Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

hier hadden ze het ook over dat het flink kon waaien en sneeuwen, maar als ik de laatste berichten kijk is het hier nét boven nul vannacht en dus alleen regen. ik zie het morgen wel.
Hoorde wel dat het daarna flink koud word tot wel -15 in de nacht.. gelukkig genoeg hout in huis om ook naast gezelligheid ook lekker warmte er van te hebben zonder dat de CV overuren maakt.

Morgen schijnt het in het noorden wel slecht te worden idd.
Hier is het aan het dooien, heb net even wat sneeuw weggehaald zodat we weer sneeuwvrij om het huis en naar de schuur en auto kunnen lopen.
Als het wat koud wordt vannacht dan wordt het wel direct overal een ijsbaan, ook op de wegen in de wijk.
Succes in het noorden :)

Succes in het noorden, hier in het Zuidwesten is het vooral nat met prut. Verwacht niet dat er nog sneeuw valt hier, hoop het niet in ieder geval.

Ik hoop het ook niet. Hier regent het en wordt het echt een prutje met de sneeuw die er ligt. Maar als er nu een laagje sneeuw opkomt en het gaat hard vriezen, dan wordt het een bende én gevaarlijk.

Dan wordt het zeker een bende en gevaarlijk. Mijn winterbanden worden pas woensdag gemonteerd. De Scenic, die overigens echt top bevalt! is op zomerbanden afgeleverd.

Morgen gaan we, als het weer het toelaat, ook kijken bij een nieuwe hobby auto, iets minder altijd eraan bezig en meer genieten hoop ik, al zal een auto van 60+ jaar oud, ook genoeg issues vertonen, ik maak me daar geen illusies over.
:D

Hier regent het nog steeds en het is redelijk dooi; laat maar mooi even zo doorgaan.
Kan het sneeuw mooi smelten en als water het dak af ;)

@ Jimmy: Oeh, een klassieke mini cabrio? :p

Rob mag door voor koelkast. :D
Afgelopen zaterdag bij het Kever winterfestijn in Autotron Rosmalen een mooi exemplaar bekeken, bij toeval eigenlijk want ging vooral om een feeling te krijgen met het model en de aircooled community. Deze Kever sprak me gelijk aan, kleur, de staat, uitstraling, het plaatje klopt voor mij.
Goed gesprek gehad met de verkopende partij en maandag gebeld en hij was nog niet verkocht tijdens de beurs.

Dus als het weer niet te erg is morgen, heb ik een afspraak bij Keverland voor een testrit en uitgebreid bandentrappen.
Als we eruit komen, en het rijdt een beetje zoals ik verwacht dan heb ik er denk ik een leuke hobby auto bij.

Gaaf Jimmy! Ben benieuwd naar je ervaring met een kever!

Wat een week was het afgelopen week! Bakken met sneeuw en vooral veel codes geel, oranje en rood ??
Ondanks dat heb ik gewoon blijven autorijden:

•Maandag: naar een klant in Harderwijk (eerst naar mijn werk in Ede) en daarna naar een klant in Utrecht.
•Dinsdag: naar Ede (kantoor).
•Woensdag: naar een klant in Assen.
•Donderdag: naar een klant in Elburg en ’s middags thuis gewerkt.
•Vandaag: weer naar Ede.

Ik heb me door de sneeuw niet uit de weg laten slaan en gewoon doorgereden. En eigenlijk minder vertraging gehad dan normaal.
Eerlijk gezegd vond ik dat heerlijk! Ben echt blij met m’n winterbanden :)

Berry was al op de hoogte, maar dit is hem geworden:
1964, import uit Finland, eerdere restauratie, 1200 motorblok is gereviseerd, interieur is deels nieuw, custom velgen en een beetje verlaagd. De auto is keihard en gewoon starten & rijden, geen project. Gewoon bijhouden en onderhouden :)
Worden nog paar dingetjes gedaan, waaronder gordels inbouwen en een beurtje, maar binnen 1-2 weken haal ik hem op. Heeft de garage toch niet heel lang leeg gestaan

De ‘verkocht’ foto van Keverland.
IMG-5640.jpg

Die spiegels bijvoorbeeld zijn speciale en heel gewilde exemplaren, ik ben de naam even kwijt.
Heel gaaf exemplaar, ik kan er alleen maar met een jaloerse blik naar kijken! Fantastische aankoop!

Gefeliciteerd Jimmy! Mooi exemplaar en idd vielen me de spiegels eerder op dan de custom velgen :)

Het lijkt me een heerlijk hobby object, helemaal omdat deze al in erg goede staat is. Niks meer aan doen! (behalve de gordels)

Heb Kevers altijd al leuk gevonden, ging ook regelmatig naar Kever evenementen, maar had altijd al de 7. Makkelijk zelf werk aan te doen, legio onderdelen en upgrades en betaalbaar, ook niet onbelangrijk. Simpele techniek en een grote schare kenners en enthousiastelingen. Meer respect onderling dan in de 7 wereld heb ik de indruk. Dat was toch een aparte wereld waar je met een ‘budget vriendelijke’ 7 nooit echt geaccepteerd werd.

Laatst bewerkt:
Ik heb me door de sneeuw niet uit de weg laten slaan en gewoon doorgereden. En eigenlijk minder vertraging gehad dan normaal.
Eerlijk gezegd vond ik dat heerlijk! Ben echt blij met m’n winterbanden :)
Alleen maar fijn! Volgens mij als je gewoon 'normaal' doet en je aanpast aan de omstandigheden, dan is er niet zoveel aan de hand.

Wij reden vrijdagavond nog naar Meppel en toen was er behoorlijk veel sneeuw en een harde wind; soms ineens hele vlakken sneeuw midden over de weg.
Er reedt iemand voor ons die op dat soort momenten vol op de rem ging en als het voorbij was weer vol op het gas... gelukkig is het goed gegaan, maar dat vind ik van dat bijzondere gedrag.

@ Jimmy: gefeliciteerd met de kever! Heb niet zo veel verstand van Kevers maar ik vind het een leuk model.
Zowel origineel/glad zijn, als met een ruig randje.

Heb Kevers altijd al leuk gevonden, ging ook regelmatig naar Kever evenementen, maar had altijd al de 7. Makkelijk zelf werk aan te doen, legio onderdelen en upgrades en betaalbaar, ook niet onbelangrijk. Simpele techniek en een grote schare kenners en enthousiastelingen. Meer respect onderling dan in de 7 wereld heb ik de indruk. Dat was toch een aparte wereld waar je met een ‘budget vriendelijke’ 7 nooit echt geaccepteerd werd.

Helder! Dan ga je er zeker plezier aan beleven! Buurman van mij had ooit ook eens die gedachte en een Kever gekocht maar liep toch wat stuk op de hoeveelheid werk en kosten die hij ermee kreeg. Maar was ook niet een hele handige man..:)

Blij dat de sneeuw en gladheid weer voorbij is. Laat voorop staan dat we de afgelopen twee weken ontzettend genoten hebben samen met de kids maar vooral voor mijn vrouw was het op de weg afgelopen weekend en vanmorgen echt geen pretje. Zaterdag kwam ze ergens terecht waar een vrachtwagen overdwars stond en vanmorgen was het ook glibberen. En dat is alleen nog maar de reis naar haar werk maar bij de mensen langs was ook geen pretje.

Vrijdagochtend dochtertje naar mijn vader gebracht en alleen in de auto terug. Dat was een leuk speel kwartiertje met dat verse laagje sneeuw :)
Daarna in de auto naar R'dam, weg was gewoon goed en meer naar het zuiden lag er amper sneeuw. Zaterdag op de terugweg was het omgekeerd, naar het noorden werd de wereld steeds witter.

Heb het retourtje doorgebracht achterin een VW Tayron. Prima vertoeven qua ruimte, ik kon echt een heel eind met mijn benen gestrekt zitten.
Wel viel het audio geluid mij tegen achterin, alsof er geen geluid van achteren komt ondanks de Harman Kardon audio speakers. Vlotte zoektocht leerde mij dat er in de deuren wel speakers zitten, maar achter je hoofd dus niet.

Hier dooit het nu ook, is wel even goed want de straat is hier inmiddels wel een ijsbaan. Was vanochtend volgens mijn vriendin ook verraderlijk glad, onderweg twee ongelukken tegengekomen maar zelf gelukkig zonder kleerscheuren op het werk.

Vrijdagochtend dochtertje naar mijn vader gebracht en alleen in de auto terug. Dat was een leuk speel kwartiertje met dat verse laagje sneeuw

Heeft jouw 3 serie nog RWD? De 1 van mijn vader heeft FWD maar hij had nu al spijt dat hij er recent weer zomerbanden op had laten zetten ipv all season of winterbanden..ach..dan weet ik waar mijn koppigheid vandaan komt....en dan u wel gaan zoeken naar een set lichtmetaal met winterbanden..:)

Ik zag hier vooral veel mensen die problemen hadden om met hun EV weg te komen..zwaar weggezakt in de sneeuw en instant power..daar kunnen sommigen nog niet zo goed mee omgaan gezien het aantal mensen dat ik in het dorp naarstig hun EV zag uitgraven..

Ik had vooral last van ijs aan de binnenkant...maar jah..heb de astra afgelopen tijd ook nauwelijks gebruikt..:)
En gisteren enorme ijsklompen in de wielkasten die zelfs aanliepen.

Heel gaaf Jimmy!
Maar, gewoon bijhouden en onderhouden? De charme van zo'n Kever is toch juist ook een beetje (verder) customizen? :D
Ja er zal ook wel wat aan gecustomized en gedaan worden, maar ik wilde niet weer een project waar altijd wel wat aan te doen was. :giggle:

@gerwin, dat zijn vervelende typetjes op de weg, fijn dat alles verder goed is gegaan! Ik kan een beetje ruig ook wel waarderen, maar glad en strak toch meer :)

@Rob, ja geld kosten zal het zeker wel, dat is ook niet erg, blijft hobby en ik maak me geen illusie met een auto van ruim 60 jaar oud.

Bij ons is ook alle sneeuw en gladheid weg, gelukkig, gisteren nog wel wat gladde plekken op de parking bij de AH, maar inmiddels alles weg. Was zeker leuk, maar blij dat het weer normaal begaanbaar is.

Heeft jouw 3 serie nog RWD?

Zeker!
En zelfs optie 2T4, het M-Sport sperdifferentieel.
Ik heb echt nul last gehad van grip problemen met de winterbanden. Afgezien van de momenten dat ik het er om deed natuurlijk, maar ook op die momenten viel mij op hoeveel meer controle ik had.

Geloof me, ik ben echt niet zo'n held maar ik vind dit leuker én makkelijker spelen dan een FWD. Ook omdat je de ESP/TCS ipv volledig uit ook in "dynamisch" kan zetten dan laat hij precies genoeg toe om een bochtje te driften met een kleine sliphoek. Ook helemaal uit gaan dat overigens prima.

Ik zet de auto zelfs met een toefje extra gas al glijdend op de oprit. Mijn vriendin wist gisteren niet of ze nou boos moest worden of stiekem ook moest glimlachen. Mijn zoontje vind dat glibberen en glijden in elk geval wél geweldig, dat is belangrijker :)

Disclaimer: allemaal kleine spielerei op rustige, ruime overzichtelijke plekken die ik ken als mij broekzak.

Het onverwachte onderstuur op een rotonde gisterenmiddag vond ik spannender. Rotonde was helemaal droog, maar helemaal wit van de pekel dat, plus de temperatuur van -6, zorgde voor weinig grip blijkbaar.

Dat ik nu winterbanden heb is meer geluk dan wijsheid hoor. Kwam een tijdje terug voor weinig een erg net setje tegen met originele BMW velgen en ZGAN Pirelli winterbanden op een kwartiertje rijden. Op 20" Michelin Pilot Sports die achter 255 of 265 breed zijn was het een drama geweest. Maarja, hoe vaak heb je nou zoveel en zo lang sneeuw?

Dat is zeker een unicum, maar ik vond dat spelen met de 1 serie ook altijd erg leuk bij deze weersomstandigheden. :giggle: . Als het verantwoord gebeurd moet dat ook kunnen

Maarja, hoe vaak heb je nou zoveel en zo lang sneeuw?

Niet vaak nee naar ben toch heel blij dat we ze hebben als het wél zover is. Zeker voor mijn vrouw echt een must met haar werk. Had het idee dat haar all seasons zelfs meer grip hadden dan mijn winterbanden (waar het ook wel het laatste jaar is qua profiel).

Het zag er prachtig uit, maar mijn vrouw rijdt liever niet met dit weer. Ze moest ook weer vroeg de weg op.
Liep gisteren nog met de bodem van de Citigo tegen het ijs op, omdat de bandensporen platgereden waren (ijsbaan) en het midden nog hoge sneeuw (en dus ijs) lag.

Ik zag hier vooral veel mensen die problemen hadden om met hun EV weg te komen..zwaar weggezakt in de sneeuw en instant power..daar kunnen sommigen nog niet zo goed mee omgaan gezien het aantal mensen dat ik in het dorp naarstig hun EV zag uitgraven..
Mogguh allemaal,

Tsjah, vermogen wat direct los komt en dan het gewicht.....daar is een EV niet in het voordeel inderdaad. Wel bijzonder eigenlijk dat er geen sneeuwstand op een EV zit. (Al heeft de Astra automaat het ook niet).

@ Jimmy: Wat een autonieuws bij jullie thuis, en wat een leuke Kever. Ik snap helemaal dat je er voor gevallen bent, zo te zien heb je een prachtig exemplaar gevonden. Het heerlijke gepruttel van de motor is dan nog wel het mooiste aan die auto's.
De overbuurman van mijn ouders heeft een Rode Kever Cabrio (een karmann ofzo). Geweldige auto!

@ Fer: In de regel waren (met wat uitzondering bij die Friezen na) de wegen ook best goed begaanbaar. Een compliment voor alle mensen die 's nachts (en overdag) druk waren om de wegen begaanbaar te houden. Dankzij hun konden we door.

We zijn zondag nog naar Vrienden Amstel Live geweest. Wederom een geslaagd feestje!

@Ruud, het autonieuws gaat nu weer op een laag pitje hoor :) Karmann inderdaad,ook erg tof!
Er bestaan wel EV's met sneeuw stand volgens mij, ik heb het ergens gezien maar kan niet achterhalen waar.

VVAL altijd leuk, uitverkocht maar wel leuk! Komt vrijdag op Videoland volgens mij, altijd leuk om op te zetten.

Goede vriend van mij heeft vrijdag op zaterdag nacht een ongeluk gehad op de snelweg, lag een laag ijs op 1 punt op de weg en hij kon hem niet meer houden. Gelukkig zelf met de schrik uit de auto gekomen, maar de Kia is best gehavend. Weet niet of hij nog gefixt kan worden. Heel de weg nergens last van, en precies op zo een oprit/afrit kruising op de snelweg bij wisselen van rijbaan glad. Flink balen natuurlijk, maar blij dat ze zelf niets hebben.

Ik hoorde mijn collega over zijn Tesla model Y zeggen dat hij flink moest zoeken, maar wel een sneeuw stand had gevonden.

@Ruud, op de Veluwe en in Drenthe was het net zo slecht als in Friesland hoor. Alleen Friesland en noord Groningen hadden maandag nog een extra laag terwijl de rest van het land dooide.

Terug
Bovenaan