Opladen E auto mbv Ceeform 32a

Jan 3380193

Net ingestapt
Ik heb de volgende vraag ik wil een opel ampera (8/2020) 1fase 32a opladen mbv een 5p 32a ceeform stekker (rode stekker) ,heb een laad snoer met stekker voor aan de kant van de auto ,aan de andere kant 1 blauwe ader (nul 6mm2) ,1 zwarte ader (fase 6mm2 ) ,groen/geel (aarde 6mm2) en een rode ader (0,75 mm2),eerste 3 aders spreken voor zich ,
de rode ader moet deze aan aarde al dan niet met een puls of een constante schakelaar ?

Doet die dat zonder kastje joh?

Maar 5P....en je hebt er 4? Je mist er nog een paar.

L1
L2
L3
N
E

Oftwel 1 fase, 2 fase, 3 fase
Neutral
Earth.

Ik zou het risico niet willen lopen en gewoon een kant en klaar oplossing kopen. Best kans dat het een signaal draad is waar je wat over moet communiceren.

EVV zei:
Ik zou het risico niet willen lopen en gewoon een kant en klaar oplossing kopen. Best kans dat het een signaal draad is waar je wat over moet communiceren.

Nee bij de autostekker zul je zien dat de mennekes type 2 die deze bezit anders eruit ziet.
Je hebt een punt een EV bezit 2 signaal draadjes in de aansluiting. De CP en de PP. Afkortingen voor Control Pilot en Proximity Pilot.

Proximity Pilot communiceert het maximale laadvermogen van de laadkabel. Tevens activeert deze de wegrijdblokkade zodat de EV in kwestie niet kan wegrijden tijdens het laden.

Control Pilot verzorgt evt. verdere communicatie tussen de auto en de laadpaal. Hierbij moet je denken aan state of charge, voltage van de accu, etc.

De normale krachtstroom stekker kent deze communicatie niet.

Die vraag kun je beter ergens anders stellen (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1967520) dan hier. Op het autoweek forum zitten nauwelijks mensen die verstand hebben van EV's en op de frontpage zitten vrijwel uitsluitend EV trollen die nog nooit een auto open gemaakt hebben. Op tweakers zijn ze vanwege de achtergrond van de site hier veel meer bedreven in.

dickey zei:
Die vraag kun je beter ergens anders stellen (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1967520) dan hier. Op het autoweek forum zitten nauwelijks mensen die verstand hebben van EV's en op de frontpage zitten vrijwel uitsluitend EV trollen die nog nooit een auto open gemaakt hebben. Op tweakers zijn ze vanwege de achtergrond van de site hier veel meer bedreven in.

Op het risico af dat ik nu op de man ga spelen...maar man wat doe jij je naam eer aan nu zeg!

Ik lees al mee, volgens mij zitten we niet op de frontpage. En naar mijn weten zitten er hier 3 personen sowieso die best wel veel afweten van Elektrische auto's....Die hebben alledrie een diploma van een HTS Autotechniek opleiding.
Een daarvan, ik zal geen namen noemen heeft zijn stage en afstuderen binnen elektrische aandrijvingen en accutechnologie gedaan. Dus mja, nauwelijks doet een beetje pijn als ik al netjes heb gereageerd en TS zelf niet echt terugreageert....

Bashen op kunnen we allemaal ja. Maar goed dank voor je toevoeging.

Rustahg Nico, denk aan je hart :p Ik begrijp je verhitte reactie niet echt...of ben je gewoon NIet COol? :LOL:

Mag ik vinden dat 3 personen op de hele forumpopulatie weinig is? Verder help ik de TS door te verwijzen naar een forum waar ze over het algemeen vele malen meer verstand hebben van zaken met een stekker. Zie de link die ik postte. Daarin worden alle mogelijke opties/uitdagingen/problemen/experimenten/ervaringen/etc over thuisladen uitgebreid beschreven en besproken. Bovendien een veel levendiger forum en veel meer kans om verder te komen dan hier. Ook topics over openbaar laden, elektrische auto's in het algemeen, de subsidie, specifieke elektrische auto's. Ik geef de TS een hengel, geen vis.

:D

Dank allen,wist niet dat een vraag zoveel emoties kon oproepen hoog haantjes gedrag en/of zolderkamer nivo beetje jammer, is me eerste keer dat ik op welk forum dan ook een vraag stel .

Jan 3380193 zei:
Dank allen,wist niet dat een vraag zoveel emoties kon oproepen hoog haantjes gedrag en/of zolderkamer nivo beetje jammer, is me eerste keer dat ik op welk forum dan ook een vraag stel .

Emoties doen zich overal voor, waar je je ook presenteert!

dickey zei:
Rustahg Nico, denk aan je hart :p Ik begrijp je verhitte reactie niet echt...of ben je gewoon NIet COol? :LOL:

Mag ik vinden dat 3 personen op de hele forumpopulatie weinig is? Verder help ik de TS door te verwijzen naar een forum waar ze over het algemeen vele malen meer verstand hebben van zaken met een stekker. Zie de link die ik postte. Daarin worden alle mogelijke opties/uitdagingen/problemen/experimenten/ervaringen/etc over thuisladen uitgebreid beschreven en besproken. Bovendien een veel levendiger forum en veel meer kans om verder te komen dan hier. Ook topics over openbaar laden, elektrische auto's in het algemeen, de subsidie, specifieke elektrische auto's. Ik geef de TS een hengel, geen vis.

Ik ben altijd cool.

Ja dat mag je vinden en op die manier zeggen klinkt het ook al heel anders dan "nauwelijks". Maar goed, sorry dat mijn reactie niet al te tof over kwam.

Ik begrijp dat de topicstarter ook niet echt happig was op hulp gezien zijn persoonlijke reactie dus dan spijt het mij des te meer dat ik jouw toch wat meer heb aangevallen. Zal niet meer gebeuren. (y)

Dit is hét topic dat je zoekt op tweakers:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648387
Zelfbouwlaadpaal +/- € 300

Kort samengevat, je moet met een 1000Hz signaal de auto vertellen hoeveel Ampere hij kan laden.

Ik denk dat het zonder dit signaal niet gaat lukken, er zou immers een wildgroei van knutselkabels komen die niet adequaat reageren op de signalen van de EV of spanning blijven geven als ze in een plas vallen etc.

Nico GTR zei:
dickey zei:

Ik ben altijd cool.

Ja dat mag je vinden en op die manier zeggen klinkt het ook al heel anders dan "nauwelijks". Maar goed, sorry dat mijn reactie niet al te tof over kwam.

Ik begrijp dat de topicstarter ook niet echt happig was op hulp gezien zijn persoonlijke reactie dus dan spijt het mij des te meer dat ik jouw toch wat meer heb aangevallen. Zal niet meer gebeuren. (y)
Dat de topicstarter zo reageerd vind ik pas on-cool, uiteindelijk proberen we hier volledig vrijwillig te helpen...

Is hip onder nieuwbakken TS'en, lijkt wel. Vooral degenen die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, kunnen een grote muil opentrekken als het antwoord hen niet aanstaat.
OT: gewoon kroonsteentje en beetje isolatieband, komt goed (y)

Terug
Bovenaan