Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gilletti zei:Zo, even een update mijnerzijds. Probleem was dat de stoelverwarming met massagefunctie niet meegeleverd was.
Op zich was dat in eerste instantie een domper(tje) op de feestvreugde en ik had eigenlijk voor mezelf al beslist om een andere te laten bestellen.
Echter gelukkig toch nog dit jaar naar beider tevredenheid tot een oplossing gekomen. Aflevering nu waarschijnlijk ergens week 2 van 2014.
Elaste zei:Je hebt er een masseur bij gekregen?
Gilletti zei:Weet iemand een dealer met een auto waar de massagestoelen wel inzitten?
Ik wil eigenlijk nog wel even weten wat ik mis. Anders blijf ik me dat ook steeds afvragen.
Gilletti zei:Weet iemand een dealer met een auto waar de massagestoelen wel inzitten?
Ik wil eigenlijk nog wel even weten wat ik mis. Anders blijf ik me dat ook steeds afvragen.
identiteitonbekend zei:Wij hebben een 508 RXH met van die stoelen staan. Mocht je het willen proberen, laat het dan gewoon ff hier op het forum weten.
Overigens wel een vreemde fout, de dealer hoort de bestelling altijd te controleren.
Even totaal ander nieuws:
Planning 108 is vóór eind juni 2014.
Planning 508 facelift is september 2014.
Planning 308 SW is medio mei 2014.
Planning nieuwe boxer is medio juni 2014.
Bekendmaking overige motoren / opties 308 is rond eind januari (denk aan de 1.2 E-THP / 2.0 Blue HDI / sport onderstel)
identiteitonbekend zei:Even totaal ander nieuws:
Planning 108 is vóór eind juni 2014.
Kietje zei:@Gilletti
Onze dealer (van Hunnik Tiel) heeft er een staan. Inclusief alcantara.
Je moet echter wel rap zijn want om 13:30 neem ik hem mee.
E-One zei:Moet ik me zorgen maken als mijn 308 BLE bij een POUW dealer is besteld? Doorstart POUW aan een zijden draadje lees ik net...![]()
Username zei:Vandaag was ik een beetje aan het struinen naar info over de 308 SW, waaronder op dit forum, en kwam een foto tegen van deze auto welke ik nog niet op deze site heb gezien. Voor de geïnteresseerden: https://www.automobile-magazine.fr/media/galeries/photos/peugeot/les_peugeot_du_futur/%28photo%29/88242
Gilletti zei:Username zei:Vandaag was ik een beetje aan het struinen naar info over de 308 SW, waaronder op dit forum, en kwam een foto tegen van deze auto welke ik nog niet op deze site heb gezien. Voor de geïnteresseerden: https://www.automobile-magazine.fr/media/galeries/photos/peugeot/les_peugeot_du_futur/%28photo%29/88242
Foto's zijn inderdaad nog nergens vindbaar...
Degene onder de link is denk ook geen waarheid. Zijkant lijkt erg op een mix van Golf en Focus wagon.
Daarnaast heeft de auto een Duitse plaat uit Keulen. En waar zit Ford in Duitsland? Juist.
Ook zijn de "vouwen" in de flanken heel anders dan bij de 308 berline.
Hesp zei:Heb mij onlangs nog afgevraagd waarom de rcz 5-gaats velgen heeft, en de 308 I slechts 4-gaats. Is er dan zoveel aan verspijkerd?
Username zei:Vandaag was ik een beetje aan het struinen naar info over de 308 SW, waaronder op dit forum, en kwam een foto tegen van deze auto welke ik nog niet op deze site heb gezien. Voor de geïnteresseerden: https://www.automobile-magazine.fr/media/galeries/photos/peugeot/les_peugeot_du_futur/%28photo%29/88242
Klopt: EMP is geïntroduceerd op (onder) de Picasso II en nadien de 308 II. De RCZ kan dus nog niet op dat onderstel staan.peugeot gek zei:Maar de RCZ staat toch nog niet op zo'n EMP 2 platform?
Dat is toch pas geintronduceerd op de nieuwe C4 picasso?
iDS zei:Klopt: EMP is geïntroduceerd op (onder) de Picasso II en nadien de 308 II. De RCZ kan dus nog niet op dat onderstel staan.peugeot gek zei:Maar de RCZ staat toch nog niet op zo'n EMP 2 platform?
Dat is toch pas geintronduceerd op de nieuwe C4 picasso?
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/26320/dit-is-peugeot-308-sw[size=x-large]Dit is de Peugeot 308 SW![/size]
De Peugeot 308 SW komt eraan. Op de Salon van Genève van begin maart gaat het doek er officieel af, in het voorjaar staat hij bij de dealers. Hier zijn alvast de eerste foto's en bijbehorende info. Voor de leaserijder is er ook een versie met 14% bijtelling. Voor een stationwagon in het C-segment is de Peugeot 308 SW vrij lang: 4,58 meter. De hoogte bedraagt 1,47 meter. De informatie is nog uiterst summier, maar het eerste wat je wilt weten bij zo’n ‘break’ is: hoeveel kan erin? 610 liter met de achterbank omhoog.
Nog belangrijker voor de leaserijder is het nieuws dat de BlueHDi-versie een CO2-uitstoot van 85 gram per kilometer heeft. Dat betekent 14% bijtelling, zoals Peugeot al eerder communiceerde.
De 308 krijgt er in het komende voorjaar niet alleen een nieuwe carrosserievariant bij, er komen ook nieuwe, geblazen driecilinder benzinemotoren aan. De 1,2-liter e-THP komt er in twee smaken. De eerste levert 110 pk, de tweede 130 pk.
De Peugeot 308 SW staat op 29 mei in de Nederlandse showrooms.
HVP zei:Mooi in lijn met de 508 SW, met als enige toegevoegde 'frivoliteit' (tov de hatchback) het oplopende raamlijntje achteraan. Liefhebbers van VW-Groepspul zou dit toch aan moeten spreken -niet bedoeld als diskwalificatie. In vergelijking met de Golf Variant is 'ie wat mij betreft een stuk sierlijker, aan de Octavia Combi heeft 'ie een harde dobber, de Leon ST vind ik nog een stukkie mooier (van buiten).
@Joenep:
Dit linkje werkt niet iets beter denk ik.