Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Ruud, altijd balen als je echt ziek bent, zeker wanneer de rest dat ook is thuis.
Gelukkig weer snel opgeknapt.

Fijn dat het goed bevallen is op vakantie :). Altijd zo he, net of je niet bent weggeweest.
T-Roc cabrio zie ik toch wel regelmatig rijden, is ene beetje de voordeligere tegenhanger van de Evoque cabrio, vind het er altijd wel tof uitzien.

Hier even naar Zoutelande geweest zondag, wilde met de Kever gaan ,maar 30 graden is dan echt te warm heb ik zaterdag tijdens een korte rit ervaren. Dus gewoon met de Scenic. Gisteren een beetje borrelen met wat biertjes en vrienden in de tuin en nu ook weer @work, in de airco op kantoor. Hier zijn de auto's ook erg vies, maar wassen heb ik met dit weer ook echt geen zin in. :D

Heerlijk dat zomerse weer!
Al hadden we afgelopen weekend wel momenten dat het een tandje minder mocht. Hadden op de camping dezelfde plek als met Pasen, bewust met de lekkere middagzon. Nouja, we hebben gekregen wat we wensten maar het was vol in de zon wel warm :cool:

Gelukkig een druk en gezellig veld met veel kinderen, dus we hebben er een groot waterballet van gemaakt :cool:

@ Jimmy en @ Berri, ik vind het maar irritant dat jullie beide een/de Kever als avatar hebben :p
Nu moet ik naar de namen kijken, blijkbaar keek ik onbewust vooral naar de afbeeldingen :D

Balen dat iedereen ziek is, moet het afkloppen maar het is hier al zeker een 1,5 jaar niet in die mate hier geweest.

Op dat gebied blijf ik me verbazen over Skoda. Die gooien echt he ene na het andere mooie model de markt op.

ik vind ze zelf niet mooi, heel die lijn die ze nu hebben niet, maar ze doen het gewoon wel goed inderdaad, het zijn wel precies de modellen waar veel vraag naar is, en dat blijkt ook wel dat ze volgens mij op plek 2 staan van best verkochte modellen in de EU. niet het beste van het beste, maar gewoon prima en ruime auto voor het geld. Echt een nederlands ding :p

Tjah de opel strategie is jammer, juist in de hoek van skoda is toch ook wel plek voor een Opel tegenhanger vanuit de stallantis stal. Laat ze bij Peugeot en DS maar die gekke design fratsen op de auto's toepassen en citroen maar de dacia hoek ik gaan.

Auto's zijn hier ook vies, met name nu van die pakkerige hars. gelukkig met warm water is het zo weg maar al het vuil blijft ook aan de auto plakken. Met dat warme weer en lange zomeravonden vind ik het juist fijn om 's avonds de auto te wassen. Geen direct zonlicht meer op de auto, lekker temperatuurtje, kinderen liggen dan al zo goed als op bed en de weekenden heb ik er toch geen tijd voor of zin in.

Ik moet juist in de ochtend de auto wassen. Hij staat hier nagenoeg de hele dag in de zon. De auto droogt dan in no time op.

Daar waar ik in de winter het autowassen moet plannen op momenten dat het weer een beetje gunstig is, moet ik dat eigenlijk in deze periode net zo goed.

Luxe probleem :)

ik vind ze zelf niet mooi, heel die lijn die ze nu hebben niet,
Oohw, dat had ik niet verwacht eigenlijk. Ze hebben een vrij neutrale designtaal naar mijn idee, had gedacht dat dit veel mensen wel aanspreekt.

Tjah de opel strategie is jammer, juist in de hoek van skoda is toch ook wel plek voor een Opel tegenhanger vanuit de stallantis stal. Laat ze bij Peugeot en DS maar die gekke design fratsen op de auto's toepassen en citroen maar de dacia hoek ik gaan.
Helemaal mee eens, die rol had Opel prima kunnen vertolken. Zag deze week (overdag) de vernieuwde Astra ook rijden, was een blauwe station. Vind dat front met de nieuwe verlichting best druk over komen. Ben benieuwd hoe die beleving in het donker is.

Daar waar ik in de winter het autowassen moet plannen op momenten dat het weer een beetje gunstig is, moet ik dat eigenlijk in deze periode net zo goed.
Haha, herkenbaar. Ik vind autowassen ook een crime met dit weer, droogt allemaal veel te snel op waardoor ik het nu vaak in delen doe. Eerst ene kant wassen en afspoelen, dan de andere kant wassen en afspoelen.....en dan oppassen dat de 1e kant niet echt opdroogt. Alles dan nog een x afspoelen, en dan met de droogdoek erover.

Haha mooi idd, die twee avatars met een Kever :D

Opel: door Leapmotors met een aardig design te gaan bouwen is een goede stap. Maar Stellantis heeft gewoon veel te veel merken om ze allemaal te laten overleven.

@ Jimmy en @ Berri, ik vind het maar irritant dat jullie beide een/de Kever als avatar hebben :p
Haha, eens! Ik moet nu ook een keer kijken. Als 1 van jullie de Kever nou even knalgroen wrapt en daarvan een foto gebruikt, dan is het makkelijker ;)

Tjah de opel strategie is jammer, juist in de hoek van skoda is toch ook wel plek voor een Opel tegenhanger vanuit de stallantis stal.
Eens! Opel kan prima als het aloude 'no-nonsense'-merk ingezet worden. Waar voor je geld.

Ik vind de Skoda line-best goed op dit moment; een paar modellen met wat trekjes die ik minder fraai vind, maar over het algemeen prima.

@ Auto wassen: ik heb de Mini nu aan de weg staan ipv op de oprit. Anders zit ie zo weer onder blad, vogelpoep en viezigheid helaas. Maar dat is jaarrond het probleem van een kastanjeboom naast de deur :rolleyes:
De Swift staat er wel, maar die heeft al lange tijd geen echte aandacht gehad... moet eigenlijk echt een keer (van binnen en buiten) goed schoongemaakt worden.

Ik had bewust al een foto van de voorkant gebruikt.

Ik zie Opel ook een beetje opgeslokt worden binnen die club. Nou is het wel zo dat merkvastheid een heel stuk minder is bij veel mensen, maar het gezicht/beeld dat erbij hoort is weg, dat is jammer.

Ik ga van het weekend even wassen denk ik, zaterdag heb ik wel tijd. Zondag niet, dan is Aircooled in Scheveningen. Ik ga niet met de Kever, want je moet voor 10.00 aanwezig zijn en kan dan pas na 17.00 weg, gezien de gezondheid van K. loopt het niet zo goed dat ik dat kan garanderen, maar we gaan wel even kijken.
@Berri, ga jij ook?

Oohw, dat had ik niet verwacht eigenlijk. Ze hebben een vrij neutrale designtaal naar mijn idee, had gedacht dat dit veel mensen wel aanspreekt.
Ja ik ben een uitzondering misschien, maar ik vind het hele idee van die platte 'koplampen' waarbij de echte koplampen lager zijn geplaatst geen mooie designtrend wat je wel bij meer merken ziet. doorlopende koplampen, wat frutsels hier en daar om hem 'stoer' te laten lijken. Nee ik begrijp dat het mensen aan spreekt maar ik vind het een beetje mwa, zelfde heb ik een beetje met de KIA's van de laatste tijd waarbij ik ook heel goed snap waarom mensen daar voor kiezen, is gewoon niet mijn ding, en zal wel aan mij liggen.

dit bedoel ik dus met die koplampen er zo raar onder. Die nieuwe epiq heeft zo'n rare broodrooster grille onder wat er ook niet uit ziet.
skoda-elroq-bus-grijs-hkr65f-supershortlease-1.jpg

Jimmy, ik ga eigenlijk heel weinig meer naar events. Vorige week was de Brillen en Ovalendag in Wilnis, dat is echt hier om de hoek. Maar daar ben ik ook niet geweest.
Alleen EMWalhalla wil ik elk jaar heen, maar dat is juist een niet merkspecifiek evenement.

Effe bijlezen want het zijn weer drukke tijden...zijn mei en juni bij jullie ook zo retevol? Alles moet er voor de vakantie even doorheen gejaagd worden...,

Afdelingsuitjes, pv uitjes, afsluitende etentjes sport, veel verjaardagen, avondvierdaagse school, schoolreisjes, rapportgesprekken, evenementen ehbo, drukte werk voor vakantie...pfff..ben blij als ik eens een avondje vrij heb...

Vandaag ook nog wat stof tot nadenken...ik werd benaderd door recruiter voor vacature in mijn woonplaats...

En health check op werk gehad en bloeddruk was na drie metingen nog aan de flink hoge kant (thuis nog even monitoren en anders naar huisarts) en ook cholesterol op het randje...bewegen doe ik genoeg maar zal toch wat meer op mijn voeding moeten gaan letten en misschien wat minder stress en drukte...

En vant weekend ook nog telefoontje dat vriendin van ons bacterie in bloed had gekregen, op hartklep was gaan zitten, longen volliepen met vocht en daarna ook nog hersenbloeding heeft gekregen....wonder dat ze er nog is en is echt door oog van de naald gekropen...dus genieten mensen!

Grappig, ik haal barri en jimmy nu ook steeds door elkaar.

Skoda heeft mooie modellen maar ben zelf wel wat klaar met al die suvs die er op de markt gebracht worden...het lijkt allemaal zo op elkaar.....

Nog paar weekjes werken en dan begint hier in Noorden vakantie al. Zin aan!

Laatst bewerkt:
Zonder kinderen heb je het echt rustiger hoor Rob ;)
Maar ik heb wel al twee donderdagen achter elkaar teamdagen. Maar met dit weer is dat ook geen straf omdat er ook wel wat buitenactiviteiten in de programma's zaten.
Zo fietsten we gisteren dwars door Amsterdam. Dat heeft toch wel iets leuks.
En wat rijden daar toch onwijs veel van die Topolino's, Rocks-E, en dat soort spul!

Heftig Rob, als zo'n medisch noodgeval zich voordoet in je nabije omgeving. Een kennis van mij had ook zoiets met een bacterie die op de hartklep was gaan zitten. Hij is er ook heel slecht aan toe geweest maar weer bovenop gekomen. Het drukt je weer even met de neus op de feiten inderdaad.

En zo te lezen heb je ook stof tot nadenken over die functie. Ben benieuwd! Minder reizen scheelt tijd en geld, maar werkplezier is wat mij betreft het belangrijkst.

Denk aan jezelf Rob, ik heb ook hoge bloeddruk incl. medicatie en aanpassing in eten en bewegen en gaat nu weer goed op rails. Maar stress was bij mij echt de bepalende factor ben ik wel achter, dat probeer ik echt beter te handelen. Gaat helaas niet altijd. Bizar ook van je vriendin, gelukkig op tijd erbij en hopelijk straks weer hersteld.

Praten kan altijd natuurlijk, wie weet past het wel en anders lekker blijven zitten als je naar je zin zit.

@Berri, Ja ik probeer met de Kever wel wat evenementjes te doen, maar niet voor een hele dag. Wat kennis opdoen, wat mensen leren kennen en beetje Kevers, busjes en Porsches kijken vind ik niet erg en Lize vindt het ook leuk.
EMWalhalla lijkt me inderdaad ook leuk, dat is Aart toch die dat mede organiseert?

Klopt, EMW komt voor uit het Autoweek forum. Het is nu een heel groot evenement geworden, bijna 1200 auto's!
Een hele dag een event is inderdaad lang, even ergens heen is leuker!

In onze C3 zaten ook van die lichte gammele ruitenwisserhendels en raambediening. Voelt allemaal stuk goedkoper aan. In onze huidige Corsa en Astra zitten degelijke Duitse hendels voelen ze veel solidener aan.

Ik heb vorig weekend een stuk gereden in een elektrische Corsa, MyWheels deelauto -2023, 45K km-, maar die stuurwielstengels voelden toch wat degelijker aan, naar mijn mening, dan die typische Opel stengels in de Agila A die enkele jaren heb mogen beroeren.

Knoppenclusters op het stuur en raam/spiegelbediening vond ik wel vrij basic. Máár, wel functioneel, zoals het dan eigenlijk wel weer in een Opel 'hoort', vind ik.

Wat ik verwarrend vond aan de bediening was de rijrichting selecteur. Het duurde even voordat ik doorhad dat je de P stand handmatig moet indrukken (net als de B stand) terwijl het mij logisch lijkt die ook met de rijrichting schakelaar te kunnen bedienen.

Het was in ieder geval de auto waarmee ik het minst in de knel kwam met de middenconsole en mijn scheenbeen. Het zal wel bij de moderne auto horen dat middenconsoles zo breed zijn dat je er altijd tegenaan leunt met je been.?

Mogguh,

Weekendje klussen bij de schoonouders achter de rug en zaterdagavond nog naar de musical 40-45 geweest.
Hebben ze tof gedaan! Acteerwerk van de 2 hoofdrolspelers was soms wat 'schoolmusical', maar al met al een erg leuke ervaring.

@ Rob: Praten kan altijd natuurlijk... als er geen klik is, dan kun je prima blijven zitten waar je nu zit ;)
Fijn dat het met jullie vriendin de goede kant op gaat, dat soort mensen zijn altijd een 'reality-check' om dankbaar te zijn voor de dingen die goed zijn ipv te frustreren over kleinigheden.

Het was in ieder geval de auto waarmee ik het minst in de knel kwam met de middenconsole en mijn scheenbeen. Het zal wel bij de moderne auto horen dat middenconsoles zo breed zijn dat je er altijd tegenaan leunt met je been.?
Ook iets waar ik extra op let bij proefritten; sommige auto's vallen gelijk af.
In een CT200h zat ik bijvoorbeeld ook klem met de benen... heel apart.
De Corsa en 208 ook kunnen vergelijken en in de Corsa zat ik goed, maar in de 208 zat ik mijn been ook niet prettig.

dit bedoel ik dus met die koplampen er zo raar onder. Die nieuwe epiq heeft zo'n rare broodrooster grille onder wat er ook niet uit ziet.
Ik vind dat soms ook oerlelijk, maar bij Skoda vind ik dat ze het wel prima hebben gedaan eigenlijk.
Gelukkig maar dat er zoveel keuze is, anders reed iedereen hetzelfde ;)

"Voor de zomer afronden" van die woorden/zinssnede krijg ik inmiddels (zakelijk) ook wel jeuk inderdaad. Aan de andere kant, ze doen maar lekker. Ik weet wanneer mijn vakantie begint :D

Wat ik voor de zomervakantie nog wel wil afronden is een airco op de caravan monteren. Gaan we zelf doen, scheelt ruimschoots de helft in euro's. Caravanzaken vraag vaak 400eu voor installatie, dat vind ik acceptabel alleen verkopen ze de airco's tegen adviesprijs. Plus dat ze deze zomer echt geen tijd meer hebben. Installeren in een bestaand dakraam is geen rocker science. Maarja, dan kijk je naar de agenda en dan blijft er logischerwijs nog maar één weekend over om dat "klusje" te doen.

Moet zeggen dat ik toch aardig in de zomerstemming begin te komen. Afgelopen weekend veel op/rond het sportveld gehangen. De kleine grote man had zijn eerste wedstrijdje, super tof om ze zo bezig te zien. 's Middags in het zonnetje wedstrijd van het eerste gekeken, met wat koude biertjes erbij. Gisteren een rondje fietsen, ijsje gehaald. Heerlijk!

Tussendoor nog even de robotmaaier geïnstalleerd. Gras nogmaals losgeharkt, bij gezaaid, laagje grond er op, kunstmest erop. Alles vol in de zon, krijg je het ook wel warm van. Ik hoop op wat regen, dan kan eind van de week de robotmaaier los hopelijk.

Vandaag ook nog wat stof tot nadenken...ik werd benaderd door recruiter voor vacature in mijn woonplaats...

Stof tot nadenken betekent in elk geval al dat je het niet hebt afgeslagen, dan zou ik sowieso ook het gesprek eens aan gaan. Wordt je alleen maar wijzer van en de mooiste dingen kom op deze manier op je pad is mijn ervaring ;)

Wat je zegt Richard, dat monteren een aansluiten zal geen hogere wiskunde zijn met wat technisch inzicht. enkel het elektrische deel aansluiten wellicht, of werkt het gewoon met een stekker?

Ik krijg al rechtopstaande haren van, "dat parkeren we even", of "we trekken dat over de zomer heen".
Ja leuk, maar zet er gewoon een datum op ipv. dat wazige gedoe :) Zal de leeftijd wel zijn soms denk ik.

Ik heb 0 ervaring met Opels na 2017, mijn ouders rijden een Mokka X, die zijn er tot op heden erg tevreden over.

Gisteren nog even op Aircooled Scheveningen geweest, wegens omstandigheden pas om 15.30 aangekomen, maar was zeker de moeite. Erg leuke sfeer en tof om zo te zien op de boulevard, nog wat leuke ideetjes opgedaan voor de Kever, dus geslaagd!

Afgelopen weekend veel op/rond het sportveld gehangen. De kleine grote man had zijn eerste wedstrijdje, super tof om ze zo bezig te zien. 's Middags in het zonnetje wedstrijd van het eerste gekeken, met wat koude biertjes erbij. Gisteren een rondje fietsen, ijsje gehaald. Heerlijk!

Leuk! Welke sport?

Onze jongste wil ook heel graag op voetbal en ik loop dat bijna elke avond met hem te doen. Maar hij moet eerst zijn zwemdiploma's halen en dan zien we verder. Maar zie er ook nog wel erg tegenop dan bijna elke zaterdag op het veld te staan gezien mijn vrouw elk weekend werkt.

Stof tot nadenken betekent in elk geval al dat je het niet hebt afgeslagen, dan zou ik sowieso ook het gesprek eens aan gaan. Wordt je alleen maar wijzer van en de mooiste dingen kom op deze manier op je pad is mijn ervaring ;)

Ik heb besloten om het niet te doen. Mijn hoge bloeddruk is wel een teken en ik zal juist wat zaken moeten afschalen en keuzes moeten maken in plaats van ook nog een nieuwe pittige functie op te pakken.
Daarnaast zit ik nog middenin een studie en willen we graag gaan verbouwen en heeft mijn vrouw de nodige gezondheidsklachten. Ik vind alles leuk maar ik moet op sommige vlakken echt pas op de plaats maken. Merk nu al dat ik soms moeite heb om me in het weekend te ontspannen en weer op te laden.

naar mijn mening, dan die typische Opel stengels in de Agila A die enkele jaren heb mogen beroeren.

Dat zijn inderdaad de gammele stengels die ook in de Astra F zaten...die zitten al lang niet meer in de Corsa E van ons.

En vant weekend ook nog telefoontje dat vriendin van ons bacterie in bloed had gekregen, op hartklep was gaan zitten, longen volliepen met vocht en daarna ook nog hersenbloeding heeft gekregen....wonder dat ze er nog is en is echt door oog van de naald gekropen...dus genieten mensen!
Zow, dat is schrikken Rob. Komt ze er nog goed uit, of is er sprake van blijvend letsel?

Ik heb besloten om het niet te doen. Mijn hoge bloeddruk is wel een teken en ik zal juist wat zaken moeten afschalen en keuzes moeten maken in plaats van ook nog een nieuwe pittige functie op te pakken.
Daarnaast zit ik nog middenin een studie en willen we graag gaan verbouwen en heeft mijn vrouw de nodige gezondheidsklachten. Ik vind alles leuk maar ik moet op sommige vlakken echt pas op de plaats maken. Merk nu al dat ik soms moeite heb om me in het weekend te ontspannen en weer op te laden.
Dat zijn wel serieuze signalen. Je kunt inderdaad veel dingen willen, maar zeker met jonge kinderen merk ik wel dat de grenzen sneller zijn bereikt.

Wat ik voor de zomervakantie nog wel wil afronden is een airco op de caravan monteren. Gaan we zelf doen, scheelt ruimschoots de helft in euro's. Caravanzaken vraag vaak 400eu voor installatie, dat vind ik acceptabel alleen verkopen ze de airco's tegen adviesprijs. Plus dat ze deze zomer echt geen tijd meer hebben. Installeren in een bestaand dakraam is geen rocker science. Maarja, dan kijk je naar de agenda en dan blijft er logischerwijs nog maar één weekend over om dat "klusje" te doen.
Dat is een mooie update, zeker als je meer naar de warmere oorden gaat. Nu is het inbouwen wel makkelijk te doen, maar kun je het stroomtechnisch ook nog een beetje goed wegwerken? Onze caravan blijft dit jaar nog, volgend jaar willen we toch een keer verder kijken.

Ik heb dit weekend thuis weer mooi een stap gemaakt met het project tuinverlichting. Lampen zijn geplaatst, kabels zijn ingegraven. Momenteel nog bij elke lamp een "paaltje" met lasdoos maken, en dan kunnen we hopelijk rond het weekend de eerste zaken aansluiten. Doel is om het voor onze 1e vakantie (over 3 weken) het meest klaar te hebben.

@Rob, pas op met die hoge bloeddruk. ik heb er zelf ook last van, en inmiddels aan de dagelijkse medicatie en aanpassing in voeding en stresslevel.

Hier zit Lize op hockey, dat is inderdaad zo goed als ieder weekend aan het hockeyveld en dan nog trainen 2x per week. af en toe is er op de club ook nog wat te doen en ze willen ook altijd wel 1 of 2x per seizoen "wat leuks doen" als team. Gaat stiekem toch best wat tijd in zitten, maar ook erg leuk hoor!

Klinkt goed Ruud, ik ben benieuwd, je hebt volgens mij best een aanzienlijke tuin, wel altijd erg mooi als het verlicht is.

Goed rob dat je op let en pas op de plaats maakt. zie er te veel die dat niet doen, te lang door gaan en er vervolgens helemaal uit liggen voor een hele lange tijd.

Hier ook de nodige drukte, over 3 weken naar de VS waar ik nog veel moet voorbereiden. alleen de laatse weken is het elke keer vooruit schuiven 'dat komt dan later wel weer' wat nu toch wel serieus de druk er op legt. 2 dagen lang een training geven in het engels , vol lokaal met ervaren mensen. dat worden pittige dagen. daarna hoop ik wat af te schalen en in de vakantiestemming te komen.

Hier zit Lize op hockey, dat is inderdaad zo goed als ieder weekend aan het hockeyveld en dan nog trainen 2x per week. af en toe is er op de club ook nog wat te doen en ze willen ook altijd wel 1 of 2x per seizoen "wat leuks doen" als team. Gaat stiekem toch best wat tijd in zitten, maar ook erg leuk hoor!
Dan hebben de jongeren ook al snel een volle agenda. Scheelt wel dat Lize al op een leeftijd is, dat ze heel zelfstandig is en je er als ouder minder achteraan hoeft (toch?).

@ Joost: Dat is een best pittige klus, knap om zo voor een groep te spreken in een vreemde taal.

In de week voor Pinksteren was ik drie werkdagen ziek, heb me toen ook ziekgemeld voor het werk (gelukkig komt dit zelden voor). Maar als je dan ongepland een aantal dagen afwezig bent, dat valt dan viel tegen.
Vele werkgerelateerde relaties weten niet dat je ziek bent, dus mail/telefoon gaat door.....in de agenda staan nog zaken, en er zijn altijd zaken die collega's lastig kunnen oplossen.....en dan ben je er toch weer van.

miljardeninvestering Opel

Het Duitse merk Opel, onderdeel van Stellantis, zal tegen 2030 meer dan 1 miljard euro (1,16 miljard dollar) investeren in Duitsland en de volgende generatie van zijn bestverkochte compacte model, de Astra, produceren in de fabriek in Rüsselsheim. Dat heeft de onderneming maandag bekendgemaakt.
De autofabrikant plant tegen het einde van het decennium ten minste vier nieuwe modellen, waaronder opvolgers voor de Astra en Corsa en een nieuwe compacte SUV die is ontwikkeld met de Chinese partner Leapmotor, aldus een verklaring.

Opel zal daarnaast blijven investeren in de bestaande modellen in zijn portfolio, zo werd eraan toegevoegd.

'De investering in de productie van de volgende Astra-generatie in Rüsselsheim onderstreept de focus van Stellantis op Duitsland en het belang van Opel', verklaarde Emanuele Cappellano, hoofd van Stellantis Europa.

Met een aandeel van ongeveer 30% in de totale autoverkoop in Europa vormt het compacte segment een cruciaal onderdeel van de Europese strategie van Stellantis, voegde hij eraan toe.

Zowel de toekomstige Astra- als Corsa-modellen zullen worden gebaseerd op het STLA One-platform van Stellantis, dat is ontworpen als basis voor een nieuwe reeks geëlectrificeerde voertuigen binnen de groep, waartoe ook merken als Fiat, Peugeot en Jeep behoren.

Vorige maand presenteerde Stellantis een strategische herziening ter waarde van 60 miljard euro, inclusief productiepartnerschappen met de Chinese groepen Leapmotor en Dongfeng.

Ik vind een investering van 1 miljard niet bijzonder veel, zeker als er daarvoor een nieuwe productielijn moet worden opgezet. Maar in ieder geval mooi dat er in die locatie geïnvesteerd wordt.

Ben benieuwd welke opvolgers er komen, zou het alleen jammer vinden wanneer Stellantis/Opel compleet in gaat zetten op budgetmodellen. Ook voor kwalitatief goed gebouwde modellen, met moderne techniek en moderne opties is genoeg markt. Daarnaast hopen dat de modellen in de toekomst iets meer trekgewicht krijgen, er zijn toch veel mensen die voor werk/prive nog met aanhangers/caravans op pad gaan.

Een model als de Frontera is erg leuk, maar door het missen van bepaalde opties (ao. Adaptive Cruise, Led-Matrix ) vind ik hem al niet interessant.

Eind volgende week hebben we een weekje kamperen op de planning, de vooruitzichten kwa weer zijn goed....da's fijn! In die week staat de Mokka bij de garage, waarschijnlijk zijn de stabilisatorstangen of rubbers kapot....ding rammelt als een malle. Nu kan er altijd wat kapot gaan, maar bij 40.000km / 5 jaar vind ik toch vlot. Achjah, had ik maar geen franse auto moeten kopen. ;)

Dat is inderdaad vlot Ruud. EV's hebben natuurlijk een pak meer gewicht mee te zeulen en het onderstel krijgt een stuk meer te verduren maar nu zie ik dat dat bij de Mokka nog enigszins meevalt (1600kg).

Hier gaat volgende week de Astra voor beurt en APK naar de Opel dealer en is hij hopelijk vakantieklaar. En zowel de Corsa als de Astra naar de bandenboer ivm leeglopende band.

Mogguh!

Afgelopen weekend bardienst gedraaid bij een lokaal festival: was voor mij weer een nieuwe ervaring en erg leuk om te doen.

Mijn ouders hebben, onder voorbehoud, een andere woning gekocht dus ze gaan na 40 jaar hun vertrouwde stekkie verlaten; het dorp uit, de stad in (en dus dichterbij ;)) ipv 16 minuten met de auto, straks 6 minuten op de fiets naar ze toe.
Dus ondertussen daar ook helpen met uitzoeken van de oude spullen.

@ Opel: ik vind het wat lastig worden... onder Stellantis lijkt de fut er wat uit.
De tv-reclames zijn helaas nog steeds te slecht voor woorden. Erg jammer om te zien.

Mooi om te zien dat er wel in het merk wordt geïnvesteerd, maar ik hoop wel dat het dan ook daadwerkelijk wat brengt. Dat de positionering beter wordt.

Nu kan er altijd wat kapot gaan, maar bij 40.000km / 5 jaar vind ik toch vlot. Achjah, had ik maar geen franse auto moeten kopen.
Dat is inderdaad wel wat vlot! Misschien hebben ze voor 'lichtere' (goedkopere) materialen gekozen op basis van de benzine-uitvoering en dat de extra kilo's er bij de elektrische variant voor zorgen dat er snelle slijtage is.
Maar dat zijn aannames ;)

scheelt dat de stabi stangetjes ook de wereld niet kosten en je ze er zo onder zet. vaak in de aftermarket zijn daar ook betere / sterekre van beschikbaar

EDIT, 11 euro per stuk meyle Heavy duty met 4 jaar garantie; 18 euro per stuk

Laatst bewerkt:
@ Opel: ik vind het wat lastig worden... onder Stellantis lijkt de fut er wat uit.
De tv-reclames zijn helaas nog steeds te slecht voor woorden. Erg jammer om te zien.

Jah eens hoor...die reclames zijn nog steeds erg slecht. Maar de fut eruit zie ik bij veel stellantis merken...waarom zou je nog een alfa, lancia, Fiat kopen...allemaal een pot nat...en qua ruimte en / of aandrijving zijn er veel betere merken...

Dat is inderdaad wel wat vlot! Misschien hebben ze voor 'lichtere' (goedkopere) materialen gekozen op basis van de benzine-uitvoering en dat de extra kilo's er bij de elektrische variant voor zorgen dat er snelle slijtage is.
Ik verwacht inderdaad dat er voor de Mokka-e geen zwaardere stangetjes zijn genomen, dan is 1200kg of 1600kg wel een verschil. Zal ook niet meehelpen dat ons oprit verhoogd is, en een redelijke helling heeft tov de straat. Dus telkens als je het oprit af gaat wel een klap voor het onderstel. En als de pieper gaat, gaat dat afrijden iets sneller als normaal.

Maar ze kosten idd. niet de wereld. Wilde ze eerst zelf vervangen, maar heb er de tijd niet voor. En moet dan onder een krikje gaan werken of assteunen kopen. Dan beter even naar garage.

Eens, al zie je dat bij alle merken onder stellantis terug. Bij Peugeot is er ook al tijden weinig nieuws.
Het is echt wachten op de nieuwe 208/Corsa. Ben heel benieuwd of ze daar een betere ruimtebenutting creëren, toch wel de achillesschil van het bestaande model.

Ze hebben bij Stellantis de laatste jaren teveel bezuinigt, en te laat ingesprongen op de EV-ontwikkeling.
En vind de modellen ook wat raar gepositioneerd.

Frontera: (Te)groot / lomp en kwa techniek/uitrusting te ouderwets. Daarnaast alles grijs/grau van binnen.
Mokka: Leuk & Hip model, maar voor jonge gezinnen niet praktisch. Te weinig ruimte achterbank/kofferruimte
Grandland: Te groot, en saai van binnen. Rechte lijnen, kleine displays en te weinig kleurgebruik in interieur. Steriel

Het is bij mij vooral de ruimte en weinig aanbod van viercilinders die de kans niet groot maken dat er een Stellantis product komt.

Corsa F hebben we naar gekeken maar vond ik veel te krap achterin (flinke stap achteruit tov Corsa E waar je met gezin, hond en bagage heel goed in kan vertoeven) en werd vooral van binnen niet warm van het model.
Mokka: vind ik nog steeds heel leuk en fris maar te krap achterin als 1e auto en te groot als 2e auto....van alles net niks dus..
Astra L gaat hier ook niet komen.. ook achterin een duidelijke stap achteruit tov de K en ben ook nog niet kapot van interieur.....motorisch spreekt alleen de GSE me aan maar wil daar eerst wel de betrouwbaarheid van weten en ding schrijft enorm af waardoor ik me er nog niet aan waag. Dan ga ik toch liever voor een Octavia iV/ Cupra Leon oid

Tsja en de SUV's zoals Frontera en Grandland heb ik sowieso niks mee..heb veel liever een SW/ST..

Volgend jaar gaan we maar eens kijken en hak dan wel de knoop door wat het wordt motorisch. Waarschijnlijk hybride want dat de enige optie als je nog wat power wilt en de spoeling qua SW's wordt sowieso dun.
Maar op het lijstje staan vooral ST/SW's met de nodige power, sportieve uitstraling en een automaat:
- Octavia ST iV
- Cupra Leon ST
- Volvo V60
- Ford Focus Sw ST
- Kia Ceed/Proceed GT line

BMW 3 staat ook op het lijstje maar moet ik budgetmeevaller krijgen en dat voorzie ik niet..:) Ik wil een auto met relatief weinig km's (omdat we veel kms maken) en dan blijven ze prijzig.

Begrijpelijke argumenten Rob, wat dat betreft erg jammer inderdaad dat de Astra L zo krap is achterin. Na het commentaar op de ruimte achterin in de 208/Corsa had ik gehoopt dat Stellantis deze kritiek mee had genomen in ontwerp van de 308/Astra. Helaas niet. Daarnaast vind ik de Astra L echt laag met instappen, lager als de K.

Maar een mooi lijstje met opvolgers Rob, waarbij de eerste mij het meest aanspreekt.

Ik wil een auto met relatief weinig km's (omdat we veel kms maken) en dan blijven ze prijzig.
Hoeveel km. rijden jullie per jaar?

toch zou ik voor de volvo gaan. ik heb er een paar keer in gereden. nee het is niet premium en hier en daar best wel wat op aan te merken. maar overall wel gewoon een hele fijne auto, fijne motoren, volgens mij kwalitatief ook goed en tijdloos design. Heb er ook naar gekeken en gereden. veel aanbod, fijne stoelen. mooi interieur.

Komt misschien ook omdat ik wat huiverig ben voor PHEV's, zeker uit de vag stal. zowel qua rijden, gewicht als complexiteit en daardoor de betrouwbaarheid en kosten als ze ouder worden.

Ik rij de BMW nog lang door waarschijnlijk en maak dan liever de stap naar een EV. de huidige modellen zoals de CLA hebben echt wel een range waar ik prima mee kan leven. nu nog wat meer aanbod en de nodige jaren aan afschrijving

Komt misschien ook omdat ik wat huiverig ben voor PHEV's, zeker uit de vag stal. zowel qua rijden, gewicht als complexiteit en daardoor de betrouwbaarheid en kosten als ze ouder worden
Volgens mij komen die toch best goed uit de verf? Hoor/lees weinig problemen over onder andere de Passat GTE.
Toevallig heeft een kameraad die afgelopen week nog gekocht.

Volgens mij komen die toch best goed uit de verf? Hoor/lees weinig problemen over onder andere de Passat GTE.

De eerste jaren waren die passats best goed inderdaad. maar nu ze wat ouder worden hoor je ook daar steeds meer dure en complexe reparaties.
Op het werk is er iemand waar de hele bak er van in storing is gegaan bij 150.000 km. blijkbaar is de DSG bak van een PHEV net weer wat anders. schijnt vaker voor de komen volgens mijn collega. Er is een specialist die dit hersteld, meende dat het iets van 3000 euro reparatie was alles bij elkaar. maar heeft dan weer niet heel specifiek met accupakket of iets te maken. De accu's zelf hoor je weinig over inderdaad. Zijn HUD is ook kapot, kostte 1500 euro maar heeft hij maar gelaten voor wat het is.

de nieuwere generatie PHEV modellen van VW hoor ik inderdaad ook weinig over, maar die zijn dan weer relatief jong.

Maar ook de 250kg meer gewicht wat je merkt in de rij-eigenschappen en dus ook in wegenbelasting. Stroom is niet goedkoop en lang niet alle PHEV modellen zijn echt zuinig met stroom. ja onder aan de streep nog steeds goedkoper dan benzine. maar dan moet je wel echt altijd hem aan de lader hangen.

Nieuw als lease snap ik het wel. veel lagere BPM en bijtelling. Maar ik ben gewoon wat sceptisch als het gaat om occasions. :p op papier lijkt het leuk maar vraag mij af in hoeverre het onder aan de streep echt voordelig is.

Ja eens Joost. Wij kijken ook wel rond naar een opvolger voor de Astra.
Een Hybride zou wenselijk zijn, maar als je ziet wat die aan extra gewicht in de schaal leggen....... en tijdens de meeste km. die we op jaarbasis maken (Vakantie) hebben we weinig aan de Hybrid toevoeging .

Je hebt dan inderdaad wel een auto met complexe techniek, ook nog eens dubbele techniek. Je betaald meer wegenbelasting, verzekering is duurder......wat levert het onder de streep dan op.
Dan is een ouderwetse benzine-auto wellicht interessanter.

Hej, laten we die nu net hebben staan. :cool:
De Astra is rond de 10 jaar oud, heeft net 60.000km gereden en is luxe uitgerust. Als ik hem inruil ga ik er kwa uitrusting in veel gevallen op achteruit. Dus dan is doorrijden nog niet zo verkeerd.

Nieuw als lease snap ik het wel. veel lagere BPM en bijtelling.
Dat voordeel is er volgens mij ook al af. En per 1-1-2027 als de pseudo-eindheffing komt denk ik dat op de NL-markt de meeste leasers wel elektrisch worden.

ja de overheid laat je weinig keuze meer over. Met andere woorden; de import van occasions gaat nog meer omhoog.

ik rij nog wel even door, BMW rijd 1 op 12 tot 1 op 15 op een rustige snelweg. Voor de kortere stukjes pakken we de renault vooral.

ik zou ook niet weten wat ik over een aantal jaar zou willen als de BMW de 2 ton nadert. elektrische station EV's zijn er nog amper. de i5 vind ik niet mooi.

Mercedes CLA vind ik dan nog wel aardig. word er ook niet gelijk wild van maar met een kleurtje in goede specs wel prima. Die heeft een range van 791 WLTP kilometers en super snel laden. Denk alleen dat achterin heel krap gaat worden. laat staan hoe betaalbaar deze gaan zijn over een jaar of 4 / 5

Ik twijfel ook nog te veel over hybride en/of ev...wacht daarom maar effe rustig af. Ik heb ook geen behoefte om in een suv te stappen en dan wordt de spoeling erg dun.

Volvo V60 past qua imago prima bij me maar is echt wel pak duurder dan de rest in mijn lijstje en geen goedkope auto om te rijden en denk niet dat het een hele sportieve auto is.

Stiekum droom ik ook nog wel eens van een lekker lichte snelle fijn sturende station. Een Focus ST wagon lijkt me ook nog een heerlijke auto...

Valt me vooral op dat je dik aangeklede passats gte met weinig kms voor relatief weinig centen te koop staan...

Vrouw van de baas rijdt een V60 en die vind ik prachtig uitgevoerd
Bruin/grijze exterieurkleur, lichtkleurig interieur en onderstaande velgen:

0-d3bd3b9e91eb789f9a6ab0e9c0a3f9e8.jpg

Kon helaas op de 1e 10 pagina's niet een occasion met de juiste combinatie vinden...

Mijn ouders rijden nu een PHEV (captur) maar die zouden daar denk ik niet zo snel meer voor gaan. Auto is al 2x bij de garage geweest voor een dure reparatie. Beide keren (grotendeels) garantie, maar toch...
Ohja, beide keer had het te maken met olie icm het elektrisch systeem ;)

Ben nog aan het kijken naar een vakantiehuisje in Noord-Limburg/Brabant voor de zomervakantie, maar goede genade wat een prijzen. 1500-2000 euro voor 10 nachten ben je zo kwijt :rolleyes:

V60 is wel echt een prachtige auto, naar mijn idee in jouw lijstje de mooiste Rob, maar wat je zegt, waarschijnlijk ook de duurste in aanschaf en onderhoud.

Hier bevalt de Scenic erg goed, ook de Clubman bevalt nog goed, opvolging nog niet echt in zicht want moet toch altijd een pak geld bij voor die paar KM's die we daar nog mee rijden. Nog maar eens goed over nadenken.
De Kever wordt erg vaak uit de garage gehaald, afgelopen zondag ook op de Kever/Aircooled dag in Goes geweest. Leuke opkomst en een leuke rondrit gereden met zo een 100 andere Kevers en busjes.

@Gerwin, ja zeker zo lastminute zullen de prijzen wel nog hoger zijn..

Zo'n V60 is inderdaad prachtig! Rob, waarom een snelle en lichte stationwagon? Zou je niet als tweede auto iets vlots/leuks willen hebben? Of wil D niet dagelijks in de stationwagon rijden? Dat laatste is hier bijvoorbeeld ook het geval :)
Ik rij nog geen 20k per jaar met de Golf overigens. De Mini 5k denk ik, en de Kever nog een klap minder. Ik moet die echt wat meer gaan gebruiken, maar er zijn genoeg weekends dat de auto's bijna de hele tijd stil staan.

PHEV: zou ik privé ook niet aandurven inderdaad. Wat gaan je ouders doen na afloop garantie, Gerwin? Ik zou 'm inruilen op een R4 ofzo! :)

Of wil D niet dagelijks in de stationwagon rijden? Dat laatste is hier bijvoorbeeld ook het geval :)

Die rijdt er vrijwel nooit in. Met haar werk ook helemaal niet handig. Daar is de Astra veel te groot voor. Zij heeft net wat nieuws en is dik tevreden...die wacht maar even:) al heeft ze aan een van de mooie zwarte velgjes al schade gereden...

Ik houd wel van een auto die lekker licht en dynamisch is. Bevalt me bij de astra ook goed. Had ook liever een vlotte hatchback of zelfs sedan gehad maar jah..dat is met een hond van 25+kg en twee kids gewoon niet handig.

PHEV: zou ik privé ook niet aandurven inderdaad. Wat gaan je ouders doen na afloop garantie, Gerwin? Ik zou 'm inruilen op een R4 ofzo!
Waarschijnlijk geen Renault weer in elk geval... en dat ligt absoluut niet aan de dealer maar aan de importeur (die zaten behoorlijk moeilijk te doen qua garanties)

Maar ik verwacht dat er iets volledig elektrisch komt; maar wat?
Ze hebben nu eerst een huis gekocht, dus een andere auto komt pas op een later moment.

@Gerwin, ja zeker zo lastminute zullen de prijzen wel nog hoger zijn..
In ons favoriete park (Overloon) kost een huisje nu 150 euro per nacht en dat was in de meivakantie 2025 nog 100 euro per nacht.
Dus tja; maar even kijken wat de prijzen doen ;)

al heeft ze aan een van de mooie zwarte velgjes al schade gereden...
Zag bij de mini ook ineens een flinke beschadiging aan de velgen... zelfs middenop. Dus de stoep goed geraakt :rolleyes:

Mijn ouders gaan hierna ook voor een EV. Wel leuk om te zien welke er in aanmerking komen: max 4,3m lang, max 1,8m breed, grote bagageruimte (nu: vouwfiets, en daarboven een plank en veel ruimte voor ander spul), trekgewicht, liefst een Ford, >400km range.
Die bagageruimte moeten ze concessies op gaan doen. Ze willen geen nieuwe Tourneo Courier ('ik hoef geen busje meer'). Dan kom je uit bij de Renault R4, KIA EV3, Skoda Epiq, en in mindere mate bij de Volvo EX30 en Smart #1.

Schade aan zwarte velgen: makkelijk te camoufleren met een zwarte permanent marker toch? :D Nog beter: netjes laten maken en zilvergrijs spuiten! ;)

Schade aan zwarte velgen: makkelijk te camoufleren met een zwarte permanent marker toch? :D Nog beter: netjes laten maken en zilvergrijs spuiten!
Ik ben normaalgesproken niet zo van de zwarte velgen... maar bij onze Clubman staat zwart toch echt wel goed.

Dan kom je uit bij de Renault R4, KIA EV3, Skoda Epiq, en in mindere mate bij de Volvo EX30 en Smart #1.
Ik denk dat dat bij mijn ouders ook de opties zo'n beetje zouden zijn.
Of ze willen weer graag terug naar Toyota, dan is een Urban Cruiser nog een optie (over een paar jaar)

Ik vind de zwarte velgen bij onze Clubman ook erg mooi staan. Overigens, nog schadevrij! evenals de Scenic en de Kever velgen :)

Mijn ouders zijn nog uitermate tevreden met de Mokka X.

Onder een witte auto vind ik zwarte velgen juist heel mooi dus laat het lekker zo Barri...maakt de Corsa juist mooier. ik ga het denk ik met wat plastidip bijwerken...kan het wel laten spuiten / fixxen maar kan een maand later weer raak zijn..:)

Onder een witte auto vind ik zwarte velgen juist heel mooi dus laat het lekker zo Barri...maakt de Corsa juist mooier. ik ga het denk ik met wat plastidip bijwerken...kan het wel laten spuiten / fixxen maar kan een maand later weer raak zijn..:)

zwarte wielen staan meestal niet onder een auto, maar wit is daarentegen wel een uitzondering, zeker met wat andere zwarte elementen zoals een zwart dak. sommige rode auto's kunnen het ook goed helpen.

beetje watervaste stift , en weg zijn de beschadigingen :p

Ik zag dat (ik denk een collega) een astra J GTC had gekocht, zag er ook best netjes uit. toch bijzonder dat deze zo weinig is verkocht. jammer van de motoren maar ziet er gewoon wel heel dik uit , zeker met een kleurtje er op

dXJiby5qSzkrCxRKGgpGLWhTQFZUEkk-IwUHVlIQCDQvGxtURRkLLCVGVx1RQlVhKAtXQQYQVD56D1AaAEAAa31YTRZFFAh1KxoWC1RcDS5nDhYaGBMNLD8bABYbGxQ_aBQ

GTC is ook nog een prachtige auto...helaas technisch geen hoogvlieger.

Lekkage band astra is ook opgelost. Was de rubberen ventielaansluiting op de sensor. Gelukkig zijn dat bij de astra twee separate onderdelen en was ik voor paar euro klaar. Bij veel merken is het een geheel en moet je complete sensor vervangen.

Kreeg wel de melding dat twee banden niet al te lang meer mee kunnen...3,5 mm...heb het idee dat ze er nog maar net onderhangen...winterbanden zijn ook op dus na de zomer maar eens keuze maken voor of andere velgen (bijna niet te vinden) of toch een set all seasons of toch nieuwe zomers en winters.

Terug
Bovenaan