Peugeot 307sw gekocht. Radio en ruitenwisser issues

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een peugeot 307 sw uit 2003 gekocht met een paar kleine dingetjes.
1] Wanneer ik de ruitenwisser aan heb staan en de auto uitzet blijft de ruitenwisser uit zodra ik de auto herstart, is dit een bekend iets?
2] Het snelheidsafhankelijk volume van de radio kan ik niet uitzetten en dat stoort me mateloos. Met de selectieknop ga ik naar de instelling waarna ik met de [omhoog] en/of [omlaag]-knop de instelling moet kunnen uitschakelen maar dat werkt dus niet, wel met balans/fader/bass en treble. Iemand?
3] De richtingaanwijzerschakelaar hapert en moet vervangen. De auto heeft heen automatische verlichting, maakt het dan uit welke schakelaar ik er voor in de plaats zet?

Punt 1. Kan je de wisser wel weer activeren d.m.v. bedienen van de hendel na het starten? Of heb je een regensensor en de wisser op standje AUTO staan?
Op zich lijkt het mij niet vreemd dat de wisfunctie dan stopt bij uitgeschakeld contact.

Heb je er nog een instructieboekje bij?

Punt 3: de vraag zal zijn of de stekkeraansluitingen hetzelfde zijn..

Punt 3 is sowieso een zwak punt bij 307 uit die tijd. Komt meestal na een bocht ook niet meer terug in neutraal stand. Idd vervangen

1) Zo lang je het hebt over de regensensor functie is dit normaal. Op mijn 406 in ieder geval wel. De regensensor moet je iedere keer weer nieuw starten nadat de auto van het contact is geweest.
2) Handleiding, goed googlen of eventueel het stekkertje los halen?
3) Zoek gewoon exact dezelfde. Het aanbod van 307 onderdelen, nieuw en van slopers, is nou niet bepaald klein. Als je een onderdeelnummer nodig hebt gebruik dan de servicebox van Peugeot of https://catcar.info/setlang.php?lang=EN. Als je een gebruikt onderdeel zoekt, gebruik dan onderdelenlijn.nl

Bedankt voor de reacties. Ik heb een exemplaar zonder regensensor, wel is de interval rijsnelheid afhankelijk en bij stilstand, bij bijv een stoplicht, gaat de wisser een stap langzamer in alle standen. Na het starten van de motor kan de wisser met de schakelaar weer geactiveerd worden.

De richtingaanwijzer schakelaar is de hele combischakelaar begreep ik al en heeft een barcode en nummer bovenop. Hiervoor zal t stuur eraf moeten en vanwege de airbag laat ik dat maar een mn garageman over.

Ik ben intussen weer wat wijzer geworden en tot nu toe erg blij met de auto, vooral het panoramadak vind ik geweldig...

Dat de ruitenwisser bij stilstand van continue naar een interval gaat (of van een snelle interval naar een langzamere) is een functionaliteit. Hebben veel merken.. denk dat het intussen wel zo'n beetje standaard is?

Spaart energie en je wisserbladen... is de gedachte..
Wel dient bij het rijden weer naar de oorspronkelijke stand teruggeschakeld te worden.

Terug
Bovenaan