Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

. Ooit wel eens in de gewone smart gereden. Dat was echt helemaal niks. Stuiterig en wat een vreselijke schakelbak.

klopt, eerste generatie gewone smart is echt vreselijk. Heb hem later op vakantie wel eens als cabrio gehuurd voor weinig, dat was wel geinig voor een dag. Maar nee, niet mijn ding. Heeft zo'n roadster wel een wat betere motore dan die For-Two ?

Ik zie vandaag helemaal alleen op de afdeling, iedereen vakantie. Volgende week zijn er teminste weer wat terug. Vanmorgen in de auto ook een enorme regenbui, die had ik altijden niet meer gezien. goed voor de natuur (tu)

@Joost,
Jij zit nog alleen op de afdeling, ik zit alleen in het hele bedrijf. iedereen behalve ik overlapt vandaag in vakantie.
Er is geen administratie en geen verkoop aanwezig *-). Ojaa.. Ook omdat we er nog steeds iemand bijzoeken en we dan hopelijk eindelijk weer normaal allemaal ons eigen werk (goed) kunnen doen. MAar tot die tijd *-).

Ach nog 1 week en dan eindelijk vakantie!

Op mijn afdeling krijg ik er gelukkig iemand bij over 2 weken. Die zag het wel zitten om met mij samen te werken. Die moet nog wel enorm veel leren. zeker terwijl alles door gaat word het inwerken lastig. maar uiteindelijk hopelijk einde vna het jaar weer helemaal op sterkte. In ons aftermarket team zoeken we verder nog 2 verkopers/engineers.

als iemand nog wil solliciteren , leuke collega('s) :T

auto van de zaak doen hier niet aan in de momenteel openstaande vacatures

Kwam wel weer deze insignia tegen. zeker in deze kleur en uitvoering zie je ze vrijwel nooit, zelfs niet in duitsland. Nu hoef ik niet gelijk een 2.0 4x4 te hebben, maar verder wel echt heel mooi. Als deze in de buurt stond was ik toch stiekem wezen kijken.

Die is ook mooi, Joost. Zelfs stoelventilatie.
Wat zou de Benz nog opbrengen?
En ga je het PHEV stukje niet missen?

Ja als je nu geen baan kunt vinden doe je iets toch heel erg verkeerd volgens mij.
Leuk bedirjf ook denk ik bij jullie Joost. Maar ik blijf toch graag in de banden en wielen werken :)

Nog hele even denk ik en dan stort er zoveel in dat er weer meer werklozen dan banen zijn. Gezien de huidige koers die we opgaan...

Mijn collega is ziek (C) dus ik ben nu alleen op de afdeling verkoop NL. Volgende week gaan 2 collega's op vakantie en een andere collega werkt al een paar maanden vanuit huis ter ondersteuning totdat we 2 vacatures hebben ingevuld.

Kortom: als enige op kantoor qua sales, best pittig als je nog nooit export hebt gedaan en dat er nu wel bij moet doen.
Maar goed, gelukkig hebben we te maken met 'vakantierust' dus ik hoef gelukkig niet elke dag over te werken :)

Zo te lezen is het overal wat schipperen qua bezetting ;)

@ Joost: fraaie insignia hoor! Vinkt eigenlijk alle 'plussen' wel aan!

Nog hele even denk ik en dan stort er zoveel in dat er weer meer werklozen dan banen zijn. Gezien de huidige koers die we opgaan...
Wij hebben ook de noodplannen bijna klaarliggen: veel hangt van van de Duitse economie en daar is op dit moment (te) veel onrust. Klanten en leveranciers hebben we wekelijks aan de lijn om situaties te monitoren. Kan alle kanten op.

@Joost Hele mooie! Dacht eerder toen je die liet zien dat hij dat redelijk saaie donkerblauw was maar dit is dat aparte groen-blauw, echt veel mooier. Verder is ie perfect, zou alleen wel andere velgen wensen, deze zijn het voor mij niet.

Barri zei:
Die is ook mooi, Joost. Zelfs stoelventilatie.
Wat zou de Benz nog opbrengen?
En ga je het PHEV stukje niet missen?

Ik ga met name de lage MRB missen :} Nee ik hoef niet per se een PHEV meer. had laatst al omschreven waarom. Het werkt super soepel samen maar ik merk aan het gasgeven en remmen of je EV rijd of op benzine. Logisch want ze hebben beide een heel ander vermogensafgifte. Ik rij zelf dus; of EV, of op benzine. En nooit combinatie wat eigenlijk zo hoort.

En ja, ik rij nu 1 op 25 gemiddeld door veel korte stukjes en veel pluggen. Dat krijg je niet terug.

Wel gaat de benz eind volgend jaar door de 2 ton en gaat belastingvoordeel er deels af. Dus Dan wil ik wel een keer wat anders

verder bevalt de auto goed hoor, ja ik mis een trekhaak om aahanger te mogen trekken. Kofferbak is soms wel handig als hij wat ruimer is maar zo is er op alles wel wat aan te merken. Hij zit heel erg fijn, heel stil, het is super mooi en degelijk gemaakt. Hij ziet, ruikt en rijd nog als nieuw! Geen idee wat ze nu op brengen. Denk relatief veel nog, maar de occasions die je weer koopt zijn ook gewoon heel duur. 25K voor een insignia met 138K vind ik ook belachelijk veel. Ondanks hij luxe is uitgevoerd

Edit:
Gewoon uit interesse invulformulier ingevuld met mijn kenteken en km stand. 18.000 verwachten ze nog te geven. Dat is 500 meer als wat ik er destijds voor heb betaald :T en heel netjes. Maar 25k vind ik wel veel geld. Het is wel exact zoals ik hem zelf zou aanvinken maar deze motor icm 4x4 had niet per se voor mij gehoeven en hij heeft ook net wat meer gelopen dan dat ik wil. Verder top

Ik zit eens op MP te kijken, en bij particuliere verkoop moet 17,5 bijna nog lukken voor de Benz als ie de 2 ton nadert. Vind ik niet gek.

18k nog inruil dus. Dan ga ik als de goedkope mrb er af gaat en de auto over de 200.000 gaat nooit meer krijgen.

Maar zo'n insignia gaat ook nog wel fors afschrijven denk ik.

Stof tot nadenken

Ik denk dat de afschrijving van die Insignia wel meevalt. Het is een goede uitvoering dus die blijft meer waard dan de dikke uitvoeringen van de Astra.

Barri zei:
Ik denk dat de afschrijving van die Insignia wel meevalt. Het is een goede uitvoering dus die blijft meer waard dan de dikke uitvoeringen van de Astra.

Ik weet het niet hij is natuurlijk ook wat duurder om te rijden dan een astra wat ook wel mensen gaat afschrikken. Mag er wel 2200kg achter hangen zag ik. :T

Zaken zoals een panoramadak, sfeerverlichting, achterbankverwarming, standkachel, headup display, 360 camera en zo zijn volgens mij uberhaupt niet leverbaar op een astra.

dynamisch onderstel, stoelventilatie, dodehoek waarschuwing, memorie stoelen met massage, bose audio en zo wel dacht ik

Het is met name dat 25.000 (incl beurt en bovag garantie, dat wel) zeker niet scherp is qua prijs. Zeg maar gerust stevig aan de prijs. Er staan voor dat geld ook exemplaren te koop die 50.000 minder hebben gelopen. Welliswaar iets minder luxe met minder mooie wielen en in het zilvergrijs of zo, maar dan nog.

Afijn, heb ze vriendelijk bedankt voor de interesse, dat de inruil prima was maar dat het verschil te groot is om verder kijken om tot elkaar te komen. En als ze toch nog iets gaan doen met de prijs dat ze mij altijd mogen benaderen.

Ze hebben inmiddels de prijs met 1000 euro verlaagd op internet :} liggen nog net iets te ver uit elkaar

zijn argument is dat het de goedkoopste 2.0T is die aangeboden word. Klopt, maar er is ook vrijwel geen ander aanbod. Ja eentje met 30.000 km, die is een stuk duurder inderdaad

Dat het de goedkoopste is kan ook betekenen dat de rest écht te duur is ;)

Finnik.nl geeft de volgende historie:
Eigenaar/eigenaren onbekend
24-10-2017 - 09-12-2021
(erkend) bedrijf
09-12-2021 - Heden

Dus hij heeft 'm inderdaad al even staan!

En ook al vanaf 6 december te koop aangeboden:
06-12-2021

Auto te koop aangeboden

Voor € ••••••••.
Met •••••••• km.
Auto staat nog steeds te koop aangeboden.

Koop de Premium Kentekencheck om het volledige overzicht op te vragen.

Ik heb het vermoeden dat hij eerder nog veel duurder te koop werd aangeboden. Maar kan het nergens terug herleiden.

Een auto die er al 9 maand staat ga ik er van uit dat hij al meerdere keren is gezakt. Mogelijk dat de marge al aardig weg is en niet zo happig is om al te veel toe te geven.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb wat redelijk is en wat niet. Zat toevallig net op mobile.de te.kijken voor wat vergelijk aangezien daar meer vergelijkbare types staan en voor Duitse exemplaren betaal je ook zo een 22.000 tot 24.000 euro.

@marc
Die eerste heeft geen AGR stoelen wat een harde eis is. Ook zaken die iets minder belangrijk zijn voor mij zoals adaptief cruise, panoramadak, hud, leer. En wil geen zilvergrijs of wit

Tweede, ik hou wel van opgehoogde stations. Bij Volvo of Audi vind ik het pakket heel fraai, bij de insignia weet ik het zo nog niet. En deze is ook gewoon 25.000 en bijna 130.000 gelopen. En ook zilvergrijs en geen AGR stoelen.

Die derde heeft wel mijn voorkeursmotor. Maar ook hier geen AGR stoelen wat een harde eis is. En mist ook wel wat 'nice tot haves'

Ik hoef ook nog geen andere auto. Had met name op dit exemplaar gereageerd omdat deze wel alle opties heeft een mooie kleur. Die combi zie je niet veel.

Ze lijken toch alle drie wel AGR stoelen te hebben, ik zie in ieder geval hoogte, kantel en lendesteun verstelling. Het AGR label mist maar dat plakken ze om één of ander reden alleen op stoelen met volledjg elektrische verstelling. Ik heb dat label er ook niet op zitten maar volgens de originele prijslijst heeft mijn uitvoering toch echt twee AGR stoelen.

EVV zei:
Ze lijken toch alle drie wel AGR stoelen te hebben, ik zie in ieder geval hoogte, kantel en lendesteun verstelling. Het AGR label mist maar dat plakken ze om één of ander reden alleen op stoelen met volledjg elektrische verstelling. Ik heb dat label er ook niet op zitten maar volgens de originele prijslijst heeft mijn uitvoering toch echt twee AGR stoelen.

Ik dacht dus echt exact hetzelfde! Hebben allemaal de verlengde zitting, elektrische verstelling, de dikke wangen en de kantel en hoogteverstelling.

Zou inderdaad toch zomaar kunnen, eve een snelle blik in de duitse prijslijst geven ze bij AGR stoelen aan:

Ergonomiesitz mit Gütesiegel AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), Fahrer, 8-fach einstellbar
– Länge, Höhe und Lehnenneigung manuell einstellbar
– Sitzneigung elektrisch einstellbar
– Lendenwirbelstütze, elektropneumatisch in Höhe und Länge einstellbar
– Ausziehbare Oberschenkelauflage, manuell
– Kopfstütze, höhen- und neigungseinstellbar
– Tasche an Vordersitzrücken
(nur in Verb. mit Stoff Aida oder Stoff Monita/Ledernachbildung Morrocana)

(meerprijs 390 euro voor bijstuurderskant)

Als je die optie van 390 euro hebt kun je voor 4300 euro nog opwaarderen naar de stoelen met leer, geheugen en allerlei andere zaken in een pakket. waarschijnlijk krijg je op deze stoelen ook daadwerkelijk het AGR logotje. Maar rop een of andere reden op die andere 'normale' AGR stoelen niet

Premium-Ausstattung Nappaleder
– Premium-Ergonomiesitz mit Gütesiegel AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), Fahrer und Beifahrer
– Sitz-Ausstattung
– Volllederausstattung, perforiert,
– Sitzheizung, mehrstufig schaltbar, Fahrer und Beifahrer
– Sitzheizung, hinten (auf den äußeren Sitzplätzen)
– Außenspiegel mit Umfeldbeleuchtung, elektrisch einstell-, beheiz- und anklappbar, mit EinparkhilfeFunktion, kippendem Außenspiegel (Beifahrerseite) bei eingelegtem Rückwärtsgang und automatisch
abblendendem Außenspiegel (Fahrerseite)
– Mittelarmlehne, hinten, mit Getränkehalter und Durchlademöglichkeit
vom Gepäckraum
– Rücksitzlehne mit FlexFold Funktion, im Verhältnis 40 : 20 : 40 vorklappbar
– Fußraumteppiche, Velours, Schwarz, 4-teilig
– OPC Line Sport-Ausstattung Interieur

Ik heb deze stoelen/optie:
Premium-Paket Leder
– Premium-Ergonomiesitze mit Gütesiegel AGR (Aktion Gesunder rücken e. V.), Fahrer und Beifahrer
– Fahrer- und Beifahrersitz 8-fach einstellbar:
– Länge, Höhe und Lehnenneigung manuell einstellbar
– Sitzneigung, elektrisch einstellbar
– Lendenwirbelstütze, elektropneumatisch in Höhe und Länge einstellbar
– Ausziehbare Oberschenkelauflage, manuell
– Kopfstütze, höhen- und neigungseinstellbar
– Tasche an Vordersitzrücken
– Lederausstattung, perforiert, Schwarz
– Sitzkontaktflächen in Leder (2. Sitzreihe, Mitte, in Ledernachbildung)
– Sitzheizung, mehrstufig, vorn
– Sitzheizung, hinten (auf den äußeren Sitzplätzen)
– Mittelarmlehne, hinten, mit Getränkehalter und durchlademöglichkeit vom Gepäckraum
– rücksitzlehne mit FlexFold Funktion, im Verhältnis 40 : 20 : 20 vorklappbar
In de prijslijst staat wel het logo, op de stoel niet. Ook zonder logo op de stoelen erg fijne stoelen, afgelopen vrijdag nog 9 uur op gezeten zonder problemen.

Niet zo ver over de grens:
<https://link.mobile.de/U2hcr5wExVfm7LaH7>

Staat er ook eentje waarbij het logo en het chrome in de grille zwart gemaakt is. Best tof!
Wel een imposante slee, zo'n Insignia.

[link.mobile.de]

Mooi exemplaar ook met prima km stand, en een kleur. Ben met kinderen wel fan van lederen bekleding :} hier zit in principe het meeste wel op. mist wel wat 'nice to haves' en geen mooie wielen waar uiteindelijk wel iets aan te doen is natuurlijk, en je hebt wel gedoe met eigen auto verkopen, auto ophalen, garantie, etc en er komt ook nog BPM overheen wat na 5 jaar ook niet gering is schat ik zo in.

Staat er ook eentje waarbij het logo en het chrome in de grille zwart gemaakt is. Best tof!

Ik hou wel van chrome :) zeker op een wat grotere auto

ga er nog een rustig over nadenken. Door het hoge inruilbedrag boven verwachting ben ik wel echt positief door verrast waardoor ik misschien wel vroegtijdig wil wisselen voordat men er achter komt dat de volle bak MRB op 1800 kg best duur is :}

Wat hebben jullie toch met dat AGR?
Imo is het een hele geslaagde marketingtruc.

Dat Opel aangebeld heeft bij AGR om de stoelen te keuren en te voorzien van een label heeft ze geen windeieren gelegd.
Maar ik durf hardop te beweren dat de stoelen die in Siggie zaten ook voldeden aan de AGR-eisen.

AGR site en vertaald met een app zei:
Minimumeisen:
- Rugvriendelijke, solide basisstructuur
- Voldoende afmetingen (rughoogte, hoofdsteun, zitting)
- Zithoogteverstelling
- Hellingsverstelling van de stoel
- Stoelverstelling in de lengterichting
- Zitdiepteverstelling
- Hoofdsteun optimaal verstelbaar
- 4-weg lendensteun
- Bedieningselementen gemakkelijk toegankelijk tijdens het rijden
Valt mee, er zijn genoeg auto’s zonder AGR die dit ook hebben..

AsconaGT zei:
[link.mobile.de]

Mooi exemplaar ook met prima km stand, en een kleur. Ben met kinderen wel fan van lederen bekleding :} hier zit in principe het meeste wel op. mist wel wat 'nice to haves' en geen mooie wielen waar uiteindelijk wel iets aan te doen is natuurlijk, en je hebt wel gedoe met eigen auto verkopen, auto ophalen, garantie, etc en er komt ook nog BPM overheen wat na 5 jaar ook niet gering is schat ik zo in.

Ik hou wel van chrome :) zeker op een wat grotere auto

ga er nog een rustig over nadenken. Door het hoge inruilbedrag boven verwachting ben ik wel echt positief door verrast waardoor ik misschien wel vroegtijdig wil wisselen voordat men er achter komt dat de volle bak MRB op 1800 kg best duur is :}
Wielen is zeker goed op te lossen, ik had 4 zo goed als nieuwe 18" velgen voor in totaal €400. Moesten alleen nog banden omheen, maar was toch de bedoeling ze als winterset te gebruiken. Uiteindelijk vond ik ze mooier dan mijn originele velgen, dus is het mijn zomerset geworden.
Leer kan inderdaad handig zijn met kinderen, maar denk dat je dan wel het niet-geperforeerde moet hebben. Wil er niet aan denken wat er gebeurd als over geperforeerd gespuugd wordt... Het staat daarin tegen wel mooi.

Dat Opel aangebeld heeft bij AGR om de stoelen te keuren en te voorzien van een label heeft ze geen windeieren gelegd.
Maar ik durf hardop te beweren dat de stoelen die in Siggie zaten ook voldeden aan de AGR-eisen.

Ik heb niets met AGR, wel met gewoon goede uitgebreid verstelbare stoelen. Opel noemt he AGR, bij andere merken noemens ze het ergo seats (VW dacht ik) en zo heeft elk merk wel een naam voor de uitgebreid verstelbare stoelen. Ik hecht er veel waarde aan ivm mijn zwakke rug en zit vaak niet goed in de auto. Dus als ik weet dat de mogelijkheid er is om die AGR stoelen te zoeken wil ik dat ook gewoon heel graag. (zien er bovendien ook mooi uit)

In de Benz kan ik ze ook zo uitgebreid verstellen, deels elektrisch, zullen vast ook wel zo'n AGR label kunnen krijgen, geen idee eigenlijk. Gaat mij meer om hoe het zit

Voor mij hoeft er ook geen labeltje aan te hangen, mijn Volvo stoelen zaten ook prima.
Lang niet alle niet-AGR stoelen zijn slecht, maar slechte AGR stoelen zijn niet.

Bij Opel moet je zeker voor de agr gaan..zitten veel beter dan de reguliere stoelen. Ze zijn veel beter en uitgebreider instelbaar en bieden nog betere ondersteuning.

En het is ook zo bij de astra; er staat alleen een agr logo op als je de lederen stoelen doet. Als je de verstelbare zitting ziet (heerlijke optie o.dat heel veel stoelen veel te korte zittingen hebben) weet je dat het raak is.

Bij de Focus zaten ze ook heerlijk, maar waren ze niet uitgebreid verstelbaar. Ik had onder de voorste bouten een extra ring gedaan, daardoor zaten ze nét ietsjes meer achterover en dat zat lekker!
De Golf heeft Ergo-Active stoelen, de bestuurdersstoel heeft ook een massagefunctie. Volgens mij voldoen die ook aan het AGR label.

Hotdog zei:

Ik snap die fascinatie ook niet helemaal. Ik had de AGR stoelen in de Astra en dat zat inderdaad echt prima, maar echt niet specialer/beter dan veel andere auto's.
Ik zat ook prima in de ****, de Focus was wat minder op afstanden van 200km+ kwamen wij beide achter en de BMW zit ook super.
In de oude Volvo V70 van mijn schoonouders zit ook goddelijk, daar zak je in weg alsof je in een oude lederen fauteuil zit :D

Stoelen zijn erg persoonlijk. De kans dat je in een goed verstelbare stoel een goede zithouding weet te vinden is natuurlijk een stuk groter dan bij enkelvoudig verstelbare klapstoeltjes, maar dat hangt naar mijn mening niet van een labeltje af.

Mijn zwager heeft ook rugklachten en zoekt dus een auto waarbij het voorste deel van een stoel vooruit te schuiven is en je knieholtes dus ondersteund. Rest van de stoel maakt blijkbaar niet uit, precies dat zorgt er voor dat hij geen klachten heeft op lange stukken.

Volgens mij trekken jullie het ook wat uit het verband. We vergelijken hier niet bv een Volvo of BMW met een Opel maar we vergelijken een Insignia met gewone stoelen of AGR stoelen. Dat is wel degelijk een verschil en moet je absoluut voor de AGR versie gaan. Hetzelfde vond ik gelden voor mijn Astra.
En of het nou AGR, of weet ik veel wat heet..feit is wel dat ze in zowel mijn Astra J als K fantastisch zaten/zitten.

Vervolgens trek jij het ook weer uit zijn verband door de merken Volvo en BMW eruit te pikken. Ik geef aan dat ik in de meeste van mijn vorige auto's ook prima zat, ongeacht de certificering op de stoelen.
De Focus had sportstoelen, maar wij kregen na 1,5u beide last van onze onderrug. De **** had standaard stoelen en zat ook prima. De Volvo van mijn schoonouders komt uit het jaar kruik, maar zit voortreffelijk. De Astra had AGR stoelen, ik heb er altijd goed in gezeten maar niet beter dan de ****

Waar ik het wel mee eens ben is dat bij veel modellen (ongeacht het merk) de standaard stoelen vaak veredelde klapstoeltjes zijn en het al snel beter kan. Een iets luxere uitvoering heeft dan ook al snel andere en dus betere stoelen.

De stoelen in de C1 zijn ook "oke". Je zit enigszins op de bok en dat zorgt er denk ik voor dat je best een goede houding aan neemt. Nee, niet prettig om mee naar Zuid Frankrijk te rijden en neem je een rotonde sneller dan stapvoets dan schuif je van de zitting af, maar het zit best "oke".

Hoe je het went of keert zijn stoelen ontzettend persoonlijk. Dat iemand met rugklachten sneller een goede houding vind in een gecertificeerde stoel geloof ik wel, maar in een ongecertificeerde stoel maar wel met voldoende verstelmogelijkheden lukt dat ook. Omdat je een stoel dus in elke gewenste stand kunt verstellen.

Ik heb een holle rug en M eerder een bolle rug. Ik vond de stoelen van de Focus daarom lekker zitten, zij niet. De stoelen in de Punto vond ik vreselijk, zij vond ze heerlijk. En als de 'standaard' stoel je goed past dan heb je al die extra verstelmogelijkheden niet nodig :)

Volgens mij bedoelen we allemaal het zelfde :D

Ik ben dus ook niet zozeer gefocus op die AGR stoelen omdat daar blijkbaar een stempeltje op zit van een instantie. Ik wil die stoelen als ik een opel koop omdat ze gewoon uitgebreider verstelbaar zijn. En blijkbaar keek ik te snel en zijn ook stoelen zonder dat fisieke label op de stoel uitgebreid verstelbaar

Kwam er vant weekend achter dat ik na de vakantie wat lichte schade heb door de originele dakdragers aan mijn dakstijlen. Bij de achterste drager is de dakstijl aan beide kanten heel lichtelijk bij de hoekjes ingedeukt. Je ziet het haast alleen in de volle zon als je langs de auto kikt.
Het is een structureel probleem (meerdere mensen last van tot zelfs verbogen dakstijlen aan toe op astra K forum) van deze dragers. Ze rusten niet op de daksierlijsten maar op de dakstijlen en klemmen om de stijl heen.
Bij onjuiste montage heb je snel schade en is al heel wat astra eigenaren overkomen. Je moet ze niet te vast draaien (zit momentsleutel bij) en alles juist beladen maar toch is het bij mij deze keer toch lichtelijk mis gegaan. Het is echter zo minimaal dat ik er niets aan laat doen.

Ik vertelde het al dat mijn schoon-opa slecht lag en hij is zaterdag al overleden. Gisteren met het gezin nog even afscheid genomen in het uitvaartcentrum en zaterdag is de uitvaart. Voor hem is het goed zo maar het voelt toch even gek dat een generatie nu weg (geen opa's en oma's meer aan onze beide kanten) is. Nu is de volgende generatie straks "aan de beurt". En wat heel bijzonder was om het contrast te zien tussen de dood en het nieuwe leven. Bij het afscheid nemen van opa stuiterden onze kinderen vrolijk door de gebouwen en dat geeft toch ook weer kracht!
En we hebben binnenkort weer een feestje. Mijn boer zoek vrouw schoonzus gaat in oktober al trouwen met haar boer.

Ik ben dus ook niet zozeer gefocus op die AGR stoelen omdat daar blijkbaar een stempeltje op zit van een instantie. Ik wil die stoelen als ik een opel koop omdat ze gewoon uitgebreider verstelbaar zijn. En blijkbaar keek ik te snel en zijn ook stoelen zonder dat fisieke label op de stoel uitgebreid verstelbaar

Precies..dat is dus ook wat ik bedoelde..volgens mij hebben we het over een Insignia en dan kun je beter de luxere stoelen nemen dan de gewone. En dat die dan toevallig AGR heten en we opeens vergelijkingen gaan maken met andere merken is volgens mij helemaal niet het issue...:)

Feit blijft wel dat ik ze voortreffelijk vind zitten. Maar dat zullen stoelen bij andere merken vast ook doen. Maar merk bij heel veel stoelen toch vaak dat de zitting te kort is en ik bij wat langere ritten een doof bovenbeen krijg.

Gecondoleerd Rob.

Die deukjes in de dakstijl had de Focus ook vaak als gevolg van het gebruiken van dakdragers.
Ik zat juist te kijken naar dakdragers voor de Golf, dan kan de kano mee. M'n vader heeft dragers van de Lidl, maar dat type was net te ruim. Heb het juiste type al wel gevonden, €65 bij Amazon.

Gecondoleerd rob

Insignia is dit weekend in prijs verlaagd, maar nu kan hij echt meer weinig met de prijs doen. Mede omdat hij ook al iets marge in mijn auto heeft zitten. Hij zei als ik langs komt dat we het er dan nog eens over kunnen hebben maar zit verder weinig ruimte in.

Tja, lastig.

En (bovag)garantie kan wel, was geen enkel probleem maar is bijbetalen. Blijkbaar omdat bovag heeft besloten dat je niet meer 6 maand mag aanbieden als bovag bedrijf maar minimaal 12 maand. 6 maand was bij hun altijd standaard maar nu het een jaar is moeten ze de occasions te duur aanbieden. daarombieden ze nu altijd zonder aan en willen ze daar wel 1000 euro voor hebben voor 12 maand garantie. Dat lijkt mij dan weer behoorlijk fors. Wel word de auto met verse APK, grote beurt en andere zaken afgeleverd.

AsconaGT zei:
Gecondoleerd rob

Insignia is dit weekend in prijs verlaagd, maar nu kan hij echt meer weinig met de prijs doen. Mede omdat hij ook al iets marge in mijn auto heeft zitten. Hij zei als ik langs komt dat we het er dan nog eens over kunnen hebben maar zit verder weinig ruimte in.

Tja, lastig.

En (bovag)garantie kan wel, was geen enkel probleem maar is bijbetalen. Blijkbaar omdat bovag heeft besloten dat je niet meer 6 maand mag aanbieden als bovag bedrijf maar minimaal 12 maand. 6 maand was bij hun altijd standaard maar nu het een jaar is moeten ze de occasions te duur aanbieden. daarombieden ze nu altijd zonder aan en willen ze daar wel 1000 euro voor hebben voor 12 maand garantie. Dat lijkt mij dan weer behoorlijk fors. Wel word de auto met verse APK, grote beurt en andere zaken afgeleverd.

1000 euro is inderdaad best veel. Ik had toevallig tijdens mijn vakantie een brief gehad dat ik mijn garantie weer voor een jaar kan verlengen, voor 500 euro. Nu is de ene garantie natuurlijk niet met de andere te vergelijken. De vorige verlenging was in ieder geval zijn geld dubbel en dwars waard.

^^ die 12 maanden 'verplichte' Bovag garantie heeft te maken met in werking getreden regelgeving omtrent de wettelijke garantie voor consumenten goederen.
Wat weer een gevolg is van aangepaste, EU, conformiteitsregels.

Automotive-online.nl zei:
(..)Na de Tweede Kamer heeft nu ook de eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel dat regelt dat de zogenoemde 'wettelijke garantie' feitelijk de omgekeerde bewijslast op basis van non-conformiteit, van 6 naar 12 maanden gaat. Dat geldt voor alle soorten consumentenproducten, dus ook auto's, caravans, fietsen en motoren. Deze wijziging gaat morgen, 27 april, in. Vanwege de noodzakelijke inregeltijd wordt de Bovag Garantie op 1 juni verlengd van 6 naar 12 maanden. Dat meldt Bovag vandaag. (..)

https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/politiek/31212-wettelijke-garantie-morgen-naar-12-maanden-bovag-garantie-volgt-1-juni

Als ik jou goed begrijp verkoopt het bedrijf de auto, op basis van de geadverteerde verkoopprijs, dus zonder enige vorm van garantie?
Ik vraag mij af of dit is toegestaan, als ik het onderstaande zo lees.

Automovive-online.nl zei:
Bovag meldt dat de praktijk leert dat bij een verdubbeling van de looptijd de kans op een defect in de tweede periode (tussen de 6 en de 12 maanden) iets afneemt ten opzichte van de eerste periode. "Aan de andere kant liggen de gemiddelde kosten per schade in de tweede periode wel hoger dan de kosten in de eerste periode. Bovendien stijgt de kans op een schade groter dan 2.000 euro significant in de tweede periode in vergelijking met de eerste zes maanden."

Bovag adviseert zijn leden zich goed voor te bereiden. "De kans op een garantieclaim na een verkoop neemt immers toe. En daar moet je als bedrijf op voorbereid zijn. Dat kan op verschillende manieren. Veel bedrijven werken al met een eigen voorziening voor garantieclaims. Een 'garantiepotje'. (..)

De brancheorganisatie raadt het zijn leden af om auto's te verkopen zonder Bovag-garantie. "Dat klinkt wellicht verleidelijk, maar zal als het gaat om risico niet veel helpen, omdat dan nog steeds de 'wettelijke garantie' geldt waar de klant een beroep op kan doen. Die 'wettelijke garantie' kun je niet uitsluiten."

De ACM stelt dat er in een advertentie nooit mag staan dat de aanbiedingsprijs 'zonder garantie' is, of met woorden van gelijke strekking. (..)

https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/overig/29902-bovag-verlengt-garantietermijn-naar-12-maanden

Als ik jou goed begrijp verkoopt het bedrijf de auto, op basis van de geadverteerde verkoopprijs, dus zonder enige vorm van garantie?
Ik vraag mij af of dit is toegestaan, als ik het onderstaande zo lees.

op de bovag website zit de garantie er wel standaard al bij in. maar daar is dus ook de prijs een stuk hoger

op hun eigen website staat een prijs waarbij ze garantie tot de mogelijkheden behoord, maar dat zit dus niet bij de aangeprezen prijs. volgens mij zie je dat heel vaak en werkt met met die zogenoemde afleverpakketten. Hier zit dus wel beurt en tal van andere zaken bij, maar dus geen garantie standaard

@Rob, gecondoleerd. moet inderdaad een gemis worden dat een hele generatie nu is weggevallen. Hier is er ook nog maar 1 oma.

@Garantie, ja dat is nu een "grijs" gebied dat de autoverkopers nu nog naar hun hand zetten heb ik het idee, vele mensen weten de regels niet.
Ik kon de Fiat ook met garantie kopen, 12 maanden, dan was de auto € 1250,- duurder.
Ivm. de wettelijk verplichte garantie heb ik dat niet gedaan, voor iedere wissewasje hoef je niet te bellen, maar als er echt een ondeugdelijk product of onderdeel is dan kan je gewoon aanspraak maken. Dat heb ik de verkoper ook laten weten die dit ook bevestigde.
Ik ga dan natuurlijk ook niet lopen zeuren bij iets kleins.

Maar in een hogere prijsklasse vind ik het een stuk lastiger, omdat onderdelen ook ene pak duurder uitvallen.

Dema, heb ik voor de Mini ook gekeken, niet gevonden wat ik zocht maar heeft veel jong gebruikte nette auto's.

Mmm..tsja lastig...ik ben altijd wel van de garanties..das niet onbekend...zeker bijvoorbeeld als je aan de beurt bent met de intellilux of het infotainmentscherm (die nogal eens de geest geven). Maar jah..ik heb er zelf ook geen gebruik van hoeven maken maar bij aanschaf was mijn astra nog maar 2,5 jaar oud en bijna nieuw.

Ik heb rustig de foto's nog eens bekeken en keurige auto waarbij je veel krijgt voor je geld. Als ik de foto's bekijk lijkt het leer wel hier en daar zo beschadigd te zijn. Vooral op de rechtervoorstoel (wang) lijk ik wat forse krassen te zien.

Ik zag ook dat de goedkopere versies gewoon de klokkenwinkel van de Astra hebben; nooit geweten. Dat verklaart ook waarom de luxere digitale klokkenwinkel ook in de Astra K is in te bouwen.

0-c2fab4c4fb9f6197b2f9a7e315cb8b78.jpg

Bij de Golf zeiden ze ook 'zonder garantie', maar hij had al 6mnd Autotrust toegezegd. Maar ik heb al gezien dat die voorwaarden echt k*t zijn. Had een dingetje, maar dat valt er dus niet onder. Ach ja, gelukkig heb ik 'm erg gunstig gekocht.

rjthefrisian zei:
Mmm..tsja lastig...ik ben altijd wel van de garanties..das niet onbekend...zeker bijvoorbeeld als je aan de beurt bent met de intellilux of het infotainmentscherm (die nogal eens de geest geven). Maar jah..ik heb er zelf ook geen gebruik van hoeven maken maar bij aanschaf was mijn astra nog maar 2,5 jaar oud en bijna nieuw.

Ik heb rustig de foto's nog eens bekeken en keurige auto waarbij je veel krijgt voor je geld. Als ik de foto's bekijk lijkt het leer wel hier en daar zo beschadigd te zijn. Vooral op de rechtervoorstoel (wang) lijk ik wat forse krassen te zien.

Ik zag ook dat de goedkopere versies gewoon de klokkenwinkel van de Astra hebben; nooit geweten. Dat verklaart ook waarom de luxere digitale klokkenwinkel ook in de Astra K is in te bouwen.

0-c2fab4c4fb9f6197b2f9a7e315cb8b78.jpg
Dit is nog het mid-level dashboard, deze is er ook nog:
Opel-Insignia-2.0-170-KM_5-scaled.jpg

Je krijgt er dan ook de stuurbediening van de pre-facelift Insignia A bij...

Klopt, goedkopere insignia's hebben astra dash, prima, maar vind het half digitale wel veel mooier en zit bij luxere versies al wel vaak standaard op

Zojuist mijn oud collega na lange tijd gesproken waar ik altijd veel en goed mee heb samen gewerkt. Was erg fijn hem weer eens te spreken. Hij kan het hele systeem zoeken, ook onderhoud en dergelijke. ok in duitlands (is duitse auto).Hij is nu nog steeds werkzaam bij een opel dealer.

Maar hij heeft alle beurtjes bij de opel dealer gehad, nooit iets geclaimt op garantie. Laatst bekende km stand was bij 134.000, dus dan klopt de km stand van deze NL insignia ook gewoon.

Kwaliteit zei hij dat er zelden problemen waren met deze auto (met als kanttekening dat ze ook weinig zijn verkocht), hij haalde wel het gaspedaal aan als gevoellig puntje. Toen zag hij das het gaspedaal tot 5 jaar bij klachten altijd onder garantie word vervangen ongeacht de km stand. Deze insignia word in oktober 5. Dus hij zei, mocht de koop door aan; dan moet je maar even langs komen om te kijken of jij klachten hebt..... ;)

Haha haal dat laatste maar weg op een openbaar toegankelijk forum :} :}
Hij maakt het je wel lastig, want hij is je aan het overtuigen :p

AsconaGT zei:
Klopt, goedkopere insignia's hebben astra dash, prima, maar vind het half digitale wel veel mooier en zit bij luxere versies al wel vaak standaard op

Zojuist mijn oud collega na lange tijd gesproken waar ik altijd veel en goed mee heb samen gewerkt. Was erg fijn hem weer eens te spreken. Hij kan het hele systeem zoeken, ook onderhoud en dergelijke. ok in duitlands (is duitse auto).Hij is nu nog steeds werkzaam bij een opel dealer.

Maar hij heeft alle beurtjes bij de opel dealer gehad, nooit iets geclaimt op garantie. Laatst bekende km stand was bij 134.000, dus dan klopt de km stand van deze NL insignia ook gewoon.

Kwaliteit zei hij dat er zelden problemen waren met deze auto (met als kanttekening dat ze ook weinig zijn verkocht), hij haalde wel het gaspedaal aan als gevoellig puntje. Toen zag hij das het gaspedaal tot 5 jaar bij klachten altijd onder garantie word vervangen ongeacht de km stand. Deze insignia word in oktober 5. Dus hij zei, mocht de koop door aan; dan moet je maar even langs komen om te kijken of jij klachten hebt..... ;)
Ik vind het digitale ook veel mooier, en het staat ook mooier dan (bijna) hetzelfde scherm in de Insignia A. Hoewel je met een HUD er eigenlijk niet zoveel op kijkt, de belangrijkste zaken zie je toch al in je voorruit. Olietemperatuurmeter is een leuke extra, en je kan nog meer vrij schakelen via iemand in Duitsland

edit: quoteje aangepast :)

Haha haal dat laatste maar weg op een openbaar toegankelijk forum
Hij maakt het je wel lastig, want hij is je aan het overtuigen

Noem ook geen namen en rugnummers verder B) feit dat ze zoiets in hun systeem zetten zegt ook wel iets over de kwalieit / problemen van het product.

Hij was idd erg positief, en dat terwijl hij een echte audi man is

Ga er nog even over nadenken, leuk dat ik veel voor mijn auto terug krijg maar de auto is ook niet super goedkoop. Bovendien gaat zo'n grote opel wel fors afschrijven ben ik bang voor

Terug
Bovenaan