Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Je doet er neem ik aan wel iets in wat qua stijl een beetje bij de leeftijd van de auto past toch?
Dus geen knalblauw, verkeerd afgestelde xenon verlichting :ROFLMAO:

@ One-pedal-drive, kwestie van wennen ook vooral ga ik van uit. Laatst in een Tesla gereden en vond het ook wat onwennig. Of nouja, blijkbaar is mijn rijstijl in de BMW dat ik nogal eens laat uitrollen voor een rotonde. Met one-pedal-drive ga je dan gelijk in de (spreekwoordelijke) ankers.

volgende week vrijdag ga ik naar duitsland voor wat dingen kopen en tanken. Denk dat ik de 200 euro voor een tankbeurt nog wel voor blijf.

Ik zou dat over dat weekend heen tillen, kan je 17 cent per liter (accijns) schelen in DLD.

(..)
De Duitse regering en deelstaten zijn het eens geworden over een plan om de prijzen aan de pomp te verlagen.
De accijns op diesel en benzine gaat bij de oosterburen met 17 cent per liter omlaag. Ook moet er een maximumprijs voor brandstof komen. Dat heeft het Duitse persbureau DPA vernomen uit regeringskringen. (..)

(..)
Van begin mei tot eind juni dit jaar gold er ook al een tankkorting van 17 cent op benzine en diesel in Duitsland. Het is niet duidelijk wanneer de verlaging deze keer ingaat. Volgens Bild zou dat al op 1 oktober kunnen zijn.

Er is wel iets gezegd over hoelang de maatregel van kracht blijft: tot eind dit jaar. De Duitse deelstaten moeten financieel bijdragen om de korting mogelijk te maken. (..)

Ik kreeg net een herinnering van Facebook van 19 september 2017. Op die dag moest ik tanken met de vrachtwagen en dat vond ik toen veel geld. Dit was net geen 400 liter.
505365637_3141945185963217_8544351583915217095_n.jpg

Ik zat toevallig laatst ook achter een klassieker , in de schermer. was geen kever maar daar waren de achterlichten echt 2 gloeiende spijkers. Bijna ronduit gevaarlijk omdat we zo gewend zijn aan fellere verlichting en deze auto ook daarbijna helemaal weg viel. Ik dacht eerst heel even dat hij zonder licht reed. Daar zijn wel enorme verbeteringen plaatsgevonden, al is het tegenwoordig weer iets te veel van het goede

Ik zou dat over dat weekend heen tillen, kan je 17 cent per liter (accijns) schelen in DLD.

ja ik zag het! Ja ik moet een boodschap doen in het grensdorp denekamp voor iets van onze verbouwing, dat combineer ik dan met tanken in Nordhorn, maar allicht dat ik dat een weekje kan uitstellen. Heeft namelijk geen haast en scheelt toch weer 10 euro :)

Je doet er neem ik aan wel iets in wat qua stijl een beetje bij de leeftijd van de auto past toch?
Dus geen knalblauw, verkeerd afgestelde xenon verlichting :ROFLMAO:

@ One-pedal-drive, kwestie van wennen ook vooral ga ik van uit. Laatst in een Tesla gereden en vond het ook wat onwennig. Of nouja, blijkbaar is mijn rijstijl in de BMW dat ik nogal eens laat uitrollen voor een rotonde. Met one-pedal-drive ga je dan gelijk in de (spreekwoordelijke) ankers.
Met led lights onder de auto en een dukes of hazard claxon, nee dat komt goed, heb ook gele koplampglas dus wil zeker iets correct. Achterlichten en knipperlichten zijn overigens wel erg duidelijk, voor de leeftijd natuurlijk.

Ik zag laatst zoiets achter mij rijden... wat een kermis, zag er niet uit.

images

@ Tanken: ik denk dat ik toch ook maar in DL ga tanken. Afgelopen weekend zat ik al rond de 2,35 de liter :cautious:
Gelukkig heeft de ANWB een handige app waar je ook de prijzen in Duitsland overzichtelijk kunt zien: vergelijken vanaf de bank.

Ik vind die trend van verlichte logo's , voorkant en achterkant tierelantijntjes echt niet mooi, overdreven en het verbaast mij ook dat dit allemaal maar mag.

ik weet nog dat vroeger er ook merken mee experimenteerden en dat bepaalde logo's met stilstand wel verlicht werden maar met rijden dit automatisch uit ging. Verbaast mij echt dat dit allemaal mag tegenwoordig.

@brandstof, hier in hengelo zag ik gisteren 2.27 voor euro 95 en 2.38 voor diesel. Dat is wel netjes, al blijft het schandalig hoog

Deel 1 van het verlichtingsprobleem is gevonden, er zat een zekering scheef in de houder. Na alles even schoongemaakt te hebben en opnieuw geplaatst branden nu wel zowel stadslicht als dimlicht, voorheen dus alleen stadslicht. Van de week nog even de koplampglazen demonteren om te zien of we aan die kant nog wat winst kunnen behalen.
Ook ga ik even een nieuw zekeringkastje bestellen en zekeringen want zo oud als deze zijn heb ik ze niet op voorraad liggen :). Kan ook geen kwaad lijkt me om dit te vernieuwen. Overige bedrading is wel allemaal vernieuwd en naar 12V standaards gebracht maar de zekeringen en het kastje lijken nog wel de originele.

Mogguh!

Hier een druk weekje achter de rug! Druk met een banenwissel (ja, alweer...) en afgelopen week diverse gesprekken gehad.
Ik verwacht per 1 januari weer ergens aan de slag te kunnen en tot die tijd (of iets korter) blijf ik nog gezellig bij mijn huidige werkgever.

Komende week wat rustiger en maar eens in de tuin aan de slag want het onkruid en gras groeit uitstekend :rolleyes:

En door dit mooie weer ben ik ook weer lekker aan het snoepen naar cabrio's. Blijft toch kriebelen :cool:
Maar ik hou mij in.

Toch niet wat je er van verwacht had of een andere oorzaak? Toch intensief dat wisselen.

Hier een druk weekend gehad, klusjes en huishouden, hockey en zondag dagje Amersfoort gedaan met K.
Lize was een dagje weg met een vriendinnetje in een pretpark dus ook wel lekker even samen er op uit. Maar dan merk je weer dat je weinig rust hebt gehad en de maandag weer hard binnenkomt. Geen tijd voor de kever gehad, maar probeer vanavond de koplampen te demonteren en te zien of er al modernere lampen inzitten en wat de opties verder zijn.

Laatst bewerkt:
Gelukkig was de A27 weer open! :)
Wij waren zaterdag naar de Beekse Bergen. Viel ons toch wat tegen. Ging via de PV van het werk, dus tegen gunstig tarief. Maar het park viel tegen (vorige keer was 11 jaar geleden) en op een zaterdag is het echt te druk in zo'n park...

Toch niet wat je er van verwacht had of een andere oorzaak? Toch intensief dat wisselen.
De branche is niet mijn ding.
Had ik vooraf al wat twijfels over, maar we zijn er gewoon ingegaan met: 'we zien wel hoe het gaat'. En helaas gaat het niet.

Inderdaad intensief, maar ergens met tegenzin aan het werk zijn is uiteindelijk nog intensiever ;)

Maar dan merk je weer dat je weinig rust hebt gehad en de maandag weer hard binnenkomt.
En bij teveel rust heb ik dat ook weer... 'balans' noemen ze dat dan he?

@ Berry: Ik ben er nog nooit geweest! Staat ook niet op mijn 'daar wil ik nog heen'-lijst.
Maar daar staan ook maar akelig weinig parken op; Phantasialand, Disney, Artis en Europapark... dat zal het zijn.

En met tegenzin naar je werk gaan, of in het weekend al opzien tegen de maandag is vreselijk. Ik heb dat bij m'n vorige werk ook een periode gehad.

En zo is het!
Dat 'tegenzin' ben ik nu voor, dus daarom dat ik hier ook nog 2 maand zit zodat ze tijd hebben om een opvolger te vinden ;)

In december ben ik dan in elk geval nog een maandje vrij en dat biedt dan weer mogelijkheden.
Ik wil zelf nog een tripje maken (of misschien met mijn vader) en nog een stedentrip met vrouwlief.
Onder het motto: profiteer er van, nu het kan ;)

Over auto's. Cabrio's blijven leuk...dus af en toe lekker aan het 'snoepen'.
Zag deze in de buurt te koop staan; zo vind ik de oude TT leuk. Alleen prijzig.... 10 mille, manman.

21961465_41.jpg

Zeker een mooie! vind ik ook nog steeds een mooie, maar ik heb een stop gekregen op de aankoop van voertuigen :(. Helaas, iets eruit iets nieuws erin is de regel geworden :) Achja, kost ook handen geld.

En inderdaad lekker even genieten van de vrije tijd.

De wederhelft zit ook nog even een tijdje "in between jobs". Dat betekent ook geen hinder door een gebrek aan vakantiedagen, dus zouden we in de herfstvakantie nog wel even weg kunnen. Maar man man man, die prijzen...... zijn er nou echt zoveel mensen die tig duizend euro neer tellen voor een weekje of zelfs nog minder?
De dingen die we gevonden hadden koste voor 6 dagen (5 nachten) meer als dik drie weken kamperen afgelopen zomer!

@Gerwin, zo'n TT droogt wel lekker op eigenlijk!
De 1.8 20VT is een heerlijk blok, ik had de 180pk versie in mijn Leon destijds. Ouders van een vriend van mij hadden toen een 225pk TT Quatro in het donkergroen met datzelfde bruine interieur. Qua snelheid maakte het elkaar niet zoveel, want de TT was wel een stukje zwaarder.

Zeker een mooie! vind ik ook nog steeds een mooie, maar ik heb een stop gekregen op de aankoop van voertuigen :(. Helaas, iets eruit iets nieuws erin is de regel geworden :) Achja, kost ook handen geld.
Haha, dat begrijp ik op zich ook wel.... toen wij een derde auto hadden was dat in de praktijk best onpraktisch (naast de kosten) maar kwam ook omdat we niet echt praktische parkeerruimte hebben voor 3 auto's.

Van mijn vrouw mag ik de Swift inruilen op een cabrio als ik wil. Maar ik wil het nog niet... en omdat we nog niet zeker weten wat we met de Mini doen, blijft het eerst bij kijken. Kost allemaal genoeg.

In elk geval geen extra auto er meer bij...

Maar man man man, die prijzen...... zijn er nou echt zoveel mensen die tig duizend euro neer tellen voor een weekje of zelfs nog minder?
Het gaat echt nergens over inderdaad.
We keken voor de kerstvakantie naar vliegtickets naar Marrakesh; 300 euro pp.
2 weken ervoor doordeweeks zijn ze 93 euro pp.

Misschien is een vakantiepark in Duitsland een optie: kan nog wel eens wat euro's schelen.

Ouders van een vriend van mij hadden toen een 225pk TT Quatro in het donkergroen met datzelfde bruine interieur. Qua snelheid maakte het elkaar niet zoveel, want de TT was wel een stukje zwaarder.
Bij mijn ouders in de straat staat ook zo'n donkergroene; die kleur staat 'm érg goed en vind ik stiekem nog mooier dan een zilvergrijze.

Zo'n TT is leuk ja. Maar voor dat geld heb je ook een generatie nieuwer.
Als ik geen vierde auto heb, wil ik een vierde auto. En als ik 'm heb denk ik: ik heb er teveel :D Zeker in het najaar/winter heb ik dat gevoel sterker.

Eerst maar eens de Golf vervangen door een EV. De Golf bevalt me vooral erg goed op de langere snelwegritten, maar die heb ik nagenoeg nooit. Voor mijn dagelijkse ritten is een EV fijner. Een Renault 5 zie ik wel zitten.

Haha..jullie dromen allemaal van auto's erbij..ik zou er liever een weg doen. Man dat autorijden wordt steeds duurder. Besteed mijn geld liever aan andere leuke dingen..:)

Volgend jaar eerst maar eens kijken wat er voor de Astra terug gaat komen.
De hybrides en EV's ploppen hier nu ook de straat uit de grond met de hoge brandstofprijzen en overcapaciteit op panelen. Maar jah..ze stappen over naar auto's waar ik nog niet heel warm van wordt (Mitsubishi Outlander PHEV (belegen model), Cupra Born (te klein en veel plastic), Nissan Leaf (belegen model), Ford Kuga (accu-troubles).

Het liefst heb ik een stationwagon en in EV heb je dan alleen maar de Astra L en de MG 5. Nou daar word ik beide ook niet vrolijk van...bij een EV moet je al gauw naar een SUV met een flinke kofferbak waar de hond in kan.

Kortom ik zal een flinke draai moeten maken met mijn eisenpakket..maar misschien biedt mijn huidige auto op dit moment gewoon ook nog voldoende..:)

Maar man man man, die prijzen...... zijn er nou echt zoveel mensen die tig duizend euro neer tellen voor een weekje of zelfs nog minder?

Wij gaan ook een paar dagen weg en zijn voor een paar honderd euro klaar..:)

Het hoeft echt allemaal niet zo duur. Het is maar net wat voor eisen je stelt..:)

Einde jaar komen er veel Enyaqs op de markt verwacht ik. Dat zou jullie toch ook wel passen Rob?

Vakantie: ons hotel op Tenerife was meer dan 300 per nacht, maar dat beviel dan ook uitstekend. Geen adults only, maar door de prijzen gelukkig ook weinig schreeuwende kinderen daar :D

@ Rob: Het kijken naar een cabrio heeft vooral te maken met dat het iets is waar we veel schik van hebben.
We gingen er dan regelmatig op uit: hondje mee en dan gewoon lekker een stuk toeren, wandelen en weer terug. Nu zijn die afstanden korter ;)

Verder geef ik liever ook geen geld meer uit aan een auto.
Ik begrijp je overweging wel en ik zie in de genoemde opties nou ook zo geen directe kandidaat die mij persoonlijk aanspreekt. Maar misschien is een Lynk&co wat?

Het hoeft echt allemaal niet zo duur. Het is maar net wat voor eisen je stelt..:)
Dat is ook zeker waar, maar toch valt het me regelmatig tegen wat je krijgt voor het geld.
CenterParcs heb je dan misschien wel mooie voorzieningen op het park zelf (als ze gerenoveerd zijn...), maar er zijn genoeg huisjes in de categorie 'vergane glorie'.
En als je dan de prijzen ziet...

@ Berry: zodeknetter...zoveel heb ik nog nooit uitgegeven aan een hotel o_O maarja, als het kan moet je het vooral niet laten!

Einde jaar komen er veel Enyaqs op de markt verwacht ik. Dat zou jullie toch ook wel passen Rob?

Ik weet het niet hoor...er zit geen greintje sportiviteit aan zo'n auto.. het zal rechtdoor heel hard gaan maar effe lekker sturen lijkt me er niet bij met zo'n zware mastodont.
Ik wil absoluut en relatief lichte auto waar je ook een lekker potje mee kunt sturen maar die ook voor de langere afstand geschikt is. Daarom staan SUV's en EV's ook erg onderaan mijn lijstje.
En een Cupra Leon ST of bv. 320e bovenaan..:) De V60 bungelt er wat tussen.

Zon copper edition vind ik echt wel nice!

56675440-1.jpg

Maar misschien is een Lynk&co wat?

Gisteravond toevallig ehbo docent geholpen met uitladen die een Lynk rijdt maar viel me gelijk op hoe hoog die tildrempel / kofferbakbodemhoogte is. Voor jezelf wel handig maar dan moet ik een loopplank voor de hond aanschaffen. Die springt er nu zo in. Ook verre van ideaal dus.
Dat is ook zeker waar, maar toch valt het me regelmatig tegen wat je krijgt voor het geld.
CenterParcs heb je dan misschien wel mooie voorzieningen op het park zelf (als ze gerenoveerd zijn...), maar er zijn genoeg huisjes in de categorie 'vergane glorie'.
En als je dan de prijzen ziet...

Jah eens hoor..ik weet zelf dondersgoed dat vakanties in de schoolvakanties kneiter duur zijn. Maar tig duizend euro die Richard noemt voor maximaal een week weg hoeft echt niet.
Maar feit is wel dat zowel bij Landal als Centerparcs de prijzen alleen maar blijven stijgen terwijl de huisjes er niet beter op worden. Wij gaan binnenkort met de hele schoonfamilie in een 16 persoons huisje. Denk maar niet dat je dan profiteert van schaalvoordelen.. we hadden beter losse huisjes kunnen huren.. waren we goedkoper uit geweest.

Laatst bewerkt:
De hybrides en EV's ploppen hier nu ook de straat uit de grond met de hoge brandstofprijzen en overcapaciteit op panelen. Maar jah..ze stappen over naar auto's waar ik nog niet heel warm van wordt (Mitsubishi Outlander PHEV (belegen model), Cupra Born (te klein en veel plastic), Nissan Leaf (belegen model), Ford Kuga (accu-troubles).

Het liefst heb ik een stationwagon en in EV heb je dan alleen maar de Astra L en de MG 5. Nou daar word ik beide ook niet vrolijk van...bij een EV moet je al gauw naar een SUV met een flinke kofferbak waar de hond in kan.

Hier het zelfde, ik kan geen fatsoenlijke auto vinden als 'grote' familie auto wat een EV is. of eigenlijk wat ik kan of wil betalen. We doen nu behoorlijk veel ritjes met de Renault 5 om de BMW te ontlasten die echt als 2e auto gebruikt word, dan is het ook allemaal prima te doen qua brandstof en dus gaan we zeker nog zo'n 3 jaar door met de BMW.

zou echt niet weten wat ik zou willen, een ID7 waar ik af en toe in zit vind ik dan nog wel aardig en 10x beter dan de rest van de ID familie. En als station te krijgen. maar gebruikt is er amper aanbod in te krijgen en ik vind ze echt bizar duur voor een EV wat zogenaamd veel zou afschrijven.

PHEV hoef ik ook zeker niet, daarvoor hebben we een EV en een benzine versie in huis. Deze techniek dus verdeeld over 2 auto's :p als er naar iets overgegaan word dan is het een EV, maar de komende 3 jaar dus nog even niet als 'grote' auto.

De Scenic bevalt na dik 20.000 km in de afgelopen 9 maanden echt meer dan prima.
Ruim, snel, betrouwbaar (tot nu toe) geen storingen, updates gaan soepel, integratie Applecar play is top, veiligheidsmiserie met 1 knop uit te zetten. Prima keuze geweest en ook prima scherp door een bocht te sturen.

Vakantie, we hadden eigen afgelopen zomer naar Indonesië willen gegaan, maar ivm. de operatie bij K. hebben we deze geannuleerd. Uiteindelijk gelukkig wel alles terug gekregen via de verzekering. We hebben deze reis nu gepland staan voor aankomende zomer. Dat heb ik ook in budget meegenomen, maar inderdaad herfstvakantie of kerst een paar dagen weg is prijzig. Zou ook graag naar Marrakesh gaan, maar dan moet ik echt een aanbieding tegenkomen oid.

De Scenic bevalt na dik 20.000 km in de afgelopen 9 maanden echt meer dan prima.

iemand in mijn omgeving heeft ook een scenic, ook mee op vakantie geweest naar toscane en is er heel tevreden over. Heb het idee dat renault sowieso wel lekker gaat met EV's. ergens hebben ze de sweetspot weten te krijgen tussen goed rijden, goed design, goede infotainment, goede ev techniek, kwaliteit en goede prijs.

Maar op dit moment komt ook de concurrentie behoorlijk op stoom. Dus ik zie over 3 jaar wel weer wat het aanbod dan gaat zijn met ex lease

@ Rob: Misschien wil @Kristian2 z'n 320e wel verkopen ;) maar zo'n Leon, 3-serie of V60 vind ik persoonlijk ook erg leuke opties.
Als ik op zoek zou gaan naar een station, zouden deze er zeker op het lijstje staan... en nog een C-klasse ;)

Voor jezelf wel handig maar dan moet ik een loopplank voor de hond aanschaffen. Die springt er nu zo in. Ook verre van ideaal dus.
Ah, daar had ik geen rekening mee gehouden inderdaad. Nee, absoluut niet praktisch dan.

@ Elektrisch/brandstof: mijn schoonouders zijn op zoek naar een andere bedrijfsbus.
Hun Vivaro krijgt steeds meer problemen dus het te verwachten onderhoud gaat duur worden. (oa versnellingsbak)
Ze twijfelen nu ook: elektrisch, benzine of diesel? Koop of lease?
Ze vroegen mij al om advies, maar pfoeh... erg lastig!

als er ook woon-werk verkeer of prive mee word gereden is het eigenlijk een no-brainer, namelijk elektrisch door de psneudo eindheffing maakt de overheid de keuze voor een niet-elektrische bedrijfsbus nagenoeg onmogelijk. Koop je er eentje voor 1 januari dan kun je nog vrijstelling krijgen voor een paar jaar maar komt die 'boete'daarna alsnog.

dus als ze er ook een paar jaar mee door willen dan is een EV ook eigenlijk de enige optie door de overheid.

een ID7 waar ik af en toe in zit vind ik dan nog wel aardig en 10x beter dan de rest van de ID familie.

Nee de ID familie heb ik helemaal niks mee. Dat golvende ronde design van die generatie vw's / IDs vind ik niks. De lekkere hoekerige degelijke uitstraling die de golfs en passat daarvoor hadden vond ik veel solidener en stoerder ogen.
Bovendien vind ik de ID7 recht van achteren met die vage licht/reflectorbalk ook echt niet mooi.

Renault was juist altijd van het afgeronde golvende styling en zet nu juist hoekigere robuuste autos neer en dat spreekt me veel meer aan.

Hij is zzp-er dus dan is dat volgens mij niet van toepassing.
Maar ze zijn wel serieus naar elektrisch aan het kijken: gisteren liet ie een elektrische Vivaro zien.
Denk dat elektrisch onder de streep helemaal geen verkeerde optie voor ze.

@vw: Ben over het algemeen ook geen fan van van de ID-lijn.
De IDPolo vind ik nog wel een leuk ding (omdat strak/saai vormgegeven) maar dan toch de voorkeur voor de epiq.

Ik vind de Hyundai Staria en Kia PV5 leuk om te zien!
Wel echt een Aziatisch uiterlijk, maar als ik ze zie rijden vind ik het allemaal wel wat hebben. Vanafprijzen zijn ook niet onaardig zie ik.

iD Buzz blijft ook grappig, maar de vanafprijs ligt de helft hoger zie ik.

@ EV's, mijn potentiële opvolger wisselt bijna wekelijks. Met de komst van EV's met veel trekgewicht en hoge actieradius merk ik wel dat ik eigenlijk naar niets anders meer kijk.
Zeker met de hoge brandstofprijzen verdampt het vooral qua gebruikskosten van een hybride ook snel in ons geval. Er zijn best wat ritten die we niet volledig elektrisch kunnen doen namelijk.

Eerst volgende maand met die ouwe BMW naar de schadehersteller.

Normaalgesproken kopen ze altijd (oudere) occasions, maar zag gisteren wel een webpagina met de Kia PV5 openstaan.
Vind ik ook geen verkeerde optie; wellicht in de lease wel erg interessant.
Moet vooral praktisch zijn: dubbele cabine & L2.

Eerst volgende maand met die ouwe BMW naar de schadehersteller.
Is ie dat nog wel waard? :p

Wij zijn beide al over op EV..na mij heeft ook mijn vrouw nu een elektrische fiets...:) Maar man..daar kun je geld ook wel op stukslaan. Maar voor ons dubbel en dwars waard want buiten het woonwerk verkeer en de wekelijkse boodschappen doen we bijna alles op de fiets.

Ik merk wel dat het op de weg ook steeds gekker wordt hoor....wat sommigen voor capriolen uithalen...vanmorgen reed ik in een treintje op een 80 weg op normale snelheid waarbij we met diverse schoolouders naar de ijshal reden..komt er een kerel in een passat mij inhalen terwijl we nog optrokken na een rotonde.. gooit hem onbesuisd naast mijn auto en komt er vervolgens achter dat wij gewoon keurig achter elkaar rijden en samen nog optrekken en er helemaal geen ruimte is om weer in te voegen...nadat ie een tijdje naast me gereden heeft en ik even zwaaide heb ik er maar tussen gelaten. Op de terugweg werd ik ingehaald door een 340i met een petje erin die hoogst illegale snelheden door stoplichten en over kruisingen heen reed alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dit is tegenwoordig dagelijkse kost.

Moet vooral praktisch zijn: dubbele cabine & L2.

Dan lijkt mij de PV5 wat te kort, al is er een PV7 in aantocht, d8 ik. Die is langer.

Ik hoorde van de week ook een Ford Bedrijfswagen reclame met daarin de vermelding dat volgend jaar de regels veranderen en dat het dus 'handig' was om nu nog een nieuwe Ford aan te schaffen.

Op welke, veranderende bedrijfsautoregels men dan doelt is mij niet duidelijk. Het zou kunnen Ford de pseudo eindheffing bedoelt maar dat vind ik dan wel een beetje gezocht.

VW heeft nu natuurlijk weer de Vriendenprijs weken lopen.. een E-transporter kan ook gewoon, als het bij Ford niet lukt. ;)

Dan heb je nog de Chinese kant, met Maxus en Farizon (via truckdealers te krijgen).

Haha...dat red ik lang niet met mijn tankje van 42l...zie wel dat je nu bijna dezelfde km stand hebt...zit volgens mij ook op 145-147k...

Hier gaat 70 liter in volgens mij. ik rij vaak zo'n 1 op 14 (stuk zuiniger dan de 1.6T in de insignia met gelijke rijstijl) wat precies neer komt op 980 km. Maar met veel korte stukjes en nu het kouder begint te worden dan kom ik daar niet meer in de buurt hoor. Maar zelfs met 1 op 12 ben ik ook tevreden. Zoveel kilometers maakt de BMW niet. Denk dat ik dit jaar rond de 10.000 km zit, misschien iets meer

Terug
Bovenaan