bedankt Rob!, Gelijk even aangepast. Ook ivm die advertentie heb je gelijk... Maar het zou fijn zijn als hij zsm weg was. Het is flink puzzelen geweest, maar hij staat toch onder dak deze winter.
Goed, de laatste update!
2014:
4 jaar nadat ik m'n laatste C-Ascona verkocht heb, knaagde er iets. Ik had er toen al snel spijt van, en dat is nooit overgegaan. De C-Ascona blijkt toch héél hoog op de lijst van m'n favoriete Opels te staan. Ik check dagelijks de verkoopsites. Niet persé om echt te kopen, maar toch gebeurt het.
Enkele maanden geleden zie ik een advertentie uit Brugge, waarin een Ascona C te koop staat, wegens sterfgeval, met 32000km.
Ik mail voor de prijs en die blijkt echt laag te zijn, maar de auto staat geruime tijd stil volgens de zoon. Na enkele dagen nadenken, bel ik de man op, om te horen dat de wagen net verkocht is aan een stel franse opkopers. Balen! Metéén begin ik te mailen voor een andere Ascona (diesel) die ook al lang mijn aandacht trok. Echter diezelfde avond krijg ik weer mail uit Brugge, dat de opkopers niet gekomen zijn, maar dat de wagen echt zeer snel wegmoet omdat er nieuwe huurders in het huis moeten. Er wordt nog 50 euro van de prijs gedaan. Ik maak metéén een afspraak voor de dag erna te gaan kijken.
Daar aangekomen blijkt dus uit alles dat deze wagen maar 32000km heeft. Hij heeft wat gebruikssporen en 1 parkeerschade op de voorbumper. Maar 100% roestvrij, echt keihard. De bodem was extreem proper, géén vliegroest etc, zelfs nergens modder of dergelijke! Altijd in de stad gereden, dat verklaart veel. Ook de motorruimte is ongezien proper, met overal nog fabrieksstempels etc... We kregen hem niet aan de praat, en na even uitzoeken, bleek hij sedert 2010 sil te staan. Remmen zaten gelukkige niet compleet vast. Historie: nieuw gekocht in '86 door de vader van de verkoper (°1920), in 2010 aan de kant gezet. In 2014 is de beste man helaas overleden en zodoende kwam de wagen te koop.
Duuuus... Uiteraard gekocht. De week erop met de trailer opgehaald. Hier gekomen, 2 nieuwe benzineslangen gemonteerd, en de motor snorde weer als een naaimachientje. Verder zijn nu de remmen weer allemaal gangbaar gemaakt en ontlucht, en nieuwe blokken en pompjes. Bedoeling is nog een groot onderhoud met D-riem in februari en dan genieten maar!
Heb ook via de mail de onderhoudshistorie tot 2007 nog kunnen opvragen.
Specs: Ascona C 1.6SH LS 90PK,F16 5-bak, sedan 4-deurs, Oriënt Blue, bwj april 1986.
Bij aankoop zat er een jaren '70 radio in. Die speelde niet perfect meer, dus via Ebay een originele Opel SC202 radio cassette uit '86 gekocht, maar die is door mijn elektrische onkunde gestorven

. Momenteel een '97 Philips RC169 en achteraan heb ik tijdscorrecte Opbouwspeakers bijgeplaatst, op een vals paneel, om géén schade aan de originele nieuwstaat hoedenplank toe te brengen.
Foto's:
Ahalen en thuiskomst, onder 4 jaar Brugse stof:
images hosting
image hosting 5mb
screenshot windows
s'avonds gewassen en gestofzuigd :
image share
how to take a screenshot on a pc
image share
photoupload
Originele zeldzame mattenset, in nieuwstaat!
upload a picture
adult photo sharing
Do I need te say more...
adult photo sharing
images upload
print screen windows 7
photo uploader
photo storage
Huidige, stoffige stand: Met extra spatlappen achteraan, want vooraan alleen vind ik op niks lijken, en verwijderen betekent gaten, dus géén optie.
upload pics
how to take screenshots
De speakers:
image upload no limit
En de middentunnel voorzien van een gloednieuwe, originele Fischer Cassettebox, zalig accessoire !
img host
Wanneer het weer warmer is, wordt hij compleet gedetailed, net als mijn andere wagens en kan hij de weg op.