Oplossing wagenparken

A

Anoniem

Guest
Geef het alsjeblieft door als deze post tegen de richtlijnen van het forum is, dan verwijder ik de post.

Als je de moeite genomen had om de forumregels te lezen dan had je kunnen weten dat dit tegen de richtlijnen is.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Zolang er geen personeelsfunctionaris is die bij een sollicitatie de vraag gaat stellen of de kandidaat een beetje fatsoenlijk kan autorijden (en iedereen vindt van zichzelf dat ze fantastisch auto kunnen rijden) nemen ze aan wat ze kunnen krijgen voor de uitoefening van de werkzaamheden van het bedrijf. Als de potentiële medewerker maar kan verkopen, repareren, schilderen, boekhouden of wat dan ook..... Daar helpt geen kastje tegen. En de bonus van 10% bij 'goed rijgedrag' is niet voldoende om agressie (of hormoonspiegel) te beteugelen. De werknemer neemt ontslag en gaat elders werken....

Ik ga het niet helemaal invullen maar zeg wel het volgende:
1) Het stikt al van de oplossingen hiervoor en er rijden al gigantische hoeveelheden wagenparken rond met dit soort techniek.
2) Tenzij je voldoet aan SAE J3005 en SAE J1978 (of hun equivalente in de SAE J1939 reeks aan standaarden) is er grote kans dat je systemen in het voertuig verstoort en de fabrikant mag dan de garantie weigeren.
3) In verband met cyber security zijn er autofabrikanten die dit soort apparaten verbieden aangezien daarmee hun beveiligingsconcept verbroken kan worden - o.a. bij autodiefstal kan dat wel een puntje worden.

Ik heb me al eerder met dit soort devices en algoritmes bezig gehouden en ook aan de kant van auto fabrikanten actief ermee geweest. Geen horen van dus maar daadwerkelijke ervaring.

Terug
Bovenaan