pcv valve locatie, help a.u.b (fotos)

Vladimir 4717486

Net ingestapt
Ik heb olie dampen nodig om mijn supercharger voor aan te sluiten. Kan iemand mij a.u.b aangeven met een pijlje welke uitgang olie dampen geeft?
zck5j4ew.jpg

22_capture983.png

Nice! Die kon toch ultradicht op de stoeprand parkeren?

PS : Titel is trouwens dubbelop PCV = Pressure Control Valve dus nu staat er Pressure Control Valve Valve.

Total Loss zei:
Nice! Die kon toch ultradicht op de stoeprand parkeren?

Mijn bekende topic was, hoe ik mijn eerste auto had gekocht etc. Maar ik was toen der tijd een beginnende bestuurder, daardoor had ik heel veel avontuur meegemaakt. Die topic is helaas verwijderd, laatste keer toen ik die las moest ik zelf kei hard om lachen.

Nu werk ik inmiddels al 5 jaar al vrachtwagen chauffeur, en kan met gemak een trekker oplegger combinatie dicht bij het stoep zetten!

Dit wordt de beste vrijdag ooit! :T

Over welke auto gaat? Swift? Welk bouwjaar en welke motor? We gaan die waggie van jou vet snel maken :cool:

Nog steeds die Ali express supercharger?

Is dit ook nog de Swift van vorige keer? of heb je die alweer gesloopt terwijl je indruk probeerde te maken op jonge meisjes?

Trouwens...... vertel alsjeblieft ff waar je op de vrachtwagen rijdt / welk bedrijf dan blijf ik daar voortaan VER van uit de buurt

Zadelsnuiver zei:

Over welke auto gaat? Swift? Welk bouwjaar en welke motor? We gaan die waggie van jou vet snel maken :cool:

Stelletje idioten, wanneer gaan jullie dit meer serieus nemen. Die topics die ik gemaakt had, waren 4-5 jaar geleden. Waarom blijven jullie erover praten, ik was een beginnende bestuurder toen die net zijn rijbewijs had gehaald. Beste vrijdag ooit? Denk van niet, ik zeg helemaal niets grappigs meer.

Waarom denken jullie altijd dat als ik iets post, dat het dan meteen grappig moet worden?

Keyloged zei:
Zadelsnuiver zei:

Stelletje idioten, wanneer gaan jullie dit meer serieus nemen. Die topics die ik gemaakt had, waren 4-5 jaar geleden. Waarom blijven jullie erover praten, ik was een beginnende bestuurder toen die net zijn rijbewijs had gehaald. Beste vrijdag ooit? Denk van niet, ik zeg helemaal niets grappigs meer.

Waarom denken jullie altijd dat als ik iets post, dat het dan meteen grappig moet worden?

Doe's lief :)

En vertel alsjeblieft ff waar je op de vrachtwagen rijdt / welk bedrijf dan blijf ik daar voortaan VER van uit de buurt

Maar ff wat serieuzer dan, je moet oliedampen niet in je supercharger hebben je moet je leidingen omleggen

Lycan Capri zei:
Keyloged zei:
Zadelsnuiver zei:

Doe's lief :)

En vertel alsjeblieft ff waar je op de vrachtwagen rijdt / welk bedrijf dan blijf ik daar voortaan VER van uit de buurt

Maar ff wat serieuzer dan, je moet oliedampen niet in je supercharger hebben je moet je leidingen omleggen

Girteka. Maar daar zijn er zoveel van, kan je beter thuis blijven.

Zo leuk zijn oliedampen ook weer niet
Piloten onwel door oliedampen" - https://nos.nl/l/505043 

marcel21674 zei:
De pcv valve zit net links van je rode cirkel, op het kleppendeksel tussen cilinder 3 en 4

Bedankt, als ik het goed begrijp loopt die olie naar onder naar de carter? Of loopt het terug naar de intake en word verbrand?

Lycan Capri zei:
Keyloged zei:
marcel21674 zei:
De pcv valve zit net links van je rode cirkel, op het kleppendeksel tussen cilinder 3 en 4

Bedankt, als ik het goed begrijp loopt die olie naar onder naar de carter? Of loopt het terug naar de intake en word verbrand?

En we moesten jou serieus gaan nemen??

In plaats van een idiote antwoord te geven, kun je ook normaal antwoorden. Niet iedereen heeft auto technische kennis, daarom heb ik hier een topic gemaakt in auto techniek/onderhoud. Maar blijkbaar, heb jij walnoot IQ om het te begrijpen. Ik raad je aan om ermee te stoppen, en post niet in mijn topics als je niks zinnigs heb te zeggen.

Keyloged zei:
Lycan Capri zei:
Keyloged zei:
marcel21674 zei:

In plaats van een idiote antwoord te geven, kun je ook normaal antwoorden. Niet iedereen heeft auto technische kennis, daarom heb ik hier een topic gemaakt in auto techniek/onderhoud. Maar blijkbaar, heb jij walnoot IQ om het te begrijpen. Ik raad je aan om ermee te stoppen, en post niet in mijn topics als je niks zinnigs heb te zeggen.

(Smeer)olie moet niet verbranden, dat zou iedereen moeten weten [zeker vrachtwagenchauffeurs]

Die ventilatie leiding aansluiten op je (Ali express) supercharger is geen goed plan

Serieus genoeg?

Lycan Capri zei:
Keyloged zei:
Lycan Capri zei:
Keyloged zei:
marcel21674 zei:

(Smeer)olie moet niet verbranden, dat zou iedereen moeten weten [zeker vrachtwagenchauffeurs]

Die ventilatie leiding aansluiten op je (Ali express) supercharger is geen goed plan

Serieus genoeg?

Is geen aliexpress supercharger, deze supercharger produceert tot 5 psi via 48 volt systeem. En die oliedampen zouden gebruikt moeten worden om alles binnen de behuizing te smeren.

Dus het is een electrische supercharger?.....

En voor die electrische supercharger heb je een convertor ingebouwd of heb je extra accu's in je auto gezet om 48v te leveren??

5psi is trouwens echt helemaal niks dat is krap 0.3bar

Lycan Capri zei:
Dus het is een electrische supercharger?.....

En voor die electrische supercharger heb je een convertor ingebouwd of heb je extra accu's in je auto gezet om 48v te leveren??

5psi is trouwens echt helemaal niks dat is krap 0.3bar

Is een complete kit, met alles. Het enige waar je werk in moet steken, is aansluiten op lucht damp smeer systeem, en water koel systeem voor de motor zelf.
Het maakt niet uit dat het een maximale druk heeft van 0.3 bar, het gaat mij meer om maximale koppel bij lage toerentallen. Je kan die kit ook instellen op 2 psi voor 12 volt systeem dus auto accu

aZbMfZ5.jpg

Interessant project.

Dus je hebt ook grotere injectoren en een brandstofpomp die meer capaciteit heeft?
Remap van de ECU?

Keyloged zei:
Is een complete kit, met alles. Het enige waar je werk in moet steken, is aansluiten op lucht damp smeer systeem

In de lucht van de carterventilatie zit nooit genoeg olie om wat dan ook maar te smeren
(Ik heb op het moment 1 auto waar het slangetje in het luchtledige hangt en in de omgeving daarvan zit amper tot geen olie neerslag)

Lycan Capri zei:
Keyloged zei:
Is een complete kit, met alles. Het enige waar je werk in moet steken, is aansluiten op lucht damp smeer systeem

In de lucht van de carterventilatie zit nooit genoeg olie om wat dan ook maar te smeren
(Ik heb op het moment 1 auto waar het slangetje in het luchtledige hangt en in de omgeving daarvan zit amper tot geen olie neerslag)

Hij zei dat het word gesmeerd door olie dampen, maar nu is mijn vraag. Wat is de druk in bar van die ventilantie uitgang. Ik ben namelijk bang omdat ze die gaatje bij het uiteinde hebben gemaakt dat je dan druk gaat verliezen als die turbo gaat blazen?

En wie is hij?

En hoe ga je aan de 48v stroom voorziening komen? Als je daarvoor een extra accu hebt geplaatst heb je al je gewichtsbesparende maatregelen voor niks gedaan :)

Een modelbouw motortje op een soort van turbo behuizing. Lol.

Je hebt het over de aansluitingen die er op zitten? Die zijn voor de waterkoeling. Omdat het een motor en regelaar is voor een radiografisch bootje. :LOL:

Hoe moet je die regelaar (esc) aansturen, volgens dat pakket?

Je bedoelt de aansluiting op die postzegel foto? Ik mag toch hopen dat hij daar niet blaast.

Lycan Capri zei:
En wie is hij?

En hoe ga je aan de 48v stroom voorziening komen? Als je daarvoor een extra accu hebt geplaatst heb je al je gewichtsbesparende maatregelen voor niks gedaan :)

1xoz48znfyzuk.png

48 volt lithium pak 180euro, met zoiets zou je 12 minuten kunnen boosted volgens hun op 5 psi. En daarna word het opgeladen voor elke boost seconde 8 seconden. Of je kan 2 psi boosten via auto accu 1 uur lang.

Kit zelf kost maar 600 euro incl. 30 euro verzendkosten, en het is zeker waard aangezien vermogen winst veel groter is dan van chiptuning voor dat bedrag. En makkelijk eraf te halen en aan te sluiten op elke auto.

Torqamp verkopen zo'n kit voor 2800 euro voor 6 psi 4 min boost tijd. Dus die Nederlandse torqamp bedrijf lichten mensen op

........ ik ga vanaf nu alleen nog maar lezen in dit topic

Een fietsbatterij aansluiten op een computerfan die je in je luchtinlaat gaat zetten, en die wil smeren met de "damp" uit je carterventilatie....... veel succes er mee

Ik ben echt dom, dat gaatje waarover ik het had dat is dus de compressor side, ik dacht dat het luchtinlaat kant was

Nissan GTR R34 zei:
Het is ook de kant van de inlaat.

Ik bedoelde uitlaat, ik dacht dat het de kant van de uitlaat was. Dus ik vond het al raar, waarom zou je daar olie dampen inspuiten als je het toch weg blaast

Keyloged zei:
Lycan Capri zei:
En wie is hij?

1xoz48znfyzuk.png

48 volt lithium pak 180euro, met zoiets zou je 12 minuten kunnen boosted volgens hun op 5 psi. En daarna word het opgeladen voor elke boost seconde 8 seconden. Of je kan 2 psi boosten via auto accu 1 uur lang.

Kit zelf kost maar 600 euro incl. 30 euro verzendkosten, en het is zeker waard aangezien vermogen winst veel groter is dan van chiptuning voor dat bedrag. En makkelijk eraf te halen en aan te sluiten op elke auto.

Torqamp verkopen zo'n kit voor 2800 euro voor 6 psi 4 min boost tijd. Dus die Nederlandse torqamp bedrijf lichten mensen op

Denk ik niet, dáár krijg je 6 psi i.p.v. 5.
Dat is makkelijk 2 duizend waard.

Kijk asjeblieft eerst even naar Dit filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8

Geen wetenschappelijk filmpje. Wel een aardige vergelijking met uitleg. Wat ze aan het einde doen is vooral om het op een komische manier ermee om te gaan.

En stuur na het kijken van het filmpje die "supercharger" terug naar waar je hem gekocht hebt en vraag je geld terug.

Of geeft m aan je moeder/zusje/vriendin/nichtje of soortgelijk. Want die dingen zijn helaas alleen maar goed als fohn. (of zelfs dat niet eens)

Als je denkt dat dit geen serieuze reactie is: Kijk het filmpje nou maar gewoon.
Tis geldverspilling.

De geclaimde 5psi is ongeveer net zoveel druk dan je zelf zou geven als je op de inlaat zou blazen... (ja dat is echt zo)
Mits je goed getrainde longen hebt door bijvoorbeeld een blaasinstrument te spelen.
https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/11475/Hoeveel-druk-kan-een-normale-persoon-blazen

Je gaat ws meer vermogen krijgen door die stekker die bovenaan bungelt gewoon terug aan te sluiten waar die hoort.

Nou, in dit filmpje testen ze de Nederlandse Torqueamp en ze boeken toch zo'n 20% toename in vermogen :eek: dat 48 volt systeem lijkt toch een stuk beter te werken dan zo'n 12V systeem en als je ziet hoe snel de "turbo" draait snap ik wel waarom er gesmeerd moet worden.

https://youtu.be/7a_J2X88fSE

Als die elektrische stofzuiger maar hard genoeg kan blazen is een aardige vermogenstoename prima te realiseren.
Helaas is dat blazen sterk afhankelijk van de energiebron van dat 48V motortje, en is de 48V batterij na enkele minuten gebruik leeg dan werkt het geheel opeens als een grote smoorklep die je een bom vermogen kost. (en daarmee zelfs motorschade kan veroorzaken)

Een goede drukvulling is een stukje maatwerk wat voor elke motor weer anders uitpakt, laat je dat maatwerk er tussen uit dan is de kans op motorschade heel reëel.... zowel door overdruk als door overdruk.
Het elektrische turbosysteem is eigenlijk alleen maar ontworpen voor dragrace en andere kort-circuit autosporten : kortstondig gebruik gedurende de tijd die de accu van de turbo toelaat.
Het voordeel van een elektrische turbo t.o.v. normale turbo's is namelijk dat de afvoer van uitlaatgassen niet meer gehinderd worden door de turbo, het nadeel is dat de werking van de elektrische turbo zich beperkt tot de accuduur die slechts enkele minuten bedraagt.
Als dat elektrische systeem zo perfect en goedkoop zou zijn als hetgeen wat men voorspiegelt... waarom zouden de fabrikanten dit dan niet standaard monteren?

Over het verschil wat ik zie op de geplaatste fotootjes en een complete TorqueAmp set zal ik het verder maar niet hebben, dat maakt mij het grote prijsverschil al wel duidelijk... de conclusie "Dus die Nederlandse torqamp bedrijf lichten mensen op" van topicstarter in een eerdere post zegt mij alleen maar dat TS totaal niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis van zaken op dit gebied.
Mijn welgemeende advies: spaar je motor, doe dat spul retour afzender en zie dat je je geld terug krijgt.

Zadelsnuiver zei:
dat 48 volt systeem lijkt toch een stuk beter te werken dan zo'n 12V systeem

Je kunt de snelweg wel breder maken. Maar de hoeveelheid auto's die er op rijdt wordt daar niet meer van, het stroomt alleen beter door met minder moeite.

Helaas is het niet zoals bij een normale compressor dat er meer vermogenswinst gehaald wordt dan wat het apparaat kost.

De Torqamp LIJKT een stap te zijn naar een eventuele mogelijkheid. Daar heb ik al meer voorbeelden van gezien.
Maar dit is wel heel iets anders dan een gemiddelde fohn zoals de TS heeft aangeschaft (met een RC motortje...)

Garret is er ook mee bezig, maar dan wel alleen als ondersteuning in een hybride vorm. Daar heb ik eerlijk gezegd meer vertrouwen in. Want dat is vooral om het turbogat op te vangen. (iets wat je ook met een normale compressor kunt doen overigens)
https://www.garrettmotion.com/electric-hybrid/garrett-e-turbo/

Blijft het feit dat de set van de TS totaal niet vergelijkbaar is. Je hebt t over een fohn met een motor die nog kleiner is dan een gemiddelde haarfohn...
Druk opbouwen? nouwelijks. De onderdruk van een N/A motor is gemiddeld al meer dan wat die fohn genereert.
Oftewel is het enkel een restrictie in je inlaat.

Daar zal die baas ook niet blij mee zijn.:)

Maar dit laat wel weer eens zien hoe goed de commerciële praktijk werkt.
Maak een internetfilmpje met een redneck-turbo (fohn, bladblazer o.i.d.) op de motor en iedereen lacht er om... maar geef die fohn/bladblazer een turbo-uiterlijk, overgiet het vervolgens met een commercieel praatje + een grafiekje en hele volksstammen geloven er opeens al heilig in.
Uiteindelijk zijn er maar een paar die er werkelijk beter van worden: de fabrikant, de verkoper en de motorrevisie branche.

Grappige is ook, als je die motor op de waterkoeling aan sluit, is hij meteen toast. Magneten kunnen niet goed tegen hitte, die wil je zo koel mogelijk houden. 90C is veel te veel.
Rond de 70C is zo ongeveer maximaal wat iedereen in de RC wereld aanhoud, daar boven kan de magneet minder sterk worden.
Bij 90C is het praktisch geen magneet meer.

Die aansluitingen worden gewoon in het water gelegd waar je aan het varen bent, dat is dus gewoon koud water.

Dit is gewoon oplichterij. Nee je krijgt niet meer vermogen, en hoe meer je betaald hebt, hoe harder je genaaid bent. En als je het inbouwt zorgt het waarschijnlijk alleen maar voor problemen.

Nissan GTR R34 zei:
Grappige is ook, als je die motor op de waterkoeling aan sluit, is hij meteen toast. Magneten kunnen niet goed tegen hitte, die wil je zo koel mogelijk houden. 90C is veel te veel.
Rond de 70C is zo ongeveer maximaal wat iedereen in de RC wereld aanhoud, daar boven kan de magneet minder sterk worden.
Bij 90C is het praktisch geen magneet meer.

Welnee joh, dat water van 90C wordt immers gekoeld door de turbo-blaaslucht... er moet juist warm water bij komen, anders bevriest de boel.:)

Restrictie zal het niet vormen als de motor ook via de normale weg nog lucht krijgt.

Iets opleveren, nee...

Muddy Bandit zei:
Welnee joh, dat water van 90C wordt immers gekoeld door de turbo-blaaslucht... er moet juist warm water bij komen, anders bevriest de boel.:)
Ah, ja dat zal het zijn. :LOL:

Carkiller zei:
Restrictie zal het niet vormen als de motor ook via de normale weg nog lucht krijgt.

Iets opleveren, nee...

De normale weg? Wat is de normale weg? Dit ding zit in de normale weg.

Terug
Bovenaan