Opzoek leuke auto onder de 10k

A

Anoniem

Guest
Beste forum lezers,

Sinds kort ben ik een nieuwe baan begonnen waar ik helemaal tegen zit. Dus heb ik besloten om eigen bedrijf of te starten vanuit huis.

Dit betekend wel dat m’n auto van de zaak niet meer tot mijn beschikking is dus opzoek moet naar een nieuwe auto.

Ook al werk ik thuis is een auto nodig voor dagelijks boodschappen en bezoekjes aan vrienden en familie.

Ik zoek daarom een leuke sportieve auto voor onder de 10k (zodat ik nog geld over heb om te investeren).

Hieronder mijn eisen:
- leuke auto met sportieve rijstijl
- kwaliteit, wil niet constant bij de garage staan
- liefst geen Franse auto (heb ik niks mee)
- leeftijd maakt niet uit, maar een oude auto moet wel interessant zijn
- liefst zitplek voor 4 maar 2 is ook prima
- km stand mag hoog zijn (onder de 300.000)

Ik hoor graag welke adviezen jullie hebben.

Zomaar eens een paar opties om te beginnen:

2008 BMW 120i - 121.000km - EUR 8.450,-
bmw-1-serie-120i-executive-bj-08-xenon-navi-pdc-v-a-kanteldak-sportstoelen-18-inch-170pk.jpg

2012 Opel Astra GTC 1.6 Turbo - 122.000km - EUR 7.995,-
opel-astra-gtc-1-6-turbo-sport-2012-180pk-19-lmv-clima-zrmooi.jpg

2009 Opel Corsa OPC - 140.000km - EUR 8.450,-
opel-corsa-1-6-16v-t-opc-192pk-recaro-stoelen-nl-auto.jpg

Je zou ook voor een MINI kunnen gaan, Alfa Romeo Giulietta, enz enz
Staat zelfs een Clio RS te koop, maar je gaf aan geen franse auto te willen

Komen bovenstaande opties in de richting of wil je groter?

Ik zou beginnen met de helft van het budget een simpele auto kopen en je geld in je bedrijf te steken en als het dan goed loopt na een jaar of 2 a 3 iets leukers te kopen.

Arie 4661031 zei:
Beste forum lezers,

Sinds kort ben ik een nieuwe baan begonnen waar ik helemaal tegen zit. Dus heb ik besloten om eigen bedrijf of te starten vanuit huis.

Dit betekend wel dat m’n auto van de zaak niet meer tot mijn beschikking is dus opzoek moet naar een nieuwe auto.

Ook al werk ik thuis is een auto nodig voor dagelijks boodschappen en bezoekjes aan vrienden en familie.

Ik zoek daarom een leuke sportieve auto voor onder de 10k (zodat ik nog geld over heb om te investeren).

Hieronder mijn eisen:
- leuke auto met sportieve rijstijl
- kwaliteit, wil niet constant bij de garage staan
- liefst geen Franse auto (heb ik niks mee)
- leeftijd maakt niet uit, maar een oude auto moet wel interessant zijn
- liefst zitplek voor 4 maar 2 is ook prima
- km stand mag hoog zijn (onder de 300.000)

Ik hoor graag welke adviezen jullie hebben.

Hoe vager kun je het maken???

Frits79 zei:
Ik zou beginnen met de helft van het budget een simpele auto kopen en je geld in je bedrijf te steken en als het dan goed loopt na een jaar of 2 a 3 iets leukers te kopen.
Dit dus. Ik heb een Xantia van €799 gekocht 3 jaar geleden en 10K extra geïnvesteerd. Dat geeft €100 betalingskorting per week. Prima rendement dus.

Bij toeval is het ook nog eens een van de betrouwbaarste auto’s te zijn die ik ooit gekocht heb. Ik zou voor max 2500 gaan zoeken. En de rest achter de hand houden.

Bedankt voor je bericht. Ik heb het geld voor het grootste gedeelte opzij gelegd voor het bedrijf. Die 10k die blijft over en ben ik bereid om in een auto te stoppen

Komt wel in de buurt van wat ik zoek. Ook een tourer (bijvoorbeeld bmw 325i touring) staat in het lijstje bij mij.

Maar de corsa OPC is er ook eentje om in gedachten te houden.

Ik ben geen intensieve forum gebruiker. Ik neem ook niet aan dat er mensen intensief wachten op mijn antwoord.

Arie 4661031 zei:
Ik ben geen intensieve forum gebruiker. Ik neem ook niet aan dat er mensen intensief wachten op mijn antwoord.
Dat hoeft ook niet, maar alleen een opmerking van alle suggesties zijn welkom kunnen we ook niet mee. Het gaat eigenlijk al mis met de opening, je zoekt een leuke auto dat is wel zo vaag als maar kan. Leuk is voor iedereen verschillend en wordt het al moeilijker van om goed advies te geven.
Wat vind je van het idee om wat minder uit te geven en meer in je bedrijf te stoppen?

Terug
Bovenaan