Peugeot 208 1,6 VTI allure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartje

Net ingestapt
Hallo!

Ik ben zojuist bezig om mijn eerste auto te kopen en dit betreft een Peugeot 208 1,6 vti allure bouwjaar 2014 en heeft 85 duizend km gelopen

Auto is van een goede kennis en is betrouwbaar.
Is altijd dealer onderhouden.

Voordat ik hem koop laat ik hem nog eens keuren door een auto bedrijf op tweedehands aankoop.

Heb een proefrit gemaakt en hij rijd heerlijk!

Nu is mijn vraag hoe betrouwbaar zijn deze 1,6 vti motoren ? Ik heb hier niet zo heel veel verstand van en twijfel toch wel een beetje over evt hoge onderhoudskosten?

En hoe staat de 208 met 1,6 motor in het algemeen bekend ?

Tevens wat doet een grote of kleine beurt meestal in de prijs met dit soort autos ?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!

Mvg

Hallo,

In tegenstelling tot de Thp motoren van PSA genieten de VTI exemplaren een goede reputatie. Heb onlangs een 207 1.6 VTI 2009 overgenomen van een buurman, deze was bestemd voor zoon. Zoon bleek hem echter toch niet nodig te hebben, dus auto verkocht binnen drie dagen aan particulier . Het enige wat aandacht behoeft betreffende de VTI buiten het reguliere onderhoud is het olieverbruik.

Veel plezier met de 208 !

Hallo,

In tegenstelling tot de Thp motoren van PSA genieten de VTI exemplaren een goede reputatie. Heb onlangs een 207 1.6 VTI 2009 overgenomen van een buurman, deze was bestemd voor zoon. Zoon bleek hem echter toch niet nodig te hebben, dus auto verkocht binnen drie dagen aan particulier . Het enige wat aandacht behoeft betreffende de VTI buiten het reguliere onderhoud is het olieverbruik.

Veel plezier met de 208 !
VTi exemplaren een goede reputatie?
(persoonlijke aanval verwijderd)

Deze VTI motoren zijn trouwens helemaal niet betrouwbaar. Zie ook dit artikel: https://carcommentator.nl/?p=77

PEUGEOT 207 1.6 VTI – DISTRIBUTIEKETTING PROBLEMEN​

Op internet zijn er al vele verhalen over te vinden, ik heb hier intussen ook mijn mening over ontwikkeld en zal die met jullie delen.
Echter zijn er ook nadelen aan de distributieketting, een van de grootste nadelen komt voor bij de 1.6 VTI motor. De ketting kan na verloop van tijd oprekken, hij begint dan vooral bij een koude motor een tikkend geluid te maken.
Zodra de distributieketting begint te tikken is het raadzaam om direct contact op te nemen met uw plaatselijke garage, de distributieketting zal dan vervangen moeten worden. Intussen heb ik het meegemaakt en de reparatie laten uitvoeren door een Peugeot dealer. De kosten voor het vervangen van de distributieketting set inclusief de arbeid kwam neer op +- €2000,-

Mocht je trouwens desalniettemin zo'n VTI willen aanschaffen, mijn advies, ga dan eerst eens proefrijden met wat auto's die zijn uitgerust met deze motor en vorm dan uw mening. Daar doet u zeker beter aan dan een PSA promotor zoals zo'n Hans op z'n woorden te geloven!

Houd het gezellig op het forum en val elkaar niet persoonlijk aan. Lees ook even de forumregels door.

Barri, Autoweek Moderator

De 1.6 VTI heeft een paar aandachtspunten dat zijn olieverbruik, vervuiling ( daar kunnen alle direct ingespoten motoren last van hebben) en de distributieketting. Het model uit 2014 heeft al de verbeterde distributieketting en spanners. Het vervangen kost afhankelijk van waar je dat laat doen rond de € 700,00.

In mijn familie zijn heel tevreden Peugeot en Citroën rijders, een 1.4 VTI en 1.6 VTI zijn al 12 jaar en 11 jaar in de familie, en doen het nog steeds prima.

Als de motor soepel loopt, en soepel optrekt, en "schoon" is onder de oliedop kun je prima kopen.
Een goed onderhouden Peugeot 208 is dan een prima auto in zijn klasse.
Ik sluit me dus verder aan bij de reactie van Hans.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft een peug 208 1.6 vti allure uit 2012, geërfd. Wordt weinig mee gereden, staat nu pas op iets meer dan 100.000 km. Krijgt 1 beurt per jaar, en er is eigenlijk nooit gedoe mee. Dus vanuit mijn perspectief een ok autootje wat betrouwbaarheid betreft. Ik kan me echter wel veel fijnere auto's in dit segment bedenken. De zitpositie achter het stuur is belachelijk hoog, het rijgedrag week, de bak schakelt hakerig (typisch PSA) en de motor maakt veel te veel toeren op de buitenwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan