A
Anoniem
Guest
Hallo allemaal, wij hebben een peugeot 106 xsi 1.6 8v, nu begon hij een paar dagen geleden te fluiten en te stinken(verbrand plastic lucht), auto aan de kant gezet maar we konden niets vinden dus zijn we na huis gereden. Volgende dag de auto starten normaal geen geluiden of geuren maar na 1km rijden wou ik mijn raam openen en die ging heel sloom, plots begon alles te storen en vielen meters uit. Uiteindelijk toen we thuis waren accu eruit gehaald en aan de lader gelegd, nu zijn we al de hele week aan zoeken wat het probleem is...de dynamo is getest door een bedrijf en is gewoon goed maar de waardes met een draaiende motor veranderen niet ten opzichte van de waardes als hij uit staat. Ik heb de accu gemeten, de start motor gemeten doormiddel van de - pool van de accu en de +kabel op de startmotor te meten en op de zelfde manier ook de D+ en de B+ op de dynamo gemeten en alles geeft de zelfde waarde aan als direct op de accu. Ook brand het dynamo lampje gewoon als ik hem op contact zet en gaat hij uit als ik de auto start maar wat ik ook doe de dynamo wil niet laden als hij in de auto is aangesloten. De spanningsregelaar zit op de dynamo dus die is ook getest Wie heeft het verlossende antwoord ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken Mvg