A
Anoniem
Guest
Hallo allemaal,
Ik ben van plan mijn eerste auto te gaan kopen en deze als dagelijkse auto te gebruiken. Nou heb ik onderzoek gedaan naar wat het goedkoopst is en heb alle kosten (excl. Onderhoud)in een excel sheet bijgehouden. Nou ben ik bij deze Peugeot 205 1.1gl uit 1984 uitgekomen die nog geen eigenaren heeft gekend en nog geen 30.000km heeft gelopen: https://www.autotrack.nl/a/peugeot-205-49806686
Het voordelen aan deze auto naar mijn mening:
- De 205 rijdt zuinig
- De 205 is altijd door de dealer onderhouden en is praktisch als nieuw en verwacht dus weinig onderhoud
- Als er onderhoud aan komt lijkt me dit vrij makkelijk te repareren.
- 120 euro aan wegenbelasting per jaar.
- Goedkoop verzekeren
- Ik denk zelf dat de auto weinig afschrijving zou hebben en misschien wel in waarde zal stijgen. (Complete gok)
- Het is gewoon een geweldig vette auto
De nadelen:
-Mist apk en kenteken(maar kost vgm niet heel veel)
- Veiligheid is wel een minpuntje omdat er bijvoorbeeld al geen airbag in zit.
- Comfort is misschien wat minder met een nieuwere auto.
Ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie en er te rooskleurig naar kijk, dus daarom hoor ik graag jullie mening.
Ik ben van plan mijn eerste auto te gaan kopen en deze als dagelijkse auto te gebruiken. Nou heb ik onderzoek gedaan naar wat het goedkoopst is en heb alle kosten (excl. Onderhoud)in een excel sheet bijgehouden. Nou ben ik bij deze Peugeot 205 1.1gl uit 1984 uitgekomen die nog geen eigenaren heeft gekend en nog geen 30.000km heeft gelopen: https://www.autotrack.nl/a/peugeot-205-49806686
Het voordelen aan deze auto naar mijn mening:
- De 205 rijdt zuinig
- De 205 is altijd door de dealer onderhouden en is praktisch als nieuw en verwacht dus weinig onderhoud
- Als er onderhoud aan komt lijkt me dit vrij makkelijk te repareren.
- 120 euro aan wegenbelasting per jaar.
- Goedkoop verzekeren
- Ik denk zelf dat de auto weinig afschrijving zou hebben en misschien wel in waarde zal stijgen. (Complete gok)
- Het is gewoon een geweldig vette auto
De nadelen:
-Mist apk en kenteken(maar kost vgm niet heel veel)
- Veiligheid is wel een minpuntje omdat er bijvoorbeeld al geen airbag in zit.
- Comfort is misschien wat minder met een nieuwere auto.
Ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie en er te rooskleurig naar kijk, dus daarom hoor ik graag jullie mening.