Peugeot 308 (SW p. 26)

Afgelopen vrijdag het belletje van de dealer gehad dat de leasemaatschappij de bestelling heeft gedaan!
Nu nog even hopen dat levering & de laatste km oprijden van mijn Prius samen zullen vallen.

Wat ik zal gaan rijden:
- 308 SW
- Blue Lease Executive
- Kleur: Dark Blue

Opties:
- CD-speler

Aftermarket:
- 16" Ligne S velgen
- 200 Watt luidspreker upgradeset
- Wat overige zaken zoals een hondenrek en beschermlagen ed voor haar nagels ;-)

Vanwege mijn leaseregeling ga ik meer overhouden per maand en een grotere/leukere auto rijden, dus helemaal blij!
Had alleen graag leer fabriek-af & lichte bekleding gehad met tweekleurig dashboard (die je blijkbaar niet kan bestellen op de SW Berline maar wel op de reguliere die als basis dient voor de Blue Lease...)

Vrijdag zal er waarschijnlijk een order de deur uitgaan voor een 308 BlueLease met 17inch LM. Nu zit ik nog met 1 vraag. Wat zal het maandelijkse MRB bedrag worden voor deze wagen?

Mijn werkgever heeft besloten dit 1 op 1 door te zetten naar de werknemer (Bruto), maar moet ik wel even rekening mee houden :)

Weet het even niet uit mijn hoofd, maar op de site van de belastingdienst kun je het berekenen, hoef je alleen maar het gewicht voor te weten.

Klopt.. alleen dat gewicht is volgens de brouchure van Peugeot nog niet definitief. Zover ik het nu kan beoordelen zal het om 90 of 100 euro gaan.

https://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/83/8384-3b4bc3.pdf

Ondertussen ben ik er wel achter dat de 308 HB BlueHdi (14%) Active + Lak + Peugeot Connect Nav .. een betere optie is dan de BlueLease. Bijna gelijke maandlasten (bijtelling + mobiliteitsvergoeding wat ik niet besteed krijg ik als salaris terug).

Vandaag even gezeten in de auto, maar wow wat een heerlijke cockpit en die stoelen zitten prima! Ga dan ook niet voor het ergonomische pakket.. prima zo.

Morgen rijden in de Active eHDI met 115pk (krijg hem 2 uurtjes mee).. we zullen zien hoe hij bevalt. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel goed komt :)

Zo, even een update mijnerzijds. Probleem was dat de stoelverwarming met massagefunctie niet meegeleverd was. :(
Op zich was dat in eerste instantie een domper(tje) op de feestvreugde en ik had eigenlijk voor mezelf al beslist om een andere te laten bestellen.
Echter gelukkig toch nog dit jaar naar beider tevredenheid tot een oplossing gekomen. Aflevering nu waarschijnlijk ergens week 2 van 2014.

Gilletti zei:
Zo, even een update mijnerzijds. Probleem was dat de stoelverwarming met massagefunctie niet meegeleverd was. :(
Op zich was dat in eerste instantie een domper(tje) op de feestvreugde en ik had eigenlijk voor mezelf al beslist om een andere te laten bestellen.
Echter gelukkig toch nog dit jaar naar beider tevredenheid tot een oplossing gekomen. Aflevering nu waarschijnlijk ergens week 2 van 2014.

Waren ze die dan vergeten te bestellen in hun computer? Of was het fout gegaan bij fabriek?

Ben je gecompenseerd op een nette manier?

Het was een bestelfout. Helaas was ombouw met originele onderdelen niet mogelijk.
Toch zoals aangegeven tot ieders tevredenheid er nog samen uitgekomen.

Heb je van die Magic comfort stoelverwarming matjes gekregen van de dealer?

stoelverwarming.jpg

LET OP: heeft 12v aansluiting nodig. Dus voor 2 stoelen moet je deze er ook nog even bij bietsen.....

sigatettenaanstekerk.jpg

:T

Dat moet dan een flink aanbod zijn geweest van de dealer, want het is geen kleine feature die ontbreekt. Ik heb nu stoelverwarming in de wagen en zou niet meer zonder kunnen. Je hebt dus wel de leren bekleding in de auto zitten met als gevolg dat je in de winter de 1e 20 minuten op een ijsrots zit.

Gilletti heeft alcantara bekleding en heeft auto's mét en zonder stoelverwarming gehad.
Ben geen koukleum en ik vind stoelverwarming wel lekker maar niet noodzakelijk.
Daarnaast om diverse redenen geen zin om drie maanden langer te wachten.

Ik heb alcantara en stoelverwarming, maar zo lang als ik de auto heb ( 1 1/2 jaar), heb ik de stoelverwarming niet gebruikt, ik vond de bekleding blijkbaar niet koud genoeg.

Weet iemand een dealer met een auto waar de massagestoelen wel inzitten?
Ik wil eigenlijk nog wel even weten wat ik mis. Anders blijf ik me dat ook steeds afvragen.

Gilletti zei:
Ik wil eigenlijk nog wel even weten wat ik mis. Anders blijf ik me dat ook steeds afvragen.

Volgens mij kunnen de dealers in hun systeem zien, wat er landelijk op voorraad is bij de dealers, incl. opties, dus misschien kan jouw dealer hierbij assisteren.

Gilletti zei:

Wij hebben een 508 RXH met van die stoelen staan. Mocht je het willen proberen, laat het dan gewoon ff hier op het forum weten.
Overigens wel een vreemde fout, de dealer hoort de bestelling altijd te controleren.

Even totaal ander nieuws:

Planning 108 is vóór eind juni 2014.
Planning 508 facelift is september 2014.
Planning 308 SW is medio mei 2014.
Planning nieuwe boxer is medio juni 2014.

Bekendmaking overige motoren / opties 308 is rond eind januari (denk aan de 1.2 E-THP / 2.0 Blue HDI / sport onderstel)

identiteitonbekend zei:
Wij hebben een 508 RXH met van die stoelen staan. Mocht je het willen proberen, laat het dan gewoon ff hier op het forum weten.
Overigens wel een vreemde fout, de dealer hoort de bestelling altijd te controleren.

Planning 508 facelift is september 2014.
Planning 308 SW is medio mei 2014.
Planning nieuwe boxer is medio juni 2014.

Bekendmaking overige motoren / opties 308 is rond eind januari (denk aan de 1.2 E-THP / 2.0 Blue HDI / sport onderstel)

Sja, het is gebeurd. Had het liever ook anders gezien maar zo is het netjes opgelost.
Bedankt voor het aanbod. Maar je identiteitisonbekend, dus ik weet niet hoe ver je zit?

Het wordt dus druk rond de zomer met het nieuws.
Facelift 508 zit dus ook al in de planning. Opvallend is wel dat er sinds de introductie nog vrijwel niks gewijzigd is. Er is zelfs geen nieuwe kleur ofzo bijgekomen.

Weet iemand of de 508 ook de 1.2 e-THP gaat krijgen? Bijv. om de 1.6 VTi te vervangen?
Verder ben ik benieuwd wat er nog te faceliften valt, ik vind de 508 namelijk goed in de huidige Peugeot-familie passen:)

@Gilletti

Onze dealer (van Hunnik Tiel) heeft er een staan. Inclusief alcantara.
Je moet echter wel rap zijn want om 13:30 neem ik hem mee.

identiteitonbekend zei:

Typisch, de 107 is nu nieuw al niet meer te bestellen, dus ruim 5 maanden zonder auto in het A segment (de 107 zal natuurlijk nog wel behoorlijk op voorraad zijn).

Kietje zei:
@Gilletti

Onze dealer (van Hunnik Tiel) heeft er een staan. Inclusief alcantara.
Je moet echter wel rap zijn want om 13:30 neem ik hem mee.

Ja, wrijf het er maar in... :T

Veel plezier met de mooie nieuwe!

Moet ik me zorgen maken als mijn 308 BLE bij een POUW dealer is besteld? Doorstart POUW aan een zijden draadje lees ik net...:confused:

E-One zei:
Moet ik me zorgen maken als mijn 308 BLE bij een POUW dealer is besteld? Doorstart POUW aan een zijden draadje lees ik net...:confused:

Gaat om de Opel-vestigingen.
Daarnaast bestelt men de auto's via de importeur. Als Pouw ze niet meer kan afnemen dan kan een andere dealer dat vast wel overnemen.

Vandaag was ik een beetje aan het struinen naar info over de 308 SW, waaronder op dit forum, en kwam een foto tegen van deze auto welke ik nog niet op deze site heb gezien. Voor de geïnteresseerden: https://www.automobile-magazine.fr/media/galeries/photos/peugeot/les_peugeot_du_futur/%28photo%29/88242

Username zei:
Vandaag was ik een beetje aan het struinen naar info over de 308 SW, waaronder op dit forum, en kwam een foto tegen van deze auto welke ik nog niet op deze site heb gezien. Voor de geïnteresseerden: https://www.automobile-magazine.fr/media/galeries/photos/peugeot/les_peugeot_du_futur/%28photo%29/88242

Foto's zijn inderdaad nog nergens vindbaar... :(
Degene onder de link is denk ook geen waarheid. Zijkant lijkt erg op een mix van Golf en Focus wagon.
Daarnaast heeft de auto een Duitse plaat uit Keulen. En waar zit Ford in Duitsland? Juist.
Ook zijn de "vouwen" in de flanken heel anders dan bij de 308 berline.

Gilletti zei:
Username zei:

Foto's zijn inderdaad nog nergens vindbaar... :(
Degene onder de link is denk ook geen waarheid. Zijkant lijkt erg op een mix van Golf en Focus wagon.
Daarnaast heeft de auto een Duitse plaat uit Keulen. En waar zit Ford in Duitsland? Juist.
Ook zijn de "vouwen" in de flanken heel anders dan bij de 308 berline.

Zat de SW ook te zoeken.
Stuitte o.m. op deze clip - het ouwe 308 onderstel met een carrosserie om van te watertanden.
Schitterende auto.
https://www.youtube.com/watch?v=zmAO7f4Okrk

Heb mij onlangs nog afgevraagd waarom de rcz 5-gaats velgen heeft, en de 308 I slechts 4-gaats. Is er dan zoveel aan verspijkerd?

Hesp zei:
Heb mij onlangs nog afgevraagd waarom de rcz 5-gaats velgen heeft, en de 308 I slechts 4-gaats. Is er dan zoveel aan verspijkerd?

Ja, geheel nieuw onderstel. EMP -2 ipv PF-2. Veel lichter, andere ophangingen en inderdaad 5 gaatsvelgen.

Username zei:

De achterlichten staan volgens mij ook verkeerd om (staan op de echte SW als leeuwenbekken naar buiten, dus soort halve ovaal met ronde kant naar binnen). Maar heb hem alleen 1x gezien in Lelystad en geheugen is altijd een lastig iets ;-)

Maar de RCZ staat toch nog niet op zo'n EMP 2 platform?
Dat is toch pas geintronduceerd op de nieuwe C4 picasso?

Verder vindt ik het nog steeds verrassend dat er geen lekkage foto's zijn.
Zijn er spy shots van de 308 SW?

peugeot gek zei:
Klopt: EMP is geïntroduceerd op (onder) de Picasso II en nadien de 308 II. De RCZ kan dus nog niet op dat onderstel staan.

iDS zei:
peugeot gek zei:
Klopt: EMP is geïntroduceerd op (onder) de Picasso II en nadien de 308 II. De RCZ kan dus nog niet op dat onderstel staan.

Nee, sorry Rcz staat niet op EMP2 onderstel. had je mail slecht gelezen. Ik weet trouwens niet zeker onder welk onderstel wel. Zou PF2 kunnen zijn, maar kan ook verkort onderstel van 407 kunnen zijn. Ik ga eens googelen.

vanaf vandaag de officiele beelden van de peugeot 308 SW 'alstublieft'
nzug.jpg

jnes.jpg

0gb6.jpg

Mooie auto hoor! (y). Dat is toch heel wat anders dat de vorige SW.
Dat wordt, zeker door de mogelijkheid tot lage bijtelling, een topper.

Fraai, dank voor de foto's.
Niet heel verrassend, al hebben ze de achterlichten nog iets aparts meegegeven. Jammer van de wat kleine foto's met een grijze auto op grijze achtergrond, erg goed kan ik de achterkant zo nog niet zien.

Ook al zijn het maar kleine foto's, ik vind hem geslaagd. Mooi ingetogen design, dat zal toch flink veel meer potten breken dan de vorige 308sw, al had die ook wel een normale achterzijde.

Ben benieuwd naar de grotere foto's met een wat meer sprekende kleur.

Mooie SW. Geslaagd in de lijn der verwachtingen. Wel even afwachten wat hij doet op 16 inch, want deze 18 inch jongens geven hem natuurlijk wel een stoerdere uitstraling. 18 inch af fabriek gaat hem niet worden als je in 14% wil blijven. Achteraf als accessoire kan uiteraard (nog) altijd wel.

m1mye8bb8jhg.jpg

m1mye8ab0vhe.jpg

m1mye8ab5ahc.jpg

m1mye8ab3dhd.jpg

m1mye89bwshf.jpg

m1mye8bb20hj.jpg

[size=x-large]Dit is de Peugeot 308 SW![/size]

De Peugeot 308 SW komt eraan. Op de Salon van Genève van begin maart gaat het doek er officieel af, in het voorjaar staat hij bij de dealers. Hier zijn alvast de eerste foto's en bijbehorende info. Voor de leaserijder is er ook een versie met 14% bijtelling. Voor een stationwagon in het C-segment is de Peugeot 308 SW vrij lang: 4,58 meter. De hoogte bedraagt 1,47 meter. De informatie is nog uiterst summier, maar het eerste wat je wilt weten bij zo’n ‘break’ is: hoeveel kan erin? 610 liter met de achterbank omhoog.

Nog belangrijker voor de leaserijder is het nieuws dat de BlueHDi-versie een CO2-uitstoot van 85 gram per kilometer heeft. Dat betekent 14% bijtelling, zoals Peugeot al eerder communiceerde.

De 308 krijgt er in het komende voorjaar niet alleen een nieuwe carrosserievariant bij, er komen ook nieuwe, geblazen driecilinder benzinemotoren aan. De 1,2-liter e-THP komt er in twee smaken. De eerste levert 110 pk, de tweede 130 pk.

De Peugeot 308 SW staat op 29 mei in de Nederlandse showrooms.
https://www.autoweek.nl/nieuws/26320/dit-is-peugeot-308-sw

Mooi in lijn met de 508 SW, met als enige toegevoegde 'frivoliteit' (tov de hatchback) het oplopende raamlijntje achteraan. Liefhebbers van VW-Groepspul zou dit toch aan moeten spreken -niet bedoeld als diskwalificatie. In vergelijking met de Golf Variant is 'ie wat mij betreft een stuk sierlijker, aan de Octavia Combi heeft 'ie een harde dobber, de Leon ST vind ik nog een stukkie mooier (van buiten).

@Joenep:

Dit linkje werkt niet iets beter denk ik.

HVP zei:
Mooi in lijn met de 508 SW, met als enige toegevoegde 'frivoliteit' (tov de hatchback) het oplopende raamlijntje achteraan. Liefhebbers van VW-Groepspul zou dit toch aan moeten spreken -niet bedoeld als diskwalificatie. In vergelijking met de Golf Variant is 'ie wat mij betreft een stuk sierlijker, aan de Octavia Combi heeft 'ie een harde dobber, de Leon ST vind ik nog een stukkie mooier (van buiten).

@Joenep:

Dit linkje werkt niet iets beter denk ik.

ik zie het! bedankt!

heb hem wel goed gekopieerd, maar zal iets fout gedaan hebben.

Dat ziet er goed uit, zeg. Zou deze SW de Mégane van z'n troon kunnen stoten?
Eenvoudig, maar fraai vormgegeven. Door de vorm van het achterlicht vind ik dat 'hapje' eruit wel een beetje gezocht, meer dan bij de hatchback.

Terug
Bovenaan