n januari zagen we dat veel (ook voor kinderen) leuke campings in Frankrijk al helemaal volgeboekt waren. Waren er toen ook wel klaar mee. Avonden zoeken en mailen zonder succes. Wordt er niet leuker op als iedereen tegenwoordig een jaar van te voren al boekt.
Ja dat frustreert mij ook al jaren. Toch kom je ook wel plekken tegen waarbij je pas vanaf een bepaalde datum kunt reserveren. Aan de andere kant, er zijn genoeg mensen die jaarlijks op dezelfde camping of zelfs plek willen staan. Tsja, waarom dan niet (bij wijze van) bij vertrek al weer reserveren?
Wij hebben afgelopen weekend net de zomervakantie in Oostenrijk geboekt,
Oostenrijk is heerlijk! Eigenlijk in alles. Wij vertoeven er deze zomer op de terugweg van Kroatië ook nog een weekje.
De schoonheid van Scandinavië wil ik ook nog graag een keer zien, maar ik/we willen daar de zonvakantie met 30 graden nog niet voor op geven. Het kan niet allemaal en/en dus blijft keuzes maken.
Volgend jaar wordt denk ik weer eens Italië, Frankrijk is ook al lang geleden en Spanje lonkt ook wel. Spanje ken ik alleen nog maar van de culturele plekken als Calella, Salou, Mallorca etc
Dat zie je nu al met verlichting: als het mistig is, of slecht zicht door regen dan letten mensen niet op de verlichting. Gaan er vanuit dat het automatisch gebeurd.
Schuldig!
Ik kwam er vorige week pas achter dat als ik de regensensor niet geactiveerd heb, hij de verlichting ook veel later inschakelt. Logisch, want er was toen in principe voldoende daglicht maar ivm de regen was het wel handig geweest.
Ik heb de tic dat ik de regensensor zo lang mogelijk uit laat, dat voorkomt weer een onnodige veeg over een voorruit met een paar druppels regen en vooral veel stuifmeel. Plus dat als de auto pas gewassen is ik zeker boven de 70 km/u de ruitenwissers niet nodig heb als het niet al te hard regent.
Grappig..mijn nieuwe electrische fiets had vandaag ook een update. Had op een flinke vermogenstoename van 70 Nm naar 100 Nm gehoopt...

Daar viel helaas mijn motor van Bosch niet onder.
Daar zijn ook oplossingen voor

Mijn vader heeft zijn elektrische fiets met Bosch motor gechipt
En ik snap hem wel. Erg fijne fiets, maar bij 25 a 26 km/u voel je (heel natuurlijk) dat hij iets tegen begint te werken. Ook als je de ondersteuning minimaal hebt staan. Als je de motor uit zet dan kun je wel harder bij bijv wind mee.
Nou is 26 km/u hard zat doorgaans, maar toch heb ik zelf ook ervaren dat je op die fiets sneller en vaker op dat punt zit dan je zou verwachten. Met de aanpassing fiets je nu 25 - 27 km/u en heb je dat gekke tegenwerkende gevoel dus niet.
Plus dat hij vaak lange afstanden met lange rechte fietspaden fietst (bijv naar ons of mijn broertje), dan is op standje turbo naar huis soms ook wel prettig. En nee, dat is geen 30+ zo verstandig is hij dan ook wel weer.
Hier nog steeds Indonesië op de planning, maar door een aankomende operatie bij K. waar nog geen definitieve datum aan hangt, maar waarschijnlijk in juni, is de kans dat we ook daadwerkelijk gaan steeds kleiner aan het worden ivm. de herstelperiode van minimaal 4 weken.
Gezondheid gaat voor natuurlijk. Beterschap!