PascalD: 2025 Mazda 2 Homura Aka & 2015 Mazda CX-3 GT-M

Wat is het issue dan? Het is toch juist de bedoeling dat geluid wat je afspeelt op de gekoppelde telefoon via het audiosysteem van de auto laat lopen?

Ziet er heel goed uit, mooie configuratie. Al snap ik Mazda niet altijd. Bij een 3 met zwarte wielen, spiegels e.d. krijg je wel weer chromen raamomlijsting en bij deze 2 is ook alles hoogglans maa is het dak weer matzwart :censored:
Ja, vreemd, zeker omdat niet het hele dak matzwart is maar de spoiler dan weer hoogglans... Verder wel een mooie uitvoering die hopelijk weer jarenlang doet wat je van 'm verwacht!

Wat dat Android Auto-verhaal betreft, het lijkt me dat het systeem precies doet wat het moet doen. Sommige systemen laten je een voorkeursapparaat aangeven, anders is het gewoon een kwestie van de bluetoothverbinding verbreken.

Ik speel dus muziek af via de USB in de auto waar MP3 op staat.

En die wil ik dus voorrang geven. Zonder carplay en met dus usb aan overruled de geïntegreerde navi even de muziek.

Zelf heb ik dus mijn telefoon nog niet gekoppeld aan carplay enkel via Bluetooth.

Ik zou dus eigenlijk het geluid van een paar programma's op de telefoon willen blokkeren om uit te zenden via de speakers/carplay. Denk aan bijvoorbeeld Facebook en Instagram. Google maps mag dan weer wel. Dit voor de momenten dat ik rijd en mijn vrouw naast mij op haar telefoon kijkt.

De oplossing daarvoor is vrij eenvoudig: een andere telefoon koppelen. Want de bluetooth verbinding is vrij dom - die stuurt door wat de telefoon aan geluid heeft, niets meer, niets minder.

Veel belangrijker: veel plezier met de 2 :) Ziet eruit als een goed uitgevoerde variant, dus daar ga je vast blij mee worden!

De uitvoering wordt ik zeker blij van. De laatste paar auto's al gekozen voor de luxe uitvoeringen.

De 2 Homura Aka is uiteraard weer net wat luxer dan de CX-3 GT-M. Gelukkig zit bij beiden bijna alles op dezelfde plek. Dus feest der herkenning ongeacht welke Mazda we rijden.

Dan gaan we gewoon de telefoon koppelen die we willen gebruken. Of tijdelijk bluetooth uitschakelen.

Inmiddels de 2 al meer dan een week. Een enkele keer rijd ik er zelf in. Uiteraard rijd het goed en is hij ook zuiniger dan de CX-3.

Enige waar ik elke keer even moet opletten zijn de knopjes op het stuur. Die zijn net wat anders ingedeeld dan mijn CX-3. Behalve dat zit alles op dezelfde plek en zoek ik dus niet.

Ook het Carplay issue is opgelost dat ik of mijn vrouw tijdelijk de bluetooth uitzet als we samen rijden.

De oudste zit er voorin ook goed in. Achterin zit hij beter dan de C1 uiteraard en heeft nog een heel klein beetje hoofdruimte over. Maar dat is minimaal.

Zodra hij zijn rijbewijs heeft komt er vermoedelijk een oudere 2 bij voor hem. Mijn garage zal ik tegen die tijd de opdracht geven hiervoor. Hopenlijk wordt er dan een leuke 2 ingeruild.

En zelf twijfel ik of ik na de CX-3 voor een CX-30 ga of ook een 2 koop. Maar de CX-3 bevalt nog super. Is van eind 2015 met net 122k op de teller. Ik houd gewoon de sites in de gaten en wie weet als er een leuke voorbijkomt. Voor deze CX-3 heb ik ook een 2 gehad.

Heeft iemand een tip waarmee ik het dak van de 2 het beste kan schoonmaken/schoonhouden?

Voor de lak weet ik het wel. Maar dit is afwijkend materiaal.

Het dak is toch gewoon matzwart? Dus lak, schoonhouden met iets voor matte verf en je zou geen probleem moeten hebben. Overigens ook met 'gewone' schoonmaakmiddelen voor 'normale' lak zou je geen al te grote problemen moeten krijgen.

Afgelopen weekend de 2 van mijn ouders mee naar Limburg. 3 uur rijden maar zat prima, geen last. Het enige wat ik mistte was cruise control. Blijft toch een strak rijdend autotje.

Ik zou niet meer zonder de cruise control kunnen. Heb het in zowel de 2 als CX-3.

En beiden rijden ze inderdaad heel erg fijn. Zowel de handgeschakelde 2 als de van een automaat voorziene CX-3.

Terug
Bovenaan