Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Spannend Gerwin....!

Pffff....corona hier, corona daar...is echt het onderwerp van de dag...vandeweek heel veel commotie op facebook en de media over het zwembad hier in het dorp.. Een moeder had op FB een vreselijk zielig verhaal opgehangen dat haar kind zonder schoenen het zwembad uit was gezet en zo 1,5 km naar huis was gelopen omdat zijn moeder geen QR code had en hijzelf geen zwempas. Honderden schandalige reacties erop gehad waarbij het zwembad alles over zich heen kreeg. Maar uiteindelijk is moeders ontmaskerd op basis van de camerabeelden van het zwembad en daaruit blijkt dat moeders (een echte strijder) het verhaal compleet opgezet heeft om het zwembad (opnieuw) in diskrediet te brengen. Ze had haar zoon afgezet en is weggereden en het kind is naar binnen gestapt en direct weer naar buiten.
Ze heeft iig de media gehaald (AD, intranet, diverse sites, regionale media) maar denk niet op de manier die ze gewild had..;)
Maar hoe durf je over de rug van je kinderen heen. En nou kwam ik erachter dat haar andere zoon bij onze dochter in de klas zit. Arme jongen.

Het zingt hier daarnaast nu vreselijk door de straat.. meerdere buren positief getest in korte tijd na elkaar (geen verband met elkaar). Vanmorgen druk geweest om als bestuurslid de herhalingslessen EHBO voor morgen te cancellen..vanmorgen kregen we bericht dat twee docenten allebei positief getest zijn en daardoor krijgen we de lessen niet meer rond.
Voordeel is dat mijn vrouw dan morgen ook niet de hele dag weg is en ik een start kan maken met de badkamer..;)

Tot zover het Corona journaal..:)

En ook nog wat leuks: morgen krijgen we thuis Pieten over de vloer vanuit mijn werk (ipv de viering op kantoor) om de kids te verrassen!
Hopen dat zij niet besmet raken..:)

aan een huis kun je alles aanpassen, en het hoeft niet altijd in 1x allemaal perfect en nieuw te zijn. Kijk of er mogelijkheden zijn, dan kun je alles (op en duur) aanpassen.

Maar 1 ding kun je nooit veranderen; de locatie.
Klopt helemaal hoor, zijn we ons ook van bewust. Maar goed; er wordt door een taxateur natuurlijk ook bepaald wat de marktwaarde is en aan de hand daarvan wordt bepaald of je een hypotheek kunt krijgen voor het gewenste bedrag. Anders moet je je spaargeld inleggen, of de overwaarde voor de huidige woning ;)

En de startlijst met zaken die moeten gebeuren is best lang: algehele isolatie, wanden/plafonds/vloeren vervangen. Wat zaken opknappen in keuken en douche (vervangen kan later) wat kozijnen/ramen vernieuwen, meterkast vernieuwen, etc

Ach, een heel weekend om over na te denken :) Komt goed!

Pffff....corona hier, corona daar...is echt het onderwerp van de dag...
Ohja, je hoort het erg veel nu; meer dan ooit! Ook veel klanten die thuiszitten vanwege coronagerelateerde zaken.
Zo'n actie als die vrouw heeft gedaan op social media tegenover het lokale zwembad is gewoon te schandalig voor woorden.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het onbegrip ook wel steeds meer kan begrijpen... ik begin in dat opzicht ook wat kritischer te worden.

Ik bedoel: de berichten spoelen over ons heen dat de meeste besmettingen op dit moment op scholen en de thuissituatie plaatsvinden.
Maar wat adviseert het OMT? Scholen open en de rest dicht (even heel zwart/wit) *-)

Zelfs docenten begrijpen er niks van:
Er zitten docenten thuis door hun zieke kinderen thuis, omdat ze zelf ziek zijn of omdat hele klassen thuis in quarantaine zitten. En in veel gevallen betekent dat dus weer gewoon online les. Alleen nu mogen de leerlingen ook nog eens niet naar buiten omdat ze in quarantaine zitten. Dat mag met alleen school dicht en online les nog wel.

Dus als ze nou gewoon het onderwijs 2 weken dichtgooien voor de kerstvakantie aan, dan hebben we de ergste besmettingshaard er even 4 weken tussenuit; dat helpt dan toch veel meer?

Maar goed, misschien denk ik er ook wel te simpel over: ben geen expert natuurlijk ;)

Ik snap er ook echt effe geen fluit meer van. Scholen zijn de grootste besmettingsbron en die laten ze open. Snap dat het heel veel problemen thuis geeft maar jah...is volgens mij enige wat helpt.

En waarom pakken ze de horeca nou weer aan? Maken die drie uurtjes nou echt uit?

Ze moeten het thuiswerken/kantoorwerken ook veel harder aanpakken. Veel lakse werkgevers en zie veel te veel mensen naar kantoor gaan terwijl die prima thuis kunnen werken. Daar valt ook veel te halen.

Dat ze de scholen niet dicht willen gooien heeft meerdere redenen wat ik zo begreep;

mensen in de zorg en andere belangrijke beroepen moeten dan ook naar huis om hun kind thuis les te geven. Soort van nood school kan ook voor die mensen maar schijnt ook lastig te zijn
En bovenal; als ze nu scholen dichtgooien dan gaat alles omlaag, maar als ze dan in januari alles weer open gooien en laait het alsnog gelijk weer op volgens de experts. Het is dan gewoon een uitstel. De vraag is of je heel veel 'gedoe' wil hebben voor slecht uitstel van besmettingen

Ik vind het ook maar allemaal slappe maatregelen. supermarkt van 21 uur naar 20 uur dicht. nee daar vinden de besmettingen plaats *-) Je kunt toch niet iedereen blij maken. Ben blij dat ik niet in hun schoenen sta, maar het is weer echt beleid vol compromissen.

En dan zijn er ook nog mensen die ik ken waar er 1 iemand positief is getest. Een paar anderen komen daar nu de hele dag over de vloer in de hoop dat ze het ook krijgen. 'weekje griep, en dan lekker een jaar een QR code' tjah...

Ook maar eens even een traditionele opeling neer zetten, word je (ik) tenminste vrolijk van

opel_insignia_gsi_sports_tourer_8_0141015c0c830894.jpg

opel_insignia_gsi_sports_tourer_59.jpg

opel_insignia_gsi_sports_tourer_00ab000b0e9a09f5.jpg

opel_insignia_sports_tourer_gsi_8.jpg

opel_insignia_gsi_sports_tourer_4_014100ab0d74090f.jpg

opel_insignia_sports_tourer_gsi_86.jpg

opel_insignia_sports_tourer_gsi_9.jpg

opel_insignia_sports_tourer_gsi_66.jpg

opel_insignia_sports_tourer_gsi_53.jpg

opel_insignia_sports_tourer_gsi_29.jpg

Scholen dicht ben ik geen voorstander van, maar ook ik krijg net bericht dat de school van L. een week dicht gaat ivm. het niet meer rondkomen de klassen te voorzien van leerkrachten. Er is teveel uitval, niet alleen door Corona, maar ook door quarantaine als er iemand thuis het heeft opgelopen. end aardoor leerkrachten en leerlingen thusi dienen te blijven.

@Gerwin, ik ben benieuwd, klinkt wel als een klushuis, maar als de basis en locatie goed zijn!
Hier zijn we tussendoro ook nog volop bezig hoor

@Gerwin Ben benieuwd wat huis betreft, succes! Ik zou er niet meer aan moeten denken zo'n complete verbouwing, het gedoe en geregel, kost altijd nog veel meer dan je toch al dacht, Nee daar heb ik echt geen zin meer in ;)

@ Opeling: mooie uitvoering van de Insignia zo in GSi. Zou ik best willen hebben!

@ Corona en scholen: Er gaan bij ons in de buurt al halve scholen dicht omdat ze het niet rond krijgen qua personeel of dat er juist geen leerlingen/scholieren zijn omdat die allemaal in quarantaine zitten. Maar het klopt; wanneer doe je het goed? Das lastig.
In elk geval jammer dat de horeca straks weer een opdonder krijgt: eerst al allerlei regels omtrent afstand, maximale bezetting en een QR-code en het lijkt erop dat ze binnenkort ook niet meer open kunnen voor het diner. Sneu.

@Gerwin, ik ben benieuwd, klinkt wel als een klushuis, maar als de basis en locatie goed zijn!
Hier zijn we tussendoro ook nog volop bezig hoor
De echte basis is goed. Eventueel zouden we er zo wel in kunnen als het echt niet anders is. Maarja; ik hou wel van een beetje moderniseren ;)
Locatie is aan een 'fietsstraat' (auto te gast) en aardig wat fietsers/bezorgbrommers voor de deur langs omdat het een binnendoorroute is, maar verder weinig ander verkeer.
Prachtig straatje met veelal oude huizen en op 5 minuten loopafstand van station en centrum.

Dus locatie is top. Nu nog bedenken hoeveel we er voor over hebben om daar te wonen.

@Gerwin Ben benieuwd wat huis betreft, succes! Ik zou er niet meer aan moeten denken zo'n complete verbouwing, het gedoe en geregel, kost altijd nog veel meer dan je toch al dacht, Nee daar heb ik echt geen zin meer in
En ook die begrijp ik. Maar helaas krijgen we zo'n karaktervolhuis niet in een nieuwbouw wijk en dat is toch wel iets wat ons enorm aanspreekt.
Nieuwbouw zou ook prima zijn, maar dat is misschien wel net zo moeilijk.

@ Corona, tsja........... ellende. Ik zie het allemaal maar weer gebeuren, houd mij er zo goed mogelijk aan en verbuig de regels soms een beetje als wij denken dat het kan.
Heb het eerder gezegd, ze moeten het aanpakken daar waar de meeste besmettingen zitten cq opgelopen worden. Dat lijkt mij inderdaad niet het geval in een supermarkt tussen 20 en 21u of in de horeca waar iedereen netjes op gepaste afstand zit.

Hoe vervelend ook voor ouders en het onderwijs, als de meer dan 20% van de besmettingen bij kinderen onder de 12 zit dan moet je het volgens mij iets met de scholen gaan doen inderdaad.

@ Gerwin, niets voor mij zo'n klushuis maar zoals Joost zegt kun je een huis aanpakken, de locatie niet. Als de locatie top is, het huis in de basis potentie heeft, jullie zin hebben in een uitdaging én het er voor over hebben dan er zeker voor gaan (tu)

@ Opeling, dat is een tijd geleden! En wat een lekker plaatjes!
Nu zie ik vrijwel nooit een Insignia, laat staan in super uitvoering zoals in de Opeling.

B Real zei:
@ Opeling, dat is een tijd geleden! En wat een lekker plaatjes!
Nu zie ik vrijwel nooit een Insignia, laat staan in super uitvoering zoals in de Opeling.

Helemaal mee eens, weer een Opeling en gelijk ééntje met een prachtig model.

Corona: Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik zit deze week na twee weken (een beperkte) vakantie al weer de hele week thuis te werken.
Pas volgende week donderdag een kantoordag. En jammer dat we weer beperkt zijn in heel veel opzichten. Wat niet wegneemt dat ik me / wij ons zoveel
mogelijk houden aan de maatregelen.

Ik heb het al vaker gezegd hier.... wat is die Insignia toch een fijne auto. Super ondergewaardeerd. Ik heb de mijne al bijna 3 jaar... en dat zegt wat toch ?

Soms denk ik dat ik 'm wil aanhouden en over 20 - 25 jaar in een autoblad kom met een special over autoliefde (:P) en dan met een kilometerstand onder de 100.000 mét benzinemotor.. De stand is nu 66.000 dus ik kan nog even door blijven rijden :)

Spannend Gerwin!

Insignia: in de AW stond een test tussen de Insignia en de Mondeo, daar zijn ze ook fan. Idioot dat iedereen tegenwoordig voor een SUV kiest.

Corona: ik ben er behoorlijk klaar mee. Hou me aan alle maatregelen maar 15% van de bevolking verpest het voor iedereen. Nu weer alles om 17u dicht, daar schiet je echt niks mee op. Ik las al: dan maar overdag uit eten en naar het theater en savonds werken... Ik was pas savonds in de Gamma: heerlijk rustig. Nu moet je met z'n allen tegelijk als je ff iets nodig hebt.
Doe gewoon overal 3G, dan ben je ook van het gezeik af. Die niet gevaccineerden laten zich toch niet testen.
Ik zit bij ons ook in het bestuur van de Ehbo. Komende herhalingsles, voor het eerst sinds begin 2020, gaat ook niet door. Zou in het Dorpshuis zijn, dus met QR. Naar aanleiding daarvan heeft één iemand het lidmaatschap opgezegd. Liever kwijt dan rijk, denk ik dan. Wat een wous.
Nu ff een nachtje Brussel. Op straat bijna iedereen met een mondkapje overigens.
En zojuist werden hier de nieuwe regels bekend : horeca dicht om 23u. Poepoe!

Astra K Turbo zei:
Ik heb het al vaker gezegd hier.... wat is die Insignia toch een fijne auto. Super ondergewaardeerd. Ik heb de mijne al bijna 3 jaar... en dat zegt wat toch ?

Soms denk ik dat ik 'm wil aanhouden en over 20 - 25 jaar in een autoblad kom met een special over autoliefde (:P) en dan met een kilometerstand onder de 100.000 mét benzinemotor.. De stand is nu 66.000 dus ik kan nog even door blijven rijden :)
Ik ben ook nog steeds erg blij met de mijne. Die heb ik ondertussen ook al weer meer dan een jaar. Ik heb er wel voor gekozen de garantie nog met een jaar te verlengen aangezien ik in het begin toch een probleem gehad heb waar de dealer moeilijk achter kwam, en recent de vage melding over de koppeling. Hier op de vlakke weg geen problemen gehad. Wel is het tijd om de AdBlue bij te vullen, maar eens kijken waar dat makkelijk kan.
Tijdens mijn vakantie naar Italië amper andere Insignias gezien, op één hand te tellen. Toch best jammer, het blijft een fijne auto. Ik ben ook van plan die van mij lang te houden, auto heeft alles wat ik graag zou willen, hoewel mijn kinderen wel het panoramadak van de vorige Insignia missen.

Mogguh

Ik vind het ook maar allemaal slappe maatregelen
Ik deel ook Berry zijn mening. Waar ik altijd een groot "Rutte-fan" was, ben ik nu wel klaar met zijn liberale instelling van iedereen respecteren. Door die koppige 15% van de bevolking zitten we in deze huidige situatie. En dan nog durft hij het probleem niet aan te pakken, zoals men in Oostenrijk en Duitsland wel doet.

Die personen die zich nu nog niet hebben laten inënten ga je ook nauwelijks meer bewegen. Laat ze dan ook maar de gevolgen dragen van hun keuze.
1. Gewone zorg zo weinig mogelijk afschalen.
2. Alle ingeëinte (of door medische redenen niet ingeënte mensen) helpen indien ze zorg nodig hebben.
3. Resterende zorg indien beschikbaar inzetten voor niet ingeënte mensen. Kosten dan ook bij hen neerleggen.

Ik vind het te erg voor woorden dat we hart & kankerpatiënten laten overlijden omdat hun bed bezet is door een wappie.
@ Opeling: Wauw Joost, daar heb je wel hele mooie exemplaren gevonden!!

Zaterdagmiddag nog snel ff een kerstboom gekocht. Door de kou, regen ed kostte dat best meer accu als normaal.
Gevolg, net 1km voor mijn huis ging de auto in "turtle modus", en heb nu 1x ervaren dat t dan heel snel voorbij kan zijn. :} Zekerheidshalve maar ff langzaam doorgereden naar mijn ouders die dichtbij wonen, daar half uurtje koffie gedronken (auto aan stekker) en toen kon ik net thuis komen. :}
Geeft t leven toch wat spanning B)

Daarintegen stapte ik vanochtend dan wel weer in een 20 graden verwarmde auto met ontdooide ruiten, terwijl de buurman met handschoenen aan zijn ruiten aan het krabben is. B)

Ruud, helemaal eens! Gooi de ongevaccineerden maar in een tentenkamp in Eemshaven ofzo. Dan kan de rest van het land gewoon verder draaien. Ik ben er zo onwijs klaar mee...
Vrijdag waren we dus in Brussel, als stad met slecht weer niet heel boeiend. Daarom besloten om zaterdag naar Gent te gaan. Dat is echt een leuke stad.

@Leaf: haal je ook niet 1km meer in Turtle modus?

Ik ben er ook klaar mee. Ik heb tennisles elke donderdagavond. zo'n beetje mijn enige 'uitje'. Je zou denken;

buiten,
20 meter uit elkaar
mijn tennismaatje en ik zijn beide gevaccineerd

Wat denk je;' mag niet meer. :O Want het is een vereniging met een hek om de tennisbaan. Dan heet het een sportcomplex, en dat mag na 17 uur niet meer *-)

Terwijl ik weet , in mijn vrij directe omgeving dat mensen die niet gevaccineerd zijn op zoek zijn naar positief geteste mensen om daar op bezoek te gaan in de hoop dat ze ook corona krijgen (en zo een jaar lang een QR code krijgen). En ik mij heel strak aan alle maatregelen houden zeker, ik begin er ook wel een beetje klaar mee te zijn. Daarvoor heb ik mij niet laten vaccineren. kan wel mee gaan in de redenatie van ruud. Laat ze dan maar onderaan de wachtlijst staan als er geen plek meer is op een IC bed.

Gisteren waren mijn zwager en schoonzus voor het eerst bij ons met hun e-2008. Die kwamen met 10% accu bij ons aan. Die werden al behoorlijk zenuwachtig. Ik zei; "ach, het is gewoon een mindset" :} (waren hun letterlijke bewoording toen ze hem kochten)

Wij hebben gisteren zonder na te denken 350km weggetikt. Geen idee hoe vol de tank voor vertrek nog zat en bij terugkomst brandde het lampje ook niet. Heerlijk die ouderwetse techniek welke gewoon fossiele brandstof verstookt :D

Ik weet inmiddels ook wat de "quick heat" optie betekend. Nadat ik eerder al het vermoeden had dat de auto vlot opwarmde, heb ik het gisteren getimed. 3 minuten duurde het, toen kwam er zeer warme lucht uit de roosters. Dat icm stoel/stuurverwarming zorgt dat het in no-time zeer aangenaam in de auto is.
Nooit eerder meegemaakt. De **** was een diesel en die verwarmde ook extra bij, maar dat ging zeker niet zo vlot.

Ook nog post uit Frankrijk ontvangen. Had al eerder een boete ontvangen en betaald, toen ik de envelop zag was ik bang dat er ergens iets fout was gegaan en dat de boete stevig verhoogt zou zijn.

Helaas, het was nog een boete. 82 waar je 70 mocht. Kost nogmaals 45eu. Was het toch maar een verhoging van de 1e, dat kost maar 68eu namelijk :D
Wat wel apart is, hij was op dezelfde dag als de 1e boete en maar 40 minuten later. De 1e boete heb ik echter een maand of twee geleden al ontvangen *-)

Naja, zonde geld maar het is niet anders.

Ik weet inmiddels ook wat de "quick heat" optie betekend. Nadat ik eerder al het vermoeden had dat de auto vlot opwarmde, heb ik het gisteren getimed. 3 minuten duurde het, toen kwam er zeer warme lucht uit de roosters.

Bij opels jaren lang een optie. (optie heette ook quick heat, vaak een optie van slechts 200 euro) zelfs bij corsaatjes (D) was dit optioneel. Weinig mensen kozen deze optie. En als occasionkoper zie je het er ook nooit aan of hij het heeft of niet. Maar het is wel fijn inderdaad, vrijwel gelijk warme lucht!

Mijn mercedes heeft het ook. Genieten! Leuk detail is ook dat het ruitensproeiertankje verwarmd word en er loopt een klein metaaldraadje door het buisje naar de ruitensproeierkopjes. Dit ook om te voorkomen dat de buisjes en sproeierkopjes vast vriezen *-)

Ik wacht ook nog op post uit het buitenland. Tripje Duitsland viel blijkbaar mee, maar nu in Brussel stond er een flitspaal in een tunnel waar je net naar beneden rijdt en maar 50 mag. Pff... Stevige remtest was dat.

Ik ben er ook klaar mee. Ik heb tennisles elke donderdagavond. zo'n beetje mijn enige 'uitje'.
Hier ook, woensdagavond muziekrepetitie. Iedereen gevaccineerd. 19 dec een concert. Hebben al twee jaar geen concert gehad, al meerdere geannuleerd. Vorig jaar op 19 dec geannuleerd, nu waarschijnlijk wel. Overwegen nu zondags overdag te gaan repeteren, dan mag het wel *-)
Maarja, denk dat we de woensdagavonden nu maar met ons koperensemble gaan spelen, dat is geen vereniging dus is gewoon bij iemand thuis.

@Leaf: haal je ook niet 1km meer in Turtle modus?
Vanaf 4% accu geeft de auto geen actieradius meer aan. Dus alles eronder is "gokken".
Er zijn meerdere Leaf-rijders die de Leaf-Spy software hebben, zodat je dan kan zien hoeveel KWH de accu nog heeft.

Heb nu 1x Turtle Modus gehad en toen was het wellicht nog 1 km, dan is het ineens UIT.
Daar had ik nu geen zin in, zeker niet op 300 meter vanaf huis. Die lol gun ik de buren niet :}

Wij hebben gisteren zonder na te denken 350km weggetikt. Geen idee hoe vol de tank voor vertrek nog zat en bij terugkomst brandde het lampje ook niet. Heerlijk die ouderwetse techniek welke gewoon fossiele brandstof verstookt big smile smiley
Dat lukt mijn collega met zijn E-Niro nagenoeg ook :)

Gisteren waren mijn zwager en schoonzus voor het eerst bij ons met hun e-2008.
Hoe bevalt hun die auto?
Als je nog niet eerder EV hebt gereden, is het wel echt ff wennen in het begin. Zeker bij modellen die niet al te veel actieradius hebben, zoals de Leaf/Corsa-e/e-2008.
Dan moet je de knop wel ff omzetten, dat je soms wel moet rekenen.

Maar ik vind het ook wel lekker dat ik nu niet meer elke 2 weken een 20min kwijt ben voor 't tanken.:-D

Mogguh! Vanmorgen de Astra naar Groningen gebracht voor zijn eindegarantiebeurtje. Al bijna weer een jaar in bezit. Heb een Picanto meegekregen als leenauto.
Voor zijn klasse best prima autootje maar viel me ook best wel weer tegen. Is bijna nieuw maar de driepitter veroorzaakt tijdens het rijden continu een heel vervelende dreun. Net of er continu een helicopter boven je auto hangt. Echt heel storend. Daarnaast erg matige stoelen en zitpositie weer. En is het echt nog oud Koreaans...heel veel zwart, zwart en nog een zwart plastic van binnen met zo'n typisch Koreaans motiefje. Daardoor oogt het heel donker en goedkoop.
Ach en verder merkt je dan weer hoe verwend je bent..geen armsteun, ouderwetse handremhendel, geen regensensor, geen led, geen ACC, slechte stoelen, enz...

Vant weekend lekker aan het klussen geweest..groot deel van het nieuw bad geïnstalleerd..bad geplaatst, afvoer aangesloten, themostaatkraan geplaatst, deel van de badombouw opgebouwd en verlijmd...vant weekend weer verder! Erg leuk om te doen en eigenlijk supersimpel!

Ik deel ook Berry zijn mening. Waar ik altijd een groot "Rutte-fan" was, ben ik nu wel klaar met zijn liberale instelling van iedereen respecteren. Door die koppige 15% van de bevolking zitten we in deze huidige situatie. En dan nog durft hij het probleem niet aan te pakken, zoals men in Oostenrijk en Duitsland wel doet.

Ik ben ook niet blij met de keuze van veel mensen dat ze zich niet laten vaccineren. Maar vraag me af of dat de oplossing is om die in een tentenkamp te zetten......
Corona gaat hier ook vreselijk rond onder de gevaccineerden. Echt afgelopen weekend meerdere gevallen weer gehoord van allemaal mensen die keurig zijn ingeënt.
Er wordt wel beweerd dat je minder ziek worden maar ze zijn momenteel wel de superverspreiders en steken zo ook de opa's en oma's en zwakkeren aan die vaak op de IC terecht komen (gevaccineerd of ongevaccineerd).
Las net dat de sterfte in verzorgingstehuizen al weer net zo hoog is als in het begin van de periode. Ik heb dus ernstige twijfels om massaal vaccineren wel de oplossing is.

Ik ben wel een beetje klaar met de slappe houding van het kabinet. Waarom hoor je helemaal niets maar dan ook helemaal niets aan maatregelen om de zorg aantrekkelijker te maken (financieel maar ook niet-financieel) en de boel op te schalen. Dat lukt natuurlijk niet een twee drie en gaat tijd kosten maar laat in ieder geval zien dat je wat doet. Niemand wil meer in de zorg werken en iedereen ontvlucht het. Je hoort hier steeds helemaal niks over vanuit het kabinet. Nederland doet het gewoon zo slecht ten opzichte van andere landen omdat de zorg hier niet op orde is. Het kabinet heeft de afgelopen jaren wel heel veel kapot gemaakt.
En ook de boosterprik duurt hier allemaal veel te lang.

Corona blijft een terugkerend fenomeen nu de vaccins matig werken en zo zitten we volgend jaar weer met de ellende en hebben we weer tekort aan capaciteit. En dan vrijdag met een pakket aan maatregelen komen wat geen f*ck gaat helpen. Alleen maar weer de horeca pakken terwijl het gros daar alles prima voor elkaar heeft.
Ondertussen zie ik veel werken gewoon weer de auto in stappen en naar het werk rijden, bij mekaar op viste gaan en iedereen elkaar massaal op de scholen weer aansteken.

AsconaGT zei:
Ik weet inmiddels ook wat de "quick heat" optie betekend. Nadat ik eerder al het vermoeden had dat de auto vlot opwarmde, heb ik het gisteren getimed. 3 minuten duurde het, toen kwam er zeer warme lucht uit de roosters.

Bij opels jaren lang een optie. (optie heette ook quick heat, vaak een optie van slechts 200 euro) zelfs bij corsaatjes (D) was dit optioneel. Weinig mensen kozen deze optie. En als occasionkoper zie je het er ook nooit aan of hij het heeft of niet. Maar het is wel fijn inderdaad, vrijwel gelijk warme lucht!

Mijn mercedes heeft het ook. Genieten! Leuk detail is ook dat het ruitensproeiertankje verwarmd word en er loopt een klein metaaldraadje door het buisje naar de ruitensproeierkopjes. Dit ook om te voorkomen dat de buisjes en sproeierkopjes vast vriezen *-)
Bij de meeste Insignia diesels is quick-heat dit redelijk standaard, ik dacht dat alleen de hele kale basis versie het niet hebben. Ik had het bij mijn vorige, en bij deze ook. Werkt inderdaad prima! Niet zo goed als een electrisch verwarmde voorruit, maar komt aardig in de buurt. Op zich is het wel te vinden door van die VIN decoders te gebruiken, dan staat die er wel tussen (als de decoder werkt).

Astra F zei:
Wij hebben gisteren zonder na te denken 350km weggetikt. Geen idee hoe vol de tank voor vertrek nog zat en bij terugkomst brandde het lampje ook niet. Heerlijk die ouderwetse techniek welke gewoon fossiele brandstof verstookt big smile smiley
Dat lukt mijn collega met zijn E-Niro nagenoeg ook :)

Ik rijd 650/700km op een tank met normaal rijden, dat red jouw collega met zijn E-Niro zeker niet :)
Nadeel is wel dat er 55 á 60 liter in gaat, toch is zo'n grote tank wel een verademing na jaren tankjes van 40 á 45 liter te hebben gehad.

Met de Astra moest ik doorgaans toch aardig mijn best doen om 650km op een tank te halen, nu doe ik het zonder na te denken.
Al is het vergelijk ook weer niet helemaal eerlijk, want met de Astra reed ik veel meer en tankte ik sowieso veel vaker. Wellicht dat het ook onbewust een gevoel is dat ik "veel meer" km's op een tank rijd, het is immers ook maar 50 á 100km extra.
Ook mochten we grotendeels nog 130 op de snelweg toen ik de Astra nog had en die reed ik meestal toch echt wel (op z'n minst).

Vergelijk met de Focus vind ik lastig. In verhouding reed mijn vriendin daar meer in dan ikzelf agv Corona.
De **** heb ik maar kort gehad, maar diesel is qua actieradius helemaal een verademing. Hoe ik er ook mee reed, dat ding deed eigenlijk altijd 1:18 en een goede 800 á 900km op een tank. Heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij kunnen die TDI'tjes fluitend richting de 1:25 halen als je zou willen.

Mogguh!

Gisteren een bod uitgebracht; onze principes wat laten varen en de sprong in het onbekende gedaan.
Dit huis willen we toch wel erg graag hebben we gemerkt.
Niet gigantisch overboden, dus de kans is best heel groot dat we het niet krijgen. Maar wel een bod waar we ons nog goed bij voelen.

Daarintegen stapte ik vanochtend dan wel weer in een 20 graden verwarmde auto met ontdooide ruiten, terwijl de buurman met handschoenen aan zijn ruiten aan het krabben is. cool smiley
Och, daar heb je geen elektrische auto voor nodig :p

Ruud, helemaal eens! Gooi de ongevaccineerden maar in een tentenkamp in Eemshaven ofzo. Dan kan de rest van het land gewoon verder draaien. Ik ben er zo onwijs klaar mee...
:}
Maar ik vind het ook allemaal wel mooi geweest. De maatregelen zijn onnavolgbaar en dat zorgt voor onvrede bij veel mensen.
Merkten we vorig jaar toen we op vakantie waren: zowel in Duitsland als Oostenrijk werd ons gevraagd waarom de regering zo snel de boel weer had open gegooid... en sindsdien is het eigenlijk niet meer te volgen.

Ik hou me verder nog wel aan de regeltjes hoor en sommige dingen vind ik ook echt niet zo erg (gelukkig met Sinterklaas niet met de hele familie samen), maar vind het vooral sneu voor de horeca.
Na QR controleren, mondkapje en 1,5 meter worden ze nog iets meer gestraft door de diner-inkomsten af te pakken: niet netjes.

Hier ook, woensdagavond muziekrepetitie. Iedereen gevaccineerd. 19 dec een concert. Hebben al twee jaar geen concert gehad, al meerdere geannuleerd
Hier net zo. Afgelopen vrijdag hebben we elkaar alvast fijne feestdagen en een goede jaarwisseling gewenst. Het is (al)weer over met de pret.

Spannend Gerwin!

Met de Astra moest ik doorgaans toch aardig mijn best doen om 650km op een tank te halen, nu doe ik het zonder na te denken.
Al is het vergelijk ook weer niet helemaal eerlijk, want met de Astra reed ik veel meer en tankte ik sowieso veel vaker. Wellicht dat het ook onbewust een gevoel is dat ik "veel meer" km's op een tank rijd, het is immers ook maar 50 á 100km extra.
Ook mochten we grotendeels nog 130 op de snelweg toen ik de Astra nog had en die reed ik meestal toch echt wel (op z'n minst).

Moest ik ook aan wennen...ondanks dat mijn K veel zuiniger is als de J moet ik vrijwel even vaak tanken. De J had een grotere tank.
Maar aan de andere kant..ik snap het ook wel vanuit milieuoogpunt...waarom onnodig rondrijden met zo'n grote plemps extra brandstof en gewicht...

Och, daar heb je geen elektrische auto voor nodig tongue sticking out smiley

Nee inderdaad..gewoon lekker thuis werken bij de warme kachel...hoef je je auto helemaal niet te starten..;)

Bij de meeste Insignia diesels is quick-heat dit redelijk standaard, ik dacht dat alleen de hele kale basis versie het niet hebben. Ik had het bij mijn vorige, en bij deze ook. Werkt inderdaad prima! Niet zo goed als een electrisch verwarmde voorruit, maar komt aardig in de buurt. Op zich is het wel te vinden door van die VIN decoders te gebruiken, dan staat die er wel tussen (als de decoder werkt).

Even snel gechecked, bij Insignia A

Voor facelift;
Alleen in winterpakket. Altijd los bij te bestellen, nooit standaard op edition, sport, cosmo, OPC. Het winterpakket zat ook in het executive pakket 1 of 2 (lease uitvoeringen). Denk dat leaserijders, zeker de dieselsrijders wel een van die pakket heeft gekozen.

Na facelift:
Alleen als je het winterpakket hebt aangevinkt. Bij de lease uitvoeringen kon je het business pakket aanvinken. Als je daarbovenop ook nog het comfortpakket aan had gevinkt dan zit die er ook bij in. Maar bij edition of cosmo zit dit alleen in het winterpakket die je los moest bijbestellen.

ja met de vin code lijst kun je dit wel vinden. Volgens mij heeft quick heat een eigen zekering dus daar kun je het ook aan checken.

Hoe bevalt hun die auto?
Als je nog niet eerder EV hebt gereden, is het wel echt ff wennen in het begin. Zeker bij modellen die niet al te veel actieradius hebben, zoals de Leaf/Corsa-e/e-2008.
Dan moet je de knop wel ff omzetten, dat je soms wel moet rekenen.

ja ze vonden het nog lastig wennen. Maar begrijp de keuze voor een EV in hun situatie ook niet echt. Het is geen leaseauto, ook niet zakelijk gekocht of iets, en ze wonen in het centrum van amsterdam, dus geen eigen parkeerplek. Laadplekken zijn er best veel maar ook vaak bezet. Ze doen het puur vanwege het milieu (kun je ook een hele discussie over voeren, doe ik maar niet...) :}
Ze worden nogal zenuwachtig van het vinden van een vrije laadpaal en actieradius. Maar grapte al dat het gewoon een mindset is. :} En het is ook hun eerste automaat. Maar volgens mij bevalt het hun verder prima, maar ze hebben hem nog maar net 1,5 week.

Oei, die omstandigheden zijn niet ideaal voor een EV. Zeker met beperkte actieradius is het wel heel fijn als je hem thuis zeker aan de laadpaal kan hangen.
Ik moet er niet aan denken om na een avondtripje me nog druk te moeten maken in het vinden van een vrije laadplek, en dus de wetenschap of ik de auto de komende dag weer kan gebruiken.

Astra F zei:
Oei, die omstandigheden zijn niet ideaal voor een EV. Zeker met beperkte actieradius is het wel heel fijn als je hem thuis zeker aan de laadpaal kan hangen.
Ik moet er niet aan denken om na een avondtripje me nog druk te moeten maken in het vinden van een vrije laadplek, en dus de wetenschap of ik de auto de komende dag weer kan gebruiken.

Ik ook niet, vreselijk. Zeker als je dan ook nog met een baby zit en je mogelijk nog enkele straten moet lopen om thuis te zijn. Al waren ze dat nu ook al wel wat gewend omdat er vaak in hun eigen straat geen parkeerplek beschikbaar. maarja, alles voor het milieu hé :}

@Gerwin, Spannend. Fingers crossed!

@joost, wat jij nu zegt over mensen die bewust Corona willen oplopen zodat ze een Qr code krijgen.. Dat vind ik echt belachelijk. Ik ben heel blij dat ik zulke mensen niet ken.
Als je niet wilt vaccineren, helemaal prima maar aanvaardt dan ook de gevolgen zodat "de rest" die wel graag vooruit wilt door kan gaan.
Tentenkampen hoeft nou ook weer niet maar de gulden middenweg we houden iedereen tevreden dat gaat niet meer op hoor.
Overigens snap ik ook echt die na 17.00 regel niet, slaat nergens op. Ik begrijp dat het lastig is als "kabinet" maar ze slaan wel door de verkeerde kant op.

Hier rustig weekendje, de zolder is nu helemaal klaar. Zondag ben ik gaan zwemmen met Lize en een vriendinnetje van haar. Er was 1 kinderfeestje, 3 gezinnen en wij. Dus dat was heerlijk rustig, die kinderen hebben zivh uitstekend vermaakt :).

@ Gerwin, spannend! Succes (tu)

Even snel gechecked, bij Insignia A

Voor facelift;
Alleen in winterpakket. Altijd los bij te bestellen, nooit standaard op edition, sport, cosmo, OPC. Het winterpakket zat ook in het executive pakket 1 of 2 (lease uitvoeringen). Denk dat leaserijders, zeker de dieselsrijders wel een van die pakket heeft gekozen.

Na facelift:
Alleen als je het winterpakket hebt aangevinkt. Bij de lease uitvoeringen kon je het business pakket aanvinken. Als je daarbovenop ook nog het comfortpakket aan had gevinkt dan zit die er ook bij in. Maar bij edition of cosmo zit dit alleen in het winterpakket die je los moest bijbestellen.

ja met de vin code lijst kun je dit wel vinden. Volgens mij heeft quick heat een eigen zekering dus daar kun je het ook aan checken.

Bij de Astra was het geen optie, ook niet in een pakket. Mijn Astra had een winterpakket met o.a. verwarmde voor/achterstoelen, maar quick heat zat daar niet bij.
Vaak zie je het bij diesels standaard omdat die domweg verschrikkelijk traag opwarmen. Ik merkte dat in de **** ook zeker wel, maar in de BMW gaat dat toch echt een heel stuk sneller.

rjthefrisian zei:
Spannend Gerwin!

Moest ik ook aan wennen...ondanks dat mijn K veel zuiniger is als de J moet ik vrijwel even vaak tanken. De J had een grotere tank.
Maar aan de andere kant..ik snap het ook wel vanuit milieuoogpunt...waarom onnodig rondrijden met zo'n grote plemps extra brandstof en gewicht...

Klopt, allemaal voor het milieu. Jouw voorbeeld is inderdaad wel mooi, minder tankinhoud maar met een gunstig verbruik toch evenveel kilometers. Toch heb ik mij destijds ook wel eens geërgerd aan de actieradius van de Astra. Dat lag uiteraard niet aan de auto, maar aan mijn kilometers. 3 of 4x per week tanken was eerder regel dan uitzondering en moest toch eigenlijk altijd wel in mijn achterhoofd houden of/wanneer ik ging tanken onderweg.

Toch zou ook in die periode een EV voor mij prima gekund hebben, ik reed niet vaak meer dan 300km op een dag. Prima om met een EV te doen, 's avonds dat ding aan de stekker en de volgende dag met een volle accu vertrekken. Kost onderaan de streep minder tijd/moeite dan 3 of 4x per week tanken.
Kun je niet thuis laden en moet je elke avond billen knijpend opzoek naar een vrije laadpaal dan is dat zeker niet ideaal.

Och, daar heb je geen elektrische auto voor nodig tongue sticking out smiley

Nee inderdaad..gewoon lekker thuis werken bij de warme kachel...hoef je je auto helemaal niet te starten..;)

Herkenbaar :D(tu)

@joost, wat jij nu zegt over mensen die bewust Corona willen oplopen zodat ze een Qr code krijgen.. Dat vind ik echt belachelijk. Ik ben heel blij dat ik zulke mensen niet ken.

Ik ken er zelfs meerdere! Gelukkig geen familie of directe vrienden, daar zou ik echt moeite mee hebben. Discussie gaan heeft toch geen zin. Ze hebben dan ook nog eens het geluk dat nu 1 inderdaad corona heeft gehad met nagenoeg geen klachten en heel erg blij was toen hij het kreeg. Nu heeft hij een jaar een QR code (en hoeft hij zich niet te laten vaccineren). Dat stimuleert de anderen nu nog meer om ook maar corona op te lopen. Die willen ook heel graag een QR code. Ze laten zich ook nooit testen. En met verkoudheidsklachten gaan ze ook gewoon naar de supermarkt.

Leuk al die maatregelen, maar de mensen die zich niet hebben laten vaccineren trekken zich er blijkbaar toch niets van aan heb het ik het idee. Het is gewoon trekken aan dood paard. En het zwabberbeleid van de overheid helpt ook niet mee daarin.

B was met de kinderen vorige week naar binnenspeeltuin. Je moest QR code laten zien, en dan hoef je binnen geen mondkapje of iets op. Mega druk met mensen (veel drukker dan verwacht). niemand mondkapje. maar hee, dat mag allemaal want je hebt een QR code. *-) maar nee buiten tennissen mag niet. Ik merk in mijn omgeving dat door dit beleid nu ook heel veel mensen die wel gevacineerd zijn nu er dermate klaar mee zijn en de regels aan hun laars lappen, want; 'daarvoor heb ik mij laten vaccineren'.

Ik hou mij er wel aan, maar merk dat ik er ook steeds meer moeite mee heb.

Voor facelift (nederlandse prijslijst 2017, eerder kon ik zo snel niet vinden)
Pagina 7, losse optie 195 euro

nederlandse prijslijst 2019
pagina 7 losse optie 199 euro

Duitse prijslijst 2015
Pagina 13

Tijd over Joost?
Ik vind het altijd zo'n ellende om de juiste prijs/optielijst van een specifiek model/bouwjaar te vinden :D

Mijn Astra kwam uit begin 2016, toen was het geen optie als ik het goed onthouden heb.
Althans, wat ik onthouden heb zijn de opties die ik niet heb aangevinkt: cd speler, schuifdak, powerflexbar, geventileerde stoelen.

Wattlink achterwielophanging was ook geen optie of wellicht nog standaard. OPC Line pakket was er toen ook nog niet. Jammer dat ik de brochure van destijds niet bewaard heb, offertes e.d. heb ik nog wel.

Als je model + prijslijst + pdf zoekt heb je vaak binnen no-time de prijzen

in duitsland heb je deze website, staat alles op van vrijwel elk Opel model, modeljaar, uitvoering klik, maar uitvoeringen wijken vaak wel iets af tov de nederlandse exemplaren.

Quickheat komt in de stellantis gebasseerde astra L niet meer voor. Na generatie H, J en K is het dus klaar met quickheat in de astra. Zal wel een GM dingetje zijn geweest. Vermoed dat de huidige corsa dat ook niet meer heeft.

Quickheat zegt me ook wel wat uit de Punto. Volgens mij had die ook zoiets optioneel.
Oude prijslijsten zijn lastig te vinden, idioot vind ik dat. Alleen Volvo heeft dat écht goed op orde; alle oude prijslijsten staan overzichtelijk op de website.

Wat vinden jullie..ben net gebeld door de garage. De remblokken achter moeten vervangen worden. Is natuurlijk geen garantie omdat het slijtageonderdelen zijn... maar heb maar zo'n dikke 10k gereden sinds aanschaf.. moet ik daar nog punt van maken....??

Bij de Astra was het geen optie, ook niet in een pakket. Mijn Astra had een winterpakket met o.a. verwarmde voor/achterstoelen, maar quick heat zat daar niet bij.

Bij mijn K was het wel een losse optie. Ik heb het vanmorgen in de prijslijst op internet nog opgezocht.
Denk niet dat ik het heb. Maar hij is wel snel warmpjes. Maar niet binnen paar minuten.

Wat vinden jullie..ben net gebeld door de garage. De remblokken achter moeten vervangen worden. Is natuurlijk geen garantie omdat het slijtageonderdelen zijn... maar heb maar zo'n dikke 10k gereden sinds aanschaf.. moet ik daar nog punt van maken....??

ja het is een slijtageonderdeel. Ik zou het wel even melden zo van; hoe kan het dat deze al binnen 10K zijn versleten, loopt er misschien wat aan? Of waren ze bij aanschaf een jaartje geleden al aan vervanging toe. ? zeker ook gezien het feit dat achter maar amper remt (en amper slijt)

als garage zijnde zou ik dit niet helemaal onder garantie weggeven, maar wel een flinke korting op geven als coulance. Kost de garage niks, maar ze verdienen er ook niets op.

Barri zei:
Quickheat zegt me ook wel wat uit de Punto. Volgens mij had die ook zoiets optioneel.
Oude prijslijsten zijn lastig te vinden, idioot vind ik dat. Alleen Volvo heeft dat écht goed op orde; alle oude prijslijsten staan overzichtelijk op de website.
Het rare is dat Vauxhall het ook heel goed voor elkaar heeft, daar kan je het ook heel simpel terug vinden. Maar Opel dus niet.

Ik denk dat ik verkeerd gekeken had, volgens de Duitse prijslijst was het inderdaad een optie voor de eerste generatie. Enkel bij de huidige generatie is het standaard (volgens de Duitse prijslijst) voor de diesels.
Blijft een systeem dat prima werk, ik ben vrij snel van de condens op de voorruit af.

EVV zei:
Blijft een systeem dat prima werk, ik ben vrij snel van de condens op de voorruit af.
Daarvoor heb ik voorruitverwarming B)
Dauw op de ruiten, ook na het wissen, is binnen een half minuutje geheel verdwenen. :T

maar heb maar zo'n dikke 10k gereden sinds aanschaf.. moet ik daar nog punt van maken....??
Mijn auto werd als 'goed onderhouden' verkocht en ik moest ook al vrij snel de remmerij vervangen dus dat heb ik toen wel aangekaart voor enige coulance.
En dat ook gekregen ;)

Proberen kan altijd.

Daarvoor heb ik voorruitverwarming cool smiley
Ohja, dat heb ik ook. Maar nu staat de standkachel lekker te razen, dus geen last van condens :T

maar nee buiten tennissen mag niet. Ik merk in mijn omgeving dat door dit beleid nu ook heel veel mensen die wel gevacineerd zijn nu er dermate klaar mee zijn en de regels aan hun laars lappen, want; 'daarvoor heb ik mij laten vaccineren'.
Hoor ik ook al wat meer.
Er was eerst ook al zo'n raar verschil tussen amateursport en cultuur: wij mochten binnen met met volle bezetting musiceren en concerten geven met 1250 man publiek. Maar buiten mocht er geen publiek zijn bij amateurwedstrijden/trainingen. De QR-code zal het verschil hebben gemaakt, maar vond ik wel erg verwonderlijk/raar.

Mijn auto werd als 'goed onderhouden' verkocht en ik moest ook al vrij snel de remmerij vervangen dus dat heb ik toen wel aangekaart voor enige coulance.
En dat ook gekregen winking smiley

Ikke niet....kon praten als brugman maar hielp niet....zit 12k tussen aanschaf en nu en dan vonden het het plausibel dat de blokjes versleten kunnen zijn.
Viel me toch ook weer tegen..bijna 500 euro voor alleen een klein beurtje plus remblokken achter....auto's worden echt duur...en dan krijg ik er alleen pechhulp Nederland bij en voor lekke banden of buitenland zou ik nog extra moeten gaan betalen.
En moest ook nog direct aftikken..ben ik ook niet gewend bij merk-garages.

Kortom..ik denk dat volgende beurt elders wordt.

rjthefrisian zei:
En dat ook gekregen winking smiley

Ikke niet....kon praten als brugman maar hielp niet....zit 12k tussen aanschaf en nu en dan vonden het het plausibel dat de blokjes versleten kunnen zijn.
Viel me toch ook weer tegen..bijna 500 euro voor alleen een klein beurtje plus remblokken achter....auto's worden echt duur...en dan krijg ik er alleen pechhulp Nederland bij en voor lekke banden of buitenland zou ik nog extra moeten gaan betalen.
En moest ook nog direct aftikken..ben ik ook niet gewend bij merk-garages.

Kortom..ik denk dat volgende beurt elders wordt.

Ik was met de benz vorige maand, alleen kleine beurt + APK ook 279 euro kwijt. Is ook gewoon olie en oliefilter en interieurfilter + wel een hele reeks aan checks. Maar daar zit geen pechhulp bij (zit extra in mijn autoverzekering)

Pechhulp kost mij 72 euro per jaar, als daar remblokjes bij zouden komen zou ik ook op 500 uit komen. En dat is een universele Bosch garage. Het is gewoon erg duur

Uit coulance had ik het zeker ook deels vergoedt als garage zijnde.
Kijk ik uit mijn oogpunt vanuit het bedrijf waar ik werk, verdien ik liever een keer niets en houd ik de klant tevreden. Dat is soms wikken en wegen, maar werkt op de lange termijn in je voordeel. Meestal dan :).

€500,- is zeker de moeite, maar arbeid is duur en het zijn blokken en slijtageindicator. OE zal je er ook een pak meer voor betalen.

Vooruitverwarming hebben we in de Mini ook, ikdeaal!

Kale kleine beurt bij Opel was ook zo'n 279 euro...

Maar man wat was ik gisteren blij met Maps en Android auto in zowel de Picanto als de Astra. Groningen is momenteel een groot verkeersinfarct doordat de zuidelijke ringweg en het Julianaplein eruit liggen. Ik moest midden in de spits mijn auto weer ophalen en er was ook nog ongeluk gebeurd op de ringweg elders en hele stad stond vast..via diverse sluip en kruip weggetjes ben ik uiteindelijk met heel veel files en drukte bij de garage gekomen maar je moet momenteel echt niet teveel in Groningen komen.

Maar dochterklief zat lekker voorin en heeft haar ogen uitgekeken en hebben heerlijk bijgebabbeld met heel veel waarom vragen..;)

Zuur van de remblokjes Rob. Kan het van beide kanten begrijpen. Zijn natuurlijk gewoon slijtagedelen die buiten de garantie vallen. 12.000km is niet veel, maar ook weer wel en de slijtage van achterremmen is zeer beperkt. Het dubbeltje kon letterlijk twee kanten opvallen, in dit geval ten nadele van jou.

Ik ga volgend jaar voor een beurt ook niet naar de dealer denk ik. Ga wel even bellen voor een prijsopgave, wellicht word ik positief verrast.

Groningen is momenteel een groot verkeersinfarct doordat de zuidelijke ringweg en het Julianaplein eruit liggen. Ik moest midden in de spits mijn auto weer ophalen en er was ook nog ongeluk gebeurd op de ringweg elders en hele stad stond vast..via diverse sluip en kruip weggetjes ben ik uiteindelijk met heel veel files en drukte bij de garage gekomen maar je moet momenteel echt niet teveel in Groningen komen.

Maar dochterklief zat lekker voorin en heeft haar ogen uitgekeken en hebben heerlijk bijgebabbeld met heel veel waarom vragen..winking smiley

Pfff ja, als ik de nieuwsberichten zo lees wil je eigenlijk tot medio 2024 niet in Groningen komen en zeker niet in de spits. Wat een puinhoop is het daar, allemaal voor het goede doel maar ik ben blij dat ik er niet meer met enige regelmaat naar toe hoef.
Gelukkig kan ik vanaf hier redelijk eenvoudig via de oost kant Groningen binnen rijden, denk dat dat voor mij de beste optie zou zijn.

Wel fijn om zo'n vader/dochter momentje te hebben (tu)

Het bevestigd maar dat autorijden gewoon rete-duur wordt. B had haar Polo ook voor de APK, was idd. ook rond de 200 euro kwijt voor bandenwissel + APK.
En dan heb je nog geen eens duur onderhoud of reparaties.

Wat is jullie black friday score?

Hier toch weer enigszins uit de hand gelopen.
Bij Carclean het een ander besteld. Ik wilde voornamelijk een foam gun (geen korting overigens) en dan eindigt er toch altijd meer in je digitale mandje. Ook gelijk wat voor mijn vader en broertje besteld, dus zojuist een flink doos ontvangen.

Telefoon gekocht voor mijn vriendin. De huidige had wat kuren en maakte slechte foto's en ik was het inmiddels zat om voor elk stom foto'tje mijn telefoon af te staan, dan maar een nieuwe telefoon.

Tsja en toen zag ik op het laatste moment dat de KwikFit 50% korting gaf op elke 2e Michelin band. Dus later deze week ook twee nieuwe Michelin Pilot Sport 4 bandjes ophalen. Monteren laat ik later en elders doen, de huidige banden kunnen nog wel even maar zitten er over niet al te lange tijd wel aan te komen.
Ik heb nog een reserve velg en ben van plan om daar een "oude" band om te leggen, dan heb ik in elk geval een volwaardig reservewiel én dan kan ik volgend jaar ook op mijn gemak de velgen eens in de coating zetten zoals Joost ook doet. Lekker op m'n gemak velg voor velg aangezien ik de auto niet binnen kan zetten.

EDIT: leuk idee van dat reservewiel.......... maar bedenk mij nu ik dit post dat ik achter bredere velgen als voor heb. Even nagaan of dat wel gaat lukken dan :?

Heb in Brussel wel een broek gekocht voor de halve prijs. Wilde die sowieso al kopen dus dit was een meevaller :)
Verder weinig black friday deals. Wat dingen bij Carclean, maar los van die deal. En zit te kijken naar een andere telefoon maar die heb ik nog niet gekocht. Mijn Pocophone F1 is 2,5 jaar oud en doet het nog redelijk. Maar wordt langzaamaan tijd voor een nieuwe. Ik overweeg een Oneplus Nord CE, die was in de aanbieding bij Amazon (zelfs Oneplus zelf maakte daar reclame mee), maar als je 'm direct bij Oneplus bestelt is ie goedkoper...

@banden: verkopen ze bij de Kwikfit dan ook de banden los, zonder montage?

@banden: verkopen ze bij de Kwikfit dan ook de banden los, zonder montage?

Blijkbaar wel, kon het gewoon aangeven bij het bestellen. Wel moet je per se je kenteken opgeven, dus dat betekend weer met enige regelmaat wat oud papier in de digitale danwel fysieke brievenbus m.b.t. beurtjes en APK's.

Heb dus geen run flat banden genomen. Die zijn flink duurder en dat heb ik er niet voor over. Ik zeg niet dat je nooit een lekke band kunt hebben, heb het met de Leon eenmaal gehad en met de Astra 2x maar volgens mij moet je een RFT dan ook gewoon vervangen. Voordeel is alleen dat je dan langer door kunt rijden lijkt mij.

Ook nog gekeken naar andere merken (ook specifiek voor BMW), maar die zijn überhaupt niet goedkoper en zeker niet met deze actie plus dat Michelin gewoon prima is natuurlijk. En, tot slot, ik heb nog nooit Michelin banden onder een auto gehad volgens mij. Dat is ook wat waard natuurlijk B)

Ik heb dit jaar voor het eerst wat gekocht op black-friday (eigenlijk dinsdag al): Een TADO smart thermostaat set met 4 knoppen (en gisteren nog eentje extra). Zodat ik het op mijn werkkamer tenminste warm heb zonder de rest van het huis op te moeten stoken. Ik moet zeggen, werkt eigenlijk wel erg goed. Ik ga zeker geen gas besparen aangezien voorheen de woonkamer 19 graden was en maar amper bij gestookt hoefte te worden, maar daardoor werd de rest van het huis koud. Nu is tenminste de badkamer en werkkamer warm. En kan ook nog eens per kamer een tijdsprogramma instellen, dus 's avonds de badkamer warm en werkkamer niet bijvoorbeeld.

Genoeg gekocht maar alles los van Black Friday..heb paar deals voorbij zien komen en dat was echt gebakken lucht..of de maten waren er niet meer of deze acties komen vaker in het jaar voorbij.

Toppunt waren sierraden die ik voor mijn vrouw haar verjaardag had besteld. Mooie Black Friday Deal..besteld en vervolgens bleek er tussen leverancier en DHL iets mis gegaan te zien en is de levering teruggestuurd en gecancelled. Ik had de volgende dag geld al terug gekregen met een 20% kortingscode als excuses.

Zou ik het vandaag opnieuw bestellen..is het artikel opeens in prijs gehalveerd en krijg daaroverheen ook nog eens 20% korting...das pas een mooie deal..;)

Verder veel sinterklaas cadeautjes voor de kids gekocht en badkamerinrichting waarbij ik los van de BF deals al 20%-25% korting kreeg.
Kortom: er zal vast eens een leuke actie bij zitten maar die acties komen later net zo goed weer voorbij..;)
Denk dat januari een veel gunstigere tijd is om koopjes te scoren.

Tsja en toen zag ik op het laatste moment dat de KwikFit 50% korting gaf op elke 2e Michelin band. Dus later deze week ook twee nieuwe Michelin Pilot Sport 4 bandjes ophalen.

Ook zo'n gebakken lucht BF-actie..die actie hebben ze heel vaak met Michelin. Maar als je nu net banden nodig hebt is het natuurlijk mooi meegenomen..(tu)

Terug
Bovenaan