Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ach en toch vind ik gewicht altijd ook wel overrated hoor.

De Focus was zwaarder dan de Astra, maar de Focus stuurde toch wel lekkerder dan de Focus. Al werd dat ietwat onderuit gehaald door iets minder platte banden welke ook nog eens allseasons waren. Onder de Astra had ik 18" en zowel zomer als winterbanden. De BMW is een klap zwaarder dan de Focus, maar stuurt toch heel veel beter dan de Focus.

Toch heb ik geen van de auto's het gevoel gehad dat er teveel massa de bocht om moest. Ook niet in de auto's voor de Astra en Focus.

Nu is een Touareg van 2500kg wel andere koek natuurlijk, maar dergelijke auto's koop je ook niet voor het lichtvoetige stuurwerk natuurlijk :D

Het kan overigens altijd gekker. Op een ander forum waar ik wel eens lees zit iemand die zijn Lotus 3-Eleven met 925kg toch wat aan de zware kant vond. Tsja, vergeleken met zijn Ariel Atom van 612kg die hij daarvoor had snap ik dat wel ja :D

Ik ben misschien de enigste hier, maar ik vind de Astra in station versie alles behalve een mooie verschijning.
de Hatchback die vind ik nog best te pruimen, maar deze station.. Nee, niet mijn ding, de huidige vind ik een stuk mooier.

Hier in de wijk staat een witte J GTC OPC, heel dik ding, komt ook alleen buiten met mooi weer. Heeft een Grandland als dagelijkse auto.
Toch over het algemeen zien ik hem nog weleens rijden, maar ik weet er nog een paar te staan op mijn rout enaar het werk, dus dat zal het verschil net maken :).

Beest van een wagen maar qua rijdynamiek en luchtvering miste hij wel zijn vorige Mercedes C 350e hybrid.

de mercedes woog inderdaad ook bijna 1800kg. maar er zaten standaard al de performance remmen op met dubbele zuigers. En luchtvering wat het gewicht enorm verbloemd. En dan inderdaad nog het giga vermogen en koppel vanaf 0 toeren. Alleen als je hem echt loeihard de bochten in ging sturen merkte je wel dat hij dat niet fijn vond ondanks zelfs dat nog heel aardig ging in luchtvering op sport. Maar sowieso was de hele auto daar ook niet naar. Maar van het gewicht merkte je weinig van.

De opels in die tijd hadden gewoon last van best wat gewicht. maar dat werd alleen maar versterkt (ipv gecompenseerd) doordat de motor wat laat een beetje koppel kreeg waardoor het allemaal wat futloos aanvoelde. En inderdaad foutloos waren ze zeker ook niet.

Bij de astra K en Insignia B lees je veel minder. Bij de Insignia B (waar ik natuurlijk redelijk voor heb ingelezen) zijn veel zaken gerelateerd aan de diesels. Nox sensoren, roetfilter, versnellingsbakgezeur, motorstoringslampjes. Het komt allemaal wel eens voor maar vrijwel altijd bij de diesels. De 1.5 en 1.6 hoor je bijna niets over.

Wel opmerkelijk vind ik dat sommige bouten (bijvoorbeeld bij de deur) behoorlijk roestig zijn. Terwijl anderen op ongeveer de zelfde plek gewoon als nieuw ogen. staan echt heel lelijk en zeker voor een jonge auto. Denk gewoon een zwakke batch aan bouten. Kan verder geen kwaad maar het staat niet mooi. Ik zat een enkeling daar ook al een opmerking over had geplaatst. Een zien of ik er iets aan ga doen.

Ik ben wel enthousiast over de Astra, maar vind het een grote misser dat Opel er geen motor van pakweg 150pk in levert die ook nog trekvermogen heeft. Daardoor is hij voor mensen die er een aanhanger (of caravan) mee willen trekken al geen goede optie. En wereldwijd zullen er nog best wat lease-rijders zijn die er met hun autokeuze op letten, en daardoor niet voor een Opel kiezen maar voor een VAG, Ford of Renault product.

Ik las enkele pagina's terug nog dat de 1.2 in de gefacelifte Astra K niet probleemvrij is. Daar keek ik wel van op, ik meende dat dit een vrij probleemlos blok was. 8-)

Ik las enkele pagina's terug nog dat de 1.2 in de gefacelifte Astra K niet probleemvrij is. Daar keek ik wel van op, ik meende dat dit een vrij probleemlos blok was.

nee zeker niet....als ik het Astra K forum als graadmeter neem..er zijn al diversen die een compleet nieuwe 1.2 in hun nog vrij nieuwe Astra nodig hadden....
Daarnaast schijnen er problemen zijn dat als de motor flink belast wordt hij in de noodloop schiet. Hadden diverse mensen last van toen ze op vakantie de bergen in gingen. Schijnt nu ook terugroepactie voor te zijn en heeft met emissie-instellingen te maken.

Bij de astra K en Insignia B lees je veel minder. Bij de Insignia B (waar ik natuurlijk redelijk voor heb ingelezen) zijn veel zaken gerelateerd aan de diesels. Nox sensoren, roetfilter, versnellingsbakgezeur, motorstoringslampjes. Het komt allemaal wel eens voor maar vrijwel altijd bij de diesels. De 1.5 en 1.6 hoor je bijna niets over.

Relatief valt het mee maar toch nog wel wat problemen met bakken en koppeling-gerelateerde zaken.

Ik ben misschien de enigste hier, maar ik vind de Astra in station versie alles behalve een mooie verschijning.
de Hatchback die vind ik nog best te pruimen, maar deze station.. Nee, niet mijn ding, de huidige vind ik een stuk mooier.

Ik ben ook nog niet dol enthousiast hoor. Heb nog altijd het gevoel dat ik naar renders zitten te kijken ipv echte foto's, komt door de hoekige vormgeving. Moet hem eens goed in het echt bekijken voordat ik een mening heb.

rjthefrisian zei:
Ik las enkele pagina's terug nog dat de 1.2 in de gefacelifte Astra K niet probleemvrij is. Daar keek ik wel van op, ik meende dat dit een vrij probleemlos blok was.

nee zeker niet....als ik het Astra K forum als graadmeter neem..er zijn al diversen die een compleet nieuwe 1.2 in hun nog vrij nieuwe Astra nodig hadden....
Daarnaast schijnen er problemen zijn dat als de motor flink belast wordt hij in de noodloop schiet. Hadden diverse mensen last van toen ze op vakantie de bergen in gingen. Schijnt nu ook terugroepactie voor te zijn en heeft met emissie-instellingen te maken.

Relatief valt het mee maar toch nog wel wat problemen met bakken en koppeling-gerelateerde zaken.

Oeh, dat klinkt nog niet erg positief. Mag niet gebeuren (bij geen enkel merk) en zeker niet als je de motoren in veel modellen en bij verschillende merken gebruikt is de impact van een slechte betrouwbaarheid gigantisch.

Hoe zit het met de 1.4T dan? Ik heb ook lange tijd problemen gaat met het inhouden van de motor cq niet de volledige turbodruk. Is, zelfs met vervangen van de turbo, nooit helemaal opgelost.
Was ook een lastig fenomeen, want het probleem was er lang niet altijd, ik kon het niet reproduceren, geen zichtbare foutmeldingen of lampjes, maar ik had er op de snelweg vrijwel altijd vroeg of laat last van.

Hoe zit het met de 1.4T dan? Ik heb ook lange tijd problemen gaat met het inhouden van de motor cq niet de volledige turbodruk. Is, zelfs met vervangen van de turbo, nooit helemaal opgelost.
Was ook een lastig fenomeen, want het probleem was er lang niet altijd, ik kon het niet reproduceren, geen zichtbare foutmeldingen of lampjes, maar ik had er op de snelweg vrijwel altijd vroeg of laat last van.

Hoor ik weinig tot niets over..dat inhouden komt wel eens voor maar is vaak met chippen opgelost. Dat inhouden deed mijn vorige 1.4T in de J ook geregeld..

Nee, bij mij was het niet alleen maar inhouden.

Soms was er niets aan de hand. Soms merkt je gewoon dat als 1/2, 3/4 of volgas gaf (constant dus) dat hij ineens inhield. Alsof je van 3/4 terug ging naar 1/2. Dit bleef dan zo (ook al gaf je dan volgas om te compenseren) totdat je boven een bepaald toerental kwam (ergens tussen de 4.000 en 5.000rpm).
Warm of koud, lange of korte rit. Het deed zich compleet willekeurig voor.

De auto uitzetten en weer starten en het was weer weg, voor zolang het duurde. Op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee, dus dan maar zorgen dat je op de snelweg boven het toerental kwam. Ook haalde de auto gewoon zijn topsnelheid in dat soort situaties.

Naja, jullie zullen aan de hand van bovenstaande (vage) omschrijving ook wel snappen dat de dealer het niet kon vinden en dus ook niet kon oplossen. Paar keer nieuwe motor software erop en uiteindelijk een nieuwe turbo, maar het probleem bleef.
De auto reed verder prima en als het probleem er niet was had ik ook echt wel het idee dat de auto zijn vermogen leverde zoals het hoorde.

Het inhouden waar jij op doelt herken ik denk ik ook wel. Ik vond de auto nooit echt lekker uit de startblokken komen. Stoplicht sprintjes was de auto echt niet voor gemaakt, geeft ook niet want dat deed ik toch zo goed als nooit. De 1.4T is echt vlot, maar wel in het juiste toerengebied. Zeker in de 3e en 4e versnelling in het midden van de toeren ging hij er wel echt vandoor, inhalen op een 60 of 80 weg was altijd wel leuk. Even terugschakelen naar 3, gas er op, door naar 4 op precies het goede toerental en dan toch de rem maar weer aantikken ivm de snelheid :)
In de lagere toeren had de auto relatief weinig koppel en was het minder spectaculair.

Ik kan mij goed voorstellen dat bovenstaand met een chip een stuk beter wordt en dat de auto zijn vermogen/koppel veel eerder afgeeft, dat kan de 1.4T prima gebruiken.

De meeste auto's met kleinere cilinderinhoud komen nooit heel top weg. Als je gewoon een 2.0 hebt pakt het gewoon onderin wat mooier op. Even los van de elektromotor was de benz onderin ook net wat mooier wat met name komt door de wat grotere cilinderinhoud. De huidige 1.6 is een typisch modern direct ingespoten blokje. Geënt op zuinig rijden en echt vlot genoeg, zeker in toeren. Maar super smeuig en soepel zijn die huidige blokjes niet. Als je dan mijn BMW 325i er naast zet. Dat was echt een juweeltje qua motor.

Geen idee, maar wel de zelfde als de astra K 200pk.

En dat is echt een totaal ander blok qua rijden als de astra J en Insignia met 1.6T, die had echt een behoorlijk fors turbogat en die 180pk voelde je er ook niet aan af. Dit blokje is wel stuk prettiger maar het blijft gewoon een blokje met beperkte cilinderinhoud die niet te veel mag uitstoten/ verbruiken. Vermogen is verder wel prima natuurlijk en stuk beter dan de oude 1.6. Ik ben alleen verwend met de 2.0 in de benz en ook het 2.0T blokje in de laguna was wel wat smeuiger.

Mogguh!

Maandag t/m gisteren naar Neurenberg geweest vanwege een vakbeurs; erg interessant en goed, maar ook intensief en slopend.
Vandaag nog even werken en dan heerlijk weekend!

De 530e was een fijne metgezel; had 'm denk ik liever zonder het M-pakket gehad want in DLD op de autobahn wel iets stuiterig, maar verder een prima auto (tu)
In Neurenberg zelf erg weinig elektrische auto's; wel veel hybride. De elektrische auto's waren vaak voorzien van gele platen ;)

@ Astra Station: niet echt mijn smaak denk ik, ik vind de achterkant wat vreemd ogen op de foto's. Beetje hoog op de poten of de velgen te klein, kan er niet echt mijn vinger op leggen.
Maar goed; maar even kijken hoe de Astra er in het echt uitziet, heb 'm Duitsland alleen in een flits op de Autobahn gezien.

Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad? Voor ons na 3 weekenden op rij weg te zijn geweest lekker om weer eens thuis te zijn.
Vrijdagmiddag/avond en zaterdag zijn er thuis 2 airco-units geïnstalleerd, zodat we nu kunnen kiezen tussen verwarmen op CV of via de airco. Daarnaast kan B nu haar werkkamer op de 1e verdieping op temperatuur houden, zonder zo'n action kacheltje te moeten laten draaien. In de zomerperiode kunnen we het dan ook aangenaam houden thuis.

Bij de lokale autogarage (voormalig opel-dealer) stonden nu 5x Astra Hybrid Hatch in Business uitvoering. Om een indruk te krijgen van die uitvoering er ff wezen kijken.
Hij had ze in het zwart besteld, wat ik zelf erg jammer vind. Met de Zwarte vizor-grill, donker getinte ramen en overwegend zwarte velgen vind ik hem daarmee erg donker. Daarnaast zie je niks van de lijnen terug. Ik ben wat dat betreft echt fan van Rood/Blauw/Geel/Wit, daarmee komt hij beter uit de verf.

Verder vond ik hem er netjes uit zien. Leuke lichte bekleding in het interieur, wat het geheel iets contrast geeft tov het Pure-Panel.....wat ook veel zwarte vlakken betekend.
Wel viel me echt op dat de auto laag is. Nu is de Leaf echt hoog (beetje oude Peugeot 307 gevoel), maar dan is dit wel een heel contrast. Bij de ST is het dan ook goed kijken of die daklijn niet te laag voor B en mij is....zeker als je de kids uit de stoeltjes wilt halen. Daar gaan we tzt wel op letten.

De Up is ook iets hoger dan de Insignia (en benz en laguna) en ondanks het verschil niet groot is, merk je dat het inderdaad wel iets fijner is om de kinderen er in te zetten bij de Up dan in de insignia.

Wat wel zo is, die van ons klimmen er zelf in en de jongste van 2 moet ik alleen nog helpen met de gordels. Dus niet gelijk een groot probleem

Je wordt oud Ruud, het is tijd voor een SUV :D Model Y, is dat niet wat?

Die airco units klinkt wel interessant. De gasprijs word je niet vrolijk van nu...

De Clubman is ook laag, de 500 een stuk hoger., maar ik heb gene gehannes meer met kinderzitjes enzo :D Dat scheelt.

Ik heb de nieuwe Astra ik het rood zien rijden van 't weekend, was inderdaad een herkenbare verschijning en in rood, zag hij er goed uit.

Airco units is zo gek nog niet gedacht nee.

De Astra is ook flink laag maar ik vind het juist heerlijk. Hoe dichter bij de grond hoe beter. Daarom wil ik absoluut nog geen SUV.

Voor de kids is het minder maar boeie..ik ben de bestuurder van de auto en dan vind ik een lage zitpositie heerlijk.
Maar mijn vrouw vindt een hoge zit wel heerlijk en die heeft de C3 ook.

Je wordt oud Ruud, het is tijd voor een SUV big smile smiley Model Y, is dat niet wat?

Je bent aardig verliefd op dat ding, he..ik zie/hoor je er continu over..op aw, op sociale media....:}

Je wordt oud Ruud, het is tijd voor een SUV big smile smiley Model Y, is dat niet wat?

je hoeft toch niet gelijk voor schut te staan als je iets hoger wil zitten. Er zijn wel wat beter alternatieven.

Airco units is zo gek nog niet gedacht nee.

Mijn oom laat nu ook een huis bouwen, boven alleen paar airco units en verder niet. ook voor verwarmen. maar voor met name de kou er uit werkt het top en je hebt snel warmte. maar om de hele dag iets warm te stoken is het nog steeds niet goedkoop, zeker nu de stroomprijzen ook door het dak gaan. Beneden heeft hij dan ook gewoone (lage temperatuur) verwarming en nog wel een gasaansluiting

@Rob: ik ga er binnenkort eens mee rijden denk ik. Want ik ben er inderdaad erg benieuwd mee! Jammer dat het een Tesla is, maar verder... :D In de AW deze week een test tussen de Niro en Megane, maar voor dat geld heb je ook de Model Y instapper. Ik zou het dan wel weten. Als EV is een Tesla onverslaanbaar. En ze schijnen ook goed/dynamisch te rijden. Alleen die grote tablet voor je neus is wat mij betreft wat te rigoureus.

Ow en als je een lage auto wil, probeer eens een Smart Roadster. Man, daarbij zit je echt op de grond!

Zo'n model y niet-longrange kost dik 50K nog dacht ik helemaal kaal. met iets van 400km accu? Longrange iets van 65K

Zo'n Megane of niro waren inderdaad net zo duur, komen net zo ver, maar dat waren dan ook heel dik aangeklede versies. Zo'n E-nirco is iest van 42K, zo'n 8000 euro goedkoper dan een tesla model Y. Zo'n model Y is inderdaad wel iets groter maar qua specs verder doen ze weinig voor elkaar onder volgens mij.

waar hebben we het over jongens..42k tot 65k voor een auto....daar ga ik het niet eens over hebben...

Ow en als je een lage auto wil, probeer eens een Smart Roadster. Man, daarbij zit je echt op de grond!

Lijkt me heerlijk rijden...net als een Opel Speedster...licht, laag bij de grond..dat is pas echt autorijden ipv zo'n grote lompe, hoge en vreselijk zware EV.

Of deze.. linkhet is vloeken in de kerk maar die kleur blijf ik magistraal vinden..

Is heerlijk inderdaad, en ook nog betaalbaar @Rob. Althans in een Super 7 (kitcar), niet een Speedster, die worden alleen maar duruder helaas. Zo snel krijg ik het niet bij elkaar gespaard. :(

Autoprijzen gaan inderdaad nergens meer over

Je bent aardig verliefd op dat ding, he..ik zie/hoor je er continu over..op aw, op sociale media...
Och, denk dat iedereen die een nieuwe auto mag uitzoeken dat wel leuk vind. En ja, de Astra staat bij mij wel met stipt op 1...maar de werkgever moet er ook mee eens zijn.
Ik koop echter geen auto meer zonder er mee gereden te hebben, zoals ik met de Leaf wel heb gedaan. Daar heb ik mijn lering wel uit getrokken. Al ben ik er toen ook van uit gegaan om de Leaf met 2 jaar weer in te wisselen.

Je wordt oud Ruud, het is tijd voor een SUV
Haha gelukkig welB), mijn gewrichten zijn gewoon 10 jaar ouder als dat ik zelf ben. Dat merk ik wel :} Ik ben niet de kleinste en icm een gevoelige rug, kun je je lot maar beter accepteren en goed kijken waar je de komende 5 jaar in wilt rijden. Een SUV vind ik ook wel leuk, maar die hebben in de regel merkbaar minder bagageruimte als een station.

Die airco units klinkt wel interessant. De gasprijs word je niet vrolijk van nu...
Het voordeel is dat je icm zonnepanelen en middelen dan betaalbaar kunt verwarmen. Terugleveren levert 5 cent kw/g op. Dat is gewoon erg weinig.
Als ik daarvoor mijn huis kan verwarmen ben ik veel goedkoper uit als op gas. Heb je geen eigen stroomopwekking, dan moet je wel goed doorrekenen of het uit kan.
Ik verwacht dat de stroomprijzen sneller en verder gaan stijgen als de gasprijs.

Och, denk dat iedereen die een nieuwe auto mag uitzoeken dat wel leuk vind. En ja, de Astra staat bij mij wel met stipt op 1...maar de werkgever moet er ook mee eens zijn.
Ik koop echter geen auto meer zonder er mee gereden te hebben, zoals ik met de Leaf wel heb gedaan. Daar heb ik mijn lering wel uit getrokken. Al ben ik er toen ook van uit gegaan om de Leaf met 2 jaar weer in te wisselen.

Ik doelde met mijn opmerking meer op Barri met zijn model Y....niet op jouw met de Astra..:)

Maar wanneer is de verwachting dat de ST nu in de showroom staat?

Rob die een ** **** deelt, het moet niet gekker worden! :D
Maar zo'n R is wel dik ja. Heb eens die gele R gereden, de RP608G. Die stond een jaartje terug nog te koop met een stevige schade, maar een paar weken terug kwam ik 'm weer tegen op de weg! Dit exemplaar had een Akrapovic uitlaat, dat was wel mooi.
Lapiz blue is de kleur die jij deelt, dat staat ook mooi inderdaad.

@Ruud: ja, je rijdt al echt lang met de Leaf! Bijna langer dan met de GTS? ;)

@autoprijzen: een EV van 50k tikt ook aardig bij in de bijtelling. Ik krijg geen leaser, maar heb er met zulke autoprijzen ook niet echt behoefte aan.

Ik hoef ook nog niet echt aan de hoge auto. De 4GC is wel echt heel erg laag, ik zit zelfs niet op de laagste stand :D
Laatst in de X3 van mijn zwager gereden, maar dat is mij echt veel te hoog.

De volgende mag best een 5-serie Touring of A6 Avant zijn, die zijn ook al iets hoger tov van de 4GC. Maar goed, met de huidige autoprijzen gaat dat toch eerst nog niet gebeuren. Plus dat we vanochtend net de sleutels van onze nieuwe woning opgehaald hebben. Hoeft niet veel aan te gebeuren, maar kost toch altijd weer geld :)

Rob die een ** **** deelt, het moet niet gekker worden! big smile smiley

Ik moest ook even 3x kijken inderdaad *-)

Plus dat we vanochtend net de sleutels van onze nieuwe woning opgehaald hebben. Hoeft niet veel aan te gebeuren, maar kost toch altijd weer geld

Heb even gemist volgesn mij dat je ook daadwerkelijk iets anders had gekocht. Nog wel zelfde plaats? Nog groter? Die andere woning was ook al wel heel erg gaaf vond ik

Heb er hier ook niet heel veel over verteld :)

We waren ook niet op zoek, maar hadden wel wat wensen voor een andere woning. Toen kwam er ineens een woning te koop die helemaal aan de wensen voldeed, toch maar even kijken om te bepalen wat we wel/niet wilden. Tsja, toen waren we toch iets enthousiaster dan gedacht.
Overleg met de eigen makelaar, bod gedaan, bod geaccepteerd, beetje klussen in de eigen woning, eigen woning in de verkoop, op vakantie, op vakantie bod geaccepteerd en nu na de vakantie overdracht van onze nieuwe woning.

Woning is niet echt groter, wel anders. Wel een kleinere kavel, maar dat was in ons geval één van de pre's. En in in dezelfde plaats inderdaad, dat was eigenlijk wel een must.
We hebben eerder dit jaar ook overwogen om bij een veel grotere woning te gaan kijken, vooral omdat we het huis an sich en de plek erg mooi vinden maar hebben dat niet gedaan vanwege de grote. Grappig genoeg wonen we daar nu wel twee huizen naast :D

Gefeliciteerd! Hoe lang heb je op je huidige adres gewoon? Paar jaar toch maar?
Ik heb hier in het dorp enkele huizen waar ik wel zou willen wonen, maar ben bang dat die zo'n 2 ton boven budget liggen...

Bijna 4 jaar, dus niet heel lang nee. Dit wordt mijn 3e woning in 6,5 jaar tijd *-)

Oh en ik ben aan mijn zesde auto in diezelfde periode bezig :}
Dan tel ik de voorloop auto's die ik slechts enkele maanden heb gehad ook mee, die heb ik immers wel in bezit gehad.

Het loopt zoals het loopt :)

Dus toch..ouwe boef...:}

Gefeliciteerd!

Toch nog vier jaar..had ik niet verwacht..maar jah..jullie zoon is/wordt ook alweer 2..net zoals die van ons a.s. vrijdag..

Gefeliciteerd, mooi hoor.

Toevallig een collega, mijn leeftijd die wil ook kleiner wonen. Hij is het onderhoud toch wel een beetje zat van het enorme perceel. Nu had hij wel een jochie van 12 die eens in de 2 weken kwam gras maaien en beetje onderhoud maar nog steeds moest dat op de aanhanger naar de vuilstort en ander gedoe. Nu heeft hij een iets kleiner huis en iets kleiner perceel. Nog wel vrijstaand maar niet meer mega veel tuin.

maar iets meer grond zou ik wel willen. En een garage voor 2 auto's :} Maar B is niet te porren voor zoiets. Maar onze plaats is ook duur, staat amper wat te koop en eigenlijk is onze plek top en huis groot zat en na onze verbouwing ook weer grotendeels naar wens. Alleen die garage waar een hobbyauto in kan en oprit mis ik dan wel.

Gefeliciteerd Richard, altijd mooi als je wensen kunt vervullen. :-D

Ik heb wel het idee dat het aanbod van woningen nu weer iets toe neemt. Vraag is alleen wie het straks nog kan betalen.
Nu de energiekosten een steeds grotere hap uit het besteedbaar budget nemen en de hypotheekrente stijgt konden prijzen ook wel snel weer meer gaan normaliseren.

Oeis @ Berry, Dan heb je of een hele hele lage hypotheek, of een hele hele hoge energie rekening.

Hoor net dat een vriend van mij ook Insignia Tourer heeft gekocht.
Een 1.5 turbo automaat uit 2017.. Van het weekend eens even gaan kijken.

Hoor net dat een vriend van mij ook Insignia Tourer heeft gekocht.
Een 1.5 turbo automaat uit 2017.. Van het weekend eens even gaan kijken.

Top ding hoor :} iets groter dan de clubman, dat wel

:O

Hier zijn de energiekosten nog niet eens 1/3 van wat de hypotheek kost. Als die net zo hoog worden als de hypotheek dan word ik toch wel droevig

Midje!

@ Richard: Oh, wat goed man! Je had het er wel een keer over dat je ging kijken maar dat was misschien dan een andere woning. Leuk dat je iets hebt gevonden wat je nog meer aanstaat dan de huidige woning. Ben wel erg benieuwd; misschien via PB een fotootje? :)

Toevallig een collega, mijn leeftijd die wil ook kleiner wonen. Hij is het onderhoud toch wel een beetje zat van het enorme perceel.
Dat snap ik wel! Wij zochten eerst ook naar wat meer grond maar hoe vaker ik die grote tuinen zag hoe meer ik zoiets had van: nèè, niks voor mij!

Iedereen dacht dat wij qua nieuwe woning ook iets groters hadden gevonden, maar in tegendeel; stuk kleiner! Perceel wel groter maar niet té groot (350m2) dus ben er meer dan tevreden over. Woning had wel iets meer ruimte mogen hebben, maar ja: je kunt niet alles hebben. (locatie locatie....) Dan de garage maar een keer verbouwen of uitbreiden ;)

Gas en stroom kost anderhalf keer wat m'n hypotheek kost... eye rolling smiley
Lage hypotheek of hoge energierekening? ;) bij mij zit ie op 1/3 van de hypotheeklasten ongeveer

Lekker, in een groene boomrijke buurt. Lekker groen in de omgeving. Vogeltjes

Maar man, wat voor beest is dit geweest *-) Ik zet de auto hier voor de deur neer, niets. 10 minuten later appt de buurman dit;
52402657473_f124c67971_k.jpg

Nee reigers hebben we hier bijna niet, meeuwen ook niet.

vooral veel kleine vogels. Maar denk dat dit een van die weinige houtduiven zijn die hier soms zit. Heb het al weggehaald

Sanoma zei:
Lage hypotheek of hoge energierekening? ;)
Combinatie van beide denk ik.

Groot perceel of groot huis is ook niet alles. Als het beide maar goed ingedeeld is :)
Net trouwens even bij mn dit weekend geboren neefje wezen kijken. Leuk hoor!

Man, dat is toch altijd balen als die ()&$)@* vogels weer overvliegen, mooi dat je er op tijd bij was, anders heb je van die smerige plekken in je lak. Dat gaat snel tegenwoordig bij de huidige lakken.

Hier zitten we ook op 1/3 van de Hypotheek, maar dat is ook meer dan hoog genoeg.

Ons huis is eigenlijk ok net wat groot voor ons 3én. Niet beneden, maar zeker boven. In 2 grote kamers ingedeelde zolder en 3 slaapkamers op de 1e verdieping, maargoed :)
De garage daarentegen had wat groter mogen zijn :)

@Joost, ja de kofferbak zal wel een stuk groter zijn, ze hadden een C4 Grandpicasso dus waren ook wel gewend aan veel ruimte.
De Clubman volstaat bij ons nogsteeds meer dan prima!
De 500 gaan we binnenkort even mee terug, ik heb een lekke schokdemper, die worden beiden vervangen.

Misschien gaat de Up ook het veld ruimen. Dit jaar nog. Door vrij recente ontwikkelingen komt er iets prive's voor terug. Timing is niet heel handig gezien ik net wat geld heb bijgelegd voor de Insignia, verbouwingen zijn geweest en nog wel wat spaargeld achter de hand willen houden.

Dus word gewoon een klein goedkoop ding mocht alles gaan zoals het gaat. Veel km worden er toch niet mee gemaakt dan. tegen die tijd maar eens marktplaats afstruinen.

Private lease ga ik nog bekijken, maar vind het best duur, zefls die kleintjes heb je niet meer voor weinig, en wil niet lang aan een bepaald contract vast zitten.

Private lease heeft de gloriejaren wel gehad denk ik.
Als ie weinig gebruikt wordt is een nette Corsa van een paar jaar oud ook heel geen gek idee.

Heeft de vrouw een andere baan dichterbij..B)

Ik heb toevallig vant weekend even gesneupt naar wat opvolgers voor de C3.
Ik schrok me echt wat die kleine gebakjes nog kosten. Corsa's of Karls zijn bijvoorbeeld best nog prijzig als je een beetje redelijke km stand wil.

PV lease zou ik in deze tijd al helemaal niet meer aan beginnen. Je wil je toch niet vastleggen aan zo'n enorme extra maandlast met de alsmaar stijgende lasten.

Inderdad, PL moet je niet willen. Nog meer financiele verplichtingen, die zou ik tot een minimum beperken.
Er zijn genoeg leuke wagentjes van 2012 en nieuwer die prima mee kunnen. de prijzen zijn alleen echt niet mals..

rjthefrisian zei:
PV lease zou ik in deze tijd al helemaal niet meer aan beginnen. Je wil je toch niet vastleggen aan zo'n enorme extra maandlast met de alsmaar stijgende lasten.

Voordeel is dat de prijs de leaseperiode gelijk blijft, dus buitengewoon goed te budgetteren. Geen inflatie etc. Alleen de prijs van de brandstof is een variabele. Als je dit op een privé auto loslaat zit je nog aan meer variabelen, die veel negatiever uit kunnen vallen. Maar momenteel stijgen alle prijzen, dus ook die van de lease.

Als ie weinig gebruikt wordt is een nette Corsa van een paar jaar oud ook heel geen gek idee.

Een corsa van een paar jaar oud is echt niet te betalen. Zeker niet als je op zoek bent naar iets goedkoops.

Voordeel is dat de prijs de leaseperiode gelijk blijft, dus buitengewoon goed te budgetteren. Geen inflatie etc. Alleen de prijs van de brandstof is een variabele. Als je dit op een privé auto loslaat zit je nog aan meer variabelen, die veel negatiever uit kunnen vallen. Maar momenteel stijgen alle prijzen, dus ook die van de lease.

inderdaad, dat. Dus ga het wel narekenen en voorwaarden bekijken. Maar ben wel vooringenomen dat ik er zeker geen fan van ben

Terug
Bovenaan