Kevin9512
Startmotor
Sinds november 2021 in het bezit van een Peugeot 208 1.2 VTi met 82 pk. Aangeschaft bij een handelaar met 126.000 km en daarbovenop 6 maanden garantie gekocht voor de gehele auto van A tot Z. De 2e dag stond de auto al stil, accu kapot. Onder garantie vervangen.
In februari liep het scherm van de auto vast en schokte de auto soms wat. De auto is voor controle naar de Peugeot garage gegaan, gediagnostiseerd. Daar kwam uit: Katalysator kapot, scherm moet geüpdatet, motorsoftware moet geüpdatet (i.v.m.. schokken). Dit is begin 2022 vervangen en uitgevoerd.
Auto is in mei gekeurd, waarbij ook onderhoud is uitgevoerd. (Niet door Peugeot)
Niet veel later (1 maand) een melding dat het olie peil laag was. Door de garage weer bijgevuld. Maar dit komt steeds terug.
Nu is de auto bij de Peugeot garage geweest voor een olie verbruik test. Daar kwam uit dat de auto 1,75 liter per 1000 km verbruikt. Veel meer dan de al hoge 1 liter per 1000 km die Peugeot voorschrijft. 2 opties, nieuwe motor a €5000 of revisie a €2000.
De garage waar wij altijd komen gaf aan de motor eerst te kunnen spoelen voor €350 wat misschien kan helpen.
Helaas is de garantie in mei ook verlopen en geeft Peugeot aan dat de katalysator niks te maken heeft met het hoge verbruik. Wel kwam de 1e melding oliepeil pas na het vervangen van de katalysator in het begin van 2022. Onder garantie is er al voor ruim €1000 vervangen en nu ook voor enkele 1000e euros uit eigen zak.
Wat kunnen wij het beste doen? Auto heeft inmiddels 140.000 gelopen en is verder heel netjes onderhouden!
In februari liep het scherm van de auto vast en schokte de auto soms wat. De auto is voor controle naar de Peugeot garage gegaan, gediagnostiseerd. Daar kwam uit: Katalysator kapot, scherm moet geüpdatet, motorsoftware moet geüpdatet (i.v.m.. schokken). Dit is begin 2022 vervangen en uitgevoerd.
Auto is in mei gekeurd, waarbij ook onderhoud is uitgevoerd. (Niet door Peugeot)
Niet veel later (1 maand) een melding dat het olie peil laag was. Door de garage weer bijgevuld. Maar dit komt steeds terug.
Nu is de auto bij de Peugeot garage geweest voor een olie verbruik test. Daar kwam uit dat de auto 1,75 liter per 1000 km verbruikt. Veel meer dan de al hoge 1 liter per 1000 km die Peugeot voorschrijft. 2 opties, nieuwe motor a €5000 of revisie a €2000.
De garage waar wij altijd komen gaf aan de motor eerst te kunnen spoelen voor €350 wat misschien kan helpen.
Helaas is de garantie in mei ook verlopen en geeft Peugeot aan dat de katalysator niks te maken heeft met het hoge verbruik. Wel kwam de 1e melding oliepeil pas na het vervangen van de katalysator in het begin van 2022. Onder garantie is er al voor ruim €1000 vervangen en nu ook voor enkele 1000e euros uit eigen zak.
Wat kunnen wij het beste doen? Auto heeft inmiddels 140.000 gelopen en is verder heel netjes onderhouden!