Oude bmw’s configureren

Germancarsfreak

Net ingestapt
Beste lezers,

Een korte vraag: we kennen allemaal wel de bmw configurator op de site waar je nieuwe bmw’s op jouw smaak kan wijzigen. Dat kon 10 jaar geleden ook op de site met de oude 5 serie (E60) maar nu niet meer. Is er een speciale programma/site waar je dat nu nog steeds kan doen? Alvast bedankt.

Hello, een zo kort mogelijk antwoord op de korte vraag: Welke site, ik ken hem geloof ik niet? Welke bmw configurator bedoel je?

Je kent toch wel de BMW configurator, Megatron? https://www.bmw.nl/nl/modellen.html Germancarsfreak vraagt of dat nog kan maar dan op basis van modellen die niet meer nieuw te koop zijn. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk overigens

laatste 7 van het chassisnummer invoeren op bimmer.work levert niet alleen de hele fabrieksspecificatie maar ook de oude configuratorplaatjes. Voorbeeldje van mijn ex E60:

exterieur.jpg

interieur.jpg

Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat de mijne af fabriek beige stof had en achteraf bij Cools in Eindhoven met leer bekleed is.

De Z4 in het echt en op de computer:

exterieur.jpg

z401.jpg

interieur.jpg

z403.jpg

Van de 130i zie ik alleen het interieur:

interieur1.jpg

130-11.jpg

De E36 coupe is te oud. Maar op basis van de gegevens (kleur, uitvoering) zag deze er zo uit:

P90181327-40-anniversary-bmw-3-series-modelrange-e36-production-1990-1998-05-2015-599px.jpg

Dat is 27 jaar later dit:

123.jpg

Terug
Bovenaan