Maar heb al wel toegezegd dat als het is zoals het is dat ik hem wil overnemen. prijs zijn we ook over uit. Maar zodra alles 100% rond is, dan zal ik het wel delen.
Ow, dus je zou er nog onderuit kunnen, begrijp ik?
Heb je bij de inruil van de A2 expliciet aangegeven dat de auto onverklaarbaar kan uitvallen?
Het 'bezwaar' rechtstreeks aan de particulier verkopen kan ik mij enerzijds wel voorstellen, het is directe handel.. maar als je de op moment van verkopen jouw bekende zaken (vooraf) deelt, zit je toch wel safe, denk ik.
Via het handelskanaal van de inkopende partij zal de A2 t,z,t toch ook ergens bij een gebruiker/particulier terecht komen die dan dus met hetzelfde
dingetje te maken krijgt. Wie weet, vertoonde de auto dit gedrag zo nu en dan al bij degene waar jij 'm van gekocht hebt. Is tijdens de wintermaanden niet opgevallen, want weinig mee gereden.. Wél een hoop tijd en moeite én toch ook geld in gestopt om een leuke auto voor je wederhelft op de weg te zetten. Zonde dat het zo moet eindigen nu, lijkt mij.
Misschien tóch nog een keer moeite doen voor de A2? Naar mijn idee is het startpunt van de diagnose het raadplegen van de technische manuel/werkplaatshandboek van de A2 (of aanverwante, technisch gelijke VAG product) en achterhalen wanneer het stuurprogramma van het ABS/ESP systeem drie waarschuwingstonen moet geven. Dát is ergens bedacht maar waarvoor en in welke omstandigheid?
Als er daarvan een schema is.. zou je kunnen terugleiden naar de bron die dat schema in werking moet stellen.
Volgens mij kom je dan wel uit bij het testen met de oscilloscoop.
Als jouw VAG kennissen er moeite mee hebben zou je de vloggende wegenwachter eens (privé) kunnen benaderen, hij zit nog weleens verlegen om een video voor zijn eigen YT kanaal, begreep ik zo. Het kán een mooi zoekplaatje zijn én hij heeft een VAG verleden (Audi overall erbij aan..

).
Maar goed, dit is dan natuurlijk niet van vandaag op morgen opgelost.. da's de andere kant.. mócht het al lukken.
~~~~~~~~~~~~
Er komt nog een aanbieder van auto abonnementen aan, voor gebruikte auto's uit de handelsvoorraad van een deelnemende garagist.
(..) Wie kijkt op de website Oscar.nl ziet dat autobedrijven heel diverse auto’s verhuren. Bouwjaren variëren van 2013 tot 2023. Van Veen: “Vaak zijn het auto’s uit de handelsvoorraad. Die jonge occasions kun je ook prima verkopen. Toch kiezen onze partners ervoor om dat nog even uit te stellen. Ze zijn op zoek naar nieuwe verdienmodellen en door partner te worden van Oscar sorteer je voor op de deeleconomie: de verschuiving van bezit naar gebruik. Binnenkort lanceren wij ons abonnement voor gebruikte auto’s, hier hebben we zeer hoge verwachtingen van. (..)
Het is wel commerciële / marketing
praat natuurlijk én het shortlease tarief wat zij nu aanbieden vind ik nou niet echt goedkoop (30 euro per dag, zo ongeveer).. maar wie weet kan het wat zijn.. alhoewel het e.e.a. natuurlijk ook nog niet in kannen en kruiken is.. voordat je misschien kan rijden is het ook al herfst..
Anderhalf jaar na aanvang in Nederland heeft Oscar Autoverhuur zijn 100ste vestiging geopend.
autobranchesignalen.nl