Originele BMW SAE 5W-30 Longlife-04 VS Mobile 5w30 longlife

Guest
Dag allen,

Ik heb een BMW E46 1999 en wil de olie verversen. De auto heeft altijd SAE 5w30    LongLife-04 van BMW gebruikt.
Bij Kwikfit verversen ze voor 44 € de olie, maar met Mobile 5w30 LongLife.

Mijn vraag is of dit goed idee is om de olie bij Kwikfit te verversen of kan ik beter van BMW gebruiken?

Alvast bedankt voor de tips.

Groet,

Leon

Yep dat is in orde, 5w30 is 5w30. Van dat longlife gedoe moet je je niet teveel aantrekken, langer dan de service interval computer aangeeft blijft de olie toch niet in het blok.
Je zou even de specificatie van die verschillende olieen (of olies?? :) onderling kunnen vergelijken maar dat is echt van marginaal belang, hoofdzaak het is 5w30.
Mijn E46 320d heb ik met enkel oliewissels volgens de interval zonder enig probleem en met de originele turbo van 80k naar 270k gereden...met doodgewone 5w30 olie...zonder de hele BMW blabla specificaties.

En dat de olieflacon een BMW logo heeft zegt niets, dat komt ook gewoon van Mobile of een andere leverancier.

Neem aan dat je Mobil bedoelt dus zonder e. Dat is gewoon een kwaliteitsmerk dus kan je volgens mij gewoon gebruiken, als het nou ging om yinelyan olie uit weetikwelkland zou je beter voor de BMW olie kunnen kiezen. Ook die BMW olie komt van een grote fabrikant, voor zover ik weet maakt BMW zelf geen olie.

BMW zei:
Yep dat is in orde, 5w30 is 5w30. Van dat longlife gedoe moet je je niet teveel aantrekken, langer dan de service interval computer aangeeft blijft de olie toch niet in het blok.
Je zou even de specificatie van die verschillende olieen (of olies?? :) onderling kunnen vergelijken maar dat is echt van marginaal belang, hoofdzaak het is 5w30.
Mijn E46 320d heb ik met enkel oliewissels volgens de interval zonder enig probleem en met de originele turbo van 80k naar 270k gereden...met doodgewone 5w30 olie...zonder de hele BMW blabla specificaties.

Het moet zijn: oliën.

Thanks a lot. Ik dacht dat ook, maar moest zeker zijn. Ik ga gewoon Mobil 5w30 Longlife gebruiken.

Het is uiteraard altijd belangrijk om jullie mening hierover te weten.

Leon

inderdaad met filter kost het 92 Euro.
Op de site van kwikfit staat alles V.A. Ik dacht ook dat het 44 Euro zou zijn, maar helaas niet.

Wedden dat je remmen, sckokbrekers of banden ook versleten zijn en of de katalysator niet goed werkt volgens de Kwik Fit monteur?

:D deze keer hebben ze alleen mijn remmen gezien, maar alleen de voorremmen. Bij een BMW-dealer betaal je toch rond 168 Euro inc.

Op de fles staat of een olie aan de BMW-eisen voldoet. Daarvoor wordt een nummer gebruikt die ook in de handleiding bij je auto staat.

Merken die ook in aanmerking komen (eventueel, zie de verpakking): Castrol en Shell/Helix.

Ben je er toch ingetrapt.
BMW remblokken gaan bij mij 150.000 km mee. Daarnaast wie zegt dat ze echt versleten waren?
Kwikfit remblokken halen dat nooit.

Terug
Bovenaan