Hier alweer terug van vakantie, vandaag weer mijn eerste werkdag gehad. Man man, wat zou ik toch graag 3 maanden per jaar vakantie willen hebben
Nu was deze vakantie al 3 weken en ook 3 weken onderweg geweest: rondrit door Tsjechië. Het blijft een prachtig land, hoe relaxed zeg, heerlijk.
Ik heb de bagage-kar gehuurd die ik afgelopen jaren ook gehuurd heb, verrekte handig dat ding. Kan je een hoop spullen in kwijt en het zorgt er ook voor dat je niet al te gehaast aan het rijden bent op de snelweg. Op de landweggetjes is het wat minder, maar dat is een kwestie van goed plannen. Al met al 3700 km gereden in 3 weken.
Op de heenreis een nachtje in Neurenberg overnacht in zo'n B&B Hotel. Daarna snel weer door.. Eerste 6 dagen op een camping gestaan in het zuidwesten van Tsjechië. Vlakbij Cesky Krumlov, NL'se camping in de hoop dat de hotpups ook wat aansluiting zouden vinden. Dat lukte prima, hoewel we echt veel ondernomen hebben (naar een bergtop wandelen, stedentrip naar Krumlov, raften, 115 km racefietsen (ik dan), naar een meer om te suppen (E en de hotpups), etc)
Daarna 4 dagen in het zuidoosten geweest, op een typisch Tsjechische camping. (lees: kampvuurstokende, bier drinkende en gitaarspelzingende tsjechen. Douches zonder deur of gordijntje, dat soort dingen... Heerlijk

) Prachtig onder de pijnbomen in het heuvellandschap van Moravië. Na daar een dagje chillen vanwege de hitte, een stedentrip naar Bratislava en een wandeling naar een ruïne in de buurt zijn we verder getrokken naar het noorden.
Daar kwamen we aan op een prachtige camping met de naam "Paradise". Het was ook echt het paradijs, wat verschrikkelijk mooi daar. Helaas vonden de hotpups het helemaal niks omdat er weinig te doen was en de beschikbare plekken ook niet lekker lagen dus doorgereden en zomaar een camping op gereden: bleek een Nederlandse enclave te zijn dat meer leek op camping "de jagerstee" in Epe dan een Tsjechische camping. Toch de boel daar opgezet en een lekkere week gehad. Wakeboarden, racefietsen (50km), het Boheems paradijs bezocht waar Wie is de Mol ook opgenomen werd.. mooi daar, en nog heul veul dingen gedaan. Maar ook een middagje F1 gekeken en bier gedronken met andere hollanders. Ook leuk. In totaal daar 5 dagen gestaan.
Laatste camping was weer zo'n Tsjechische. Dit keer in het westen. Voordeel van zo'n Tsjechische camping is dat je gewoon 'ergens' je kamp mag opzetten en als je wil een vuurtje stoken voor je tent. Hier tot afgelopen zaterdag gestaan en genoten van de vrijheid wat zo'n verblijf te bieden heeft. Hier ook eens de racefiets gepakt (50km) , een dagje naar Praag geweest, gewandeld en 2 campingdagen gehouden.
De terugweg was ook maar 800km dus zaterdag waren we rond 18:00 weer thuis. Dat is ook lekker, kan je eten bestellen en de boel alvast wat uitpakken en stap je relaxed je bed in, t.o.v. 's avonds laat thuiskomen na een dag autorijden.
Oh, helemaal chill: op de tsjechische campings is het gebruik dat je je bier laat tappen bij de bistro/bar/receptie, en het glas gewoon mee kan nemen naar de tent. Half litertje bier kost 'maar' 42 kroon. 24 kroon = 1 euro. Ik heb zo'n 70 euro aan bier besteed, E drinkt geen alcohol... reken maar uit