Parkmobile vervangen door een beter werkende app

Clignoteur

Net ingestapt
Ik heb nog nooit met plezier de Parkmobile app gebruikt. De app is buggy, totaal niet gebruikersvriendelijk en loopt ook gewoon vaak vast.

Even een rant:
1. Als ik op Stop druk, dan bedoel ik stop. Je hoeft niet te vragen of ik het zeker weet. Stop gewoon, want ik wil wegrijden en op de weg letten. Waarom denk je anders dat ik op Stop druk? Vooral frustrerend als je eenmaal op de snelweg bent en je ziet vanuit je ooghoeken dat de dubbele bevestiging om te stoppen nog open staat. Lekker veilig.
2. Als ik de app open dan verwacht ik dat de app werkt. Niet dat ik in 3 van de 4 gevallen de app eerst geforceerd moet stoppen en opnieuw moet starten. Ik ben geparkeerd, ik wil de auto uit en niet nog eens bezig moeten zijn met de app proberen te starten.
3. Als de app het wel doet, en je moet van account switchen (zakelijk/prive auto), dan moet je eerst een kenteken selecteren. Dat kost allemaal tijd. Maak gewoon die functie beschikbaar direct bij het openen van de app. Ik wil de auto uit. Niet uitvogelen hoe die rot app werkt of drieduizend menu's moeten doorklikken.
4. Geen Apple Carplay. Seriously? Het is een AUTO app. Auto = Car. Het is te zot voor woorden dat juist een auto app geen Apple Carplay (of Google Auto) ondersteuning heeft.
5. Log in om uw factuur te bekijken. Als er een ding is waar ik een hekel aan heb, is het dit. Stuur gewoon de UBL per email. En als je inlogt, kun je niet eens de UBL/XML downloaden. Nee, Parkmobile vindt het leuk ofzo dat men handmatig regeltjes met verschillende BTW codes moet verwerken.
6. Parkmobile app kan alleen updates krijgen als je je Apple Store naar Nederland switcht. Serieus? Je kunt wel buitenlandse kentekens registreren, maar je Appstore moet in NL staan? Hallo Parkmobile! Buitenlanders kunnen niet met creditcard bij de automaat betalen hoor! Tegenwoordig staan er bordjes met zones, geen hele automaten meer.

Ik vind parkeerbelasting betalen helemaal niet zo erg, maar de frustratie van die kl*te app is zo vergaand dat ik op het punt heb gestaan om maar gewoon dagelijks het risico op een naheffingsaanslag te lopen.

Ik zoek een vervangende app. Ik ga deze maand Yellowbrick proberen want ik wil wel graag parkeerbelasting betalen. Maar misschien dat jullie nog tips hebben voor een goede app?

Wat ik zoek:
- Maandelijks een UBL factuur per email. Niet iets met inloggen om je factuur te bekijken.
- Apple Carplay
- Gebruikersvriendelijke app

Voldoet Yellowbrick hier aan of zijn er andere parkeer apps die wel aan deze drie simpele eisen voldoen?
Daarnaast ben ik overigens ook een tankpas aan het overwegen. Bestaat er misschien een parkeerapp waarmee je ook met NFC ofzo je wekelijkse tankbeurt kan betalen?

Pfff, geen koffie gehad vanmorgen?
Punt 1: hoe kan je vanuit je ooghoeken op je telefoon kijken? Je bent aan het auto rijden, dan hoort je telefoon niet binnen zicht bereik te liggen
Punt 2: Heb je dit gemeld bij de ontwikkelaar? Een app ontwikkelen die op allerlei configuraties werk is lastig, ze kunnen niet alles testen
Punt 3: lijkt me dat je naar een paar keer wel weet hoe de app werkt, dat hoef je niet iedere keer uit te vinden
Punt 4: Zie punt 1, waarom zou die app rijtje het rijden moeten werken? Bovendien laat in in ieder geval Google niet alle apps toe
Punt 5: Nog meer spam in je mailbox, zit je daar op te wachten? Op deze manier weten ze zeker dat je je factuur gezien hebt, kan je later niet zeggen dat je hem nooit gezien hebt
Punt 6: Kan iets zijn met land restricties. Uiteindelijk is Vialplay bijvoorbeeld ook alleen beschikbaar in Nederland. Als je met ParkMobile alleen in Nederlandse steden kan betalen waarom dan beschikbaar stellen in landen waar het toch niet werkt. Dan gaan mensen weer klagen dat het in het buitenland niet werkt terwijl ze dat wel verwachten.

Maar goed, niemand verplicht je om ParkMobile te gebruiken toch?

Al jaren Park-line in gebruik.
Factuur komt per mail.
En de keren dat de app vastliep in jaren tijd is op één hand te tellen, ben er tevreden over
Verschillende kentekens worden weergegeven in het startscherm en je kunt een eindtijd aangeven zodat je je niet vergeet af te melden

Monsieur Le Loure zei:
Factuur komt per mail.
Als PDF of XML/UBL?
EVV zei:
Pfff, geen koffie gehad vanmorgen?
Ja. En wederom een slecht werkende app.
Maar goed, niemand verplicht je om ParkMobile te gebruiken toch?
Daarom ben ik nu op zoek naar alternatieven. Ik parkeer meerdere keren per week in Amsterdam Centrum, dus er gaan behoorlijk wat parkeerkosten naar Parkmobile. Dan moet het gewoon goed werken.

Punt 1 is juist goed, nu tik je per ongeluk op stoppen dan stopt hij en betaal je niet en sta je geparkeerd en ga je klagen als je een boete krijgt.

Ik gebruik zelf flitsmeister ook voor het parkeren. Tevens krijg ik een melding dat als ik wegrijd ik niet mijn parkeeractie moet vergeten te stoppen.

Ik krijg kriebels van termen als buggy, rant, seriously en switchen.

Verder....misschien een beetje laat maar www.slachtofferhulp.nl.

Wat een jankverhaal.

Clignoteur zei:
Ik vind parkeerbelasting betalen helemaal niet zo erg, maar de frustratie van die kl*te app is zo vergaand dat ik op het punt heb gestaan om maar gewoon dagelijks het risico op een naheffingsaanslag te lopen.

Dat is best een vreemde oorzaak en gevolg redenatie. Van de partij die de parkeertarieven bepaalt hoef jij die app niet te gebruiken. Er zijn andere betaalopties. Jij kiest er zelf voor om Park mobile te gebruiken. Alsof jouw werkgever zegt dat ie het best wel prima vindt om Clignoteur salaris te betalen maar toch eens gaat kijken wat er gebeurt als hij dat niet doet omdat hij de koffie op kantoor vies vindt. Slaat net zoveel ergens op als wat jij zegt.

Terug
Bovenaan