Opel Frontera (opvolger Crossland)

Rutger DC

Asfaltkampioen
De nieuwe Citroën C3 Aircross is voorlopig alleen voor ontwikkelingsmarkten bedoeld. Dat daar verandering in gaat komen, wordt vreemd genoeg bevestigd door de eerste spionagefoto's van de nieuwe Opel Crossland. Die blijkt zijn carrosserie te delen met de nieuwe C3 Aircross. De verschillen tussen beide modellen lijken in tegenstelling tot bij de huidige generaties klein te zijn. Reken op een Vizor-front bij de Crossland, waar de C3 Aircross voor Europa een aangepast front krijgt met een neus in de stijl van de Citroën Oli Concept.

g5zybinb15e8.jpg

qd6y7h2bobq0.jpg

a49ys89b5vjp.jpg

12sybovb6aps.jpg

3bfy3gjbx35s.jpg

3y9yhkbb0lms.jpg

Zeker een rebadge, maar dat hoeft niet per se een probleem te zijn. Ben wel benieuwd hoe Opel er een eigen gezicht aan gaat geven. Vooral de lichtsignatuur waar ze om bekend staan zie ik bij de achterlichten niet terugkomen.

Ik stel voor dat Citroën hem alleen in het citroengeel levert en Opel alleen in het boomkikkergroen, dan is het onderscheid nog historisch verantwoord ook. En dat precies 100 jaar na dato.

Kennelijk is er een kans dat Opel 'm Frontera gaat noemen. Dan gok ik dat de volgende generatie Grandland weer Antara gaat heten. Waarom ook niet, die namen waren minder nietszeggend en meer passend bij Opel.

"Like its Mokka sibling, the new model will be available with a choice of petrol or electric power, and could even revive the Vauxhall Frontera name from the brand’s past."

GAZ_53e6aa8394f647cb87fce8632130f429.webp

next-generation-opel-crossland-spy-photos.jpg

Uiteindelijk zullen de verschillen ook tussen de C3 Aircross IN/BR-spec en de Europese versie van de C3 Aircross, Opel Frontera en Fiat Multipla wel wat groter uitpakken dan gedacht. De voorruitstijl en voorportieren zijn ook hier anders: net als bij de C3 EU-spec lopen die niet in een punt bij de (hoekige) A-stijl, maar zijn ze afgerond.

Citroen-C3-Aircross-5-1.jpg

next-generation-opel-crossland-spy-photos.jpg

Volgens mij zijn ook hier de achterportieren niet uitwisselbaar en loopt de raamlijn aan de bovenkant flauwer af bij de Europese modellen. De vorm van de achterklep is sowieso anders.

Kennelijk is er een kans dat Opel 'm Frontera gaat noemen. Dan gok ik dat de volgende generatie Grandland weer Antara gaat heten.
Of Monterey. De Frontera en Antara hebben nooit gelijktijdig in het Opel-gamma gezeten. Kan nu natuurlijk wel, maar dat de Monterey een groter model was dan de Frontera en de Antara niet, maak die naam misschien nog wel logischer.

Ja op zich wel, maar als Opel toch weer terugkeert naar een compleet personenautogamma met namen eindigend op -a (met een terugkeer voor de naam Manta, wellicht Monza voor elektrische modellen), is Monterey weer een dissonant.

Ziet er groot / ruim uit en beloofd inderdaad erg praktisch te worden ( gewoon een opgehoogde stationwagen )

Is die beplakte auto trouwens een mule om het op een C3 te laten lijken?

De Frontera-foto eronder lijkt inderdaad op een groter model.

Ook al staan er best mooie impressies op Google, toch heb ik liever de vorige:
opel-frontera-2024-adelanto-202395700-1687343530_1.jpg

Laatst bewerkt:
Rutger, je hebt het over de C3 Aircross, maar bedoel je niet de C5? Die hierboven getoond is is toch een C5 Aircross? Of heb ik het nu mis? M'n zwager reed even met een C3 Aircross maar dat is maar een krap apparaat.

Teaser nummer 2:

x98u.png

Rutger, je hebt het over de C3 Aircross, maar bedoel je niet de C5? Die hierboven getoond is is toch een C5 Aircross? Of heb ik het nu mis? M'n zwager reed even met een C3 Aircross maar dat is maar een krap apparaat.
Dat is echt een C3 Aircross. Niet de C3 Aircross die je hier in de showrooms kunt vinden, maar de nieuwe C3 Aircross voor Zuid-Amerika en India.

Aha, die lijkt dan inderdaad wel een stuk groter. Aan de vierbouts wielen zie je al wel dat het een iets kleinere auto betreft.

Terug
Bovenaan