Oude banden Oponeo

Paul 5045721

Net ingestapt
Hallo ,
Ik vraag bij Oponeo om DOT ( leeftijd ) code te checken voor het verzenden. Kon niet volgens Oponeo. Vervolgens blijkt dat de band uit week 35 2017 is. Dus wil je oude banden kopen , hier bestellen. Ook moest ik vanwege APK de banden redelijk snel hebben dus niet voor de goedkoopste maar deze Oponeo. Werden wel " snel " verzonden , helaas ergens vanuit ?midden? Duitsland. Ja terugsturen kan wel : 15 euro per band...... Nooit meer dus.... wees gewaarschuwd…

Wie heeft dezelfde ervaringen?

Oponeo is dan ook een buitenlands (Pools) bedrijf, zoals de meeste online bandenaanbieders trouwens. Dat DOTs vooraf niet 'even bekeken' kunnen worden, is niet zo vreemd. Beetje beter inlezen dus. Ik bestel overigens ook altijd mijn banden online en heb nog nooit banden ontvangen die ouder dan een half jaar waren.

Van hun site:

mbt leeftijd banden:
Voorraadrotatie
Het is ongetwijfeld een groot voordeel van ons bedrijf dat de rotatie van de banden in ons magazijn erg groot is. Ons assortiment wordt gedurende het jaar een paar keer gewisseld. Wij verkopen banden die niet ouder dan 3 jaar zijn.

Mbt retourzenden:
3. Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering aan Oponeo.nl te retourneren. In dit geval bent u verplicht om de kosten van retourzending op uw rekening te nemen.

De kosten van het retouneren zijn 15 euro per band en zullen worden afgetrokken van de terugbetaling. Indien u het betaling hebt voldaan, zal Oponeo.nl dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Blijkbaar de leveringsvoorwaarden op de site niet bekeken?
Ik bestel trouwens hoogstzelden nieuwe banden online, via de gemiddelde nederlandse bandenhandel gaat het sneller als online bestellen.

Ik heb weleens banden bij Oponeo besteld, die waren echt geen drie jaar oud. Verder ook geen enkele problemen met ze gehad. Reden om juist bij hun te bestellen, was omdat de montage partner lekker goedkoop was.

Prima partij naar mijn mening: maar ik heb ook weleens bij een Duitse banden website besteld, waarna ik de banden ook bij een Duitse montage partner liet monteren.

Ik heb er ook een keer besteld. Simpelweg omdat ze de goedkoopste waren. Ze verkopen gigantisch veel banden, je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze voor elk bandje de dot code gaan opzoeken en communiceren. Die moeten het van de massa hebben.

ja het duurder een paar dagen omdat het vanuit polen word verscheept. Je weet sowieso dat als het uit het buitenland komt dat je het niet de volgende dag al in huis hebt. Werd ook netjes vermeld dus dan heb ik er geen problemen mee. Ik heb de banden gecontroleerd en waren nog geen jaar oud. Was ook gewoon een courante maat voor super nette prijs. Ging om Nokian Winterbanden.

Ja en zeuren om 15 euro retourneringskosten vind ik gek. staat netjes vermeld op de website. Gevalletje van goedkoop online bestellen en later gaan zeuren om zulk soort zaken die je vooraf had kunnen weten.

Ik was in ieder geval dik tevreden en als de prijs goed is zou ik er ook zo weer durven te bestellen.

Maar in het geval van de topicstarter zou ik gewoon bij de lokale bandenboer bestellen. Daar heb je ze vaak al binnen 24 uur en willen ze misschien ook de DOT code voor je controleren. Maar ook daar; vraag naar de voorwaarden (vooraf).

Als je even op de Poolse website van Oponeo had gekeken onder merk, type en maat zie je daar het productiejaar staan... https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/r=1/195-50-r16

Jazzik zei:
Als je even op de Poolse website van Oponeo had gekeken onder merk, type en maat zie je daar het productiejaar staan... https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/r=1/195-50-r16

o_O Hadden ze natuurlijk ook in de nederlandse site kunnen implementeren. Maar wel handig dat het er daar wel bij staat, nog niet eerder gezien bij een online bandenboer.

Niet bij alle merken staat het er bij. Maar zag zo wel dat er ook veel banden 2018 had als productiejaar. Je zou denken dat alles uit het zelfde magazijn komt en ze dit inderdaad ook gewoon op hun NL website zouden kunnen vermelden.

Terug
Bovenaan