GeertJanMeijer f3173690
Net ingestapt
Overweeg je een tweedehands Mazda CX-5 met de kleur donkerrood te kopen let dan even goed op de lak. Deze kan spontaan loslaten en lelijke plekken tot gevolg. Althans dat is het geval bij mijn nieuw gekochte Mazda CX5 van 2018. En niet bij mij alleen. Zoek maar eens naar dit probleem en je zult ook andere vinden met hetzelfde probleem. De oorzaak is een te dunne laklaag.
Je zult wellicht denken dat zal een andere oorzaak hebben, bv hagel. Maar bij een schade in 2020 was al eens geconstateerd door de dealer dat de laklaag te dun was met het gevolg van buitensporig veel "steenslag" schade. Met de schade aan het spotbord is destijds de motorkap op kosten van Mazda mee overgespoten. En nu op de motorkap dus geen lelijke plekken, maar wel op het dak en de achterspoiler. Ik had destijds alerter moeten zijn en dit gelijk moeten aankaarten. Maar ja, toen even iets anders aan het hoofd.
Ik heb in de afgelopen maanden dit probleem aangekaart bij de dealer en Mazda Nederland. Maar die namen in eerste instantie geheel niet de moeite te reageren op mijn klacht. Na aandringen kwam de melding dat de lakgarantie en de fabrieksgarantie al geruime tijd is verlopen. Tja, dat is natuurlijk zo. Maar van een kwaliteitsauto, Madza schermt graag met Crafted in Japen om daarmee een kwaliteitsgevoel te creëren, zou je toch tenminste verwachten dat er een laklaag op zit die bij normaal gebruik meer dan 6,5 jaar mee gaat zonder dat er lelijke plekken in komen.
Maar let dus op dat je niet een auto koopt die ook dit probleem heeft! Ik weet niet of het specifiek dit bouwjaar, model en kleur is.... kan ook voorkomen bij andere Mazda's lijkt me.
Ik was van plan alle kleine schades te laten repareren.... en dacht met Mazda een deal te kunnen sluiten om tegen gedeeltelijk vergoeding het dak en achterspoiler te laten meespuiten. Maar goed, ik zie er nu maar helemaal van af. Maar eens kijken of Audi of BMW een leuke nieuwe auto hebben.....Hopelijk is de deutsche gründlichkeit beter dan Crafted in Japan.
Je zult wellicht denken dat zal een andere oorzaak hebben, bv hagel. Maar bij een schade in 2020 was al eens geconstateerd door de dealer dat de laklaag te dun was met het gevolg van buitensporig veel "steenslag" schade. Met de schade aan het spotbord is destijds de motorkap op kosten van Mazda mee overgespoten. En nu op de motorkap dus geen lelijke plekken, maar wel op het dak en de achterspoiler. Ik had destijds alerter moeten zijn en dit gelijk moeten aankaarten. Maar ja, toen even iets anders aan het hoofd.
Ik heb in de afgelopen maanden dit probleem aangekaart bij de dealer en Mazda Nederland. Maar die namen in eerste instantie geheel niet de moeite te reageren op mijn klacht. Na aandringen kwam de melding dat de lakgarantie en de fabrieksgarantie al geruime tijd is verlopen. Tja, dat is natuurlijk zo. Maar van een kwaliteitsauto, Madza schermt graag met Crafted in Japen om daarmee een kwaliteitsgevoel te creëren, zou je toch tenminste verwachten dat er een laklaag op zit die bij normaal gebruik meer dan 6,5 jaar mee gaat zonder dat er lelijke plekken in komen.
Maar let dus op dat je niet een auto koopt die ook dit probleem heeft! Ik weet niet of het specifiek dit bouwjaar, model en kleur is.... kan ook voorkomen bij andere Mazda's lijkt me.
Ik was van plan alle kleine schades te laten repareren.... en dacht met Mazda een deal te kunnen sluiten om tegen gedeeltelijk vergoeding het dak en achterspoiler te laten meespuiten. Maar goed, ik zie er nu maar helemaal van af. Maar eens kijken of Audi of BMW een leuke nieuwe auto hebben.....Hopelijk is de deutsche gründlichkeit beter dan Crafted in Japan.