Opelfreaks wagenpark,Viva HB '67, KadettC '74 en '79, Ranger '73, Ascona C '86, Astra J '11 ... Uitbreiding

Wat een gave Kadettjes! (y) Helemaal super! Succes ook met de Taunus (ik heb die foto's volgens mij al hier op het forum gezien bij schuurvondsten).

Wat een ziekelijk mooie kadett!
Ik vind moderne opels helemaal niks, maar dit is gewoon prachtig!(y)

Fantastisch dit!
Die Kadett's, prachtig. Dat zeg ik voor het eerst volgens mij. En die Vectra, bijzondere keuze op je 21e, wel mooie uitvoering. En die Taunus, respect dat je daar aan begint!:D

bedankt voor de positieve reactie's.
Het bruine Dettje is gisteren weer voor een vol jaar goedgekeurd zonder opmerkingen, en daarna nog even verwend met een wasbeurtje en wat ultimate quick detailer erop.

dettje766.jpg

dettje767.jpg

dettje768.jpg

En de Vectra wordt volgende week van nieuwe velgen voorzien...

Pfff... wat een ziekelijk mooi Kadett zeg!
Je doet je nickname eer aan, echt een liefhebber en gelukkig zijn ze allen nog orgineel! (y)
Echt respect hiervoor, prachtige collectie ook de jonge Vectra is een keurige auto!

Nog eens een updateje!

De Ascona is verkocht aan een liefhebber die er rondritjes mee gaat rijden. Ben daar erg blij mee, want stilstand was echt achteruitgang met die wagen.

De Vectra heeft momenteel 120000km op de teller en er liggen nieuwe 17 duims velgen op, wel aftermarket.

De Kadettjes zijn nog helemaal zoals enkele maanden geleden en ook de Taunus staat gewoon te verstoffen in de schuur...

En toch heb ik het weer niet kunnen laten...

Volgend jaar wil ik het rode Kadettje laten restaureren... Een 1000N is al erg zeldzaam en ik zou niet willen dat de roestduivel nog meer schade aanricht dan nu! Ik heb er dit jaar verschillende toerritten mee gedaan en dat gebakje laat me nooit in de steek! Als beloning wordt hij volgend jaar getrakteerd op een rustpauze en zal hij in 2012 weer in originele nieuwstaat zijn.

Maar voor de rondritten e.d. gebruik ik het bruine dettje niet zo graag, dus ik op zoek naar een leuke, betaalbare vervanger voor de rode.
De bedoeling was dan deze wagen terug te verkopen in 2012, maar wat ik nu gekocht heb gaat wss ook nooit meer weg! Ik denk dat dan eerder de taunus weer het veld gaat ruimen, maar daar is nog niks zeker van...

Ik heb dus gekocht...

Een originele GM Ranger 1700S uit 1973 !
Donkerbruine en beige interieur, 85500km en gekocht van de kleinzoon van eerste eigenaar!
Volledige historie bekend en de wagen is in goede staat, doch zeker niet perfect! Er moet ook een klein plaatje gelast worden...

Alle boekjes, aankoopfactuur ed aanwezig, alsook een originele GM radio(y)

Volgende dinsdag haal ik de auto op en kan ik ervan gaan genieten!

ranger1u.jpg

ranger2e.jpg

ranger4x.jpg

De Kadett C2 is mijn op een na favoriete middenklasser uit de jaren '70, en dan in deze staat... kwijl! En die Ranger straalt bakken klasse uit! :)

dit is echt een topic om lekker lang in te hangen.. (y)

al is het maar omdat de foto's nogal een ehh...inbelalarm kunnen gebruiken ;)

Helaas zit er wel wat laswerk aan, 1 hoek achteraan, een stukje van de achterplaat en de reservewielbak...

Die swirls "spinnewebben" in de lak; daar weet ik een goede oplossing voor.
rangeredward015.jpg

Die polier je er met een DA-polisher netjes uit. (als je meer info wil dan stuur je maar een PM) Ik ben ook een Belg.

mooi wagenpark heb je intussen !

Mooi wagenpark hier met die oude Opeltjes zeg! Vooral die bruine Kadett vind ik zo'n geweldige uitstraling hebben, volkomen origineel (y) Vooral houden zo!

Mijn vader heeft een Vauxhall Chevette, ik meen dat dat de Engelse tegenhanger van die Kadett's is, al is dit dan de hatchback.

P1010080.jpg

P1010079.jpg

Ook zo'n mooi ouderwets kleurtje :LOL:

Bedankt voor de positieve reactie's, sorry dat ik lang wacht met updates...

Leuke Chevette btw!

Update voor 2011:

De Vectra heeft intussen 135000km op de teller en rijdt nog steeds prima, afgezien van een irritant gebonk in de ophanging (silent blocs?). Enige mankementen zijn de defecte plafondverlichting (kostrpijs 400€ excl. werkuren) en een afschilferende voorbumper. Dit is mijn werkpaard, staat altijd buiten. Laatste half jaar wel redelijk wat kosten aan gehad al... Een moderne wagen, dus weinig over te vertelleno_O

Uploaded with ImageShack.us

De Taunus is helaas weg... Ik had nu echt wel teveel wagens en aan deze zat echt een hoop werk... Gelukkig bij een liefhebber terechtgekomen die ook nog een 'Badewanne' had (P3 dus ).

Zo stond hij net voor vertrek (toch spijt van hoor! ):

De rode Kadett is vorig jaar het verkeer gehaald om met de Ranger te kunnen rijden. Bedoeling is eerdaags beginnen met klaarmaken voor een kleine restauratie en in 2012 weer topfit te zijn...

De goudkleurige Kadett is nog steeds in onberispelijke staat... Vandaag nog gepoetst en ik schrik telkens hoe prachtig deze Kadett wel is. Hij komt nog amper buiten uit schrik voor schade:cool: Enkel bij mooie meetings en echt prachtig weer:

En de Ranger is sedert eind vorig jaar weer de weg op! Wat een kar!
Ondertussen flink gepoetst, interieur wat opgeknapt, nieuwe schokdempers achteraan, motor opnieuw afgesteld en onderhoud gehad.

Dit is een auto waar vele hoofden voor draaien, ik ben er echt trots op! Ondertussen ook alle onderdelen verzameld en binnenkort wordt er dus laswerk verricht.

Als kers op de taart is Autowereld Magazine er in Januari een 5 blz tellende reportage van komen maken:D

3,5 jaar verder sedert de laatste update... Een hele poos! Ik lees hier elke dag mijn vaste topics door (veelal over klassiekers en youngtimers), maar post zelden. Tijd om de laatste 3,5 jaar nog eens te overlopen, want er is één en ander veranderd. het wagenpark is nog iets groter geworden!

2011-2dehelft:

De daily is vervangen! In de periode 2010-2011 heb ik te vaak kleine (maar dure) mankementen aan de C-Vectra gehad. Bovendien was ik de auto een beetje moe. Achteraf bekeken was het gewoon niets voor mij. Tijdens een bezoek aan mijn vaste dealer merkte ik de scherpe prijzen op, voor een Astra J 5-deurs 1.3Cdti. Ik had al in 2 wagens zéér positieve ervaringen met dat blok. Om een lang verhaal kort te maken: 23 september 2011 werd mijn gloednieuwe, Olympic White Astra geleverd, welke vandaag 75000 zuinige en probleemloze km's heeft gereden, en waar ik zéér tevreden over ben!

adult image sharing

jpg images

picture upload sites

En dan 2 vaste blijvers, waar, op enkele details na, gewoon niets aan veranderd is in de voorbije jaren en die lekker verder tuffen!

De 2 C-Kadettjes, uit 1974 en 1979.

De '79-er heeft een splinternieuwe OEM voorbumper, want de vorige bleek een aftermarket te zijn. Op de teller staan vandaag +-83000km. En op het Kadett C treffen in Sevenum heb ik de beker voor 3de mooiste sedan in de wacht gesleept.

forum image hosting

adult image host

De '74-er is nog niet gerestaureerd, maar blijft zéér vrolijk verder rijden. De mistlampjes zijn van plaats gewisseld en de spatlappen weer verwijderd. Teller staat op 114.000 en blijft gewoon een enorm zalig bakje om mee te rijden!

picture upload

free image hosting

image hosting over 10mb

2012-2013...

De planning was restauratie van de rode C-Dett. maar na nadere inspectie bleek de Ranger vooral erg slecht te zijn. Na wat wikken en wegen dan deze maar binnengebracht voor een full resto, zij het niet Body-off. Dat was onbetaalbaar als je zelf niks van lassen etc. kent. Het kostte nu al ettelijke duizenden euro's, maar hij staat er superstrak bij, en ik durf zeggen dat ik nu 1 van de beste overgebleven Rangers heb.

Er zit flink wat nieuw en 2de hands plaatwerk in, teller staat nu op 95000km.

screen capture windows 7

take a screenshot

image upload no compression

Maar het resultaat:

image hosting no registration

adult image host

image hosting more than 5mb

image upload no size limit

uploading pictures

photo hosting

how to print screen on pc

image ru

Eind 2013 kriebelt het om eens wat anders te kopen. Aangezien ik nog een plekje vrij heb, wil ik niks verkopen. De bedoeling is iets te vinden waar ik een jaar fun mee heb, en dan weer verder verkoop. Geheel toevallig vond ik langs de kant van de weg een zilveren Toyota Tercel coupé uit 1981. Daags nadien stond deze al op mijn oprit haha. (y) Lekker exclusief en aangezien wij vroeger Toyota reden, ook nog eens jeugdsentiment.

Om een lang verhaal kort te maken: Na ettelijke reparaties, is het wagentje nu in goede staat, maar de lol is er voor mij vanaf. Het is erg leuk om mee te rijden, maar ik snakte veel harder naar mijn oude Opeltjes. Na 10 maanden rijden besloot ik deze weer te verkopen, maar dat is niet simpel. Er is gewoon haast géén interesse voor deze wagentjes, zeer spijtig... Hij staat nog steeds te koop... 71000km, 5-bak, deluxe, rijdt heerlijk!

image hosting no sign up

screen shot windows 7

free photo hosting

image uploading site

photo hosting sites

image url

post images

upload gambar

free image host

De laatste update post ik morgen..., kan er trouwens iemand vertellen hoe ik de topictitel aanpas?

Wow, die Ranger is echt fantastisch! Die Tercel zie ik inderdaad al een tijdje te koop staan op Kapaza en/of 2ehands.be. Leuk ding, en de prijs vind ik ook best redelijk. Als ik jou was dan zou ik uit je advertentie halen dat 'ie dringend weg moet, dat lokt vooral veel onzin. Misschien dat je 'm op Marktplaats.nl kunt zetten?

Titel wijzigen kan trouwens in je eerste post van dit topic. Gewoon op 'bericht wijzigen' klikken en de titel veranderen.

Rob0032 zei:
Misschien dat je 'm op Marktplaats.nl kunt zetten?

Dat is duur en levert vooral onzinreacties op. Bovendien is de youngtimermarkt in Belgie momenteel een stuk gunstiger qua verkoopmogelijkheden. Beter is het om hem ook op mobile.de te adverteren.

Die Ranger is echt prachtig geworden, trouwens(y)

bedankt Rob!, Gelijk even aangepast. Ook ivm die advertentie heb je gelijk... Maar het zou fijn zijn als hij zsm weg was. Het is flink puzzelen geweest, maar hij staat toch onder dak deze winter.

Goed, de laatste update!

2014:

4 jaar nadat ik m'n laatste C-Ascona verkocht heb, knaagde er iets. Ik had er toen al snel spijt van, en dat is nooit overgegaan. De C-Ascona blijkt toch héél hoog op de lijst van m'n favoriete Opels te staan. Ik check dagelijks de verkoopsites. Niet persé om echt te kopen, maar toch gebeurt het.

Enkele maanden geleden zie ik een advertentie uit Brugge, waarin een Ascona C te koop staat, wegens sterfgeval, met 32000km.

Ik mail voor de prijs en die blijkt echt laag te zijn, maar de auto staat geruime tijd stil volgens de zoon. Na enkele dagen nadenken, bel ik de man op, om te horen dat de wagen net verkocht is aan een stel franse opkopers. Balen! Metéén begin ik te mailen voor een andere Ascona (diesel) die ook al lang mijn aandacht trok. Echter diezelfde avond krijg ik weer mail uit Brugge, dat de opkopers niet gekomen zijn, maar dat de wagen echt zeer snel wegmoet omdat er nieuwe huurders in het huis moeten. Er wordt nog 50 euro van de prijs gedaan. Ik maak metéén een afspraak voor de dag erna te gaan kijken.

Daar aangekomen blijkt dus uit alles dat deze wagen maar 32000km heeft. Hij heeft wat gebruikssporen en 1 parkeerschade op de voorbumper. Maar 100% roestvrij, echt keihard. De bodem was extreem proper, géén vliegroest etc, zelfs nergens modder of dergelijke! Altijd in de stad gereden, dat verklaart veel. Ook de motorruimte is ongezien proper, met overal nog fabrieksstempels etc... We kregen hem niet aan de praat, en na even uitzoeken, bleek hij sedert 2010 sil te staan. Remmen zaten gelukkige niet compleet vast. Historie: nieuw gekocht in '86 door de vader van de verkoper (°1920), in 2010 aan de kant gezet. In 2014 is de beste man helaas overleden en zodoende kwam de wagen te koop.

Duuuus... Uiteraard gekocht. De week erop met de trailer opgehaald. Hier gekomen, 2 nieuwe benzineslangen gemonteerd, en de motor snorde weer als een naaimachientje. Verder zijn nu de remmen weer allemaal gangbaar gemaakt en ontlucht, en nieuwe blokken en pompjes. Bedoeling is nog een groot onderhoud met D-riem in februari en dan genieten maar!

Heb ook via de mail de onderhoudshistorie tot 2007 nog kunnen opvragen.

Specs: Ascona C 1.6SH LS 90PK,F16 5-bak, sedan 4-deurs, Oriënt Blue, bwj april 1986.

Bij aankoop zat er een jaren '70 radio in. Die speelde niet perfect meer, dus via Ebay een originele Opel SC202 radio cassette uit '86 gekocht, maar die is door mijn elektrische onkunde gestorven :(. Momenteel een '97 Philips RC169 en achteraan heb ik tijdscorrecte Opbouwspeakers bijgeplaatst, op een vals paneel, om géén schade aan de originele nieuwstaat hoedenplank toe te brengen.

Foto's:

Ahalen en thuiskomst, onder 4 jaar Brugse stof:

images hosting

image hosting 5mb

screenshot windows

s'avonds gewassen en gestofzuigd :

image share

how to take a screenshot on a pc

image share

photoupload

Originele zeldzame mattenset, in nieuwstaat!

upload a picture

adult photo sharing

Do I need te say more...

adult photo sharing

images upload

print screen windows 7

photo uploader

photo storage

Huidige, stoffige stand: Met extra spatlappen achteraan, want vooraan alleen vind ik op niks lijken, en verwijderen betekent gaten, dus géén optie.

upload pics

how to take screenshots

De speakers:

image upload no limit

En de middentunnel voorzien van een gloednieuwe, originele Fischer Cassettebox, zalig accessoire !

img host

Wanneer het weer warmer is, wordt hij compleet gedetailed, net als mijn andere wagens en kan hij de weg op.

Leuk al die ouwe opeltjes!!!! (y)

Zelf heb ik als daily auto een Astra uit '99

Noem dr altijd beetje pestend de "Sloompel" want met de 1.6l en 75 pk op 1100 kilo is ze niet de snelste....
Maar vandaag mocht ze op voor de apk, en daar kwam ze glansrijk doorheen, voor 85 euro was ik klaar, alleen een lampje vervangen achter en de olie plus filters ververst.

En dat terwijl ik afgelopen jaar zo'n 16.000 km gereden heb, naar o.a. Berlijn (2X zelfs), Italië, Slovenië, zuid Frankrijk en nog een aantal kleinere tochtjes naar o.a. België. Probleemloos.
Mag dan geen spannende auto zijn, maar het Astraatje heeft zich echtwel bewezen voor mij! :D

Wat een gave Ascona zeg! Ook een vrij late van voor de facelift, die een jaar later kwam.
M'n handen jeuken overigens om die bumpers eens goed te behandelen met bumperzwart, daar zou die echt van opknappen denk ik.
Bijzonder ding, wees er zuinig op. (y)

Leuke reactie's !

De bumpers zijn al 1 keer behandeld, maar heb ze gewoon even met wat siliconespray ingesmeerd. Bumperzwart is géén optie, want dat kleurt echt zwart, en het zijn muisgrijze bumpers vanaf MY85 :) Begin volgend jaar ga ik hem compleet detailen en uiteraard worden dan ook de bumpers fatsoenlijk gedaan, maar hoogstwaarschijnlijk ga ik de voorbumper vervangen wegens toch wel een flinke parkeerschade...

En net zoals mijn andere oldies, gaat deze een luizenleven krijgen, nooit pekel, zelden regen, altijd een droge garage en nooit vuil de garage in...:D

Sodeju!!

Wat een toffe auto's zeg! Ik ben blij dat je nu een grote update hebt gedaan, anders had ik dit helemaal gemist!

Wat een ontzettend gave Kadetten zeg! (ik heb me altijd afgevraagd waarom je icoontje is wat ie is, nu weet ik het antwoord) Ik ben nog aan het dubben welke ik het mooiste vind!

Die Ranger:eek::eek: volgens mij heb ik er nog nooit één in het echt gezien, super vet man! EN wat prachtige foto's ook! Echt super mooi! Die kunnen zo in een folder of aan de muur! :)

De Tercel vind ik ook leuk, jammer dat er niet echt een markt voor is, ik zie dit model niet heel vaak, maar vind het wel de leukste van zijn serie! Ziet er ook nog goed uit zeg!

Leuke Ascona ook! Het valt me op dat ineens overal Ascona's tevoorschijn komen! Vroeger zag je ze nooit, en ineens komen ze als paddestoelen uit de grond, leuk hoor!
Ook grappige tijds originele accessoires, in de tijd dat je nog mega-units als boxen mocht hebben, van Audiosonic... (wat overigens in mijn ogen toen een minder prutsmerk was als nu, mijn ouders hebben ook een draagbare radio hiervan, uit de jaren 60, en nu wordt ie nog elke dag gebruikt EN doet het ook nog) .
Wij hebben ook een Ascona gehad, de auto waar ik vele jaren op de achterbank heb doorgebracht. Toen ie wegging was ik zo blij als wat, immers een gifgroene auto kon toch echt niet, en nu vind ik ze echt kei leuk (nooit verwacht dat ik dat zou zeggen).

Ik hou ook dit topic in de gaten! (y).

Ooh ja ik zie dat er gezegd wordt dat dit een pre-facelift model is... Onze was uit 1981, en om de een of andere manier heb ik altijd het idee dat die toch een beetje anders is (geweest) als de nieuwere... Zijn er dan 2 facelifts geweest? (of kleine detail-veranderingen?)

Thx!

Er zijn idd 2 facelifts geweest bij de C-Ascona's.
C1 is gemaakt van '81 tot '84; dan C2 '84 tot '86 en tot slot C3 van '86 tot '88 :D

Ik ga hier nu wel vaker wat updates van de wagens posten!

Wat een toffe auto's joh! Vooral die Ranger vind ik onwijs gaaf! (y)

Thx!
De Tercel is sedert eind december toch weggeraakt. Flink bedrag op verloren, maar had géén andere keuze dan hem nu weg te doen. Heb gewoon mijn les geleerd dat je je beter houdt met het merk waar je véél van weet.

Dinsdag gaat de Ascona voor een nieuwe distributieriem en dan kan ik zsm de weg op.

Ondertussen 3 weken aan het rondkarren met de Ascona. Hij rijdt heerlijk! Ben van plan om de eerste 1000km kalm aan te doen, en terug een oliewissel. Daarna gewoon normaal vlot rijden.

De audiosonic speakers achter zijn intussen vervangen door nieuwe, doch vrij tijdscorrecte Pioneers, omwille van het véél betere geluid.
En ook even de wieldopjes vervangen door exemplaren van een E-Kadett GLS. Vond dit altijd gave wieldoppen, en je kon ze ook als accessoire bestellen. Wil ik hem weer 100% standaard, is het zo weer gewisseld. En dit doet m.i. weinig afbreuk aan de originaliteit van de wagen.

Ook is de auto compleet gepoetst met een DAP, en op de gebruikssporen na, is deze nog bijna nieuw.

adult image

imag

image hosting 30 mb

free pic

online photo storage

En zoals hij nu staat: (Er komt wss nog 1 aanpassing in de vorm van een originele BURG striping op de flanken, en dan blijft hij zo)

picture uploading

image hosting over 10mb

adult image hosting

Plaats even kleinere foto's als je wilt. Op deze manier is je tekst namelijk maar half zichtbaar.
Hij staat er wel echt heel erg mooi bij! (y)

Nog eens wat recente foto's van de hobbywagens plaatsen. Elke auto heeft een paar detailwijzigingen ondergaan, maar voor de rest is er weinig gebeurd.

We beginnen met de 1973 GM Ranger II, welke een set aftermarket spatlappen voor een D-Rekord gekregen heeft. Ik vind het erg mooi, het past in de tijdsgeest. Ook technisch is er wat werk verricht, zoals een nieuwe hoofdremcilinder, en komend voorjaar is er weer wat werk te doen aan de remmen.

free image uploading
free image uploading
free image uploading
free image uploading
free image uploading
free image uploading
free image uploading

Wauw, als Liefhebber van oude Opels (en met name Kadetts) vind ik dit fantastisch! Ik vind die C2 de absolute topper, wat zou ik die graag zelf naast m'n Kadett zetten :D die Ascona is ook echt een topper.

Thx!

Mijn grote favoriet is de rode C1. Daar rijdt ik ook het liefst mee. Die heb ik bijna 8 jaar in bezit. De C2 Kadett heb ik iets meer dan 10 jaar, de Ranger 6 en de Ascona 2 jaar.

De C1 heeft nu 116000km, de C2 85000, de Ranger 95000 en de Ascona 38000km.

Nog vergeten: Een jaar geleden heb ik nog enkele weken een Vauxhall Viva HB uit 1970 in bezit gehad. Gered van de sloop zeg maar.

Omdat ik helaas géén plek had om hem binnen te zetten, is deze 3 weken later naar NL verkocht waar hij nu gerestaureerd wordt.

Het wagentje was oorspronkelijk wit, en stond stil sedert 1984. Opvallend gezonde koets op enkele plekken na, maar wel een vastgelopen motor.

photo uploading
photo uploading
photo uploading
photo uploading

Man, wat een strakke auto's heb je daar staan! Ben je nog van plan de rode Kadett op te knappen? Ik kan me voorstellen dat je de flanken opnieuw rood laat spuiten?
En als dagelijks vervoer nog de Astra? Ik rij een Punto Evo met hetzelfde blok, van exact een jaar ouder dacht ik; 23 september 2010 :D

Barri zei:
Man, wat een strakke auto's heb je daar staan! Ben je nog van plan de rode Kadett op te knappen? Ik kan me voorstellen dat je de flanken opnieuw rood laat spuiten?
En als dagelijks vervoer nog de Astra? Ik rij een Punto Evo met hetzelfde blok, van exact een jaar ouder dacht ik; 23 september 2010 :D

De Astra is inderdaad nog mijn dagelijks vervoer :). 110000km intussen en tot nu toe probleemloos. Zeer tevreden van. Wel leuk van die datum!

De rode Kadett zal enkel opgeknapt worden wanneer het echt nodig wordt. Ik vind hem prachtig zoals hij is nu. Het is wel een blijver, die wil ik nooit wegdoen :) .

Terug
Bovenaan