Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Aanschafprijs van kleine auto's is wel even slikken, restwaarde blijft daarmee ook weer aardig goed. Vaste lasten zijn dan wel weer een lachertje.
Ik zou denk ik ook niet teveel naar leeftijd kijken. Veel van die kleine auto's maken maar weinig km's en zijn behoorlijk betrouwbaar.

Verschil in uitvoering is bij een nieuwere exemplaar ook verwaarloosbaar. Ik zie in in elk geval weinig/geen verschil tussen onze C1, een ouder exemplaar of een hagelnieuw exemplaar. Ja het ziet er anders uit, maar het blijft een goedkoop auto'tje waar weinig op zit.
Ik bedoel, je hoeft geen jong exemplaar te hebben omdat de navigatie beter is of de climate control beter werkt want dat zit er toch niet op :D

Met leeftijd en/of kilometers komt misschien wel wat meer onderhoud, maar dat valt bij die dingen ook best wel mee.

Nee daarom, maar we kijken meer naar een eurootje of 2000 mocht alles gaan zoals het gaat. En wat richard zegt, eigenlijk maakt leeftijd niet zo veel uit. Moet goedkoop zijn, airco en er moet gewoon netjes mee omgegaan zijn / technisch oke. Mocht na een jaar alles nog prima zijn dan kunnen we wel eens verder kijken. Zal wat zoeken worden maar met niet al te veel eisen moet er vast wel iets te vinden zijn tegen die tijd.

Met 'een paar jaar' bedoel ik ook een jaar of 10 B)
<https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/opel/m1892084638-opel-corsa-1-2-16v-enjoy-5-deurs-81-pk-airco-cruise-cpv-ele>

Of een PL contract overnemen: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/opel/m1893045043-overname-leasecontract-opel-corsa-1-2-turbo-gs-line-74kw>

330 voor een corsa is nog te overdenken. met een resterende looptijd van 1,5 jaar. Niet eens aan gedacht (tu)

Voor een oud tweedehandse ben je ook zo'n 200 p/m kwijt aan verzekering, belasting, afschrijving en onderhoud + pechhulp.

Maar man, wat voor beest is dit geweest
Duif. 100%; onze V40 zit ook al onder de lakschade door die dikke duivenflatsen.
De 206 heeft inmiddels deuken van vallende kastanjes.

Mooi zo'n grote kastanjeboom naast het huis maar de auto's zijn de dupe ;)

330 voor een corsa is nog te overdenken. met een resterende looptijd van 1,5 jaar. Niet eens aan gedacht thumbs up
Goed checken op schades en de aanbieder lekker zelf de administratiekosten laten betalen ;)

Voor een oud tweedehandse ben je ook zo'n 200 p/m kwijt aan verzekering, belasting, afschrijving en onderhoud + pechhulp.
Peugeotje 206! Valt het allemaal reuze mee :)

Zo'n 206 Ben je ook zo'n 150 tot 200 kwijt aan verzekering, belasting, beetje afschrijving en minimaal 50 euro aan onderhoud

Moest meteen denken aan reclame die ik gisteren langs zag komen van de ANWB.
Opel Corsa vanaf 299 per maand ( want veel kleinere/lagere kilometerbundels dan normaal, hier bijvoorbeeld 5000 per jaar ipv normaal al snel 15000 per jaar )
Wel 72 maanden dan. ( ANWB private lease )

Ander idee is misschien Toyota? Daar kan je na 1 jaar contract iedere maand gewoon opzeggen, betaal je iets van een tientje of 2 per maand extra voor maar dan ben je in ieder geval wel van dat contract af indien nodig/gewenst. Geen idee of andere merken dat ook hebben? Mij zou het die 2 tientjes extra per maand wel waard zijn om van contract af te kunnen komen denk ik. Liever 2 tientjes extra betalen wanneer je het je wel kan permitteren dan onnodig lang verplicht 300 per maand betalen wanneer het financieel misschien niet meer zo goed uitkomt.

60 maanden / 10.000 km per jaar heb je voor 269 Euro een instap Aygo, voor 307 een hele luxe Aygo of voor 329 een instap Yaris.

Ik durf te stellen dat onze C1 echt geen 200eu per maand kost.
MRB + verzekering +/- 40eu
Onderhoud komt gemiddeld de afgelopen jaren misschien op 20 á 30eu als ik heel ruim reken. Het ding heeft nooit wat en komt fluitend door de APK. Af en toe nieuwe olie en wat filtertjes (echt niet elk jaar), airco beurtje en dat is het. Vorig jaar nieuwe bandjes en remmen voor, maar dat was ook geen wereldschokkend bedrag.
Een dergelijke auto ga je natuurlijk niet keurig volgens het boekje onderhouden. Hij moet technisch goed zijn, met goede banden en remmen.

Afschrijving doe ik in dit geval niet aan, zijn gewoon "sunk costs" :D
Maar 100eu per maand zal het echt niet zijn.

Pechhulp hebben we niet voor de C1. Ding rijdt veelal hier in de omgeving, dan vinden we wel een oplossing als we ergens stranden.

Nu zou een maatje groter dan een C1 natuurlijk wel prettig zijn, maar twee kinderen passen heel prima op de achterbank. Enige nadeel is dat een standaard boodschappen krat een beetje wurmen is om in de kofferbak te zetten, ruimte is net te smal.

Zo'n 206 Ben je ook zo'n 150 tot 200 kwijt aan verzekering, belasting, beetje afschrijving en minimaal 50 euro aan onderhoud
Zo'n 100 euro per maand maximaal schat ik in voor onze 206cc.

Maar onze 206 1.6 houdt zich zeer kranig; tot nu toe nooit bijzonderheden op technisch gebied (een keer 200-300 gemiddeld per jaar) en de afschrijving is ook nihil geweest. (maarja, dat zijn de goede tijden)
Dus dan zijn de maandlasten gerekend over de afgelopen jaren ook laag.

Aygootje zal qua maandlasten vast nog een stukkie goedkoper zijn!

De V40 zit op zo'n 315 euro per maand ex brandstof.... mmm; misschien toch maar eens inruilen op een Aygo ;)

@Ascona: Ik heb nog wel een schitterend Upje in de aanbieding. De vrouw riep onlangs dat ze een Swift Sport 5-deurs leuk vindt :)

Geen idee nog hoor. Zelf zou ik hem ook zo willen inruilen op een mooie rode Up GTI. Maar ja, al snel een keer zo duur en dat wordt me wat te gortig.

Ik snap echt niet dat je in deze tijd gaat vastleggen met een PL voor meerdere jaren. Maar goed...koop dan gewoon een betrouwbaar japans bakje waar je zo weer vanaf kunt.

Ik ken natuurlijk niet de achtergrond van deze switch..maar zou toch andere keuzes maken.

Zou ik ook niet doen, afschrijving is in het kleine segment ook heel laag en dat geldt ook voor MRB, onderhoud en verzekering. Private lease is dan echt een stuk duurder. En heb je de middelen niet om iets recents aan te schaffen, ook met een wat ouder kleintje loop je maar weinig risico. Vaak simpele en beproefde techniek.
Ik den dat ons Upje afgelopen 4 jaar niets heeft afgeschreven als ik kijk waar ze voor worden aangeboden.

Mogguh,

Voor een kleine auto / laag maandbedrag zou ik het nog wel aandurven. Aan vaste lasten zit je al snel aan die € 200,-.
En meestal als je voor goedkoop gaat heb je ook meer onderhoudskosten, dat heb je met PL wel afgedekt.

Zoals Fer ook al schetste op FB, is de keuze voor een grotere leaser momenteel niet heel makkelijk. Prijzen lopen continu op, dus daarmee zowel de kosten voor werkgever als voor de werknemer die de bijtelling steeds meer ziet stijgen. Ik zit ook echt te kijken of het nog lonend is om een nieuwe leaser in de bijtelling te nemen. Voor 350-400 euro per maand kun je ook echt nog wel wat benzine verknappen. En welke keuze ik voor de Leaser ook maak, B moet er toch een andere auto om hebben......met één auto kunnen wij niet toe.

@Ascona: Ik heb nog wel een schitterend Upje in de aanbieding. De vrouw riep onlangs dat ze een Swift Sport 5-deurs leuk vindt smiling smiley

Nee die word echt te duur. Het 'probleem' is dat we dit jaar echt enorm veel geld hebben uitgegeven en niet ons laatste spaargeld aan een dure auto willen uitgeven en geen buffer meer hebben ondanks we gewoon prima verdienen en het wel weer aangevuld gaat worden wil ik gewoon een fatsoenlijke buffer altijd beschikbaar houden.

Ik ken natuurlijk niet de achtergrond van deze switch..maar zou toch andere keuzes maken.

De achtergrond laat zich wel raden natuurlijk en er is nog geen keuze gemaakt. Maar een PV leasecontract overnemen van particulier die nog een looptijd heeft van 1,5 jaar of iets voor bedragen van 300 euro is nog wel te overwegen als je na gaat dat een oudere auto al snel 200 kost. Voor 100 meer rij je zonder onverwachte kosten in een praktisch nieuwe auto die zuiniger is, veiliger terwijl je er niet lang meer aan vast zit. Maar goed, allemaal overwegingen. Een oud gebakje van 15 jaar oud voor een 1500 euro om een jaartje of 2 in rond te rijden is zeker ook een optie (zoiets wat marc laat zien) om vervolgens dan iets fatsoenlijks zelf aan te schaffen. Het scheelt dat B niet heel kieskeurig is qua auto.

Begrijpelijk Joost. Uiteindelijk komt de bodem van de spaarpot natuurlijk wel in zicht en dan is een pas op de plaats niet verkeerd. Toch komen er ook altijd weer onverwachte gebeurtenissen/kansen op je pad.

Private lease of een goedkoop bakkie, voor beide is wat te zeggen. Veel hangt ook af van persoonlijke voorkeur natuurlijk.
De vanafprijzen bij PL zijn altijd wel aanlokkelijk, maar is vaak gebaseerd op 6 jaar en slechts 5000km per jaar. Bij 300eu per maand is dat in 6 jaar tijd ook 21.600eu, oftewel 72 cent de kilometer. Vind ik een hoop geld voor een auto die meer stilstaat dan rijdt.

Een PL contract overnemen is zo gek dan nog niet. De limiet op de kilometers blijft (is natuurlijk tegen meerprijs wel te verhogen), maar je zit er dan in elk geval niet zo lang meer aan vast. Is wel lekker rijden zonder zorgen in een zo goed als nieuwe auto.

Een goedkoop auto'tje van een paar duizend schrijf niet/amper af. Heb je een keer flink pech qua onderhoud en kost het je 1000eu dan nog ben je flink goedkoper uit natuurlijk.

Hoe concreet is het inleveren van de Up aan de orde en op welke termijn?

De V40 zit op zo'n 315 euro per maand ex brandstof.... mmm; misschien toch maar eens inruilen op een Aygo winking smiley

Leuk zo'n diesel, gelukkig kun je goedkoop tanken............ ooh wacht :P:}

Ik zag nog een 300 euro voor nog 1,5 jaar resterend met 10.000 per jaar, dat is nog te overwegen. Het is meer dat ik het vervelend vind als je een bakje koopt en ze staat er een keer mee of ander gedoe.

Autootje van 1500 euro schrijft natuurlijk ook weinig af. B wil liefst wel airco en het moet klein zijn. Hoe het er uit ziet maakt haar ook nog niet eens zo gek veel uit. Wel 4 stoelen :} 3 deurs mag ook gezien ze zichzelf in en uit de gordels zetten al is er wel een voorkeur voor 5 deurs natuurlijk.

Hoe concreet is het inleveren van de Up aan de orde en op welke termijn?

99% zeker, de termijn is nog niet zeker dus daarom nog niet concreet aan het kijken. Maar ik denk dat per 1 januari er wat anders is gok ik zo. Maar kan ook zomaar zijn dat het pas in ergens in het voorjaar is. Beetje afhankelijk of ze er uit komen met de 2 dingen die nu lopen. Huidige werkgever wil graag dat ze nog blijft dus kan ook zomaar iets langer duren als dit niet wat word.

Getver..hier vanmiddag dikke kras op het voorscherm van de astra opgelopen. Moeder kwam met dochter haar zoontje ophalen die bij onze dochter te spelen was. De dochter ging op de oprit in een flits tussen muur en auto door en haalt met haar handrem zo dikke haal over het voorscherm.
Proberen weg te poetsen maar is echt te diep.
Zal even langs schadebedrijf om te checken wat het gaat kosten en dan maar kjken of we het via onze verzekeringen of direct met elkaar oplossen.

Mogguh

Zal even langs schadebedrijf om te checken wat het gaat kosten en dan maar kjken of we het via onze verzekeringen of direct met elkaar oplossen.
Vervelende situatie Rob, zeker met bekenden. Maar als het goed is zijn die mensen WA verzekerd voor dit soort zaken.

Toen ik 20 jaar geleden dagelijks naar school fietste ben ik tijdens het afdalen van een heuvel per ongeluk met mijn stuur tegen die van een kameraad gekomen. Gevolg was dat mijn kameraad met 30 km/h van zijn fiets stuiterde. Jas kapot, fiets forse schade. ....... alles netjes gedekt door onze WA-verzekeraar.

Balen Rob. Blijft toch altijd een risico, ik zet de Mini ook altijd erg krap aan 1 kant, zodat de loop/fietskant extra ruim is. K. houdt hier ook minder rekening mee.

@Joost, iets overnemen is inderdaad nog wel het overwegen waard, dan kan je ook direct kijken of het iets is voor de langere termijn.

@ Gerwin, ja met een diesel ben je momenteel helemaal niet blij :(.

Langere termijn private lease zie ik niet zitten. Ja als ik het aanbod van Berri had met de skoda dan had ik ook gelijk ja gezegd . Wil die ook wel overnemen :}

Maar ik koop liever zelf iets dan. Alleen heb dus nu geen zin om al het spaargeld op te maken aan een 2e auto die toch plots onverwachts nodig is. Kijk liever een jaar aan om wat meer te sparen (en hoe het zit met de baan) en dan iets te kopen.

Balen van die kras Rob :(

@Joost: ja die Citigo is echt top. We willen 'm einde contract ook wel overnemen maar ben bang dat het overnamebedrag dan nog veel te hoog is.

Nu een PL contract van een ander uitrijden (en dan nog een beetje korting pingelen, want diegene wil er toch graag af) is voor jullie heel geen gekke optie denk ik.

Gevaarlijk die kinderfietsjes. Zo heeft mijn broer vroeger met zijn handrem de zijkant van de nieuwe Baleno van mijn ouders voorzien van een mooie striping.
Ik zet de auto hier op de oprit ook altijd zoveel mogelijk aan de zijkant. Eigen kinderen weten zo langzamerhand wel dat ze niet op de oprit mogen fietsen, het zijn echter buurtkinderen die het gevaar vormen en dicht langs de auto fietsen of de fiets naast de auto zetten. Zal hier ook nog weleens weer fout gaan.

Gelukkig is zwart wel een prima kleur om te herstellen zonder dat je gelijk met kleurverschil komt te zitten. Zelfs een spotrepair zou nog weleens een optie kunnen zijn.

Balen Rob! Die dingen kan je helaas niet voor zijn.
Hopen dat het weer netjes opgelost wordt.

Maandag tikt de rooie Astra de 175.000 aan. Een soort van eindpunt hoewel ik er 3 maanden mee verder mag rijden. Best raar, die 5 jaar vlogen om.

Wat doen de brandstofprijzen (E5 / E10) in duitsland op dit moment, iemand een idee? Hoor vooral dat veel duitsers in Nederland tanken, maar dat zijn volgens mij met name diesel rijders.

Kom vrijdag in duitsland, ik kan hier tanken voor 1.85 (E10) maar als ik er toch kom misschien maar daar tanken, tegen die tijd is hij wel goed leeg dus als het daar duurder blijkt is nog meer wachten niet echt een optie :T gevoelsmatig is het verschil nihil.

Google geeft tegenwoordig ook prijzen bij tankstations weer. De JET in Gronau zit op dit moment op 1,91 voor Super 95 E5. E10 zit op 1,85. Diesel zit op 2,06.
CleverTanken is ook wel een goede app waarin je de prijzen van brandstof kan zien in Duitsland.

Hier zegt google niks over prijzen. of ik doe iets verkeerd.

1.85 voor E10 is dus exact het zelfde als ik hier in NL betaal

Bij mij staat het er gewoon bij.

Nu het toch over tanken gaat: ik tank altijd E5 maar waar de prijsverschillen eerst 8 cent waren zijn die nu opgelopen tot zo'n 20 a 25 cent. Wat tanken jullie? Ik denk er nu toch over om maar gewoon de E10 meuk te gaan tanken (niet met de Kever uiteraard).

Met de benz altijd E5 98. Maar dat komt omdat ik daar amper mee hoefde te tanken en juist veel korte stukjes en zo. Die brandstof blijft wat beter in die omstandigheden.

Nu met de opel gewoon E10, maar in duitsland wel E5 95.

Mogguh,

Met de cabrio normaal gesproken '95. Indien ik de bonnetjes kan declareren '98. :}
Overigens merk ik in rijden niet echt een verschil. Ik hoop altijd dat '98 / de luxe brandstoffen net wat schoner/beter zijn en dus een levensbehoud voor het motorblok zijn.
De Polo krijgt '95. Ik vind het verschil tussen E10 en E5 (in duitsland) verwaarloosbaar. Toen ik nog met de GTS reed merkte ik echt dat het verbruik bij E10 hoger lag als bij E5. Dat icm de bedenkingen van de gevolgen voor het motorblok bleef ik E5 tanken.

Ik heb de tank onlangs volgegooid met Esso 98 Supreme E5. BMW staat veel stil en rijdt sowieso niet heel veel. Meerkosten zijn dus beperkt. In theorie wat zuiniger en beter voor de motor dus heb het er wel voor over. Mits de benzineprijzen binnenkort niet weer door het dak gaan.
Over twee weken met de auto naar Berlijn, kan ik hem eindelijk eens gebruiken waar ie voor gebouwd is.

Hier gewoon E5. Voor mijn kilometers en rijstijl prima. Moderne auto's kunnen er ook prima tegen, dus verwacht geen grote problemen in de periode dat ik de auto in mijn bezit heb.

@ Rob, zuur zo'n kras. Hopelijk zonder al teveel gedoe onzichtbaar op te lossen (tu)

Afgelopen weekend even in een hagelnieuwe ** Caddy gezeten. Niet (mee)gereden, alleen even gezeten. Het is en blijft een bestelbusje, maar ik ging zitten en zat toch gelijk erg lekker. Armsteuntje, prima vol stuur, nette tellerwinkel, net touchscreen erin met navigatie maar ook Carplay/AA, veel aflegmogelijkheden. Wel veel goedkoper materiaalgebruik, maar echt niet meer zo erg als enkele jaren geleden.
Ik was oprecht positief verrast!

Volgens de berijder was de auto met slechts 75pk niet vooruit te fikken, maar eenmaal op snelheid is het een heerlijke cruiser.

Hier tank ik nu altijd E5 98. Ik heb echt het idee dat de auto er fijner en zuiniger op rijdt.

Zitten hier weer eens in de ziekenboeg. Zowel vrouwlief als onze zoon hebben beide Corona en zijn flink ziek. Gisteren voor mijn vrouw zelfs de dokter nog langs gehad omdat ze begon te ijlen en af en toe bijna weg viel. Werk staat nu even op laag pitje en moet er even volledig voor gezin en huishouden zijn.

Oei rob, alweer :( beterschap

Moet wel wennen aan de grote tank van de Insignia, je giet er zo voor 100 euro in. Lukte met de benz met zijn kleine tankje niet :}

Jullie zijn wel vaak aan de beurt Rob. Beterschap!

De meningen zijn dus verdeeld over E5 en E10. Ik ben er nog niet uit. Moet deze week tanken maar het verschil in brandstofprijs is nu echt wel fors. Misschien toch maar eens E10 proberen.

bij een oldtimer, een auto die veel stil staat of een performance auto absoluut E5 98. Maar gevoelsmatig is bij een normale reguliere moderne auto het verschil verwaarloosbaar. Even het plasebo effect daargelaten.

Ben wel benieuwd hoe het met de techniek zit, zoals ruud ook zei of adt het verschil gaat maken. zoals koolafzetting en andere zaken op de lange termijn. Maar daar is nog geen eenduidig antwoord op te geven in de praktijk. Denk wel dat daar wat te merken valt bij motoren die er gevoellig voor zijn

Ik vermoed dat E10 "schoner" verbrandt dan E5... een eigenschap van alcohol. De vervuiling komt vaak via cartergassen (motorolie) mee.

Volgens mij is vervuiling ook niet zozeer het probleem, maar met name oudere motoren die hebben leidingen, slangen en andere onderdelen niet goed tegen de ethanol kunnen. Dat problemen is eigenlijk bij de auto's van de afgelopen 10 á 15 jaar niet van toepassing.

Ik geloof er ook niet in dat een moderne auto binnen 100 of 200.000km serieuze onderhoudsproblemen krijgt omdat er altijd E10 in gegaan is.

Volgens mij is vervuiling ook niet zozeer het probleem, maar met name oudere motoren die hebben leidingen, slangen en andere onderdelen niet goed tegen de ethanol kunnen. Dat problemen is eigenlijk bij de auto's van de afgelopen 10 á 15 jaar niet van toepassing.

Ik geloof er ook niet in dat een moderne auto binnen 100 of 200.000km serieuze onderhoudsproblemen krijgt omdat er altijd E10 in gegaan is.

inderdaad,, maar E5 is in NL ook gelijk 98. En in geval van shell ook V-power. En dat kan mogelijk wel iets verschil maken met vervuiling.

Als er problemen met vervuiling zijn binnen 100 á 200.000km dan verwacht ik niet dat 98 daar veel verschil in gaat maken, dan is het wat mij betreft gewoon een ontwerpfout van het motorblok.

Ik denk dat vervuiling veroorzaakt door altijd maar weinig toeren te maken en vroeg op te schakelen maar wel 98 tanken kwalijker is dan normaal rijden, goed warm rijden, af en toe schoonbranden met een flink lange rit en E95 tanken.

Ik hoor wisselende verhalen. enige tijd geleden bij carrec was er ook een porsche cayenne. Die stond bekend om bepaalde problemen met de motor. deze beste man had er echter nog nooit last van gehad. Hij tankt altijd wel vanaf dag 1 euro 98 V-power. Hij durfde er geen harde conclusie aan te hangen maar mogelijk zat daar wel enig verband tussen.

En zo hoor ik wel vaker technische mensen dat 98 of premium brandstof beter is voor de techniek bij bepaalde motoren. Maar helemaal duidelijk is het allemaal niet. (oorzaak/gevolg)

Ach jah..ik drink ook de ene keer Grolsch, de andere keer Heineken en de andere keer HJ en mijn motortje draait ook nog als een zonnetje..;)

En om-en-om, zou dat wat zijn? Of raakt het motormanagement daar juist van in de war?
Denk dat het verschil in verbranding niet zo groot is, dat het motormanagement daar niet door van slag raakt. Wel vreemd, ik had na de vakantie dat het motormanagement-lampje in de Cabrio brandde. Dat is gereset door de garage, maar lampje brandde even later weer. Net op het moment dat ik besloot dat de garage er dan maar eens naar moet gaat kijken ging 't lampje vanzelf weer uit :S Of zou 't lampje doorgebrand zijn? :}

@ Rob: Aj, de ongemakken doen jullie huisje helaas met regelmaat aan. Respect dat je het zo kunt relativeren en 't maar accepteert zoals 't komt. Was het ijlen en wegvallen van D ook een symptoom van Corona? Ik hoor op het werk ook meer en meer gevallen, ook jongeren die er best ziek van zijn. Ik haal strax de prik iig wel als ie weer beschikbaar is. Onder het mom van "een paar afweerbloedlichamen erbij kan nooit kwaat".

Er zit een klopsensor op dus die regels gewoon het motormanagement op het octaangehalte, dus dat is geen enkel probleem. Je krijgt dan gewoon een soort van auto 96/97 in de auto :T

@ Rob: Aj, de ongemakken doen jullie huisje helaas met regelmaat aan. Respect dat je het zo kunt relativeren en 't maar accepteert zoals 't komt. Was het ijlen en wegvallen van D ook een symptoom van Corona? Ik hoor op het werk ook meer en meer gevallen, ook jongeren die er best ziek van zijn. Ik haal strax de prik iig wel als ie weer beschikbaar is. Onder het mom van "een paar afweerbloedlichamen erbij kan nooit kwaat".

Jah mijn vrouw is er wel gevoelig voor. Tijdens de zwangerschappen was ze erg ziek en nu wordt ze ook vaak zieker dan gemiddeld van een griepje of Corona. Maar het lijkt sinds vandaag eindelijk wat de goede kant op te gaan. Maar het is wel duidelijk dat ze de Corona op het werk heeft opgelopen gezien het tal collega's wat het nu ook heeft.
Maar deze Coronavariant is wat milder voor de longen maar uit zich meer in flink overgeven, flinke koorts en diarree. daarnaast had ze er ook nog een blaasontsteking bij.
Maar ook onze zoon was er flink ziek van. En hoor inderdaad vrij wel jongeren die er ook vrij ziek van zijn. Alleen nu minder de longen maar meer een forse griep.

Terug
Bovenaan