Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Joost, voor dat laatste zou ik ook bang zijn.. je rijdt misschien niet super veel maar een grote auto, met straks 150K +, in deze toch al dure tijden..

Wat wordt de MRB voor de Benz straks tov. de Insignia?

Jah..daarnaast is het een zware jongen en zal ook wel een flinke slok lusten met dit gewicht en vermogen.

Maar jah..je gaf vaker aan dat je niet zoveel kms maakt.

Corsa 20SEH zei:
@Joost, voor dat laatste zou ik ook bang zijn.. je rijdt misschien niet super veel maar een grote auto, met straks 150K +, in deze toch al dure tijden..

Wat wordt de MRB voor de Benz straks tov. de Insignia?

De Mercedes weegt 1800 kg. In de belasting straks een duurder dan de insignia. Die weegt nog geen 1600 dacht ik in deze uitvoering.

Verbruik is lastig meten omdat de Mercedes sterk afhankelijk is hoe je plugt. Zonder pluggen (maar nog wel hybrid) haal je 1 op 15. Bij de insignia geven ze gemiddeld verbruik aan van 1 op 12.

Ik maak ongeveer 10.000 per jaar max. Het is meer de afschrijving die hoog is denk ik.

Jah oke..je vergelijkt het met de merc op normaal tarief...
Je kunt het natuurlijk ook vergelijken met je huidige kosten voor de merc...dan ga je met de insignia dus een stukkie omhoog qua wegenbelasting als qua brandstof...:)
Dat zou ik zelf best lastig vinden..
Maar goed..voor de weinige kilometers die jij maakt is dat te overzien.

Mooie Insignia heb je op het oog AsconaGT. Maar wat je zelf ook al aangeeft, afschrijving zal nog wel fors zijn komende jaren. Ik vind hem teveel km’s hebben en 4x4 lijkt me ook minder handig. Altijd 4 banden tegelijk vervangen denk ik (bij BMW Xdrive is dat ook), hoger verbruik. Grote zware en luxe Opels zijn nooit echt populair geweest.

Voor hetzelfde geld koop je ook een jongere 1.5T met veel minder km’s. 165pk zou ik voor mezelf voldoende vinden en als ie AGR-stoelen heeft en een paar opties zou ik a; tevreden zijn. Aan de buitenkant zie je het er ook niet vanaf. De traditionele Opel koper is volgens mij ook redelijk pragmatisch. Moet gewoon een degelijke nette auto zijn.

Ik zou me best kunnen voorstellen dat je de Benz inruilt op een jong exemplaar met weinig km’s, maar in dit geval ga je er in geen geval op vooruit. Als je echt flink goedkoper uit wilt zijn lijkt me dit niet de auto.

Kristian2 zei:
Mooie Insignia

Deze is een stuk duurder, maar wel een bijzonder ding zo in deze kleur. Ziet er ook als nieuw uit en Volausstattung. Zou ik wel in willen rijden.

Als je budget iets zou verhogen vergeleken met die 24k kan je beter voor de 1.6 met 200 pk gaan vanaf 2019 ofzo ( na de facelift ) Dan heb je erg veel keus, zullen ook minder snel afschrijven denk ik.

rjthefrisian zei:
Jah oke..je vergelijkt het met de merc op normaal tarief...
Je kunt het natuurlijk ook vergelijken met je huidige kosten voor de merc...dan ga je met de insignia dus een stukkie omhoog qua wegenbelasting als qua brandstof...:)
Dat zou ik zelf best lastig vinden..
Maar goed..voor de weinige kilometers die jij maakt is dat te overzien.

Wat ik nu voor de benz betaal is een lachertje. Heb nog nooit zo'n goedkope auto gehad qua lasten. Wegenbelasting is heel laag en kan zo'n 15km op onze zonnestroom rijden. Afschrijving tot op heden 0. Elke auto die ik weer ga kopen gaat duur zijn. Wegenbelasting zit ik wat minder mee omdat de insignia relatief licht is, brandstofverbruik ook omdat ik maar weinig rij. Zeker korte stukjes. Maar het is onder aan de streep altijd duurder en zeker qua afschrijving.

Lastige is dat ik weet dat de Benz ook duur gaat worden. Sowieso wegenbelasting maar ook afschrijving. De vraag is een beetje wanneer. Wat is het goede moment

Klopt, maar ga sowieso geen budgetten verhogen. Wilde eigenlijk nu geen andere auto. Heb het geld wel hoor maar het is dat ik nu veel voor de Benz krijg en een insignia tegen kom in een fraaie kleur en uitvoering. Als dit het niet word, dan wacht ik gewoon

AsconaGT zei:
Klopt, goedkopere insignia's hebben astra dash, prima, maar vind het half digitale wel veel mooier en zit bij luxere versies al wel vaak standaard op

Zojuist mijn oud collega na lange tijd gesproken waar ik altijd veel en goed mee heb samen gewerkt. Was erg fijn hem weer eens te spreken. Hij kan het hele systeem zoeken, ook onderhoud en dergelijke. ok in duitlands (is duitse auto).Hij is nu nog steeds werkzaam bij een opel dealer.

Maar hij heeft alle beurtjes bij de opel dealer gehad, nooit iets geclaimt op garantie. Laatst bekende km stand was bij 134.000, dus dan klopt de km stand van deze NL insignia ook gewoon.

Kwaliteit zei hij dat er zelden problemen waren met deze auto (met als kanttekening dat ze ook weinig zijn verkocht), hij haalde wel het gaspedaal aan als gevoellig puntje. Toen zag hij das het gaspedaal tot 5 jaar bij klachten altijd onder garantie word vervangen ongeacht de km stand. Deze insignia word in oktober 5. Dus hij zei, mocht de koop door aan; dan moet je maar even langs komen om te kijken of jij klachten hebt..... ;)
Moet ik me al weer zorgen gaan maken over het gaspedaal? Wat zijn de voortekenen dat die stuk gaat? Die van mij is net 5 jaar geworden...

Bizar genoeg zijn verreweg de meesten die ik nu zie een Hatchback i.p.v. de station.
In 2019 en 2020 zijn er wel redelijk wat op de weg gekomen dus over pak hem beet een jaar zal aanbod wel beter zijn denk ik, dan is er ook nog wat afschrijving vanaf en dan koop je deze ook voor die 25k. Wel minder zwaar en zuiniger dan de 2.0 met 4x4.

De versies nog van voor de facelift hebben hier de 1.6 met 200 pk :
Insignia GS 1.6 Turbo

Insignia Station 1.6 Turbo

En deze met gigantisch grote Irmsher velgen ( is al vaker langsgekomen )

Na de facelift hebben ze de 2.0 met 200 pk.
En weer een hatchback

En een blauwe

Eigenlijk wil je dus echt die van na de facelift hebben met de 2.0.

Mooie exemplaren hoor, Grand sports worden inderdaad veel aangeboden in fraaie uitvoeringen. Maar die wil ik niet ik wil echt een station hebben.

En die die prijzen van er 30k en hoger is mooi hoor, maar ook heel veel boven budget. Ik kijk meer naar 22k - 24k als max. Facelifts zijn absoluut niet in beeld.

Mijn collega noemde het een van de weinige kwaaltjes. En blijkbaar heeft Opel er ook 5 jaar garantie op. Geen idee of dat ook voor de diesels geld.

En die die prijzen van er 30k en hoger is mooi hoor, maar ook heel veel boven budget. Ik kijk meer naar 22k - 24k als max. Facelifts zijn absoluut niet in beeld.

Daarom had ik het ook over een jaar van nu. Die 2020 versies die nu 30-35k kosten koop je over een jaar voor 25k.

Oef, even rekensommetje van de BPM gemaakt voor die GSi :

BPM totaal € 25.373

BPM inclusief 67,250% leeftijdskorting € 8.310

Dus nog even dik 8 mille BPM aftikken.

Barri zei:
Zo'n hatchback vind ik ook een erg mooi model, mooier dan de wagon!

Ja absoluut, heb sowieso helemaal niks met stationwagens, zijn er echt maar heel erg weinig waarbij ik de station "mooier" vindt dan de hatch of de sedan.

Nog een paar dikkerds, vooral gekozen vanwege de kleurtjes

Een GSi in spetteren lichtblauw ( jammer van de velgen )
5e92ea19-1c3a-4531-81a9-31202ca3a77d

Een heel erg dik uitgeruste 1.5 in datzelfde blauw ( Exclusive kleur )
3d98d816-a871-4e50-87c5-22f3a4feb105

Een hup holland hup Insignia
14f36235-b575-4f37-803a-af4dbc532933

En een "normale" donkerblauwe.
9c231165-e287-4b3f-8b40-6f15282309d7

Ik heb niet veel connecties die mij daar echt mee kunnen helpen. Niet dat het moeilijk is overigens want heb het inderdaad vaker gedaan. Heb er uiteraard gekeken;

De reden laat je eigen al zien. Zo'n gsi is leuk maar daar komt nog 8000 bpm overheen. Keuringskosten, heen en weer rijden. Zeg maar 10k bovenop. Dat gaat hem niet worden.

Die donker rode lijkt wel een beetje op die NL versie alleen 30k minder gelopen maar kost ook 23000 in Duitsland. Daar komt ook zo nog een 7000 euro bij aan bpm, keuringskosten en er naar toe rijden, dag kenteken aanvragen. Geen afleverbeurt want bij particulier en geen inruil mogelijk. Die kost op NL platen ook gewoon 30k bij elkaar. Serieus geld dus. In Duitsland zijn de auto's ook echt heel duur geworden

25k is volgend jaar nog steeds te boven budget eigenlijk. Overigens denk ik dat je de stations echt niet al gaat vinden voor dat geldt laat staat een leuke uitvoering

Ja die BPM voor die 2.0 - 260 pk 4x4 versies ontloopt elkaar niet veel, dan kan je echt beter op zoek naar de 1.6 met 200 pk, dat zal echt heel veel schelen in de BPM!

Total Loss zei:
Ja die BPM voor die 2.0 - 260 pk 4x4 versies ontloopt elkaar niet veel, dan kan je echt beter op zoek naar de 1.6 met 200 pk, dat zal echt heel veel schelen in de BPM!

Zeker. Heb ook het liefst de 1.6 200pk. Maar de 1.6T is maar heel kort geleverd dus al heel moeilik te vinden naar mijn wens. De prijzen in Duitsland zijn gewoon NL prijzen. BPM van een 1.6T 200pk met automaat is nog 3500 euro. Dan loont het niet om in Duitsland te shoppen. Hoogstens omdat er meer keus is als je iets heel specifieke zoekt. Voor 24k op NL platen in leuke uitvoering met niet al te veel km ga je niet vinden. Op mobile moet je dan op max 20k zoeken. Als bpm en overige kosten er bij komen. Ga je niet vinden.

Ik heb er ook gekeken maar Duitsland is ook heel duur geworden qua occasions. Viel echt tegen.

Ik zie ook amper de 1.6 met 200 pk in Duitsland, iedereen ging daar natuurlijk gewoon voor de 2.0 inderdaad.
Staan wel wat leuke opties meer onderin je budget maar echt heel veel keus is er inderdaad niet en zo erg goedkoop is het ook niet met die BPM er nog bij.

Die conclusie had ik ook getrokken. In dat daglicht valt de groene insignia wel weer reuze mee qua prijs. Maarja, het is ook niet naast de deur om even te kijken om hun even naar mijn auto te kijken en ik naar hun auto om te kijken of hij inderdaad echt zo mooi is als ze zeggen.

AsconaGT zei:
Die conclusie had ik ook getrokken. In dat daglicht valt de groene insignia wel weer reuze mee qua prijs. Maarja, het is ook niet naast de deur om even te kijken om hun even naar mijn auto te kijken en ik naar hun auto om te kijken of hij inderdaad echt zo mooi is als ze zeggen.

Gewoon een keertje extra naar je schoonfamilie? ;)

Gewoon een keertje extra naar je schoonfamilie?

Was er net 3 weken geleden geweest :} maar als ik die kan op ga zal ik wel het e.e.a. combineren idd

Kan ook gewoon bij jou langs *-) is ook dichtbij

Het is meer dat het gewoon veel tijd kost. Weekenden met kinderen en zwemles en andere zaken is gewoon bij ons aardig vol bij ons. Voor een uurtje kan ik nog wel een keer de buurtjes vragen of zo maar niet voor een zowat hele dag. Ik hoef ze zeker niet mee te nemen. Enige optie is dan dagje vrij nemen dan doordeweeks.

@Joost, dat hadden wij ook.. Weekenden zijn vol, toen we naar de Mini en ook de Fiat 500 gingen kijken heb ik gewoon een dag vrij genomen, 1x voor niets helaas die Mini bleek niets te zijn, maar geeft wel meer rust.
Dat was overigens wel na uitgebreide info van de verkopers en met doel om de auto te kopen, niet om zo maar even te gaan kijken.

Onze oude 1 serie staat te koop bij het bedrijf dat hem bij ons heeft opgehaald. Blijft toch mooi he! Ze hebben hem wel heel mooi gepoetst en op de foto gezet. Uiteraard voor 16 jaar oud heeft hij ook wat "plekjes".

Oude 1 serie

16 jaar oud alweer..weet nog heel goed dat ik met mijn pa als een van de eersten konden proefrijden in deze 1 serie als mogelijke auto voor hem. Het werd hem niet omdat de auto vooral achterin erg krap was en ook stevig aan de prijs was.

Maar deze ziet er nog keurig uit!

Ben mijn tweede werkdag na de vakantie alweer thuis gebleven. Gistermiddag begon opeens enorme buikloop en hield zojuist eigenlijk pas op. Verder niet echt klachten alleen nu zo slap als een dweil en vannacht nauwelijks geslapen. Ik verdenk de bigmac die ik zondagavond bij de mac heb gehad. Daarna begon mijn buik namelijk al wat te rommelen.

Hij staat er wel echt heel mooi bij zo Jimmy. Verwacht wel dat ze er rap af zijn. veel jongeren willen dit graag als eerste auto en deze is in aanschaf nog enigsinds betaalbaar en ziet er gewoon heel keurig uit

Mogguh!

Na komend weekend zijn bij ons de avonden en weekenden ook steeds voller: vakantieperiode voorbij. Ik ga het missen.

@ Insignia: zeker een mooi model, vooral in de hatch-uitvoering! Maar ik zou er graag eerst een keer in willen rijden om te ervaren hoe dat model 'voelt'. De Astra K viel me toen in algehele beleving wat tegen, maar kan ook door de uitvoering en de kleine motor (1.0) komen die ons proefritmodel had.

@ Jimmy: Zeker nog een nette 1-serie zo op de foto's, je bent er zuinig op geweest (tu)

Beterschap Rob, altijd vervelend zoiets :(.

Ja We zijn er zeker zuinig op geweest, net zoals nu op de Mini en de Fiat. maar de 1 serie had ook een deukje in de deur en de velgen waren wat beschadigd hier en daar. en de stoelen wat smoetzelig, maar al met al voro 16 jaar zag hij er nog top uit, zeke rnu hij zo mooi is gepoetst.

Goede poetsbeurt en goede foto's doen sowieso een hoop, maar het was ook een mooie auto om te zien Jimmy (tu)
En inderdaad, volgens mij een prima auto voor een starter of voor er bij.

@ Joost, gewoon doen die Insignia. Verandering van spijs doet smaken :)
Ik denk overigens dat de restwaarde van de Benz er ook niet beter op wordt als je hem vlak voor het verlopen van het belastingvoordeel op de markt gooit.

Na komend weekend zijn bij ons de avonden en weekenden ook steeds voller: vakantieperiode voorbij. Ik ga het missen.

Wij hebben de vakantie nog te goed. Afgelopen week was het op het werk ontzettend rustig, dus lekker de tijd om op mijn dooie gemak wat dingen bij te werken.
Probleem, net als vorig jaar, is wel dat als ik terugkom de trein al weer volgas doordendert qua werk. Is vorig jaar ook goed gekomen, dus zal dit jaar ook wel lukken :)

Het is meer dat het gewoon veel tijd kost. Weekenden met kinderen en zwemles en andere zaken is gewoon bij ons aardig vol bij ons. Voor een uurtje kan ik nog wel een keer de buurtjes vragen of zo maar niet voor een zowat hele dag.

Dat vind ik eigenlijk met alles. Even naar een meubelzaak, Ikea, badkamerzaak of een auto kijken. Het kost zomaar een halve dag als het ook nog een stukje rijden is. Nu hebben wij in principe tijd genoeg (vind ik), maar toch merk ik dat we daar weinig tijd voor maken.

Dat vind ik eigenlijk met alles. Even naar een meubelzaak, Ikea, badkamerzaak of een auto kijken. Het kost zomaar een halve dag als het ook nog een stukje rijden is. Nu hebben wij in principe tijd genoeg (vind ik), maar toch merk ik dat we daar weinig tijd voor maken.

laatst wel naar de meubelzaak geweest met kinderen. Was geen goed idee. ze waren er al heel snel klaar mee. De jongste van 2 had ik even paar seconde uit het oog verloren en die kwam met een prop papier aan. Die vond het leuk om alle post-its van de tafels af te trekken waarop handmatig de actieprijzen vermeld stonden :} nee als we echt serieus naar iets samen kijken proberen we ze wel echt even uit te besteden bij iemand.

Jah...en twee is weer een hele andere dimensie als één kind...:) Als je pech heb stoken ze mekaar heerlijk op..
Soms gaat het heel goed maar soms is het ook een drama. Het lastige is dat dat moeilijk te voorspellen is...:p

Denken nog wel eens terug dat één eigenlijk een makkie was terwijl we er toen wel anders over dachten...:)

net even mail contact gehad met dat bedrijf waar de auto te koop staat, maar man man wat een stug gedoe *-)

de insignia staat binnen en compleet gepoetst. Proefrit is geen enkel probleem, maar dan moeten we wel er eerst finanicieel uit zijn. Maar ik wil juist eerst rijden en ervaren voordat ik bepaal wat ik er voor over. Begrijp ook wel dat het geen opel dealer is met grote showroom waar ze met open armen staan te wachten. Maar dit krampachtige gedoe ken ik niet zo, maar misschien wel gebruikerlijk bij handelaren

AsconaGT zei:
net even mail contact gehad met dat bedrijf waar de auto te koop staat, maar man man wat een stug gedoe

de insignia staat binnen en compleet gepoetst. Proefrit is geen enkel probleem, maar dan moeten we wel er eerst finanicieel uit zijn. Maar ik wil juist eerst rijden en ervaren voordat ik bepaal wat ik er voor over. pff

Dat werd mij ook gezegd toen ik daar voor een Clubman wilde kijken. Eerst alles rond, daarna pas een proefrit. Ik heb toen laten weten dat ik verder ging kijken.
Heb ik overigens nergens anders zo meegemaakt, ook niet bij bedrijven waar de auto's binnen stonden, de auto stond gewoon netjes klaar op moment van de afspraak voor de proefrit.

de insignia staat binnen en compleet gepoetst. Proefrit is geen enkel probleem, maar dan moeten we wel er eerst finanicieel uit zijn. Maar ik wil juist eerst rijden en ervaren voordat ik bepaal wat ik er voor over. pff

Dat snap ik wel, maar wordt de prijs die je wilt betalen er hoger of lager van als de proefrit mee of tegenvalt?
Als er tijdens een proefrit iets niet blijkt te werken dan is dat de onderhandeling die je dan na de proefrit nog kunt voeren.

Overigens helemaal eens dat het gek aanvoelt. Voelt bijna als eerst betalen en dan pas rijden. Zeker een auto die al langere tijd staat zouden ze toch wel iets meer moeite voor kunnen doen lijkt mij.

Zonder kinderen op pad is ideaal inderdaad ;)

Proefrit is geen enkel probleem, maar dan moeten we wel er eerst financieel uit zijn.
Nou, dan zou ik 'm mooi eerst zo laten staan.
Je moet er ook nog een eind voor rijden, als er dan toch beschadigingen zijn en de staat valt tegen dan rij je dat hele stuk voor niks want het financiële plaatje heb je ongezien al vastgesteld.

Ik vind pas dat je na het zien/rijden van de auto in onderhandeling kunt over allerhande zaken; prijs, garantie, onderhoud, schades bijwerken, nieuwe bandjes, etc

Net als van die bedrijven die om een aanbetaling van de auto vragen; zoals de waard is, vertrouwt ie z'n gasten ;)

Dat snap ik wel, maar wordt de prijs die je wilt betalen er hoger of lager van als de proefrit mee of tegenvalt?
Als er tijdens een proefrit iets niet blijkt te werken dan is dat de onderhandeling die je dan na de proefrit nog kunt voeren.

Het voelt inderdaad een beetje als betalen en dan pas rijden. Dat is het hem meer. Als ik dan om wat voor reden dan toch twijfel dan krijg je weer zo'n raar gesprek achteraf

Ohja, garantie. Dat heb ik vorig jaar ook niet afgesloten op de BMW.
Kostte idd ook iets van 1000eu extra en ik zou dan 1,5u enkele reis moeten rijden voor een mankementje. Voor 1000eu kan ik zelf ook een hoop laten repareren. Auto had een sluitende onderhoudshistorie, jong, weinig km, gaf een goede indruk, ter plekke nog op de brug onderdoor gelopen. Ik heb het risico maar genomen.

Verkoper/eigenaar gaf wel aan dat als de motor binnen een week in de soep loopt of iets anders groots misging hij dat absoluut ging/moest oplossen. Op zijn woord vertrouwd, maar dat is natuurlijk ook gevaarlijk. Ik had geen enkele indruk dat zoiets ging gebeuren dus zoals gezegd het risico maar genomen.

Zo zou ik het bij een andere auto ook gewoon weer doen. Uiteindelijk betaal je de garantie toch zelf of het nou bij de prijs in zit of niet.

Ik heb dan wellicht geluk gehad, kijk naar de verhalen van EVV. Hij is blij dat er een goede garantie op zijn auto zat en ook dat is een jonge auto met ook weinig km's dacht ik.

Zo zou ik het bij een andere auto ook gewoon weer doen. Uiteindelijk betaal je de garantie toch zelf of het nou bij de prijs in zit of niet.

idd, 1000 euro is heel erg veel geld. Ik ga dat ook niet doen, wel wil ik, indien ik er heen ga en mag rijden heel goed de auto op de brug zien en goed testen of alles naar behoren werkt. alle opties uitproberen, banden controleren of ze niet raar gesleten zijn. remmen inspecteren.

Maar hoe zit dit wettelijk? Stel dat je de auto mee neemt en vervolgens blijkt dat dat ding toch stuk loopt of rare storingen krijgt en dure kosten binnen een week. Heb je dan nog iets om op te staan? En dan bedoel ik uiteraard niet als er iets stuk gaat van een paar honderd euro.

Garantie voor 1000 euro zou ik ook niet doen. De laatste paar keer voor rond de 400 euro een half jaar en dat vind ik het wel waard.

Wettelijk is het volgens mij zo dat als er iets stuk gaat wat de garage had kunnen weten/voorkomen dat ze het dan moeten repareren op eigen kosten.
Een plotselinge storing (die nog niet eerder is voorgekomen) is op risico van de koper ga ik vanuit. (maar als terug te lezen valt dat de betreffende storing vaker is voorgekomen maar steeds gereset is, dan zal het een ander verhaal zijn)

@Joost, dat is dus een beetje grijs gebied waar de wettelijke garantie onduidelijk in is.
Ze moeten een deugdelijk product leveren, maar de ene garage is de andere niet..

Ik denk dat een hoop ook neer komt op coulance van de verkoper, met garantie maar zonder garantie nog veel meer. Ik vrees dat het in veel gevallen al snel uitdraait op een spelletje "ik heb gelijk, maar gelijk krijgen is wat lastiger" en dan is het een kwestie van of de portemonnee trekken om zelf de reparatie te betalen of een jurist er voor betalen.

B Real zei:
Ohja, garantie. Dat heb ik vorig jaar ook niet afgesloten op de BMW.
Kostte idd ook iets van 1000eu extra en ik zou dan 1,5u enkele reis moeten rijden voor een mankementje. Voor 1000eu kan ik zelf ook een hoop laten repareren. Auto had een sluitende onderhoudshistorie, jong, weinig km, gaf een goede indruk, ter plekke nog op de brug onderdoor gelopen. Ik heb het risico maar genomen.

Verkoper/eigenaar gaf wel aan dat als de motor binnen een week in de soep loopt of iets anders groots misging hij dat absoluut ging/moest oplossen. Op zijn woord vertrouwd, maar dat is natuurlijk ook gevaarlijk. Ik had geen enkele indruk dat zoiets ging gebeuren dus zoals gezegd het risico maar genomen.

Ik heb dan wellicht geluk gehad, kijk naar de verhalen van EVV. Hij is blij dat er een goede garantie op zijn auto zat en ook dat is een jonge auto met ook weinig km's dacht ik.
Klopt, ik had de mijne gekocht met 73.xxx km, bij een dealer. Altijd netjes het onderhoud gehad. En toch al remblokken achter, dynamo, distributie+v-snaar+alle rollen, NOx sensor en vliegwiel/koppeling/koppelingcilinder vervangen. Voor remblokken, dynamo en snaren heb ik helemaal niets hoeven betalen (ondanks dat volgens de garantievoorwaarde ik ongeveer de helft had moeten betalen), de rest waren de uren door de garantie betaalt en ik de helft van de onderdelen. Vandaar dat ik die verlengen wel weer doe.

Ik zat te zoeken naar de exclusive versies met een leuke kleur. Maar ook in duitsland zijn de exlusive versies niet veel verkocht. De meesten hebben gewoon standaard insignia kleuren

De enkelingen die wel de optionele exclusive kleur hebben zijn heel zeldzaam en ook vrij prijzig

Wel leuk om te zien hoe het gemaakt word . De insigna's exlusive met zo'n aparte kleur worden gewoon van de band gehaald op een bepaald punt en met de hand gespoten. De laklaag schijnt ook veel dikker te zijn dan de fabriekskleuren. Allemaal leuk en aardig, maar iets met een speld en hooiberg. Was ook een heel dure optie volgens mij

Terug
Bovenaan