Peugeot 206 1.4 2000 automaat start niet

A

Anoniem

Guest
Ik zit met het volgende:
De auto geeft bij het starten 1 luide klik
Meer gebeurt er niet
Ik vrees vastgelopen...
Hoewel, geen olie bij koelvloeistof, ook niet andersom. Ook geen lek, hoewel ik dacht een koelvloeistof lek maar dat blijkt dus niet zo te zijn

We hebben nu een aantal koudere dagen/nachten gehad, is het niet gewoon de accu die leeg/kapot is gegaan? Nog iets power over, maar te weinig om de startmotor aan te zwengelen, vandaar de 'klik'. Mijn moeder had vanmorgen hetzelfde met de auto.

Probeer eens te starten met een booster/jumpstarter (vaak te leen bij de garage) of met hulp van een andere auto + startkabels?
Als dit lukt, bij de garage de accu laten controleren op defect en vervangen.

Ik heb getest met lichten aan, die gaan niet flikkeren tijdens het starten dus zou me verbazen als dit de accu zou zijn?

Een automaat kan alleen gestart worden in stand P (en soms stand N) én vaak alleen als het rempedaal is ingetrapt. Kan dus een schakelaar bij keuzehandel of rempedaal die defect is.

Hij kan in elke stand gestart worden als je wil denk ik 😅 rempedaal hoeft niet ingedrukt worden hier, start zonder het rempedaal in te drukken ook in normale omstandigheden 😅

Ik verdenk je startmotor.

Uitleg: van minuut 1 tot en met 5, daarna technische verdieping. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=k1uOSTvgwvo

Mooi :p

Dan op zoek naar een stuk ijzer.. en het luchtfilterhuis demonteren en een tik tegen de startmotor geven. :)

Zie hier een voorbeeld van de (on)bereikbaarheid van de startmotor bij een Peugeot 206.

https://www.youtube.com/watch?v=CDAHPGgsIsY

Bij mijne is hij wel goed zichbaar dus moet lukken ik had al een tik gegeven maar ik durf natuurlijk niet hard en in veronderstel dat je daarvoor ook met 2 moet zijn?

Hoeft niet, je kan er op tikken en dan omlopen om te starten.

Je kan met een hamer best een ferme tik op het metalen deel geven hoor. Niet op de kunststof kap.

Het gaat erom dat de 'koolborstels schrikken' en los kopen van de spoel.

Succes.

Ik heb enkele keren geprobeerd maar helaas...
Ik denk toch dat hij vast zit..
Kan ik hem niet in D of in R zetten en duwen om te kijken of hij vast zit?
Nu helaas wil niemand mij er nog mee helpen...
Dus ik denk dat hij echt voor de schroot is...

Liep hij gewoon goed de laatste keer dat je hem hebt afgezet? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een motorblok vast gaat zitten bij kortdurige stilstand. Ik zet nog steeds m'n geld in op het overlijden van slechts de startmotor. Die vervangen lijkt me voordeliger dan deze naar de sloop brengen en iets anders kopen, tenzij je dat toch al van plan was.

Hij is normaal naar de krantenwinkel gereden.
Bij het terug starten leek het alsof hij eerst niet wou maar toch wel startte (dat ging trouwens heel snel)
Eens gestart zakte hij gelijk uit toeren om dan met zijn toeren naar beneden te zakken en gewoon uit te vallen.
En daarna terug geprobeerd wou niet starten.
Daarna kreeg ik de klik van da starter enkel nog te horen...
Ik had gedacht waterpomp kapot?
Maar dan nog?

Terug
Bovenaan