Opel Mokka | facelift 2025 p. 3

4 sterren: https://www.euroncap.com/nl/results/opel/vauxhall/mokka/43183

60e57190f5a4a038d11cdf48.jpg

Ik weet het niet. Zie er bij de plaatselijke dealer allicht een staan met het plastic er nog op. Het geld van de consument zal wel op zijn :p

"Opel verdubbelt subsidie voor Corsa-e en Mokka-e

Opel maakt elektrisch rijden voordeliger. De aankoopsubsidie voor elektrische personenvoertuigen (SEPP) keert in het nieuwe jaar terug en wordt door Opel verdubbeld bij particuliere aanschaf. Daarnaast bieden de Opel Corsa-e en Opel Mokka-e meer uitrusting, terwijl ze na aftrek van het totale subsidievoordeel voordeliger zijn dan vergelijkbare benzineversies.

De Opel Corsa-e en Opel Mokka-e zijn voortaan standaard voorzien van een 11 kW 3-fase boordlader. Daardoor is de laadsnelheid tot wel drie keer sneller dan met een 1-fase boordlader. De 50 kWh-batterij van de Corsa-e en Mokka-e is in ruim 5 uur volledig op te laden. Aan een 100 kW snellader is de batterij onder ideale omstandigheden in 30 minuten weer voor 80% opgeladen. Met een actieradius van 359 km voor de Corsa-e en 338 km voor de Mokka-e zijn lange afstanden bovendien geen probleem."

https://www.autozine.nl/opel/nieuws/opel-verdubbelt-subsidie-voor-corsa-e

Prima facelift die gelukkig vrij beperkt is: de grondige facelifts deden de Corsa en vorige Grandland geen goed. Nu is er net iets meer harmonie in de vormgeving van de voorbumper. De achterbumper is zelfs hetzelfde gebleven, alleen is het deel van ongespoten kunststof nu in hoogglans uitgevoerd en dat oogt wat hoogwaardiger. De auto verdient lagere prijzen, dan kunnen de hier niet zo denderende verkoopcijfers weer aantrekken.

Zie de Mokka niet vaak, maar als dat gebeurt vind ik het een aantrekkelijk model. Net als de Juke ‘apart’ gestileerd, alleen wat minder extreem.

De auto verdient lagere prijzen

Daar vrees ik voor, want de basisversies worden geschrapt: de 100pk benzine en 50kwh EV verdwijnen uit het assortiment. Dwz dat je nog enkel de keuze zal hebben uit een 136pk mhev of een 156pk EV met een batterij van 54kwh. Het schrappen van die basisversies is waarschijnlijk om niet te veel in het vaarwater te zitten van de nieuwe Frontera. Dwz dat de Mokka het hogerop gaat moeten zoeken.
Verder zullen er geen aparte optiepakketten meer beschikbaar zijn, enkel 3 versies (Design, GS en Ultimate)
En binnenin werd vooral het infotainment aangepakt.

(bron autoexpress.co.uk)

Nu officieel:

21626_1.webp

2xzy3qvpg0pz22_1200.jpg

Opel heeft de Mokka vernieuwd. Opel heeft direct de orderboeken geopend; de prijzen beginnen bij 30.999 euro voor de 1,2-liter benzineversie. Prijzen voor de Mokka Hybrid met dezelfde motor gecombineerd met 48-volttechnologie beginnen bij 32.999 euro, terwijl de Mokka Electric, met een 115 kW (156 pk) elektromotor en een lokaal emissievrije actieradius tot 403 kilometer (theoretisch volgens WLTP), leverbaar is vanaf 35.999 euro.

Vind het nog steeds de leukste Opel nieuw te koop, die had geen uitgebreide facelift nodig. Alleen interieur vind ik een afknapper, net als bij alle nieuwe Opels.

Ik zag deze voorbij komen in Autogids. Raar dat de Mokka als rallywagen gebruikt gaat worden. Hadden ze beter een Astra gekozen

opel_527686.jpg

Terug
Bovenaan