Orientatie nieuwe auto

't Wordt een beetje off-topic maar dan toch maar: Tellermanipulatie bij uit Duitsland geïmporteerde voertuigen wordt geraamd op 21,6%. https://www.aanpaktellerfraude.nl/files/Teller%20Manipulatie%20-%20Nederlands.pdf Let wel: geraamd...
https://www.aanpaktellerfraude.nl/infographic_tellerstanden.pdf

Voor die Lexus (en auto's uit andere landen) is hier mogelijk wat te achterhalen (voor diegenen die de Franse taal of de betreffende andere talen machtig zijn): https://www.aanpaktellerfraude.nl/importautos
 
Ik hou er niet van om te vissen op de bodem. De 125D vind ik ook al voor 12-13,5k met hoge kmstanden. Om dan 15-16K voor een net exemplaar neer te leggen lijkt me dan verstandig. Verder bel ik ook altijd de betreffende bedrijven in het boekje om het kenteken na te trekken, doe ik een aankoopkeuring onder de brug en de basis van hoe koop ik een auto ken ik. Weet wel of een auto rijdt zoals die moet rijden. Ik ken helaas ook gevallen in nederland met NAP waarbij de kmstand niet klopt. Terugdraaien voor de apk als je veel kilometers rijdt en dan is het '' logisch''. Een goed auto kopen is soms geluk hebben.
 
Volgens mij is een goede auto kopen zeker niet moeilijk, op veel dingen staat een productiedatum, kijk of de slijtage overeenkomt met de kilometerstand. Kijk goed naar de historie, probeer alle knopjes uit, luister goed, en kijk of alles soepel en goed functioneerde, maak altijd een uitgebreide proefrit en start met een koude motor. Kijk of de plaatdelen netjes aansluiten, let op kleurverschil, kijk of de lasnaden gelijk zijn, let op lekkages en vocht. En bekijk de auto ook goed aan de onderzijde, let op lekkages, beschadigingen en roest.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dit meestal ook zo. De BMW F30 is een populaire en hierdoor dure occasion. De 3 cilinder benzinemotoren waren uit de eerste bouwjaren slecht. Meestal staan de beste exemplaren bij de dealers of komen van een lease maatschappij. Pas op met import hier staan relatief veel auto's tussen met terug gedraaide kilometerstanden. Lage BPM bedragen zijn ook verdacht, de auto kan zijn ingevoerd met flinke schade.

Bedenk dat je minder populaire modellen vaak koopt uit jongere bouwjaren en met een lagere kilometerstand. De F30 is een erg leuke auto, maar is meestal van gemiddelde kwaliteit. De auto is wel een stuk beter dan zijn voorganger.
 
Over tellers gesproken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1537842258-toyota-auris-1-8-hybrid-lease.html

Wat een KM-stand! Is eigenlijk niet aan de auto af te zien, duidelijk de nieuwe diesel, starten en lopen!
 
Dreamer zei:
Over tellers gesproken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1537842258-toyota-auris-1-8-hybrid-lease.html

Wat een KM-stand! Is eigenlijk niet aan de auto af te zien, duidelijk de nieuwe diesel, starten en lopen!

Bizar. Dacht eerst dat het een typefout was in de advertentie maar foto van kilometerteller bevestigd deze stand.
Gek genoeg bevestigd de uitdraai van de NAP dat de kilometerstand zelfs nog wel eens een stuk hoger kan zijn. ( want ingevoerd / geen historie van eerste paar jaren )
Maar waar in vredesnaam wordt dit soort auto's voor gebruikt, zo te zien soms dik 130k per jaar.
 
Total Loss zei:
Dreamer zei:
Over tellers gesproken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1537842258-toyota-auris-1-8-hybrid-lease.html

Wat een KM-stand! Is eigenlijk niet aan de auto af te zien, duidelijk de nieuwe diesel, starten en lopen!

Bizar. Dacht eerst dat het een typefout was in de advertentie maar foto van kilometerteller bevestigd deze stand.
Gek genoeg bevestigd de uitdraai van de NAP dat de kilometerstand zelfs nog wel eens een stuk hoger kan zijn. ( want ingevoerd / geen historie van eerste paar jaren )
Maar waar in vredesnaam wordt dit soort auto's voor gebruikt, zo te zien soms dik 130k per jaar.
Wel heel raar dat er in 1 jaar 190dkm gereden is maar geen tellerstand doorgegeven is.
 
Epica zei:
Wel heel raar dat er in 1 jaar 190dkm gereden is maar geen tellerstand doorgegeven is.

Even in een drukke periode tussen de beurtjes door? Whahaha, nee dat slaat natuurlijk nergens op, om de 15 a 20K wil je er eigenlijk wel even verse olie opzetten. Of een tijdje het onderhoud gedaan bij een bedrijf die dat niet invoert?

Of de teller naar voren gedraaid om op te scheppen van kijk eens wat hij veel KM's kan hebben :D
 
Allen bedankt voor de suggesties eerder genoemd. Ik wou gaan voor de V40 maar dan lever ik het gedeelte '' automaat'' op, en een automaat is wel heerlijk cruisen vooral met wat vermogen erbij.

Na uitgebreid overleg dit weekend besloten om te gaan voor een 1 serie diesel. Het wordt geen instapper, dat is zeker. Ik kijk naar de 120D en 125D. Het enige verschil lijkt een extra turbo te zijn zoals ik het zie. Verder moet rond de 1:17/18 goed haalbaar te zijn, laatstaan met de 100 wegen van nu. Een getal waar ik wel blij van wordt als ik kijk naar de rijplezier die het voertuig kan bieden als ik even mijn '' momentje'' wil hebben.

BMW 120D: 184pk/380NM --> 7,1 sec(0-100) met topsnelheid van 228 km/h.
BMW 125D: 218pk/450NM--> 6,3 sec(0-100) met topsnelheid van 240km/h.

De twijfel zit hem dus wel nog tussen deze twee. Ik zie dat de 125D zo goed als standaard een M-pakket(look) heeft en vol is uitgevoerd. Qua verbruik ontloopt het elkaar nauwelijks vermoed ik. Ik neig heel hard richting de 125D zoals waarschijnlijk wel duidelijk is. Wat weer heel jammer is aan het land van de belasting is dat iedereen massaal 116D en 118D's heeft gekocht. Dus het aanbod is niet overweldigend. Dat wordt duitsland.

Vragen:
- Zijn er verschillen behalve dat de 125D een extra turbo heeft?
- Merk ik wat van het verschil? Het hart zegt 125D, het verstand 120D.
- Algemene aanrader of iemand met persoonlijke ervaring?

Ik zie ook dat de nieuwe 120D binnen budget valt. vb: https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-120-d-sport-line-harman-kardon-led-navi-profess-diesel-blauw-6c3177c3-a792-41ae-9866-e324073b8b13?cldtidx=5&cldtsrc=listPage is dat een veel betere auto en is dat beter dan de 125D bijvoorbeeld?
 
Terug
Bovenaan