Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Verwarmen met airco's wordt ook steeds meer gedaan door mensen die overcapaciteit op hun zonnepanelen hebben. Ik vraag mij alleen wel af of die warmte ook hetzelfde comfort geeft als vloerverwarming of radiatoren.
Bij vloerverwarming straalt de vloer warmte uit, bij radiatoren zijn het de radiatoren die warmte uitstralen en dat geeft toch een bepaald comfort. Airco blaast warme lucht, zet je die uit dan is de warmte ook snel verdwenen lijkt mij.

Ik denk dat ik vloerverwarming qua warmte afgifte en comfort het prettigste vind. Het is hartje winter echt heel lekker om over een warme vloer te lopen. De bijbehorende gasrekening is met de huidige prijzen alleen iets minder prettig :}
Kun je je woning goed met airco's verwarmen dan heb je de kosten voor plaatsing er snel uit met de huidige gasprijzen.

Ik ben wel bang voor komende winter ja. Wij letten erop dat we niet teveel stoken, maar we verbruiken toch best wat gas ermee. Muurisolatie is erg oud (van die piepschuim bolletjes), en de ruiten zijn ook een jaar of 30 oud.

Ik ben ook bezig met het plaatsen van 2 airco's van 3,5kw om voornamelijk het huis te verwarmen. Dat je er dit soort dagen ook mee kunt koelen is dan meegenomen, al is het ook haast wel noodzaak als je efficiënt thuis wilt kunnen werken.

Daarnaast bezig met de installatie van nog eens 14 zonnepanelen, waarmee het totaal op 29 komt. Heb dan beide kanten van het dak vol liggen, zodat ik langere periode opbrengst heb....

Einde voor de Opel Insignia, in NL al niet meer te configueren.
Waar de eerste Insignia echt de WOW-factor had na de saaie Vectra C (muv van de GTS natuurlijk8-)), miste ik dat wel bij de Insignia B.
Die ziet er in dikke uitvoering wel leuk uit, maar kon zich naar mijn idee maar moeilijk boven de Astra positioneren.
Daarnaast is het segment helaas niet meer in trek.....dus logisch dat ze er afscheid van nemen.

Ik zou niet zo snel een airco nemen als hoofdverwarming, als bijverwarming of als back-up prima maar niet als enige verwarming. Zoals hierboven al aangegeven is de warmte heel anders, zodra je hem uit zet is de warmte meteen zo goed als weg, net zoals je bij koelen bijna meteen de kou kwijt bent. In mijn geval ( 1 persoonshuishouden ) werkt het nog best prima, met een gezin waarbij vaker iemand thuis is niet, dan moet er bijna altijd iets aan blijven staan. Afgelopen winter had ik eigenlijk CV na moeten laten kijken/schoonmaken etc. maar dat kwam er niet van, toen besloten om te kijken of ik het zou redden met alleen de airco ( voor woonkamer en keuken ) en een aparte elektrische kachel voor de slaapkamer. Dat ging prima maar ik ben natuurlijk vaak weg, als ik thuiskwam was thuis 15 graden, airco aan en het was al snel warm, maar dat werkt dus niet wanneer er bijna altijd iemand thuis is. Slaapkamer kachel zette ik dan uurtje voor ik naar bed ging aan via de Wifi. Met meer mensen in 1 huis die vaker thuis zijn is dat echt niet te doen.

Edit : Opeling ( in memoriam : Opel Insignia )

96710278-d49e-4606-9ff4-653e15f4039b

daeb428c-1022-4cfb-9faf-4abcb7ec6850

5add8f79-502d-4a8a-9d91-c35384d44baf

094812b7-8a72-4f13-a70c-7c622d724c5f

41a2305c-194b-4525-9a34-53d7c06868e6

94b21901-573a-4573-a9ef-861c8873f5bf

95b7ff23-f2d9-4139-9185-1f4ce6ff2bd6

07860333-d9fa-4f0c-b88a-8327f5dcfa9e

7dd13a90-3b81-41c1-a167-99e237bd5b76

a1958770-469f-4fff-a803-f3d6ecd7fe75

03740ad6-b42e-4ff4-91e6-359f45712ed5

d503dab8-6e9a-44f2-a153-9e6a765b55d8

8a3e3142-983e-44df-8834-3aedd20b06a8

875be4f0-f1df-47f9-b8ba-197f70fb5a56

ba42d63b-bea0-468b-bd08-b56c89534909

3f5752f2-5d3c-4f96-ade6-4c7f74c477a7

599d478c-8162-48d4-a790-edec9ab48e6d

6f2a74d8-bb82-4e64-bd44-04674b4f9fea

2c98b193-9fdb-4afd-8f19-773b765e4876

0c7979c4-e1b1-42e4-9c06-81bd04908006

7317a606-f748-4cfd-997b-3d22ee698b9c

napyz7nbvx5w_800.jpg

saiy1tebsjsg_800.jpg

csuyvmwbhq89_800.jpg

bh7y97ybiwbe_800.jpg

fbhyenhbw6us_800.jpg

b9cyo75bytco_800.jpg

8mryggib9xvi_800.jpg

Als hoofdverwarming werd ons ook door de aircozaak sterk afgeraden om daar airco voor te gebruiken. Dan moet je gewoon een (full electric) warmtepomp nemen zeiden ze. (wat technisch gezien op een airco lijkt maar veel efficiënter en comfortabeler)

Maar hij zei wel dat in het voorjaar of najaar met de airco wel 's ochtends vroeg dat uurtje dat je wakker word en voordat je na het werk gaat even snel de kou uit de lucht haalt en kun je de vloerverwarming laag laten staan.

Daarnaast is het segment helaas niet meer in trek.....dus logisch dat ze er afscheid van nemen.

Denk dat dit de belangrijkste reden is. + dat PSA graag van GM techniek af wil. Ligt niet zozeer aan de auto zelf denk ik, die toch louter positieve kritiek kreeg. Het feit dat we geen Renault talisman meer zien, geen mondeo en geen Citroen C5, etc. zegt wel genoeg. Iedereen stapt liever in een SUV. Vind het wel een opmerkelijk fenomeen dat in het premium segment stations in het D / E segment nog wel redelijk verkopen (ondanks het enorme aanbod SUV's die ze ook voeren)

Hier was het nog best uit te houden, alles dicht en beneden was het 25, boven 28 en op zolder 32, maar daar hoef ik nu niet te zijn. Werk wel aan de eettafel. Ik ben nu toch alleen thuis.

Airco was heerlijk geweest, maarja....

Nadeel van de regen nu is dat je de boel niet echt lekker open kan zetten.

Gisteren de Fiat 500 opgehaald, was allemaal netjes geregeld, paar puntjes die ik had aangegeven waren netjes aangepakt :). Uitlijnen, kapje mistlampvervangen en spiegelkap spuiten.
Na een korte overdracht, waarbij we nog een heerlijk pakket met lekkernijen uit de Betuwe kregen konden we op pad, de 2 dames natuurlijk in de Fiat en ik in de Mini.
Even wennen natuurlijk van de Mini naar de 500 maar het rijdt echt prima, is erg vlot en rijdt erg leuk.
Zal van de week even wat foto's maken als het droog is.
Fiat.jpg

Nu dan nog op zoek naar een setje 16 inch velgen een setje op het dak te onderhouden.

Lekkere Opeling Marc (tu)
De eerste (die zwarte) vind ik echt moddervet, jammer dat je ze nooit ook maar enigszins zo ziet.
De tweede (die donkerblauwe) is ook erg gaaf, maar toch al weer wat te braaf.

@ Jimmy, staat er top bij de 500. Is volgens mij ook een erg goede fotohoek, de Mini kwam ook al lekker uit op een vergelijkbare foto (tu)

Leuke 500C, Jimmy!
Adam velgen passen toch, die liggen nog bij iemand dacht ik ;)
Deze velgen zien er wat gek uit, erg wit: alsof de lak er af is.

De eerste (die zwarte) vind ik echt moddervet, jammer dat je ze nooit ook maar enigszins zo ziet.

Ik vind de facelift ook fraai, zeker met een setje mooie wielen. Maar ze zijn ook erg prijzig en gaan nog fors afschrijven, dat zou mij wel tegenhouden om zo'n jonge facelift te halen ooit.

Dat bedoel ik, nu is dit ook veruit de aller duurste insignia die je kunt krijgen met 4x4, sper differentieel. dikke stoelen en super dikke uitrusting. die ook nog eens nieuw is.

Zou volgend jaar zo'n facelift model in goede kleur/uitvoerig wel op mijn shortlist willen zetten maar de goedkoopsten beginnen nu bij 30K als benzine. Dat gaat hem volgnd jaar niet worden denk ik

Ik heb vorige week de facelift B van dichtbij bekeken toen ik voor mijn eigen bij de dealer was, maar ik vind de normale versie wel wat doorgeslagen in de hoeveelheid chroom in de grill. Dan ziet hij er zonder chroom zoals die zwarte er toch beter uit.
Ik dacht trouwens dat de 174 pk diesel gewoon de 170 pk versie was met wat software aanpassingen, maar dat is toch werkelijk een andere motor. Eigenlijk de 1.6 die wat vergroot is.

Als het goed is, is de mijne vandaag weer klaar, net op tijd voor onze vakantie. Gelukkig maar, anders hadden we of met de Mini of met de huur-Seat Leon moeten gaan. De Insignia is toch een fijnere reisauto.

Gelukkig op tijd af. Fijne reis!

Ik heb vorige week de facelift B van dichtbij bekeken toen ik voor mijn eigen bij de dealer was, maar ik vind de normale versie wel wat doorgeslagen in de hoeveelheid chroom in de grill. Dan ziet hij er zonder chroom zoals die zwarte er toch beter uit.

Oh ik vind het chroom wel mooi hoor. Maar niet met een lichte kleur. En een Insignia moet gewoon wel fatsoenlijke wielen hebben. Na de facelift kun je volgens mij altijd kiezen of je de 'black line' wilde hebben. Dan krijg je dus alles zwart.

EDIT:

High gloss black pakket - - - O O O € 412,40 € 499 XYDE
Voor Sports Tourer - - - O O O € 412,40 € 499 XAEP
Hoogglans zwarte sierstrip boven zijramen
Hoogglans zwarte sierstrip in grille
Hoogglans zwarte dakrails (i.c.m. Sports Tourer)
Hoogglans zwarte inserts mistlampen

500 euro meerprijs op ultimate, GS of GSI.

AM-JKLU7Uag0phreO0pF-ooXjNLOHjjfWA8XehHQZt11LfTJUe3xMV-cGKgjmQM5wYRKvAnJ0bISHFVKzaQIZ_s-d77tTzhHofZGYxBL9r7j3YJ2q8wxKeanQQL_pC7CVJjKwj0q_CrbkOGXb7nRZdK4XQv5=w720-h406-no

Hij is er weer! Netjes gerepareerd, je ziet er niets van. Zo kunnen we rustig op vakantie.

De Insignia met dat chroom had dezelfde kleur als de mijne. Ze stonden net bijna naast elkaar, van vind ik het oude front in het geheel toch beter. Maar goed, ik hoop dat ik nog lang geen andere nodig heb, ik vind deze nog steeds een erg prettige mooie auto.
Dat black Line is wel een leuke optie, iets om te onthouden.

Afschrijven doen Insignias wel hard, de mijne was ongeveer 50% afgeschreven in nog geen 3 jaar... Maar ik heb hem dan ook aan het begin van de Corona crisis gekocht, mijn afschrijving is nu ongeveer 0.

Fijne vakantie EVV en fijn dat de auto weer klaar is.

Op het lijstje van lekkere eigenwijze niet duitse premium merken mag deze ook wel! Dik hoor!

282859158-1.jpg

link

Goedemiddag allen

Even een kleine update uit Amersfoort.

Ik ben enthousiast en zeer tevreden over mijn "nieuwe" Insignia.. Vanaf eind februari toch al weer 8.000 km gereden. Jammer dat ook nu weer een D-segmenter het loodje moet leggen. Ik heb er inclusief de huidige toch al weer 5 gehad.

Ben benieuwd wat ooit de opvolger gaat worden. Hier in de buurt heeft iemand zijn geld nog stuk geslagen op de Facelift - versie van de insignia. Wordt mij te gortig. Een 2020 exemplaar met weinig kilometers was en is voor mij meer dan voldoende.

Over de Astra L waarmee ik heb proefgereden veel lof maar ook hier heb ik financiële twijfels. Afgelopen week in AW een Astra - test met een waarde van 45.000 Euro. Een ton in oud geld voor een Kadett opvolger..........Mijn vader had destijds een Kadett voor nog geen 12.000 gulden. ( in 1977 )

Huizen: Ik woon nu 2 jaar in mijn huidige woning . Mijn buren hebben hun huis verkocht met een 22 % hogere vraagprijs dan ik er 2 jaar geleden voor betaalde.....

De Astra GTC maakt relatief weinig kilometers. Ik werk nog steeds gemiddeld 2 dagen per week thuis Vorige week een lekker weekje Kreta gehad. Eind Oktober reizen en fietsen naar Vietnam/Cambodja.

Fijne zomer allemaal !

Heerlijk Hans! En als de Insignia en GTC nog bevallen zou ik het lekker zo laten. Niets zo lekker als een auto die helemaal van jezelf is, en als je m koopt: 45k voor een paar jaar nieuwer is serieus geld. Daar kan je veel vakanties en terrasjes van doen.

Barri zei:
Heerlijk Hans! En als de Insignia en GTC nog bevallen zou ik het lekker zo laten. Niets zo lekker als een auto die helemaal van jezelf is, en als je m koopt: 45k voor een paar jaar nieuwer is serieus geld. Daar kan je veel vakanties en terrasjes van doen.

Ik heb een goed inkomen en prima woonlasten maar autorijden wordt wel steeds een duurdere hobby ! Leuk om te zien en lezen dat er nog veel lieden zijn die nog druk zijn met dit thema. Veel plezier met de 500 Jimmy, en jij met de gele golf Barri, en natuurlijk de anderen ook ! Ik ben niet zo status gevoelig en merk de laatste jaren dat het me minder bezig houdt. Heb op Kreta ook genoten van een Hyundai i 10 van 10 jaar oud........... niks mis mee ! En ook de Ibiza van mijn vriendin uit 2008 is nog steeds een fijne auto !

TL dank voor de mooie Insignia foto's ! Goede herinneringen aan deze Opels ! Jammer dat het aanbod steeds geringer wordt als het om D-segmenters gaat. Wat mij betreft een Insignia/ Mondeo/ Passat een stuk fijner dan de Grandland en soortgenoten. Mijn ouders hebben een Ford Kuga. Leuke auto maar wel erg buma inmiddels wat mij betreft.

EVV zei:
AM-JKLU7Uag0phreO0pF-ooXjNLOHjjfWA8XehHQZt11LfTJUe3xMV-cGKgjmQM5wYRKvAnJ0bISHFVKzaQIZ_s-d77tTzhHofZGYxBL9r7j3YJ2q8wxKeanQQL_pC7CVJjKwj0q_CrbkOGXb7nRZdK4XQv5=w720-h406-no

Hij is er weer! Netjes gerepareerd, je ziet er niets van. Zo kunnen we rustig op vakantie.

De Insignia met dat chroom had dezelfde kleur als de mijne. Ze stonden net bijna naast elkaar, van vind ik het oude front in het geheel toch beter. Maar goed, ik hoop dat ik nog lang geen andere nodig heb, ik vind deze nog steeds een erg prettige mooie auto.
Dat black Line is wel een leuke optie, iets om te onthouden.

Afschrijven doen Insignias wel hard, de mijne was ongeveer 50% afgeschreven in nog geen 3 jaar... Maar ik heb hem dan ook aan het begin van de Corona crisis gekocht, mijn afschrijving is nu ongeveer 0.

Fijne vakantie EVV ! Mijn B versie heeft wat mij betreft net iets mee karakter dan de facelift versie

Hans, ik kan ook erg genieten van een kleine of goedkope auto. Op vakantie huur ik altijd de kleinste klasse. Een Aygo ofzo: heerlijk!
Ik ben blij dat we twee vrij recente auto's kunnen rijden, maar als je ziet wat nieuwe auto's kosten, dat is echt bizar. En wat zijn ze beter dan auto's van een paar jaar oud? Mijn gouden koets is bijna vijf jaar oud, ook best wat eigenlijk. Koop je een nieuwe dan betaal je een stuk meer dan het dubbele wat ik ervoor heb betaald. Private lease kan, maar 500 per maand zit je dan zo aan.

Ik laat de Insignia's nog wel even afschrijven en zie tegen die tijd wel of er een mooi exemplaar met goede uitrusting voor een goede prijs tegen kom.

zelfde geld voor mogelijke andere kandidaten volgend jaar. De Benz heeft sinds de aanschaf praktisch niks afgeschreven, ze staan nu voor iets meer te koop als ik er voor heb betaald. Inruilprijs zal wel iets lager zijn maar nog steeds heel gunstig. Maarja, de occasion die je weer koopt zijn ook gewoon belachelijk duur geworden.

Zag vanmorgen een keer een Arteon shooting break (niet bij de dealer voor de verandering) en vind dat ook wel een indrukwekkende auto

@ EVV, fijn dat de auto op tijd klaar is, goede vakantie! B) (tu)

@ Hans, prijzen van nieuwe auto's gaan al jaren nergens meer over, maar de laatste twee jaar is het helemaal absurd en dat heeft ook zijn weerslag op de tweedehandsmarkt natuurlijk.
Mooi reis weer in het vooruitzicht. Als ik mij niet vergis is dat iets wat jullie pre-corona veel vaker deden toch? Fijn dat dat inmiddels ook weer goed mogelijk is.

Zag vanmorgen een keer een Arteon shooting break (niet bij de dealer voor de verandering) en vind dat ook wel een indrukwekkende auto

Net als de Kia Stinger die Rob plaatste een prachtige wagen. Ik snap niet dat we die niet vaker zien.
Ik zag kortgeleden pas voor het eerst een Kia Stinger in het wild en in het echt is dat toch wel een heel imposante auto, erg gaaf!

KIA snap ik nog wel een beetje. Was meer voor de USA markt en Z-korea markt gemaakt. Daar zie je ze dan ook heel erg veel. Hier was die zonder wat hulpmiddelen om de uitstoot te beperken toch wel heel erg duur. Dacht ergens vanaf 60K en de 6 cilinder over een ton. (wel heel mooi idd). ze hadden nooit de intentie om er veel van te verkopen in Europa.

Bij de Arteon is dat wel anders. Kost ook meer dan 52K maar is dan al wel vrij compleet (zeker voor een VW) en standaard fatsoenlijke motor. Beetje Tiguan met fatsoenlijke motor en uitrusting (Tiguan Eleganse 1.5) schurkt daar ook tegenaan met 47K. Blijkbaar kiest het merendeel dan toch voor een SUV.

Zag van het weekend wel weer een hele fraaie nieuwe defender. Dat vind ik dan wel weer mooi. Maar dat is helemaal onbetaalbaar

Klopt, als je een Passat net zo aankleed als een Arteon ontlopen ze elkaar qua prijs niet zo heel erg veel volgens mij. Blijft overigens wel een bak geld natuurlijk.

En tsja, zo'n Defender is heel erg gaaf natuurlijk maar in NL onbetaalbaar. Zo'n ding moet je op grijskenteken rijden als je de mogelijkheid hebt, dan is het nog enigszins te behappen.

Maar hoe vaak zie je een passat met recent kenteken. Ook bijna nooit.

Feit dat de Insignia slechts 32x gekentekend is ligt met name aan de markt en bizarre prijzen (en het niet hebben van een (mild)hybride systeem). Een Facelift Superb zie je ook praktisch nooit ondanks ze een relatief aantrekkelijke hybride met redelijke specs in de aanbieding hebben. Mogelijk ook door lange levertijden.

Gisterenmdidag nog even de Polestar van mijn collega bekeken. Mooi ding hoor! Van binnen veel mooier dan een Tesla en multimedia (android) werkt ook echt top. Ruimte achterin en zeker de kofferbak viel wel wat tegen al heb je wel een grote achterklep ipv een brievenbus zoals een Tesla. Hij heeft zijn V60 er vroegtijdig op ingeruild, verschil in bijtelling was zo groot dat hij de boete met 5 maandjes had terug 'verdient' .

AsconaGT zei:
Maar hoe vaak zie je een passat met recent kenteken. Ook bijna nooit.

Feit dat de Insignia slechts 32x gekentekend is ligt met name aan de markt en bizarre prijzen (en het niet hebben van een (mild)hybride systeem). Een Facelift Superb zie je ook praktisch nooit ondanks ze een relatief aantrekkelijke hybride met redelijke specs in de aanbieding hebben. Mogelijk ook door lange levertijden.
Helaas het D segment niet alleen in Nederland dood. Ik ben nu in Frankrijk, onderweg door Duitsland, België en Frankrijk geen andere B Insignia gezien, maar zelf in Frankrijk geen Talisman gezien. En maar één meer een 508. Wel veel hoog spul.

Je bent te vroeg in Frankrijk EVV!
Vanaf september gaan ze de brandstofprijzen in Frankrijk flink verlagen las ik: LINK

Voor ons wel gunstig, wij rijden eind augustus naar Frankrijk. Op de heenweg, als het rustig is bij de tankstations, even bijvullen in Luxemburg en de rest van de vakantie ook relatief goedkoop tanken in Frankrijk. Kunnen we een extra blokje om doen in de vakantie :}

Wij zitten half september ook even in Frankrijk, dus dat komt mij wel mooi uit :)
Gelukkig dalen de prijzen in NL ook iets, al had ik pas weer een tankbeurt van over de €100.

De grens van 100eu per tankbeurt komt bij mij ook weer in zicht. Afgelopen weekend nog voor 101eu, echter brandde het tanklampje nog lang niet :D
Net even vluchtig uitgerekend wat de lagere brandstofprijzen op vakantie ons gaat schalen. Dat is 100 á 150eu ongeveer. Leuk geld, maar ook weer niet schokkend op een hele vakantie en al die kilometers.

Naja, alle beetjes helpen uiteraard. Bizar eigenlijk dat de huidige prijzen inmiddels al goedkoop aanvoelen *-)

Ik moet misschien toch maar gaan zoeken naar een 7-serie in de juiste uitvoering. Niet als 740e, maar een 730d. Daar kun je namelijk ook bijna 1:25 mee rijden en zonder te tanken van London naar Madrid rijden *-)

FILMPJE

[size=small]Spoiler: na +/- 1.800km ging er 72 liter in[/size]

En 1000 euro per maand afschrijving en 200 euro per maand MRB.

ohja voor onderhoud reserveer ook maandelijk maar 150 euro

Maar deel wel de mening dat als je echt veel rijd, dat diesel als occasion nog steeds heel gunstig kan zijn. Mijn broer rijd ook 40K per jaar met zijn 320d. Hij rijd ongeveer 1 op 18

Bij mijn vorige Insignia heb ik regelmatig ruim meer dan 65 liter diesel getankt, dan zou die €100 zo overschreden zijn. Mijn huidige heeft een kleinere tank plus dat die wel erg opdringerig wordt als je onder de 100km bereik komt. Daar heb ik nog niet over de 100€ mee getankt.

We zijn niet van plan heel veel te rijden hier dus die prijsdaling is niet heel relevant. En zou zomaar kunnen dat het hetzelfde gaat als in Duitsland, binnen de kortste keren weer op het oude prijspeil. Langs de snelweg was het hier rond de twee euro per liter, wellicht dat het van de snelweg af goedkoper is. Ik had de auto ook die reden niet vol getankt aan de snelweg. Blijft toch best prettig zo'n auto die zonder problemen 1000km rijdt zonder verplichte lange pauzes.

Ik heb vandaag in Nordhorn getankt voor 1,98 (ron 98). Zijn dagje naar tierpark Nordhorn geweest en even wezen shoppen en tanken in Duitsland. Tanken scheelde veel, boodschappen viel erg tegen. Op de heenweg langs Joost zijn woonplaats gekomen en op de terugweg dwars door Ruud zijn woonplaats.

Donderdag gaan we soort van tuktuk huren en toeren over en rondom de Holterberg. Zijn we ook al paar keer op de fiets geweest.

Heten alle twentse jongetjes trouwens Thies en Teun...hoorde ik wel heel vaak vallen....:D

Dierentuin Nordhorn gaan wij ook vaak wel 1 á 2 x per jaar naar toe. Toevallig maandje geleden nog. Niet super spectaculair maar ook relatief goedkoop en voor kinderen helemaal prima. En dan idd gelijk combineren met tanken.

Boodschappen in duitsland zijn lang niet overal even goedkoop, zeker als je naar bv de K+K gaat is het best wel duur vind ik zelf. Sommige andere winkels zijn wel goedkoop. De drank is wel erg goedkoop in duitsland. Maar boodschappen & drank doen wij ook niet vaak in duitsland.

Pff zo een 7 serie is heel dik, maar volgens mij loop je daar op leeg.

@Rob, geniet ervan, ik ben nog nooit bij dat dierenpark geweest, dat ligt voor ons dan weer erg ver uit de route.
morgen gaan we wel naar de Efteling #AHzegels :)

Mijn schoonouders zitten nu in Italie met de camper, dan ben ik wel jaloers dat wij in NL blijven. Voor Lize is dat top, maar volgend jaar gaan we wel weer naar het buitenland.

Ik wil ook volgend jaar wel verder weg. Maar voor de kinderen hoef ik dat absoluut niet te doen. Met een zwembad en speeltuin zijn ze al helemaal tevreden.

sterker nog; als we langer dan 2 uur in de auto zitten zijn ze er echt helemaal klaar mee en moeten we ze even uitlaten/energie kwijt. Na 30 minuten klagen ze al of ze er al zijn. Ik begrijp het niet want zelf vond ik vroeger heerlijk om in de auto te zitten. ook een wat langer stuk. maar zelfs met tablet, enkleurboek willen ze gewoon los en niet meer zitten na 2 uur.

Wil dus eigenlijk wel wat boeken volgend jaar maar twijfel wel erg

Hier hetzelfde hoor..smachten naar het buitenland. Dat merkten we echt toen we dagje in Duitsland waren.
Ander cultuurtje is gewoon erg leuk.

Maar ook onze kids waren het al aardig zat na een reis van twee uren. Moet er niet aan denken om met jengelende / ruziende kids pokkeenden te moeten rijden. Daarnaast staat een caravan nog hoog op het lijstje. Maar eens rustig kijken voor volgend jaar.

Maar hier hebben we het ook heerlijk en hebben wij en de kids het erg naar de zin!
Landal Twenhaarssveld licht hier ook dichtbij en komt op het lijstje voor bv weekendje weg. Paar keer met de hond bij speciale zwemvijver geweest en ook superplekje!

Dierentuin Nordhorn gaan wij ook vaak wel 1 á 2 x per jaar naar toe. Toevallig maandje geleden nog. Niet super spectaculair maar ook relatief goedkoop en voor kinderen helemaal prima. En dan idd gelijk combineren met tanken.

Klopt..park kost geen drol..in NL ben je zo het dubbele kwijt.
Maar wij, en de kids, vonden het erg leuk! En een heerlijke strammer max gehad in het boerenrestaurant...:)

Wij hebben eigenlijk altijd lange reizen gemaakt met beide kinderen, zelfs toen ze klein waren. Onze dochter slaapt meestal wel een tijdje, onze zoon speelt met zijn Switch. Of kijkt filmpjes. Toen we alleen onze zoon hadden zijn we een keer naar Curaçao gevlogen, ging ook prima. Hij was toen bijna 2. We rijden meestal wel 's nachts zodat we ergens in de middag over zijn.
Ze vragen wel eens of het nog lang duurt maar zijn niet vervelend. Onze dochter wil alleen nog een beetje misselijk worden onderweg, gelukkig is het deze keer goed gegaan.

Het wordt lastig als de kids er slecht tegen kunnen. De vakantie begint bij het verlaten van de oprit.
Hier gelukkig altijd prima in de auto, kleurboeken en de IPad mag ze afwisselend gebruiken, maar ze vind het meestal we prima. Af en toe even stoppen om de benen te strekken.

Nl is meer dan prima! Zeker als het lekker weer is. Maar voor mezelf heb ik dan toch Niet echt vakantie gevoel. Heel vreemd.

Nl is meer dan prima! Zeker als het lekker weer is. Maar voor mezelf heb ik dan toch Niet echt vakantie gevoel. Heel vreemd.

ik heb in het buitenland ook veel meer vakantiegevoel dan in NL. maar met kinderen die onrustig zijn heb ik dat gevoel ook niet in het buitenland. Toen ze baby waren ging het nog wel maar nu hebben ze gewoon energie voor 10.

Kijk nog wel even een half jaar aan, misschien volgend jaar toch maar eens kijken of iets van zuid-duitsland , tegen de alpen aan of iets haalbaar is

Buitenland is wel heerlijk hoor. Dit jaar zijn we al op Fuerteventura, in Slovenië/Italië en in Duitsland geweest. Binnenkort weer een weekendje Duitsland en september naar Mallorca. En dan is het jaar nog niet om :)

Inderdaad. Kindloze vakanties zijn niet te vergelijken met nuet kindloze vakanties...:) Anders maar beide leuk!

En voor het geld wat je aan kindertjes uitgeeft kun je leuk op vakantie...:D

Terug
Bovenaan