak is wel erg ruim.

Al met al een mooie auto die ook nog lekker stuurt, al zal het grote gros van de kopers een zorg zijn hoe hard hij over een rotonde of bocht kan.

Woot! Gisteren de knoop doorgehakt en de bestelling geplaatst, hopelijk is de wagen er precies op tijd voor het einde van mijn huidige leasecontract.
Het is geworden;

Blue Lease Executive 1.6 EHDI E6(120PK) (= Allure + Extra's en panoramadak)
Gris Artense
Lederen bekleding Mistral
Elektrische stoelen (Met verwarming en massage)
Pack sécurité
Achteruitrijcamera
Keyless entry en startknop
Extra getinte zijruiten
18" Black Saphire (Achteraf)
Geen type aanduiding achterzijde

Enige optie die ik niet heb genomen is de CD-Speler. ;-)

Iemand enig idee of enkel de bestuurdersstoel elektrisch/massage functie heeft, of beide voorstoelen? Ook heb ik nog niet kunnen achterhalen
of de auto voorzien is van 'cornering light's' (Mistlampen aan bij nemen bocht)

Na 3,5 in een probleem opel Astra te hebben gereden (36x bij de dealer en evenzoveel reparaties), hoop ik dat ik dit keer meer geluk heb met de auto. Ondanks het feit ik alle opties heb genomen, is de auto door de 14% bijtelling netto €90 euro goedkoper dan mijn huidige Astra. Mooi meegenomen dus..

Mooie keuze hoor! Bomvol zo te zien.

Mcsluis zei:
Iemand enig idee of enkel de bestuurdersstoel elektrisch/massage functie heeft, of beide voorstoelen? Ook heb ik nog niet kunnen achterhalen
of de auto voorzien is van 'cornering light's' (Mistlampen aan bij nemen bocht)

Ik ben er zelf eigenlijk altijd vanuit gegaan dat bochtenverlichting in de LED-koplampen is meegebouwd.
Als je naar de vorm van de LED lamp kijkt, lijkt het er op dat er ook een soort draaimechaniekje in zit.

@ Mcsluis - Gefeli.

Ook mijn bestelling staat klaar en ik wil graag met de Meivakantie (start 26 April 2014) met deze topper naar Spanje rijden. Heb er geen vertrouwen in dat dit ook daadwerkelijk gaat lukken, maar we zien wel.

Mijn config:

Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Ex.1.6e-HDi E6 (14%)
Opties (fabrieksaf):
* metallic - kleur: Noir Perla Nera 353, bekleding: Stof Marston Mistral antraciet 526
* Achteruitrijcamera
* Extra getinte achterste zijruiten
* Pack Sécurité (actieve cruise control,waarschuwing bij kans op aanrijding en aut.noodremsysteem)

Accessiores (dealeraf):
- Luxe kenteken platen.
- 230v / USB 12v Adapter
- Dorpellijst bagageruimte transparant
- DVD Entrypack (Stelpost)
- 17 inch LM Velgen type Rubis + Michelin banden
- Mat bagageruimte velours
- Parfumeur OEM Peugeot
- Tetrax xway
- Verchroomde stootlijsten
- Verlichte dorpel lijsten

Fiscale waarde (ivm bijtelling): 26.200 Euro. Totale waarde: 31.978 Euro

Het valt me op dat er nogal veel Golf rijders de Peugeot showroom binnen gaan...Een goed alternatief voor de Golf 7...?

Het lijkt er wel op !!

Harrie van Geleuken zei:
Het valt me op dat er nogal veel Golf rijders de Peugeot showroom binnen gaan...Een goed alternatief voor de Golf 7...?

Het lijkt er wel op !!

Je hebt staan turven bij de ingang?

OT: PSA positioneert de 308 toch ook duidelijk als Golf alternatief?

Terug
Bovenaan