Peugeot 2008 | facelift 2023 op p. 2

https://www.youtube.com/watch?v=h3ZphyD3-dg

Het ligt dus allemaal dicht bij mekaar: de ene auto wint in het ene blad of op een website en verliest in het andere. Hier is er winst voor de 2008.

ergens vind ik het wel jammer dat de slagtand niet net zoals bij de 508 het knipperlicht is. als je ze dan toch zo groot maakt. nu zie je het amper door de dagrijd verlichting. dat heb je bij de vw busjes ook daar dimt dat ook niet dus je ziet het van voren erg slecht.

Ik wil de 2008 mooi vinden, maar dat lukt totaal niet. Het is veel te veel een bouwdoos op wielen. Gelukkig maakt het interieur veel goed.

Ik zie nu bij peugeot een e2008 premiere versie. Als ik het goed begrijp heeft deze echter een minder snelle laadcapaciteit (fase 1 ipv fase 3) ten opzichte van de gewone versies. Begrijp ik dit goed?

Inmiddels contact gehad met peugeot en idd.. Je levert in op laadsnelheid maar krijgt er andere dingen voor terug. Het is dus maar net wat je belangrijker vindt.

Peugeot e-2008 vs. Hyundai Kona Electric vs. Kia Soul EV:

Electric%20crossovers%20triple%20test-38.jpg

Electric%20crossovers%20triple%20test-37.jpg

Electric%20crossovers%20triple%20test-42.jpg

First place: Kia Soul EV
The Soul EV might be pricier than the Peugeot, but its extra efficiency and range, spacious cabin, smooth driving dynamics and bountiful level of kit mean it’s still a winner. It does lose out to both rivals for boot space, but the Soul EV still offers just enough, yet it’s by far the roomiest inside. Combined with strong EV specifics – range, charging capability and brake regen – the Kia is a great buy.

Second place: Peugeot e-2008
It doesn’t offer the Hyundai’s range or flexibility, but the e-2008’s slightly more spacious cabin and much roomier boot improve practicality alongside its rapid recharging – and all at a price that far undercuts the costlier Kona. Incentives such as free charging help the e-2008’s case, too. It’s a well engineered EV that offers genuinely usable range for those with a slightly smaller budget.

Third place: Hyundai Kona Electric
There's no criticism of the Kona Electric’s pace or range given that it shares its EV hardware with the Kia. However, while it’s by far the priciest here, it lacks the Kia’s kit and isn’t as practical as the Peugeot. All three will be cheap to run, but at this price the Hyundai’s bland, cheap-looking interior loses it marks. It’s still an appealing option, but its rivals offer better value, depending on what you want from your EV.

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/353635/peugeot-e-2008-vs-hyundai-kona-electric-vs-kia-soul-ev

Je ziet 'm best veel rijden en frisse auto maar nog altijd wel wat druk maar minder storend dan op de foto's. Maar ook irl ziet die neus er echt niet uit. Waarom klopt de voorkant zelden bij een PSA product? Compleet uit verhoudingen met vaak ook de motorkap dat ver boven de (zij)raamlijn uitkomt en ook niet nodig, zie al die Kona. Maar ook bv de CX-30 (iets hogere klasse maar gaat om de verhoudingen), die heeft toch ook geen enorm hoge neus ?

Test-Mazda-CX-30-2020.jpg

Voetgangersveiligheid is een ding natuurlijk maar het is niet dat die 2008 nou beter is daarmee. Andere auto's laten zien dat zo'n hoge neus ook niet nodig is

Niet populair op AW, zeer populair in Europa (top 10) en Frankrijk (#3)

Hier de cijfers over de 2008 in Frankrijk en waarom er goed op wordt verdiend.
https://pro.largus.fr/actualites/peugeot-2008-un-succes-sur-toute-la-ligne-10540392.html

PS: re muis klik / selecteer Engels.

Durashift zei:
^^^ Dat dit model in Spanje gemaakt wordt joh..

Joe bet!
En Toyota's in Thailand
VeeWee's in Zuid Afrika
DS in China
BMW's in Tennessee
Nissan's in Engeland
Peugeot's in Iran
Dacia's in Marroko
KoningsEieren in Zweden
en
Tesla's in ..... Duitsland! :LOL:

speedtouch zei:
De 208 wordt ook in Marokko geproduceerd!;)

Joe bet Part II!

...... en in Slowakije! ;) Verder het
Cliootje in Slovenië
Skoda in China
Yaris in Frankrijk
500 in Polen
de Bofkont in Drenthe
Suzuki in India
VW in Brazilië
Audi in de US
Duster in Rusland
Fiat Egea in Turkije
Nissan's in de US
Jeeps in China

etc

In Portugal op #1:

https://bestsellingcarsblog.com/2021/02/portugal-january-2021-peugeot-2008-secures-first-ever-win-in-market-down-30-5/

2021 ID3/ID4 best verkochte auto van Europa weet het zeker.
De 2008 een matige auto in mijn beleving, net als de rest van PSA.
Niet voor niets dat de verkopen al 2 jaar terug lopen.

Erik van Trigt zei:
2021 ID3/ID4 best verkochte auto van Europa weet het zeker.

De ID3 en ID4 zijn 2 verschillende modellen.
Maar goed, u bent nieuw hier, en weet wellicht niets van auto's

Nee klopt weet er ook maar weing van in mijn 25 jaar auto rijden.
Weet wel dat Franse auto's hier niet meer op de dam komen, zoveel verstand heb ik er nog wel van.
Wat een ellende heb ik daarmee gehad.

Erik van Trigt zei:

De verkopen van de 2008 zijn weer stijgend, ik mag aannemen dat je de huidige 2008 kent, dat een heel ander model is dan de vorige?

speedtouch zei:
Erik van Trigt zei:

De verkopen van de 2008 zijn weer stijgend, ik mag aannemen dat je de huidige 2008 kent, dat een heel ander model is dan de vorige?

Speedtouch ... fyi, poster tracht te trollen.
Is hem van harte gegegund want ook een leven.
Anderen zijn pijpfitter, notaris, trader, kleuterjuf of boer.
Een combinatie kan ook

Ach ja heb kritiek op hun favoriete merkje en je bent aan het trollen.
De feiten spreken voor zich, PSA laat al 2 jaar een forse verkoop krimp zien concern breed.
2019 waar andere merken nog plusten was het al mis bij PSA.
Laten we hopen voor ze dat 2021 wat beter voor ze gaat worden.

Vanmiddag even proefgezeten in een nieuwe 2008 allure pack. Mooie auto en vooral het interieur zeer fraai. De zitpositie viel mij echter tegen. Wel een instap passend bij het crossover segment, maar niet de bijpassende zitpositie. Ik moest de stoel op z'n laagste stand zetten om de benen goed kwijt te kunnen en dan zit je wel erg laag.

Geslaagde facelift, ziet er moderner uit zonder het uitgaande model tekort te doen (is ook een sterk ontwerp). En technisch bijgeschaafd, helemaal top.

Overgang van horizontaal naar verticaal in de grille en de drie strepen vind ik wat overdesigned.
Verder blijf ik het basis ontwerp van 2008/3008/5008 inderdaad sterk vinden.

Facelifts vind ik zelden geslaagd (behalve als het uiterst subtiel gebeurt) en ook deze niet. De grille is opvallender en de gaten aan weerszijden zijn veel groter, maar vervolgens sluiten de koplampen niet meer mooi aan op die grille.

Terug
Bovenaan